Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2021-01-15 22:04 Mi lehet a baj?_

corvin30 írta: Sziasztok! Nagyon bízom benne, hogy valaki tud tanácsot adni, hogy merre induljak! Az autóm egy 2014 februári évjáratú BMW 116i, amit tavaly augusztusban vásároltam. Pár hetes használat után szeptember végén vezettem először esőben, amikor azt tapasztaltam, hogy az autó 90-100 km/h sebességnél erősen lefékezett. Nagyon megijedtem, de a helyzetet tudtam kezelni egy kuplung hatosból visszaváltok manőverrel. Legközelebb október végén vezettem az autóm szakadó esőben, amikor ugyanezt a jelenséget tapasztaltam, előzésénél kifejezetten kellemetlen és félelmetes volt a helyzet.

Azt tudni kell, hogy az autó komputere semmilyen hibaüzenetet nem jegyzett fel, a jelenséget normális működésként kezelte.

Több autószerelővel/szakértővel beszélve az alábbi utakat jártam be:

- volt aki szerint elektromossági probléma, ami motorteljesítmény-csökkentést okoz, de egy autóvillamossági guru szerint nem az,
- fórumokat bújva ABS jeladó problémát találtam a hiba okának, de nem vagyok benne biztos, hisz csak - főleg angol nyelvű - fórumokat olvastam.

Végső elkeseredésemben felhívtam a volt tulajdonost, aki elmondta, hogy az utolsó szervizen ABS szenzort és kéziféket javítottak az autón.

Összefoglalva a jelenség csakis esőben, illetve nedves időben jelentkezik és olyan, mintha vezetés közben hirtelen lefékezne az autó.

Segítséget és tanácsot kérek, köszi előre is!


valóban olyan, mintha beavatkozna... nem pörög esetleg ki a kerék, vagy sodródik az autó?
ha nem, akkor elvileg szervizben csinálhattak volna egy menetstabilizáló adaptáció nullázás, azaz alapérték beállítást, újra kalibrálást.
ami még eszembe jut, hogy az első és a hátsó tengelyen, ha eltérő gumi méret van, akkor lehet emiatt nem teljesen váltóméretei egymásnak, ezért a teljes kerékátmérő eltér. ha a stabilitás kontroll vezérlőjében szűkre van szabva ez az érték, hogy kis eltérést enged meg, akkor a sebesség növelésével fokozatosan jön ki a különbség, és mivel a két tengely között egyre nagyobb lesz a forgási különbség, ezért a rendszer beavatkozik. ezt a műszerfalon még nem jelzi, mert nem olyan mértékű. viszont ennek szárazon is ki kellene jönnie.
viszont a 116i azért nem egy olyan erős autó, hogy nagy sebességnél kipörgesse a kereket. de lehet valahol, valamelyik csatlakozásnál vizet kap és az az oka.
specialistát kell keresni, aki kibogarássza mi lehet a gond, és átnéz mindent, van gyári szoftvere az autó diagnosztizálásához és programozásához.

YELLOW Elküldve: 2021-01-05 22:08 Futómû és hibái

hil írta: Sziasztok! Érdeklődök, hogy mi a tapasztalat, vélemény a Meyle HD futómű alkatrészekről.
Köszi!


legjobb.
szilentes alkatrészek esetén.

YELLOW Elküldve: 2021-01-04 19:31 Műszerfal kijelzés

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Boldog új évet minden rajongónak!
Annyi kérdésem lenne,hogy E46 benzines autóm van és valahogy érdekes módon nincs benne check engine lámpa blokk sziluettel.
Van egy olyan lámpa,hogy EML ez gyújtás ráadásnál világit aztán beinditás után szépen elalszik.
Létezik hogy nincs benne check lámpa?
Átnéztem már a műszert hogy nincs e esetleg leragsztva de semmi.Látszanak az ikonok
rendesen és ennek ott kellene világitani ahol az ablakmosó szintjét jelzi vagyis mellette
de semmi.
Létezik hogy nincs ilyen lámpa és az EML van helyette?


pedig kell lenni.
futtass műszerfaltesztet. neten és itt is megtalálod hogy kell. ha akkor sem világít, akkor vagy a LED égett ki, esetleg le lett véve, vagy annak előtét ellenállása, esetleg vezetősávot vágtak át.
vagy kiprogramozták. elvileg ki lehet és akkor nincs visszajelzés.
szerk.: azért kellene tesztet futtatni, mert ha ki van programozva, akkor tesztre akkor is felkapcsolja. tehát ha úgy világít, akkor programozva van, ha nem, akkor elromlott a LED (ami nem valószínű), hanem megoldották a leírtak szerint, hogy ne világítson.

