Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2021-02-02 19:24 N46 és N42 motorok

sutius írta: Sziasztok,
Ma melóbol alig tudtam hazajonni mivel alapjaraton az autó remegett, az alapjarat össze-vissza ugralt( nem állt meg a motor), ereje nem volt. Miután kicsit melegedett a motor sikerült elindulnom, de gyorsításnal szaggatott alig akart menni. Haza érve inpa ezt írta ki CDKM MISSFIRE DETECTION,és MISSFIRE CYL 1 és 3.
Mas hibauzenet nem volt. Szerelőm csak pénteken tudja megnezni.....
Addig is valami ötlet, hogy mi lehet?
PS N42B18

Köszöntem


valószínűleg a gyújtótrafó szállt el. típushiba. érdemes megcserélni, az 1-est a 2-essel, a 3-ast a 4-essel. megnézni átviszi-e a hibát.
ha veszel trafót én a Beru-t javaslom. és érdemes mind a 4-et cserélni. nálam 1 volt rossz, kb 85ezret bírt a gyári Bremi. de idővel valószínű sorra elszálltak volna.

YELLOW Elküldve: 2021-02-02 17:12 N46 és N42 motorok

PTamas7894 írta: Sziasztok,

Tegnapi olajszintellenőrzésnél észrevettem, hogy a nivópálcámon minimális fehér trutyi van azon a részén ami már nem ér bele az olajba.
Meg kellene ilyednem, vagy ez természetes így télen?
Az olajbetöltőnél teljesen szép tiszta minden, vízszint is rendben, és a víz sem zavaros.


normális, ne foglalkozz vele.

YELLOW Elküldve: 2021-02-01 19:58 Olvasólámpás belsõ világítás

Bryan írta: Sziasztok! Adott egy facelift előtti E46 touring.
Gondoltam kicserélem a belső világítást. Elsőt beraktam, jó is. Hátulra is beraktam, ezáltal egyik lámpa de működik. Gyújtás le és vissza, bekapcsolom a lámpát, felvillan az első és hátsó, és ennyi is volt.
De, ha berakok egy hagyományos T10-és izzót az egyikbe, már működik is a másik, csak a kettő led nem megy egyszerre. Valakinek valami ötlete van?
Vagy inkább engedjem el?


előtét ellenállás kellene. vagy normális LED-es sofita, aminek legyártásakor figyeltek erre.

YELLOW Elküldve: 2021-01-31 08:57 hûtõ

kisskarex írta: Sziasztok rajongók!
Olyasmi kérdésem lenne,hogy a kiegyenlitő tartályon lévő kupaknak lehet e baja?
Fogyogat a vizem de nem vészesen kb 1000km/1dl és a sapka alján és a tartály peremén meg oldalán mindig áll a viz valamint amost már a nyúlvány is kicsit ködös.
Lehet elöregedett a sapkavagy elég csak kicserélni az O gyűrűket rajta?
Gondolom specko méret és ilyesmi nincs külön esetleg méretet tud valaki irni
hátha kapok szilikont hozzá!
Előre is köszönöm!


a sapka egyben egy szelep is. szóval akár lehet baja is. de nem ritka a tartály repedés sem, főleg ha elérett a műanyag. ugyanez számos csatlakozásnál igaz lehet, ahol a hűtőcső csatlakozik valahova. EGR hűtő dízelnél, vagy olajhűtő benzinesnél is át tud engedni és bedolgozni az olajkörbe, vagy a motorba.

YELLOW Elküldve: 2021-01-29 17:41 Ajtónyítási Gondok!

sbalazs22 írta: Sziasztok

Van egy e46 318d bmw.
Ezzel van olyan gond,hogy a távirányitó nem reagál semmire.
Kulcs jó zke modul cserélve lett mert valaki kicserélte és nem belevaló volt benn ez természetesen kódolva lett.Szélvédő jó nem szakadt.Vevő panel cserélve lett mert be volt ázva.Ajtó,csomagtartó,motorháztető kontaktok rendben.Belső gombal műnködik a centrálzár.Próbáltam új távirányitóval is semmi.Oszciloszkópal mérve a vevő panel veszi a távirányitó jelét.Vezeték rendben nem szakadt.Én már szerintem mindent kipróbáltam,de hátha van még valakinek egy jó ötlete.Előre is köszönöm a válaszokat


amatőr kérdés, de próbáltad be is tanítani a kulcsot?

