Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-12-09 18:44 Grundmodul, központizár vezérlő

hil írta:
Szia!
Már megbocsáss, de nagyon, borzasztóan furán hat számomra ez a kierőszakolt köszönöm kérés.
Erről már korábban volt szó, nem is értem mi a célod vele.
Bocs az észrevételemért,
bye:hil


Te nem tudtad? az egész neten akkor vagy valaki, ha sok a lájk, ha sok a megtekintés, ha sok a követő, ha sok a tetszik. anélkül senki vagy.
én már kezdem érezni magam valakinek
(természetesen én is örülök neki, hogy a háttérben olvasók ezek szerint nagy része talál hasznosat a sok pofázásomban, mindenzt kikényszerítés nélkül.)
amúgy marhára nem érdekel, de tényleg, de ez a kierőszakolós dolog zavaró. aki úgy érzi majd rányom. én párszor el is felejtettem más részére, mert sokszor eszemben sincs.

YELLOW Elküldve: 2015-12-09 12:17 Manuális klíma - Digit klíma

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok!
kérdésem lenne: a digit klíma kijelzőjének fényerejét Nálatok sem lehet változtatni? Az fl előtti is ilyen volt, a mostani is. Vagy ez mindenkinél állandó fényerővel vakít?
Köszi:hil


ha tekered a lámpakapcsoló modulon a fényerő állítót, akkor változik az is. legalábbis a rádió biztos, de szerintem a klíma is. azt már nem tudom, hogy automata állítás is működik-e, vagy az csak az óracsoporton.

amúgy a csappantyúid, hogy állnak leállított motornál?

Szia Y!
Ha kézzel tekerem, rádió fényereje változik a klíma kijelző nem. Automata állításkor a klíma panelon kívül minden sötétedik

Nem néztem meg csappantyúk állását, igazából nagyon nem is érdekel. Ha belegondolsz akár a nyitott, akár a zárt állás is megmagyarázható, hogy miért jó. Egyébként hol kell látni?
bye:hil



megnézem majd a klímapanelt, mert amúgy leszaladtam, csak totál elfelejtettem, hogy a klmáé érdekel. aztán már nem volt kedvem megint. de amint megyek majd az autóval, megnézem. de amúgy dereng, mintha azon tényleg nem változna.... de mondjuk nekem alapjáraton elég erősre van állítva a fényerő.

csappantyúhoz be kell nézni a fekete lyukba csappanttyú mester megmondja majd. amúgy kiszedett pollenszűrő mellett kell bekukkantani a résen.

szerk.: egyébkáént egyre jobban dereng, hogy volt ez már téma, és mintha akkor azt írták volna, hogy a világítás modullal a klímapanel nem kommunikál, ezért világít nagy fénnyel. de én talán pont emiatt is tartom majdnem max-on a fényerőt. hogy ne legyen nagy különbség.


no, ma elmentem a télit felrakatni végre

nekem a klímán is változik a fényerő. az automata állítást nem néztem meg, de a tekerővel ha állítom, akkor a klíma panelé is változik.
szóval rosszul emlékeztem, hogy a klímáét nem állítja.

YELLOW Elküldve: 2015-12-08 18:55 Kerékcsere szerszám

lantika írta:
YELLOW írta:
Real írta:
valter320d írta:
Tano írta:
Szemy írta:
Real írta: Hány Nm-rel kell meghúzni e46-on a kerékcsavarokat hivatalosan? Sehol nem találom... Valaki leírná nekem, hogy mi van a könyvben? Nagyon köszönöm, fontos (és sürgős) lenne.


Szia!

Ugy emlekszem a "So wird's gemacht" könyvben 100 Nm van irva, de sajnos nem tudom megnezni, mivel amikor eladtam az autot, azt is odaadtam.

Szemy


Ilyen kérdések kapcsán legjobb megnézni a TIS-t, abban ezek le vannak írva. Egyébként 120-130-at írnak ott.


