Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-01-29 16:50 Gumiabroncs

lantika írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta: erre a szezonra már nem igen veszek télit. a lentebbi Kléberből találtam vadi újat, csak 2009-eseket egy cégnél. postával együtt olyan 33-ból lett volna meg.
viszont rá kell jönnöm, hogy én keveset megyek. tehát új gumi nekem felesleges. tehát nekem inkább évekre kell tartós legyen, mint mintára.
szóval inkább kopottabb (~7mm), de fiatalabb gumit kell majd választanom. nehéz az ország keleti részéről. mint minden másban is nyugaton nagyobb a kínálat, amik jobbak is, viszont sokan nem postáznak. amúgy már lett volna pár jó vétel. bár idénre is kár volt átcserélni a kereket az már biztos. hacsak, benm jön még valami nagy hó, meg téma...


Gumi 6 ev utän kuka,tök mindegy mennyit futott. Elöregszik es elkezd repedezni es a gumiban levö nyomäs is dolgozik,az auto sulya is dolgozik. Meg aztän ha belegondol az ember,kb 4 tenyernyi felület ami az uthoz köti az autot,szerintem nem ilyenen kellene sporolni. Kiräz a hideg a sok magyar vezetestechnikustol,aki soha sem vett teligumit mert ö mär 77 ota vezet es mindig el tudott menni telen is. Persze foliäzäsra,19-es alukerekekre,ültetörugora,hificuccra,meg biszem-baszom szarokra költ mindenki eszetlenül. Tisztelet a kivetelnek.


a nagy gyártók emberei 10 évet mondanak. miért beszélnének az üzletük ellen? lehet egy ilyen Budget gumi nem bír ki 10 évet... nekem a 2004-es tavaly még volt. idén már érezni, hogy mászik. repedezettség nem vészes. igaz márkás gumi. kollégám 2001-es gumival jár, de ő még sokat is megy hozzám képest és a meló miatt kell is járnia.
az ilyen 4-6 éves dumákat én tartom hülyeségnek. valószíná, ha egy téli szezonban 10ezret vezetnék, akkor oké. persze 5 km alatt is lehet bármi, akár nem az én hibámból is, de egy jobb gumi segíthet.
nyárikat újat vettem 2007-2008-ban. alig kopott belőle valami, viszont már koros.
ami ledöbbentett, hogy az ilyen 2003-2004-es jó állapotú gumikat is hasonló áron árulják, mint a 8 évvel fiatalabbakat.
az új 2009-es Kléberre azt mondta az ürge, hogy még 6 év van benne. nyilván el akarta adni, mert én azt mondtam, max 3 év van benne.


Nekem van Müncheni BMW mérnők ismerősöm. Ö azt mondta, amikor meglátta a 6 éves gyári gumikat a kocsimon (azóta már cseréltem), hogy kint Németben 5-6 év után nincs kecmec, csere van. Ezt ajánlja ő is.

Én is nagyon keveset megyek vele, de nem vacakoltam, tavaly megvettem az márkás újat (1-2 hónapja gyártottat), télit is, nyárit is, és kb. 7 évig (most már csak 6) le van tudva a gond.

Más sztori, de az 50-es robogómon 2002-es és kb. 2006-os márkás (Pirelli) gumi voltak fent. Nagyon sokat álltak üzemen kívül, de fűtött garázsban. Így nem voltak lekopva, de már nagyon megkeményedtek. 2015 tavaszán halálfélelemben mentem el a gumisig, hogy pokolra velük
Előtte sose éreztem az elöregedett gumik hatását, de ez félelmetes volt. Se kanyarodni, se fékezni nem tudtam úgy, hogy ne akart volna elvágódni.


