Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2018-02-11 13:05 Izzítógyertya???_

Fater írta:
Tano írta:
Fater írta: Üdvözlet!

Segítséget kérek! Nincs izzítása az autónak!(X3-2.0D) Minden izzitógyertya új,izzitásvezérlő új, vastag főkábelen ott a 12v.(izzitásvezérlőnél)Kapcsolási rajzot megnéztem és a rajz alapján mértem,rendben találtam azt amit mérni lehetett.Izzítás továbbra sem megy! Hibakód nincs.
Ha valaki találkozott hasonló problémával kérem ossza meg velem. Köszönöm!!!
Üdv.:


És akkor miből gondolod hogy nem működik?

A motor indítása után büdös kipufogógáz,pici kimaradások, voltmérővel megmérve nincs áram a gyertyákon.Ebből gondolom,közben a vezérlőt kiolvasva újra betette mind a négy gyertya szakadt kijelzést.A gyertyák hibátlanok és ebbe a motorba valók!Harmadik gse101- et vásároltam a Bárditól!
Az előzőeket bevizsgálás után kicserélték!Mindegyik rossz lenne?


voltmérővel mértél áramot?

YELLOW Elküldve: 2018-02-11 13:03 xenon próbléma.

Tano írta:
Jani69 írta: Sziasztok!Az a kérdésem,hogy lehet megnézni működik-e rendesen az automatikus lámpamagasság állító.
Köszönöm!


Bekapcsoláskor megcsinálja a mozgatást, ez látszik a megvilágításon, illetve ha rossz lenne, akkor a legalsó állásban tartja.


meg be kell terhelni a hátulját, aztán állítania kell magát. (járó motornál)

YELLOW Elküldve: 2018-02-09 22:31 Egr szelep

adeloga írta:
YELLOW írta:
adeloga írta: Hello,

EGR szelepet cseréltem...a régi már úgy kb.: 2 éve nem működött (zárt állapotban maradt, ezért nem cseréltem).

...és jőn baj...

2-3 sec. után lefullad, Leszedtem a szívócsövet, hogy megnézzem működés közben, és ahogy nyit az EGR, óriási mennyiségű korom jön belőle!!! Így persze működik, de kérdésem:

- ki kellene tisztítani vlhogy?...és persze, mit? kapjam szét a motorból érkező fém csövet, v. hadjam alapjáraton dolgozni?

Bármilyen segítség jól jön!!!

Üdv,

- olajcsapdát (breather) már levettem, 1-2 csepp olaj volt benne (vortexes) ezt norm. találtam


mindenképp tisztítsd ki.
sőt egy adaptáció törlés sem ártana a motorvezérlőnek sem. ezt géppel lehet.


Megvan a tettes - SZERVÍZHIBA - izzítógyertya cserén volt a gép, és az EGR vákumcsövét direktbe kötötték be, nem a vezérlőn át, így állandóan teljesen nyitott állapotban volt...mit is mondhatnék

Most az EGR szépen dolgozik, de megjelent a légtömegmérő hiba, és alacsony fordulaton 1-2ben "dadog" a motor - nem hinném, hogy hirtelen tönkrement a légtömegmérő...erre gondoltad gondolom, hogy kéne egy adaptáció?
BMW Scan 1.4 em van, ez nem tudja sajnos...INPA tudja?

Mindenesetre nagyon köszi YELLOW!!!!


INPA tudja. légtömegmérőnek is kell, de ha minden igaz a vezérlőt is lehet. mivel rossz üzemben ment, rátanulhatott. EGR nem ment, zárva volt, majd most hogy folyamatosan nyitva több levegőt kapott, emiatt a légtömegmérő többet mér, amit a rendszer úgy fog fel, mint hiba. én ezért javasolnám a törlést.

YELLOW Elküldve: 2018-02-09 17:24 Mi lehet a baj?

TomyMU írta: Sziasztok! Van egy kis problémám, mikor ráadom a gyújtást a gépre, ilyen nyikorgó, vagy nem is tudom, búgó hang hallatszik alólam, és általában csak hidegen csinálja, és kb 2-3mp. Volt már valakinek ilyen? Üzemanyag szivattyú haldokolhat?


alattad nincs szivattyú.
vagy a klímavezérlőpanelből a picike venti hangja, vagy ha gyújtásra kapcsol a panel és a nagy venti, az is nyekereghet. vagy a klímaboxban a csappantyúk.
szivattyú a hátsó ülés alatt van.
a motortérben vannak még hasonló hangok, amit éppen hallhatsz lentről a váltó felől, főleg ha olyan garázsban állsz.