1 kattig


Köszönöm a válaszokat! Mivel a gumisok szeretik túlhúzni a kerékcsavarokat, vettem egy fasza nyomatékkulcsot. Ez 260Nm-ig van skálázva, és a csavarok kitekerésénél maximum állásban kattogott (valamint még pluszban ugrálnom is kellett a kulcson), ezért egyes helyeken tuti, hogy min. 300-zal (vagy jóval többel) húzzák meg a gumisok légkulccsal.

Visszacsavarásnál én a 100-110Nm-t nagyon kevésnek találtam, így 140 körülivel húztam meg a csavarokat.


hát általában gumisoknál 130.150 között vannak a kulcsok, a légpisztolyt szokták 130-ra lőni.
érdekesség ha jól emlékszem a swift1 gyári előírása 70-80Nm


Tuti nem a Swift 1-re gondoltäl. Azt japänban gyärtottäk 1982-1989 között. Egyebkent az esztergomi gyärban a kerekcsavar nyomatekkulcs 110 Nm-re volt ällitva. A feltengely meg 180 Nm-re. (1997-2010-ig pont a kereknyomatekoläs környeken volt dolgom)


"ha jól emlékszem" - nekem ezt mondta a gumis jó pár éve. sosem néztem utána, bár van swift szerelési könyvem, de sosem érdekelt

YELLOW Elküldve: 2015-12-08 13:23 Kerékcsere szerszám

elgeri írta:
YELLOW írta:
Real írta:
valter320d írta:
Tano írta:
Szemy írta:
Real írta: Hány Nm-rel kell meghúzni e46-on a kerékcsavarokat hivatalosan? Sehol nem találom... Valaki leírná nekem, hogy mi van a könyvben? Nagyon köszönöm, fontos (és sürgős) lenne.


Szia!

Ugy emlekszem a "So wird's gemacht" könyvben 100 Nm van irva, de sajnos nem tudom megnezni, mivel amikor eladtam az autot, azt is odaadtam.

Szemy


Ilyen kérdések kapcsán legjobb megnézni a TIS-t, abban ezek le vannak írva. Egyébként 120-130-at írnak ott.


1 kattig


Köszönöm a válaszokat! Mivel a gumisok szeretik túlhúzni a kerékcsavarokat, vettem egy fasza nyomatékkulcsot. Ez 260Nm-ig van skálázva, és a csavarok kitekerésénél maximum állásban kattogott (valamint még pluszban ugrálnom is kellett a kulcson), ezért egyes helyeken tuti, hogy min. 300-zal (vagy jóval többel) húzzák meg a gumisok légkulccsal.

Visszacsavarásnál én a 100-110Nm-t nagyon kevésnek találtam, így 140 körülivel húztam meg a csavarokat.


hát általában gumisoknál 130.150 között vannak a kulcsok, a légpisztolyt szokták 130-ra lőni.
érdekesség ha jól emlékszem a swift1 gyári előírása 70-80Nm


Én legutóbb kézzel húztam meg egy univerzális X kerék kulccsal, érzésre... aggódjak???

Tavaly ősszel, illetve most tavasszal is volt új gumik vétele / cseréje, akkor gumissal oldattam meg. De ezelőtt, a régi, 89-es Kadettnél hosszú éveket éltem túl így.


hát nekem volt olyan, hogy amikor más gumishoz mentem, utána rápróbáltam a gyári kerékkulccsal. könynen tudtam még rajta húzni. utána elmentem ahova szoktam menni, mondtam nyomatékkulccsal húzzák már át. ezért nem oda mentem, mert tele voltak több napra, aztán nekem is sürgős volt.
szerintem kézzel sokkal erősebben meg tudod húzni. láttam olyan balfaszokat, akik mintha értenének az autókhoz, közben nem, de úgy megtépik, hogy hajlik közben a kerékkulcs.

