Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2022-01-29 18:42 N46 és N42 motorok

peti9577 írta: Sziasztok
Adott egy 2007 es e90 n46b20b motorral!
Nem régen kapott 4db új gyertyát 4db új trafót!
Trafó Bosch gyertya ngk
Alapjáratom meleg motor mellett is ingadozik 800-1000-1200 de van még hogy 1500 ig felmegy és megáll!

Illetve második probléma ezt a mai nap kezdte, hogy ha áll a kocsi 1-1.5 órát és beindítom a kocsit a piros olajkanna bevillan (olaj szint jó)
A check menü alatt nincs hiba! Ha csak addig állítom le amíg pl a boltba megyek akkor nem löki fel a piros olajkannát!


a fordulatszám ingadozásnak több oka lehet. én első körben a főtengely jeladót vizsgálnám. de mondom marha sok lehetőség lehet.
piros olajkanna olajnyomást jelöl. rossz olaj, rossz olajpumpa, dugult szűrő, rossz szenzor, vagy annak vezetéke.

YELLOW Elküldve: 2022-01-29 18:38 ablakmosó folyadékok

Noresz írta: Sziasztok.
Egy kerdesem lenne.
Folyik el az ablakmoso folyadek es nagyon gyenge a nyomas. Valakinek valami otlete hogy mi lehet? Elrepedt volna valami?


hát bármi lehet. végig kell nézni a tartálytól kezdve a spriccolóig. ha van lámpamosó, akkor abba az irányba is.
tartály is repedhet, motor is engedhet, vagy annak tömítése, a csövek.

YELLOW Elküldve: 2022-01-26 22:02 N46 és N42 motorok

TomyMU írta: Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Most cseréltem ill. cseréltettem CCV szelepet az autóban, ami ugye a forgattyúsház szellőztetéséért felelős, vákuumvezérelt membránszelep(olajleválasztó). Amikor legutóbb cserélte 4 éve,akkor az olajbetöltő sapka levételével, megingott az alapjárat, gondolom a vákuum miatt. ( a nívópálca kihúzásánál is) Azért gondoltam, hogy eljött a csere ideje, mert már elment 60 ezret, és már nincs ilyen vákuumos jelenség, hanem ha leveszem a sapkát, hidegen kicsit, melegen pedig eléggé veri kifele az olajat. A szerelő kicserélte, de ugyanúgy megamaradt a jelenség. Rossz kartergázszűrőt vettem volna bele? Minden csöve is ki lett cserélve ismét! Vagy lehet, hogy nem lett kicserélve?


mivel ott megy a lánc, persze, hogy veri ki az olajat.
minimális vákuumnak kell lennie. persze nem olyannak, hogy a kupak nyitásakor süvítsen. ha ilyen hidegben, pici gőzölgés van, az is normális.

YELLOW Elküldve: 2022-01-26 17:45 Hűtővíz..:S

DDD írta: Jaja, néztem, nem tétel... Csak, hogy szedem ki? Van rá valami trükk?


hát én lapos csavarhúzót hevítettem fel, aztán nyomtam bele. de a másik úgy tört le, hogy egy szeggel ki tudtam tekerni.
vagy vékony szárral belefúrni, aztán pici facsavar.

YELLOW Elküldve: 2022-01-25 21:22 Hűtővíz..:S

DDD írta: Na tegnap neki kezdtem a légtelenítésnek. Sík felületen úgy tűnt, hogy tele van. Járattam és felálltam egy emelkedő részére az udvarunknak. Ahogy írtátok, megvártam, hogy bemelegedjen. Felnyomtam maxra a fűtést. Utána leállítottam. Egy ronggyal letekertem a tartályrol a sapkát. Felkészültem a gejzírre. Hát az elmaradt. Meglepetésemre a pár deci fagyállót nyom nélkül elnyelte. ( Pedig eddig vízszintesen állva töltögettem, csak az utóbbi pár alkalommal már nem fért.) Ma ugyanezt megismételtem. 1 liter folyadék ment bele az emelkedőn mire tele lett. Utána járttam és légtelenítgettem. Viszont a légtelenítőcsavar beletört így vége lett a bulinak :/ Korábban írogatták itt, hogy nem lehet durván levegős a rendszer, mert akkor felugrik a hőfok hirtelen. Ezennel jelentem, hogy az enyémben marhára nem ugrott fel soha a hőfok hirtelen. Pedig ezekszerint nem kicsit levegős volt.


filléres a légtelenítő csavar. nekem is legutóbb megadta magát, hát csak 17 éves műanyag volt már. mondjuk nekem hirtelen kellett, így azt hiszem 400-500Ft körül volt darabja. ha jól emlékszem.

