Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-06-22 13:01 Gumiabroncs

elgeri írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: a Legjobb nyáru gumi topic-ba szerettem volna ezt, de sajnos az sem elérhető...

ez biztos nagyon jó gumi lehet, ha még mindig nem cserélték le.
ezt a képet ma lőttem, szinte nem hittem a szememnek
mind a 4 gumi ilyen volt. felelőtlen? nem kicsit!!!
ráadásul biztos nem fiatal gumi, tehát még szárazon sem sokat érhet, esőben ez nem fogja meg az autót, hanem az autót egy fa.
minden autóst óvjon meg a szerencse, hogy ne találkozzon össze ilyennel.
ebben a méretben egy kínai gumi szinte ingyen van, ami azért ettől többet ér.



meglepődve látom, hogy másnál nem verte ki a biztit ez a kép...
vagy más is ilyen gumikon jár? én anno az 5,5mm-es gumikat lecseréltem, pedig az ehhez képest új volt
valóban igaz az, amit korábban írtam BMW-hez kapcsolódóan, hogy nézegettem hazsnált gumikat, és a 2mm-es futóval rendelkező gumikat is el tudják adni X5-X6-ra, mert az új gumi marha drága volna, de baxus, egy akkora autót ilyen gumikon...
és inkább megveszik 40-ért a 2mm-es gumigarnit a 15 millás autóra, mint hogy 200ezret fizessen érte. komolyan 160ezret ér akár több ember élete ha gond van? egy új kínai garnitúrával is többet érne.


De kiakadtam!

Viszont érdemi hozzáfűznivaló nincs hozzá: felelőtlen, buta dolog az utcán így használni.

Kíváncsi lennék, hogy csak nagyon nem hozzáértésről van szó (uram bocsáss, pl. elvált asszony, aki baromira nem foglalkozik a kocsival és fel se merül benne, hogy nem véletlenül csúszkál esőben), vagy tudatos spurság, és szarrágás?!

Én is csak remélni tudom, hogy nem velem szembe jön az úton. Plusz remélem tényleg nem engedik majd át forgalmi vizsgán, és akkor tesz rá valami jobbat.


láttam mikor mentek el vele, 4-en ültek benne, már nem tudom ki vezetett, de tini gyerekek is voltak benne.
azon agyaltam, hogy vajon ha gumishoz viszik cseréltetni a kereket, az, hogy teheti fel? nem volna az a pénz, amiért elvállalnám a felrakást. oké, megoldja otthon. nem tűnik fel? eleve amikor eléri a kopásjelzőt, az szándékosan keményebb anyagból van úgy tudom, hogy zavarja a vezetőt, figyelmeztesse. hát itt már a kopásjelző is kopva van.
de azt is el tudom képzelni, hogy télen is ez volt rajta.
nem néztem meg , de mintából, ami még látszik, talán Turanza gumi, és lehet vagy 10 éves legalább.
na meg ezzel a defektet is könnyebb összeszedni, legalább lassú tempónál vágná ki valami. de még le merem fogadni 1500-ér megjavíttatná.
erősen gondolkoztam hagyok egy cetlit, hogy érdemes lenne gumit venni, de így is izélt párom, hogy ne fotózzam már, aztán csak visszamentem és lefotóztam mondta is, hogy nem bírok magammal. mondom legalább akkor jött volna a tulaj, mondtam volna rendszám, gumi fotó meg van, majd kapja az idézést az NKH-tól

YELLOW Elküldve: 2016-06-22 12:20 Gumiabroncs

YELLOW írta: a Legjobb nyáru gumi topic-ba szerettem volna ezt, de sajnos az sem elérhető...

ez biztos nagyon jó gumi lehet, ha még mindig nem cserélték le.
ezt a képet ma lőttem, szinte nem hittem a szememnek
mind a 4 gumi ilyen volt. felelőtlen? nem kicsit!!!
ráadásul biztos nem fiatal gumi, tehát még szárazon sem sokat érhet, esőben ez nem fogja meg az autót, hanem az autót egy fa.
minden autóst óvjon meg a szerencse, hogy ne találkozzon össze ilyennel.
ebben a méretben egy kínai gumi szinte ingyen van, ami azért ettől többet ér.



