Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-02-01 14:57 Multikormány beszerelése utólag...

wiq írta:
YELLOW írta:
Robin68 írta:
wiq írta: Üdv.

Egy ismerősömnek van egy felesleges e36 multigombos bőr tangakormánya, amit ajándékba adna nekem.

Olyan kérdésem lenne, hogy az e46-hoz (facelift előtti) mi kell ahhoz, hogy működésre lehessen bírni?

Köszi


Ha elektromos gázpedálod van akkor csak egy kábel ami kb 7000Ft. Meg valaki aki berakja


szerintem az E36 kormény nem teljesen kompatibilis. lehet rosszul emlékszem, de én is azt hittem igen, aztán mégsem.
a gázpdál pedig bowdenes ha minden igaz. meg lehet nem éppen a tempomat érdekli, ahogy látom a többi kérdését. a kormány átvezető nem stimmel ha minden igaz. így nem megoldható szerintem. de ezt nem mondom biztosra.


Köszi.
Igazából a kopottas műanyagkormányhoz nem jó érzés hozzányúlni és emiatt cserélném, tempomat nem lesz sajnos azt már tudom...


13-15 körül be lehet azt a műanyagot is bőrözni. munkatársam off autóban is úgy csinált.

YELLOW Elküldve: 2016-02-01 14:49 Multikormány beszerelése utólag...

Robin68 írta:
wiq írta: Üdv.

Egy ismerősömnek van egy felesleges e36 multigombos bőr tangakormánya, amit ajándékba adna nekem.

Olyan kérdésem lenne, hogy az e46-hoz (facelift előtti) mi kell ahhoz, hogy működésre lehessen bírni?

Köszi


Ha elektromos gázpedálod van akkor csak egy kábel ami kb 7000Ft. Meg valaki aki berakja


szerintem az E36 kormény nem teljesen kompatibilis. lehet rosszul emlékszem, de én is azt hittem igen, aztán mégsem.
a gázpdál pedig bowdenes ha minden igaz. meg lehet nem éppen a tempomat érdekli, ahogy látom a többi kérdését. a kormány átvezető nem stimmel ha minden igaz. így nem megoldható szerintem. de ezt nem mondom biztosra.

YELLOW Elküldve: 2016-02-01 14:39 gyári cd-és rádió

wiq írta:
YELLOW írta:
wiq írta:
YELLOW írta:
wiq írta: Kedves Márkatársak!

Olyan kérdésem lenne, hogy egy gyári e46 mode gombos kazettás rádiót néztem ki a neten (4000 ft-ért), az eladó azt mondja, hogy ő kipróbálta az e46 coupejaban és a rádió jel gyenge (menet közben már nem fog be rádiót). Ez annak köszönhető h. rossz a rádió, vagy valami csatlakozási anomália van?

Az én kocsimban sajnos utángyártott magnó van, gyárilag a VIN szerint BMW reverse (tehát vélhetően nem volt mode gomb rajta).

Így nem merem megvenni.

Kérlek ha tudtok, adjatok tanácsot.
Köszi


ezt így látatlanba senki nem mondja meg. mert lehet más hiba is. de ha az eladó az övébe szerzett egy másikat és azzal jó volt, akkor valószínű a fejegységben volt a hiba...


Mert azt mondja az eladó, hogy állítólag amiben sima reverse volt és nem mode gombos (cd táras) ott van valami különbség. Képek alapján a nagy stekker ugyanaz, csak a nagy stekker alatt van két kisebb plusz csatlakozó (a mode gombos verzión). És az antenna csati is ugyanolyan.


