Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-03-29 09:30 Autóvásárlás

szotakdavid írta:
YELLOW írta:

nem vita ez... de most abból alapozunk, ami pár videó van a youtube-on? mert sokan azokra hivatkoznak. nagy része orosz, meg egyéb balkáni videó. valószínű megbecsült tulajok lehetnek. én is láttam az összes ezzel kapcsolatos videót, de nem paráztat egyáltalán. több olyan eset van, ahol a szokásos bajra gyanakodnak, aztán látszik több videón keresztül, hogy semmi köze az "általánosan" megalapozott lánc problémához.
érdekes, mert tudok egy 300ezret futott N42-ről és nem volt még bontva a motor. igaz nem is volt 6 tulaja, nem ment át 4 kereskedőn, stb. ha ven 1db ilyen, akkor van több is.
leírtam visszább ezt is, hogy most 12-15 évesen én sem vennék ilyen motoros E46-ot, de semmi mást, talán valami régi 6 hengeres blokkost (de annak lesz egyéb kasztni, futómű baja). vagy kintről egy valóban 1 tulajost, valami akármilyen motorost.
itthonról BMW-t? kizárt, max fanatikustól. bár sokan itt a forumon is titkolóznak, később nehogy nyoma legyen bárminek is. pedig mondjuk számomra érték lenne, ha látnám, hogy valaki próbált megoldást találni a bajára. bár sokszor a megvalósítást jobb nem olvasni
viszont ha valaki odafigyel, mondjuk megoldja, hogy ne ugorjon a lánc, odafigyel a megfelelő olajra és cserére (nem 20ezrenként), akkor egy nagyon jó motor ez az N42/N46 (bár én azt gondolom az N46 már nem olyan, hiába szinte ugyanarról a motorról beszélünk, ebből többet láttam bontva), takarékos is tud lenni, de elég az ereje a normál használathoz. akinek kevés, az ne ezzel járjon gyorsulásira


Nem orosz videokból alkotok véleményt..







hát a videós részt sem rád írtam...
de most ha azt kérdezem meg, hogy egy akármilyen szerelőtől, hogy mégis melyik motoros fordul meg nála több, akkor az lesz a válasz, hogy hát jó, de abból adtak el a legtöbbet így a nagy számok alapján
egyébként most látok 2db képet. egyéb infó? hány km-nél? hanyadik tulajdonosa az illető? hogyan használta? stb... ezekre úgysem fogunk kapna valós, vagy az igazsághoz közel álló adatot. mondom adjon ide valaki egy 20d-t előidézem ezt a problémát annál is. megnyújtom én azt a láncot
ha megugrik a lánc történik valami nagyobb gond? ha minden igaz szelepbe nem fog beleverni semmi.
ez legyen a legnagyobb baja ennek a motornak, hogy kb 2x7ezerért venni kell bele feszítőpatront, meg láncátugrás gátlót (már amibe nem tették még bele), meg ha kell kb 25zereért láncot.
kicsit jobban kell bontani egy pillangószelep beszívás miatt, kicsit nagyobb a kár. majd egyszer azon is kell ugyanúőgy láncot cserélni, ott vannak a hibás porlasztók, és egyéb nyalánkságok.
valószínű ezekkel nem az első tulajdonos fog szívni, hanem a sokadik, hogy annak is mi a valódi oka, a hanyag karbantartás, vagy annak elmulasztása vagy valóban anniytbírnak a dolgok azt kitudja.

YELLOW Elküldve: 2016-03-28 22:29 Autóvásárlás

szotakdavid írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
atomanti86 írta:
lalada írta:
Idézet: Sziasztok!


Mindenképp a 318i-t ajánlom,ugyanúgy 2 literes de 4 hengeres(a 320i 6 henger) kb 1,5l-el kevesebb a fogyasztása és papiron jobban is gyorsul és a javitása is olcsóbb(ugye 16 szelep nem 24) a 320i-nek csak a hangja az előnye....sorhat mégiscsak


ha 4 henger akkor nem kell BMW neki..
vannak a BMW-nél jobb 4 hengeres benzinmotorok abból a korszakból is ..a maiakról meg ne is beszéljünk..szóval csak nyugodtan 6 hengeres benzinest.. no para. 1,5 liter? mekkora pénz úristen..


