Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-12-03 17:47 Akkumulátor

John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok (más topicban is érdeklődtem már)Hogy lehet megszüntetni ezt a tiltást,új akksim van pedig és hajnali fagyban ha csak fél voltal kevesebb az áram máriss csak kattog.... https://www.youtube.com/watch?...s&t=3s


de nem érted? azét nem indít, mert nem akarja teljesen tönkre vágni az akksid, azért, mert mondjuk csak nincs normálisan feltöltve.
tedd fel a töltőre legalább egy 24 órát azt az akksit, aztán kész. ha normális töltőd van, processzorvezérelt, akkor több napot is lehet rajta.
ha utána sem fog indítani, akkor vagy rossz az akksi és nemtartja meg a töltést, pl egyik cella kilátszik, nincs lében, vagy van valami vámpírfogyasztód, ami leszívja az akksit.
ha nem szívja le valami, akkor rossz az akksi, cseréltetni kell garanciában.
terhelővillával rámérnek. nekem a rossz akksit előtte töltöttem, ráterheltek, és fele anniyt nem tudott, mint amit kellett volna. 1x tudta indítani az autót.
ez ilyen egyszerű, nem kikapcsolgatni kell dolgokat, mert nem leszel előrébb vele, ha rossz az akksid, vagy valami szívja ájszaka az akksid.

az előző akksimnál 4 évig töltőre sem raktam, pedig rövideket jártam vele, sok indítással, sosem csinálta ezt. mert jó volt az akksi, nem volt vámpír fogyasztóm. 4 év után is csak azért tettem rá ősszel, vagy télen, mert 4 év után minden nap ajándék, és nem tesz jót az akksinak, ha lemerült állapot közelében van sokáig.


De miért az autó dönti el az ember helyett mikor jó az akksi? Érdekes módon az e34-em-ben nemvolt ilyen tiltás pedig 2.5-ös diesel motor volt benne és még ha csak félig volt az akksi akkor is engedte forgatni,ami a benzinesnek pont elég lenne hogy beröffenjen.... A másik pedig az lenne hogy Garanciába hova tudnám vinni az akksit amit ott kell hagyni és nincs csere akksim és mire bevizsgálnák az hetekbe telne,itt lakom Cegléd után a pusztában...


addigra biztosítson csere akksit. de én most is azt mondom, hogy csak fel kellene rendesen tölteni.
sajnos nem tudom hol kell állítani, így ebben nem tudok segíteni.
de nekem még ilyen problémám csak rossz akksi esetén volt.
ha nem rossz az akksid, akkor töltsd fel, vagy derítsd ki nincs-e valami ami meríti.
ez ilyen, itt az autó dönti el. de a 11,8V az nem megfelelő és kész, hiába lovagolsz ezen.
Rendben,értelek de ismerd be hogy ez a tiltás egy elbaszott funkció és a Tds-be se volt ilyen

Utolsó kérdésem lenne még,megtaláltam a blokkot idén Augusztus 7.-én vettem az akksit a számla szerint (Bosch akksi pedig)ha nem szervízben hanem magamnak szereltem be az akksit,akkor megtagadhatják a garanciát és a bevizsglást? (Érdemes egyáltalán visszavinni?)


ez nézőpont kérdése. szerintem nem hülye funkció, pedig szívtam miatta már nem egyszer, de legalább a második akksi cserénél már kínlódtam vele annyit, hanem pár napon belül vettem újat. az, hogy régi autókba nem volt ilyen egy dolog.

nem tagadhatja meg a garnciát, hisz beüzemelés után vitted vissza, tehát jól be lett szerelve. max anniyt csinál, hogy rámér a generátorra, ha az jól tölt, akkor nem mondhat semmit.
attól, hogy Bosch nem jelent semmit. a silver akksijai egy rakat sz.rok. ahonnan vetted, kitudja ott is mióta állt. gyártás után fél évnél többet nem célszerű tárolni, nagy akksi kerskedésekben is töltögetik őket, mert az állás, ha nem zajlik le benne a kémiai folyamat, az a halála. nyilván zajlik benne folyamat, hiszen önkisülés megy végbe szépen lassan.