meglepődve látom, hogy másnál nem verte ki a biztit ez a kép...
vagy más is ilyen gumikon jár? én anno az 5,5mm-es gumikat lecseréltem, pedig az ehhez képest új volt
valóban igaz az, amit korábban írtam BMW-hez kapcsolódóan, hogy nézegettem hazsnált gumikat, és a 2mm-es futóval rendelkező gumikat is el tudják adni X5-X6-ra, mert az új gumi marha drága volna, de baxus, egy akkora autót ilyen gumikon...
és inkább megveszik 40-ért a 2mm-es gumigarnit a 15 millás autóra, mint hogy 200ezret fizessen érte. komolyan 160ezret ér akár több ember élete ha gond van? egy új kínai garnitúrával is többet érne.

YELLOW Elküldve: 2016-06-22 11:19 Futómû és hibái

tusi_ írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta:
tusi_ írta:
Este kicserelem a kerekeket es jelentek


Jelentes. Felraktam csak elore a Good Yearokat. Mint regen a 318ivel, sinauto effektus.
Most gyorsan felhajitottam hatra is, felpumpaltam es atom.
Nem kell valakinek jofele Mislen prajmöszi hápé ?
Köszi a segitseget



tutti egyforma széles fizikálisan a két gumi?
egyformán kopottak M és a GY?
a GY nem V mintás esetleg?


Meretre gyari 205/55/16 mind2. A Michelin kb 6mm-es a GY kb 8mm. A M 1414 a GY 3514 DOTos.
Mijaza V mintas?
Egyetlen kolunbseg, hogy a GY az V sebessegkategoria a M meg W. GY vel nem mehetek 240 fole. Ez kevesbe izgat


a V minta az, hogy V alakban vannak a minták rajta a futófelületen
az oké, hogy szám szerint 205 mind a kettő szélessége.
nekem a Fulda 225 olyan széles volt, mint a BF Goodrich-ba a 245. emiatt kérdeztem. pedig a BFG mérete valós volt. vannak ilyen különbségek márkák között. pl a Nankang keskenyebb ugyanabban a méretben, mint a Conti. valahogy más a gumi profilja vagy nem tudom.


Ja nem kb azonos a mintazat. A csere alatt kb 5sec ig fekudtek egymas mellett, amig a fekeket megneztem, hogy mennyire kopott - semennyire, most csereltek - de nem vettem eszre semmi kulonbseget vastagsagban, allpotban. Mondjuk vakekeger vagyok es sotet is van a melygarazsban
Tenyleg nemtom, mi a kulonbseg kozottuk, azon kivul hogy az en automon hatalmas a vezeteskomfortbeli elteres a Gy javara.
Akkor ez a gumi meret is olyan mint a kinai cipo. Van hogy a 44-esben vallatni lehetne, annyira szorit, maskor meg a 43-asban egy hosszabb lepesnel repul a cipo lefele. karaj


hát most erre mondhatnám, hogy van Adidas cipőm az elmúlt 15 évből (4 pár) 43,2/3 és 45,2/3 méretek között. hasonló stílusú mind (most már nem is kapni ezeket) és majdnem a legrégebbi a legnagyobb. pedig ezek tényleg minőségiek, a talpukon kívül nincs kopás rajtuk. szóval én rendelésre cipőt venni nem tudok, de párom sem.
nem véletlen szeretik a Nankangot pl feszíteni felnire, mert kicsit alapból keskenyebb és jobban terpeszt.

YELLOW Elküldve: 2016-06-22 08:58 Futómû és hibái

tusi_ írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta:
tusi_ írta:
Este kicserelem a kerekeket es jelentek


Jelentes. Felraktam csak elore a Good Yearokat. Mint regen a 318ivel, sinauto effektus.
Most gyorsan felhajitottam hatra is, felpumpaltam es atom.
Nem kell valakinek jofele Mislen prajmöszi hápé ?
Köszi a segitseget



tutti egyforma széles fizikálisan a két gumi?
egyformán kopottak M és a GY?
a GY nem V mintás esetleg?