YELLOW Elküldve: 2021-01-29 17:40 Önindító

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Rég nem írtam,ez jó jel.Egy furcsa dologgal kapcsolatban kérdeznék hogy mióta meg van az autó sose volt bajom az önindítóval és most sincs kivéve hogy eddig két alkalommal egyszer ősszel és most pár napja csinált olyat az önindító hogy olyan hangot adott bent üllve mint amikor egy cementeszsák zúdúl le egy háztetőről úgy tudnám idézni hogy ilyesmi mély hang hogy:"Vusshh..." és azt szeretném kérdezni (Ja igen ilyenkor szerintem nem forgatta meg a blokkot..)hogy ez minek az előjele illetve ezt tudom-e házilag orvosolni vagy csak villamosságis,illetve korából fakadóan esetleg pont nem feküdt fel az indító és normál jelenség-e? Ez kétszer fordult elő fél éve elsőnek meg most.


ez bendix hiba lesz. ha nem jó, akkor egy darabig lehet azt, hogy egy fadarabot benyomni az önindítóhoz, és azzal megütögetni. vagy a bendix szorul, vagy a behúzótekercs rosszalkodik.

Köszi.Viszont 4.5-év alatt sose csinált ilyet csak az utóbbi fél év alatt két alkalommal.Ezekröl tudsz cikkszámot adni?Illetve érdemes addig megbontanom amíg működik?


realoem és bmwfans oldalakon te is megtalálod a cikkszámokat.
attól, hogy eddig nem volt, most meg van... ez ilyen. 1x csak hiba lesz. pont ahogy kiég egy izzó. mivel itt mechanika van, így a hőfokok is közre játszhatnak, hogy mikor produkálja vagy nem.

Igazad van,sajnos reggel hallottam egy tipikus darálós hangot szerintem ez blendix lesz mert forogni forog,igen fokozatosan lesz gáz vele csak tavaszig bírja már ki mert lefagyok a csillaggarázs végett


ha meg tudod ütögetni, akkor jó lesz még egy darabig. csak legyen nálad valami, amivel hozzáférsz.

YELLOW Elküldve: 2021-01-28 21:49 Önindító

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Rég nem írtam,ez jó jel.Egy furcsa dologgal kapcsolatban kérdeznék hogy mióta meg van az autó sose volt bajom az önindítóval és most sincs kivéve hogy eddig két alkalommal egyszer ősszel és most pár napja csinált olyat az önindító hogy olyan hangot adott bent üllve mint amikor egy cementeszsák zúdúl le egy háztetőről úgy tudnám idézni hogy ilyesmi mély hang hogy:"Vusshh..." és azt szeretném kérdezni (Ja igen ilyenkor szerintem nem forgatta meg a blokkot..)hogy ez minek az előjele illetve ezt tudom-e házilag orvosolni vagy csak villamosságis,illetve korából fakadóan esetleg pont nem feküdt fel az indító és normál jelenség-e? Ez kétszer fordult elő fél éve elsőnek meg most.


ez bendix hiba lesz. ha nem jó, akkor egy darabig lehet azt, hogy egy fadarabot benyomni az önindítóhoz, és azzal megütögetni. vagy a bendix szorul, vagy a behúzótekercs rosszalkodik.

Köszi.Viszont 4.5-év alatt sose csinált ilyet csak az utóbbi fél év alatt két alkalommal.Ezekröl tudsz cikkszámot adni?Illetve érdemes addig megbontanom amíg működik?


realoem és bmwfans oldalakon te is megtalálod a cikkszámokat.
attól, hogy eddig nem volt, most meg van... ez ilyen. 1x csak hiba lesz. pont ahogy kiég egy izzó. mivel itt mechanika van, így a hőfokok is közre játszhatnak, hogy mikor produkálja vagy nem.

