YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2018-10-04 19:33 Olajzabálás

hil írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil


nekem csak cseppen valahol... de már 1 évet kihúzok még vele. van 1 liter tartalékban, de a 4 literből amit beletettem, még a nívó felénél járok. 1 év alatt. mivel nem 4,25 ment bele, ezért olyan 3,5 decire saccolom a folyást. félek bontani kell, mert lehet hengerfejnél enged. több helyen látok olajat, ahol korábban is láttam, amikor is még sosem cseppent le. 10-11 évig porszáraz volt az autó alatt mindig. Mobil Super 3000XE 5w-30-nál kezdte el. mióta az benne van, igaz nem rögtön, hanem vagy 2-3 hónappal később kezdte el.


Sajnos ezeknek az N42-46-52 stb motoroknak ez betegsége. A szelepszár szimering betonkeménnyé változik 10 év alatt és utána csak úgy nyeli be az olajat a motor, mint kacsa a nokedlit. Annyiból szerencsésebb levenni a hengerfejet, hogy az addig elégetett olaj által odaégett kokszot is el tudják távolítani a szelepekről, dugattyúról, mert tapasztalatból mondom nem kevés van rajtuk okozhat majd ez a későbbiekben problémát...


azt tudom erre mondani, hogy aki 20-25ezrenként cseréltet olajat, annál lehet úgy lesz.

Szia Tomi,
nem lehet, hogy a Valvetronic szelepeknél folyik az olaj? Nekem ott szivárgott korábban, nem nagyon, de az egész motor, a leglehetetlenebb helyeken is olajos volt. Vettem gyári tömítést, nem lett jó, mert az egyik "O" gyűrű vastagsága 0,5mm-el kisebb volt (gyári tömítésről beszélek). A készletemből (olaj és minden álló) méregetés után kiválasztottam a legvastagabbat, aztán jó is lett.
Bye: hil


a szenzornál mondod? felül elől.
amúgy le kéne mosnom a blokkot és megfigyelni honnan jön.

YELLOW Elküldve: 2018-10-04 10:08 Olajzabálás

konkolyd írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil


nekem csak cseppen valahol... de már 1 évet kihúzok még vele. van 1 liter tartalékban, de a 4 literből amit beletettem, még a nívó felénél járok. 1 év alatt. mivel nem 4,25 ment bele, ezért olyan 3,5 decire saccolom a folyást. félek bontani kell, mert lehet hengerfejnél enged. több helyen látok olajat, ahol korábban is láttam, amikor is még sosem cseppent le. 10-11 évig porszáraz volt az autó alatt mindig. Mobil Super 3000XE 5w-30-nál kezdte el. mióta az benne van, igaz nem rögtön, hanem vagy 2-3 hónappal később kezdte el.


Sajnos ezeknek az N42-46-52 stb motoroknak ez betegsége. A szelepszár szimering betonkeménnyé változik 10 év alatt és utána csak úgy nyeli be az olajat a motor, mint kacsa a nokedlit. Annyiból szerencsésebb levenni a hengerfejet, hogy az addig elégetett olaj által odaégett kokszot is el tudják távolítani a szelepekről, dugattyúról, mert tapasztalatból mondom nem kevés van rajtuk okozhat majd ez a későbbiekben problémát...


azt tudom erre mondani, hogy aki 20-25ezrenként cseréltet olajat, annál lehet úgy lesz.

YELLOW Elküldve: 2018-10-03 18:31 Olajzabálás

hil írta: Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil


nekem csak cseppen valahol... de már 1 évet kihúzok még vele. van 1 liter tartalékban, de a 4 literből amit beletettem, még a nívó felénél járok. 1 év alatt. mivel nem 4,25 ment bele, ezért olyan 3,5 decire saccolom a folyást. félek bontani kell, mert lehet hengerfejnél enged. több helyen látok olajat, ahol korábban is láttam, amikor is még sosem cseppent le. 10-11 évig porszáraz volt az autó alatt mindig. Mobil Super 3000XE 5w-30-nál kezdte el. mióta az benne van, igaz nem rögtön, hanem vagy 2-3 hónappal később kezdte el.