Persze ez km függő,ha hétvégi kocsinak veszed akkor 6 henger de akkor már 330i-t vennék alig fogyaszt többet a 320i-nél..ha sok km-re a 318i(143 ló) a legjobb választás E46-ból


N42,N46-nàl bàrmi jobb vàlasztàs főleg első bmw-nek mert utàna csak a màrka lesz köpködve.



persze egy szanaszét hullott 20d mindentől jobb nem?


Részben igazad van,de egy széthajtott 20d-ben nem ugrik át a vezérlés és nem eszik 1000km/1L olajat persze van más amire lehet költeni egy dízelnél ezért nem is szeretnék vitát kezdeni a dologról. Leírtam a véleményemet ennyi.


nem vita ez... de most abból alapozunk, ami pár videó van a youtube-on? mert sokan azokra hivatkoznak. nagy része orosz, meg egyéb balkáni videó. valószínű megbecsült tulajok lehetnek. én is láttam az összes ezzel kapcsolatos videót, de nem paráztat egyáltalán. több olyan eset van, ahol a szokásos bajra gyanakodnak, aztán látszik több videón keresztül, hogy semmi köze az "általánosan" megalapozott lánc problémához.
érdekes, mert tudok egy 300ezret futott N42-ről és nem volt még bontva a motor. igaz nem is volt 6 tulaja, nem ment át 4 kereskedőn, stb. ha ven 1db ilyen, akkor van több is.
leírtam visszább ezt is, hogy most 12-15 évesen én sem vennék ilyen motoros E46-ot, de semmi mást, talán valami régi 6 hengeres blokkost (de annak lesz egyéb kasztni, futómű baja). vagy kintről egy valóban 1 tulajost, valami akármilyen motorost.
itthonról BMW-t? kizárt, max fanatikustól. bár sokan itt a forumon is titkolóznak, később nehogy nyoma legyen bárminek is. pedig mondjuk számomra érték lenne, ha látnám, hogy valaki próbált megoldást találni a bajára. bár sokszor a megvalósítást jobb nem olvasni
viszont ha valaki odafigyel, mondjuk megoldja, hogy ne ugorjon a lánc, odafigyel a megfelelő olajra és cserére (nem 20ezrenként), akkor egy nagyon jó motor ez az N42/N46 (bár én azt gondolom az N46 már nem olyan, hiába szinte ugyanarról a motorról beszélünk, ebből többet láttam bontva), takarékos is tud lenni, de elég az ereje a normál használathoz. akinek kevés, az ne ezzel járjon gyorsulásira

YELLOW Elküldve: 2016-03-28 22:17 Autóvásárlás

atomanti86 írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
atomanti86 írta:
lalada írta:
Idézet: Sziasztok!


Mindenképp a 318i-t ajánlom,ugyanúgy 2 literes de 4 hengeres(a 320i 6 henger) kb 1,5l-el kevesebb a fogyasztása és papiron jobban is gyorsul és a javitása is olcsóbb(ugye 16 szelep nem 24) a 320i-nek csak a hangja az előnye....sorhat mégiscsak


ha 4 henger akkor nem kell BMW neki..
vannak a BMW-nél jobb 4 hengeres benzinmotorok abból a korszakból is ..a maiakról meg ne is beszéljünk..szóval csak nyugodtan 6 hengeres benzinest.. no para. 1,5 liter? mekkora pénz úristen..


