Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-11-02 08:12 N46 és N42 motorok

konkolyd írta:
konkolyd írta:
duc írta:
konkolyd írta:
joe16 írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...


mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.


Nekem is N42 van ami ette az olajat. Szelepszár szimering csere megoldotta


Még azt megpróbálom hogy kivezetem a kartergázt a szabadba és megnézem hogy úgy is füstöl-e. Ha igen akkor szelepszárszimering csere. De már érzem hogy ebből motor szétszerelés lesz, amihez semmi kedvem nincsen. LEhet egyébként hogy az előző gazdája szépen betartotta a 30 ezres olajcserét és szépen elrakódott az olajáteresztő gyűrű alatt minden. Megnéztem a kartergázt, kicsi vákuum van a motorban, az olajbeöntőhöz téve egy nejlon zacskót befelé kezdte el szívni.



Szelepszárszimmering és szelepvezető csere. Ha már ott vannak, akkor vezérműlánc+vezető és kartergázszelep csere. Ugyanez volt, azóta mentem 10k km-t, tökéletes a motor, imádom. Ha rendben van az N46, akkor szerintem nagyon jó motor.


Igen, ez lesz a megoldás mivel úgy füstöl mint valami kétütemű trabant
De ha már lent lesz a hengerfej akkor kap egy új gyűrűsort is, menjünk biztosra. Mégegyszer nem akarok ezzel a problémával foglalkozni...
Majd csinálok pár képet, hogy milyen állapotban voltak a gyűrűk a motorban...



Sziasztok! Nah szét van szedve a motor, ahogy azt sejteni lehetett az összes szelepszárszimering kuka, teljesen ki vannak keményedve. Továbba a dugattyúgyűrűk és a gyűrűhornyok úgy el vannak rakódva olajkoksszal hogy ilyet én még nem láttam. Nem is csoda hogy ette az olajat szegény motor. Mindez hála a longlife olajoknak és a 30 ezres olajcsere periódusoknak. A motorban a mozgó alkatrészek kopása hál istennek nulla, szóval nem a minőséggel van a baj.


km-et mennyit mutat? valós lehet?

YELLOW Elküldve: 2017-10-29 16:50 Kuplung

Pitykoo írta: Hali.
Meg lett csinálva az autón a kettős tömegű cseréje.
Elvileg minden rendben, és minden a helyén. Viszont egy próbakör után azt vettem észre, hogy teljesen kinyomott kuplungnál rázza a pedált.
Félig kinyomva teljesen jó és jól is veszi a sebességeket.
Ha tudja valaki, hogy ez miért lehet megköszönném a segítséget!


hol csinálták? a lendkereket nem csak úgy fel dobják, hanem van pozícionáló célszerszám amivel fel kell rakni.

YELLOW Elküldve: 2017-10-29 09:41 M-packet

Peppe írta: Sziasztok
Mtech2 lokosom sajnos serulest szenvedett aminek kovetkeztebe a kepen lathato oldalso muanyag tarto eltort..ripityara igy annak javitasa remenytelen..viszont kolun ezt a muanyagot sehol se talaltam,d meg cikkszamot se..tudnatok ebbe segiteni
Koszi


az nincs külön. esetleg veszel bontóból egy rossz lököst, aminek a jobb oldala jó, és ugyanott elvágni, majd ösze műanyag forrasztni, fényezni. vagy új lökös.
de ha a képet 1024x768 méretben töltöd fel, látható is lenne.

YELLOW Elküldve: 2017-10-29 09:38 E46 Touring csomagtér ajtó üveg nem nyílík.

Peppe írta: Sziasztok
Nalam gm modul csere ota nem nyilik a hatso uveg..nem jo a modul amit beraktunk?fel lehet programozni?vki csinal ilyet?
Koszi


fel lehet programozni, HA olyan került bele, mint ami benne volt, ugyanis van HIGH és LOW változat, a LOW-os nem tudja a hátsó ablakot kezelni. ha ilyen került bele, akkor esélytelen.

YELLOW Elküldve: 2017-10-29 05:11 N46 és N42 motorok

MJani írta: Sziasztok!