miért mondaná a Michelin vagy Continental embere azt, videóban, TV műsorban, vagy épp cikkben leírva, hoyg 10 év. ha belegondolsz nekik is az lenne az érdekük, hogy többet vegyenek, tehát akár 2 évet is mondhatott volna, így is vannak, akik a 4éves mesére mennek. itt is sokat olvasni. csak ismételni tudom magam, 10 évig az enyémmel sem volt semmi, pedig néha turtam neki, esőben szárazon, hidegben. jól ment a hóban. most, hogy felraktam 11,5 évesen, már éreztem, mert ment a fara sokszor. teszem hozzá forszírozott helyzetben, ha normálisan kanyarodok, mint átlag autós, oylan tempóval, akkor még ez is jó, kapaszkodik.
a gumik tárolásánál a meleg sem jó. alacsony nyomáson kell tartani, hűvös, száraz, sötét helyen.
nem azért mert nem telne rá, de többet nem igen adok ki új gumiért pénzt, mert semmi értelme. nyári szettem esete. esetleg szomszédot megkérdem romániából mennyiért tudna hozni, mert olcsóbbak az árak, ahogy figyeltem, és rendszeresen jár cég miatt.
persze emgcsinálhatnám, hogy veszek újat, aztán 8 évesen, még kb 90%-os állapotban eladom fél áron. de ismerve a vásárlók és eladók hozzáálását én nem akarok ezzel kínlódni.
pedig úgy voltam románból beszerzek egy Nankang NS-20 szettet, aztán 3-4 év múlva eladom, szinte új állapotban. de elég sok rosszat írnak teszteken róla. pedig sokan használják, na meg tudjuk miről az ADAC és a többi. bár a magánember is olyan, hogy a sajátját mindig dícséri. nehéz dolog ez. megint annak egyszerűbb, aki totál nem foglalkozik semmivel, nyugodtan él és használja. nyilván normál esetben nincs egyikkel sem baj, de mivel tudom magamról, hogy szeretem a tempós kanyarokat, így azért nem mernék kockáztatni. mármint nem mindegy mi van fent. a mostani nyáriak, is szinte még újak, pedig 8 évesek, de körforgalomban, amik kifelé lejtenek, már mindig megindul a fara, száraz időben is. pedig ott a Francia gyártású van.
a legnagyobb probléma az, hogy túl vannak árazva a gumik. a legtöbb X5 és hasonló társai, szinte slick gumikkal mennek, vagy kopott hazsnáltat vesznek, mert egy db gumi rá 80ezer alsó hangon. egy szett gumi rá 350ezer. nem sokan tehetik meg, még ha nem is élnek rosszul, hogy 4-6 évente lecseréljék. mert hülyeség is. ez az én véleményem, nem kell elfogadni.


Marketing Yellow. Ha azt mondanä a Pirelli embere,hogy a mi gumink is csak 6 evig jo,akkor Te azt mondanäd,hogy veszek valami nevenincs gumit fele annyiert,mert ugy is csak 5-6000 km az eves futästeljesitmenyem. Igy meg elhiszik,hogy 10 evig jo,es megveszik többert aztän 6 ev mulva meg ledöbbennek amikor a gumis azt mondja,hogy ez a gumi kuka.
A munkämbol adodoan megfordultam pär helyen(különbözö gyärakban),es volt szerencsem vegighallgatni különbözö elöadösokat,amik NEM a külvilägnak keszültek. A Continental egyik mernöke is elismerte,hogy max 6 ev,mivel ezek a mostani gumik mär nagy aränyban tartalmaznak müanyagot,ami szepen kemenyedik,es hihetetlen az anyagfäradäsa. En minden esetre 4 evente veszek 4 nyärit,meg 4 telit. Ja es a 4 evszakos gumi csak afrikäban letezik. Az pont olyan szar nyäron,mint telen. En szemely szerint betiltanäm.


nekem Bridgestone van téliben, és 10 évig jó volt. érdekes. mondjuk ez még a régi idő ha lehet úgy mondani. pedig már akkor is a 4év csere szöveg járta.
4 évszakos gumi nem tudom, hogy jön ide, én sem pártolom. bár pont tesztelték normálisan és annyira nem volt rossz, mint amire számítottak. kolléga aki 2001-es Dunlop-on autókázik, szeretne 4 évszakosat, én lebeszéltem. bár normálisan vezet, de azért napi 50km-t megy. kis teljesítményű autóra, amit kis városban, vagy 2-3 falu között használnak, oda simán feltenném én is. anno szomszédnak Swift 1-en volt, igaz Michelin, de sosem volt vele semi baja, pedig ő azért még messzebbre is járt vele.
marketing. végülis lehet. de inkább ne legyen magas az áruk. bár akkor nem tudnának tolni az ADAC-nak kenőpénzt, hogy elsők legyenek. na nekik ez van beépítve az árba. nyilván van különbség, de a kis gyártók sem fognak sz@rt kiadni a kezükből, hisz mégis egy biztonsági dologról van szó. az említett NS-20-ról írtak rosszakat. mégis készül nagy méretekben nagy sebesség indexű. valóban selejtet csinálnak sport autókra? sok külföldi országban jobban veszik a koreai gumikat és autókat is, még amcsiban is, hogy csak na. nem hinném, hogy rossz lenne.
én csak azért válogatok, mert szeretek tempósan kanyarogni. ha totál átlagos vezető lennék, nem vacakolnék. bármit megvennék.
adott helyzetben, lehet sokat számít, hogy Conti vagy Nankang, mondjuk 200-ról nem 180-al, hanem 160-nal csattansz bele egy kamionba, akár lehet pont ezen múlik, de valószínű nem ezen fog, és tök mindegy lesz.
azért ha leközlik, hogy a nagy gyártók szóvivői, mérnökei 10 évet ajánlanak, és valóban csak 6 év, akkor a maradék 4 évben akár felelősségre is vonhatóak, ha lesz valami. a gumis, meg persze azt mondja, hogy 4-6 év. neki kell a biznisz.
az pedig egy más kérdés, hogy átlag hazsnálónál, valószínű 4 év alatt el is kopnak a gumik, mert anniyt megy az autóval. külföldön is az átlag évi 50-100ezer között megy.