YELLOW Elküldve: 2016-12-03 13:36 Akkumulátor

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok (más topicban is érdeklődtem már)Hogy lehet megszüntetni ezt a tiltást,új akksim van pedig és hajnali fagyban ha csak fél voltal kevesebb az áram máriss csak kattog.... https://www.youtube.com/watch?...s&t=3s


de nem érted? azét nem indít, mert nem akarja teljesen tönkre vágni az akksid, azért, mert mondjuk csak nincs normálisan feltöltve.
tedd fel a töltőre legalább egy 24 órát azt az akksit, aztán kész. ha normális töltőd van, processzorvezérelt, akkor több napot is lehet rajta.
ha utána sem fog indítani, akkor vagy rossz az akksi és nemtartja meg a töltést, pl egyik cella kilátszik, nincs lében, vagy van valami vámpírfogyasztód, ami leszívja az akksit.
ha nem szívja le valami, akkor rossz az akksi, cseréltetni kell garanciában.
terhelővillával rámérnek. nekem a rossz akksit előtte töltöttem, ráterheltek, és fele anniyt nem tudott, mint amit kellett volna. 1x tudta indítani az autót.
ez ilyen egyszerű, nem kikapcsolgatni kell dolgokat, mert nem leszel előrébb vele, ha rossz az akksid, vagy valami szívja ájszaka az akksid.

az előző akksimnál 4 évig töltőre sem raktam, pedig rövideket jártam vele, sok indítással, sosem csinálta ezt. mert jó volt az akksi, nem volt vámpír fogyasztóm. 4 év után is csak azért tettem rá ősszel, vagy télen, mert 4 év után minden nap ajándék, és nem tesz jót az akksinak, ha lemerült állapot közelében van sokáig.


De miért az autó dönti el az ember helyett mikor jó az akksi? Érdekes módon az e34-em-ben nemvolt ilyen tiltás pedig 2.5-ös diesel motor volt benne és még ha csak félig volt az akksi akkor is engedte forgatni,ami a benzinesnek pont elég lenne hogy beröffenjen.... A másik pedig az lenne hogy Garanciába hova tudnám vinni az akksit amit ott kell hagyni és nincs csere akksim és mire bevizsgálnák az hetekbe telne,itt lakom Cegléd után a pusztában...


addigra biztosítson csere akksit. de én most is azt mondom, hogy csak fel kellene rendesen tölteni.
sajnos nem tudom hol kell állítani, így ebben nem tudok segíteni.
de nekem még ilyen problémám csak rossz akksi esetén volt.
ha nem rossz az akksid, akkor töltsd fel, vagy derítsd ki nincs-e valami ami meríti.
ez ilyen, itt az autó dönti el. de a 11,8V az nem megfelelő és kész, hiába lovagolsz ezen.

YELLOW Elküldve: 2016-12-03 08:37 Társalgó

Dominic írta: Sziasztok. Olyan gondom lenne hogy van egy sedán e46om manuális váltóval és a gond hogy kátyúban vagy rosszabb úton jobb hàtul kopog valami de nem gàzadás vagy levètelkor sem pedig gyorsitáskor ès vàltáskor sem hallatszi semmi. Csak kicsit kàtyusabb úton. Kocsi hátulja nem ül és nem sétál az úton sem.köszi a segitséget előre is


és a több 10-20 alkatrészből azt várod valaki megmondja melyik az?
vidd el futóműveshez. vagy ki van szakadva az egész bölcső, vagy a lengéscsillapító szar, vagy akármelyik szilent. ezt a gép mögül senki nem mondja meg neked.
vagy van ott keresztlengőkar, amin van lemezborítás, lehet az zörög, azt magd is emg tudod nézni. vagy a féktárcsa mögötti lemez zörög már, ha el van rohadva.