YELLOW Elküldve: 2018-10-03 12:15 Motor hibajel(sarga)

Hectorr írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
Hectorr írta: Sziasztok!

Adott egy 2005-ös 318I/2000es kocsi. A szívás márciusban kezdődött és még most is tart. A hiba jelenség, gyújtás kimaradás a kettes hengerben. ELső indításnál jó, kb 15-20 percig megy rendesen minden jó aztán beremeg az autó motor lámpa felvillan henger leáll, és randomra visz magával még egy hengert is néha..Amik cserélve lettek : gyertyák, trafók, légtömegmérő, AC pumpa. Injektorok ellenőrizve lettek, Az utolsó "szerelő" (ó igen volt egy pár..) a motort is szétkapta, de semmi eltérést nem talált , hengerek rendben stb... Végül annyiba maradtunk hogy "mechanikailag" rendben, elektronika probléma lesz. A kérdésem/kérésem hozzátok az lenne hogy tudnátok-e Hatvan 100km-es körzetében ajánlani egy tisztességes szerelőt aki ért az elektronikához, akár a Bmw-hz is, és szereti a kihívásokat..


milyen márkájú trafó lett belerakva, mindig ugyanoda írja, ugyanabba a hengerbe. összes trafó cserélve lett, vagy csak a hibásnak vélt?
a kopogásérzékelő nem lazult fel?


Valvetronic lett ellenőrizve? Tengely, villanymotor, szenzor.. ha már szét bontotta.
CSak mert nekem is ugyan ez volt és én is kicseréltem a világon mindent rajta, aztán most kiderült, hogy megkopott az excenter tengelyem és a tűgörgős csapágyazása is megszorult..így a villanymotor hiába állított volna a tengely nem vagy csak nehezen fordult el..(csoda hogy kibírta az a kis villanymotor )
Mondjuk nekem a 2-es, 4-es hengerre írta a kimaradást, de az teljesen mindegy.




Mind a négy trafó gyertya cserélve lett, nem mindig a kettes henger áll le, volt hogy a négyes, de jellemzően a kettes adja meg magát, Márkákat sajnos nem tudom, Kopogás érzékelőt szerintem nem nézték. Elvileg vanos alatt, szét tört egy görgő az cserélve lett (nézzétek el kérlek nem értek hozzá). Tegnap több szerelőt hívtam, de már motor vezérlőt emlegetik meg a márka szervizt


hát mint már sokszor elírtam nekem is a 2-es hengert dobta, de én tudtam, hogy trafó baja lesz. kapott 4 újat és hál isten megoldódott. szerintem a 2-es trafót is a 150km-rel korábban cserélt új gyertya nyírta ki, mert korábban 2 alkalommal indítás után volt már gond. de több 100km különbséggel hibázott.
egyébként tipikusan a trafó olyan, hogy vagy hideg motornál csinálja, vagy melegnél, mikor már üzemi a hőfok. nekem pl. mindig hidegen csinálta.
én a kettes trafóhoz menő vezetékelést még átnézetném, csatlakozók, kötések, mielőtt vezérlőt cserélnél. az is lehet javítható az is. csak egy jó elektronikást kellene találnod.

YELLOW Elküldve: 2018-10-03 09:59 Mi lehet a baj?

brutalite74 írta: Sziasztok!
2001 E46 320D Turing autómmal kapcsolatosan lenne több észrevételem, ebben kérném a segítségeteket, amit előre is köszönök.

Két dolog van ami feltűnt az utóbbi időben. Az egyik hogy érdekes sípoló hangot hallani a műszerfal jobb oldala felől. "Szépen zenél" kisebb megszakításokkal, magasabb, mélyebb hangon. A klímavezérlőn próbálkoztam a ventilátor leállításával,de nincs összefüggés ugyan úgy csinálja.Nem tapasztalom azt sem hogy esetleg a gázadás befolyásolná a hangot de 1500-as fordulatszámnál erőteljesebb a hang (talán mert nagyobb fordulatnál a motorzaj elnyomja).
Azt is észrevettem hogy néha nincs megfelelő teljesítményem lassabban gyorsul alacsony fokozatban) olykor olykor mintha a turbó "alukálna". Továbbá gyorsulásnál közel 2000 fordulatnál megtorpan egy pillanatra az autó azaz a folyamatos gázadásnál van egy pillanatnyi kihagyás (legalább is így érzékelem) és ez minden fokozatban érezhető.