Persze ez km függő,ha hétvégi kocsinak veszed akkor 6 henger de akkor már 330i-t vennék alig fogyaszt többet a 320i-nél..ha sok km-re a 318i(143 ló) a legjobb választás E46-ból


N42,N46-nàl bàrmi jobb vàlasztàs főleg első bmw-nek mert utàna csak a màrka lesz köpködve.



persze egy szanaszét hullott 20d mindentől jobb nem?


nincs széthullva ha az enyémre gondolsz,akár az új 1-2 karctól eltekintve,igazolt 180 000 km..egyébként nem vagyok annyira dizel párti de mindenképp gyári m-paket volt a cél és azok közül nem tetszett 1 benzines sem az eladók közül..


nem a tiédre gondoltam, hanem általánosságban.
visszább leírtam (talán még ezen az oldalon lentebb van, vagy a második oldalon), hogy azért a konkrétan hibás motorok vannak, de azokkal hiába bánsz jól, nem segít. na szerintem az N42/N46 nem ez a fajta. persze, hogy rossz, ha olyan a gazdája. de az ilyen egy megbízható 25i-t is tönkre vágna.

YELLOW Elküldve: 2016-03-28 22:11 Műszerfal kijelzés

zsibabi írta: YELLOW!
Király vagy! Köszi a tanácsot, egy búvárt kellett leküldeni a JH doblemezbe az elektronikáért! Azóta semmi baja, másoknak is ajánlom! Még egyszer köszönöm! elment a du.nom vele de nagyon megérte! Üdv!


csupán emlékszem ki és mit ír, bár ehhez "itt kell élni".
de valóban érdemes ilyen dolgokat megjegyezni, mert úgy tűnik ez a probléma jellemző minden ilyen esetre az 1-eseknél.

YELLOW Elküldve: 2016-03-28 07:20 Autóvásárlás

szotakdavid írta:
atomanti86 írta:
lalada írta:
Idézet: Sziasztok!


Mindenképp a 318i-t ajánlom,ugyanúgy 2 literes de 4 hengeres(a 320i 6 henger) kb 1,5l-el kevesebb a fogyasztása és papiron jobban is gyorsul és a javitása is olcsóbb(ugye 16 szelep nem 24) a 320i-nek csak a hangja az előnye....sorhat mégiscsak


ha 4 henger akkor nem kell BMW neki..
vannak a BMW-nél jobb 4 hengeres benzinmotorok abból a korszakból is ..a maiakról meg ne is beszéljünk..szóval csak nyugodtan 6 hengeres benzinest.. no para. 1,5 liter? mekkora pénz úristen..


Persze ez km függő,ha hétvégi kocsinak veszed akkor 6 henger de akkor már 330i-t vennék alig fogyaszt többet a 320i-nél..ha sok km-re a 318i(143 ló) a legjobb választás E46-ból


N42,N46-nàl bàrmi jobb vàlasztàs főleg első bmw-nek mert utàna csak a màrka lesz köpködve.



persze egy szanaszét hullott 20d mindentől jobb nem?

YELLOW Elküldve: 2016-03-28 07:18 Szívócsonk-pillangószelep

atomanti86 írta: Két dolog érdekelne a ledugózással kapcsolatban
-emissziós vizsgálaton nem-e bukik el a a kocsi(mert ugye ennek javitására vannak ott)
-cseréjét el-e lehet otthon végezni(elektronikával kell valamit csinálni vagy csak ledugózás és kész)


annyit nem ront, hogy bukjon miatta
el lehet végezni otthon, nem kell elektronikailag csinálni semmit.

YELLOW Elküldve: 2016-03-28 07:17 Műszerfal kijelzés

zsibabi írta: Sziasztok!
Kb. egy éve produkálta a 120d-m h kitette a műszerfalra a szerviz piktogramot az abs, kézifék visszajelző és a dtc kontrol visszajelző lámpák eggyütes sárga színben és sípoló hang kíséretében. Sok bajlódás után rájöttünk h a generátor diódasor hibájáról van szó majd kicseréltük és elmúlott a probléma a mai napokig.
Most újra jelentkezik a hiba de most a töltéssel sincs hiba és a dióda sort is kimértük az is rendben van. Új jelenség a műszerek le-fel ugrálása olyan mind ha áramtalanítanák a műszerfalat, állandóan rengeteg cenhiba van a hibatárolóban! Eltűnik az irányjelző és egyéb villamos berendezések működése mint pl. a világítás.
Kélek benneteket ha valakinek van vmi tapasztalta ezen hibajelenségről írjon!
Előre is köszönöm segítségeteket!


csak egy kicsit kellene olvasni a fórumot!!!
van PDC? (tolatóradar)
akkor hátul a vezérlője áll a vízben.