YELLOW Elküldve: 2022-01-24 20:15 hangos a motor

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
A minap mentem volna a kocsival de sajna nem néztem rá az olajra.
Beinditás után baromi ronda hangja volt úgy 1-2 mp-ig hangoskodott aztán mikor megjött az olajnyomás szépen elhalkult és járt rendesen.
Mi volt az a zaj és vajon mennyit ártott ez a technikának?
Utólag megnézve minimumon volt az olaj de a lámpa még nem jelzett.
Ennyi elég neki hogy későn kapja fel?


ha sokat állt, megeshet.
egyéb esetben, lehet nem a legjobb az olaj, ami benne van.


Előző este mentem vele a páromért a belvárosba de akkor semmi zaj nem volt.
Fuchs olaj van benne amit ajánlottál 5/30 és km is csak max 4000 van benne.


én ajánlottam Fuchs-ot? nem rémlik, bár agyaltam rajta, hogy kipróbálom én is.
de a Mannol OEM BMW olaja mellett döntöttem. már októberben bele kellett volna rakni, de hát nem mentem azóta 100km-t se nagyon. na jó, max 300-at. de már a jobb időt megvárom, úgy is másik autót használok. na azon viszont szombaton olajcsere.

YELLOW Elküldve: 2022-01-24 17:45 hangos a motor

kisskarex írta: Sziasztok!
A minap mentem volna a kocsival de sajna nem néztem rá az olajra.
Beinditás után baromi ronda hangja volt úgy 1-2 mp-ig hangoskodott aztán mikor megjött az olajnyomás szépen elhalkult és járt rendesen.
Mi volt az a zaj és vajon mennyit ártott ez a technikának?
Utólag megnézve minimumon volt az olaj de a lámpa még nem jelzett.
Ennyi elég neki hogy későn kapja fel?


ha sokat állt, megeshet.
egyéb esetben, lehet nem a legjobb az olaj, ami benne van.

YELLOW Elküldve: 2022-01-22 21:32 Hűtővíz..:S

DDD írta: Köszi a gyors választ. Kínomban már elkezdtem visszaolvasni évekre visszamenően. 2012-es hozzászólásokat olvasok.Bemásolnád vagy leírnád a módszert? Előre is köszi!


levegős a rendszer, vagy rossz a szint szenzor. de inkább az első, sajnos azt tapasztalom, bármilyen autó esetén, hogy nem megy a legtöbb helyen a normális hűtőfolyadék csere/légtelenítés.
én többször elírtam már, lehet ebben a topic-ban is a menetét.[/quote]

van kereső az oldalon, és tudsz hozzászólásra is keresni. beírod, hogy légtelenítés, és kidobja.

YELLOW Elküldve: 2022-01-22 20:28 Hűtővíz..:S

DDD írta: Sziasztok,e46 318ci jelzi, hogy töltsek hűtőfolyadékot. Hűtőfolyadék szintje maxon van.Többször ellenőriztem. Van, hogy eltűnik a figyelmeztetés. Van, hogy több km-et megyek és nem jön elő. Van, hogy azonnal indítás után jelzi. Fűtésem csak akkor van, ha jobban nyomom neki. Akkor viszont jön a hiba is. Hőfok mutató szépen beáll középre és ott is marad. Műszerfal környéke nem nedves. Motorhiba nem jelentkezik. Füst nincs. Alapjárat mindig rendben van.Mi lehet ez? Előre is köszi!


levegős a rendszer, vagy rossz a szint szenzor. de inkább az első, sajnos azt tapasztalom, bármilyen autó esetén, hogy nem megy a legtöbb helyen a normális hűtőfolyadék csere/légtelenítés.
én többször elírtam már, lehet ebben a topic-ban is a menetét.