Le fogom tesztelni egyszer.............annak az előtét ellenállásnak meg átvágásnak nagyon nem örülnék
Nem kókányolt autó nem látok rajta semmi ami nem gyári és itthon én vagyok az első tulaja de ettől még lehet hogy németbe valami ezermester belebabrált.
Ha teszten sem működik akkor van gáz?
Elméletileg az EML lámpa is azt a célt szolgálja?


az EML az az elektronikus motor teljesítmény szabályzás jele. nem helyettesíti a check engine lámpácskát.
ha teszten sem világít, akkor mókolás van, fizikálisan.

YELLOW Elküldve: 2021-01-03 21:55 Műszerfal kijelzés

kisskarex írta: Sziasztok.
Boldog új évet minden rajongónak!
Annyi kérdésem lenne,hogy E46 benzines autóm van és valahogy érdekes módon nincs benne check engine lámpa blokk sziluettel.
Van egy olyan lámpa,hogy EML ez gyújtás ráadásnál világit aztán beinditás után szépen elalszik.
Létezik hogy nincs benne check lámpa?
Átnéztem már a műszert hogy nincs e esetleg leragsztva de semmi.Látszanak az ikonok
rendesen és ennek ott kellene világitani ahol az ablakmosó szintjét jelzi vagyis mellette
de semmi.
Létezik hogy nincs ilyen lámpa és az EML van helyette?


pedig kell lenni.
futtass műszerfaltesztet. neten és itt is megtalálod hogy kell. ha akkor sem világít, akkor vagy a LED égett ki, esetleg le lett véve, vagy annak előtét ellenállása, esetleg vezetősávot vágtak át.
vagy kiprogramozták. elvileg ki lehet és akkor nincs visszajelzés.
szerk.: azért kellene tesztet futtatni, mert ha ki van programozva, akkor tesztre akkor is felkapcsolja. tehát ha úgy világít, akkor programozva van, ha nem, akkor elromlott a LED (ami nem valószínű), hanem megoldották a leírtak szerint, hogy ne világítson.

YELLOW Elküldve: 2021-01-03 21:52 Akkumulátor

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Ugy néz ki megadta magát az akkumulátorom.Töltöm ugyan mielőtt mennék vele akkor beindul de félek hogy elmegyek és nem tudok haza jönni mert letérdel.
Annyi kérdésem lenne hogy célszerű ugyan olyan akksit venni bele (55Ah 5000A)jelen pillanatban.Csak kiveszem és be a másikat és ennyi volt vagy van még vmi amit nem tudnék
és elb.....k valamit?
Előre is köszönöm!


5000A? az oszt bika... 500 lesz az.
55Ah-s elég, de tehetsz bele 62-65Ah-sat is. A fizikális méretekre figyelj. kiveszed és beteszed. csak a BC-t nullázza le és az időt. illetve ha kódolt a gyári rádió, akkor kódot fog kérni.
alapjáraton a sarukon milyen értéket lehet mérni, mennyi a feszültség?
jó lenne utána járni, az akksit is megmérni terhelővillával. ezt egy akármilyen szervizben meg tudják, esetleg autóalkatrész boltos is, vagy akksi kis/nagyker.

Szia szia.
Először is boldog új esztendőt kivánok!
Igen bocsánat elirtam valóban csak 500A van az akksin.
Alapjáraton a feszültség 14,2-14,6 között váltakozik tehát gondolom a generátor jó.
Sajna terhelő villám nincs valószinűleg el kell gurulnom egy elektromoshoz
aki majd beméri de ha a töltéssel minden rendben akkor csak az akksi lesz a ludas.
A rádió kódja ha minden igaz a szervizkönyvben meg van tehát max azt kell kódolni a BD
adatok meg újra indulnak gondolom.
Lenne még egy kérdésem de azt inkább a műszer jelzéseinél fogom feltenni.
Köszönöm!


milyen idős lehet az akksid? nálam jellemzően 6-7 évet bírnak, pedig nem ideális a használat az akksi számára. mondjuk már most leszívni sem tudja semmi.
terhelővillás mérést érdemes megcsinálni. ha az 500A-ből nem tud csak 250-et, akkor lehet cserélni. mert ez kb 2x tudja beindítani az autót ilyen hidegebb időben. és ha rövidet mész, nem tölt vissza eleget. nyáron még jó lehetne esetleg. de ha bejön a nagy hideg, akkor kevés már.