Meretre gyari 205/55/16 mind2. A Michelin kb 6mm-es a GY kb 8mm. A M 1414 a GY 3514 DOTos.
Mijaza V mintas?
Egyetlen kolunbseg, hogy a GY az V sebessegkategoria a M meg W. GY vel nem mehetek 240 fole. Ez kevesbe izgat


a V minta az, hogy V alakban vannak a minták rajta a futófelületen
az oké, hogy szám szerint 205 mind a kettő szélessége.
nekem a Fulda 225 olyan széles volt, mint a BF Goodrich-ba a 245. emiatt kérdeztem. pedig a BFG mérete valós volt. vannak ilyen különbségek márkák között. pl a Nankang keskenyebb ugyanabban a méretben, mint a Conti. valahogy más a gumi profilja vagy nem tudom.

YELLOW Elküldve: 2016-06-21 22:15 Futómû és hibái

tusi_ írta:
tusi_ írta:
Este kicserelem a kerekeket es jelentek


Jelentes. Felraktam csak elore a Good Yearokat. Mint regen a 318ivel, sinauto effektus.
Most gyorsan felhajitottam hatra is, felpumpaltam es atom.
Nem kell valakinek jofele Mislen prajmöszi hápé ?
Köszi a segitseget



tutti egyforma széles fizikálisan a két gumi?
egyformán kopottak M és a GY?
a GY nem V mintás esetleg?

YELLOW Elküldve: 2016-06-21 21:31 Bemelegedés

Zoli456 írta:
YELLOW írta:
Zoli456 írta: Megnéztem a titkos menübe ott 75 fokot ír.. Nemtudom a motortérből ha felnyitom a géptetőt kegyetlen hő jön ki.. valami biztos nincs rendben vele... Vigyem el hibakód kiolvasásra vagy próbálkozzak meg egy új termosztáttal?


rossz az a termosztát, ilyen egyszerű.
az, hogy te mit érzel kinyitott mocitetővel egy dolog.



Jólvan. akkor veszek bele termosztátot most jött elő másik hiba üzemanyagszint jelző azt jelzi negyedig van a tank és mégis üres.. útnak indultam vele és megált az autó hála istennek csak egy utcával arréb :/ vittem bele 5 litert és utána ment..


biztos, hogy kifogyott? persze szokott gond lenni a jelzővel, de ha rossz a szivattyú haldoklil, vagy a tank szellőztetése, akkor lehet negyed üzemanyaggal nem indul rángat.

YELLOW Elküldve: 2016-06-21 21:16 angel eye

GomezE46 írta: Sziasztok!

Lenne egy kis Gondom, a Bal oldali Lámpában Csak az egyik Karika Világít...

szerintetek Mi Lehet a gond,vegyem ki az egész lámpát, hol,mivel Kezdjem?

Köszönöm!


először is tudni kellene, hogy milyen karikáid vannak?
ha CCFL, akkor maga a karika ment tönkre szerintem, mondjuk ha LED-es, akkor is az valószínű

YELLOW Elküldve: 2016-06-21 20:59 Bemelegedés

Zoli456 írta: Megnéztem a titkos menübe ott 75 fokot ír.. Nemtudom a motortérből ha felnyitom a géptetőt kegyetlen hő jön ki.. valami biztos nincs rendben vele... Vigyem el hibakód kiolvasásra vagy próbálkozzak meg egy új termosztáttal?


rossz az a termosztát, ilyen egyszerű.
az, hogy te mit érzel kinyitott mocitetővel egy dolog.

YELLOW Elküldve: 2016-06-21 15:37 Futómû és hibái

tusi_ írta:
YELLOW írta:

én azért 195-tel és gyári ET-vel is érzem, de nem olyan. pont amiatt szerintem, mert legalább keskeny a gumi is.
nem olyan rég mentem, egy 2-3 éves A4-essel, körbe 255 és 19-es gumik voltak alatta, de úgy tekertem a kormányt, mintha teát kavargatnék. ráadásul automata is volt. semmi visszajelzés, unalmas is volt vezetni, de szó szerint. ez tényleg kényelmes embereknek, időseknek van kitalálva. annyira steril, hogy az már rossz.


