Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-12-01 09:28 Fékjavítás

still666 írta:
still666 írta:
YELLOW írta:
still666 írta:
YELLOW írta:
still666 írta: Sziasztok !!
Olyan problemam van h felemeltem a kocsit behuzott kezifekel leszedtem emelorol es elora hatra max 1m tudtam menni mert berant a kezifek nagyon. Ma kiszedtem a kezifeket csereltem fektarcsa porvedo lemezt osszeraktam minden stimmelt az oaszerakasnal es ugyan azt csinalja. Amikor befog onnan 1cm se megy a kocsi tovabb. Elore is kosz a segitseget


1 kérdés. ugyanaz a felni került fel mint előtte? mert ha nem, akkor lehet a scavar túl hosszú az adott felnihez, és bele ér ott valamibe. amikor megakad, próbált meg hátramenetbe tenni és úgy elindulni, ha úgy elindul, majd újra megakad, akkor gyanús lesz az a csavar.




Gyari alufelnit sereltem gyari lemezfelnire. Ha emelon van a kocsi tudom forgatni a kereket gond nelkul. Fingom s
incs mi lehet...


ezek alapján még akkor egy dologra tudok gondolni, nem tudom létezhet-e, csak tippelek, hogy járó motornál ugye dolgozik a kipörgésgátló. szerelés közben lehet sérült az ABS jeladó, mondjuk bejelez állandóan, vagy a tárcsán van valami gáz, és lehet lefékezi az autót. bár elvileg kis sebességnél nem aktív a rendszer így akkor ez sem jó gondolat.
hát akkor nem tudom mitől lehet.
őőő vagy várjunk csak! csapágyak okék? nem kottyan? mert akkor be tud éppen feszülni a dobba a betét, ha megkottyan a csapágy.


Kivettem a fekpofakat igy tokeletes az auto. Csak egy kerekcsere tortent mashoz nem nyultunk.. :S


Megvan a kerekcsavar volt a hibas. Koszonom szepen segitseget!!


no ugye

YELLOW Elküldve: 2015-11-30 19:31 Fékjavítás

still666 írta:
YELLOW írta:
still666 írta: Sziasztok !!
Olyan problemam van h felemeltem a kocsit behuzott kezifekel leszedtem emelorol es elora hatra max 1m tudtam menni mert berant a kezifek nagyon. Ma kiszedtem a kezifeket csereltem fektarcsa porvedo lemezt osszeraktam minden stimmelt az oaszerakasnal es ugyan azt csinalja. Amikor befog onnan 1cm se megy a kocsi tovabb. Elore is kosz a segitseget


1 kérdés. ugyanaz a felni került fel mint előtte? mert ha nem, akkor lehet a scavar túl hosszú az adott felnihez, és bele ér ott valamibe. amikor megakad, próbált meg hátramenetbe tenni és úgy elindulni, ha úgy elindul, majd újra megakad, akkor gyanús lesz az a csavar.


Gyari alufelnit sereltem gyari lemezfelnire. Ha emelon van a kocsi tudom forgatni a kereket gond nelkul. Fingom s
incs mi lehet...


ezek alapján még akkor egy dologra tudok gondolni, nem tudom létezhet-e, csak tippelek, hogy járó motornál ugye dolgozik a kipörgésgátló. szerelés közben lehet sérült az ABS jeladó, mondjuk bejelez állandóan, vagy a tárcsán van valami gáz, és lehet lefékezi az autót. bár elvileg kis sebességnél nem aktív a rendszer így akkor ez sem jó gondolat.
hát akkor nem tudom mitől lehet.
őőő vagy várjunk csak! csapágyak okék? nem kottyan? mert akkor be tud éppen feszülni a dobba a betét, ha megkottyan a csapágy.

YELLOW Elküldve: 2015-11-30 13:45 Fûtés - Klíma

laszlo0918 írta:
YELLOW írta:
laszlo0918 írta:
YELLOW írta:
jamborj írta:
YELLOW írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

A problémám az lenne, hogy amikor bekapcsolom a fűtést vagy a klímát, hosszú ideig szaggatva megy a ventillátor és szaggatva fújja a levegőt.
Megjegyzés: néha égett olajszaghoz hasonlót is befúj a ventillàtor, pedig nincs olajfolyás sehol, nem tudom, hogy a kettő összefügg-e?!

Mi lehet a probléma és hogyan lehet orvosolni?


a szaggatott fújáshoz tudok hozzászólni, az enyém dettó azt csinálja. a süni lesz a ludas. már megvettem, csak baxtam kicserélni, amíg jó idő volt. amúgy valószínű, van, hogy magától is bekapcsol, mikor le van zárva az autó. vigyázni kell, mert leszívhatja az akksit.