YELLOW Elküldve: 2016-01-29 14:40 Ajtónyítási Gondok!

Tuningmann írta:
YELLOW írta:
Tuningmann írta: Sziasztok!
Nekem egy E46 FL Touringom van. Lassan felgyujtom. Akármit csinálok vele nem akarja a távirányítóval a központizárat nyitni! Kulcsban akku csere megtörtént, hozzátanitás simán működik (betanítás végén nyit/zár) ebből gondolom, hogy a kulcs jó. Nyitni,nyit, csomagtartót nyitja.Belülről a centrálzáz gomra nyit/zár. GM et cseréltem, mert azt hittem a relékkel van gond. Ugyan az a hiba maradt. Nincs valakinek valami ötlete?
Köszönöm!


hát kell némi tüzelőanyag és gyújtóeszköz
azt írod nem akarja a központi zárat nyitni. aztán leírod, hogy nyit. most akkor mi van???


Bocs! Rosszul írtam. Kulcs nyit, de nem zár. Azt nem értem , hogy hozzá tanításkor érzi a záró gombot, de utána már nem.


nekem volt relé hibám, és hiába nem akart nyitni, aztán néha zárni sem, a tanítás mindig működött.
ha használt GM lett belerakva, akkor lehet ugyanúgy rossz a relé.
viszont van olyan beállítási lehetőség, hogy ne nyisson az autó pl. távosra, csak manuálisan elfordítva a kulcsot a zárban. viszont nem hiszem, hogy a csere GM is ugyanúgy lett volna beállítva.
azt nézd meg, ha lezárod valahogy az autót, majd setétség van odabent, akkor nyomd meg a zárás gombot. ha felkapcsolódik a belső világítás (már ha nincs a GM-ben kikapcsolva ez a funkció), akkor veszi a jelet az autó. akkor elképzelhető, hogy nyitott állapotban azért nem zár le, mert mondjuk azt hiszi a GM, hogy az autó zárva van. akkor viszont megint esetleg a zárszerkezet felé lehetne venni az irányt. mondjuk egy jó BMW spec. diaggal meg lehet nézni, hogy milyen jelek mennek be, milyen állapotot érzékel nyitott állapotban és zárt állapotban.
több ötletem nem nagyon van ezzel kapcsolatban. ha meg van a rossz GM-ed, esetleg azon érdemes volna kicserélni a megfelelő reléket aztán vissza tenni, tanítani a kulcsot és megnézni.

szerk.: na eszembe jutott még valami. ha a vezető oldali ajtó nyitva van, ki van tárva, akkor sem enged lezárni az autó. ha a vezető oldali ajtó zárva van, de bármilyek másik nyitva, akkor simán le tudod zárni távossal az autót. szóval még lehet az az eset, hogy a vez. oldali ajtót nyitott állapotúnak érzékeli. bár akkor a műszerfal is jelezne. bár ez szintén programozható, vagy műszerfal szétszedéssel barmolható, leragasztható az a LED, stb. de ezt diaggal megint csak meg lehet nézni.