YELLOW Elküldve: 2016-12-03 08:34 Akkumulátor

John írta: Sziasztok (más topicban is érdeklődtem már)Hogy lehet megszüntetni ezt a tiltást,új akksim van pedig és hajnali fagyban ha csak fél voltal kevesebb az áram máriss csak kattog.... https://www.youtube.com/watch?...s&t=3s


de nem érted? azét nem indít, mert nem akarja teljesen tönkre vágni az akksid, azért, mert mondjuk csak nincs normálisan feltöltve.
tedd fel a töltőre legalább egy 24 órát azt az akksit, aztán kész. ha normális töltőd van, processzorvezérelt, akkor több napot is lehet rajta.
ha utána sem fog indítani, akkor vagy rossz az akksi és nemtartja meg a töltést, pl egyik cella kilátszik, nincs lében, vagy van valami vámpírfogyasztód, ami leszívja az akksit.
ha nem szívja le valami, akkor rossz az akksi, cseréltetni kell garanciában.
terhelővillával rámérnek. nekem a rossz akksit előtte töltöttem, ráterheltek, és fele anniyt nem tudott, mint amit kellett volna. 1x tudta indítani az autót.
ez ilyen egyszerű, nem kikapcsolgatni kell dolgokat, mert nem leszel előrébb vele, ha rossz az akksid, vagy valami szívja ájszaka az akksid.

az előző akksimnál 4 évig töltőre sem raktam, pedig rövideket jártam vele, sok indítással, sosem csinálta ezt. mert jó volt az akksi, nem volt vámpír fogyasztóm. 4 év után is csak azért tettem rá ősszel, vagy télen, mert 4 év után minden nap ajándék, és nem tesz jót az akksinak, ha lemerült állapot közelében van sokáig.

YELLOW Elküldve: 2016-12-03 08:25 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

Bmc írta: Sziasztok! x3 2.d 2006os. A Légtömegmérőt hibakód utàn cseréltem. De még mindig magas 10-11 literes a fogyi, és újra ég a csekklámpa. Mi lehet? És Nem is túl erős szerintem... És 3 napja vettem, vétel után jött ki, nagyon csalódott vagyok.


dízelnél ez jóval összetettebb. ehhez kell tudás és szakértelem. mert lehet betob valamit hibának, pl légtömegmérőt, miközben lehet a valamelyik szonda küld rossz értéket, csak épp nem annyit, nem úgy van megmakkanva, hogy a szenzort még nem dobja hibának. ez most csak egy példa a szemléltetés kedvéért.
ide nem elég hibakódokat nézegetni, hanem élőadat olvasás kell, és szakértelem.
felsorolhatunk minimum 5 alkatrészt, amitől lehet ez a problémád, de semmi értelme, mert lehet csak felesleges cserélgetések lesznek belőle.

szerk.: az sem kizárt, hogy a légtömegmérő csere miatt adaptáció törlés kell

YELLOW Elküldve: 2016-12-02 11:14 Elsõ lengõkar hátsó szilent

tusi_ írta:
anubisz írta:
szuper dolgok ezek Németbe ahol tükör sima az út, nem ide erre a trágyadombra, 2x megjárnám Pestet ,aztán üveg se maradna a kocsiba



Tudom, hogy regi a hsz, de emellett nemtudtam elmenni. Ha tudnand milyen szarak az utak itt, foleg az altalad emlitett csatorna fedelek.....?!
Kb 10 meterenkent vannak lerakva es nem egyenes sorba, hanem csalingazni kell koztuk, mintha be lennel b...va. Az autopalyak is olyanok, amilyenek, persze rednszeresen javitjak, de emiatt meg olyan dugok vannak.....
Jarok haza rendszeresen, tudom, milyenek a magyar utak. De azert en nem igaz, hogy tukor sima az ut No.ban. Ahol jok nagyjabol, az a regi DDR resz, ott az egyesules utan csinaltak meg az autopalya halozatot, de ahol en lakom Bajororszagban, ott szinte katasztrofa.


nekem már a magyar autópálya is egy álom. kár, hogy nagyon ritkán kell rajta közlekednem, mert imádom. álom vezetni rajta az autót. Miskolc és lakhelyem között nem győzi az ember kerülgetni az aknafedőket. ráadásul van település, ahol úgy van lerakva, hogy balról kerülni nem tudod ha jönnek szembe, viszont ha megközölöd, akkor egyrészt nagyon közel kerülsz a padkához, másrészt az akna és padka között is meg van süllyedve ott az út, tehát tulajdonképpen sokat nem nyersz vele. gyűlölöm!
volt, hogy apámat pár éve megállította a rendőr, mert kerülgette. kihalt út nem veszélyeztetve senkit. sajnos a benzin és egyéb helyre fizetünk elég adót, és még kötelező is belemennem a szarba? nagyvárosi használat kinyírja az autót az biztos.

