YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2012-01-31 14:13 Valaki segítsen

vivaladiesel írta:
Egyébként sokan nem tudják, hogy a légtömegmérő meghibásodásának leggyakoribb oka az eltömődött légszűrő!



na neee... azért romlik el a légtömegmérő, mert eltömődik a légszűrő? ha nem tud elég levegőt megmérni, akkor megfullad légszomjban?
a légtömegmérő azért megy tönkre, mert a szenzor része elöregszik, elpattan, akármi. vagy a dircsiszürcsi olaja belepi, azán a finom por, majd emiatt nem mér rendesen.
vagy esetleg elejti a légtömegmérőt és elpattan benne valami.

YELLOW Elküldve: 2012-01-31 14:01 Féktárcsa és fékbetét

fapuma7210 írta: Sziasztok!


http://www.schmiedmann.hu/3_se...l1.htm#239

Ezekkel mi lehet a baj?
Semmiképpen ne vegyem?

Nekem nem lenne mindegy hogy 1pár 17000- vagy 1db 14000- (tárcsa)meg persze a betét is lényegesen olcsóbb.
Használ valaki ilyet?

Mind a négyet cserélném.


én elmondom neked konkrétan mi a bajom a linkelt oldallal.
soha semmilyen márkamegnevezés nincs. a képek sok esetben tájékoztató jellegűek, de már cikkszámban is találkoztam nem egyezéssel. amikor e-mail-ben rákérdeztem, akkor meg totál kitérő választ kaptam, ami ráadásul azt is tükrözte, hogy a hozzáértés csak minimális szikrája van jelen. ekkor döntöttem el, hogy még csak gondolatban sem jut eszembe, hogy innen rendeljek valamit, mikor még a kilét is kérdéses. odaírják, hogy nem gyári beszállító, de gyárival megegyező minőség... közben meg olasz tucatxar. ami meg jó minőség, attól meg árban van jobb. remélem az érintett nem sértődik meg, de ez egy olyan oldal, ahol segítünk a másiknak, tapasztalatokkal, véleményekkel. nekem ez a véleményem.

neked is Mátyás Attilát ajánlom (M.Attila, Shop->utángyártott alkatrészek menüpont).
1. biztos, hogy jobb áron tud szállítani
2. 1-2napon belül megvan, akár a kezedben foghatod
3. nem egyszer telefonon érdeklődött pl nálam, hogy minden rendben van-e, megfelelő-e, stb
ha korrekt ember kell, és jó áron, akkor őt ajánlom. a döntés a tiéd.

YELLOW Elküldve: 2012-01-31 13:07 Valaki segítsen

tibi0414 írta:

Szia most vettem az autót 2 hete elméletileg a fogyasztásom olyan 6-7 liter között mozog amio nem tudom jó vagy rossz. Annyit tudok h a légtömegmárömet kiszedtem megpucoltam de az elektronikai résznék a gyári ami be van öntve a gyanta részbe ott van rajta egy repedés és amikor a féktisztitzót fujtam onnan ömlött kifele a féktisztitó


szerintem mint írtam másik topic-ban, menj vele úgy, hogy a csati nincs rádugva. ha nem produkálja a hibát, akkor ott lesz a gond, mármint a légtömegmérőnél. az a repedés akkor gáz, ha oda oylan foyladék is bejut ami vezeti az áramot. az a baj az ilyennel, hogy könnyen bemegy a nedvesség, de kifelé nehezebben. én azt mondom, hogy tedd rá a radiátorra, hagy száradjon, akár több napig is. aztán azt a repedést két komponensű ragasztóval kend be. ha nem segít, akkor csere.

YELLOW Elküldve: 2012-01-31 11:21 Egyenetlen alapjárat

Bianconero írta:
YELLOW írta:
Bianconero írta:
sanko írta: Sziasztok! Egyszer már írtam ide,de sajn.senki nem tudott segíteni,ezért godoltam írok még egyszer,hátha most hozzá fog tudni szólni valaki..Szóval olyan probléma van az autómmal,hogy 60-tól kb. 10Km/h.-ás sebességig,mikor üresbe teszem és miután FELENGEDEM A KUPLUNGOT(pl.jelzölámpához közeledve)pár másodpercig elkezd ingadozni az alapjárat,olyan 500-1000között,majdnem be is döglik a motor(és információként elmondanám,hogy arra jöttem rá,hogy így üresben gurulva ebben a sebességtartományban ha bármennyiszer lenyomom a kuplungot,ELÉG HA CSAK FÉL CENTIT NYOMOM LE a kuplungpedál jeladó kapcsolásáig a felengedés után mindig beingadozik)Voltam 3x diagon,ebböl egyszer BMW-seknél,de nem mutatott hibát a gép. Szerintetek mi lehet a gond?



