Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-11-10 18:39 Vezérműlánc

szotakdavid írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta:

hát ez biztos nem nyúlás. de a legtöbb fénykép a világban így próbálnak hatni. lefotóznak valamit, de nincs magyarázat. egy ilyen laza lánc szétvert volna mindnet már
tutti szét van már bontva!


Gondolom a feszito ki van kapva, mert mintha a motor is meg lenne mar dontve. De ez akkor sem egeszseges. Ha ilyen egy gyari uj lanc, feszitetlenul, akkor igencsak megertem a lanc problemakat.


Ez elugrott!! A feszítő még bent volt,csak lazítva lett minimàlisan.
Ne haragudj yellow,hogy felraktam a képet ígérem többet nem teszek ilyet.
Az új làncot feszítő nélkül sem tudod felemelni!!


én nem haragszom

szerk.: bár személy szerint, ha már érintett vagyok, jobban örültem volna egy olyan képnek, ahol semmi nincs meglazítva.
hogy megugrott, mi mást csinált még?
fogaskereket nem kellett cserélni?

YELLOW Elküldve: 2016-11-10 08:05 Vezérműlánc

tusi_ írta:
szotakdavid írta: N42





Nehogymar ez Neked laza legyen
(Csoda, hogy nem ugrott meg at)


hát ez biztos nem nyúlás. de a legtöbb fénykép a világban így próbálnak hatni. lefotóznak valamit, de nincs magyarázat. egy ilyen laza lánc szétvert volna mindnet már
tutti szét van már bontva!

YELLOW Elküldve: 2016-11-09 05:22 Rohadás

Heka írta: Sziasztok.

Tudom, hogy nem találtam fel a spanyolviaszt, de hátha valakinek hasznosak az infók.

Az úgy kezdődött, hogy a jobb első sárvédőívem erősen korrodált volt, már mikor megvettem a kocsit. Tudtam, hogy cserélni kell. Szereztem sárvédőt és nekiálltam. Volt még egy kis rozsda a küszöb elején a sárvédő alatt is. Akkor még nem sejtettem...



Lebontás után feltűnt, hogy a doblemez mögött legalább egy focilabda méretű, mennyiségű sár gyűlt össze. Ez kezdte ki a küszöbömet is.



Lekezeltem és lefújtam színre, felraktam az új sárvédőt.



Következő szabadnapjaimon lebontok minden doblemezt és kitakarítom alatta a sarat, ha van. Javaslom másoknak is, hogy nézzenek alá, így elkerülhető egy nagyobb korróziós probléma.

Köszönöm a figyelmet.


ismerős a jelenség.
de legközelebb a direkt linket copy-zd már ki, mert így picik a képek, és ne URL-ként szúrd be, hanem képként, a kép ikonnál.

YELLOW Elküldve: 2016-11-09 05:17 elektromos üzemanyagszivattyú

Heka írta: Sziasztok!

Leírom a problémámat, hátha valaki már járt így.

Van egy E46 320ci-m. Mióta megvan, sosem indult rendesen. Ha rögtön indítózok, nem indul. Másodjára rögtön beröffen. Az a taktikám, hogy ráadom a gyújtást, veszek egy nagy levegőt (1-2 mp) és indítok, akkor simán beindul. Utánaolvasgattam, szinte minden forrás az ac-t gyanúsítja. Én is, annál is inkább, mert elkezdtek hibakódok jönni, P0171 és P0174, System too lean bank 1 és 2.
Ma kimentem a bontóba, találtam egy 318-ast és egy 232-ast. Bizonyos források szerint a 320-ban a 318-cal megegyező pumpa van, más források szerint a 323, 325-ösé van benne. Kiszereltem a 323-ast.
Ma kicseréltem. Működik, mentem vagy 20 km-t, eddig semmi hibakód, de ugyanúgy nem indul elsőre vagy csak egy sóhajtásnyi várakozás után. Eddig csinálta, hogy hidegen rázkódott a motor. Kíváncsi vagyok, ez megmaradt-e, reggel kiderül.
Volt-e már valakinek hasonló gondja? Tapasztalat, bármi?
Még valami. Vizsgán felírták, hogy rossz a tanksapka tömítése. Megnéztem és tényleg, eléggé repedezett. Szereztem a bontóból kettőt is, két különböző féle és sajnos mindkettő más, mint a sajátom. Lehet-e gond, hogy nem tömít rendesen? Értem ezalatt, hogy nyomás alatt kell lennie a tanknak vagy ilyesmi.