YELLOW Elküldve: 2021-01-27 22:03 Önindító

John írta: Sziasztok.Rég nem írtam,ez jó jel.Egy furcsa dologgal kapcsolatban kérdeznék hogy mióta meg van az autó sose volt bajom az önindítóval és most sincs kivéve hogy eddig két alkalommal egyszer ősszel és most pár napja csinált olyat az önindító hogy olyan hangot adott bent üllve mint amikor egy cementeszsák zúdúl le egy háztetőről úgy tudnám idézni hogy ilyesmi mély hang hogy:"Vusshh..." és azt szeretném kérdezni (Ja igen ilyenkor szerintem nem forgatta meg a blokkot..)hogy ez minek az előjele illetve ezt tudom-e házilag orvosolni vagy csak villamosságis,illetve korából fakadóan esetleg pont nem feküdt fel az indító és normál jelenség-e? Ez kétszer fordult elő fél éve elsőnek meg most.


ez bendix hiba lesz. ha nem jó, akkor egy darabig lehet azt, hogy egy fadarabot benyomni az önindítóhoz, és azzal megütögetni. vagy a bendix szorul, vagy a behúzótekercs rosszalkodik.

YELLOW Elküldve: 2021-01-27 20:29 Csomagtérajtó nem nyílik

Noresz írta: Sziasztok, olyan problemam van, hogy a csomagtarton nem egnek az egoim es a zar sem nyitodik. Egyalltalan semmi aram nincs a csomagtartoba. Milyen baj lehet? Köszönöm


a kábel átvezetés megtörhetett a csomiajtónál. tipikus probléma nagyon sok autónál.

YELLOW Elküldve: 2021-01-27 20:28 Hûtés probléma

Bryan írta: Sziasztok!
Alany egy 2001 E46 Touring, 100 kW-os 20d motorral.
A napokban tapasztaltam, hogy hosszabb pályázás során gyenge lesz a fűtés. Az üzemi hőmérsékletet nem éri el, éppen hogy megemelkedik a mutató a kék zónából.
Egy helyben állva alapjáraton jó a fűtés, nagyjából melegedik is, de közel se üzemire.
Én termosztátra gyanakszom, de a fene tudja, nincs kedvem feleslegesen szétszedni, és újra felfagyállózni a verdát ebben az időben. (úgyis ez lesz a vége...)
Egy 2 órával ezelőtt álltam meg az udvaron, hosszabb pályázás után (120 km), meg Nyomkodtam az alsó és felső vízcsövet ami a hűtőből jön ki. Kissé kluttyog, mintha levegős lenne a cső.
Tágulási tartály maxon van. Én eléggé gyanakszom hogy légteleníteni kell, ezek mentén.
Valaki tud valami ötletet? Netán leírni a légtelenítés menetét pontosan?
Érdekes, hogy lassan, városban haladva jó a fűtés, csak nagyobb tempónál szar.


ez inkább termosztát probléma. legalábbis erre utal a dolog. előfordulhat, hogy nem csak 1 termosztátod van. ha több, akkor érdemes mindkettőt cserélni.
légtelenítés párszor le van már írva. vagy vízszintesen kell állni, vagy az orra legyen magasabban. motor legyen hideg. légtelenítőket kitekerni. motor beindít, fűtést ráad, bent középen a pirosba tekerni, felvenni a hőfokot és a ventit közepesre állítani minimum. aztán hagyni kell, míg teljesen üzem meleg lesz a motor. közben a kiegyenlítőn keresztül lehet nézni a szintet. és mindig szintre kell tölteni közben, hogy ne tudjon levegőt beszívni a körbe. aztán ahogy a légtelenítőkön megjelenik a víz, el lehet zárni őket., majd a jó szint után a kiegyenlítőre is felmehet a kupak. kupakot lehet menet légtelenítés közben ki/be tekerni, csak vigyázni kell, mikor már meleg. aztán másnap hideg motornál újra szint ellenőrzés. és pár napig érdemes figyelni a szintet.