én mondjuk vettem már nyomatékkulcsot, de ugyanúgy gumishoz viszem, csak azért vettem, mert mindig is akartam egyet illetve sosem lehet tudni mikor kell. ha lenne csápos emelőm, akkor magamnak cserélném, de féloldalas emelgetésnek nem vagyok a híve. ez az én hülyeségem biztos.

YELLOW Elküldve: 2015-12-08 13:19 Manuális klíma - Digit klíma

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok!
kérdésem lenne: a digit klíma kijelzőjének fényerejét Nálatok sem lehet változtatni? Az fl előtti is ilyen volt, a mostani is. Vagy ez mindenkinél állandó fényerővel vakít?
Köszi:hil


ha tekered a lámpakapcsoló modulon a fényerő állítót, akkor változik az is. legalábbis a rádió biztos, de szerintem a klíma is. azt már nem tudom, hogy automata állítás is működik-e, vagy az csak az óracsoporton.

amúgy a csappantyúid, hogy állnak leállított motornál?

Szia Y!
Ha kézzel tekerem, rádió fényereje változik a klíma kijelző nem. Automata állításkor a klíma panelon kívül minden sötétedik

Nem néztem meg csappantyúk állását, igazából nagyon nem is érdekel. Ha belegondolsz akár a nyitott, akár a zárt állás is megmagyarázható, hogy miért jó. Egyébként hol kell látni?
bye:hil



megnézem majd a klímapanelt, mert amúgy leszaladtam, csak totál elfelejtettem, hogy a klmáé érdekel. aztán már nem volt kedvem megint. de amint megyek majd az autóval, megnézem. de amúgy dereng, mintha azon tényleg nem változna.... de mondjuk nekem alapjáraton elég erősre van állítva a fényerő.

csappantyúhoz be kell nézni a fekete lyukba csappanttyú mester megmondja majd. amúgy kiszedett pollenszűrő mellett kell bekukkantani a résen.

szerk.: egyébkáént egyre jobban dereng, hogy volt ez már téma, és mintha akkor azt írták volna, hogy a világítás modullal a klímapanel nem kommunikál, ezért világít nagy fénnyel. de én talán pont emiatt is tartom majdnem max-on a fényerőt. hogy ne legyen nagy különbség.

YELLOW Elküldve: 2015-12-08 12:23 Manuális klíma - Digit klíma

hil írta: Sziasztok!
kérdésem lenne: a digit klíma kijelzőjének fényerejét Nálatok sem lehet változtatni? Az fl előtti is ilyen volt, a mostani is. Vagy ez mindenkinél állandó fényerővel vakít?
Köszi:hil


ha tekered a lámpakapcsoló modulon a fényerő állítót, akkor változik az is. legalábbis a rádió biztos, de szerintem a klíma is. azt már nem tudom, hogy automata állítás is működik-e, vagy az csak az óracsoporton.

amúgy a csappantyúid, hogy állnak leállított motornál?

YELLOW Elküldve: 2015-12-08 10:07 Kardánkereszt

Powerliqid írta: Sziasztok.
Kezdeném azzal,hogy sürgős és égető a problémám.
Vázolom röviden.
1000km-re vagyok Magyarországtól.
Kardán problémám van(ismert a forrás,keresztek oda vannak,rágnak).
Mindenféleképpen fel újíttatom a régit,de most haza szeretnék jutni gond nélkül.
A gondom az,hogy az én kardánomon nincs címke. Így csak haverom ugyanilyen vasáról lenézett számára tudok hagyatkozni.
Az autó 2002/12 320D Facelift AUTOMATA Sedan 150LE.A kinyomozott szám pedig: 7 518 375
Találtam egy ilyen számú,jó állapotú komplett kardánt. A szám alapján szerintetek passzolna az enyémre?
Sehol nem találtam róla infót.....
A segítséget előre is köszönöm!!!!!!!!!!!


ha a tiéd is automata, akkor igen. ha nem akkor nem. manual és automata különböző úgy tudom. kaptál linket ott kikeresheted.