YELLOW Elküldve: 2016-01-29 11:40 Gumiabroncs

elgeri írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta: erre a szezonra már nem igen veszek télit. a lentebbi Kléberből találtam vadi újat, csak 2009-eseket egy cégnél. postával együtt olyan 33-ból lett volna meg.
viszont rá kell jönnöm, hogy én keveset megyek. tehát új gumi nekem felesleges. tehát nekem inkább évekre kell tartós legyen, mint mintára.
szóval inkább kopottabb (~7mm), de fiatalabb gumit kell majd választanom. nehéz az ország keleti részéről. mint minden másban is nyugaton nagyobb a kínálat, amik jobbak is, viszont sokan nem postáznak. amúgy már lett volna pár jó vétel. bár idénre is kár volt átcserélni a kereket az már biztos. hacsak, benm jön még valami nagy hó, meg téma...


Gumi 6 ev utän kuka,tök mindegy mennyit futott. Elöregszik es elkezd repedezni es a gumiban levö nyomäs is dolgozik,az auto sulya is dolgozik. Meg aztän ha belegondol az ember,kb 4 tenyernyi felület ami az uthoz köti az autot,szerintem nem ilyenen kellene sporolni. Kiräz a hideg a sok magyar vezetestechnikustol,aki soha sem vett teligumit mert ö mär 77 ota vezet es mindig el tudott menni telen is. Persze foliäzäsra,19-es alukerekekre,ültetörugora,hificuccra,meg biszem-baszom szarokra költ mindenki eszetlenül. Tisztelet a kivetelnek.


a nagy gyártók emberei 10 évet mondanak. miért beszélnének az üzletük ellen? lehet egy ilyen Budget gumi nem bír ki 10 évet... nekem a 2004-es tavaly még volt. idén már érezni, hogy mászik. repedezettség nem vészes. igaz márkás gumi. kollégám 2001-es gumival jár, de ő még sokat is megy hozzám képest és a meló miatt kell is járnia.
az ilyen 4-6 éves dumákat én tartom hülyeségnek. valószíná, ha egy téli szezonban 10ezret vezetnék, akkor oké. persze 5 km alatt is lehet bármi, akár nem az én hibámból is, de egy jobb gumi segíthet.
nyárikat újat vettem 2007-2008-ban. alig kopott belőle valami, viszont már koros.
ami ledöbbentett, hogy az ilyen 2003-2004-es jó állapotú gumikat is hasonló áron árulják, mint a 8 évvel fiatalabbakat.
az új 2009-es Kléberre azt mondta az ürge, hogy még 6 év van benne. nyilván el akarta adni, mert én azt mondtam, max 3 év van benne.


Nekem van Müncheni BMW mérnők ismerősöm. Ö azt mondta, amikor meglátta a 6 éves gyári gumikat a kocsimon (azóta már cseréltem), hogy kint Németben 5-6 év után nincs kecmec, csere van. Ezt ajánlja ő is.

Én is nagyon keveset megyek vele, de nem vacakoltam, tavaly megvettem az márkás újat (1-2 hónapja gyártottat), télit is, nyárit is, és kb. 7 évig (most már csak 6) le van tudva a gond.

Más sztori, de az 50-es robogómon 2002-es és kb. 2006-os márkás (Pirelli) gumi voltak fent. Nagyon sokat álltak üzemen kívül, de fűtött garázsban. Így nem voltak lekopva, de már nagyon megkeményedtek. 2015 tavaszán halálfélelemben mentem el a gumisig, hogy pokolra velük
Előtte sose éreztem az elöregedett gumik hatását, de ez félelmetes volt. Se kanyarodni, se fékezni nem tudtam úgy, hogy ne akart volna elvágódni.


