YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2019-01-16 17:07 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
TomyMU írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
TomyMU írta:
Üdv mindenkinek! Olvasgatom itt miről megy a téma, és bocs hogy csak így beleszólok, de nekem tavaly februárban teljesen offra ment a CCV szelep, és meg is állt alattam az autó (szívósor teli olajjal, hengerek, mindenhol állt a zolaj). A motor egy N42B18A. Azóta semmi baja, de nekem is azt mondta a szerelő, hogy ezek olyan motorok, hogy fordítva van összerakva Ha leveszed az olajbeöntő sapkát, az a normális, hogy ugye vákuum van és berángat, dadog, es elvileg ekkor működik rendesen ez a fajta motor.



Köszönjük szépen a hozzászólásodat! Hasznos volt! Ezek szerint csak jól működik ha dadog olyankor. Én is így gondoltam mivel egy zárt rendszert nyitsz meg. Már csak azt nem tudom hogy hidegen is el kéne-e szívnia, de gondolom igen.


én meg erre nem alapozok. azért mert neki azt mondta a szerelő. milyen szerelő? olyan, mint aki nem tudja megoldania problémát és rámondja, hogy ez ilyen? mert ilyen szerelő sok van.
értem én, hogy szét ment a CCV és cserélve lett, de mi a biztosíték, hogy ami bele lett rakva az jó? vagy nem-e más probléma miatt van vákuum?
Ádám nincs tökéletes zárt tér motor esetén. ezért normális az sok esetben, ha kartergáz van valamennyi, és akár kifelé szisszenhet. baj akkor van, ha úgy jön ki, mint ahogy a kipufogón jönne.
én őszinte leszek. holnap megnézem mit csinál az enyém. de nekem úgy lesz jó. miért? mert nincs probléma a motorral. tehát akár laikusként is következtethetnék arra, hogy akkor minden rendben és úgy működik jól, ahogy működik.
itt pl. olyan vákuum van, hogy besz*rsz, aztán mikor leveszi a kupakot meg sem inog az alapjárat. akkor mi van?

YouTube videó
itt meg azt írja a csávó, hogy miután kicserélte a CCV-t megszűnt a vákuum és a alapjárat stabil

YouTube videó


Így van nincs rá biztosíték hogy amit beleraktak az jó. Én is ettől tartok hogy az utángyártott Febis amit beleraktam az fos. Ezért leszek kíváncsi a tiédre.
De nekünk az e87-el sincs probléma szépen megy stabil az alapjárat és abban is van kicsi vákuum amikor felnyitod. És kicsit a motor járása is megváltozik. + még egy ismerősöm is mondta hogy neki is ilyen (e46) és neki is lett cserélve. Viszont neki hidegen is vákuumos nekem meg nem. Mostmár fogalmam sincs, hogy mi a jó és mi nem

A 6 hengeres M54-es videóra visszatérve..nem nézted végig vagy nem tudom, de 0:42-től meg már úgy remeg a motor mikor leveszi a sapkát mint az enyém. Plussz írja lentebb kommentbe hogy:
" That sounds normal to me, slight vacuum from the cap is normal. The problem is when the oil cap sucked down hard like a vacuum cleaner and hard to remove. "
és
" No, the strong suction you see here shows a failed CCV valve. A properly functioning valve will have very little suction "

Ergó, ha ennyire szív az is hibás..egy kicsit kell szívnia. Tehát vákuumos a rendszer.

Na most akko' mi van?




Igen, olyan szerelő, hogy 30 éve dolgozik a szakmájában, évek óta neki is E46 van, és évek óta neki hordom az autót és a családom is, és eddig mindig rendesen megcsinálta mert sose volt baj. Szóval igen, hiszek neki és bízom benne, és tudásában. Egyébként már régóta szar lehetett a CCV szelepem, mert mielőtt fel nem adta a szolgálatot, nekem mikor levettem az olajbeöntő sapkát, nem vákuum keletkezett, hanem kicsit verte is kifele az olajat, de én basztam el mert hát ugye honnét tudtam volna hogy már cserés lenne az alkatrész. Mindegy, most jó minden, közel 1 év után problémamentes, azt nem tudom viszont hogy milyen márkájút rakott bele, illetve még annyit, hogy nekem hidegen és melegen is bedadog ha leveszem a sapkát.