YELLOW Elküldve: 2015-12-07 21:27 Motorolaj

lantika írta:
YELLOW írta:
Lacip írta:
Vegyetek egy viszkozításmérőt, aztán nézzétek meg az olajat 5000 km után, utána beszélgessünk.


nem tudom mennyibe kerül egy olyan készülék, de valószínű nem áldoznék rá (mert nem lehet olcsó). de nekem van leengedett olajam lezárva, 10-12ezer km-esek 0w-30-asok, illetve egy 7600km-t futott 0w-40-es.

azt elhiszem, ha 20-30ezret futott olajat nézel vele, az elég XAR lesz. de aki addig használ egy olajat, meg is érdemli. az én leengedett olajaimat megmérhetnéd
nyilván én könnyen vagyok a 10ezres olajcserével, mert nekem 2 év kell hozzá , de ha 2 havonta menne le 10ezer km, akkor is cserélném, mert annak oka volna, hogy annyit járok, és lenne miből cserélni. tehát nem húznám el. a 2 év vállalható, a könyve szerint is.


A link neve


ezt és az ehhez hasonló írásokon rég túl vagyok. a TC számomra már nem hiteles, pár korábbi dolog miatt sem.
a kamionokban azért 60ezer a csere periódus mondjuk, mert 1500f/min-től többet nem nagyon pörögnek. pedig ugye személyautónál az vagyon írva, hogy az aklacsonyfordulat a legrosszabb, mert az olajfilm pont amiatt nem alakul ki kellően ahol kellene.
mellesleg van egy olyan elképzelésem, hogy azért személyautóban is kibírna többet. de kamionban nagyobb mennyiségű olaj van, ami kevésbbé használódik + ugye az alacsony fordulat. a BMW 2 évben határozta meg. azért mert a két év alatt nem megyek sokat, attól függetlenül nem 1-5km-eket megyek, hanem tök feleslegesen járom a + köröket
mondom ott az olajam, ha BarG be tudja vizsgálni, szívesen adok belőle, vagy annak aki eljön és megnézi műszerrel. mert leve kíváncsi lennék. de egy kisebb összegben mernék fogadni, hogy semmi baja nincs.

YELLOW Elküldve: 2015-12-07 11:34 Motorolaj

Lacip írta:
Vegyetek egy viszkozításmérőt, aztán nézzétek meg az olajat 5000 km után, utána beszélgessünk.


nem tudom mennyibe kerül egy olyan készülék, de valószínű nem áldoznék rá (mert nem lehet olcsó). de nekem van leengedett olajam lezárva, 10-12ezer km-esek 0w-30-asok, illetve egy 7600km-t futott 0w-40-es.

azt elhiszem, ha 20-30ezret futott olajat nézel vele, az elég XAR lesz. de aki addig használ egy olajat, meg is érdemli. az én leengedett olajaimat megmérhetnéd
nyilván én könnyen vagyok a 10ezres olajcserével, mert nekem 2 év kell hozzá , de ha 2 havonta menne le 10ezer km, akkor is cserélném, mert annak oka volna, hogy annyit járok, és lenne miből cserélni. tehát nem húznám el. a 2 év vállalható, a könyve szerint is.

YELLOW Elküldve: 2015-12-06 22:47 Részecskeszûrõ_

F10 írta:
lantika írta:
szotakdavid írta:
lantika írta: Annak lennek kiväncsi a velemenyere,aki e46-rol szedett mär le DPF-et,vagy katalizätort. A turbo utäni 2 csvarhoz mekkora cumi hozzäferni? Elvileg van hozzä egy speciälis kulcs,de azt nem fogja nekem kölcsönadni a BMW szakszerviz. Szoval rendes racsnis kulcs hosszabbitoval oda fog ferni,vagy felejtsem el.


