
YELLOW Elküldve: 2012-05-16 12:46 Részecskeszûrõ_
YELLOW Elküldve: 2012-05-16 09:03 Üzemanyag fogyasztás
pomzi írta:
Ahogy az adataidat elnézem, te BENZINNEL nem mentél volna el ennyi km-t
Én a BC-t sosem veszem alapul fogyasztás számításnál, mert úgysem mutat sosem pontos értéket, az üzemanyag szint mutató meg szerintem pontosan lehet belőve
YELLOW Elküldve: 2012-05-15 22:35 Mi lehet a baj?
bbubbuka írta: Leírom a kálváriám hátha csak egy embernek volt hasonló baja és mond valamit! Mert már az ideg-összeroppanás szélén állok..
Kocsim hibajelensége a következő: 4. henger gyújtáskimaradás-t ír a diag.
Hol csinálja, hol nem. Ha elkezd előjönni akkor alapjáraton főként. Kis gázt adok akkor meg be is indul.. Van mikor jó 200km-ig van, hogy szarakodik végig.
5 napot állt az autó kint Ausztriába. Mindent megnéztek amit lehetett.
Sorolom mik nem okozzák: -nem trafó, -nem kábelek,- nem befecskendező, -nem vezérműtengely jeladók, - nem gyertya , - nem valvetronic , hengeren a kompressziók is mind ugyanolyanok.
Kinti szervizbe is több helyen utána olvastak a témának. Külföldi fórumokon,ahol a vezérműtengely jeladókat mondják, de beraktunk ujjat és úgy is megmaradt a probléma.
A másik, hogy azt írják még mind a 4 trafót cserélni egyszerre. De hát kérdéses, hogy ez okozza-e problémát. Nagyon érdekes, dolog hogy pl. amikor leáll a 4.henger és bármit lehúznak a motorral meg visszadugnak és utána kiütik a hibát már is nem csinálja..
5 napos szerelgetés után azt mondták nekem, hogy semmiképpen nem mechanikai probléma ez hanem szoftveres. Tehát mindenképpen szoftver frissítést kellene elvégezni az autón. Amit ugye csak gyári BMW szalonba lehet megcsinálni. Hozzám az Eisenstadt-i és a Győri van a legközelebb. Az osztrákok 150-300 EURO körül kérnek el, holnap érdeklődök Győribe.
Van még egy olyan veszélye is ennek, hogy viszont megölheti a vezérlő egységet a történet.. De gondolom ha ezt gyári szalonba csinálják vállalnak garanciát..
Tippek? Ötletetek?
Mit mondjak pl. a Győri szalonba?
"4.henger gyújtáskimaradásom van alapjáraton, több szervizbe megfordultam és azt mondták, hogy szoftvert kell frissíteni aztán kész?"
Szeretem a kocsim, de egyszerűen ez már vicc amit művel velem.. Teljesen elvannak cseszve a napjaim emiatt az egész mese miatt...
YELLOW Elküldve: 2012-05-15 19:56 Motorolaj
Tano írta: Egy jó cikk a Totalcar-on.
YELLOW Elküldve: 2012-05-15 05:05 Mi lehet a baj?
Szabi46 írta:YELLOW írta:Szabi46 írta: Kezdek gyanakodni, hogy a kuplung lesz a ludas...
nekem is csinált eccer ilyet....
És azóta próbáltad ezt a műveletet?
YELLOW Elküldve: 2012-05-14 18:49 Piros olaj lámpa!!
SYA85 írta:
Most szét lesz szedve a motor, de ha valaki tud N40B16A motort bontottat írjon PM pls.
YELLOW Elküldve: 2012-05-13 23:22 Mi lehet a baj?
Szabi46 írta: Kezdek gyanakodni, hogy a kuplung lesz a ludas...