Mármint azt tudod hogy bedadog neked hideg/melegen vagy azt sem tudod mint a márkát? Bocsi csak nem volt egyértelmű.
Nekem most úgy van hogy hidegen kicsit csap ki olajat melegen meg vákuum. De tavaly mielőtt még cseréltem azelőtt rendesen köpködte ki az olajat melegen is. Akkor nem volt egy szem vákuum sem. Most valamivel jobb de nem tökéletes.
Félek, hogy mechanikai hiba lesz. :/


na szóval. okosabb nem lettem.
hidegen, tök hidegen, olajbetöltő kinyit, inkább mintha kifelé jönne, veri ki az olajat, de csak ami a láncról verődik ki. igazából nem tűnt úgy, hogy a fordulat változna. még nem hagyta el a kéket a mutató, mikor kihúztam a nívót. akkor viszont szívott befelé, és változott a hang is, de nem minden esetben. ez kb. az indítás után 2 perccel. ez után az olajbetöltőre is egyszer változott a hang, ott nem éreztem különösebb szívást.
melegen meg kb semmi, se így , se úgy. nem érzek vákuumot, de kifelé sem fúj, sőt a fordulaton sem veszek észre változást.
szerintem ha egyszer majd összefutunk, akkor megnézed, mert én nem tudom.
mert amikor volt fordulatváltozás, a mutató nem láttam, hogy remegne vagy ilyesmi, ingadozna, csak a hangján vettem észre.

YELLOW Elküldve: 2019-01-16 17:01 Fûtés - Klíma

imreandris írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok?
Köszönöm a segítséget!


normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb.
nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz.


dízel 88°C


a termosztát ott nyit ki nem?


Még egy kérdésem lenne. A kiegyenlítő tartályban a piros szintjelző pálca letört csak az uszó része van bent. Meddig kell legyen kb a hűtőfolyadék a tartályban? Lehet bele venni ilyen pálcát külön?


nem tudom és nem tudom. szerintem nincs külön. a szintet sem tudom, csak úszóval.

YELLOW Elküldve: 2019-01-16 07:04 Mi lehet a baj?_

ich írta: Sziasztok

Az lenne a kerdesem hogy, hengerfejes-e az autom? a kiegyenlitö tartalyban pici buborekok jönnek fel?
Az auto 5 honapig nem volt hasznalva.


azt nézd meg, ha nyomod a gázt, akkor fokozódik-e a bugyogás. szépen lassan emeld meg a fordulatot, nem kell agyon pörgetni, csak, hogy változik-e a bugyogás annyira. illetve érezni-e a kipufogó gáz szagát. ha érezni, és változik a bugyogás intenzitása, akkor valószínűsíthető, hogy hengerfejes. de jó esetben, ha nem olajos a hűtővíz, és az olaj nem hűtővizes, akkor csak valahol a tömítésnél átenged egy picit.

YELLOW Elküldve: 2019-01-15 17:30 Fûtés - Klíma

b_imi írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok?
Köszönöm a segítséget!


normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb.
nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz.


dízel 88°C


a termosztát ott nyit ki nem?

YELLOW Elküldve: 2019-01-15 16:48 Fûtés - Klíma

imreandris írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok?
Köszönöm a segítséget!


normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb.
nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz.

YELLOW Elküldve: 2019-01-15 13:17 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
TomyMU írta:
Üdv mindenkinek! Olvasgatom itt miről megy a téma, és bocs hogy csak így beleszólok, de nekem tavaly februárban teljesen offra ment a CCV szelep, és meg is állt alattam az autó (szívósor teli olajjal, hengerek, mindenhol állt a zolaj). A motor egy N42B18A. Azóta semmi baja, de nekem is azt mondta a szerelő, hogy ezek olyan motorok, hogy fordítva van összerakva Ha leveszed az olajbeöntő sapkát, az a normális, hogy ugye vákuum van és berángat, dadog, es elvileg ekkor működik rendesen ez a fajta motor.



Köszönjük szépen a hozzászólásodat! Hasznos volt! Ezek szerint csak jól működik ha dadog olyankor. Én is így gondoltam mivel egy zárt rendszert nyitsz meg. Már csak azt nem tudom hogy hidegen is el kéne-e szívnia, de gondolom igen.


