YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2012-05-28 10:27 Autóvásárlás

amperallat írta: Sziasztok!

Erről mi a véleményetek:http://www.hasznaltauto.hu/aut...o_-5611997

Megéri az árát?


én érdeklődtem az autó után, vagy 2 hónapja. poweren van a tag, aki árulja. bontós!
újra van fényezve. nem részletezte miért. így eleve gyanús. én mondtam túl drága, már lentebb adta az árát.
de számomra kérdéses, hogy mivel bontós, így több darabból összerakott lego autó. tetszeni tetszik azért érdeklődtem felőle.

YELLOW Elküldve: 2012-05-28 10:21 Féktárcsa és fékbetét

jencispy írta: Sziasztok!

Annyit hozzátennék, hogy a kopás nagy mértékben függ a használattól.
De nekem (szinte csak Bp-en járok, gyári alkatrészeket veszek)
30e km-t bír az első betét,
Az első tárcsa 60e km-t.
A hátsó szett a dupláját.

Tudja valaki ki a fékbetét/tárcsa beszállítója a BMW-nek? (esetleg Textar?)


már írtam visszább, hogy E46-nál a Jurid volt a gyári beszállító. Bár az ATE sem kizárt, mivel a fékrendszer is ATE.

YELLOW Elküldve: 2012-05-28 10:18 Motorolaj

Zolee írta:
YELLOW írta:
Zolee írta: Castrol SLX Professional LL04 (BMW) 0w-30 olajjal kívántam kedveskedni az autónak. Mint utóbb kiderült - köszönhetően az eladó és jómagam figyelmetlenségének - 2-2 liter 0w-30 és 5w-30 olajat sikerült vennem. A gond az h mindezt csak az olajcserét követően az üres flakonok pakolásakor vettem észre. Mindkét olaj Castrol SLX Professional LL04, a hidegoldali viszkozitás kivételével minden paraméterükben megegyeznek. Kérdés: mehetek-e a jelenlegi 2.5w-30-as olajjal, vagy erősen ajánlott a csere? Köszi!


szerintem nem lesz gond, és a legjobb olajat vetted. én sajnos azt láttam, hogy már EDGE professional powerflow-nak hívják, és az ára 500ft/l-rel drágult... így jövőre tutti nem veszek már iylet, hanem az ARAL/BP-ből választok, azok nem drágultak, és amúgy is olcsóbbak voltak.


köszi a választ! én is így gondolom, de kell a megerősítés ! az slx-et még tavaly ősszel vettem (most néztem hogy 2010 6.-7. havi gyártásúak) már akkor is szinte csak az EDGE fantázianevű verziót lehetett kapni, úgyhogy legközelebb én is az ARAL mellett teszem le a voksot


nekem ami furcsa, hogy elkezdtem a BP-t nézni és nincs BMW minősítése. pedig anno volt emlékszem rá. furcsa.

nekem ő lesz a következő:
0W40 ARAL SUPER TRONIC 2450 Ft/l (akciós 2800-ról, lehet még most megveszem jövőre)
Minősítése: API SM/CF, ACEA A3/B3, A3/B4, C3, C2, VW 502 00/505 00, MB Blatt 229.31/229.51, BMW Longlife-04, Porsche A40



YELLOW Elküldve: 2012-05-27 22:09 Motorolaj

Zolee írta: Castrol SLX Professional LL04 (BMW) 0w-30 olajjal kívántam kedveskedni az autónak. Mint utóbb kiderült - köszönhetően az eladó és jómagam figyelmetlenségének - 2-2 liter 0w-30 és 5w-30 olajat sikerült vennem. A gond az h mindezt csak az olajcserét követően az üres flakonok pakolásakor vettem észre. Mindkét olaj Castrol SLX Professional LL04, a hidegoldali viszkozitás kivételével minden paraméterükben megegyeznek. Kérdés: mehetek-e a jelenlegi 2.5w-30-as olajjal, vagy erősen ajánlott a csere? Köszi!


szerintem nem lesz gond, és a legjobb olajat vetted. én sajnos azt láttam, hogy már EDGE professional powerflow-nak hívják, és az ára 500ft/l-rel drágult... így jövőre tutti nem veszek már iylet, hanem az ARAL/BP-ből választok, azok nem drágultak, és amúgy is olcsóbbak voltak.