Másik.
Égett szaga van a motornak. Látszik, hogy a szelepfedél alól szivárog az olaj. Egyenesen a leömlőkre. Néztem videót a cseréről, ott elmondják, hogy annak tömítenie kell, mert a vákuumrendszer része, tömítetlenség esetén falsot szív vagy ilyesmi. Ki fogom cserélni. De okozhatja-e ez az indítási problémáimat?
Esetleg az, hogy a szivárgó szelepfedél-tömítés esetleg áztatja olajjal a gyertyákat. Nem néztem még, nem biztos, de gyanítom.

Köszönettel


én nem tudom. mióta AC pumpás autók vannak, úgy értem tankos szivattyús, én úgy tudom nem célszerű rögtön indítani. eddig amik voltak és vannak autók, gyújtás után mindegyiknél van egy hang, egy nagyon kis zúgás, amolyan elektromos motor hang vagy nem is tudom, amíg az AC előállítja a rendszerben a nyomást. és amikor a hang megszűnik, akkor indítunk.
próbáltam már rögtön indítani, igaz frissen leállított motornál.
én elhiszem, hogy rossz volt a pumpád, csak arra akarok utalni, hogy mint dízelnél az izzítási idő télen, úgy szerintem minden autónál várni kell 1-2 sec-et, amíg a hangot hallod, az indítással.

YELLOW Elküldve: 2016-11-09 05:12 318-320-323-328i fogyasztás - melyiket?

Heka írta: Sziasztok!

Nekem a fogyasztási tapasztalataim egy E46 320ci (M54B22), automata kocsival a következőek:
Pályán 5.5-6L/100km
Városban 10-14L/100km

Remélem, tudtam segíteni valakinek.

Egyébként a pályás fogyasztás engem is meglepett. Van egy Corollám is, 1.4 vvti, azzal 110-120 körül megvan a 6 liter. A bömbivel 130-as utazóval vagy kicsit felette 5.5 tempomattal.


ez pedig kizárt, a pályás fogyasztás. de még 90-es tempóval sem tartható.
még akkor sem lenne tartható, ha rámész a pályára, beállsz 130-ra, akkor nullázod a fogyasztás, és úgy mész folyamatosan 130-cal egy tank üzemanyagot. 7 liter lenne akkor is a valós.
hogy az autó mit mutat, arra kár alapozni, amíg magad rátankolásos módszerrel, számítással ugyanazon a kútfejnél nem ellenőrizted.

YELLOW Elküldve: 2016-11-08 22:03 Index relé

Dani76 írta:
YELLOW írta:
Dani76 írta: Sziasztok, a következő problémában kérnem segítségeteket.Adott 2006 E87 autóm, mely bal irányba nem indexel megfelelően. A hibajelenség, hogyha balra indexelek, a műszerfal visszajelző gyorsabban villog/kattog a normálisnál, ahogy a bal első index is.Az oldalsó és hátsó index azonban folyamatosan ég, és nemcsak indexelésnél, hanem mindig.Még leállított, bezárt, beriasztózott autónál is. Ki kellett vennem az izzókat, hogy ne szívják le az akksit.
Van valakinek tapasztalata, hogy ez mi a fene lehet? Esetleg tudnátok ajánlani valakit, akihez fordulhatnék?
Megmondom őszintén csalódott vagyok, hogy ilyen hibák előfordulnak Francia autóból ültem át a BMW-be, számoltam a magasabb költségekkel, de elektronikai problmákra nem készítettem fel magam.
Előre is nagyon köszönöm a segítséget.