Ma volt egy kis benzingőz a levegőbe és hát miért is ne jampizzak, így hát tolatásból gyors elindulás kis gumifüsttel (lett volna a terv) de nem ez történt. Amint a rükiböl szúrtam egy goromba 2-est(nem is tudom miért nem 1est raktam) majd leszálltam a kuplungról és növeltem a gázpedálon lévő nyomást ugye jönni kellett volna 2 dolognak is:
-gumifüst(illattal)
-gumicsikorgás
Ehelyett az történt hogy pörgött a motor, mentem előre és se csikorgás se füst csak BÜDÖS ÉGETT SZAG ami most este is megvan a garázsba :S
Menet közbe semmi rendellenes, ha lassan gurulok és még 3-ba is hirtelen lepadléózva nem csúszik meg a kuplungom tehát nem értem.... Váltó/difi/kuplungra gyanakszom...
Tippek?
2002-es 325ci DSC ki volt kapcsolva(hosszan)!
YELLOW Elküldve: 2012-05-13 18:46 Mi lehet a baj?
YELLOW Elküldve: 2012-05-12 21:43 Piros olaj lámpa!!
SYA85 írta:YELLOW írta:SYA85 írta: Sziasztok!
Hasonló problémával szenvedek én is. Remélem tudtok segíteni mert eléggé kétségbe vagyok esve miatta.
Szóval egy pár napja elvittem a szerelőmhöz a kocsit, mert menet közben többször előfordult hogy a piros olaj lámpa kigyulladt az autó pedig leállt (el tudjátok képzelni mikor 120-nál elment szervó, fékrásegítés). Mikor állt be a szerelőm a garázsba akkor is leállt a motor és kicsit visszagurult a lámpáról a vas. Ezek után már többet be sem indult.
Másnap jött a telefon hogy a vezérléssel van a baj, valószínű valamelyik jeladó, sorra csere , de nem az volt a gond.
Kiderült hogy a lánc ugrott odább pár szemet, a szerelőm szerint ez típus hiba ezeknél a motoroknál, amikor is visszafelé forog, úgy hogy nincs olajnyomás, visszaugrik, szóval nagyon kell figyelni hogy ne maradjon sebsebégben a verda ha megállok. Lényeg hogy vissza lett állítva a lánc nagy nehezen a helyes pozícióba.És kész vihetem az autót.
A gond az hogy hazafelé ismét leállt, nem is egyszer, akkor jelentkezik ha fékezek, kigyullad a piros és a motor leáll. Az autó nem úgy megy mint előtte, nem gyorsul úgy, és a vég sebességre sem megy annyit. Az előbb kipróbáltam és beindítottam a motort, már álló helyzetben is be-be villant a piros főleg alacsony fordulaton.
A szerelőm azt mondja a motorban lesz a baj, de készüljek ha meg kell bontani akkor 200.000 Ft körül biztos benne lesz.
Most nem merek nagyon menni se vele, még is csak balesetveszélyes hogy bármikor leállhat.
Szerintetek mi lehet vele a gond???
nem ennél a motornál a típushiba ez, hanem az N40B16-nál. nár lehet neked ez van benne.
ezt a részt nem értem:
"a szerelőm szerint ez típus hiba ezeknél a motoroknál, amikor is visszafelé forog, úgy hogy nincs olajnyomás, visszaugrik, szóval nagyon kell figyelni hogy ne maradjon sebsebégben a verda ha megállok"
Nem értek hozzá milyen motor van benne pontosan, de azt tudom hogy ezeket anno visszahívták motorcserére olyan 2 éves korába, én használtam vettem 3 évesen.
Amit írtam úgy értem hogy ha az autó le van állítva és sebsebégben van akkor nem szabad hogy hátrafelé guruljon mert a lánc akkor átugrik a fogaskeréken és lehet megint visszaállítani.
YELLOW Elküldve: 2012-05-12 21:14 Piros olaj lámpa!!
SYA85 írta: Sziasztok!
Hasonló problémával szenvedek én is. Remélem tudtok segíteni mert eléggé kétségbe vagyok esve miatta.
Szóval egy pár napja elvittem a szerelőmhöz a kocsit, mert menet közben többször előfordult hogy a piros olaj lámpa kigyulladt az autó pedig leállt (el tudjátok képzelni mikor 120-nál elment szervó, fékrásegítés). Mikor állt be a szerelőm a garázsba akkor is leállt a motor és kicsit visszagurult a lámpáról a vas. Ezek után már többet be sem indult.