YELLOW Elküldve: 2016-12-02 07:11 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

viktor írta:
Laza írta:
YELLOW írta:
ospicc írta:
YELLOW írta:
ospicc írta: Üdvözlök, mindenkit!

A következőről lenne szó: Van egy kínai BMW E46 utángyártott, navigációm. Nem működött rajta a 2 db usb, ezért a srác akitől vettem, szoftwer problémára hivatkozva, adott 1 szoftwert, hogy frissítsem vele, az majd segít. Felment sikeresen, de miután újraindult a fejegység, nem működik helyesen.
Nem megy a rádió és folyton kalibrálni kell a képernyőjét, mert nem azt teszi amit akarok, pl: ha dvd-t kapcsolnám, rámegy a beállításolkra stb.... kalibrállás után, működik rendesen ahogy kel addig, amíg le-nem állítom a kocsit! Indítás után, kezdődik minden előről! Mit lehet ezzel kezdeni? Segítsen valaki kérem!


vegye vissza a srác, mert ez így nem oké. ne hagyd magad!


Zsákút! Sajna nem veszi vissza! Helyesebben a vételár feléért, benne lenne! Az meg nekem nem oké. Nincs más lehetőségem, mint keresni hozzá a megfelelő szakit, vagy egy hozzáillő új frissítést!

Köszönöm, hogy írtál, YELLOW!



a 14 napos visszavásárlás mindenkire vonatkozik, ha jól tudom. használt dolgokra is.
te vettél valamit, ami nem működik megfelelően.
egyébként könnyen lehet valóban szoftveres probléma. esetleg kutatni kell, hátha találni hozzá valamit.

szerk.: nem mellesleg kitudja hány embernek adta már el, aztán 50%-ért vissza vette


Ha jól vettem ki, akkor van gond ha megszakad a tápellátás, és mikor a cucc újra kap áramot, újra be kell állítani. Régebbi egyszerűbb autórádióknál volt hasonló a szitu, mikor az órát kellett mindig beállítani - ha nem volt bekötve egy ált. narancs színű vezeték, ami készenlétben megjegyezte a beállításokat. Nem lehet hogy itt is ennyi a gond?



Ha nincs állandó tápvezeték,, akkor lehet, hogy van a készülékben egy akku, ami a memóriáért felelős. Talán az lehet a rossz. Esetleg ki lehet cserélni.


hát nem tudom azért egy android rendszer már lehet nem felejti el a beállításokat, mert nem hiszem, hogy RAM-ba mentené őket. Win CE még lehet nem képes ilyenre.
viszont az eladó miért nem javasolta neki, amit ti? miért FW-t frissítetett rajta?
nekem fura. aztán persze visszavenné fél áron, máris nyert rajta... mondjuk egy eleve hibás készüléken.
minden esetre érdemes megnézni, amit mondtok, de ezek általában plug@play cuccok, amikhez nem nagyon kellene mókolni, meg külön kötözgetni, hanem gyári csatikkal felmegy oszt kész.

YELLOW Elküldve: 2016-12-01 19:47 Mi lehet a baj?

gueszka írta: Sziasztok,

Teljesen tanácstalan és elkeseredett vagyok a következő problémával:

Ha állok az autóval, a levegőztető savanyú szagot fúj be (Kb olyan mint a kipufogó gáz szaga a DPF után)...
Menetközben nem érezni, illetve a belső levegőztetőnél sem, tehát gondolom valahonnan kintről jöhet be a szag, csak akkor ha állok az autóval...

Volt már szerelőnél a kocsi, ahol több tömítés is cserélve volt(pl.: szívósornál stb...)
Látszólag a kipufogó nem fúj ki sehol (az elemek jól illeszkednek, be volt fogva a kipufogó vége...), leömlő nem repedt, a motortérben sem látszik sehol kifújás, vagy tömítetlenség... Ahol inokoltnak tűnt a tömítés csere megvolt...

Van esetleg ötletetek mitől lehet?