YELLOW Elküldve: 2016-03-27 21:00 BMW FEST #1 Palics - Vajdaság, 2016.máj. 6-7-8

az a baj ezzel, hogy ez sem másabb, mint a többi itthoni. sőt a progikat nézve, még gyengébb is. de legalább ingyenes!

szerk.: kár, hogy messze van na meg nem tudom a határon való átkelés mennyire zökkenő mentes, ezekben a migráncsos helyzetekben.

YELLOW Elküldve: 2016-03-26 21:12 Mi lehet a baj?

raul227 írta:
YELLOW írta:
wiq írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: fél tanknál is hallani


Nos ez érdekes, nekem sosem hallatszik ilyen, csak szűrőcsere után...


én 9 éve hallom. menet közben nem hallom én sem, csak amikor pont félig van és kiszállok garázsajtót, kaput nyitogatni. máskor nem hallom, csukot ajtónál csak néha, ha nagyon fülelek.


Üdv.

Indítás előtt nekem is szürcsöl a benzinpumpa, ha negyed alatt van az üzemanyagszint a tankban - a garázsban hallani, belül nem -. Szerintem ez nem hiba.


az viszont nem jó szerintem. mert nekem olyankor nincs szürcsi. csak és kizárólag akkor, amikor feles állás közelében van a mutató, ezt pontosan be tudnám határolni, de azért nem nézem meg titkos menüben mit mutat a tank liter. de ez kb 10km-es szakaszt jelent, utána csendbe marad... meg előtte is csendben van.


Már abba is hagyta mentem kb 100 - 150 kmt, már "sípol" vagyis normális hangot ad ki


legalább fél tanknál csinálta?
a sípolás sem túl jó jel... néha így kezd haldoklani a pumpa.

YELLOW Elküldve: 2016-03-26 18:21 Fûtés - Klíma

Vinbalazs írta: Sziasztok!

Olyanban kérném a segítségeteket, hogy rendelkezem egy 2000-es évjáratú 323i cabrióval aminek a következő a problémája:Nem fűt a klíma.Hiába állítom manuális üzemmódban maximum hőfokra vagy automatára nem jön belőle meleg levegő.Hideg levegőt probléma nélkül mindig fúj.
Van valakinek ötlete esetleg, hogy mi lehet a hiba forrása?

Előre is köszönöm!


a klíma nem fog meleget csinálni
ne világítson a hópehely gomb és legyen középen a befúvónál meleg állásba tekerve (pirosba)

YELLOW Elküldve: 2016-03-26 11:07 Akkumulátor

lantika írta:
YELLOW írta:
Sapphi írta:
YELLOW írta: hasonló hibára legutóbb azt írták, hogy a PDC vezérlője van beázva, hátul a dobbetét mögött. belülről. egyébként ez a műszerfalas hiba elég sok 1-est érint.
szóval ha van PDC-d, azaz tolatóradar, akkor hátul kellene beázást nézni.


Hát nagyon szépen köszönöm a segítséget, tegnap gondoltam elmegyek még melózni annyit kibír... Hát elment odáig, de aztán letiltott a kocsi így egy kis segítséggel, de újra életre keltettük és kiszedtem a PDC-t és, ahogy írtad is állt alatta a víz... Nagyon szépen köszönöm most megpróbálom kiszárítani és rendbehozni hátha sikerül. Esetleg erre lenne valami tanácsotok?

Illetve készült diagnosztika is a kocsiról. Valaki rá tudna nézni, hogy ezek milyen hibák pontosan?

https://www.dropbox.com/s/pmnb...g.pdf?dl=0

Pl. Pót vízpumpa, AUC mit is jelentenek és mi a feladatuk? Illetve, ahol csak a kódot írja azokról mit lehet tudni?