én meg erre nem alapozok. azért mert neki azt mondta a szerelő. milyen szerelő? olyan, mint aki nem tudja megoldania problémát és rámondja, hogy ez ilyen? mert ilyen szerelő sok van.
értem én, hogy szét ment a CCV és cserélve lett, de mi a biztosíték, hogy ami bele lett rakva az jó? vagy nem-e más probléma miatt van vákuum?
Ádám nincs tökéletes zárt tér motor esetén. ezért normális az sok esetben, ha kartergáz van valamennyi, és akár kifelé szisszenhet. baj akkor van, ha úgy jön ki, mint ahogy a kipufogón jönne.
én őszinte leszek. holnap megnézem mit csinál az enyém. de nekem úgy lesz jó. miért? mert nincs probléma a motorral. tehát akár laikusként is következtethetnék arra, hogy akkor minden rendben és úgy működik jól, ahogy működik.
itt pl. olyan vákuum van, hogy besz*rsz, aztán mikor leveszi a kupakot meg sem inog az alapjárat. akkor mi van?

YouTube videó
itt meg azt írja a csávó, hogy miután kicserélte a CCV-t megszűnt a vákuum és a alapjárat stabil

YouTube videó

YELLOW Elküldve: 2019-01-14 17:25 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Én meg semmilyet...ha nem muszáj Adok még egy esélyt a CCV-nek mielőtt szét bontatom megint a motort
Azt kellene kideríteni (mondjuk ha te megnéznéd az jó lenne ), hogy hideg motornál (kék mező eleje) beindítva van-e vákuum a motorban ha felemeled az olajbetöltő sapkát.
Mert nekem olyankor nincs egy kevés sem és a motor járása sem változik meg. Ellenben a meleg motornál, ott az alapjárat is össze esik és vákuum is van. Na most mi a jó :
Nagyon megköszönném ha valaki esetleg tudná rá a választ és elmondaná vagy megnézné nekem.

Ugyan is oké hogy 1 éve cseréltem pont a CCV-t, de febis sz*rra. Nem vagyok benne biztos hogy az jó vagy jó ötlet volt azt beletenni. Illetve külföldi fórumokon azt olvastam hogy a nívópálca fém csöve (amibe belemegy) duplafalú és az is simán eltömődhet és olyankor nyomja ki az olajat ott ahol ez a cső belemegy a karterba...és nekem ott olaj foltos.




hát legközelebb szerdán indítom be, addig várnod kell.
amúgy én már nem tudom mi a jó


Megvárom, de akkor ne felejtsd már el légy szíves Köszi!

Igen, így nehéz hogy mindenki mást mond. De át gondolva a dolgot.. ugye olajleválasztó. Benne is van a nevében hogy az olajat leválasztja, a gázt pedig vissza vezeti a szívócsőbe ( ezek a felső csövek ). Az alsó csövön keresztül pedig vissza vezeti a karterba a folyékony olajat, vagy trutyit. Nekem sokszor trutyis így télen ha nem sokat megyek vele. De ha pl. eltömődik az alsó cső és nem tud lefolyni az olaj vagy tönkremegy a membrán akkor ilyen esetben visszavezeti az olajat is a szívósorba nem csak a gázt/gőzt t*kömtudja.. Tegnap megnéztem nekem megint olajos a szívósor belseje, trutyi is van benne. Mondom wtf 1 éve takarítottam ki mikor cseréltem a CCV-t. Ezért gondolom hogy vagy az utángyártott szelep rossz vagy pedig a nívós cső dugult el.
Ki kell majd szednem kitakarítani

Meg hát az is érdekes hogy melegen elszív (vákuum van a motorban), hidegen meg semmi. Majdhogy nem köpködi ki az olajat. Szerintem ennek nem így kéne működnie. Ha jó (szív) akkor az jó hidegen/melegen.


pedig az elmúlt 9 napban legalább napi 2x indítottam be, szóval meg tudtam volna nézni.
de nekem úgy rémlik, hogy kifelé ne legyen nyomás, viszont ha kinyitod a sapkát, akkor nem szabadna alapjárat ingadozásnak lennie. igazából nekem is úgy rémlik, hogy csak a motor működését hallom jobban, azon kívül semmi, nincs vákuum. de már nem tudom hidegen vagy melegen néztem legutóbb. viszont nekem nincs is járás probléma.