Köszi,


hét E46-nél a leömlő után van egy flexi kipuff rész toldat. ott az okozta ezt a problémát.
néztem realoem-et, de nálad nem mutat ilyen alkatrészt.

YELLOW Elküldve: 2016-12-01 17:41 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
viktor írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
viktor írta:
Szerintem valamelyik trapézon a gömbfej megadta magát. Akkor szokott kóvályogni.


Akkor meglessük a gömbfejeket, hátha meg lesz a ludas.


szerintem pedig akkor jó úton is kovályogna, meg nyári kerékkel is.


Sima úton nekem nem csinálta, talán csak kicsit félrehúzott. Viszont a legkisebb egyenetlenségre azonnal szédelegni kezdett. Ha úgy is alámásznak, akkor rángassák meg azt is


ilyen kommentek után én is elkezdek parázni... korábban is, csak pl műszakin több különböző helyen sem láttak ezzel kapcsolatos problémát. télivel sokkal mérsékeltebb, nyári szettel jobban érezni. igen egy kis út dőlés is viszi az autót, a nyomvályú rosszabb, de mióta meg van 10 éve is ilyen volt, 62ezer km-rel.
elhiszem, hogy neked az volt a baja, sőt lehet Pitykónak is, de nem feltétlen.
műszakira visszatérve, nekem sosem sufni helyen vizsgázott az autó, volt, hogy kint volt az ellenőr és az enyémet hívták be. sosem fizettem sehol sem többet, mint a hivatalosan fizetendő. sőt utobbi két alkalommal olyan helyen vizsgázott, ahol a műszakiztató is az NKH-nál dolgozott.


Sajna még nem jutottam el sehova
Viszont minden napi használatban van és hát nehéz is nélkülözni..
De nekem egyre jobban olyan érzésem van és nem tudom ez lehetséges e, de mintha néha fellevegősödne a szervó és alig tudom az úton tartani...
Néha meg semmi baja, egyből reagál és megy egyenesen szépen...
Nem nyomvályú meg úthiba az biztos...
Csak hol tud fellevegősödni?!
Szervószivattyúnál vagy a csövön?!
Vagy a kormánymű végén a szimeringnél?!


légteleníti magát a rendszer, szóval elvileg ilyen nem lehet... viszont kormánymű is lehet rossz éppen.

YELLOW Elküldve: 2016-12-01 14:41 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Melyik vezérlőből és ki lehet-e iktatni hogy alacsony áramerősséggnél le tiltsa az akksi önindítózását? Csak mert ha nem kb 12 csak kb11,8 volt van benne(egy példa csak mert amper-t nemtok megállapítani műszer nélkül) csak kattog pedig megforgatná mert benzines (smiley)


ha 11,8-at mérsz üresjáratban, az indítózásnál már molyfing lesz.
hogy most benzin vagy dízel, nem annyira mérvadó. a feszültség pedig azért annyi, mert kevés benne a töltés.
nem tudom, hol lehet amúgy ezt állítani, mert sosem jutott még eszembe.
nekem mikor ezt csinálta az akksi, akkor már benne volt a korban, és hiába töltöttem nem tartotta már meg a töltést rendesen.
Köszönöm,az akksi 4 hónapos a töltésem alapjáraton 14.4 pedig,ha nem lenne ez a tiltás biztos megforgatná annyira hogy beinduljon hiszen benzines,yozutobe-on is van egy ilyen hiba jelenség rögzítve https://www.youtube.com/watch?v=P2AOLC7pDUs


(még a srác is mondja hogy:"elég furcsa hogy ezt még a lámpákkal is meríti plusszba..") Ez a német túl precíz,nemcsoda hogy a háborúban befagyott a fegyverük,az oroszé pedig működött (ki kéne szedni ezt a programot,dummyban (illetve ncs expert) nincs valahol el rejtve? )


az a srác hülye
hogy miért így jelzi az számomra sem érthető. de ez jelzi azt, ha az akksiba kevés a töltés.
nyilván gyárilag nem véletlen állították ezt be. de tényleg nem tudom, lehet-e állítani.
olvass kicsit utána a töltöttségnek, mihez mennyi töltés kell mi a normális.
az szép, hogy 14,4V-ot mutat, amikor jár a motor.
de vesz is-e fel töltést az akksi? illetve, miért megy le 11,8V-ra?
az akksi 12V-os. ez azt jelenti, hogy a 11,8V nem jó. a 12V sem. tudom fura, hogy csak tizedekről van szó, de számít.
12,3-12,6V ami megfelelő üresjáratban.
ha sokat jársz rövidet, akkor kénytelen leszel tölteni esténként. ha neked már nem indít, akkor akár 2 napig is lehet tölteni. jó töltő nem fogja túl tölteni. vagy autózz pályán vagy 500km-t az bele rak elég töltést.