Nálam ugyan ez a hibajelenség van. Légtömegmérő lehet a ludas? Sanko,azóta van esetleg valami fejlemény az ügyben?


egyszerű. húzd le a légtömegmérő csatiját. ha elmúlik a hibajelenség, akkor az a ludas. ilyenkor érdemes esetleg kitakarítani, pl féktisztító spray-vel, vagy direkt ehhez kapható aerosol-lal. ha ezután sem javul, akkor kuka.
ha nem szűnik meg a hibajelenség, akkor nem a légtömegmérő a ludas.



Mint laikus, hol találom a csatiját?


mindenképp a levegőszűrő után. ott van a légtömegmérő, és azon van a csati

itt az 1-es alkatrész

YELLOW Elküldve: 2012-01-31 11:05 Egyenetlen alapjárat

Bianconero írta:
sanko írta: Sziasztok! Egyszer már írtam ide,de sajn.senki nem tudott segíteni,ezért godoltam írok még egyszer,hátha most hozzá fog tudni szólni valaki..Szóval olyan probléma van az autómmal,hogy 60-tól kb. 10Km/h.-ás sebességig,mikor üresbe teszem és miután FELENGEDEM A KUPLUNGOT(pl.jelzölámpához közeledve)pár másodpercig elkezd ingadozni az alapjárat,olyan 500-1000között,majdnem be is döglik a motor(és információként elmondanám,hogy arra jöttem rá,hogy így üresben gurulva ebben a sebességtartományban ha bármennyiszer lenyomom a kuplungot,ELÉG HA CSAK FÉL CENTIT NYOMOM LE a kuplungpedál jeladó kapcsolásáig a felengedés után mindig beingadozik)Voltam 3x diagon,ebböl egyszer BMW-seknél,de nem mutatott hibát a gép. Szerintetek mi lehet a gond?



Nálam ugyan ez a hibajelenség van. Légtömegmérő lehet a ludas? Sanko,azóta van esetleg valami fejlemény az ügyben?


egyszerű. húzd le a légtömegmérő csatiját. ha elmúlik a hibajelenség, akkor az a ludas. ilyenkor érdemes esetleg kitakarítani, pl féktisztító spray-vel, vagy direkt ehhez kapható aerosol-lal. ha ezután sem javul, akkor kuka.
ha nem szűnik meg a hibajelenség, akkor nem a légtömegmérő a ludas.

YELLOW Elküldve: 2012-01-30 18:30 Önindító

Jim86 írta: Megvettem ma az új akksit. (MonBat Premium 12V 75Ah 680A)Korrekt áron, be is lett szerelve, nem kellett utána tetőablakot se rádiót semmit tanítgatni. Rosszul tudtam, a régi 2005-ös kiadású volt, megérett a cserére a szerencsétlenje. Mit szoktatok csinálni a használt rossz aksikkal?


nekem ugyanilyen akksim van, csak 65 Ah-s. ha jól számolom most lesz 3. éves.

YELLOW Elküldve: 2012-01-30 18:28 Féktárcsa és fékbetét

fapuma7210 írta:
YELLOW írta:
fapuma7210 írta: Sziasztok!


Fékbetétet kell cserélnem.
Milyet érdemes venni és hol?Tapasztalatokat várok,
betétekről kopásjelzőkről.
Csak gyári vagy ut.gyártott is jó?
(hűtött tárcsát szabad szabályoztatni?)kb 1,5mmes válla van.
318d 85kw az autó.


hát a 1,5 mm-es váll az már felejtős.
a gyári teljesen jó. M.Attila-t keresd. a gyárin kívül az ATE is jó. drágább meg felesleges.


Mennyi lehet a legvékonyabb érték?
Egyébként elől jobb a helyzet 1mm-nél kevesebb.Hátul vállasabb.
M.Attilát hol találom?
(én olcsóbbra dondoltam nem drágábbra.)


Személyes információ: Mátyás Attila, 20/3264882

YELLOW Elküldve: 2012-01-30 16:27 Féktárcsa és fékbetét

jons írta:
Hori írta:
csak ha neked is 1,5mm-es válla volt akkor már igencsak vékonyabb a tárcsád mint a megengedett minimum érték


Hori egy 318i-ről beszélünk.


az tök mindegy, mikor lassítani kell 130-ról, hogy milyen motor van benne... ráadásul mivel kisebb a motor a tárcsa is kisebb, ha azt elvéknyítod, még sebezhetőbb. de te tudod. nekem simán jó volt a tárcsám meg minden, mégis kapásból (nah jó 10 hónapra rá) lecseréltem újra. nekem ez heppem. hátsó tárcsát oké, hogy szabályoztat az ember, de az első azért más. persze ez az én véleményem, úgysem érdekel senkit

YELLOW Elküldve: 2012-01-30 13:56 Féktárcsa és fékbetét

fapuma7210 írta: Sziasztok!