Tényleg bekapcsolhatja a ventilátort magától? gyújtás nélkül? Nekem is hullámzik néha a ventilátor erősség...ilyenkor érdemes már cserélni? nehéz kicserélni?


igen. nekem olykor csinál olyat, hogyleállítom az autót, és haloványan megy a venti. vagy egyszercsak elindul magától hiába le van zárva az autó is. egyébként az az érdekes, hogy a minap direkt megnéztem lakatfogóval, de nem evsz fel olyan nagy áramot, ha megy, hogy komolyabb gondot okozzon.
ezért én úgy szoktam, hogy még járó motornál, mondjuk mielőtt hazaérek, egy jó 500 méterrel korábban leveszem totál, hogy a klímapanelen ne legyen semmi fény. általában olyankor jó, nem indul el újra. de volt már, hogy úgy is elindult.


Yellow. És mennyi idejére kocsi leállítás után kapcsolgat be neked a venti magától? Nekem olyan gondom van hogy pár nap után azt veszem észre hogy gyengül az aksi ami egyébként új és még nincsenek is hidegek. Nem tudom hogy valami fantomfogyasztóm van e vagy esetleg meg kéne perselyeztetnem az önindítót. Lehet az szippantja az aksit startoláskor jobban mint kéne.



nem ülök felette órákat. de volt olyan, hogy már lejárt a 15 perc, amikor lekapcsol mindent, ami megy. rádió, világítás, stb. és volt, hogy utána kapcsolt be. nekem ez elég ahhoz, hogy valószínű elindulhat később is.
egyébként lehet több fantomfogyasztó a rendszerben. pl riasztós autónál plusz rizikó.
akksi meg lehet nem érg vetted, de kitudjamióta állt a polcon, vagy ahol tárolták azok akik vették. gyártástól számítva fél év már sok időnek számít. sok helyen szokták töltögetni az akksit emiatt. nagyáruházban nem igen. és ugye pár nap nem használat okozhat gondot, főleg ha nem emntél vele sokat, de többet indítottál. a hideg pluszban rátesz.
hidegben érdemes az akksit melegíteni, mostani autóknál nem gáz, mert nyitásra általában kapcsol a beltér világítás, villog a lámpa, dízelnél izzít. ezek megindítanak annyi áramot, ami megmelengeti az akksit. indítás előtt célszerű egy pár másodpercre a lámpát felkapcsolni. főleg nem dízelnél.
de még számítanak az akksi paraméterei is. ja meg hidegben sűrűbb az olaj, nehezebben forgatja meg az önindító a főtengelyt. de nem tudom gyengülés latt mit kell érteni, miben nyílvánul meg pontossan? többet teker, vagy lassabban forgatja be a motort?


Hát lassabban fordítja át a motort az önindító felvillannak a kontroll égők mikor startolok a kocsi megy minden nap csak keveset.Vannak kollégáim akik ugyanazt az utat járják szóval körülmények hasonlóak és senki nem panaszkodik ilyesmire.Azért gondolom hogy az enyémmel van valami gáz.


nem tudom a kollégáidnak miylen gépei vannak. de egy dízel beindítása eleve többet vesz ki az akksiból. az önindító is több áramot vesz fel.
amúgy gondolkoztam már rajta, egy mikrovezérlővel tudnék figyelni áramot egész nap az autón. nem lenne nagy cucc, talán egy 10ezerből meg is építhető. aztán 1sec-es mintavételezéssel mérné az áramot, amit tárolna, mondjuk egy SD-re. kiderülne a turpisság. biztos, hogy nem mindig kapcsol be. de néha tutti.
egyébként általában ez okoz iylen gondokat, vagy a multimédia és riasztó. más nem nagyon jellemző.

YELLOW Elküldve: 2015-11-30 11:43 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

lela írta:
Én múlt héten rendeltem bimmertől 2litert a hatos váltómba (1.1 l kell elvileg) és egy hét alatt megjött. MTF LT2


6-os váltóba 1,1L? az 5-ösbe annyi kell, de a 6-osba inkább 1,4-1,6 liter.
rákerestem, a castrol olajajánló is 1,6-ot ír gyári töltésre, szerviztöltésre 1,5-öt.

YELLOW Elküldve: 2015-11-30 07:34 Fûtés - Klíma

laszlo0918 írta:
YELLOW írta:
jamborj írta:
YELLOW írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

A problémám az lenne, hogy amikor bekapcsolom a fűtést vagy a klímát, hosszú ideig szaggatva megy a ventillátor és szaggatva fújja a levegőt.
Megjegyzés: néha égett olajszaghoz hasonlót is befúj a ventillàtor, pedig nincs olajfolyás sehol, nem tudom, hogy a kettő összefügg-e?!