de ez most lényegtelen...
az eladó állítása szerint rossz volt a rédió vétel. nyilván ezért eladó és ezért ennyibe kerül.
mondjuk azt kéne tudni akkor, mert valószínű ő is vette. a kérdés miért? mert ha az övével is rossz volt a vétel, meg ezzel is, akkor az illető autójában az antenna jel erősítő lehetett rossz, vagy maga az antenna, vagy valami vezetékeléi probléma.
azt meg nem lehet tudni, és valószínű, ahogy a magyar eladókat ismerem, nem is fogja elmondani, hogy ez egy próba darab volt, amivl ugyanúgy rossz volt neki, vagy az ő eredetije és rossz a rádió része. de az is lehet, hogy magában a fejegységben kellene hangolni egy kicsit, esetleg cserélni alkatrészt. de ezt így látatlanban...
illetve neked miért is kell? én azt javaslom olyat vegyél, amire azt mondják jó, működik. lehete gy 5-10ezerrel drágább lesz, de működik.


Nekem egy univerzális pioneer van benne (mp3, aux) beépítőkerettel. Teljesen jól működik, viszont baromira nem illik a képbe (nekem).

Nekem mind1 milyen gyári fejegység lenne, csak aux és rádió kellene rá. Azt sem tudom kideríteni pontosan, hogy a mode gombos kazettásra lehet -e auxot tenni (2002/05 havi egyébként a magnó).


mivel kazettás, és valószínű volt hozzá CD tár, így azt mondanám igen.
viszont az eddigi infók alapján (mert engem is érdekelt az AUX téma) asszem 2003 végétől gyártottakban lévő fejegységek tudják az AUX-ot. ki lehet olvasni a fejeegységről az HW és az SW számot, az alapján megmondható tudja-e. erről volt már téma, fejből nem emlékszem, melyiktől tudja. elvileg lehetne rajta SW-t frissíteni, de nem tudom hardware-esen másabb-e ami tudja, és ami nem. nekem 2002/06-os az autó és az enyém sem tudja (CD-s Mode gombbal). az Alpine fejek nem tudják, de a későbbi philips, blaupunkt már igen elvileg.
de ha úgy van, akkor pl tudsz rá tenni CD-tár emulátort (dension), amibe lehet pendrive-ot, SD-t rakni, igaz ezek olyan 20-35+ ezer Ft-ok.

YELLOW Elküldve: 2016-02-01 13:58 gyári cd-és rádió

wiq írta:
YELLOW írta:
wiq írta: Kedves Márkatársak!

Olyan kérdésem lenne, hogy egy gyári e46 mode gombos kazettás rádiót néztem ki a neten (4000 ft-ért), az eladó azt mondja, hogy ő kipróbálta az e46 coupejaban és a rádió jel gyenge (menet közben már nem fog be rádiót). Ez annak köszönhető h. rossz a rádió, vagy valami csatlakozási anomália van?

Az én kocsimban sajnos utángyártott magnó van, gyárilag a VIN szerint BMW reverse (tehát vélhetően nem volt mode gomb rajta).

Így nem merem megvenni.

Kérlek ha tudtok, adjatok tanácsot.
Köszi


ezt így látatlanba senki nem mondja meg. mert lehet más hiba is. de ha az eladó az övébe szerzett egy másikat és azzal jó volt, akkor valószínű a fejegységben volt a hiba...


Mert azt mondja az eladó, hogy állítólag amiben sima reverse volt és nem mode gombos (cd táras) ott van valami különbség. Képek alapján a nagy stekker ugyanaz, csak a nagy stekker alatt van két kisebb plusz csatlakozó (a mode gombos verzión). És az antenna csati is ugyanolyan.


de ez most lényegtelen...
az eladó állítása szerint rossz volt a rédió vétel. nyilván ezért eladó és ezért ennyibe kerül.
mondjuk azt kéne tudni akkor, mert valószínű ő is vette. a kérdés miért? mert ha az övével is rossz volt a vétel, meg ezzel is, akkor az illető autójában az antenna jel erősítő lehetett rossz, vagy maga az antenna, vagy valami vezetékeléi probléma.
azt meg nem lehet tudni, és valószínű, ahogy a magyar eladókat ismerem, nem is fogja elmondani, hogy ez egy próba darab volt, amivl ugyanúgy rossz volt neki, vagy az ő eredetije és rossz a rádió része. de az is lehet, hogy magában a fejegységben kellene hangolni egy kicsit, esetleg cserélni alkatrészt. de ezt így látatlanban...
illetve neked miért is kell? én azt javaslom olyat vegyél, amire azt mondják jó, működik. lehete gy 5-10ezerrel drágább lesz, de működik.