Fékbetétet kell cserélnem.
Milyet érdemes venni és hol?Tapasztalatokat várok,
betétekről kopásjelzőkről.
Csak gyári vagy ut.gyártott is jó?
(hűtött tárcsát szabad szabályoztatni?)kb 1,5mmes válla van.
318d 85kw az autó.


hát a 1,5 mm-es váll az már felejtős.
a gyári teljesen jó. M.Attila-t keresd. a gyárin kívül az ATE is jó. drágább meg felesleges.

YELLOW Elküldve: 2012-01-30 13:45 Társalgó

csavargo írta: amugy ezzel a korrekcioval nem értek egyet én kamionsofőr vagyok autopályán kamionnal max 80 de 90 nél vannak leszabályozva és a 90 re sem jött soha bünti én ugy tudom 142 nél villan el a trafi személyautora pályán. azért is tartom ezt valoszinünek mert ugye elöbb irtam nekem sem jött csekk pedig sokszor mértek fostam is de nem lassitottam 140 röl


köhöm


YouTube videó

YELLOW Elküldve: 2012-01-30 13:23 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

tarkanyif írta:
YELLOW írta:
tarkanyif írta: váltóolajat akarok cserélni, de annyiféle véleményt írtatok, hogy nem tudom kinek higgyek.
SMX-S (kézi) ,ATF (aut.), M-attila pl aut.Febit árul

kézi, Sárga címkés a váltóm MTF-LT-1 .
Annyit kiszűrtem,hogy gyárit kimérőset lehet ebből v.hol kapni, de hol! Ki az-az NT?

Esetleg tanács, de tényleg csak az írjon csak, aki már cserélt és jók a tapasztalatai.
Nem lett rosszabb a kapcsolás, 5000 után nem barnul stb.





én nyitottam a topic-ot
én az SMX-S-t raktam bele. hát hidegben akad, az 1-est nehezebben veszi, bár már alakult.
a lényeg ha tudsz szerezni MTF-LT-1-et, de mehet bele 2 is, akkor azt tedd bele. Azt hiszem 5 liter a legkisebb kiszerelés, de az NT-ben ki is cserélik szerintem.
volt egy okfejtés ezzel kapcsolatban. egy másik fórumon olvastam, hogy sok szerelő azt mondja, hogy a manuális váltóba is lehet tenni az ATF-et. elkezdtük vesézni a dolgot, és valóban az ATF állaga olyan, mint az MTF-LT. a másik fórumon is sokan az SMX-S-t rakták bele (mivel a castrol katalógus is ezt hozza fel), nekik is akadt, és amikor lecserélték ATF-re, akkor olyan lett mint volt. tehát az okfejtés alá lett támasztva.
ha tudsz szerezni akkor MTF-LT, vagy ha eltudod vinni pl az NT-hez. ha nem és valóban nem akarsz 5 litert megvenni, akkor ATF.
én még nem cseréltem le az SMX-S-t, mert alig mentem vele vagy 10-15ezret. azt tudom a gyári, amikor leengedtük kristály tiszta volt, már bántam.


most kérdeztem, a gyári oil 7700/liter


a gáz anniy, hogy ha jól emlékszem 1,1 liter kell a váltóba, tehát 2litert venned kell, és az ATF ára is ugyanott lesz, az SMX-S talán akciósan 6ezerből kijön a 2liter.
valaki itt a fórumon, mondta annó, hogy neki van nagyobb mennyiségben MTF-LT, de sajna nem emlékszem ki. talán Tiba, de nem bizti. vagy BarG. igen talán BarG lesz.

YELLOW Elküldve: 2012-01-30 13:20 Vicces :)

YELLOW Elküldve: 2012-01-30 12:52 Társalgó

Coyote írta:
kempelen írta:
jons írta:
zoliika írta:
YELLOW írta:
zoliika írta: Na most meglepődtem!Jöttek apósomék hozzánk és "lekaszálták" őket a 50-es táblánál 57-elRendőr leintette őket és 5000 huf-os csekk boldog tulajdonosai lettek.Én ezt nem értem.Nem 65 felett büntetnek?


65 felett központi, ami alapból 15 vagy 30ezer asszem.
ez helyszíni bírság.


Én nyugodtan 60-nal közlekedtem mert eddig úgy tudtam,hogy 65-ig nincs büntetés...


60-on áll a mutató nálam is. GPS szerint az 57. Jó tudni amit leírtál.



Az objektív felelősség alapján tuti nem kapsz semmit. De mivel ez is sebességtúllépés, ha lemeszelnek, akkor helyszíni bírságot bármikor kaphatsz.