miért mondaná a Michelin vagy Continental embere azt, videóban, TV műsorban, vagy épp cikkben leírva, hoyg 10 év. ha belegondolsz nekik is az lenne az érdekük, hogy többet vegyenek, tehát akár 2 évet is mondhatott volna, így is vannak, akik a 4éves mesére mennek. itt is sokat olvasni. csak ismételni tudom magam, 10 évig az enyémmel sem volt semmi, pedig néha turtam neki, esőben szárazon, hidegben. jól ment a hóban. most, hogy felraktam 11,5 évesen, már éreztem, mert ment a fara sokszor. teszem hozzá forszírozott helyzetben, ha normálisan kanyarodok, mint átlag autós, oylan tempóval, akkor még ez is jó, kapaszkodik.
a gumik tárolásánál a meleg sem jó. alacsony nyomáson kell tartani, hűvös, száraz, sötét helyen.
nem azért mert nem telne rá, de többet nem igen adok ki új gumiért pénzt, mert semmi értelme. nyári szettem esete. esetleg szomszédot megkérdem romániából mennyiért tudna hozni, mert olcsóbbak az árak, ahogy figyeltem, és rendszeresen jár cég miatt.
persze emgcsinálhatnám, hogy veszek újat, aztán 8 évesen, még kb 90%-os állapotban eladom fél áron. de ismerve a vásárlók és eladók hozzáálását én nem akarok ezzel kínlódni.
pedig úgy voltam románból beszerzek egy Nankang NS-20 szettet, aztán 3-4 év múlva eladom, szinte új állapotban. de elég sok rosszat írnak teszteken róla. pedig sokan használják, na meg tudjuk miről az ADAC és a többi. bár a magánember is olyan, hogy a sajátját mindig dícséri. nehéz dolog ez. megint annak egyszerűbb, aki totál nem foglalkozik semmivel, nyugodtan él és használja. nyilván normál esetben nincs egyikkel sem baj, de mivel tudom magamról, hogy szeretem a tempós kanyarokat, így azért nem mernék kockáztatni. mármint nem mindegy mi van fent. a mostani nyáriak, is szinte még újak, pedig 8 évesek, de körforgalomban, amik kifelé lejtenek, már mindig megindul a fara, száraz időben is. pedig ott a Francia gyártású van.
a legnagyobb probléma az, hogy túl vannak árazva a gumik. a legtöbb X5 és hasonló társai, szinte slick gumikkal mennek, vagy kopott hazsnáltat vesznek, mert egy db gumi rá 80ezer alsó hangon. egy szett gumi rá 350ezer. nem sokan tehetik meg, még ha nem is élnek rosszul, hogy 4-6 évente lecseréljék. mert hülyeség is. ez az én véleményem, nem kell elfogadni.

YELLOW Elküldve: 2016-01-29 09:24 Ajtónyítási Gondok!

Tuningmann írta: Sziasztok!
Nekem egy E46 FL Touringom van. Lassan felgyujtom. Akármit csinálok vele nem akarja a távirányítóval a központizárat nyitni! Kulcsban akku csere megtörtént, hozzátanitás simán működik (betanítás végén nyit/zár) ebből gondolom, hogy a kulcs jó. Nyitni,nyit, csomagtartót nyitja.Belülről a centrálzáz gomra nyit/zár. GM et cseréltem, mert azt hittem a relékkel van gond. Ugyan az a hiba maradt. Nincs valakinek valami ötlete?
Köszönöm!


hát kell némi tüzelőanyag és gyújtóeszköz
azt írod nem akarja a központi zárat nyitni. aztán leírod, hogy nyit. most akkor mi van???

YELLOW Elküldve: 2016-01-29 09:19 Beázás!!!

b_imi írta:
Más. Miért nyomsz egy rakat entert minden hozzászólásod végére?



hát ezt már többen felvetettük, magam is többször. szerintem direkt csinálja... (mást nem tudok elképzelni)

YELLOW Elküldve: 2016-01-28 19:30 Ajtónyítási Gondok!

ute107 írta:
YELLOW írta:

ha bent ülsz az autóban, akkor működik a kulcs távosa? ha igen, akkor elem gond lehet. mert közelről jó.
gondolom kulcs tanítást csináltál? attól, hogy ad jelet az INPA-ban figyelve, még lehet a jel hibás. ha ezt megcsináltad, akkor nem tudom. meg kell próbálni elem cserét, tanítani és kipróbálni.


Nem, akkor sem jó. Olyan mintha szerintem akksi hiba lenne a kulcsban. Kerítek valakit aki kiforrasztja, és újra feltanítom.

De félek, hogy megint a GM lesz a sz@r.



1x már cseréltél GM-et, ha jól értem. ha ez lenne, akkor manuál nyitásra is rosszalkodna.
inkább az lesz (mivel ráadásul FL előtti), amiről hil csinált már szerelési cikket, hogy a zárszerkezetben lévő Hall jeladó kakis.
http://www.bmwfanatics.hu/cikk...vitas.html
vagy valami mechanikai feszülés van, amit kézzel van erőd felülmúlni, de autómatán a rendszer nem. persze ez is lehet éppen relé, nem ad át elég Amper-t, de ez csatlakozásoknál bárhol lehet.