YELLOW Elküldve: 2016-02-01 13:46 gyári cd-és rádió

wiq írta: Kedves Márkatársak!

Olyan kérdésem lenne, hogy egy gyári e46 mode gombos kazettás rádiót néztem ki a neten (4000 ft-ért), az eladó azt mondja, hogy ő kipróbálta az e46 coupejaban és a rádió jel gyenge (menet közben már nem fog be rádiót). Ez annak köszönhető h. rossz a rádió, vagy valami csatlakozási anomália van?

Az én kocsimban sajnos utángyártott magnó van, gyárilag a VIN szerint BMW reverse (tehát vélhetően nem volt mode gomb rajta).

Így nem merem megvenni.

Kérlek ha tudtok, adjatok tanácsot.
Köszi


ezt így látatlanba senki nem mondja meg. mert lehet más hiba is. de ha az eladó az övébe szerzett egy másikat és azzal jó volt, akkor valószínű a fejegységben volt a hiba...

YELLOW Elküldve: 2016-01-31 17:31 Segítsetek!

Matyi330 írta: Sziasztok!

Valaki nem tudja véletlenül, hogyan lehet elővarázsolni E92 ben a titkos menüt??

Köszi!


abraka-dabra
csiribú-csiribá

YouTube videó


YELLOW Elküldve: 2016-01-31 16:31 Akkumulátor

Medvedisznoman írta:
YELLOW írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
E46 coupéból szeretném kivenni az akksit egy 24 órás töltögetésre. A coupénál azonban van az az érdekesség, hogy ajtó nyitáskor lejjebb húzza az ablakot, enélkül az ajtó nem nyitható. Szóval, ha nincs akksi, nem jön lejjebb az ablak, nincs beszállás, nem lehet kinyitni a motorteret és visszatenni az áramforrást. Én legalábbis erre jutottam kis eszemmel, de ha tévednék, akkor javítsatok ki. Létezik valami trükk, vagy okosság erre, a nyitva hagyott motorháztetőn és a lehúzva hagyott ablakon kívül? (Lakótelepen lakom és az eső is esik )
Köszönöm!


kinyitod a motorteret. lezárod az autót. kiveszed az akksit, majd lezárod a motorteret. ennyi. utána majd kulccsal tudod nyitni manuálisan az ajtót, majd a csomagteret, és visszaszerel.


Jó a gondolat, de az ablak ilyenkor is felhúzva marad és akku nélkül nem fog lejjebb jönni, ergo nem tudom majd kinyitni az ajtót. Ja, és az akksi a motortérben van. Ez a baj.


jah vágom igaz.
ő szerezz ideiglenesen egy csere akksit, ha tudsz

YELLOW Elküldve: 2016-01-31 16:18 Akkumulátor

Medvedisznoman írta: Sziasztok!
E46 coupéból szeretném kivenni az akksit egy 24 órás töltögetésre. A coupénál azonban van az az érdekesség, hogy ajtó nyitáskor lejjebb húzza az ablakot, enélkül az ajtó nem nyitható. Szóval, ha nincs akksi, nem jön lejjebb az ablak, nincs beszállás, nem lehet kinyitni a motorteret és visszatenni az áramforrást. Én legalábbis erre jutottam kis eszemmel, de ha tévednék, akkor javítsatok ki. Létezik valami trükk, vagy okosság erre, a nyitva hagyott motorháztetőn és a lehúzva hagyott ablakon kívül? (Lakótelepen lakom és az eső is esik )
Köszönöm!


kinyitod a motorteret. lezárod az autót. kiveszed az akksit, majd lezárod a motorteret. ennyi. utána majd kulccsal tudod nyitni manuálisan az ajtót, majd a csomagteret, és visszaszerel.

