Metacska írta:
Sziasztok!
Először is szögezzük le, hogy többnyire most egy gondoskodó autószerető, de ugyanakkor laikus BMW-s problémáját fogom kifejteni. 2 hibajelenség lépett fel, ami elképzelhető, hogy összefügg. Igyekszem minél pontosabban leírni őket.
1. Télen vásároltam az autót, ezért nem közlekedtem lehúzott ablakokkal, ezért sem tűnt fel a hiba. Ugyanis bent tökéletes csend honolt (és honol most is), szép motorhang stb stb. Késő tavasszal - nyáron figyeltem fel arra, főleg autópályán korlátok mellett, parkoló autók mellett, házfalak mellett haladva, hogy valami elölről kelepelő hangot ad ki. Én lyukas kipufogóra (valahol a leömlőnél vagy a csöveknél) tippeltem. A hang akkor szűnik meg menet közben, ha üresbe dobom a váltót és csak gurulok. Elvittem egy jó ismerős bandához. Egy Honda márkaszervizről beszélünk, ahol valóban hozzáértő emberek dolgoznak (sajnos gondolom nem 100%-ban BMW hozzáértők). Felemelték átnézték nem láttak semmit, leengedtük beindítottuk, a hang nem tapasztalható álló helyzetben, megvizsgálták, pörgettük a motort...nem találtak elől gondot. beleültem megemelték velem együtt, sebességbe tettem fix fordulaton forgattam semmi. Ergo a kipufogó elméletileg rendben van.
3 dologra egyébként azért felhívták a figyelmemet:
A hengerfej sarkánál alig észrevehetően fagyállós a blokk (vizet egyébként nem eszi, olajat nem eszi, olajat nem dolgoz bele a vízbe).
A váltó alja szintén egy pindurit olajos volt (váltó szimering????)
A hátsó dobom belül rohad (4e fordulat felett elkezd folyamatosan sípolni).
2. Jelzem, hogy nagyon nagyon ritkán pörgetem a motort, nem szokásom hajtani, de ma előzésnél észrevettem, hogy 4e fordulat felett tiltásig forgatva füstöl az autó....., az oldalsó visszapillantóban tisztán láttam. Alacsonyabb fordulaton, kisgázzal-padlóval nincs ilyen jelenség, csakis magas fordulaton.
Fontos megemlítenem, hogy TÉNYLEG kiváló műszaki és esztétikai állapotban van az autó a hibák ellenére. Egyébként mégiscsak 270e km van benne (12 éves)..........
Bocsánat a kisesszéért. Várom a hozzáértő véleményeteket, az első és a második jelenség kapcsán. Rengeteget dolgozom így szeptemberig nem tudok érdemben foglalkozni a dolgokkal, de mivel BAROMIRA zavarnak, főleg az első kelepelő, kicsit "lyukas kipufogós", traktoros hang....megnyugodnék, ha tudnám mi a hiba oka.
Köszönöm!
ajánlom figyelmedbe a hullámok terjedése, ezen belül is a hanghullámok-ra gondolok, de amúgy tök mindegy tananyagot. az ilyen álló autók, szalagkorlátok mellett, házak, kerítések melletti elhaladás tud érdekességeket produkálni, erősítenek minden neszt. azt külön kiemelném, hogy a felnid kifejezetten nagy neszt tud kelteni. próbaképpen nézd meg acélfelnivel.
az, hogy nagy fordulaton füstöl lehet lambda hiba is, esetleg injektor. de ha fehér nagyon a füst, akkor hengerfejes és csak nagy nyomáson préselődik be a hűtővíz. azé nem fogy látványosan belőle, mert leírásod alapján nem hajtod.
ez mind tipp, ne vedd készpénznek.