Mi lehet a probléma és hogyan lehet orvosolni?


a szaggatott fújáshoz tudok hozzászólni, az enyém dettó azt csinálja. a süni lesz a ludas. már megvettem, csak baxtam kicserélni, amíg jó idő volt. amúgy valószínű, van, hogy magától is bekapcsol, mikor le van zárva az autó. vigyázni kell, mert leszívhatja az akksit.


Tényleg bekapcsolhatja a ventilátort magától? gyújtás nélkül? Nekem is hullámzik néha a ventilátor erősség...ilyenkor érdemes már cserélni? nehéz kicserélni?


igen. nekem olykor csinál olyat, hogyleállítom az autót, és haloványan megy a venti. vagy egyszercsak elindul magától hiába le van zárva az autó is. egyébként az az érdekes, hogy a minap direkt megnéztem lakatfogóval, de nem evsz fel olyan nagy áramot, ha megy, hogy komolyabb gondot okozzon.
ezért én úgy szoktam, hogy még járó motornál, mondjuk mielőtt hazaérek, egy jó 500 méterrel korábban leveszem totál, hogy a klímapanelen ne legyen semmi fény. általában olyankor jó, nem indul el újra. de volt már, hogy úgy is elindult.


Yellow. És mennyi idejére kocsi leállítás után kapcsolgat be neked a venti magától? Nekem olyan gondom van hogy pár nap után azt veszem észre hogy gyengül az aksi ami egyébként új és még nincsenek is hidegek. Nem tudom hogy valami fantomfogyasztóm van e vagy esetleg meg kéne perselyeztetnem az önindítót. Lehet az szippantja az aksit startoláskor jobban mint kéne.



nem ülök felette órákat. de volt olyan, hogy már lejárt a 15 perc, amikor lekapcsol mindent, ami megy. rádió, világítás, stb. és volt, hogy utána kapcsolt be. nekem ez elég ahhoz, hogy valószínű elindulhat később is.
egyébként lehet több fantomfogyasztó a rendszerben. pl riasztós autónál plusz rizikó.
akksi meg lehet nem érg vetted, de kitudjamióta állt a polcon, vagy ahol tárolták azok akik vették. gyártástól számítva fél év már sok időnek számít. sok helyen szokták töltögetni az akksit emiatt. nagyáruházban nem igen. és ugye pár nap nem használat okozhat gondot, főleg ha nem emntél vele sokat, de többet indítottál. a hideg pluszban rátesz.
hidegben érdemes az akksit melegíteni, mostani autóknál nem gáz, mert nyitásra általában kapcsol a beltér világítás, villog a lámpa, dízelnél izzít. ezek megindítanak annyi áramot, ami megmelengeti az akksit. indítás előtt célszerű egy pár másodpercre a lámpát felkapcsolni. főleg nem dízelnél.
de még számítanak az akksi paraméterei is. ja meg hidegben sűrűbb az olaj, nehezebben forgatja meg az önindító a főtengelyt. de nem tudom gyengülés latt mit kell érteni, miben nyílvánul meg pontossan? többet teker, vagy lassabban forgatja be a motort?

YELLOW Elküldve: 2015-11-30 07:11 Fékjavítás

still666 írta: Sziasztok !!
Olyan problemam van h felemeltem a kocsit behuzott kezifekel leszedtem emelorol es elora hatra max 1m tudtam menni mert berant a kezifek nagyon. Ma kiszedtem a kezifeket csereltem fektarcsa porvedo lemezt osszeraktam minden stimmelt az oaszerakasnal es ugyan azt csinalja. Amikor befog onnan 1cm se megy a kocsi tovabb. Elore is kosz a segitseget


1 kérdés. ugyanaz a felni került fel mint előtte? mert ha nem, akkor lehet a scavar túl hosszú az adott felnihez, és bele ér ott valamibe. amikor megakad, próbált meg hátramenetbe tenni és úgy elindulni, ha úgy elindul, majd újra megakad, akkor gyanús lesz az a csavar.

YELLOW Elküldve: 2015-11-30 07:05 Fûtés - Klíma

jamborj írta:
YELLOW írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

A problémám az lenne, hogy amikor bekapcsolom a fűtést vagy a klímát, hosszú ideig szaggatva megy a ventillátor és szaggatva fújja a levegőt.
Megjegyzés: néha égett olajszaghoz hasonlót is befúj a ventillàtor, pedig nincs olajfolyás sehol, nem tudom, hogy a kettő összefügg-e?!