Nem tudom hogy a két dolognak köze van e egymáshoz. Mindenképpen "padra" diagnosztikára vár a kicsi de használható tapasztalatokat véleményeket szívesen fogadnék!!

Mi lehet a hiba??



én a geometrai szabályzás körül néznék körül. nem szorul-e a rudazat, nem vész-e el a vákuum valahol.

YELLOW Elküldve: 2018-10-03 09:30 radio probléma

Asciitable írta:
YELLOW írta:
Asciitable írta:
YELLOW írta:
Asciitable írta: Sziasztok!
Már a 3. rádió van a kocsiban de mindnél az a bajom, hogy a kijelzőt nem lehet látni olyan halvány. Másik autóban tökéletesen működnek. Esetleg valakinek valami tipp merre keressem a hibát? ISO átalakítóm van a kocsiban, nem szét vágott kábelek.


fura lesz a válasz, de szerintem a lámpamodullal van gond. ugyanis azon van egy fényérzékelő, ami a műszerfal és a rádió, klíma fényerejét is állítja automatikusan. klíma, műszarfal fényerő jó?
olyan mintha a lámpamodulon lévő szenzor sötétet érzékelne, ezért leveszi a fényerőt.
nem lett ott letakarva valamivel?
tompított ikon felett van középen a szenzor.


A műszerfal és a klíma világítása külső fényre sötétedik, illetve világosodik, gondolom jól működik. De holnap meg próbálom valahogy le takarítani vagy meg világítani valamivel hátha azzal lesz a gond. Köszönöm a tippet.


egyébként volt már hasonló téma az oldalon. valami olyan is dereng, hogy lehet a rádiót egyedül nem is szabályozza vagy a klímát. na holnap megnézem neked én is az enyém, hogy működik.
viszont ha a többit állítja, akkor a szenzor jó. akkor valami LIN-s kommunikáció lehet rossz, kontakt hiba.


Ma kicsit korábban kellett indulnom, ezért észre tudtam venni, hogy amikor sötétben indulok kb 15 percig rendesen világít meg mutat mindent aztán fokozatosan kezdi elveszteni a képet.


megnéztem, állít mindent, de a klímáét nem annyira. arra tudok gondolni, hogy az már elég meredek szögben áll, nem zavarja a szemet. mondjuk pont hogy nem annyira erősít rajta, ha világítok a szenzorba. de állítja, csak kisebb mértékben.
visszatérve a tiédre ez a 15 perc fura. mert ugye a rádió kikapcsol, ha nincs gyújtás kb. 15 perc után. szóval lehet valami tápolási hiba lesz.

YELLOW Elküldve: 2018-10-02 22:11 radio probléma

Asciitable írta:
YELLOW írta:
Asciitable írta: Sziasztok!
Már a 3. rádió van a kocsiban de mindnél az a bajom, hogy a kijelzőt nem lehet látni olyan halvány. Másik autóban tökéletesen működnek. Esetleg valakinek valami tipp merre keressem a hibát? ISO átalakítóm van a kocsiban, nem szét vágott kábelek.


fura lesz a válasz, de szerintem a lámpamodullal van gond. ugyanis azon van egy fényérzékelő, ami a műszerfal és a rádió, klíma fényerejét is állítja automatikusan. klíma, műszarfal fényerő jó?
olyan mintha a lámpamodulon lévő szenzor sötétet érzékelne, ezért leveszi a fényerőt.
nem lett ott letakarva valamivel?
tompított ikon felett van középen a szenzor.


A műszerfal és a klíma világítása külső fényre sötétedik, illetve világosodik, gondolom jól működik. De holnap meg próbálom valahogy le takarítani vagy meg világítani valamivel hátha azzal lesz a gond. Köszönöm a tippet.


egyébként volt már hasonló téma az oldalon. valami olyan is dereng, hogy lehet a rádiót egyedül nem is szabályozza vagy a klímát. na holnap megnézem neked én is az enyém, hogy működik.
viszont ha a többit állítja, akkor a szenzor jó. akkor valami LIN-s kommunikáció lehet rossz, kontakt hiba.