Köszönöm szépen ismételten.


hát nem hozza be a képet, nem vagyok regisztrálva DBox-ra.
Pót vízpumpa az a másodlagos pumpa lesz, az AUC pedig szagra kapcsoló belső levegő keringetés szenzora. ezt a kettőt nekem is hozza, de amúgy semmit nem veszek észre mint hiba. AUC funkciót sosem hazsnálom. de én még nem láttam olyan BMW-t amiben AUC volt, hogy azt ne dobta volna hibának. az is lehet csak el van koszolódva. de annyira nem izgat, hogy foglalkozzam vele


Nekem nincs AUC hibäm,de van AUC a kocsiban,es hasznälom is

Yellow nem kepröl van szo,hanem PDF-röl ami tartalmaz kb 10 hibakodot. Azt hiszem nem ärtana nekiällni annak az autonak es rendbetenni.


gyanítom csak takarítani kellene, de a belső keringtést is alig használom, szóval nem érzem még az erőt... (mondom én eddig csak hibát láttam AUC szenzorra) hát nekem semmi nem jött be, csak az, hogy jelentkezzek be a DB-be, ahova nem vagyok regisztrálva. lehet nem public-ba lett feltéve, vagy tudja a faxom

YELLOW Elküldve: 2016-03-26 09:16 Chip tuning

BarG írta:
hil írta:
Tano írta: Hasznos cikk a Totalcaron.

Szia Tano!
Érdekes írás és még érdekesebb a vázolt adócsalás kérdése.



Tipikus újságírói alkotás. Megpróbálja elhitetni velünk, hogy átfogóan vizsgálódott - és valóban kicsit mélyebbre nézett, mint a szokásos újságírói förmedvények, mert elmentek teljesítményt és emissziót mérni - de aztán a kapott adatokat nem elemzik tovább és nem állapítják meg a valódi lehetséges következményeket. A teljesítmény adatok impozánsak és ezért tényleg reklámízű az iromány. Elég röviden utal a nagyobb teljesítmény gépromboló hatásaira, amit vagy bír a jármű és csak az élettartama rövidül meg, vagy nem bír és már rövid távon törik valami. Legyen az üzemanyag pumpa, befecskendező szelep, akármi. A háromszoros füstölési adatot is érdemes lett volna elemezni kicsit, mert akkor ettől harmadidő alatt fog alkokszosodni az EGR szelep, a szívócső, leragadni a turbót vezérlő lapátsor. Ennyivel jobban fog a korom dúsulni a motorolajban, etc ..... Ezt én nem a boxok ellen írom, mert enyhe tuningra szerintem a boxok alkalmasabbak, max 10% növekedésre, mert ez majdnem belefér a szenzorok mérési pontatlanságaiba. Aki meg efölötti tuningra vágyik az csináltasson valódi vezérlő átiratást és vállalja annak minden következményét. Mert nincs ócsó plussz erő, csak késleltetett büntetés.


már a TC is eladta magát... mindneki szentírásnak veszi őket, bármit is írnak. többször tapasztaltam már. pedig sokszor mást sem csinálnak, ha van kérdés feléjük, ugyanúgy googlizni kezdenek, aztán lehet pont erről a fórumról merítenek. de a kérdező csak nekik hiszi el. erre is olt példa, hogy kérdezett itt valaki, aztán pár nap múlva a TC oldalán szerpelt a kérést, amire ugynaazt a választ kapta mint itt.
így már érdemes velük reklámoztatni, hisz mindenki valósnak veszi, amit írnak. olyan ez mint egy bizonyos nagyáruház több évig olcsó árakkal etette az embereket, már majdnem a legdrágábbak, a saját márkás sz@raikkal együtt, de pl. apám is már semmi más boltról nem akar hallani. hát vannak ilyen hülyék. itt ugyanerről van szó.
szóval a TC kezd elbulvárosodni.

YELLOW Elküldve: 2016-03-26 09:10 Elektromos kiegészítő fűtés utólagos beépítése

Csabika136 írta:
asbi írta:
lantika írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta: Sziasztok!
Valaki segíthetne nekem. Pár napja nem hallom hogy működne a kiegészítő elektromos fűtés az E46 320d-mben. Elromolhatott? Mikor működött, akkor rendesen hallani lehetett az alapjáraton, hogy terheli a motort. Megmértem, 76 Ampert vett fel olyankor, de csak kis időkre kapcsolt be és legalább 4-szer annyi időt szünetelt. Jó volt ez így?