YELLOW Elküldve: 2016-01-28 19:25 Társalgó

sutius írta: Üdv,
egy olyan kérdésem lenne, hogy hepup999kek ez a fagyálló jó e BMW-be?
Köszönöm
P.S. a negyedik oldalon lévő


valószínű igen. de ez annyira olcsó? ott a BMW ajánlás amúgy. Castrol AntiFreeze NF biztos jó. olcsóbb attól?

YELLOW Elküldve: 2016-01-28 19:21 Gumiabroncs

lantika írta:
YELLOW írta: erre a szezonra már nem igen veszek télit. a lentebbi Kléberből találtam vadi újat, csak 2009-eseket egy cégnél. postával együtt olyan 33-ból lett volna meg.
viszont rá kell jönnöm, hogy én keveset megyek. tehát új gumi nekem felesleges. tehát nekem inkább évekre kell tartós legyen, mint mintára.
szóval inkább kopottabb (~7mm), de fiatalabb gumit kell majd választanom. nehéz az ország keleti részéről. mint minden másban is nyugaton nagyobb a kínálat, amik jobbak is, viszont sokan nem postáznak. amúgy már lett volna pár jó vétel. bár idénre is kár volt átcserélni a kereket az már biztos. hacsak, benm jön még valami nagy hó, meg téma...


Gumi 6 ev utän kuka,tök mindegy mennyit futott. Elöregszik es elkezd repedezni es a gumiban levö nyomäs is dolgozik,az auto sulya is dolgozik. Meg aztän ha belegondol az ember,kb 4 tenyernyi felület ami az uthoz köti az autot,szerintem nem ilyenen kellene sporolni. Kiräz a hideg a sok magyar vezetestechnikustol,aki soha sem vett teligumit mert ö mär 77 ota vezet es mindig el tudott menni telen is. Persze foliäzäsra,19-es alukerekekre,ültetörugora,hificuccra,meg biszem-baszom szarokra költ mindenki eszetlenül. Tisztelet a kivetelnek.


a nagy gyártók emberei 10 évet mondanak. miért beszélnének az üzletük ellen? lehet egy ilyen Budget gumi nem bír ki 10 évet... nekem a 2004-es tavaly még volt. idén már érezni, hogy mászik. repedezettség nem vészes. igaz márkás gumi. kollégám 2001-es gumival jár, de ő még sokat is megy hozzám képest és a meló miatt kell is járnia.
az ilyen 4-6 éves dumákat én tartom hülyeségnek. valószíná, ha egy téli szezonban 10ezret vezetnék, akkor oké. persze 5 km alatt is lehet bármi, akár nem az én hibámból is, de egy jobb gumi segíthet.
nyárikat újat vettem 2007-2008-ban. alig kopott belőle valami, viszont már koros.
ami ledöbbentett, hogy az ilyen 2003-2004-es jó állapotú gumikat is hasonló áron árulják, mint a 8 évvel fiatalabbakat.
az új 2009-es Kléberre azt mondta az ürge, hogy még 6 év van benne. nyilván el akarta adni, mert én azt mondtam, max 3 év van benne.

YELLOW Elküldve: 2016-01-28 14:58 Gumiabroncs

erre a szezonra már nem igen veszek télit. a lentebbi Kléberből találtam vadi újat, csak 2009-eseket egy cégnél. postával együtt olyan 33-ból lett volna meg.
viszont rá kell jönnöm, hogy én keveset megyek. tehát új gumi nekem felesleges. tehát nekem inkább évekre kell tartós legyen, mint mintára.
szóval inkább kopottabb (~7mm), de fiatalabb gumit kell majd választanom. nehéz az ország keleti részéről. mint minden másban is nyugaton nagyobb a kínálat, amik jobbak is, viszont sokan nem postáznak. amúgy már lett volna pár jó vétel. bár idénre is kár volt átcserélni a kereket az már biztos. hacsak, benm jön még valami nagy hó, meg téma...