YELLOW Elküldve: 2021-01-03 17:47 Akkumulátor

kisskarex írta: Sziasztok.
Ugy néz ki megadta magát az akkumulátorom.Töltöm ugyan mielőtt mennék vele akkor beindul de félek hogy elmegyek és nem tudok haza jönni mert letérdel.
Annyi kérdésem lenne hogy célszerű ugyan olyan akksit venni bele (55Ah 5000A)jelen pillanatban.Csak kiveszem és be a másikat és ennyi volt vagy van még vmi amit nem tudnék
és elb.....k valamit?
Előre is köszönöm!


5000A? az oszt bika... 500 lesz az.
55Ah-s elég, de tehetsz bele 62-65Ah-sat is. A fizikális méretekre figyelj. kiveszed és beteszed. csak a BC-t nullázza le és az időt. illetve ha kódolt a gyári rádió, akkor kódot fog kérni.
alapjáraton a sarukon milyen értéket lehet mérni, mennyi a feszültség?
jó lenne utána járni, az akksit is megmérni terhelővillával. ezt egy akármilyen szervizben meg tudják, esetleg autóalkatrész boltos is, vagy akksi kis/nagyker.

YELLOW Elküldve: 2020-12-27 22:04 Társalgó

Kjanos írta: Sziasztok! Uj tag vagyok. Lenne egy kerdesem.
Adott egy E36 1.8 benzin 97-es evjarattal. Valami miatt keves a toltesem. Aksi augusztusban vasarolva bevizsgaltatva teljesen feltoltev. Generatorban a szenkefe kicserelve. Elosszor komplett fesz.szabalyzot csereltem de zarlatot mutattott vele a muszer. Vettem egy masikat es azzal is. A jelenseg mind a kettovel az volt ahogy beraktam az aksit ramertem muszerrel es nullat mutatott. Vissza raktam a gyarit es teljesen jo volt. Ez utan csereltem a kopott szenkefet a gyari fesz.szabalyzoba. Na de ossze raktam teljesen jo volt a toltes meg minden es a mai nap a kiporges gatlonak a vissza jelzo lampaja elkezdett vibralni megint. Ramertem muszerrel es jaro motornal(alapjarat) 13,20-13,30 kozott ingadozott ugy hogy csak a futes volt bekapcsolva. Valakinek valami otlet hogy mi lehet a problema ? Amikor ossze raktam 13,80-13,99 kozott volt a toltesem. Teljes terheles alatt ulesfutessel futessel lampaval mindennel egyutt felkapcsolva 13,45-50 kozott volt a toltesem.
A valaszokat koszonom!


lehet valamelyik testkábeled nem jó, korrodált a felület, amire fel van csavarozva.
ha a fűtésre ennyire lecsökken, lehet a ventije vesz fel túl nagy áramot, pl szorul, csapágyas. utastér ventire gondolok. de mivel előtte volt jó, én kontakt hibára gyanakodnék inkább.
azt is érdemes számításba venni, hogy egy idő után, és persze használattól függően, akár új akksi saruk kellenek, új kábelekkel. mert egyszerűen eloxidálódik maga a vezeték is. olasz márkáknál eléggé jellemző ez. de attól egy német autóval is előfordulhat. mondom az összes testkábelt érdemes megnézni. pontosan én sem tudom mennyi van, de szokott a motornak, önindítónak, maga az akksiról is, meg még biztos van. ugye ezek valahova a kasznira vannak felfogatva.

YELLOW Elküldve: 2020-12-27 20:55 Képek feltöltése CSAK 1024x768-as méretben, vagy kisebben!

YELLOW írta: Képeket csak 1024x768 méretben lehetséges feltölteni, hogy normálisan jelenjen meg.
Régen az oldal magának alakította át a képeket ilyen méretben, nem számított milyen méretben kerül feltöltésre. "Szerver változás" miatt ez a funkció nem működik. Így az 1024x768 méretnél nagyobb képek rosszul jelennek meg. Hirdetésben és a galériában is.
Mehet a 16:9-es képarány is, csak a kép 1024 képpontól ne legyen szélesebb.
Megértést köszi!