YELLOW Elküldve: 2019-01-14 14:38 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
Én meg semmilyet...ha nem muszáj Adok még egy esélyt a CCV-nek mielőtt szét bontatom megint a motort
Azt kellene kideríteni (mondjuk ha te megnéznéd az jó lenne ), hogy hideg motornál (kék mező eleje) beindítva van-e vákuum a motorban ha felemeled az olajbetöltő sapkát.
Mert nekem olyankor nincs egy kevés sem és a motor járása sem változik meg. Ellenben a meleg motornál, ott az alapjárat is össze esik és vákuum is van. Na most mi a jó :
Nagyon megköszönném ha valaki esetleg tudná rá a választ és elmondaná vagy megnézné nekem.

Ugyan is oké hogy 1 éve cseréltem pont a CCV-t, de febis sz*rra. Nem vagyok benne biztos hogy az jó vagy jó ötlet volt azt beletenni. Illetve külföldi fórumokon azt olvastam hogy a nívópálca fém csöve (amibe belemegy) duplafalú és az is simán eltömődhet és olyankor nyomja ki az olajat ott ahol ez a cső belemegy a karterba...és nekem ott olaj foltos.




hát legközelebb szerdán indítom be, addig várnod kell.
amúgy én már nem tudom mi a jó

YELLOW Elküldve: 2019-01-14 12:07 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Mint ahogy "pifou23" is írta szerintem is mechanikus motor probléma lesz. Én már mindent átnéztem, kicseréltem amit lehetett..
Gyűrűre vagy hidrotőkére gyanakszom bár ez utóbbi cserélve lett amikor a hengerfejet újították fel. A gyűrűzés meg drága lett volna (kb 200) ezért az elmaradt. De egyre nagyobb a gyanúm hogy hidegen nincs meg a kellő kompresszió, le vannak tapadva a gyűrűk. Amikor meg bemelegszik tök jó minden, hőtágulás miatt gondolom a gyűrűk is jobban "zárnak" úgymond. Tehát ott meg is van a kompresszió melegen.


szerintem meg nincs 200-ban a gyűrűzés. nem egy hengerhez kerül 50 valamennyibe, hanem a négyhez összesen. azt hittem ezt már megbeszéltük.
de legyél akkor félrevezetve, oszt hagyd úgy.



Persze..ha műanyagból lenne.
Az hogy szerinted mennyi meg az hogy valójában mennyibe kerül az itt van:

A link neve

3-as alkatrész minimum 33 ezer / db attól függ melyik cikkszám kell, de van 50 ezres is. És ez 1 henger. Ezt szorozd be 4-el. És még akkor a főtengely csapágyakról nem is beszéltünk. Jaa igen nyílván lehet utángyártottat is bele rakni...


tudom, emlékszem mikor mutattad. de én akkor is azt mondtam, hogy szerintem nem jól van ez a táblázat. egyébként én meg Mahle-t simán raknék bele. az eredeti BMW-t is valószínű ugyanaz a cég gyártja. de feladom.

YELLOW Elküldve: 2019-01-14 09:29 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
Mint ahogy "pifou23" is írta szerintem is mechanikus motor probléma lesz. Én már mindent átnéztem, kicseréltem amit lehetett..
Gyűrűre vagy hidrotőkére gyanakszom bár ez utóbbi cserélve lett amikor a hengerfejet újították fel. A gyűrűzés meg drága lett volna (kb 200) ezért az elmaradt. De egyre nagyobb a gyanúm hogy hidegen nincs meg a kellő kompresszió, le vannak tapadva a gyűrűk. Amikor meg bemelegszik tök jó minden, hőtágulás miatt gondolom a gyűrűk is jobban "zárnak" úgymond. Tehát ott meg is van a kompresszió melegen.


szerintem meg nincs 200-ban a gyűrűzés. nem egy hengerhez kerül 50 valamennyibe, hanem a négyhez összesen. azt hittem ezt már megbeszéltük.
de legyél akkor félrevezetve, oszt hagyd úgy.

YELLOW Elküldve: 2019-01-13 17:53 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

Adamyno írta: Kitisztítottam a légtömegmérőt. Előtte alapjáraton olyan 4-4.2g/s volt amit mért, most 2-2.5g/s.

50km után visszajöttek a hibák piroslámpánál. Mindig alapjáraton jön a hiba úgy vettem észre. Picit ingadozik is az alapjárat, olyan 685 és 705 között. Szerintem nem tud falsot szívni, bár azt javasolták, hogy úgy tudom kideríteni ha hideg motornál befújok egy kis féktisztítót a motortérbe és felpörög a motor, akkor szív. Nem tudom mennyire biztonságos ez a módszer.


szerintem ne fújkálj bele!