YELLOW Elküldve: 2018-02-08 22:05 Egr szelep

adeloga írta: Hello,

EGR szelepet cseréltem...a régi már úgy kb.: 2 éve nem működött (zárt állapotban maradt, ezért nem cseréltem).

...és jőn baj...

2-3 sec. után lefullad, Leszedtem a szívócsövet, hogy megnézzem működés közben, és ahogy nyit az EGR, óriási mennyiségű korom jön belőle!!! Így persze működik, de kérdésem:

- ki kellene tisztítani vlhogy?...és persze, mit? kapjam szét a motorból érkező fém csövet, v. hadjam alapjáraton dolgozni?

Bármilyen segítség jól jön!!!

Üdv,

- olajcsapdát (breather) már levettem, 1-2 csepp olaj volt benne (vortexes) ezt norm. találtam


mindenképp tisztítsd ki.
sőt egy adaptáció törlés sem ártana a motorvezérlőnek sem. ezt géppel lehet.

YELLOW Elküldve: 2018-02-07 11:29 316 i Kartelgázmembrán

adams22 írta: Sziasztok!
( ui.: nem tudom miért ilyenek a képek, én rendesen töltöttem fel :/ )


sajnos nem rendesen töltötted fel. külön topic foglalkozik vele, hogy mi a helyzet a képfeltöltéssel. a főoldalon is látszik, mert mindig előre hozom a topic-ot, csak látni is kellene.

YELLOW Elküldve: 2018-02-05 20:27 bc

alfred46 írta:
Adriano98 írta:
alfred46 írta: Sziasztok!
BMW E46 os om van és nem müködik a BC gomb nem tudok lapozni vele...
Esetleg valakinek valami tippe van e, hogy mi okozhatja a problémát?


Szia! Nálam sem működik, a külső hőmérsékletet mutatja, hiába nyomom, semmit sem csinál. Pár hete én is feltettem ezt a kérdést itt, és azt az információt kaptam, hogy talán a kocsi GM modulja át van programozva és emiatt nem "tudja" az autó, hogy BC gomb is van benne. Vagy legvégső esetben az lehet, hogy maga a BC gomb vagy a kar a rossz esetleg benne a kábel.
Az óta nem működik mióta tiéd a kocsi, vagy időközben jött elő?


Nállam is pontosan ugyan ez van... Eleinte az órát mutatta de ahogy jött a hideg a hőmérsékletet mutatja.Köszönöm a válaszod amúgy nállad meg oldódott a probléma?
Mióta az enyém az autó nem működik a gomb.


akkor abba csak bele lett baxva a gomb és nem lett felprogramozva. ugyanis ha bedobja a +3fok alatti jelzést, akkor utána ha indítasz és több fok van, akkor nem időt kell mutatnia, hanem ami elsőként szerepel a BC menüben, ami azt hiszem a megtehető km, de most ebben nem vagyok biztos.

szerk.: mondjuk az érdekes, mert ha meg csipog +3 fok alatt, akkor az be van kódolva, tehát elvileg a BC-nek is be kellene lennie kódolva. rá kell olvasni mi van beállítva. ha ott oké minden, akkor a gomb rossz, vagy valahol a vezetéke.

YELLOW Elküldve: 2018-02-05 20:19 bc

Adriano98 írta:
alfred46 írta: Sziasztok!
BMW E46 os om van és nem müködik a BC gomb nem tudok lapozni vele...
Esetleg valakinek valami tippe van e, hogy mi okozhatja a problémát?


Szia! Nálam sem működik, a külső hőmérsékletet mutatja, hiába nyomom, semmit sem csinál. Pár hete én is feltettem ezt a kérdést itt, és azt az információt kaptam, hogy talán a kocsi GM modulja át van programozva és emiatt nem "tudja" az autó, hogy BC gomb is van benne. Vagy legvégső esetben az lehet, hogy maga a BC gomb vagy a kar a rossz esetleg benne a kábel.
Az óta nem működik mióta tiéd a kocsi, vagy időközben jött elő?


a BC-t nem a GM-ben kell programozni.