YELLOW Elküldve: 2012-05-27 19:42 Turbo

YELLOW Elküldve: 2012-05-27 13:29 Féktárcsa és fékbetét

csbalu írta:

Egy dologgal ne baszakodjatok a fékkel!! Komolyan mondom, azzal NE! Mennyiért cseréli ki most a szerelő Neked a betéte meg a tárcsákat? 5000ért? Ezért ne kockáztass még 12.000km-t. Csináltasd meg légy szíves!


ez igaz. anno én is lecseréltem, pedig nagyon nem kellett volna.

YELLOW Elküldve: 2012-05-27 13:08 Féktárcsa és fékbetét

jrtom írta: Hülyeség kivenni a jelzőt, attól még szar a betét. Nem értettem én se Yellownak ezt az ötletét.



hát nem tudom BMW-nél, hogy van, de off autónál ritka hülye hangja lesz fékezésnél... csupán ezért mondtam.

YELLOW Elküldve: 2012-05-27 13:02 Féktárcsa és fékbetét

Coyote írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:

Tessék, addig ráztam a pofonfát, hogy kaptam is a fejemre...

Tegnap egy balfasz mondeós megállt az M7 Siófok-Sóstói lejáratán, aki ismeri, tudja, hogy a hangtompító falak miatt mennyire beláthatatlan.

Még időben reagáltam, de komolyabban a fékre kellett taposnom (nem satu azért), hogy ütközés nélkül, de kellemes dudaszó kíséretében követhessem a balfaszt, amíg el nem indult (középen állt, GPS-t nyomkodott!!!!)

No mindegy, a sztori lényege az, hogy elkezdett a fékvisszajelzőm világítani. Mivel láttam, hogy amúgy sincs szép állapotban, a következő olajcserére időzítettem a cserét, tárcsával együtt. Ez még kb. 10-12.000 km.

Kérdésem: ennyit el tudok még autózni vele? Ahogy írtam, ha beleér a tárcsába és tönkrevágja lexarom, mert úgyis menne a kukába. A kérdés inkább a biztonságra és az esetleges komolyabb károkozásra (szét tud esni valami?) vonatkozik. HELP


ha a féktárcsának nincs akkora pereme, amin felülne a betét külső része (amire a betét anyag van ragazstva), akkor szerintem csak kiveszed a visszajelzőt és kész. szerintem egy darabig még tudsz vele járni, de lehet 10ezret csak úgy, ha nem kell sokat fékezned.


Hogyan veszem ki a visszajelzőt?
Mivel 90%-ban autópályázok, elkerülhetetlenek a hosszas fékezések, amik koptatják a betéteket. Ránézek, mennyire vállas a tárcsa, de utolsó emlékeim szerint az állapota valahol a siralmas és kurvagáz között volt. Csak azért nem cseréltettem, mert nem volt megrendelve olajcserére, és nem akartam visszavinni ezért külön. A szerelő is úgy saccolta, hogy 10ezer még oké, de ő is hozzátette, hogy ha durvábbat fékezek akkor előbb kifekszik. Mintha meg tudnám választani a majmokat, akik előttem állnak meg


a lényeg, ha mondjuk a tárcsának van 1mm-es válla, akkro a betét vastagsága legyen legalább 2mm, akkor nem fog felfeküdni. de ugye a betét jobban kopik, mint a tárcsa, így sűrűbben kell figyelgetni ezeket a méreteket. mert véletlen felfekszik a vállra, oszt nem elsz fékerő. persze függ a hátsó traktus állapotától is.

YELLOW Elküldve: 2012-05-27 12:38 Féktárcsa és fékbetét

Coyote írta:

Tessék, addig ráztam a pofonfát, hogy kaptam is a fejemre...

Tegnap egy balfasz mondeós megállt az M7 Siófok-Sóstói lejáratán, aki ismeri, tudja, hogy a hangtompító falak miatt mennyire beláthatatlan.

Még időben reagáltam, de komolyabban a fékre kellett taposnom (nem satu azért), hogy ütközés nélkül, de kellemes dudaszó kíséretében követhessem a balfaszt, amíg el nem indult (középen állt, GPS-t nyomkodott!!!!)

No mindegy, a sztori lényege az, hogy elkezdett a fékvisszajelzőm világítani. Mivel láttam, hogy amúgy sincs szép állapotban, a következő olajcserére időzítettem a cserét, tárcsával együtt. Ez még kb. 10-12.000 km.