Másnap jött a telefon hogy a vezérléssel van a baj, valószínű valamelyik jeladó, sorra csere , de nem az volt a gond.
Kiderült hogy a lánc ugrott odább pár szemet, a szerelőm szerint ez típus hiba ezeknél a motoroknál, amikor is visszafelé forog, úgy hogy nincs olajnyomás, visszaugrik, szóval nagyon kell figyelni hogy ne maradjon sebsebégben a verda ha megállok. Lényeg hogy vissza lett állítva a lánc nagy nehezen a helyes pozícióba.És kész vihetem az autót.
A gond az hogy hazafelé ismét leállt, nem is egyszer, akkor jelentkezik ha fékezek, kigyullad a piros és a motor leáll. Az autó nem úgy megy mint előtte, nem gyorsul úgy, és a vég sebességre sem megy annyit. Az előbb kipróbáltam és beindítottam a motort, már álló helyzetben is be-be villant a piros főleg alacsony fordulaton.
A szerelőm azt mondja a motorban lesz a baj, de készüljek ha meg kell bontani akkor 200.000 Ft körül biztos benne lesz.
Most nem merek nagyon menni se vele, még is csak balesetveszélyes hogy bármikor leállhat.
Szerintetek mi lehet vele a gond???
YELLOW Elküldve: 2012-05-12 19:16 Motor-váltó
YELLOW Elküldve: 2012-05-12 12:14 Autóvásárlás
Coyote írta:
A kilométereket felejtsd el, de a vezetett szervízkönyv vagy a szervízelési számlák megléte gondos tulajdonosra utal. A kereskedéseket nagy ívben kerüld, ha teheted, mindig jobb megismerni az igazi tulajdonost. De ez már nem 320D specifikus dolog, hanem minden esetre igaz.
YELLOW Elküldve: 2012-05-11 15:55 Autóvásárlás
YELLOW Elküldve: 2012-05-11 15:22 Motor-váltó
YELLOW írta:gampetibor írta:YELLOW írta: igazából lehet a kettőstömegűbe kellene írom. én sem tudom.
szóval 2-3 napja vettem észre, persze lehet korábban is csinálta.
pl 90°-os kanyarban kanyarodok 3. fokozatban (kuplung nincs benyomva) a fordulatszám 1000 alatt és ahogy elkezdek kigyorsítani innen, (amúgy nem csak kanyarban csinálja, csak ott tünt fel) akkor ilyen érdekes fémes mély hangot hallani, ami a gyorsítás hatására picit véknyul a hang. ez kb 1-2 sec alatt játszódik le. amúgy mindegyik fokozatban csinálja, ha a fordulatszám 1000 alatt van, olyan 800-on. korábban is így kanyarodtam és nem tűnt fel, bár az alacsony fordulat miatt értem, hogy erőlködik. ha 1000 felett van a fordulat, akkor nincs iylen probléma. néha váltásnál kuplung felengedésnél is hallom, mondjuk azt már régebb óta. kuplung nem csúszik elvileg, nézegettem, próbálgattam. valamiért kettőstömegűre gondolok, de 89ezer km-nél furcsa lenne.
valami ötlet? esetleg másnál is iylen?
Miért kanyrodsz 3.ban 1000es fordulat alatt? Ezt nem értem... Persze h erőlködik, szerencsétlennek minden baja lehet ilyenkor és a túlélésért küzd szegénykém. Még ha dízeled lenne akkor is azt mondanám h kevés az a fordulat pláne benzinesnél.
jó csak RWD-vel úgy szokás kanyarodni, hogy a kanyarba már az adott fokozatban mész be. én előtte vissza 3. motorfék, aztán fordulok és nyomom neki. így fék mentesen kanyarodok. a 2-es nagyon visszafogja+váltás plusz kuplungolás. azé majd megnézetem amit hancurozo írt.
de amúgy pl Tibor kipróbálhatnád neked mit csinál az adott esetben. kivi lennék.