Próbáltam eligazodni a fórumban, lehet h nem a megfelelő topic-ba írok. Az alábbi témában abban kérném véleményetek/tanácsotok: egy ideje már nézegetem az E46-os kombikat (2002-2004-es évjáratokat)316i,318i esetleg 320i motorokkal. Ezekből melyik a legracionálisabb választás? Mármint egy olyan embernek, aki nem kanyarvadász jellem, nem száguldozik, sokat közlekedik városban, nem a szomszédnak szeretne autót választani és a szempontok közt dobogós a fenntartási költségek mint szempont...Én inkább nyugisan közlekedni szeretek, én összességében szeretem az autóim, nem a teljesítmény vagy a fogyasztás ami elsődleges számomra, inkább a megbízhatóság/tartósság és persze azért a költségek sem utolsó szempont... (Évente 7-8000km-t használjuk az autót, garázsban lenne tartva az élete legnagyobb részében...)

Előre is köszönöm!


20i semmiképp, mert a 2.2-es sor6. ha nem zavar a fogyasztás, akkor persze az jó választás lehet, de szeretik enni az olajat.
kedvezőbb fogyasztás érhető el a 16i-18i-kkel. N42B18, N42B20, N46B18, N46B20 motorok lehetnek ezek. Van N40B16 is, de azt még jobban kerülném. a fenti motorkkal is a B20-asokkal több gond szokott lenni. de ha öregek a szelepszárszimmeringek tömítések, sok a km, akkor olajfogyasztás, láncugrás itt is előfordulhat. viszont ha jó a motor, akkor azért relatíve gazdaságosan is járható az autóval.
a motoron kívül a legnagyobb probléma a korrózió még ezeknél. főleg amik sokat németben voltak.
én személy szerint nagyon nehezen vennék már most E46-ot. nehéz volna jó példányt választani, ami jó lehet, azok magasabb áron vannak beárazva. persze a magas ár sem garancia arra, hogy hibátlan autót árulnak. ilyen 1-1,2 millásakra jó ha van mellé még 500e Ft tartalékba.

YELLOW Elküldve: 2017-10-28 22:07 Mi lehet a baj?

TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok.
A nívópálcám mostanság ilyen:


Ez a jelenség azóta kezdődött, mióta hidegebbek vannak. Mostanában nem nagyon megyek vele hosszútávon, 10km-et megyek reggel és épp eléri az üzemi hőmérsékletet mikor leállítom. Tavaly is produkálta ezt hidegebb időkbe, nyáron persze sosem. Egyszerű páralecsapódás vagy hűtővíz kerül az olajba? Mióta megvan az autóm, 35 ezret mentem vele, maximumról minimumra esett a kiegyenlítőtartályban a hűtőfolyadék szintje, de még nem jelzett a műszerfalon, hogy töltsek utána. Olajat cserélem 10-12 ezrenként. Olajbeöntő sapkán semmi nincs.


engem jobban zavarna, hogy hiányzik a vége a nívónak és vajon hol lehet?
menj vele egy hosszabb távot, mondjuk egy 20km már elég, és nézd meg utána. a 10km még kevéske.
nem volt hűtővízcsere? mert csere után nekem is sokáig csökkent mindig, aztán egyre lassabban. lehet máshol megy el a víz, valahol szivárog a hűtőcső, vagy akármi. meg ha sokat van pörgetve, akkor is nyomhat ki és az normális.
viszont elöregedett hengerfej tömítésnél, akár a karterbe is kerülhet.
de minimális víz fogyás normális szerintem. és ezeknél a motoroknál tapasztalják is.


Köszönöm a gyors választ. Nemtudom hol a nívó vége, már igy vettem NEm volt benne amúgy hűtővíz csere, legalábbis nálam nem, szervízkönyves de hűtővízcserének nincs nyoma. Holnap már tervbe is van egy 30km-es út, meg jövőheten Budapest is (tőlem 80km), remélem eltűnik majd a trutyi.


most azon agyaltam, hogy dezsavűm van, vagy valakinek írtam már ezt a nívós dolgot, és lehet neked gyárilag ilyen. mert akkor sem értettem, hisz a két bogyónak at a lényege, hogy megvezesse a nívót és ne akadjon be sehol.
viszont akkor nem tudom neked, hogy törhetett le? mert így olyan, mintha lehúzódott volna, de az egybe van az egésszel.
N42, N24 motorkódnál tutkó kettő bogyó van, lehet a tiéd N40-es, pedig írtad már, de sajnos mindenre én sem emlékszem

YELLOW Elküldve: 2017-10-28 21:06 Mi lehet a baj?

