b_imi írta:
Bitu79 írta:
Én elégedett vagyok a Michelin Energy Saver-el.Az autó nagyon jól viselkedik ezekkel.Fantasztikus kanyarsebességet lehet produkálni velük.Ráadásul csendesek is.Ár-érték arányban ez az egyik legjobb szerintem.Ahogy észrevettem,itt egyesek magát a márkát nem szeretik.Nem tudok mit kezdeni az olyan véleményekkel,hogy szart vettem.Hisz meg sem indokolja,aki fikázza.Csak közli,hogy szar.Ami nem igaz ráadásul.Késöbbiekben persze lehet kipróbálom más neves gyártó termékét is.Azért írtam,mert egyből jöttek a negatív hsz-ek,KGR-t kivéve.
Ő indokot is írt,miért szereti a márkát.
Én a nagyon jó ár-érték aránya miatt a legjobb nyári gumik közé sorolom az Energy Savert.
Akkor megindoklom. Egy ilyen termékkel szerelt autóval (tökéletes állapotú gumi és guminyomás) sajnos nem sikerült megállni, mert ez a gumi nem tapadt. Sajnos ez egy zsákbamacska, mivel azt hiszi a felhasználó, hogy ha tökéletes a felülete, akkor biztos jó. Hát nem. Az azonnali váltás meghozta a várt eredményt. Ja, a gumi 2,5 éves volt kb. 18E km-t futott!
Persze (utólag) rájöttem én is. Mit várok egy olyan gumitól ami nem kopik. Hiszen a tapadás ára a kopás.
A BMW-n Michelin gumi van csak a Pilot Sport verzióból. Ennek a tapadásával nincs gond, viszont 4 évesen már repedezik. Szóval ez se váltotta be 100%-ban az elvárásokat.
Energy Saver-t soha nem vennék az tuti, mivel kiszámíthatatlan.
Legjobbak között van, fantasztikus kanyarsebességet lehet produkálni velük. Hát persze.
Csak a nagy bizalom miatt nehogy egyszer meglepődj, mert akkor már a DSC is kevés lesz, hogy összeszedd az autót. Szar érzés, hidd el.
én saját példával tudnék élni, bár leírtam már sokat, de lehet aktuális megint.
az én véleményem az, hogy ugyanazon gyár, területi elhelyezkedése (lokációja) is más-más gumit eredményez ugyanazon típusból.
nekem BF Goodrich G-Force Profiler van. nem egyszerre vettem, sőt a méret is más. az egyik Made in Hungary, míg a másik Made in France. a francia sokkal jobban tapad, nem csak mert az a szélesebb. ez annyiből jön ide, hogy ez is Michelin termék. én gyanítom, hogy ami Mo-on gyártott Michelin, az nem lesz olyan, mint egy francia. kollégám vett egy OFF autót, egyterű, még 200ezer km felett, gyanúsan a gyári Energy Saver gumik voltak fent (DOT-ból is kiindulva). nem volt gond a tapadással, bár a minta már nem volt az igazi. sajnos azt nem néztem meg, hol gyártott gumi volt, de gyanítom, nem magyar.
az igaz, hogy a kevésbbé kopó gumi nem úgy tapad. ezek a gumik nem is készülnek túl nagy méretekben, mivel inkább kisebb motoros, takarékos autókra szánják, olyanoknak, akik nem forszírozzák a vezetést. ilyen gumija minden gyártónak van, GoodYear is alkalmazta G Astrákon, vagy Golf-okon egy időben, a saját ugyanilyen gumijukat.
ez márkás gumi relatíve olcsón. én sem tennék fel, valószínű méretemben nem is létezik, de ha valaki kisebb autóm lenne, valami off márka, akkor meg találnék helyette még olcsóbban, pl koreai alternatívát.
amit szintén szoktam említeni, az a Barum. romániában gyárott példányai 1-1,5mm-el kisebb a futófelületük, más az anyag, esőben olyan, mintha taknyon csúszna az ember.
egyébként az sem szent írás, hogymert egy gumi jobban kopik, akkor jobban is tapad. lásd kínai gumik, főleg Maranghoni.
szóval az ilyen vitáknál szerintem célszerű azt a tényt is figyelembe venni, hogy az adott gumi hol készült. mert bár tény, hogy az alapanyag (az egyik) a korom nálunk készül, pl itt nálunk, és állítólag nagyon jó minőség, úgy tudom inkább külföldre viszik. ez is érthetetlen, hogy bár nyíregyen ott a Michelin, oda miért nem viszik? valószínű, kevésbbé minőségi kormot, olcsóbban tudnak beszerezni.