YELLOW Elküldve: 2022-01-17 17:52 Inditozásra nem inditt a kocsi !

fux22 írta:
fux22 írta:
YELLOW írta:
fux22 írta:
YELLOW írta:
fux22 írta: Üdv mindenkinek!
Következő problémával állok szemben:
Másfél hónappal ezelőtt vettem egy 316-os E46-ost (1.8, 2002, N42B18A). A probléma az autóval az, hogy hideg indításnál (szinte csak mínusz fokokban) elsőre elindul az autó, majd 1-2 mp múlva megáll. Ilyenkor indítózok és nagyon nehezen indul el utána. Melegen nem áll le, nincs ilyen gond. Egyik autószerelő ismerősöm rárakta gépre, kitörölte a hibakódokat, majd elvittem haza, hogy ha megint nehezen indul, vigyem el és rárakja megint gépre. A következőek voltak a hibakódok:
-vezérműtengely szenzor, kipufogás
-oxigén érzékelő fűtéskatalizátor után, hengersor 2
-2 hengersor hátsó lambda szenzor, jel
Vezérműtengely jeladót kicseréltem, de a hiba továbbra is fennáll.
Írtatok AC pumpáról, hogy az is lehet a hibaokozó. Erre nekem azt mondták, hogy akkor miért csak hidegen produkálja a jelenséget. Ma reggel annyira nehezen indult, hogy majdnem lemerítettem az akksimat. Délutáni indításamkor nem volt már olyan hideg, elindult és majdnem leállt megint (visszaesett a fordulat) majd egy pillanatra felvillant a DSC és az ABS visszajelző.
Tud valaki nekem ez ügyben segíteni?
Előre is köszönöm!


az AC-t úgy tudod kizárni, hogy mielőtt indítanál reggel, indítás előtt 3x ráadod a gyújtást, és minden gyújtás ráadásnál vársz legalább 5 másodpercet. vissza leveszed a gyújtást, aztán megint. És a 3. ilyen után indítasz. ha ezek után nem csinálja a leírtakat, akkor az AC-ban lévő visszacsapó szelep ment tönkre, egyben cserélhető.
de szerintem nem ez lesz nálad. mert erre nem nagyon ír be hibakódot. mivel hidegen a lambdaszondák se szólnak bele a dolgokba, talán kizárnám azt is. viszont lehet valami zárlat esetleg, ami bekavar. a DSC-ABS alacsony töltés, vagy akku szint miatt jelezhet be, mivel azok elég nagy fogyasztók, és nekik biztonsági szempontból kell a stabil feszültség. viszont neked kat. előtt és utáni szondát is beírja. ha rövid távokat mész,lehet sok a kondenzvíz a kipuf rendszerben, esetleg a katalizátor összeszakadt.
a check engine nem villog? gyújtáskimaradást nem írt be? mert kicsit trafó hibára is utal a jelenség. az a baj, én biztos nem mondom meg távolról konkrétan mi a baja. a lambdaszondákat oszcilloszkópos és multiméteres vizsgálattal ellenőrizni kell.
de még eszembe jutott testkábel kontakt hiba. van egy pár, ami a kasznihoz csatlakozik. motorról is, önindítóról is, meg kellene nézni az összeset. a hideg miatt lehet fellazulnak a kötések és nincs rendes kontakt, és ez okozhat feszültség esést.

Köszönöm a gyors választ! Ma indítottam egyet úgy, ahogy írtad/írtátok (többszöri gyújtásráadással, várással) és indult, nem állt le. Viszont nem is volt “olyan” hűvös (-1 fok). Legközelebb ha leáll, megpróbálom megint ezt a többszöri gyújtásráadásos indítást. Ha az sem, akkor megkocogtatom a AC pumpát. Írok mindenképpen a fejleményekről!
Ez lehet, hogy hülyén hangzik, de örülnék neki, ha a szivattyúval lenne a gond…
Köszönöm mégegyszer!


a motortérben van egy szelep, amin lehet mérni nyomást. legelső gyújtásnál kellene nézni, hogy a cirka 3bar nyomás meg van-e.
a kocogtatás nem sokat ér amúgy. ha a visszacsapó szelep a rossz a pumpában, annak nem a hideghez van inkább köze, hanem az állás hosszához. szokták nézni a nyomásmérővel, mikor kezdi el ejteni a nyomást leállítás után. ugye spéci mérők LOG-olnak is.

Odáig eljutott a dolog, hogy már azt a finom búgó hangot sem lehet hallani, amikor ráadom a gyújtást. Nem is indul egyáltalán, de nem is erőltettem. Gondolom így már biztos, hogy AC Pumpa, megadta magát. Melyik gyártótól érdemes venni? Pierburgról olvastam itt a fórumban, hogy az a tuti.