YELLOW Elküldve: 2018-10-02 21:06 radio probléma

Asciitable írta: Sziasztok!
Már a 3. rádió van a kocsiban de mindnél az a bajom, hogy a kijelzőt nem lehet látni olyan halvány. Másik autóban tökéletesen működnek. Esetleg valakinek valami tipp merre keressem a hibát? ISO átalakítóm van a kocsiban, nem szét vágott kábelek.


fura lesz a válasz, de szerintem a lámpamodullal van gond. ugyanis azon van egy fényérzékelő, ami a műszerfal és a rádió, klíma fényerejét is állítja automatikusan. klíma, műszarfal fényerő jó?
olyan mintha a lámpamodulon lévő szenzor sötétet érzékelne, ezért leveszi a fényerőt.
nem lett ott letakarva valamivel?
tompított ikon felett van középen a szenzor.

YELLOW Elküldve: 2018-10-01 16:56 Motor hibajel(sarga)

Hectorr írta: Sziasztok!

Adott egy 2005-ös 318I/2000es kocsi. A szívás márciusban kezdődött és még most is tart. A hiba jelenség, gyújtás kimaradás a kettes hengerben. ELső indításnál jó, kb 15-20 percig megy rendesen minden jó aztán beremeg az autó motor lámpa felvillan henger leáll, és randomra visz magával még egy hengert is néha..Amik cserélve lettek : gyertyák, trafók, légtömegmérő, AC pumpa. Injektorok ellenőrizve lettek, Az utolsó "szerelő" (ó igen volt egy pár..) a motort is szétkapta, de semmi eltérést nem talált , hengerek rendben stb... Végül annyiba maradtunk hogy "mechanikailag" rendben, elektronika probléma lesz. A kérdésem/kérésem hozzátok az lenne hogy tudnátok-e Hatvan 100km-es körzetében ajánlani egy tisztességes szerelőt aki ért az elektronikához, akár a Bmw-hz is, és szereti a kihívásokat..


milyen márkájú trafó lett belerakva, mindig ugyanoda írja, ugyanabba a hengerbe. összes trafó cserélve lett, vagy csak a hibásnak vélt?
a kopogásérzékelő nem lazult fel?

YELLOW Elküldve: 2018-09-30 17:22 Műszerfal kijelzés

Bal1 írta:
YELLOW írta:
Bal1 írta:
YELLOW írta:
Bal1 írta: Üdv!

Be tudná valaki linkelni vagy el tudná küldeni az e46 műszerfaljelzéseket magyarázó képet?
Tegnap este még nem volt semmi, most beindítottam és felgyulladt 2 lámpa - egyik szerintem hűtővíz vagy szélvédőmosó folyadék, másik passz, szeretném értelmezni.

Köszönöm!



ha narancs vagyis sárgás a színe, akkor szintet jelez. ha egy bödön hullámzó vízzel, akkor hűtővíz, ha vizet kifújó bálna szemből, akkor szélvédőmosó folyadék szint.
szerk.: amúgy nem vagy benne valamelyik nagyon értelmes FB-s BMW csoportban? mert ott kb napi szinten megkérdezik ezeket.


Benne vagyok a nagyon értelmes csoportokban, de annyi van, hogy nem tudom melyikben láthattam.. kép


balról jobbra
Check Engine lámpa (hát ki kell olvasni a motorvezérlőt, hogy tudni lehessen.)
Hűtővíz szint probléma.


Áhh köszi! Akkor ez a "nézesd meg a hibakódot te h*lye jelzés"


igen, mert az bármi lehet. az okosok a csoportban iylenkor elkezdik írni egyesével, hogy kinek mi volt a baja, amikor bejött a jelzés. mintha mérvadó lenne. kb van vagy 400 hibakód, amit dobhat az ECU és jelzi ez az ikon. szóval hibakód olvasás marad.