E46-ban még mindig nincs DPF. A kérdésedre a vàlasz: szopàs és türelem


Tudom,hogy nincs benne DPF. De. A nemet import autok közül tuti van mär magyar utakon is utolagos DPF-el ellätott. Nekem pont nincs benne,viszont mär beszereztem,megvannak a zsir uj csavarok is a beszereleshez,TIS,beszerelesi utmutato,es a KBA papir is.

A generätor le/felszerelesnel nem hiszem(remelem),hogy nagyobb szopäs.


Miért akarod beletenni az a nyűgöt?


mert németben van és gondolom kedvezőbb díjak várnak rá, ha beteteti. ez olyan, mint amikor egy FL-es E46-ot FL előttire alakít.

YELLOW Elküldve: 2015-12-06 22:38 Megvegyem? Vegyek ilyet?

tibIX96 írta: Sziasztok!
Új vagyok az oldalon, és talán a "BMW tulajok" klubbjában is új leszek, amennyiben úgy döntök, hogy megnézem azt az autót, amit kinéztem magamnak.

Kezdeném ott, hogy külföldön dolgozom hajós pincérként, és munkámból adódóan keveset vagyok itthon, tehát az autó nem sürün menne (max a szüleim, de ők sem nagyon kocsikáznak), tehát állnia kellene...
A másik az, hogy nem szeretném teljesen elverni az összes pénzem.
Tudom, hogy nem szabad minden fillért nézni, de mégis szeretnék takarékosan vásárolni autót, amennyiből lehet

(Erdélyben élek)
A kiválasztott példányom egy 116-os, 1.6-os benzines, 2005-ös kiadás.

A bökkenő az, hogy nem értek nagyon az autókhoz, tehát én hiába megyek el, nem találok rajta semmi hibát. 240km-t kellene autókázni érte, és nem találtam egyetlen szerelőt sem, aki hajlandó lenne eljönni.
Ha mégis úgy döntök, hogy elmegyek, akkor a sógórommal lenne(kicsit konyit a dologhoz), de szeretném tőletek megkérdezni, hogy mi a véleményetek erről az autóról?
Nem sokat látok a környéken, de nekem nagyon bejön.
Véleményetek? Megéri megtenni az utat, hogy megnézzük? Elvinni egy szervizbe?
Drága a szerviz mondjuk egy Golf 5-höz hasonlítva?

A hirdetésben az áll, hogy 106.000km-ben van, és ez reális. Én kicsit szkeptikus vagyok, nem tudom hogy tényleg ennyi lehet-e benne?
Esetleg pár tanács is jól jönne, hogy miket lehet kérdezni a tulajtól? Esetleg kereszt kérdések, amiből több kiderül

Minden választ köszönök!!
Szép estét.


Erdélyen belül? talán van itt olyan, aki nincs messze tőled, sőt lehet itt erdélyi tag is
maga az alkatrészek nem sokkal drágábbak, sőt némelyik olcsóbb is lehet, mint egy Golf esetében. a Golf kakuktojás, mert vannak alkatrészek, amik Audi, Seat, Skoda márkákban is benne vannak, így elméletileg a nagyobb legyártott darabszám miatt olcsóbb kell legyen. inkább a munkadíjak szoktak drágábbak lenni, hisz "prémium" márkáról van szó. de ugyanúgy egy skoda szerviz olcsóbb, mint a Golf, az Audi drágább. mint a Golf.
akár lehet reális a km, de beltérről nincs kép. mivel kis motor, nem is dízelm így akár lehet valós.
számít melyik 1.6-os motorról van szó. N46, N43 közül lehet valamelyik. N43 stabilabb, mert jóval egyszerűbb.

YELLOW Elküldve: 2015-12-06 16:44 Légtömegmérõ

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
megint egy kérdés
Ha lehúzom a légtömeg csatlakozót, de nem adok rá gyújtást és ugye be se indítom a kocsit akkor is beteszi a hibalistába a légtömeget?!
Előre is köszönöm!