YELLOW Elküldve: 2018-02-04 22:15 Hûtõvíz

gandalfcappy írta:
Tano írta:
gandalfcappy írta: Hűtőventilátort valaki ellenörzött már úgy, h 12v-ot adott neki?
Szembe állva a kocsival, a hűtő bal oldalán van egy csati 3 vezetékkel, 1 piros, meg 1 barna vastag, illetve egy vékony vezetékkel. Gondolom ez a ventilátorhoz megyen. Ha adok a pirosra 12v-ot, a feketére testet, akkor forognia kéne neki, vagy a vékony szállal is kell vmit csinálni? Mert nekem semmit nem csinál. Megszorulva nincsen.


A vékony vezeték a motorvezérlőtől jön, mivel az szabályozza PWM szignállal a venti sebességet. Tehát ahhoz hogy menjen kell jel a harmadik vezetéken is.


Jó ez a kapcsi rajz. Mert digitális dízel elektronika hibát is hozott nekem a diag.
Tehát az lehet a hibás, nem pedig a ventilátorom rossz. Az LHD és RHD az mi lehet? Nem akarok butaságot írni, lehet, h azok hőfokjeladók, és ahogy eléri a motor a hőmérsékletet, akkor fokozatosan kapja valamelyikről a testet?
Vajon ez a digitális dízel elektronikai szabályzó ez vajon hol van?


LHD - balkormányos
RHD - jobbkormányos

YELLOW Elküldve: 2018-02-04 19:46 Motorolaj

Csacsa88 írta: Es a véleményed arrol h ha meszelepszárszimeringezzük akkor mar celszerű lenne megyűrűzni is? Valoszinü hiába teszek bele más fajta olajat akkor se lesz jobb?!


az olaj kísérletezgetés nem megoldás a bajra. ideig óráig lehet hatásos, de jót nem teszel vele. ezek a motorok ilyenek. ezek a bajaik, vagyis ezek is. nem tudni előtte hogy cseréltek olajat, milyen olajat raktak bele, milyen hőterhelést kapott a motor.
ha jó a kompresszió nem kell gyűrűzni. a szelepszár szimmering keményedik ki, ez tipikus hiba.

YELLOW Elküldve: 2018-02-04 19:21 Motorolaj

Csacsa88 írta:
YELLOW írta:
Csacsa88 írta: Sziasztok! Olyan problemam volna hogy van egy E91em 320i, 250000 kilometer van az autoba! Nem reg vasaroltam! Mikor megvettem lecsereltem benne az olajat egyből! Castrol 5-40-es olajat tettem bele! 1500-2000 kilometer alatt elfogy belöle 1 liter, az lenne a kerdesem hogy ki mien olajat hasznal es meik az amit esetleg nem fogyaszt?! Vagy ennyi kilometernel mar esetleg szerkezeti problémája lehet? Válaszotokat köszönöm


vagy nem 250ezer km van benne amúgy ez a motor olyan. eszi ha úgy van.
kék füst nincs? kartergázszellőztető szelep miatt is eheti.
mondjuk jó lenne tudni milyen motorkódról is beszélünk pontosan. mert több variáció is lehet.


N46B20 a motorkod! Van kék füstje is, de leginkabb akkor latom mikor mondjuk megalok egy lámpánál és álok 2-3 percet és indulaskor kiköp egy kék pamacsot! Ha sötétbe megyek es a mögöttem lévő fényében nem latom h olyankor füstölne!


akkor az vagy karterszellőztető, vagy szelepszárszimmering lesz. ez utóbbi szokott kikeményedni.

YELLOW Elküldve: 2018-02-04 19:08 Motorolaj

Csacsa88 írta: Sziasztok! Olyan problemam volna hogy van egy E91em 320i, 250000 kilometer van az autoba! Nem reg vasaroltam! Mikor megvettem lecsereltem benne az olajat egyből! Castrol 5-40-es olajat tettem bele! 1500-2000 kilometer alatt elfogy belöle 1 liter, az lenne a kerdesem hogy ki mien olajat hasznal es meik az amit esetleg nem fogyaszt?! Vagy ennyi kilometernel mar esetleg szerkezeti problémája lehet? Válaszotokat köszönöm


vagy nem 250ezer km van benne amúgy ez a motor olyan. eszi ha úgy van.
kék füst nincs? kartergázszellőztető szelep miatt is eheti.
mondjuk jó lenne tudni milyen motorkódról is beszélünk pontosan. mert több variáció is lehet.