Az Off auto, amit emlitettem az is Audi, egy A3 es egy A4-es, amivel jarok.
Pont az a bajom, hogy a kanyarban siman 2 ujjal tudok kormanyozni, de semmit nem erzek benne, plane nem azt, hogy en egy ilyen kocsit szeretnek. Pedig mind2 vadi uj, 1000km alatt, tok jol felszerelt.
Ami miatt nekem furcsa ez a nyomvaju/ferde ut tortenet, hogy en full gyari szerkon vagyok, gyari acel felni, gyari ajanlasu gumival, meg nem is RFT. Teszek egy probat a jol bevalt gumiaimmal. Ha a az sem hoz javulast, akkor elmegyek futomuveshez.


de most ez olyan, hogy nézz meg egy Matiz-t, ami a nyomvájú között is elmegy, vagy valami terepjárót, aminek meg bele esik a kereke a nyomvájóba. ha olyan a nyomtáv, hogy egyik kerékkel a vájúban vagy, a másik oldal meg a vájú oldalán fut az rángatni fogja. az ellen nem lehet mit tenni.
a szélesebb nyomtáv pedig eleve nehezebben kormányozható, nagyobb erő kell hozzá.
nekem amíg a gumi nem kopik félre, amíg jól fekszi a kanyarokat, addig nem érdekel, hogy nagyobb erővel kell kormányozni, vagyis tartani. amíg egyenes úton elengedem a kormányt és fékbe taposva sem húz el semerre, addig nem aggódok.néha bosszantó, mert szeretek 1 kézzel "jampizni", nem tényleg úgy kényelmes, ha bal alsó negyednél fogom, és néha ha belejt az út valamerre, képes megrántani, vagy kell erőlködni ott tartani. nem vészes, csak nem olyan, mint sima úton.

YELLOW Elküldve: 2016-06-21 14:09 Futómû és hibái

amstaff001 írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta: Halliho.

Tegnap mentem eloszor igazan az uj kocsival fouton, kisvarosi utakon es most tunt fel, hogy a kocsit igencsak megvezetik a nyomvajuk es a dontott kanyarok.
Normal menetben jo a kormanyzas tarja az ivet rendesen, temposabb kanyarokban sem nyikkan meg a kerek. Ha viszont kicsit lejt valamerre, akkor arra fele elhuz a kormany. Nem durvan, csak epp a ket ujjas tartasbol lesz egy markolos fogas. Illetve ha fekezek a pirosnal es nyomvajuk vannak, akkor elhuz vagy erre vagy arra.
Kocsi e90 320d es a gumi Michelin Primacy HP 205/55/R16, semmi ultetetes, pogacsa.... full gyari. Az e90 318i-m is csinalt anno hasonlot, de nem ennyire. A nehezebb motor miatt lenne? Guminyomas elol 2.3, hatul 2.5

Köszi



pedig nem olyan szélesek a gumik... én is hasonlókat tapasztalok, de 225/245 széles gumikkal, de ezt is meg kell szokni, a 195 téli váltás után szokott meglepő lenni. de mivel nem kopik félre semmi, sima egyenes úton, ahol nincs dőlés, stb, ott semmi gond.
én személy szerint azzal magyarázom, hogy a gumi tapadása a nagyobb felület miatt jobban viszi az út.
a másik ami becsapós, bár nem tudod nálad mennyire jellemző, hogy E46-nál pl. nagyon közvetlen a kormányzás, nincs olyan rásegítése a szervonak, mint egy villanyszervonál és ez igencsak közre játszik.
ha megnyugtat vidd el egy futóműveshez, bár ehhez is elég kevesen értenek sajnos. de ha nincs rendellenes gumikopásod, akkor bele kell törődni szerintem.