attól, hogy nem értesz hozzá, és mondjuk hulladékot veszel, még nem a márka a hibás. ezt általánosságban mondom, nem rád értve.
nem írod honnan írsz, így mégis kit ajánljunk? 300km-re lévő emberrel nem sokra mész.
amit leművel az autó az a legtöbb újabb autónál így működik. legalább 20 éve.
a gyorsabb index azt jelzi, hogy azon az oldalon valami nem oké. valamelyik izzó nem világít. (bár a BMW-nek jeleznie is kellene) mivel hátul folyamatosan ég az index, így gyanítom a helyzetjelző lesz rossz hátul.
ezt egyébként E46-nál akkor vettem észre, ha ki volt kapcsolva a hideg/meleg teszt és annak visszajelzése a műszerfalon. ugye ha hiba van, akkor nem jelez műszerfalon. viszont folyamatosan világít az index. ez bal oldalon főleg fontos, hogy az autó széle jelezve legyen.
viszont ha neked folyamatosan ég, akkor lehet zárlat valahol. VAGY ha van az autóban hazakísérőfény funkció, akkor lezárás után előre beállított lámpák bizonyos ideig égnek. ebben az esetben elképzelhető, hogy az index világít, a kiégett helyzetjelző helyett.
kérdés, hogy bezárás után 5 perccel is világ az index? ha igen, akkor valahol zárlat van.
nem lehet utólagos lámpa benne, mondjuk ami LED-es?


Szia, köszönöm a gyors választ.Budapestről írok, itt élek, de hétvégente megfordulok Zalában és Nyíregyházán is.De alapvetően Pest. Egyébként nem most vettem az autót, hanem 1,5 éve- van pozitív meg negativ tapasztalatom is- de ez valósznuleg minden autónál igy van, ahogy írtad.
Visszakanyarodava: a lámpa gyári xenon.A műszerfalon egyébként ég az index hibajelzés.Az izzók sokáig világítanak, több, mint 5 percig, ezért vettem ki őket az akksi miatt.S nemcsak a hátsó, hanem az első ajtó előtti oldalsó is.A hátsó helyzetjelzőt megnézem, de ott mindkét izzó világít emlékeim szerint.Ha zárlat, azzal nem tudok mit kezdeni szaktudás hiányában. Olvastam, hogy lehet a világításpanel...?


hátsó lámpa esetén gondoltam LED-esre. hát mivel eddig nem csinálta (azt hittem most vetted), akkor valami más lesz.
lámpamodul? hát nem tudom. esetleg egy SW frissítés rajta, vagy valami hasonló.
szerintem pont olyan helyeken fordulsz meg, amerre nem nehéz találni valakit.
ez nem típushiba lesz szerintem. bár az 1-esek hajlamosak beázni hátul a doblemez mögötti részen a csomagtartóban, de az inkább PDC gondot szokott okozni.
más ötletem nincs.

YELLOW Elküldve: 2016-11-08 21:10 Index relé

Dani76 írta: Sziasztok, a következő problémában kérnem segítségeteket.Adott 2006 E87 autóm, mely bal irányba nem indexel megfelelően. A hibajelenség, hogyha balra indexelek, a műszerfal visszajelző gyorsabban villog/kattog a normálisnál, ahogy a bal első index is.Az oldalsó és hátsó index azonban folyamatosan ég, és nemcsak indexelésnél, hanem mindig.Még leállított, bezárt, beriasztózott autónál is. Ki kellett vennem az izzókat, hogy ne szívják le az akksit.
Van valakinek tapasztalata, hogy ez mi a fene lehet? Esetleg tudnátok ajánlani valakit, akihez fordulhatnék?
Megmondom őszintén csalódott vagyok, hogy ilyen hibák előfordulnak Francia autóból ültem át a BMW-be, számoltam a magasabb költségekkel, de elektronikai problmákra nem készítettem fel magam.
Előre is nagyon köszönöm a segítséget.