Mi lehet a probléma és hogyan lehet orvosolni?


a szaggatott fújáshoz tudok hozzászólni, az enyém dettó azt csinálja. a süni lesz a ludas. már megvettem, csak baxtam kicserélni, amíg jó idő volt. amúgy valószínű, van, hogy magától is bekapcsol, mikor le van zárva az autó. vigyázni kell, mert leszívhatja az akksit.


Tényleg bekapcsolhatja a ventilátort magától? gyújtás nélkül? Nekem is hullámzik néha a ventilátor erősség...ilyenkor érdemes már cserélni? nehéz kicserélni?


igen. nekem olykor csinál olyat, hogyleállítom az autót, és haloványan megy a venti. vagy egyszercsak elindul magától hiába le van zárva az autó is. egyébként az az érdekes, hogy a minap direkt megnéztem lakatfogóval, de nem evsz fel olyan nagy áramot, ha megy, hogy komolyabb gondot okozzon.
ezért én úgy szoktam, hogy még járó motornál, mondjuk mielőtt hazaérek, egy jó 500 méterrel korábban leveszem totál, hogy a klímapanelen ne legyen semmi fény. általában olyankor jó, nem indul el újra. de volt már, hogy úgy is elindult.

YELLOW Elküldve: 2015-11-29 16:06 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

hil írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
ilyen nincs. nos ez az ATF sem tökéletes (Aral 22). a rükvercbe sokszor nem lehet betenni, vagy nagyon nehezen. hiába dupla kuplung. ha 1-esbe beteszem, uténa nagyon könnyen veszi már. illetve kb. 24 óra állás után, az első 2 rükinél csinálja, utána semmi.
érdekes, mert a manuál SMX-S (Castrol) esetén nem volt ilyen. ott az 1-es, 2-es volt necces.
ATF-el jobb a váltás amúgy, de ezt a rükit rögtön csinálta ahogy belekerült. csak még próbálgattam.
komoylan nem hiszem el, hogy ennyit jelent az olaj, egy mechanikus alkatrésznél, és ahány olaj, annyi félét produkál.
de kár volt anno a gyárit leengedni belőle!!!


Én mostanában fogom Fina ATF-re lecserélni. Kíváncsi leszek rá, hogy az milyen lesz...

Miért nem kísérleteztek gyári, belevaló olajjal?



mert megvettem a 2 liter ATF-et, és nem fogom kidobni
a következő az lesz, hogy gyári bele. ha nálam lesz még az autó

YELLOW Elküldve: 2015-11-29 16:05 Segítsetek!

lantika írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy kis segítség kellene. A hátsó ablakfűtésem szerintem nagyon nehezen kezdi kiolvasztani az ablakot ill. a felső 3 csík nem is megy. Mi lehet vele a baj, mit érdemes megnézni vagy cserélni benne?!
Válaszokat előre is köszönöm!



Ugy tudom az a felsö 3 az antenna,szoval az nem fog füteni.





a széle pedig azért olyan, mert ott a keret, ahol sok hő elveszik. ezért is olvad a közepe jobban.

YELLOW Elküldve: 2015-11-29 14:56 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
Mostmär csak abban remenykedek,hogy müködni fog OP-COM progival is.


az OP-COM az más. nekem sem ment a kábelem, de mint megtudakoltam, pl nekünk a H Astra másképp van bekötve. más lábakat használ az OBD-n. az a baj még azt sem csináltam meg. de szereztem már opelból bontott OBD-II aljzatot, aztán majd átalakítót akarok csinálni a mostani kábelemhez.



Akkor veszek op-com käbelt is.


fura az op-com interface is elég hasonlóan néz ki. azért várd meg a BMW-set azt próbáld ki vele. én 5ezret nem adok ki érte az tutti. inkább hack-kelek egy átalakítót. veszek még egy szerelhető OBD-II apát aztán kész.


no most kicsit OFF lesz így Opelezés
elvileg a K és L vonal ugyanott van a neten rákeresek. 7-15 PIN
viszont itt a kezemben a bontott aljzat: és a következő PIN-ek vannak bekötve:
3,4,5,7,8,12,16
4-5: GND
16: +12V
7: K-Line
15: nincs is benne semmi, üres, pedig L-Line-nak kellene itt lenni
hogy a 3 és 12-es micsoda, én CAN-re tippelnék, de nem találok róla semmit.
mondjuk fura, mert a 3-12-be ugyanolyan kábel megy, mint a 7-esbe. a 8-asban is barna-fehér csíkos van, de az véknyabb.
de gyanítom, az Opel a 3-as és 12-es lábat használja a K és L Line-ra. tehát ezt kelle áthack-kelni. csak azt nem tudom, akkor a 7-8 minek van bekötve???

szerk.: http://www.auto-tool-shop.com/...p-263.html
itt írja, hogy sima KKL kábellel nem lehet használni, csak spec. harverű interfésszel. meg írja, hogy milyen szabványoknak felel meg az a lábkiosztás. kollégámnak, pedig ugyanúgy KKL van azt hiszem, mondjuk neki valami kapcsolós fajta és megy az OP-COM.