Köszi a valaszt. Meg megvan a gumi a 318i rol (Good Year 205/55/16 alufelnin), azt nem adtam melle, ha nagyon felhergelem magam, kicserelem es tesztelem azzal is. A 318i ritkan ment a nyomvajuk utan, ez viszont rendszeresen. A gumi nem oreg, 1414-es alig 2 eves es vagy 6mm van meg belole.
A kormanyzas nalam is kozvetlen, ezt szeretem benne nagyon. Amit vezetek ceges Off kocsi, az olyan steril, hogy utalok vele menni.


na jó de ha az E46 gyári volt a futóművileg, akkor ez megint lehet más, mert ennek gyárilag is szélesebb a nyomtáv. tehát olyan, mintha az E46-ra kisebb ET-s felnit tettél volna, vagy nyomtávszélesítőt. nekem is már csak az ET is 7mm-rel kisebb mint a gyári ezért is viszi jobban mint a gyári szettet.sajnos a hule kamionosok már csak iylen idétlen nyomvájút tudnak, ami pont nem jó nekünk.
szerintem a másik gumival is hasonló lesz az eset.
leginkább az tudná megmondani, akinek ugyanúgy gyári futóműves E90-ene van és hasonló gumikkal, hogy ő mit érez.


Sziasztok!
Nemrég voltam én is futóművesnél és mondtam neki, hogy megérzi az autó, ha jó az út és, ha nyomvályús!
Azt mondta betudja úgy állítani, hogy egyáltalán ne vegye észre a nyomvályút viszont akkor a belső felét eszi hátul a guminak!
Így marad a kormányba való kapaszkodás a nyomvályús úton!
Nekem gyári kétméretes M kerek vannak, elől 225 széles hátul pedig 245 R17
Télen viszont 205/55 R16 volt elől hátul azzal nem vettem észre a nyomvályút!


én azért 195-tel és gyári ET-vel is érzem, de nem olyan. pont amiatt szerintem, mert legalább keskeny a gumi is.
nem olyan rég mentem, egy 2-3 éves A4-essel, körbe 255 és 19-es gumik voltak alatta, de úgy tekertem a kormányt, mintha teát kavargatnék. ráadásul automata is volt. semmi visszajelzés, unalmas is volt vezetni, de szó szerint. ez tényleg kényelmes embereknek, időseknek van kitalálva. annyira steril, hogy az már rossz.

YELLOW Elküldve: 2016-06-21 12:55 Futómû és hibái

tusi_ írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta: Halliho.

Tegnap mentem eloszor igazan az uj kocsival fouton, kisvarosi utakon es most tunt fel, hogy a kocsit igencsak megvezetik a nyomvajuk es a dontott kanyarok.
Normal menetben jo a kormanyzas tarja az ivet rendesen, temposabb kanyarokban sem nyikkan meg a kerek. Ha viszont kicsit lejt valamerre, akkor arra fele elhuz a kormany. Nem durvan, csak epp a ket ujjas tartasbol lesz egy markolos fogas. Illetve ha fekezek a pirosnal es nyomvajuk vannak, akkor elhuz vagy erre vagy arra.
Kocsi e90 320d es a gumi Michelin Primacy HP 205/55/R16, semmi ultetetes, pogacsa.... full gyari. Az e90 318i-m is csinalt anno hasonlot, de nem ennyire. A nehezebb motor miatt lenne? Guminyomas elol 2.3, hatul 2.5

Köszi



pedig nem olyan szélesek a gumik... én is hasonlókat tapasztalok, de 225/245 széles gumikkal, de ezt is meg kell szokni, a 195 téli váltás után szokott meglepő lenni. de mivel nem kopik félre semmi, sima egyenes úton, ahol nincs dőlés, stb, ott semmi gond.
én személy szerint azzal magyarázom, hogy a gumi tapadása a nagyobb felület miatt jobban viszi az út.
a másik ami becsapós, bár nem tudod nálad mennyire jellemző, hogy E46-nál pl. nagyon közvetlen a kormányzás, nincs olyan rásegítése a szervonak, mint egy villanyszervonál és ez igencsak közre játszik.
ha megnyugtat vidd el egy futóműveshez, bár ehhez is elég kevesen értenek sajnos. de ha nincs rendellenes gumikopásod, akkor bele kell törődni szerintem.