YELLOW Elküldve: 2018-01-31 15:24 Motorolaj

Keoma írta: Hali! Nem én raktam, hanem szerelő. A maradék olaj alapján derült ki, hogy több ment bele, de a nívó az max szintet mutat. Előfordulhat, hogy más motorba is csöppent lehet az olajból?
7 liter és egy kicsi egyébként a maradék alapján.
Ha csurig töltötte volna a motort a nívó csak mutatná.


az már sok lenne... szóval lehet ment máshova is. a több olaj nem jó, mert a karter rendszer nem szereti.

YELLOW Elküldve: 2018-01-31 13:38 Motorolaj

Keoma írta: Sziasztok!
Látom, hogy 320i 2.2 M5422b motorba 6.5 liter az ajánlott mennyiség. Az lenne a kérdésem, hogy ez a maximális mennyiség, vagy a középérték. Nekem több ment bele és maximumra töltve, gondolom az olajszűrő is sokat felvesz. Jól gondolom?


az olajszűrő pár decit vesz fel. a megadott 6,5 liter az annyi, amennyi kell bele. nem középérték.
nekem pl 4,25 (halkan nevet ), de csak 4 litert teszek bele, és úgy is Max jelzést éri el. nekem 12ezer km alatt sem csökken az érték csak 2-3 mm-t max. ezért nem evzsek még egy litert azért a negyed liter olaj miatt.
neked nem árt ha van tartalékban legalább egy fél liter, annyit simán meg fog enni. tudom nem ez volt a kérdés
de gondolom 6,5 litert tettél bele pont. akkor nem probléma, majd beáll a szint.

YELLOW Elküldve: 2018-01-28 19:32 Fûtés - Klíma

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Van egy olyan gondom, hogy egy kicsit fullasztóan poros, néha enyhén büdös levegőt fúj be a fűtés, vagy nyáron a klíma. Egyik nap tisztítottam ki a légszűrőt, vízzel. Így láttam videóban, és ezért csináltam így. Szinte teljesen fekete lé folyt le róla, a külső felén eléggé koszos, poros, mindenféle levéldarabokkal meg egyebekkel volt tele, de így sem sikerült ezeket teljesen kiszedni belőle. Talán nem száradt meg rendesen a mosás után és ez adhat ilyen büdös szagot, vagy már alapból megérett a cserére? (2001/8. évjáratú E46)

Én még esetleg arra gondoltam, hogy a rendszerben lerakódó port fújja be az utastérbe. Majdnem egy éve vettem a kocsit de azt már nyáron is észrevettem, hogy a klímát újra kell töltetni, mert klímával melegebb levegőt fúj be nyáron, mintha simán csak kintről engedném, de gondolom ez télen nem befolyásolja a fűtés levegőminőségét.

Esetleg lenne valami más tippetek is? Köszi előre is!


mosni?
ne legyünk már olcsó jóskák... alco aktívszenes szűrőt lehet 2500Ft körül venni. évente nem ér meg annyit? biztos van ismerősöd, aki tud nagy alkatrészesektől kedvezménnyel rendelni. de eredeti árban is 4800Ft körül van. még sem 11ezer mint a Mahle.
ha pedig aktívszenes volt, akkor lehet nem véletlen lett fekete a víz.
próbálta már más is mosni, egyszer valamikor régen én is (vagy 10 éve), de semmi értelme.
valószínű nem száradt ki, az apró vízcseppek bejutottak, feláztatva a finom port, attól lehet olyan szag. vagy a klímabox hőcserélő alatt áll a kondenzvíz, nem tud lefolyni.


Köszi, holnap megyek is új szűrőt venni
Akkor már látom, hogy hülyeség volt kipróbálni a videóban látottakat.

A mosást csak gyors megoldásnak gondoltam, amíg nem jutok el a boltba.


erre nem érdemes sokat költeni, inkább olcsóbb, de akkor cserélje az ember sűrűn.
valaki csak sima papírt vesz, de én néztem az is kb 2000-2100 Ft kedvezménnyel, akkor már inkább aktívszenes. bár én semmi előnyét nem tapasztaltam még. nem tudom mit ér az aktívszén, de mondjuk úgy ennyi plusszért megnyugtat a tudat. de a büdi bejön ugyanúgy, a kipu füstök is.