attól, hogy nem értesz hozzá, és mondjuk hulladékot veszel, még nem a márka a hibás. ezt általánosságban mondom, nem rád értve.
nem írod honnan írsz, így mégis kit ajánljunk? 300km-re lévő emberrel nem sokra mész.
amit leművel az autó az a legtöbb újabb autónál így működik. legalább 20 éve.
a gyorsabb index azt jelzi, hogy azon az oldalon valami nem oké. valamelyik izzó nem világít. (bár a BMW-nek jeleznie is kellene) mivel hátul folyamatosan ég az index, így gyanítom a helyzetjelző lesz rossz hátul.
ezt egyébként E46-nál akkor vettem észre, ha ki volt kapcsolva a hideg/meleg teszt és annak visszajelzése a műszerfalon. ugye ha hiba van, akkor nem jelez műszerfalon. viszont folyamatosan világít az index. ez bal oldalon főleg fontos, hogy az autó széle jelezve legyen.
viszont ha neked folyamatosan ég, akkor lehet zárlat valahol. VAGY ha van az autóban hazakísérőfény funkció, akkor lezárás után előre beállított lámpák bizonyos ideig égnek. ebben az esetben elképzelhető, hogy az index világít, a kiégett helyzetjelző helyett.
kérdés, hogy bezárás után 5 perccel is világ az index? ha igen, akkor valahol zárlat van.
nem lehet utólagos lámpa benne, mondjuk ami LED-es?

YELLOW Elküldve: 2016-11-07 13:16 Fûtés - Klíma

csanko77 írta: Köszi a válaszokat majd INPA-val is megnézem, most ez volt kéznél, de igazatok van!

Akkor ez az érzékelő lehet a hibás!?




igen ez az.
de én biztos nem vennék újat! szerintem ritka hülye funkció, mert ha működne sem gyorsabb az automata, mintha kézzel kapcsolnál belső keringetést. ehelyett a funkció helyett E46-nál pl. inkább lett volna két zónás klíma, mint ez. nem tudom milyen értéket képvisel, de inkább alapból adtak volna minden autóhoz BMW-s tölthető lámpát a kesztyűtartóba, mint ezt.
itt láthatod, hogy kell takarítani. sok esetben ez is segít. vagy a csatlakozó érintkezőinek tisztítása.
http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=884216
más egyebet nem tudok elmondani.

YELLOW Elküldve: 2016-11-07 12:36 Fûtés - Klíma

csanko77 írta:

Sziasztok!

Ezzel a hibaüzenettel már találkoztatok? Automatikus belsőtéri levegőellátás fűtés (20)
Ez most a fűtőmotor hibája vagy annak az érzékelőnek, ami a belsőtér hőmérsékletét méri?


ilyen hibával nem szeretünk találkozni, mert univerzális diagos téma.
valószínű ha INPA-val, Scanner-rel lenne kiolvasva, akkor az AUC szenzort dobná hibának.
én még nem láttam olyan E46-ot, amibe ne lett volna benne ez a hiba.
ez az automata belső levegő keringetőnek a szenzora. ha bedes van kint, akkor kapcsol belső kerinngetésre. a klímavezérlőn egy A bető körbe nyilakkal a gombja.
a szenzor elől van, a hűtőventinél. elvileg ha tisztítod jó lesz. engem annyira nem érdekel, hogy még nem vettem rá magam, hogy megnézzem.

YELLOW Elküldve: 2016-11-06 18:02 Akkumulátor

bikemano írta: Hello!

Ma észrevettem, hogy gyengült az akkumlátorom, 1-2 napot nem jártam az autóval és ma már nem volt elég az öninditómnak az áramerősség, igaz hogy -8 fok is volt
Mindenképp szeretnék újat vásárolni, viszont a kérdés az, hogy nem gyári BMW akku van benne, az autó egy e46 320D és neten azt láttam, hogy az eredeti akku 90 Ah-es viszont ami nekem most van benne 85 Ah (lehetséges, hogy ezért is gyengélkedik a hidegben ).
Szoval milyet ajánlotok márkától függetlenül 85 vagy 90 Ah, esetleg nagyobbat?
Köszi előre is!


ha gyárilag 90-es kell hozzá, akkor gyengébbet nem célszerű.
viszont 100-astól sem célszerű nagyobb.
szerintem 90-95-ös a jó.