YELLOW Elküldve: 2021-01-26 22:25 Mi lehet a baj?_

Istvanka1983 írta: Üdvözlök mindenkit!

Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy van egy E46 touringom, 2.0 dízel.
A probléma a következő: 2000-es fordulat fölé huzatom nem bírom következő sebességekbe rakni vagy kivenni az adott sebességből. E fordulat alatt minden sebességet vesz hibátlanul. Mi lehet a gond!?
Munkahengert cseréltem .... de változás nem történt.
A másik probléma pedig, hogy 2-esből 3-masba való váltáskor néha 5-be megy. Ha 4-ből váltok 5-be akkor időnként 3-ba megy.
Találkozott-e már valaki hasonló problémákkal, ha igen mi rá a megoldás!?
Azt elfelejtettem, hogy alapjáraton van egy kissebb remegése az autónak!
Köszönöm előre is a válaszotokat!


itt több minden is lehet a hiba. kuplung, kuplungszerkezet. szinkrongyűrű kopás, vagy vannak a váltóban ilyen stiftek, amik a fokozatban tartják és a fokozat váltásban is segítenek. ezek ilyen rugós stiftek, amik el szoktak törni pl. ha már sok a km, s nem tudni mi mikor lett cserélve, akkor egy váltó felújítás nem árt. a stiftekhez nem kell bontani a váltót, de le kell venni. ha le van véve, akkor kuplung lendkerék ellenőrzés.
rázkódás lehet gumibak miatt, porlasztók miatt, lendkerék miatt.

YELLOW Elküldve: 2021-01-20 22:57 Ülésfűtés - hibák - beszerelés - javítás

bmate92 írta: Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem! Van egy E91-em amibe fűthetők az ülések, de nem tudom bekapcsolni! A led-ek nem világítanak, csak a háttérvilágítás. Biztosítékok, kábel rendben. Találkozott már valaki ilyennel? Köszi a válaszokat!


ülés alatti csatlakozó átmozgatása,olajmentes kontakt spray-vel való áttisztítása megér egy próbát.
a másik, hogy korábban működött? nem lehet, hogy az előző tulaj ülést cserélt és maga az ülés nem fűthető?

YELLOW Elküldve: 2021-01-16 15:34 Mi lehet a baj?_

corvin30 írta:
YELLOW írta:
corvin30 írta:
YELLOW írta:
corvin30 írta: Sziasztok! Nagyon bízom benne, hogy valaki tud tanácsot adni, hogy merre induljak! Az autóm egy 2014 februári évjáratú BMW 116i, amit tavaly augusztusban vásároltam. Pár hetes használat után szeptember végén vezettem először esőben, amikor azt tapasztaltam, hogy az autó 90-100 km/h sebességnél erősen lefékezett. Nagyon megijedtem, de a helyzetet tudtam kezelni egy kuplung hatosból visszaváltok manőverrel. Legközelebb október végén vezettem az autóm szakadó esőben, amikor ugyanezt a jelenséget tapasztaltam, előzésénél kifejezetten kellemetlen és félelmetes volt a helyzet.

Azt tudni kell, hogy az autó komputere semmilyen hibaüzenetet nem jegyzett fel, a jelenséget normális működésként kezelte.

Több autószerelővel/szakértővel beszélve az alábbi utakat jártam be:

- volt aki szerint elektromossági probléma, ami motorteljesítmény-csökkentést okoz, de egy autóvillamossági guru szerint nem az,
- fórumokat bújva ABS jeladó problémát találtam a hiba okának, de nem vagyok benne biztos, hisz csak - főleg angol nyelvű - fórumokat olvastam.

Végső elkeseredésemben felhívtam a volt tulajdonost, aki elmondta, hogy az utolsó szervizen ABS szenzort és kéziféket javítottak az autón.

Összefoglalva a jelenség csakis esőben, illetve nedves időben jelentkezik és olyan, mintha vezetés közben hirtelen lefékezne az autó.