TomyMU írta: Sziasztok.
A nívópálcám mostanság ilyen:


Ez a jelenség azóta kezdődött, mióta hidegebbek vannak. Mostanában nem nagyon megyek vele hosszútávon, 10km-et megyek reggel és épp eléri az üzemi hőmérsékletet mikor leállítom. Tavaly is produkálta ezt hidegebb időkbe, nyáron persze sosem. Egyszerű páralecsapódás vagy hűtővíz kerül az olajba? Mióta megvan az autóm, 35 ezret mentem vele, maximumról minimumra esett a kiegyenlítőtartályban a hűtőfolyadék szintje, de még nem jelzett a műszerfalon, hogy töltsek utána. Olajat cserélem 10-12 ezrenként. Olajbeöntő sapkán semmi nincs.


engem jobban zavarna, hogy hiányzik a vége a nívónak és vajon hol lehet?
menj vele egy hosszabb távot, mondjuk egy 20km már elég, és nézd meg utána. a 10km még kevéske.
nem volt hűtővízcsere? mert csere után nekem is sokáig csökkent mindig, aztán egyre lassabban. lehet máshol megy el a víz, valahol szivárog a hűtőcső, vagy akármi. meg ha sokat van pörgetve, akkor is nyomhat ki és az normális.
viszont elöregedett hengerfej tömítésnél, akár a karterbe is kerülhet.
de minimális víz fogyás normális szerintem. és ezeknél a motoroknál tapasztalják is.

YELLOW Elküldve: 2017-10-28 20:42 Akkumulátor

Doxa320d írta: Sziasztok!

Szeretnék egy új akkumulátort adni a kicsikének (e90 320d)
Mi ilyenkor az eljárás? Mennyire macerás? Hová érdemes vinni,ahol az elejétől a végéig megoldják?

Köszi


a legegyszerűbb ha ugyanolyat veszel és akkor csak cserélni kell úgy tudom.
más kapacitású, típus esetén kell szoftveres téma is. pl. bármelyik BMW szervizben megoldják.

YELLOW Elküldve: 2017-10-28 20:18 Alufelni méretek

erber írta:
erber írta:
YELLOW írta:
erber írta: Kedves Mindenki!

Segítséget kérnék Tőletek felniügyben:
Adott egy E87 a gyári Styling 140 felnivel ET40-el.
Ma szert tettem egy Styling 158 felnire ET34-el.

Mindenhol azt olvasom, hogy 1-es, 3-as felnik simán felmennek, E87 gyárilag is 16, 17 zollos felnivel fut.

Kérdésem: Styling 140 cserélhető simán Styling 158-ra? Ilyenkor csavarméret különbség adódhat?

Köszönök minden érdemi hozzászólást és gondolatot!

Üdv: Bálint


simán felteheted, csavarok is maradhatnak.

Köszönöm Yellow! És ismét! Anno már írtál nekem jókat, megfogatam, bejött.
Külön köszönöm a gyors reagálást!
üdv: B.


Egy kiegészítő kérdés E87 esetén a felnire rakandó gyári abroncs méreteihez.
Jól gondolom, hogy
ELŐL: 205/50 R17
HÁTUL: 225/45 R17 ?


Jelenleg 225/45 R17 mindegyik, de elől ez sok. Kissé kilóg és komolyabb hullámnál beleér a kerék az ívbe. Ez megijesztett.

Az észrevételeket és hozzászólásokat előre is köszönöm!

Bocsánat, hogy itt, de az 1-es modellről nem találtam topicot.


nem gond, hogy itt teszed fel a kérdést, az ne zavarjon, hogy a 3-as modellben van benne, régen ez E46 fórum volt, meg főként hármasok. szóval ha a címbe belefér, akkor jöhet a kérdés.

teljesen jó lesz az a párosítás, mehet fel.

YELLOW Elküldve: 2017-10-27 21:56 Mi lehet a baj?

rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta:
Zsolt13 írta: Sziasztok.
Kérem segítsetek, E46 320d 2004 a napokban kicseréltem mindkét kulcsban az aksit, gyári akumulátort raktam mindkettöbe de sajnos nem tudom betanitani a kulcsokat.
Mindent úgy csináltam ahogy kell (kulcs elfordit aztán kivesz kinyitni gomb nyomva tart és 3 szor megnyom a bezár gomb) és aztán semmi nem történik úgy értve nem zár és nyit az autó. Ezt mindkét kulccsal próbáltam és semmi. Kérem segítsen ha valakinek van ötlete mi lehet a baj?