YELLOW Elküldve: 2016-11-06 14:19 Index relé

ospicc írta:
YELLOW írta:
ospicc írta: Sziasztok! Remélem jó helyre írok! 1 ideje a jobb hátsó indexben, 3 sor ledből, csak 2 sor világít és az is halványan. Néha rendesen működik, a probléma nem volt állandó! De sajnos pár napja, már a jobb hátsó világításom se működik. És néha lezár a köszponti magától. Mi okozhatja ezt a problémát? E46 320d 2004.06. havi az autó. Gyári led lámpás. A világítás modul lehet ludas ebben az esetben?



gyári LED lámpás? sedan nem volt az sosem.
a csomagtérajtó átvezetőjében lévő kábelekkel lehet gond. nyilván zárlat van.
nem hiszem, hogy egy sor kiégett LED okozna ilyet. vagyis az egy sorból valószínű 1db LED rossz, de mivel sorban vannak kötve, ezért nem világít.
mivel az egész világításod nem megy, lehet a lámpa tápellátásával van gond. annak viszont nincs köze a csomagtérajtós kábeleknek.
mivel utólagos, valószínű bóvli LED-es lámpád van, így lehet éppen relé probléma a modulban, mondjuk a relé kontaktját valami megégette, egy kis ív. emiatt már nem ad át elég áramot, fezst, nem kapcsol világítást, kevés a LED-eknek.
de érdemes a lámpatestbe menő csatlakozást ellenőrizni, mert szokása kiégni a csatlakozótüskének a GND évagy a +12V környékén.


Értem! A csatikat már átnéztem, nem találtam hibát. Azért megnézem újra. A vezérlőt, ugye nem lehet javítani? Komplettben kel cserélni? Köszönöm a válaszodat!


hát biztos lehet javítani, aki ért hozzá, vagy csinált már olyat. cserével az a baj, hogy kell programozni a vezérlőt.
de én inkább valahogy kipróbálnék egy gyári lámpát.
mondjuk lehet csomagtérajtó kábel szakadás, zárlat miatt olyan is, hogy ugye a csomagtérajtó belsejében lévő lámpákkal gond van, ezt tudja a rendszer, és emiatt a vezérlő azt az oldalt nem is vezérli ki. ezért kompletten nem világít az az oldal.
szerintem elsőnek ne a vezérlőt erőltesd! és normálisa BMW-s diaggal hibát kellene olvasni.

YELLOW Elküldve: 2016-11-06 13:15 Index relé

ospicc írta: Sziasztok! Remélem jó helyre írok! 1 ideje a jobb hátsó indexben, 3 sor ledből, csak 2 sor világít és az is halványan. Néha rendesen működik, a probléma nem volt állandó! De sajnos pár napja, már a jobb hátsó világításom se működik. És néha lezár a köszponti magától. Mi okozhatja ezt a problémát? E46 320d 2004.06. havi az autó. Gyári led lámpás. A világítás modul lehet ludas ebben az esetben?



gyári LED lámpás? sedan nem volt az sosem.
a csomagtérajtó átvezetőjében lévő kábelekkel lehet gond. nyilván zárlat van.
nem hiszem, hogy egy sor kiégett LED okozna ilyet. vagyis az egy sorból valószínű 1db LED rossz, de mivel sorban vannak kötve, ezért nem világít.
mivel az egész világításod nem megy, lehet a lámpa tápellátásával van gond. annak viszont nincs köze a csomagtérajtós kábeleknek.
mivel utólagos, valószínű bóvli LED-es lámpád van, így lehet éppen relé probléma a modulban, mondjuk a relé kontaktját valami megégette, egy kis ív. emiatt már nem ad át elég áramot, fezst, nem kapcsol világítást, kevés a LED-eknek.
de érdemes a lámpatestbe menő csatlakozást ellenőrizni, mert szokása kiégni a csatlakozótüskének a GND évagy a +12V környékén.

YELLOW Elküldve: 2016-11-06 09:02 világításmodul programozása

nos kipróbáltam, hogy beleírom a komfort index sorát a MAN fájlba. fura nem dobott rá hibát betöltésnél sem, igaz nem is működött.
ez a videó csak azoknál működik gondolom, akiknek a LSZ képes rá, mármint a komfort index-re.