YELLOW Elküldve: 2016-01-31 13:41 Beázás!!!

Bitu79 írta:
Kéz meleg állapotban olyan mint a gyurma a butil.Sztem ő a régit képes volt visszatapacsolni így.Én inkább "tiszta" butillal ujraragasztottam.Nem pöcsöltem volna vele még egy napot.Egyrészt könnyebb is így,és sztem jobban is tapad az újjal,meg könnyebb a párazáró széleire feltenni az uj butilt,mivel ugye az szalagban van.Előtte mint írtam fontos a karosszéria zsírtalanítása,és a régi butil full eltávolítása a karosszériáról,és a párazáróról is.Az sem jó,ha vastagon van rajta a butil...Én mint írtam 10x2 mm-es szalagot használtam.Ezt jó erősen rányomkodtam,és rá is melegítettem,és úgy is rányomkodtam.Így lett vízhatlan az ajtóm.Előtte nekem sehogy sem sikerült tökéletesen,mert egy idő után elvált a karosszériától a butil...


piramis OFF. (legalább a képet hagynátok ki belőle vagy törölnétek, mert elég off az a kép a témában)

honnan tudod, hogy idő után most sem fog elválni? elég friss az még. vagy korábban rögtön elvált? idő az relatív. majd 1 év múlva kiderül. mikor volt egy jó tikkasztó meleg, meg újra hideg.

YELLOW Elküldve: 2016-01-30 16:40 Gumiabroncs

hil írta:
YELLOW írta:
Szemy írta: Sziasztok!

Igazan nem akarok beleszolni az itt kialakult eszmecserebe, csak szeretnem megemliteni, hogy a 10 evvel Yellow kolleganak sajnos igaza van. Az EU-n belül csak es kizarolag olyan autogumik hozhatoak forgalomba, amikre a gyarto garantalja, hogy öregedes tekinteteben a gyartastol szamitott 10 evig üzembiztosan hasznalhatoak. A pontos definicio es a kriteriumok is rendeletben vannak rögzitve, mindenki utana tud nezni.

Termeszetesen aki szeretne, nyugodtan lecserelheti 8 evente, 6 evente, 4 evente, 2 evente, de akar havonta is a gumijat. Ahogy az izlese es a szemelyes meggyözödese diktalja. Eppen ugy, mint a motorolaj temaban...ki mire esküszik!

Szemy


mondjuk azért a kínai és egyéb olcsó márkás gumikról nem hiszem el a 10 évet.
bár kérdés ugye mi az üzembiztos. mihez viszonyítva mért? mert azért egy márkásabb guminál érezni, hogynem olyan 7 évesen, mint amilyen 5 évesen volt. és azért én sem ezt várnám. oké, nem málik szét a gumi, de érezni, hogy keményedett. vagy ez határon belül van?
egyébként amit leírtál, erre gondoltam, csak nem tudtam megfogalmazni, de ez volt a lényeg a mondókákban,amiket hallottam, olvastam.
egyébként a nagyobb gyártók ügyesen kisakkozzák ezt. jó a tapadásuk, viszont jobban is kopnak. sosem érik meg a 6 éves kort, egy átlag felhasználónál sem. szóval úgy könnyű a 10 évet garantálni.

Sziasztok!
Kétszer volt off autómon Pirelli gumi. Dot szám szerinti gyártástól 3 és négy év után a repedezettség miatt kuka lett mindkét esetben. A 4 évest bizony már korábban le kellett volna cserélnem. Akkor itt most hol van a 10 év? Ez saját tapasztalatom, nem hallomás, innentől kezdve én erre a márkára nem vagyok vevő.