YELLOW Elküldve: 2016-01-27 19:15 kettõstömegü lendkerék

b_imi írta: Kettőstömegű lendkerék, kuplung csere kipipálva Már ráfért, és remélem egy jó darabig nem is kell vele foglalkozni
A szervizekről meg annyit: jan. 19. óta várom, hogy egy órán belül majd visszahívlak az időponttal...


ha egyszer sok a munkájuk...
számolhatnák s szerviz díjakat is így, 8 napi munka = 1 óra

YELLOW Elküldve: 2016-01-27 16:42 Autóvásárlás

a mostani friss E46-os hirdetések alapján úgy látom visszadrágultak az E46-ok

YELLOW Elküldve: 2016-01-27 09:18 Termosztát

asbi írta:
Én már csak azt nem tudom, hogy mi alapján tudnám eldönteni, hogy 2 vagy 1 termosztát kell nekem. 2003 márciusi az autó.


kettő kell és célszerű cserélni a kettőt. pár éve itt vagyunk már páran, és ahogy én látom, mindegy az illető melyiket cseréli, úgyis kell a másikat is. mert vagy a jót cseréli ki és a rossz benn marad, vagy eleve rossz mind a kettő. vagy épp nem 100%-os egyik sem.

YELLOW Elküldve: 2016-01-27 08:13 Fûtés - Klíma

CoupeGT írta: Sziasztok!
Tud vki E36 318is fűtő ventilátor motort? Mert leégett, vagy zárlatos. Csak mínusz 6 fok alatt működik. Vagy lehet, hogy a végellenállás a gond?
Köszi!


magán a motoron, vagy valahol belül van egy hőfokfüggő ellenállás. azzal lehet gond. vagy valamiért túl melegszik.
nekeme gyszer kint állt a napon a gép és nem indult el a venti. már azt sem tudtam mit csináljak. köröztem vele meg minden. majd visszaálltam az árnyékba. 1,5-2 óra múlva mikor indultunk már működött. akkor egyszer volt ilyen, pedig máskor is állt már napon. ráadásul hátulról sütött. szóval akkor írtam én is ide, és akkor jött szóba ez a motoron lévő hőfokfüggő ellenállás.

YELLOW Elküldve: 2016-01-26 18:55 Mi lehet a baj?

karogino írta:
YELLOW írta:
karogino írta: Sziasztok. Tudna nekem valaki segíteni? Probléma a következő: valamiért nem kap áramot az AC pumpa. Aksiról direktbe adunk neki akkor elindul. Egész nap jó. Reggelre következő indításnál megint nem kap áramot ! 2002es bmw 316i-ről van szó.


kesztyűtartót levéve, vannak ott relék. az első az AC-nak a reléje. ganyítom meg van égve a relé pogácsája (nem fogod látni) emiatt kevés áramot ad át, amitől nem bír beindulni a pumpa. mert ugye akkor vesz fel általában a legnagyobb áramot, amikor beindul.
mivel külső forrásról, direktbe megtáplálva beindul majd tudja tartani, én erre tippelnék.


Köszönöm szépen. Igen ez volt a probléma.
Szerinted kezd tönkre menni az AC, azért égett meg a relé?( Most relé csere óta hibátlan az autó )



én inkább azt mondanám, lehet korábban is a relé volt rossz, és úgymond feleslegesen lett pumpa cserélve.
de okozhat pumpa gondot, mert ha túl nagy áramot vesz fel, akkor nem bírja a relé. bár ezért lenne biztosíték. bár egy idő utén ha mindig határon van terhelve a relé, de a bizti még nem megy ki, az megégeti a pogácsákat benne.
meg kellene nézni hogy milyen bizti van betéve. 54-es helyen van az AC biztije. pontosan nem si tudom, de 15 vagy 20A-es kell bele. ha nagyobb van benne, akkor gyanus a dolog, miért nagyobb, mert lehet valaki direkt tett bele nagyobbat, mert mindig kiolvadt, akkor viszont valahol valami bibi lesz. emiatt mehetett mondjuk tönkre a relé is.
elvileg a bizti táblánál van kiosztás, mekkora kell bele.

YELLOW Elküldve: 2016-01-26 13:35 Fûtés - Klíma

lsandor írta: Sziasztok,
az lenne a problemam, hogy ha megallitom az auotot a futes folyamatosan megy, viszont nem allithato sem az erossege sem az h hova fujjon. Csak ha kiveszem a biztositekot akkor all le. kicsereltem a SUNI-t ket masik tipussal is, direkt Nemetorszagi szakuzletben lettek veve, de azokkal el sem indul. Mivel lehet a problema? Biztositek problema lehet?Vagy a panel amelyen talalhatok a szabalyzok van meghibasodva?


pedig ez elég sünis... de ha biztosra kizártátok, akkor meg a klímavezérlő panel.