úgy nem


Köszi!
Akkor valami nem fasza, de már nagyon unom..


miért, ír hibát be?
nekem a légszűrő cseréhez le kell húzni a légtömegmérőt, de a közel 9 év alatt 1x sem volt légtömegmérő hibám.sőt morothibám sem, csak a trafó miatt.

YELLOW Elküldve: 2015-12-06 15:42 Légtömegmérõ

Pitykoo írta: Hali!
megint egy kérdés
Ha lehúzom a légtömeg csatlakozót, de nem adok rá gyújtást és ugye be se indítom a kocsit akkor is beteszi a hibalistába a légtömeget?!
Előre is köszönöm!


úgy nem

YELLOW Elküldve: 2015-12-06 14:51 Motorolaj

Lacip írta: Szeretnék segíteni mivel nagyon sok cikk félretájékoztat mindenkit a motorolajokkal kapcsolatban.
Épp erről beszélgettek a ,milyen motorolajat használsz'index fórumon.

Valamelyik agyoniskolázott szerencsétlen idióta, elhintette, hogy a vékony olaj minden autóba jó, mert a 0w40 meg a 10w40 ugyan olyan üzemi hőmérsékleten.
HAZUGSÁG!!!

Sok autó csörög zörög a 0w vagy 5w től, mikor beletöltöd még jó de vezetési stílustól függően egy idő után hangosabb lesz a motor,ha pedig hangos,akkor kopik.
A 10w40 máshogy viselkedik mint az 5w40 melegen is,az adatok nem szolgáltatnak megfelelő információt.

De a legjobb megoldás: Ha az autód gyári ajánlása megengedi,akkor tegyél bele magasabb melegoldali olajat.
10w50,10w60, és egyrészt tovább bírja az olaj, másrészt az autód is szép ceendes lesz.
Mind full szint és sm vagy sn minősítéssel rendelkeznek.
Ezek az olajak is mínusz 30-40 fokig bírják,
A cikkek állandóan a hidegoldallal vannak elfoglalva,mintha a déli sarkon lennénk, de hogy az agyonmarketingezett fos vékony olajuk nem bírja a kiképzést melegen,arról senki nem pofázik.

( aki nem ért egyet, ne is írjon, tartsa meg magának a véleményét,sokan vagyunk akik ezt tapasztalják és vallják, mindenki úgy csinálja ahogy akarja, az én autóm nem fog kapni xw40-et soha,ez biztos)



nem tartom meg magamnak a véleményem, mert azt nem te mondod meg.
beregisztrálsz, első kommented. azt teszel az autódba (már ha van), amit akarsz.
gondolom, te olajszakértő vagy...
bár az index oldalt hagyjuk, de több az igazság abban, hogy üzemi hőfokon (és itt azonos hőfokot értsünk) közel azonos az olaj viselkedése. az tény, hogy a nagyobb melegoldali viszokozitású olaj nehezebben használódik, viszont jobban fogja az autót, nehezebben dolgozik vele a pumpa, ha nem olyanra van tervezve. az is baromság, hogy a 10w-s olaj -30-40 fokig jó. erről számtalan videó is van. veled kár erről beszélni már látom, de hazsnálj nyugidtan 10w-60-as olajat, sőt a helyedben váltóolajat használnék, 75w-90-et.
a másik, hogy inkább te nem érted. de mind1.

szerk.: de tudod mit? ha nem trollkodás volt a célod, akkor próbálj meggyőzni. érvekkel, tudományosan!

YELLOW Elküldve: 2015-12-05 20:23 Motorolaj

Tomi88 írta:
YELLOW írta:
Tomi88 írta:
tomas írta: Sziasztok. Van egy 2007-es 740i V8-am.
kb 4 hónapja vettem. Castrol 0W-30 as olaj van benne. Most második alkalommal kellett rátöltenem 1 teljes litert. (Az autó angol, ha számítana) kb. 1000-1200mls után. 96.000mls-et futott.
Egy Magyar szerelő barátom azt mondja, hogy az olaj túl "vékony" próbáljam meg az 5w30 mobile 1-et. (Viszont a szervizkonyvem a 0w30 as castrolt irja.