Pirelli nagyon repedezik. csak azt nem értem, hogy ott a tesztgyőztes P7, ami kopásban is a legjobb, mármint a legkevésbbé kopik. oké, de olyan vegye akkor, aki 1-2 év alatt el is fogyasztja. lassabban kopó gumi keményebb anyagösszetételt feltételez. ennek ellenére nagyon jól tapad. nem értem a titkot
igen ez alapján perelhetők lennének a gyárak. hisz át lettél vágva és nem kicsit. csak azért nem foglalkoznak vele, mert a gumisok 4 évekről beszélnek, ami jelen esetben helytálló, csak épp a gyári ajánlást nem fedi.

YELLOW Elküldve: 2016-01-30 14:12 Gumiabroncs

Szemy írta: Sziasztok!

Igazan nem akarok beleszolni az itt kialakult eszmecserebe, csak szeretnem megemliteni, hogy a 10 evvel Yellow kolleganak sajnos igaza van. Az EU-n belül csak es kizarolag olyan autogumik hozhatoak forgalomba, amikre a gyarto garantalja, hogy öregedes tekinteteben a gyartastol szamitott 10 evig üzembiztosan hasznalhatoak. A pontos definicio es a kriteriumok is rendeletben vannak rögzitve, mindenki utana tud nezni.

Termeszetesen aki szeretne, nyugodtan lecserelheti 8 evente, 6 evente, 4 evente, 2 evente, de akar havonta is a gumijat. Ahogy az izlese es a szemelyes meggyözödese diktalja. Eppen ugy, mint a motorolaj temaban...ki mire esküszik!

Szemy


mondjuk azért a kínai és egyéb olcsó márkás gumikról nem hiszem el a 10 évet.
bár kérdés ugye mi az üzembiztos. mihez viszonyítva mért? mert azért egy márkásabb guminál érezni, hogynem olyan 7 évesen, mint amilyen 5 évesen volt. és azért én sem ezt várnám. oké, nem málik szét a gumi, de érezni, hogy keményedett. vagy ez határon belül van?
egyébként amit leírtál, erre gondoltam, csak nem tudtam megfogalmazni, de ez volt a lényeg a mondókákban,amiket hallottam, olvastam.
egyébként a nagyobb gyártók ügyesen kisakkozzák ezt. jó a tapadásuk, viszont jobban is kopnak. sosem érik meg a 6 éves kort, egy átlag felhasználónál sem. szóval úgy könnyű a 10 évet garantálni.

YELLOW Elküldve: 2016-01-30 13:03 Társalgó

Alexander1975 írta: Sziasztok!

A segítségeteket kérném.
Régi álmom volt, hogy egyszer vegyek egy M3-mas bmw-t.
Hosszú idő után megkapom az örökségem és veszek belőle egy szép példányt. (Kb március körűl lenne ez.)
Max 9Milla a határ, és azon gondolkodom melyik tipust vegyem..
E46 M3 (na az tetszik), M5, vagy M6?
Na a helyzet az, hogy viszont szinte semmit nem használnám vagy csak alíg a külföldi munkáim végett.
Ezért arra gondoltam, hogy bár megveszem, használnám is "néha" de itt a fórumon meghírdetném, és ha valakinek kell szívesen bérbe is adom nektek.
Napi 30.000ft-ért de minimum 3 napra, és kauciót is kérnék.
Kérlek segítsetek nekem melyiket vegyem meg amivel nem nyúlok mellé, és ha évek múlva is el akarnám adni akkor ki is tudok szállni belőle jól.
Bár tudom, hogy az M-es Bmw-k értékálok, de akkor is.
Nagyon köszönöm
Alexander



rossz befektetés!!!
9 millából E46 M3?
persze nagy szám sokaknak, de ha már bérelne az ember, akkor nem egy E46 M3-at fog.
szerintem az örökségedből inkább lakást vegyél jó helyen, amit ki tudsz adni normális pároknak, vagy igényesebb munkás embereknek.
én azért jót mosolyogtam ezen. az egyéb véleményem erről pedig megtartom magamnak.