Azt a sztorit nem olvastátok, hogy én 137-ért kaptam az M7-en helyszíni bírságot POSTÁN, UTÓLAG.


igazából ebben az a gáz, hogy sokan azt mondják autópályán 160 felett mérnek. sok helyen olvasni ezt. sokan meg ezért mennek 150-nel. aztán meg kopp.
a 137-ért mennyi büntetést kaptál?

YELLOW Elküldve: 2012-01-30 09:37 Gyári telefonkihangosító

Coyote írta: Gondoltam leírom a vasárnapi akcióm eredményét, hátha valakinek hasznára válik.

Adott egy gyári bluetooth kihangosítós rendszer telefonbölcsővel - ebből a telefonbölcső (hacsak nincs valami új készülékre átszabva házilag), teljesen használhatatlan. Én pl. pohártartóra cseréltem.

Viszont a párosító gomb miatt meg kellett tartanom a modult, amit új telefon párosításakor vissza kell szerelnem (legalábbis annyit, hogy pohártartó ki, kábelek bedug). Mivel ezzel tele lett a tököm, gondoltam szétbuherálom a modult, megnézem, hogy mennyi belőle a VALÓBAN hasznos rész.

Annyira nem lepődtem meg: a kb. 30-40 centi hosszú modul csak a design miatt ekkora, az igazán hasznos része (2 nyomtatott áramkör a gombbal és a vezetékekkel) elfér egy cigisdobozban.

Első lépésként kiszereltem, leellenőríztem, hogy működik-e tok nélkül (igen), és egy advilos dobozban (ez volt kéznél) elrejtettem a pohártartó mögötti pénztartó alatt. Ezután már csak kipattintom a pohártartót, és megnyomom a gombot, ha párosítani szeretnék egy telefont.

A második lépés az lesz, hogy a gombot valahogyan felszínre kéne hoznom, kivágnom a pénztartót vagy a pohártartó szélét, és odarögzíteni a gombot. Ezügyben tanácsokat elfogadok - ti mivel próbálnátok kivágni a lyukat? Elég nehéz esztétikusan megoldani, márpedig rondán nem nézhet ki...


konkrétan hova szeretnéd a gombot? fúróval odaférni? mert akkor veszel egy fúrószárat, olyat, amit pl az ácsok is használnak lyukfúrásra (sajnos a spéci megnevezése nem jut eszembe. a másik jobb megoldás a lépcsős furó. általában normális TMK műhelyben van, ezzel nagyon szép kört lehet fúrni. (már ha kör alakú gombot szeretnél. a pepecsebb munka mondjuk forrasztó pákóval ügyeskedni. vagy előfúrni kis fúróval és szépen végig reszelni, vagy vannak ilyen kis fűrészlapok. de vegyél olyan nyomógombot, aminek van kis pereme, ami eltakarja, fedi a kivágást.

YELLOW Elküldve: 2012-01-30 09:08 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

tarkanyif írta: váltóolajat akarok cserélni, de annyiféle véleményt írtatok, hogy nem tudom kinek higgyek.
SMX-S (kézi) ,ATF (aut.), M-attila pl aut.Febit árul

kézi, Sárga címkés a váltóm MTF-LT-1 .
Annyit kiszűrtem,hogy gyárit kimérőset lehet ebből v.hol kapni, de hol! Ki az-az NT?

Esetleg tanács, de tényleg csak az írjon csak, aki már cserélt és jók a tapasztalatai.
Nem lett rosszabb a kapcsolás, 5000 után nem barnul stb.





én nyitottam a topic-ot
én az SMX-S-t raktam bele. hát hidegben akad, az 1-est nehezebben veszi, bár már alakult.
a lényeg ha tudsz szerezni MTF-LT-1-et, de mehet bele 2 is, akkor azt tedd bele. Azt hiszem 5 liter a legkisebb kiszerelés, de az NT-ben ki is cserélik szerintem.
volt egy okfejtés ezzel kapcsolatban. egy másik fórumon olvastam, hogy sok szerelő azt mondja, hogy a manuális váltóba is lehet tenni az ATF-et. elkezdtük vesézni a dolgot, és valóban az ATF állaga olyan, mint az MTF-LT. a másik fórumon is sokan az SMX-S-t rakták bele (mivel a castrol katalógus is ezt hozza fel), nekik is akadt, és amikor lecserélték ATF-re, akkor olyan lett mint volt. tehát az okfejtés alá lett támasztva.
ha tudsz szerezni akkor MTF-LT, vagy ha eltudod vinni pl az NT-hez. ha nem és valóban nem akarsz 5 litert megvenni, akkor ATF.
én még nem cseréltem le az SMX-S-t, mert alig mentem vele vagy 10-15ezret. azt tudom a gyári, amikor leengedtük kristály tiszta volt, már bántam.