Rombusz kulcsod van?Ha igen,hogyan szedted szét hogy ne sérüljön meg semmi és sikerüljön az elemcsere?Milyen méretű elem való bele?
Köszi előre is..


nem tőlem kérdezted ugye, de meddig várjak mire választ kapsz?
egyébként keresővel megtalálnád a választ.
mivel 2004-es az autó, így rombusz kulcsa van.
VL2020-as tölthető akksi van benne. vannak akik bátran nem tölthető CR2035, CR2032 is beletesznek.
itt az oldal alján jól látható milyen könnyen sérülhetnek szétszedésnél a kulcs bizonyos alkatrészei.
http://xoutpost.com/bmw-sav-fo...k-key.html

Köszi!
Pont emiatt kérdeztem hogyan szedte szét a kulcsot hogy ne sérüljön benne semmi!
Az enyém is ilyen....

Nekem nem töltődik be a link..


szerkesztettem, most nekem így beadta.

YELLOW Elküldve: 2017-10-27 21:18 Mi lehet a baj?

rece65 írta:
Zsolt13 írta: Sziasztok.
Kérem segítsetek, E46 320d 2004 a napokban kicseréltem mindkét kulcsban az aksit, gyári akumulátort raktam mindkettöbe de sajnos nem tudom betanitani a kulcsokat.
Mindent úgy csináltam ahogy kell (kulcs elfordit aztán kivesz kinyitni gomb nyomva tart és 3 szor megnyom a bezár gomb) és aztán semmi nem történik úgy értve nem zár és nyit az autó. Ezt mindkét kulccsal próbáltam és semmi. Kérem segítsen ha valakinek van ötlete mi lehet a baj?


Rombusz kulcsod van?Ha igen,hogyan szedted szét hogy ne sérüljön meg semmi és sikerüljön az elemcsere?Milyen méretű elem való bele?
Köszi előre is..


nem tőlem kérdezted ugye, de meddig várjak mire választ kapsz?
egyébként keresővel megtalálnád a választ.
mivel 2004-es az autó, így rombusz kulcsa van.
VL2020-as tölthető akksi van benne. vannak akik bátran nem tölthető CR2035, CR2032 is beletesznek.
itt az oldal alján jól látható milyen könnyen sérülhetnek szétszedésnél a kulcs bizonyos alkatrészei.
http://xoutpost.com/bmw-sav-fo...k-key.html

YELLOW Elküldve: 2017-10-27 08:11 Mi lehet a baj?

Zsolt13 írta:
YELLOW írta:
Zsolt13 írta:
YELLOW írta:
Zsolt13 írta: Sziasztok.
Kérem segítsetek, E46 320d 2004 a napokban kicseréltem mindkét kulcsban az aksit, gyári akumulátort raktam mindkettöbe de sajnos nem tudom betanitani a kulcsokat.
Mindent úgy csináltam ahogy kell (kulcs elfordit aztán kivesz kinyitni gomb nyomva tart és 3 szor megnyom a bezár gomb) és aztán semmi nem történik úgy értve nem zár és nyit az autó. Ezt mindkét kulccsal próbáltam és semmi. Kérem segítsen ha valakinek van ötlete mi lehet a baj?


de kulcs elfordítás alatt azt érted, hogy adtál rá gyújtást? ha igen és egyik kulcs sem jó, akkor valószínű a vevő nem jó az autóban. és mivel touring-od van, ha jól tudom a felső spoilerben van a vevő antennája. lehet, hogy az átvezető csatornában szakadt vezeték.


Kulcsot elforditottam a kettes pozícióba, nem inditottam mivel nem szükséges az a fura hogy nemrég müködött! ????


meg kellene mozgatni ott a kábelátvezetőt, hogy változik-e valami, mert ez kontakt hibának tűnik. esetleg elemcsere közben még sérült valami.


ha kontakt hiba volna akkor az auto sem indulna, az elem csere utan mindent leteszteltem es rendben volt, azt meg ketlem h mindegyik kulcsnal ugyanaz a dolog serult volna.....


húúú, hát a kontakt hibát nem is a kulcsra mondtam, hanem a kábel átvezetésre.
egyébként a kulcs elektronikának nincs köze az indításhoz, abban csak egy "csip" van, amit akkor érzékel, ha közel raksz a gyújtáskapcsolóhoz.
viszont szétszedés közben sérülhetett az adó is, láttam már szarul szétszedett kulcsot.