Egy itteni szerelő kapásból rávágta, hogy szimeringes. Ha az akkor nagy a baj.

Ahonnan vettem (kereskedő) azt mondja, hogy ez teljesen normális. Csak töltögessem.

Vélemény? A segítséget előre is köszönöm.


Szia!

A 4 literes motorod kb. 1600-1900 kilométerenként megeszik 1 liter olajat. Ez egyáltalán nem számít soknak, a természetes kopás miatt van (dugattyúgyűrűk, szimeringek, stb). A BMW blokkjai a műszaki megoldások miatt eleve kissé olajfogyasztóak. Két megoldás létezik; pótold ami elfogyott, vagy csinálj hibafeltárást és javítást ami komoly megbontással jár.

Persze a legtöbb szerelő még mindig a Zsiguliból indul ki és jön a "vékony olaj" szöveggel. Azt kell beleönteni amit a gyár előírt, ez független a motorüzemtől, hengerszámtól, elrendezéstől. Minden egyéb olaj valamilyen módon befolyásolja a működést, bár lehet, hogy ezt nem is fogod érzékelni.


azért 160ezernél ne legyen már elkopva egy motor, és csak mert sok gyártó 1000km/1L olajfogyasztást még elfogadhatónak ad meg, az egy nagy baromság. csupán azért van, hogy ne éljenek ilyen miatt garanciális dolgokkal a vásárlók.
persze bizonyos kialakítás miatt a V8 fogyasztósabb, de sor6-ra is mondják. ismerős V8 540i is ette az olajat castrol 10w-40-et hazsnált, azt hiszem. mondtam 5w-30 Eneos. érdekes alig fogyasztott olajat. főleg a korábbihoz képest. nekem szinte 10ezer alatt 1-1,5 deci emgy el, igaz csak egy sor4. meg van a leengedtt olaj mindig. érdekes apám 0km-es autója amikor vette, most sincs benne sok, de az sem eszi az olajat, pedig a könyve 1000km/1L-t ír elfogadhatónak. valószínű, amikor eléri ezt, akkor a motor kopottnak tekinthető. de ez valószínű normális olaj és hazsnálat mellett 500ezer km környékén következik be. én biztos aggódnék ilyen mértékű olajfogyasztás esetén.


Nem azt mondtam, hogy el van kopva, hanem hogy van kopás.
Bizonyos kialakítás miatt? 8 jóval nagyobb hengerfalon, és 32 szelepszáron keresztül tud szökni az olaj. Az a bizonyos kialakítás csak annyit jelent, hogy mindenből több van, több veszteségre van lehetőség.
Írhatsz neki mindenféle mendemondákat, hogy haverom így meg úgy, meg összeesküvés elméletek az autógyártókról. Én tényekkel próbáltam segíteni, úgyhogy ne nekem akard bizonyítani.
Az enyém ezrenként 5-7 decit eszik, de a kocsi hibátlan. Jól fogyaszt, jól megy, a többi nem érdekel. Ha baja lesz olcsóbb beledobni egy bontott motort, mint elkezdeni aggódni és szétszedni. Ja, és próbáltam Eneos, Castrol, Mobil1 olajjal is, semmi különbség...


én először megírtam neki, hogy 5w-40-et tegyen bele. és nem azért, mert a zsigás autószerelők is egy mondják. én pont ez ellen vagyok, amíg csak lehet a vékony olaj javasolt. de itt egy V8-ról van szó. nem egy kisköbcentis dízelről. 160ezer km-nél nem kellene, hogy bárhol is sökjön az olaj ilyen mértékben, ha V8 ha nem, ha dupla annyi a szelep, meg egyéb, akkor sem. ha meg a BMW 0w-30-at ír elő, akkor annak elég jó illesztésű motornak kell lennie. vagy az akkor nem annyi mérföld, mint amit ír. mindegy én 5w-40-et tennék bele.