YELLOW Elküldve: 2019-01-12 21:10 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Erre lett esetleg megoldás? Szívesen elolvastam volna. Bár 4 év elteltével csak meg lett.


általában csak kérdezni szeretnek, amikor pörgött a fórum, is volt hasonló. megkapta a választ és nem láttuk, amíg megint gondja nem akadt. azért egy fórum jóval több, mint help center. de régen sokkal többen értették a lényegét.


Így van! A megoldást is le kéne írni, hogy akinek lesz ilyen gondja legközelebb annak már csak elolvasnia kelljen, ne pedig újabb és újabb témát nyitni feleslegesen.
Nem az hogy eltűnik évekre..


nem szokás már vissza olvasni, mindenkinek azonnal kell a válasz. mondom tipikus FB mentalitás.


Igen, én is tapasztalom. Sajnos..


én meg már azt hittem, most meg himbál a motorod. látom írtál ebbe a topic-ba, mondom mi baja van már neki megint.


Hát képzeld el, de amúgy..
Nem tudom mivan tanácstalan vagyok. 2 napig jó volt a kocsi, tulajdonképpen most is jól megy nem torpan be azzal nincs gond. Csak azzal hogy hidegindítás után 3 henger megy és leállítom újraindítom jó minden. Valamiért leáll egy henger. Nincs meg a kellő szívócsőnyomás sem szerintem. 50 néha 40 mbar hidegen, 7,5%-os fojtószelep nyitás mellett?! Nemár. Kéne vagy 650-nek lennie..sőt volt is amikor annyi volt akkor szépen is járt, melegedett be. Nem értem miért nincs meg illetve van egy tippem.
Amikor cseréltem a CCV-t tavaly egy csöve ami a szelepfedélre megy rá nem ment rá rendesen csak így féloldalasan, feszül. És arra gondolok hogy fals levegőt szívhat onnan vagy esetleg máshonnan, de már pedig át néztem az egész szívó oldalt. Úgy látszik nem elég tüzetesen..


már kezd gyanús lenni, hogy akárhányszor szóvá teszem az összehasonlító tesztet a két autóval, neked mindig előjön valami.


Hát gondolhatod hogy nem én akarom így
Össze lehet hasonlítani, melegen kva jó


amúgy néha nekem is fura. valamikor úgy érzem, olyan nehezen indul meg, valamikor meg szinte ki akar szakadni a kormány a kezemből, vagy az ülés a farom alól. de nem nagyon tudom semmihez kötni. hibaüzenet nincs, fogyasztás ok. lehet csak velem van baj.
de néha tényleg fura kettősség jellemzi. egyik, mintha nem menne a Valvetronic, sem a Vanos. a másik pedig, mintha lenne rajta egy kompresszor. tényleg ilyen végletben érzem. ugyanazzal az üzemanyaggal, tehát nincs tankolás közte. mondjuk hőfok, páratartalom változáshoz talán tudnám kötni, de nem feltétlen. de az is lehet, hogy az egyik esetben már 1500-ról gyorsulok, a másikban, meg 2500-ról, és ugye azért az más. ezért vagyok kíváncsi én is a tiédhez képest. hogy csak beképzelem az eseteket vagy...

YELLOW Elküldve: 2019-01-12 20:58 Mi lehet a baj?_

BarG írta:
Faki írta: Sziasztok. Egy e46 320d 2004-röl lenne szó. Az a problémám, hogy nem melegszik fel üzemi hőfokra ebben a hidegebb időben, pedig új a termosztát és az egr termosztát is és még a hűtő is elvan takarva. Remélem valaki tudja, hogy mi lehet az oka. Válaszokat köszönöm.


1, Új termosztát =/= jó termosztát

2, néha ha keveset fogyaszt az autó, mert nem nyomod neki, de fűtesz rendesen, akkor a fűtés elvihet annyi hőt, hogy nem lesz rendes motorhőfokod. Ennek csak -5°C alatt kellene bekövetkeznie és 70°C-nak azért meg kellene lennie a víznek.


1. úgy érti az új termosztát nem egyenlő azzal, hogy jó is. még a márkás, drágább darabok között is lehet gyárilag rossz.