Javítva: kicsivel kédőbb megpróbáltam megint, elsőre elindult, majd megállt. Búgott a szivattyú. Párszor próbálkoztam vele és elindult. Viszont most már van egy motor embléma figyelmeztetőm is a műszerfalon (check engine, amit kérdeztél is) ami nem tűnik el. Eleinte csak villogott, most már fixen ott maradt. Lehet, hogy tényleg lambda szonda miatt szórakozik? Kérdezted, hogy rövid távokat megyek-e az autóval. Hosszabb távokat is megyek vele, de furcsálltam már, mikor megvettem, hogy álló helyzetben alapjáraton is bugyog ki a víz a kipufogó rendszerből. Azt mondták, hogy ez teljesen normális.


részben normális, de ha úgy bugyog az gyanús. az nagyon sok rövidtáv után jön össze.
elvileg ha a kellő nyomás meg van, nem fog búgni a pumpa. csak akkor indul vissza, ha csökken az üzemanyagnyomás.
Pierburg nem rossz.

YELLOW Elküldve: 2022-01-16 16:20 N46 és N42 motorok

peti9577 írta: Lehet hogy köze van hozzá hogy aksi csere volt?


igen, neked "regisztrálni" kell az akksit. nem úgy van, hogy csak úgy kicseréled.

YELLOW Elküldve: 2022-01-16 15:33 N46 és N42 motorok

peti9577 írta: Sziasztok a következő hibakód mi lehet?
a0b3 starter motor terminal 50


ha a google-ban rákeresel kapsz egy csomó választ.
elvileg a motortérben lesz egy 50-es számú relé. azt kellene megnézni.
de okozhatja fellazult akksi saru, vagy önindító testkábel.
mintha nem kapna elég áramot.

YELLOW Elküldve: 2022-01-11 20:04 N46 és N42 motorok

peti9577 írta: Úgy néz ki aksi baj lesz a gond de már a 4 új Bosch trafo meg van! Gyertyábol milyet vegyek?


én NGK-t vettem. trafóból Beru-t. szerintem jobb, mint a Bosch.

YELLOW Elküldve: 2022-01-10 22:29 Töltés hiány

Krapulax6 írta:
Sziasztok.Utolert engem is a nem tolt problema.
A tortenet ugy indult,hogy par napja par mp-re kivillant a toltesjelzo.
Tegnap eszrevettem,hogy huzattam masodik/harmadikban akkor nem villant ki csak a rejtett menuben figyelve leesett 12,3-korulire.
Ma reggel mentem volna melozni vele erre 11,8 alapjaraton,vissza sem all…oke,irany a suzukival
Hazajottem,beinditottam megint vilagit a jelzo es multival merve sincs toltes.
Par mp utan viszont visszaalt 14-re.
Olvasgattam az osszes hozzaszolast igy holnap “kikapom” es megnezem a szenkefet.
Par hozzaszolasra irnek igy visszamenoleg evek tavlataba.
Ahogy korabban irtam lassan 10 eve foglalkozok generator osszeszerelessel a miskolci boschban(sega).Ezalatt tapssztaltam olyat is,hogy az elektromos teszter fordulatszam jeladoja beadta a kulcsot es felporgette csoro generatort 16-18 ezres percenkenti fordulatra.
Kibirta!
Lattam teszt alatt lefustoltet is na de azt nem olvastam,hogy szenkefe cserenel valamelyikotok cserelte volna a tobb 100 ezer km-t futott rotoron a szarra kopott csuszogyurut…
Szerintem azt is kene a minnel idealisabb kontakt miatt.
Youtubos videokat bongeszve sajnos mindben takolast latok.
Sajna ez valoszinu presek es hegesztogepek nelkul csak igy oldhato meg.

Holnap jelentkezem,hatha okosabb leszek.


még élsz? akartalak már hívni pár hónapja, de mondom... ki tudja. off téma miatt. ha lesz időm és nem felejtem el, akkor megcsörgetlek. (bárki kéri, ne add ki a számom!)
lehet inkább a fesz. szabályzó résznél van kontakt hiba. de nem kizárt, hogy a kefe kopott el. esetleg sz*rrá van már a csapágy.
kíváncsi leszek mit találsz.