YELLOW Elküldve: 2015-11-29 14:32 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
Mostmär csak abban remenykedek,hogy müködni fog OP-COM progival is.


az OP-COM az más. nekem sem ment a kábelem, de mint megtudakoltam, pl nekünk a H Astra másképp van bekötve. más lábakat használ az OBD-n. az a baj még azt sem csináltam meg. de szereztem már opelból bontott OBD-II aljzatot, aztán majd átalakítót akarok csinálni a mostani kábelemhez.



Akkor veszek op-com käbelt is.


fura az op-com interface is elég hasonlóan néz ki. azért várd meg a BMW-set azt próbáld ki vele. én 5ezret nem adok ki érte az tutti. inkább hack-kelek egy átalakítót. veszek még egy szerelhető OBD-II apát aztán kész.

YELLOW Elküldve: 2015-11-29 14:14 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

lantika írta:
Mostmär csak abban remenykedek,hogy müködni fog OP-COM progival is.


az OP-COM az más. nekem sem ment a kábelem, de mint megtudakoltam, pl nekünk a H Astra másképp van bekötve. más lábakat használ az OBD-n. az a baj még azt sem csináltam meg. de szereztem már opelból bontott OBD-II aljzatot, aztán majd átalakítót akarok csinálni a mostani kábelemhez.

YELLOW Elküldve: 2015-11-29 14:09 Fûtés - Klíma

gyorfimiki írta:
YELLOW írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

A problémám az lenne, hogy amikor bekapcsolom a fűtést vagy a klímát, hosszú ideig szaggatva megy a ventillátor és szaggatva fújja a levegőt.
Megjegyzés: néha égett olajszaghoz hasonlót is befúj a ventillàtor, pedig nincs olajfolyás sehol, nem tudom, hogy a kettő összefügg-e?!

Mi lehet a probléma és hogyan lehet orvosolni?


a szaggatott fújáshoz tudok hozzászólni, az enyém dettó azt csinálja. a süni lesz a ludas. már megvettem, csak baxtam kicserélni, amíg jó idő volt. amúgy valószínű, van, hogy magától is bekapcsol, mikor le van zárva az autó. vigyázni kell, mert leszívhatja az akksit.


Pontosan mi annak az alkatrésznek a neve és mennyibe kerül?


huhh, hát pontosan nem tudom. előtét elelnállás, végfok, süni. így szokták nevezni.
árban olyan 11-20ezer Ft, beszerzéstől függ. én Behr-t vettem, azt hiszem. de ha rákeresel, akkor kidob egy rakattal a google.

YELLOW Elküldve: 2015-11-29 14:05 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta: BMW scannerhez csak



ez a käbel jo,vagy müködik a sima diag käbellel is?



hát nekem nem megy sima KKL-es kábellel. pont ezt hiányolja a program szerintem. azt hiszem azt írja ki, hogy nincs interface csatlakoztatva.



Azota mär räjöttem. A demo verzio megy a sima madzaggal is,de az csak kiolvassa a hibäkat,en viszont pont nem hibät akarok kiolvasni,hanem LSZ-t fogom cserelni. Mindegy rendeltem käbelt.


én is pont most rendeltem meg. akartam már, csak mindig elfelejtettem.

YELLOW Elküldve: 2015-11-29 13:45 Fûtés - Klíma

gyorfimiki írta: Sziasztok!

A problémám az lenne, hogy amikor bekapcsolom a fűtést vagy a klímát, hosszú ideig szaggatva megy a ventillátor és szaggatva fújja a levegőt.
Megjegyzés: néha égett olajszaghoz hasonlót is befúj a ventillàtor, pedig nincs olajfolyás sehol, nem tudom, hogy a kettő összefügg-e?!

Mi lehet a probléma és hogyan lehet orvosolni?


a szaggatott fújáshoz tudok hozzászólni, az enyém dettó azt csinálja. a süni lesz a ludas. már megvettem, csak baxtam kicserélni, amíg jó idő volt. amúgy valószínű, van, hogy magától is bekapcsol, mikor le van zárva az autó. vigyázni kell, mert leszívhatja az akksit.