2. most én is azt tapasztalom, hogy mostanában kint áll a verda, elindulok, kb 1km után már nyomhatom neki 90-nel, d eközben a hidegben rögtön kapcsolom a fűtést, így nekem is kb. 10km az amire bemelegszik üzemire. igaz addigra kb célba is értem. ez városban menve, kisebb tempónál, kisebb hűtés jobban melegszik. azt vettem észre. meg ugye városban menésnél mindig garázsból indultam, fűtést sem kapcsoltam rögtön.

3. létezik a vesékbe tehető dugó, sokan használják télen. lentről úgyis kap annyi hűtést, hogy nem okoz gondot. nem csak rossz termosztátos dízelesek használják.

YELLOW Elküldve: 2019-01-12 20:48 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Érdeklődnék hibakód táblázatot lehet találni valahol magyarul? Diagnosztika után a következő a hibakód: A0B5 signal detection error.
(Tegnap kb 25 km után menet közben kigyulladt az ABS hiba jel. 1 hete ugyanez volt, aztán másnap reggel indítva eltűnt. Most megint. Ma lett a hiba kiolvasva. Nem tudom mit jelent.)

Köszi a válaszokat előre is!


gondolom valami univerzális olvasóval lett olvasva nem?
egy BMW spec diag konkrétan is képes megmondani. vagy diaggal figyelve, egyenként megpörgetve a kereket lehet nézni, mi történik, milyen érték megy be, ugrál-e esetleg, stb.
maga a kódra ezt találtam: road speed signal, de ezt most nem teljesen értem. mert lehet az, hogy nincs jel, vagy nem jó a jel. esetleg a sebesség jelre utal, vagy a szenzor jele, nem oké a többihez képest, lassabban kommunikál, vagy ilyesmire gondolok. gondolom a km/h jelzés jó. E46 esetében a bal hátsó szenzor adja a km órának a jelet. de lehet csak kontakt hiba, hogy hol jó, hol nem. beázás is lehet. a kerékjáratban a gátlónál, vagy annak környékén szokott lenni dobozka, ahova bemegy a szenzor. lehet ott van vele valami.


Igen, egy univerzális olvasóval. Tegnap reggelre a hibajel eltűnt megint. Befújtam kontakt sprével a szenzornál a keréknél. Ma megyek többet vele, kíváncsi leszek bedobja e megint. Azt észrevettem hogy amikor kijelzi a hibát, a kilómétermutató visszaesik de utána mutatja a sebességet rendesen. Megnézem majd a csatlakozót is. Ha lemegy az ünnepi időszak beviszem bmw szervízbe hogy olvassanak hibát, ahogy írtad ott konkrétabb lesz a dolog. Köszi a választ!


itt néznék szét: bal hátul. BMW spec diaggal menet közben is lehetne nézni a 4 kereket egyszerre, hogy melyik jele tér el a többitől. illetve nem került fel valamelyik tengelyre más méretű kerék? lehet nem váltóméret és ez okoz problémát.


Meglett a hibás terület. Rendes diaggal bemérték, és a bal hátsó jeladónál vannak gondok. először most le lett tisztítva, aztán ha újra visszajön a probléma akkor csere.

Még egy kérdésem viszont lenne. A diag során kidobta azt is hogy pót szivattyú segéd/állófűtés hibás. Ez okozhat gondokat később? vagy csak a fűtésnél játszik szerepet?


én mondtam, hogy bal hátsó lesz az.
hát az csak állófűtés. normál esetben nincs köze a működéshez. de az állófűtésed valószínű nem működik. ez egy kis kazán, amit programozol és fűt, mikor nem jár a motor. pl reggel mielőtt mész munkába, 30 perccel korábban beindul, és már meleg autóba ülhetsz.

YELLOW Elküldve: 2019-01-12 11:07 Társalgó

Dani0616 írta: Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne , hogy e46 320i hez szedek össze cuccokat épp és nem tudom , hogy egyéb motorral szerelt válltozatoké , gondolok most itt PL 1,6 1,8 vagy 2,5 benzines modellekre vagy 320D-re a zárhíd, víz és klíma hűtő megegyezik e?


realoem vagy bmwfans oldalon rákeresel egyikre másikra, ha egyezik a cikkszám, akkor azonos. ha nem, akkor különböző. karosszéria elemek, azonosak lehetnek nagy részben.