Segítséget és tanácsot kérek, köszi előre is!


valóban olyan, mintha beavatkozna... nem pörög esetleg ki a kerék, vagy sodródik az autó?
ha nem, akkor elvileg szervizben csinálhattak volna egy menetstabilizáló adaptáció nullázás, azaz alapérték beállítást, újra kalibrálást.
ami még eszembe jut, hogy az első és a hátsó tengelyen, ha eltérő gumi méret van, akkor lehet emiatt nem teljesen váltóméretei egymásnak, ezért a teljes kerékátmérő eltér. ha a stabilitás kontroll vezérlőjében szűkre van szabva ez az érték, hogy kis eltérést enged meg, akkor a sebesség növelésével fokozatosan jön ki a különbség, és mivel a két tengely között egyre nagyobb lesz a forgási különbség, ezért a rendszer beavatkozik. ezt a műszerfalon még nem jelzi, mert nem olyan mértékű. viszont ennek szárazon is ki kellene jönnie.
viszont a 116i azért nem egy olyan erős autó, hogy nagy sebességnél kipörgesse a kereket. de lehet valahol, valamelyik csatlakozásnál vizet kap és az az oka.
specialistát kell keresni, aki kibogarássza mi lehet a gond, és átnéz mindent, van gyári szoftvere az autó diagnosztizálásához és programozásához.


Köszi a választ Yellow!

Hamarosan aktuális az éves szerviz, illetve a műszaki vizsgáztatás, mindenféleképpen kérni fogom a menetstabilizáció nullázást és az újra kalibrálást.

Egyébként az autó nem sodródik ki és a kerék sem pörög ki, abszolút irányban marad az autó az úton.

Nem eltérőek az első és a hátsó tengelyen lévő kerekek, úgyhogy sajna ez nem lehet a probléma forrása

Az szerintem is egyértelmű, hogy valahol víz jut a rendszerbe.

Akkor te is úgy gondolod, hogy az ABS fele kell elindulni? Fékek esetleg?



ott vannak az ABS szenzorok csatlakozásai, lehet ott jut be a víz, a kerékjárati dobnál. ezeket végig kell bogarászni.
ami még lehet, hogy neked lehet a giroszkóp érzékelője hátul van a jobb oldalon, a kerék mögött a csomagtérben. és mintha az 1-es szeretne ott beázni. lehet ott ázik. és ugye a giroszkóp rendellenes gyorsulást érez valamelyik irányba ezért fogja meg az autót.


Hú Yellow, te többet segítettél, mint az összes autószerelő/szakértő/guru az elmúlt fél évben összesen

Nagyon köszönöm, kezdem a nyomozást!


ettől még nem javul meg. én is csak tippelek. látatlanban mást nem tudok.

YELLOW Elküldve: 2021-01-16 10:17 Mi lehet a baj?_

corvin30 írta:
YELLOW írta:
corvin30 írta: Sziasztok! Nagyon bízom benne, hogy valaki tud tanácsot adni, hogy merre induljak! Az autóm egy 2014 februári évjáratú BMW 116i, amit tavaly augusztusban vásároltam. Pár hetes használat után szeptember végén vezettem először esőben, amikor azt tapasztaltam, hogy az autó 90-100 km/h sebességnél erősen lefékezett. Nagyon megijedtem, de a helyzetet tudtam kezelni egy kuplung hatosból visszaváltok manőverrel. Legközelebb október végén vezettem az autóm szakadó esőben, amikor ugyanezt a jelenséget tapasztaltam, előzésénél kifejezetten kellemetlen és félelmetes volt a helyzet.

Azt tudni kell, hogy az autó komputere semmilyen hibaüzenetet nem jegyzett fel, a jelenséget normális működésként kezelte.

Több autószerelővel/szakértővel beszélve az alábbi utakat jártam be:

- volt aki szerint elektromossági probléma, ami motorteljesítmény-csökkentést okoz, de egy autóvillamossági guru szerint nem az,
- fórumokat bújva ABS jeladó problémát találtam a hiba okának, de nem vagyok benne biztos, hisz csak - főleg angol nyelvű - fórumokat olvastam.