YouTube videó

YELLOW Elküldve: 2016-11-05 12:01 Futómû és hibái

flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta: Sziasztok!
Ha a difiben kevés az olaj, vagy régi, okozhatja, hogy rángat az autó motorféknél?


szerintem nem okoz ilyet. az olaj ott csak kenést biztosít, nem úgy mint automata váltó esetén, ahol hajtást is közvetít.
kuplung és segédrészei inkább, de ha angyon alacsony gázzal indulsz, akkor a legtöbb BMW berángat.


De nekem motorféknél, 1500-1000 közötti fordulaton enyhén rángat.


nem írtam ezt? akkor lehet csak akartam. éjszakás voltam, aztán azóta is ébren vagyok, már 22 órája
EGR szelep is lehet. ugye ha motorfékkel mész, akkor nincs üzemanyag adagolás. mivel neked berángat lehet benyom egy kicsit a porlasztó. és mivel meleg a henger be is gyullad. de ez lehet csak egy hengert érint. élőadatot kellene nézni. valószínű lehetne rajta látni.

YELLOW Elküldve: 2016-11-05 09:36 Társalgó

BG535 írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
BG535 írta:
YELLOW írta:
BG535 írta: Sziasztok!

Nem találtam ilyen topikot, ezért gondoltam bedobom ide a nyűgömet.
Van egy szép F10 535D-m, de jelenleg az idrive megkeseríti az életemet. Próbáltam utána nézni külföldi oldalakon, hogy hogyan kell szétszedni ennek a típusnak az idrive-ját, de sehol sem találok erre semmit csak egyéb típusokét, azok viszont máshogy épülnek fel.
Ma kiszedtem 1x, de szétszedni nem sikerült, ezért csak a nyáklap felületét tisztítottam meg kontaktspray-vel. Nos annyit sikerült ezzel elérni, hogy a fennálló hiba(tekerésre nem reagált) megszűnt, viszont most a nyomást nem érzékeli.
A külföldi szakirodalomban addig jutottam, hogy a forrasztásokat kéne megerősíteni a panelen, de ehhez szét kéne tudni szedni.
Szóval a kérdés:
Csinált már valaki ilyet? Esetleg van videó róla valahol?
Tudtok esetleg valakit ajánlani, aki ezt szétszedné és megcsinálná, mert nincs kedvem újta venni bele.

Előre is köszönöm a válaszokat!

üdv
BG353


hát itt kevés embernek lehet ilyen autója szerintem. főként E46, E36, E90, E39, E65 a téma, kb ilyen sorrendben.
aki dolgozik elektronikával ért a finomműszerészethez, az biztos tud segíteni, nem hiszem, hogy BP-n nehéz lenne ilyet találni.
szerintem nem igen javított még ilyet itt senki.
de hátha lesz valaki.


Kedves Yellow!
Köszönöm, igen látom, hogy itt elsősorban nem ez a típus a fő téma, szerencsére az E39-el nincs ilyen gondom. Tegnap egy műszerésznél is voltam, na ő még nem látott ilyet, nem is sikerült szétszednie....
Azért hátha lesz olyan valaki itt, aki hallott már olyanról, aki látott már ilyet.


nincs róla képed? ahogy ki van szedve? valahogy csak szét jön. lehet rákeresek hátha lelek képet.


ez esetleg hasznos?
http://bmwi.bimmerpost.com/for...?t=1266881

én ahogy nézem az alsó része csak összepattintós, fülekkel pattan össze. az alatt lehet csavar.


Szia!
Sajnos nem fényképeztem tegnap, úgyhogy nincs róla képem.
Köszönöm a linket. Ezt már én is néztem tegnap, csak sajnos számomra pont a lényegi rész nincs benne, hogy szedem ki a fedél alatt található elektronikát, erre pedig tegnap nem jöttem rá magamtól.Az idrive gombját, egy hosszú csavar tartja, aminek a végén egy kis anya van. Addig eljutottam, hogy ezt leszedem, de a csavart nem tudtam kinyomni, gondolom az elektronika alatt azt még tartja valami.

Nekem egyébként ilyen van benne:
A link neve


én azt mondom szerintem így jön szét:
1. leveszed az iDrive tekerőgombját
2. a pirossal karikázott csavarokat kitekered
3. a füleknél szétpattintod az egészet
a fém házban lesz az elektronika nagy része úgy gondolom