YELLOW Elküldve: 2016-01-29 17:33 Mi lehet a baj?

Krapulax6 írta: Hello mindenki...
Junius ota van meg a gep es most mar cseppet idegesit,hogy ha indulok akkor hihetetlenul kell jatszani a kuplung/gaz parossal,hogy ne orditson a motor es le se fulladjak vele.
Uresben ha allondo gazt nyomok akkor felporog es esik vissza a fordultat.
Olvastam valahol,hogy a gazpedal az elektromos es potmeteres megoldassal van megoldva.
Ha igy van akkor lehet ez a potmeter szar?
Szerintem a kuplung rendben van.


lehet szar

YELLOW Elküldve: 2016-01-29 17:31 Gumiabroncs

lantika írta:
Akkor megprobälom mäskepp. A Te 10 eved az ugy jön ki,hogy ha talälsz valahol 4 zsir uj gumit ami DOT szäm alapjän mär 5 eves,es megfelelöen volt tärolva,akkor azzal 5 evet meg mehetsz,az ugy 10 ev. De ha most veszel egy olyan szettet,aminek DOT szäma mondjuk 0216,azaz 2016 2-ik heti gyärtäsu,es ezt felteszed akkor max 6 ev es el kell dobnod. Az összes többi bätorsäg kerdese. A teli gumik meg ennyire sem birjäk.


de ez hülyeség. az én télim 2004-ben lett rá feltéve. 2006-ban már ez volt rajta télen az biztos. tehát mondjuk 2 évig tárolták... akkor sem jön ki... nálam 9 évet futott legalább a gumi, km-ben az nem olyan sok az igaz.

YELLOW Elküldve: 2016-01-29 16:56 Gumiabroncs

elgeri írta:
Én, amikor 6 évesen vettem a kocsimat, akkor feltehetően még a gyári Continentál volt rajta. A gyártási ideje megfelelt a kocsi gyártásához viszonyítva, plusz pont azzal a típussal szerelték az akkor gyártottakat.
Elvileg 83e km volt a kocsiban, de a profilmélység még bőven jó volt, viszont a gumi minkét széle nem lekopva, hanem úgy be volt szaggatva, mintha agyon driftelték volna. De ezt nem feltételeztem egy 116i-ról, és azt sem hogy a gumit előtte másik kocsiról leszedve tették át, a fentebb leírt azonosságok miatt.
Amikor vittem gumishoz, sima szerelőhöz, mindet kérdeztem, hogy ez mitől lehet.
Megvonták a vállukat, mondták, hogy ez már elég kukás gumi így, de igazából nem sejtik miért lett ilyen a "mintája", "talán anyagfáradás".

Szóval a Conti tényleg lehet hogy nem bírja tovább, de addig jól
Egyébként még elmentem gond nélkül egy fél évet ezzel a gumival, szóval tapadt, meg minden, csak furán nézett ki, ha közelről nézted.


Conti, Dunlop, de főleg Conti szélei nagyon hamar feladják. ha kicsit még billentve is van a kerék, meg ültetve rá, akkor akár 10ezer alatt szét is csattan. volt már rá példa nem is egy.
nekem a BF Goodrich esetében már 6-7 évesen én is éreztem, hogy kemény. tehát nem állítom, hogy mind jó. pedig nekem keveset áll napon az autó, és relatíve jól van tárolva. akedvenc kanyaromat még jól be tudom vele venni, körforgalomba érzem, hogy már gyenge. ahol elég sima az aszfalt ott már nem kapaszkodik úgy. ezért is cserélném azt is. de egész jó amúgy külsőleg az állapota.