YELLOW Elküldve: 2017-10-26 22:55 Mi lehet a baj?

Zsolt13 írta:
YELLOW írta:
Zsolt13 írta: Sziasztok.
Kérem segítsetek, E46 320d 2004 a napokban kicseréltem mindkét kulcsban az aksit, gyári akumulátort raktam mindkettöbe de sajnos nem tudom betanitani a kulcsokat.
Mindent úgy csináltam ahogy kell (kulcs elfordit aztán kivesz kinyitni gomb nyomva tart és 3 szor megnyom a bezár gomb) és aztán semmi nem történik úgy értve nem zár és nyit az autó. Ezt mindkét kulccsal próbáltam és semmi. Kérem segítsen ha valakinek van ötlete mi lehet a baj?


de kulcs elfordítás alatt azt érted, hogy adtál rá gyújtást? ha igen és egyik kulcs sem jó, akkor valószínű a vevő nem jó az autóban. és mivel touring-od van, ha jól tudom a felső spoilerben van a vevő antennája. lehet, hogy az átvezető csatornában szakadt vezeték.


Kulcsot elforditottam a kettes pozícióba, nem inditottam mivel nem szükséges az a fura hogy nemrég müködött! ????


meg kellene mozgatni ott a kábelátvezetőt, hogy változik-e valami, mert ez kontakt hibának tűnik. esetleg elemcsere közben még sérült valami.

YELLOW Elküldve: 2017-10-26 21:52 Mi lehet a baj?

Zsolt13 írta: Sziasztok.
Kérem segítsetek, E46 320d 2004 a napokban kicseréltem mindkét kulcsban az aksit, gyári akumulátort raktam mindkettöbe de sajnos nem tudom betanitani a kulcsokat.
Mindent úgy csináltam ahogy kell (kulcs elfordit aztán kivesz kinyitni gomb nyomva tart és 3 szor megnyom a bezár gomb) és aztán semmi nem történik úgy értve nem zár és nyit az autó. Ezt mindkét kulccsal próbáltam és semmi. Kérem segítsen ha valakinek van ötlete mi lehet a baj?


de kulcs elfordítás alatt azt érted, hogy adtál rá gyújtást? ha igen és egyik kulcs sem jó, akkor valószínű a vevő nem jó az autóban. és mivel touring-od van, ha jól tudom a felső spoilerben van a vevő antennája. lehet, hogy az átvezető csatornában szakadt vezeték.

YELLOW Elküldve: 2017-10-26 04:31 Kézifék kar

anubisz írta: Sziasztok. Valaki le tudná írni, hogy kell normálisan beállítani a kéziféket? a szerviz leírás azt írja meg kell lazítani a kézifék bovdent, utána hátul kell valamit módolni. Van youtubos videó egy valaggal, de mivel nem értem mit beszél, semmit nem ér.
Cseréltem 4 féktárcsát, betétet hátsót, és be szeretném állítani, ezt még nem csináltam én.

Mikor raktam fel a tárcsát, az egyik oldalt akadt is kicsit felrakáskor, a másik oldalon nem, tehát ott közel voltak a pofák, a másikon távolabb, tehát nem is igen egyformán vannak pozicionálva. Újra szeretném állítani, hogy az új tárcsákkal végre jól fogjon.
Köszönöm.

A videót ha jól értelmezem, meglazítom a 2 bovdent vissza engedem a kart hátul benyúlok csavarhúzóval a lukon, a racsnin addig húzok amíg be nem fogja a kereket, utána vissza lazíttok hogy pont ne érjen a tárcsához, megcsinálom a másik oldalt is, utána felhúzom a kart és meghúzom a bovdent az utastérben. Így ha kiengedem majd a kart épp nem fog befogni, de ha behúzom 2,3 kattanásra már szorítani fog. Én így látom.


dikk
te még élsz?
amúgy igen, jól értelmezed a beálíltást, mármint én is így csinálnám...