YELLOW Elküldve: 2016-12-01 14:15 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta: Sziasztok.Melyik vezérlőből és ki lehet-e iktatni hogy alacsony áramerősséggnél le tiltsa az akksi önindítózását? Csak mert ha nem kb 12 csak kb11,8 volt van benne(egy példa csak mert amper-t nemtok megállapítani műszer nélkül) csak kattog pedig megforgatná mert benzines (smiley)


ha 11,8-at mérsz üresjáratban, az indítózásnál már molyfing lesz.
hogy most benzin vagy dízel, nem annyira mérvadó. a feszültség pedig azért annyi, mert kevés benne a töltés.
nem tudom, hol lehet amúgy ezt állítani, mert sosem jutott még eszembe.
nekem mikor ezt csinálta az akksi, akkor már benne volt a korban, és hiába töltöttem nem tartotta már meg a töltést rendesen.

YELLOW Elküldve: 2016-12-01 10:55 Autóvásárlás

Gabi írta:
Egyet értek ez egy baromság Ilyet én is tudok BÁRMELYIK márkárol csinálni, ha az a célom hogy lejárassam.Szerintem ez a kocsi TK-s volt és olcsó hulladékból kipofozták


nem volt az TK-s szerintem, csupán amerikai. eléggé igénytelenek ilyen szempontból, az autóban élnek, esznek, sz@rnak, isznak, stb. ebben is ha igaz, akkor 200ezer km van, de biztos, hogy csak városi autó volt. biztos volt szétbontva is a beltere, azért olyan a kárpit, vagy bent kinyílt egy kóla, esetleg a hülyéje sterimóval mosta ki belülről, stb.

YELLOW Elküldve: 2016-11-30 21:52 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

ospicc írta:
YELLOW írta:
ospicc írta: Üdvözlök, mindenkit!

A következőről lenne szó: Van egy kínai BMW E46 utángyártott, navigációm. Nem működött rajta a 2 db usb, ezért a srác akitől vettem, szoftwer problémára hivatkozva, adott 1 szoftwert, hogy frissítsem vele, az majd segít. Felment sikeresen, de miután újraindult a fejegység, nem működik helyesen.
Nem megy a rádió és folyton kalibrálni kell a képernyőjét, mert nem azt teszi amit akarok, pl: ha dvd-t kapcsolnám, rámegy a beállításolkra stb.... kalibrállás után, működik rendesen ahogy kel addig, amíg le-nem állítom a kocsit! Indítás után, kezdődik minden előről! Mit lehet ezzel kezdeni? Segítsen valaki kérem!


vegye vissza a srác, mert ez így nem oké. ne hagyd magad!


Zsákút! Sajna nem veszi vissza! Helyesebben a vételár feléért, benne lenne! Az meg nekem nem oké. Nincs más lehetőségem, mint keresni hozzá a megfelelő szakit, vagy egy hozzáillő új frissítést!

Köszönöm, hogy írtál, YELLOW!



a 14 napos visszavásárlás mindenkire vonatkozik, ha jól tudom. használt dolgokra is.
te vettél valamit, ami nem működik megfelelően.
egyébként könnyen lehet valóban szoftveres probléma. esetleg kutatni kell, hátha találni hozzá valamit.

szerk.: nem mellesleg kitudja hány embernek adta már el, aztán 50%-ért vissza vette