Köszönöm!


nem lehet, hogy azért nem hallod, mert jobb az idő? vagy esetleg ki van kapcsolva a klímapaneled?


Klímapanelnek _elvileg_ nincs köze a kiegészítő fűtéshez.

Csabika136, milyen idő van felétek? Nekem ezekben a reggeli pár fokokban még működik, de ha garázsban áll, akkor nem hallom. Nem tudsz rá esetleg computert dugni?

Az, hogy csak rövid időkre fűtött teljesen normális, rengeteg fogyasztóval kell foglalkoznia ilyenkor az autónak, ha ráeengedné percekig a kieg. fűtést az nem lenne valami jó. Enyém is így csinálja, esik is egy picit a fordulat amikor működik.



A kiegeszitö fütes közvetlenül a generätorrol kap äramot,es a motorvezerlö vezerli. A motor höfokot,es a külsö hömersekletet figyeli,az összes többi fogyasztot leszarja.


Dehogy szarja le az összes többi fogyasztót..

Köszönöm a válaszotokat!
Szerintem is a jobb idő miatt nem működik mostanában, de ezt már remélem csak ősszel tudom megállapítani.
A klímapanelhez feltétlenül köze van, mert ha visszaállítom 16 fokra a kívánt hőmérsékletet, akkor már nem is működteti rossz időben sem. Amint ráállítok, azonnal hallható a terhelés.
Az hogy kikapcsol addig minden más fogyasztót, remélem csak ugratás volt.

Köszönöm!



én azért írtam a klímát, mert úgy tudtam, hogy az is a szerepe, hogy hamarabb lehessen fűteni belül az autót is.
de próbáld meg, hogy kapcsolj fűtést vagy 25 fokra, akkor beindul-e.

YELLOW Elküldve: 2016-03-26 09:08 Akkumulátor

Sapphi írta:
YELLOW írta: hasonló hibára legutóbb azt írták, hogy a PDC vezérlője van beázva, hátul a dobbetét mögött. belülről. egyébként ez a műszerfalas hiba elég sok 1-est érint.
szóval ha van PDC-d, azaz tolatóradar, akkor hátul kellene beázást nézni.


Hát nagyon szépen köszönöm a segítséget, tegnap gondoltam elmegyek még melózni annyit kibír... Hát elment odáig, de aztán letiltott a kocsi így egy kis segítséggel, de újra életre keltettük és kiszedtem a PDC-t és, ahogy írtad is állt alatta a víz... Nagyon szépen köszönöm most megpróbálom kiszárítani és rendbehozni hátha sikerül. Esetleg erre lenne valami tanácsotok?

Illetve készült diagnosztika is a kocsiról. Valaki rá tudna nézni, hogy ezek milyen hibák pontosan?

https://www.dropbox.com/s/pmnb...g.pdf?dl=0

Pl. Pót vízpumpa, AUC mit is jelentenek és mi a feladatuk? Illetve, ahol csak a kódot írja azokról mit lehet tudni?

Köszönöm szépen ismételten.


hát nem hozza be a képet, nem vagyok regisztrálva DBox-ra.
Pót vízpumpa az a másodlagos pumpa lesz, az AUC pedig szagra kapcsoló belső levegő keringetés szenzora. ezt a kettőt nekem is hozza, de amúgy semmit nem veszek észre mint hiba. AUC funkciót sosem hazsnálom. de én még nem láttam olyan BMW-t amiben AUC volt, hogy azt ne dobta volna hibának. az is lehet csak el van koszolódva. de annyira nem izgat, hogy foglalkozzam vele

YELLOW Elküldve: 2016-03-25 21:39 Chip tuning

Tano írta: Hasznos cikk a Totalcaron.


eléggé reklám szagúúú... bár egyre kevésbé csodálkozom ezen a TC esetében...