YELLOW Elküldve: 2020-12-27 20:54 M-packet

Nonomix írta: Sziasztok!
Remélem tud nekem valaki segíteni, aki cserélt már M packet-es első lökhárítót.
Szóval...nekem egy 2008-as évjáratú E81-es bömim van, amely már a faceliftes változat. Nemrég rendeltem hozzá egy bontott M-es első lökhárítót, amire én hiszékeny azt hittem, hogy simán passzolni fog. Egy-két ismerőst (nem BMW-s fanatikusokat) is megkérdeztem azzal kapcsolatban, hogy mennyire fog passzolni, és mind azt mondta, hogy simán felrakható a mostani helyére...de mint kiderült, sajnos nem így van. ☹️
A középső vese résznél jóval mélyebbre benyúlik a műanyag rész, ami így beleütközik a hűtő előtti lamellákba, így nem lehet felhelyezni a régi helyére. Ráadásul a vese betétei sem passzolnak bele. Mint "kiderült", ez az M packet-es lőkös a 2004-től 2007-ig (facelift előtti) szériára való.
A kérdésem pedig az lenne, hogy valahogy, valamilyen formában felaplikálható lenne-e az én szériámra, vagy ne kísérletezzek vele, hanem inkább adjam el?
Köszönöm előre is a segítséget!


képeket kisebb méretben kell feltölteni. azért látszik ilyen furán. 1024 pixeltől nem lehet szélesebb a kép. régi hiba, sosem lesz megoldva úgy érzem...
biztos m-pack a lökös és nem M-es? ez a vese probléma nem hiszem, hogy facelift probléma lenne. én nem tudom pontosan mi a helyzet, élőben jó lenne látni, de valami megoldás tuti létezik. lehet kicsit fúrni faragni kell, de tutkó megoldható.
ha jól veszem ki a képekből, már amennyi látható belőle, akkor a vesét be kell ragasztani vagy valahogy rögzíteni és azt a plusz műanyagot kihagyni.

YELLOW Elküldve: 2020-12-26 19:56 E46 karosszéria, lámpák, indexek

kisskarex írta: Sziasztok!
Minthogy megérkezett a tél és vele a lehülés,sajnos a csomagtér gázrugóm elgyengült meg sem tartja az ajtót.
Olyan kérdésem lenn,hogy ti hol vesztek ilyesmit elérhető áron vagy esetleg rendelnem kellene?
Esetleg egy márkát is irjatok,nyomáserőt és hosszt mert az enyém annyira rövid,hogy
a fejem beverem ha nyitva van szerintem rövid.
Előre is köszönöm!
Üdv.


keress már rá a népszerű webshop-okban, a kocsid típusa alapján és meg fogod találni az adatokat.
több cég is forgalmaz gázrugókat. ha meg vannak az adatok, akár lehet rendelni máshonnan is, nem csak autós webshop-ból.

YELLOW Elküldve: 2020-12-25 19:00 Társalgó

feco7939 írta:



viszont kívánom!

YELLOW Elküldve: 2020-12-23 20:07 Mi lehet a baj?_

tukizoli írta:
tukizoli írta: Sziasztok
Olyan problémám van hogy a napokban vissza került a motor a 318tds e36-omba és indítás után nem ment a fordulatszám mérőm. Nem tudom hogy most kábelt csatlakozót cseréltem fel vagy más a probléma. Valaki tud ebben segíteni esetleg kapcsolási rajzzal vagy bármivel hogy melyik színű kábeles csatlakozó hova megy?


Fejlemény, hogy el volt törve a főtengely jeladó kábele, meg lett javítva és ugyanúgy fennáll a hiba.


nem lehet, hogy maga a szenzor is rossz? meg lett javítva a kábel, de a szenzor még lehet rossz.