YELLOW Elküldve: 2016-11-29 21:26 Autómata váltó hibakód

Dropi írta:
YELLOW írta:
Dropi írta: Sziasztok, elég összetett kérdésem lenne. Az autom 320d, E46, 2000.
Gyanúsan lassan indult, de nem foglalkoztam vele, mikor megvettem áprilisban, elfogadtam, hogy ilyen, lassan csúsztat biztos. Majd nyáron a nagy melegben legkondival 2-3-szor indulas után bevágta magát vészüzemmódba városban. Csak indulás után közvetlenül mindig.Leállítottam, újra indítottam, minden oké.
Csakhogy...
Eljött a tél, egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy egy emelkedőn beszaggatott. Majd ezt még 2-3x eljátszotta azon a rövid 10 km-es úton. Leálltam vele a melóban a garázsba, majd mikor elindultam vele, láss csodát úgy indult, mint még soha. Mint egy autó! Összehasonlíthatatlan volt az eddigi lassúsággal. Viszont ahogy jobban odaléptem neki, megint beszaggatott.
Azóta ezt játszogatjuk. Ha lassan indul csak, akor nem szaggat, ha rendesen, normalisan gyorsan, akkor viszont szaggat. Persze uresben is adtam neki gazfroccsoket, akkor semmi szaggatas.
Meg korabban osszel kiolvastattam a hibakodokat, ott kettot jelzett:
5 fok. aut. sebváltó GS 20
32 Fokozat-ellenőrzés 1-es fokozat - HIBÁS
50 Vezérlő egység - HIBÁS

Valakinek van tippje, mi lehet vele?
Én olajat nem cseréltem áprilistól, de olvastam több helyen, hogy a BMW nem is ajánlja, hogy bármikor is cseréljünk benne.


pedig célszerű olajat cserélni.
alap esetben egy SW frissítés kellene a váltónak. ha nem változik, akkor váltóolaj és szűrő csere.
ez után érdemes tovább menni.
persze "örökélet" olaj van benne, amíg tönkre nem megy a váltó. csak nem mindegy mennyi km-nél következik be. csere nélkül 300-nál, vagy cserével 700-nál. de ugye már előtte is rosszalkodhat. most nyilván van olyan, akinek 400 van benne eredeti olajjal, de kitudja meddig megy el. ez ilyen dolog.


Köszi, megpróbálom akkor ezt. Hol érdemes körülnéznem ezzela frissítéssel kapcsolatban? Mennyi egy ilyen kb? Mire számítsak?



szerintem 5-10ezer körül meg van a frissítés. hát nem adtad meg tartózkodási helyed, így mondhatnék jó sokat.
az a baj, ha hivatalos helyre viszed, úgysem ezt csinálják, hanem eléd baxnak egy listát, hogy ezeket kell javítani, aztán lehet csak SW lesz valóságban, papírom meg több 10ezres tétel.
SW-t frissíteni, vagy újra tölteni nem tud akárki, speciális interface, program kell hozzá.

YELLOW Elküldve: 2016-11-29 20:48 Mi lehet a baj?

viktor írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
viktor írta:
Szerintem valamelyik trapézon a gömbfej megadta magát. Akkor szokott kóvályogni.


Akkor meglessük a gömbfejeket, hátha meg lesz a ludas.


szerintem pedig akkor jó úton is kovályogna, meg nyári kerékkel is.


Sima úton nekem nem csinálta, talán csak kicsit félrehúzott. Viszont a legkisebb egyenetlenségre azonnal szédelegni kezdett. Ha úgy is alámásznak, akkor rángassák meg azt is


ilyen kommentek után én is elkezdek parázni... korábban is, csak pl műszakin több különböző helyen sem láttak ezzel kapcsolatos problémát. télivel sokkal mérsékeltebb, nyári szettel jobban érezni. igen egy kis út dőlés is viszi az autót, a nyomvályú rosszabb, de mióta meg van 10 éve is ilyen volt, 62ezer km-rel.
elhiszem, hogy neked az volt a baja, sőt lehet Pitykónak is, de nem feltétlen.
műszakira visszatérve, nekem sosem sufni helyen vizsgázott az autó, volt, hogy kint volt az ellenőr és az enyémet hívták be. sosem fizettem sehol sem többet, mint a hivatalosan fizetendő. sőt utobbi két alkalommal olyan helyen vizsgázott, ahol a műszakiztató is az NKH-nál dolgozott.