YELLOW Elküldve: 2022-01-09 18:47 Inditozásra nem inditt a kocsi !

fux22 írta:
YELLOW írta:
fux22 írta: Üdv mindenkinek!
Következő problémával állok szemben:
Másfél hónappal ezelőtt vettem egy 316-os E46-ost (1.8, 2002, N42B18A). A probléma az autóval az, hogy hideg indításnál (szinte csak mínusz fokokban) elsőre elindul az autó, majd 1-2 mp múlva megáll. Ilyenkor indítózok és nagyon nehezen indul el utána. Melegen nem áll le, nincs ilyen gond. Egyik autószerelő ismerősöm rárakta gépre, kitörölte a hibakódokat, majd elvittem haza, hogy ha megint nehezen indul, vigyem el és rárakja megint gépre. A következőek voltak a hibakódok:
-vezérműtengely szenzor, kipufogás
-oxigén érzékelő fűtéskatalizátor után, hengersor 2
-2 hengersor hátsó lambda szenzor, jel
Vezérműtengely jeladót kicseréltem, de a hiba továbbra is fennáll.
Írtatok AC pumpáról, hogy az is lehet a hibaokozó. Erre nekem azt mondták, hogy akkor miért csak hidegen produkálja a jelenséget. Ma reggel annyira nehezen indult, hogy majdnem lemerítettem az akksimat. Délutáni indításamkor nem volt már olyan hideg, elindult és majdnem leállt megint (visszaesett a fordulat) majd egy pillanatra felvillant a DSC és az ABS visszajelző.
Tud valaki nekem ez ügyben segíteni?
Előre is köszönöm!


az AC-t úgy tudod kizárni, hogy mielőtt indítanál reggel, indítás előtt 3x ráadod a gyújtást, és minden gyújtás ráadásnál vársz legalább 5 másodpercet. vissza leveszed a gyújtást, aztán megint. És a 3. ilyen után indítasz. ha ezek után nem csinálja a leírtakat, akkor az AC-ban lévő visszacsapó szelep ment tönkre, egyben cserélhető.
de szerintem nem ez lesz nálad. mert erre nem nagyon ír be hibakódot. mivel hidegen a lambdaszondák se szólnak bele a dolgokba, talán kizárnám azt is. viszont lehet valami zárlat esetleg, ami bekavar. a DSC-ABS alacsony töltés, vagy akku szint miatt jelezhet be, mivel azok elég nagy fogyasztók, és nekik biztonsági szempontból kell a stabil feszültség. viszont neked kat. előtt és utáni szondát is beírja. ha rövid távokat mész,lehet sok a kondenzvíz a kipuf rendszerben, esetleg a katalizátor összeszakadt.
a check engine nem villog? gyújtáskimaradást nem írt be? mert kicsit trafó hibára is utal a jelenség. az a baj, én biztos nem mondom meg távolról konkrétan mi a baja. a lambdaszondákat oszcilloszkópos és multiméteres vizsgálattal ellenőrizni kell.
de még eszembe jutott testkábel kontakt hiba. van egy pár, ami a kasznihoz csatlakozik. motorról is, önindítóról is, meg kellene nézni az összeset. a hideg miatt lehet fellazulnak a kötések és nincs rendes kontakt, és ez okozhat feszültség esést.

Köszönöm a gyors választ! Ma indítottam egyet úgy, ahogy írtad/írtátok (többszöri gyújtásráadással, várással) és indult, nem állt le. Viszont nem is volt “olyan” hűvös (-1 fok). Legközelebb ha leáll, megpróbálom megint ezt a többszöri gyújtásráadásos indítást. Ha az sem, akkor megkocogtatom a AC pumpát. Írok mindenképpen a fejleményekről!
Ez lehet, hogy hülyén hangzik, de örülnék neki, ha a szivattyúval lenne a gond…
Köszönöm mégegyszer!


a motortérben van egy szelep, amin lehet mérni nyomást. legelső gyújtásnál kellene nézni, hogy a cirka 3bar nyomás meg van-e.
a kocogtatás nem sokat ér amúgy. ha a visszacsapó szelep a rossz a pumpában, annak nem a hideghez van inkább köze, hanem az állás hosszához. szokták nézni a nyomásmérővel, mikor kezdi el ejteni a nyomást leállítás után. ugye spéci mérők LOG-olnak is.