Köszi a valaszt. Meg megvan a gumi a 318i rol (Good Year 205/55/16 alufelnin), azt nem adtam melle, ha nagyon felhergelem magam, kicserelem es tesztelem azzal is. A 318i ritkan ment a nyomvajuk utan, ez viszont rendszeresen. A gumi nem oreg, 1414-es alig 2 eves es vagy 6mm van meg belole.
A kormanyzas nalam is kozvetlen, ezt szeretem benne nagyon. Amit vezetek ceges Off kocsi, az olyan steril, hogy utalok vele menni.


na jó de ha az E46 gyári volt a futóművileg, akkor ez megint lehet más, mert ennek gyárilag is szélesebb a nyomtáv. tehát olyan, mintha az E46-ra kisebb ET-s felnit tettél volna, vagy nyomtávszélesítőt. nekem is már csak az ET is 7mm-rel kisebb mint a gyári ezért is viszi jobban mint a gyári szettet.sajnos a hule kamionosok már csak iylen idétlen nyomvájút tudnak, ami pont nem jó nekünk.
szerintem a másik gumival is hasonló lesz az eset.
leginkább az tudná megmondani, akinek ugyanúgy gyári futóműves E90-ene van és hasonló gumikkal, hogy ő mit érez.

YELLOW Elküldve: 2016-06-21 12:36 Izzítás vezérlõ

johny084 írta: sziasztok! nincs izzítás a kocsimon... az a kérdésem hogy mennyire ártalmas az izzítás nélküli indítás? lehet valami komolyabb probléma ezáltal? (e61 525d)



szerintem ilyen időben nem is izzít. de az ősznek ne menj majd így neki.
bár nem tudom utó izzítás szokott-e lenni.

YELLOW Elküldve: 2016-06-21 12:02 Futómû és hibái

tusi_ írta: Halliho.

Tegnap mentem eloszor igazan az uj kocsival fouton, kisvarosi utakon es most tunt fel, hogy a kocsit igencsak megvezetik a nyomvajuk es a dontott kanyarok.
Normal menetben jo a kormanyzas tarja az ivet rendesen, temposabb kanyarokban sem nyikkan meg a kerek. Ha viszont kicsit lejt valamerre, akkor arra fele elhuz a kormany. Nem durvan, csak epp a ket ujjas tartasbol lesz egy markolos fogas. Illetve ha fekezek a pirosnal es nyomvajuk vannak, akkor elhuz vagy erre vagy arra.
Kocsi e90 320d es a gumi Michelin Primacy HP 205/55/R16, semmi ultetetes, pogacsa.... full gyari. Az e90 318i-m is csinalt anno hasonlot, de nem ennyire. A nehezebb motor miatt lenne? Guminyomas elol 2.3, hatul 2.5

Köszi



pedig nem olyan szélesek a gumik... én is hasonlókat tapasztalok, de 225/245 széles gumikkal, de ezt is meg kell szokni, a 195 téli váltás után szokott meglepő lenni. de mivel nem kopik félre semmi, sima egyenes úton, ahol nincs dőlés, stb, ott semmi gond.
én személy szerint azzal magyarázom, hogy a gumi tapadása a nagyobb felület miatt jobban viszi az út.
a másik ami becsapós, bár nem tudod nálad mennyire jellemző, hogy E46-nál pl. nagyon közvetlen a kormányzás, nincs olyan rásegítése a szervonak, mint egy villanyszervonál és ez igencsak közre játszik.
ha megnyugtat vidd el egy futóműveshez, bár ehhez is elég kevesen értenek sajnos. de ha nincs rendellenes gumikopásod, akkor bele kell törődni szerintem.

YELLOW Elküldve: 2016-06-20 16:42 Hátsó lámpa hiba - visszajelző

oldwarrior írta: sziasztok, ha vki tud segitséget, az jo lenne megköszönném...
Egy lámpa hibajel jelenik meg, kisebb(nagyobb) bukkanónál..
Az összes lámpa ég, nincs led,
Szerviz1. Nem lát hibát, a hibakódot kiüti, de 500 km múlva újra megjelenik
Szerviz2. A pótféklámpaba talált egy cserélni valót, de kb 1000km után ujbol elő jött,
Aztán eltünt, megint előjött, játszik velem..
Én kontakt, vagy szenzor hibára gondoltam elsosorban,
De inkább a megoldás érdekelne..