YELLOW Elküldve: 2020-12-20 20:12 Akkumulátor

Benyo89 írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Olyasmi kérdésem lenne,hogy a hátsó ablak spricnim nem túl tökéletes.
A vezetékek nincsennek elszakadva mert a törlő hibátlanul működik és a cső sincs eldugulva.
A kérdésem a következő:Mikor szeretném lemosni a hátsó ablakot,folyamatosan nyomom előre a kart spriccel egy kicsit aztán abbahagyja aztán megint egy kicsit és megint abbahagyja pedig folyamatosan nyomom a kart előre.Aztán mikor elengedem megint spriccel egy kicsit aztán befejezi.
Mitől lehet ez a szakaszos működés?
Én úgy tudom folyamatosan kellene vizet juttatni az ablakra amig nyomom a kart.
Lehet esetleg attól,hogy kevés van a tartályban(még nem jelzi)vagy esetlegesen a bajúszkapcsoló konntaktja rendetlenkedik?


Szia!
Én úgy emlékszem hogy touringomnál úgy volt hogy ha egyszer megnyomtad a kart akkor 2-t spriccelt. Tehát ne úgy hogy addig ameddig tartod.
Ha nem így van javítsatok. 2 éve volt már
Tehát szerimtem neked jól működik


szerintem ez programozható. általában autóknál addig jön, amíg nyomja az ember. de van ráció a 2 pumpálásban is.

YELLOW Elküldve: 2020-12-19 16:27 Akkumulátor

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
E46 kombi...akksitoltot ezt a hyperszuper lidlis okostoltot lehet csatlakoztatni buntetlenul fenntarto toltesre kapcsolva a motorterben levo ket kontaktra?


szerintem lehet. miért ne lehetne? arra is való a töltő. nekem is lidlis van. ezek a processzor vezérelt töltők nagy bajt nem tudnak csinálni.



Csak,hogy valami szabalyozatlan feszultseg nehogy raszaladjon valamilyen aramkorre.
Illetve vannak fogyasztok amik gyujtas nelkul is kapjak a tapfeszt es ez osszezavarhatja a toltot.

Vegeredmenyben azert erdekelne ,mert heti 2-3 alkalommal hozom ki az autot addig is ne cumizza le magat a ket eves akksi..


nekem van, hogy 3 hétig nincs beindítva mostanában, aztán semmi gáz nem volt az 5 éves akksival sem. legalábbis azt hiszem annyi, de már lehet 6.



Csak meg akarom elozni a dolgokat

Mondjuk garazsban all ahol meg minuszban sem megy 5 fok ala a celsius.


csak akkor aggód túl, ha az a heti 2-3 alkalom, 10km alatti távot jelent.

YELLOW Elküldve: 2020-12-18 23:32 hûtõ

Benyo89 írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta:
YELLOW írta:
smark00 írta: Sziasztok tudom nem 3-mas BMW hanem egy 5-ös BMW-ről lenne szó.
Vízpumpa csere volt mert nagyon csapágyas volt már, de a kis vizkör valami oknál fogva nem igazán működik jól, vagyis nincs belső fűtés , valamint egy idő után felforr benne a víz. Azóta már cseréltem fűtéscsapot, és termosztátot is. Valakinek valami ötlete az ügyben? Köszi előre Márk


rosszul van légtelenítve. a fűtést maxra kell állítani, a hőfokot is, a befúvást nem feltétlen kell, de jó ha mindenhova megy, legalább közepes erősséggel, a tekerő középen is piros állásban legyen. már hideg motornál is, és úgy kell megvárni, hogy kezdjen el melegedni. légtelenítők legyenek nyitva. a kiegyenlítőre nem feltétlen kell visszatekerni a kupakod, de akkor a szintet figyelni kell és ha kell utána tölteni.


Így van. Annyi a különbség hogy E60-nál nincs légtelenítő, és a menüben kell pirosra állítani. (nincs tekerő.) és a leírás szerint fűtés maxon levegő erősség minimumra. De én is közepes erősségen csináltam


utána néztem, hogy E60, de ott is van valamelyiknél tekerő nekem úgy rémlik. szerintem légtelenítőnek is kellene lennie. nem? most hirtelen nem vágom, ha nincs, miért nincs.


Dízeleknél az EGR termosztáton van légtelenítő csavar benzinesnél nincs. Legalábbis M54-es motor esetében biztos nincs.
Gondolom kitalálták hogy lelégteleníti magát. Ami vagy sikerül vagy nem


E90-nel kevertem a hideg-meleg tekerőt. E60-nál valóban csak menüből állítható.
nekem pedig az rémlett, hogy M54-nél is vannak légtelenítők. sőt E46 esetében biztos, sőt Z4-ben is láttam. nem teljesen értem, hogy légteleníti le magát. főleg, hogy több kör van.