Kérdésem: ennyit el tudok még autózni vele? Ahogy írtam, ha beleér a tárcsába és tönkrevágja lexarom, mert úgyis menne a kukába. A kérdés inkább a biztonságra és az esetleges komolyabb károkozásra (szét tud esni valami?) vonatkozik. HELP


ha a féktárcsának nincs akkora pereme, amin felülne a betét külső része (amire a betét anyag van ragazstva), akkor szerintem csak kiveszed a visszajelzőt és kész. szerintem egy darabig még tudsz vele járni, de lehet 10ezret csak úgy, ha nem kell sokat fékezned.

YELLOW Elküldve: 2012-05-27 10:36 Vicces :)


YELLOW Elküldve: 2012-05-26 19:30 Valaki segítsen

Tom22 írta: Segítsetek! E46 320d bezárt a kormányzár és sehogysem tudjuk kinyitni...minda 3 kulcsával próbálkoztunk,semmi... nem tudom elfordítani a gyújtáskapcsolóban a kulcsot...

Találkoztatok már ilyennel?? Nincs már ötletem!!!


miközben fordítoda kulcsot, a kormányt is mozgatni kell...

YELLOW Elküldve: 2012-05-25 19:54 Féktárcsa és fékbetét

InsectKiller írta:
YELLOW írta: a Jurid az E46 gyári beszállítója. nekem az volt benne, sőt meg is van még, mégsem visít.
semmi baj nincs a Jurid-dal.
Brembo tárcsa XAR, csak a drágák nem, de arra nincs pénzed. Zimmermann-ból is sok hamisítvány van. Sokan a Textar betétet is szidják, vagy a Ferrodo-t.
minden márkával kapcsolatban lesz 1 ember, akinek lesz negatív tapasztalata. sok esetben az összeszereléskor hibáznak a szerelők.
mellesleg a fékcserénél, hivatalos papírt kell adni a szervíznek, némelyik próbamérést is csinál.
a sípolás meg azé van, mert sokan nem koptatják be a féket, hanem rögtön satuznak, és megég a felülete. mint ahogy írták is.


Nekem Ferodo volt, ilyen hülye ezüst színű. Túl sok volt benne a fém, és a szerelő akármilyen kocsira is rakta, nyikorgott, mint a fene. Lehet, h mindenki szarul koptatta be?
Lehet...De az új ATE betétekkel nincs ilyen és azt is én koptattam!


a betéteket is gépek gyártják, a gépeket emberek üzemeltetik. az alapanyagok sem mindig olyanok. minden másnál is vannak rosszabb minőségek.
nekem Jurid volt, semmi baja nem volt, hátul gyári betét, elől már volt cserélve, és gyári Jurid tárcsák. nem is tudom miért cseréltem ATE-ra, igaz sok bajom azzal sincs, csak rázott, meg néha ráz. szerencsére nincs nyikorgás. off autónkban (astra H) 25ezer km van, és sípol a fék, mert apám elfékezte valószínű, mert ő is olyen digitális sofőr. gáz, meg fék, köztes állapot nem nagyon... ha valaki nem vezet normálisan, akkor mindegyik sípol. a másik, hogy a suzukik 95%-a sípol, a maradék 5% meg majd fog.

YELLOW Elküldve: 2012-05-25 19:37 Autóvásárlás

YELLOW Elküldve: 2012-05-25 18:49 Féktárcsa és fékbetét

a Jurid az E46 gyári beszállítója. nekem az volt benne, sőt meg is van még, mégsem visít.
semmi baj nincs a Jurid-dal.
Brembo tárcsa XAR, csak a drágák nem, de arra nincs pénzed. Zimmermann-ból is sok hamisítvány van. Sokan a Textar betétet is szidják, vagy a Ferrodo-t.
minden márkával kapcsolatban lesz 1 ember, akinek lesz negatív tapasztalata. sok esetben az összeszereléskor hibáznak a szerelők.
mellesleg a fékcserénél, hivatalos papírt kell adni a szervíznek, némelyik próbamérést is csinál.
a sípolás meg azé van, mert sokan nem koptatják be a féket, hanem rögtön satuznak, és megég a felülete. mint ahogy írták is.

YELLOW Elküldve: 2012-05-24 20:32 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

eccer elcsíptem egy fészbúkos beszélgetést, és aztat hallottam, hogy a DIS-ből vannak olyan változatok, amik előre fel vannak telepítve. értem ezalatt, hogy ha tudnék iylet szerezni, csak fel kellene rakni a lapitopra. minden beállítás el van végezve, nem kell napokat szenvedni a beállítással.
a kérdés, hogy valakinek nincs ilyen DIS-je?