a lámpa csatiknál hátul a barna vezeték környékét kellene megnézni

YELLOW Elküldve: 2016-06-20 13:29 Érdekes dolog az ac-pumpával. (képek a hibáról)

JohnnyCash írta: Sziasztok!
Komoly gondjaim akadtak a kocsimmal, és már több szerelő is elvérzett a problémán. Alanyunk e39 525i Aut. (2000). Már fél éve megy a nyűglődés, kronológiában az alábbi dolgok történtek:
1. Zörgés hallatszott a hátsó ülés környékéről alapjáraton, terhelésen a hang megszűnt, valamint a reggeli hidegindításkor és/vagy hosszabb állás után sokáig kellett indítani, hogy beinduljon. Akadozva álltak fel a hengerek. AC-re gyanakodtunk. Indulás a szervizbe. Mire odaértem már csak négy henger ment.
2. Három hét a szervizben. Diagnózis: Repedt kartergáz, és vákumcső, jobb oldali benzinszivattyú csere. Csövek, AC kicserélve (újra, nem bontott)
3. Másnap indítom a kocsit. Még nehezebben kel életre, és a tank bal oldala felől megint kerepelő hang jön. Viszont megy miden henger. A szerelő vakarja a fejét. Válasz: ki kéne cserélni a tank baloldalán lévő "motyót" is. Kellett a kocsi nem tudtam egyből visszavinni. A kereplés két nap után abbamaradt, de ugyan úgy nehezen indult állás után.
4. Innentől jött az igazi szívás...Elérte a benzinmutató a 15 literes határt, és az autó azonnal ledadogott (a számítógép szerint nincs benzinnyommás). Mintha üres lenne. Öt liter kannából, és újra beindult. Vissza a szerelőhöz: A tank baloldali szintjelzőnél lévő egysége teljesen csere. A benzint leengedtük belőle, és kiderült, hogy a szintjelző működik. Visszatöltés, és indítás. Második forgatásra beindult. Azt hittem innen ok. De másnap ugyan úgy nehezen indult, és a Lánchídnál 15 literrel a tankban megint leállt. Kanna + benzinkút, után megint indult.
5. Második szerelő: Szerinte vákumszelep hiba a motortérben. Kicserélték... Azóta még nehezebben indul be hidegen, meleg motornál pedig kb. 5 perc állás után produkálja ugyan ezt. Ha sokat csorgok vele dugóban, akkor el kezd dadogni, szélsőséges esetben le is áll.

Amiket eddig cseréltek benne: Benzinszűrő, AC, baloldali szintjelző komplett egysége, vákumszelep a szívósor alatt, kartergáz/vákumcsövek.
A gyertyák jók benne, kompressziót mértek, az is rendben van.

Amit még tapasztaltam: Autópálya tempónál, nagyobb kigyorsításkor megtorpan, érzetre hiányzik belőle vagy 50Le. Tanksapka levételekor szinte fellélegzik a tank, hiába van benne 15-20 liter benzin. És mindezek mellett 17 liter alá nem tudom vinni fogyasztását... Másznak ki a zsebemből a százasok, és egyre szarabb az autó.

A "hobbi" diagnosztika kütyü a legutóbbi melegen (magától) leálláskor az alábbi hibákat dobta:

1E Activation, ignition, cylinder 3
E4 Fuel trim bank 2, permissible range exceeded
E3 Fuel trim bank 1, permissible range exceeded
F2 Misfire, cylinder 5
F3 Misfire, cylinder 6
CA Fuel trim bank 1 control limit
CB Fuel trim bank 2 control limit

A tanksapkát levéve levegőhöz jutott és utána újraindult.

Kedves kollégák segítsetek, hogyan legyen tovább?

Köszönöm!


a hibák lehet a korábbi hibákból maradtak. lehet nem lett törölve, legalábbis a gyújtáskimaradásból úgy tűnik.

van a tanknak egy szellőztető szelepe, valószínű azzal lesz gond.
próbáld ki, hogy amikor 15 liter alá megy a fogyi, akkor vedd le a tanksapkát, és nézd meg úgy. ha akkor minden rendben, biztos a szellőztető a rossz.