Végső elkeseredésemben felhívtam a volt tulajdonost, aki elmondta, hogy az utolsó szervizen ABS szenzort és kéziféket javítottak az autón.

Összefoglalva a jelenség csakis esőben, illetve nedves időben jelentkezik és olyan, mintha vezetés közben hirtelen lefékezne az autó.

Segítséget és tanácsot kérek, köszi előre is!


valóban olyan, mintha beavatkozna... nem pörög esetleg ki a kerék, vagy sodródik az autó?
ha nem, akkor elvileg szervizben csinálhattak volna egy menetstabilizáló adaptáció nullázás, azaz alapérték beállítást, újra kalibrálást.
ami még eszembe jut, hogy az első és a hátsó tengelyen, ha eltérő gumi méret van, akkor lehet emiatt nem teljesen váltóméretei egymásnak, ezért a teljes kerékátmérő eltér. ha a stabilitás kontroll vezérlőjében szűkre van szabva ez az érték, hogy kis eltérést enged meg, akkor a sebesség növelésével fokozatosan jön ki a különbség, és mivel a két tengely között egyre nagyobb lesz a forgási különbség, ezért a rendszer beavatkozik. ezt a műszerfalon még nem jelzi, mert nem olyan mértékű. viszont ennek szárazon is ki kellene jönnie.
viszont a 116i azért nem egy olyan erős autó, hogy nagy sebességnél kipörgesse a kereket. de lehet valahol, valamelyik csatlakozásnál vizet kap és az az oka.
specialistát kell keresni, aki kibogarássza mi lehet a gond, és átnéz mindent, van gyári szoftvere az autó diagnosztizálásához és programozásához.


Köszi a választ Yellow!

Hamarosan aktuális az éves szerviz, illetve a műszaki vizsgáztatás, mindenféleképpen kérni fogom a menetstabilizáció nullázást és az újra kalibrálást.

Egyébként az autó nem sodródik ki és a kerék sem pörög ki, abszolút irányban marad az autó az úton.

Nem eltérőek az első és a hátsó tengelyen lévő kerekek, úgyhogy sajna ez nem lehet a probléma forrása

Az szerintem is egyértelmű, hogy valahol víz jut a rendszerbe.

Akkor te is úgy gondolod, hogy az ABS fele kell elindulni? Fékek esetleg?



ott vannak az ABS szenzorok csatlakozásai, lehet ott jut be a víz, a kerékjárati dobnál. ezeket végig kell bogarászni.
ami még lehet, hogy neked lehet a giroszkóp érzékelője hátul van a jobb oldalon, a kerék mögött a csomagtérben. és mintha az 1-es szeretne ott beázni. lehet ott ázik. és ugye a giroszkóp rendellenes gyorsulást érez valamelyik irányba ezért fogja meg az autót.

YELLOW Elküldve: 2021-01-15 22:10 Ajtónyítási Gondok!

hil írta: Sziasztok! Volt már olyan valakinek, hogy hidegben, nálam -3 fok alatt nem működik a vez. oldali ajtó kilincse? A jelenség: lezárt autónál, -3 fok alatt a kilincs könnyen mozog ha meghúzom és furcsán, lagymatagon megy vissza. Egyszer kinyitottam ilyen állapotban az ajtót és addig nem tudtam becsukni, amíg nem melegedett fel. 0 fok fölött mindig rendesen működik. Elég körülményes a másik oldalról beszállni. Minden ötletet meghallgatok, várom a tanácsokat a gyógyításra.
Előre is : Köszi!


BMW-nél nem, de Stilo-nál igen. télen nem is mossuk már le. bowden vizet kap,ez a jelenség, de vissza is könnyen megy. mondjuk most nagyobb baj, hogy ma reggel első rugótörése lett, aztán egy gumi is kuka, mert széthasította.
mondjuk ha jobban belegondolok, lehet a BMW is csinálta 1x. 70%-ban azt mondom, a vízhez és a fagyáshoz van köze. Stilo-nál próbáltam fújkálni a kilincsen keresztül, de ugyanúgy hőlégfúvózni kellett tavaly reggelente. de ajtókárpitot nem akartam levenni.