YELLOW Elküldve: 2018-09-30 16:08 Műszerfal kijelzés

Bal1 írta:
YELLOW írta:
Bal1 írta: Üdv!

Be tudná valaki linkelni vagy el tudná küldeni az e46 műszerfaljelzéseket magyarázó képet?
Tegnap este még nem volt semmi, most beindítottam és felgyulladt 2 lámpa - egyik szerintem hűtővíz vagy szélvédőmosó folyadék, másik passz, szeretném értelmezni.

Köszönöm!



ha narancs vagyis sárgás a színe, akkor szintet jelez. ha egy bödön hullámzó vízzel, akkor hűtővíz, ha vizet kifújó bálna szemből, akkor szélvédőmosó folyadék szint.
szerk.: amúgy nem vagy benne valamelyik nagyon értelmes FB-s BMW csoportban? mert ott kb napi szinten megkérdezik ezeket.


Benne vagyok a nagyon értelmes csoportokban, de annyi van, hogy nem tudom melyikben láthattam.. kép


balról jobbra
Check Engine lámpa (hát ki kell olvasni a motorvezérlőt, hogy tudni lehessen.)
Hűtővíz szint probléma.

YELLOW Elküldve: 2018-09-30 14:44 Képek feltöltése CSAK 1024x768-as méretben, vagy kisebben!

YELLOW írta: Képeket csak 1024x768 méretben lehetséges feltölteni, hogy normálisan jelenjen meg.
Régen az oldal magának alakította át a képeket ilyen méretben, nem számított milyen méretben kerül feltöltésre. "Szerver változás" miatt ez a funkció nem működik. Így az 1024x768 méretnél nagyobb képek rosszul jelennek meg. Hirdetésben és a galériában is.
Mehet a 16:9-es képarány is, csak a kép 1024 képpontól ne legyen szélesebb.
Megértést köszi!


YELLOW Elküldve: 2018-09-30 14:40 légzsak_

VTibi15 írta:
YELLOW írta:
VTibi15 írta: sziasztok!

Olyan problemam lenne, hogy tegnap kicsereltem az uleseket es azota bejelenzte az ovfeszitot hibanak illetve a legzsakot is. Akku saru levolt veve visszarakaskor jelentkezett a problema csereltem foglaltsagerzekelot is de ugyanugy fent all a hiba tippek?


hát foglaltság érzékelő dobozkát hiába cserélsz, ha az ülőlapban el van szakadva mondjuk a szál. meg lehet csak kontakt hiba van.


Kontaktspray-el probaljam ki? Ha nem tunik el akkor emulator?


hát igen. de hibatörlés is jó lenne utána.
én kiprogramoznám. nem bízom az emulátorokban. meg 200Ft-ból elkészíthető eleve.

YELLOW Elküldve: 2018-09-30 13:09 légzsak_

VTibi15 írta: sziasztok!

Olyan problemam lenne, hogy tegnap kicsereltem az uleseket es azota bejelenzte az ovfeszitot hibanak illetve a legzsakot is. Akku saru levolt veve visszarakaskor jelentkezett a problema csereltem foglaltsagerzekelot is de ugyanugy fent all a hiba tippek?


hát foglaltság érzékelő dobozkát hiába cserélsz, ha az ülőlapban el van szakadva mondjuk a szál. meg lehet csak kontakt hiba van.

YELLOW Elküldve: 2018-09-30 13:03 Műszerfal kijelzés

Bal1 írta: Üdv!

Be tudná valaki linkelni vagy el tudná küldeni az e46 műszerfaljelzéseket magyarázó képet?
Tegnap este még nem volt semmi, most beindítottam és felgyulladt 2 lámpa - egyik szerintem hűtővíz vagy szélvédőmosó folyadék, másik passz, szeretném értelmezni.

Köszönöm!



ha narancs vagyis sárgás a színe, akkor szintet jelez. ha egy bödön hullámzó vízzel, akkor hűtővíz, ha vizet kifújó bálna szemből, akkor szélvédőmosó folyadék szint.
szerk.: amúgy nem vagy benne valamelyik nagyon értelmes FB-s BMW csoportban? mert ott kb napi szinten megkérdezik ezeket.