Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-08-23 13:11 Mi lehet a baj?

Rolee írta: Sziasztok.

Egy '97es e36os 318ti-ről lenne szó.

Az lenne a főprobléműm vele hogy véletlenszerűen(legalábbis annak tűnik) el kezd durrogni a kipufogó és leáll a motor, és a büdös kipufogó gázt a kocsiban is lehet érezni. Illetve néha ez a probléma megoldódik azzal hogy elkezd az ember visszaváltani és gázt ad, és akkor néha újra elindul.

Ez mellett lenne egy olyan probléma, hogy a kocsiban megszűnik minden elektronikának a működése, nem működik az elektromos ablak, tetőablak, ill. a belső lámpák se.(Egy gyújtás le, és vissza általában ezt megoldja) De egy favágó megoldást sikerült hozzá találni hogy ne kelljen leállítani, mégpedig hogy a központi zár gombot lenyomom, és utána az ajtót kinyitom kattanásig, csak ugye teljesen nem, és akkor helyre áll minden. De jó lenne ha rendesen működne.

Fórumon olvasgattam de ilyen problémát még nem olvastam.
Ha valaki tud segíteni, megköszönöm


az első problémádra én a gyújtás kört vizsgálnám át. gyertyák, trafók, csatlakozók, kábelek, gyújtásvezérlés.
a többi meg még érdekesebb, de valószínű a komfortmodul lesz valami ( E36 GM module, így keress rá google-ban), annak a csatlakozásai, esetleg át kell majd több forrasztást újraforrasztani. vagy kezd kapufa lenni az egész.

YELLOW Elküldve: 2015-08-23 10:31 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
YELLOW írta: én azt nem értem, hogy oké, hogy átírod valamelyiket. de! nem azért vannak típusoként menüpontok, mert speciálosabb azon belül a lehetőség? tehát ha mondjuk az E60-at írja át, akkor E46-ban lesznek funciók amiket nem ér el, mert E60-hoz tartozó funkciók vannak megadva.


Azért van ott megadva a második sorban, hogy melyik adatbázisból (SGBD_E46) dolgozzon arra a gombra kattintva. Jelen példában az F3-ra kerül az E46, és annak az adatbázisát használja, tehát minden korrekt lesz.


jah igaz

YELLOW Elküldve: 2015-08-22 21:24 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
Hi!
Második lépésben előbb a "\referenz.2005\install\instprog.exe" telepítőt indítsd el! Utána menjen a 2006.
Ha ezután a menüben nem jelenik meg az E46, akkor az inpa.ini fájlban át tudod írni, hogy melyik helyen legyen. Ilyen legyen pl.:
F3 = E46
F3_ARCHIV = SGBD_E46
Ha megnyitod az inpa.ini-t akkor látni fogod a típusokat, és az egyiket átírod E46-ra a fenti módon.


én azt nem értem, hogy oké, hogy átírod valamelyiket. de! nem azért vannak típusoként menüpontok, mert speciálosabb azon belül a lehetőség? tehát ha mondjuk az E60-at írja át, akkor E46-ban lesznek funciók amiket nem ér el, mert E60-hoz tartozó funkciók vannak megadva.

YELLOW Elküldve: 2015-08-22 19:05 Mi lehet a baj?

dianaS írta: Mit jelent
Sziasztok,

Valaki tudja, hogy a fényképen látható hibajelzés mit jelent?

Köszönöm előre is!


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


az a baj, hogy olyan kocsit vettél meg, amit bontó elől szabadítottak meg, így minden papírneműt, így a használati útmutatót is kidobtak.

egyébként alacsony hűtővíz szint. vagy tényleg alacsony, vagy rossz a szenzor.

YELLOW Elküldve: 2015-08-22 12:36 Motor-váltó

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Lehet hülyeséget kérdezek, csak kíváncsi lettem...
Nekem 2.2-es benzinesem van és ennél kell időnként vagy lehet szelephézagot állítani vagy ellenőrizni?!
Mert más kocsikon szoktak időnként nem tudom hogy érdemes-e vagy kell-e?!
Előre is köszönöm!


nem kell. hidrotőkés motoroknál nem igazán jellemző ez a művelet az, hogy az M3-on kell az egy dolog.


Köszi! Most már ezt is tudom!


persze tévedhetek, de nem tudok ilyenről.

YELLOW Elküldve: 2015-08-22 12:17 Motor-váltó

Pitykoo írta: Hali!
Lehet hülyeséget kérdezek, csak kíváncsi lettem...
Nekem 2.2-es benzinesem van és ennél kell időnként vagy lehet szelephézagot állítani vagy ellenőrizni?!
Mert más kocsikon szoktak időnként nem tudom hogy érdemes-e vagy kell-e?!
Előre is köszönöm!


nem kell. hidrotőkés motoroknál nem igazán jellemző ez a művelet az, hogy az M3-on kell az egy dolog.

YELLOW Elküldve: 2015-08-21 19:58 manuális váltó

flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta: Sziasztok!
320D manuális váltóba hol van az olajbetöltő, és a szintellenőrző?


jobb oldalon, az oldalán kellene lenni, ha minden igaz.


Megvan. Az ellenőrző csavar a betöltő is?


aha


Mennyi olaj kell bele? Nekem kb. 1.8 liter ment bele.


az fura. 6-os váltód van? mert abba kell kb annyi. de adataid alapján 5-ös van benne. abba pedig 1,1 liter kell. ha meg volt billentve az autó, akkor előfordulhat

YELLOW Elküldve: 2015-08-21 14:54 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

PBazsi írta:
YELLOW írta:
PBazsi írta: Sziasztok,
a következő történt ma velem: az autó (E46)indítása után egyszer csak kihagyott a gyújtás és rántott egyet az autó.
Volt már ilyen többször... a szerelőm elvileg kiütötte egyszer már a számgépen, de utána is csinálta... mind1.
Azóta kb. 4e km-t beletettem az elmúlt 4hét alatt. Szóval a mai rántás uán egyszer csak csippant egyet és leállt
a motor is és a DSC+kézifék jelző sárgán világított.
Újra beindítottam és mentem vele kb. 300 métert majd megint leállt, itt már picit félreálltam, mert
nem is akart már beindulni sem. Aztán mégis beindult és tudtam vele menni megint kb. 400m-t aztán kampec.
Fölhívtam a szerelőm, azt mondta vegyem le a negatív sarut s várjak 20 percet vele majd próbáljam újra.
Így tettem s beindult, de a probléma nem szűnt meg, mert megint leállt. Most úgy vagyok vele, h. itt a melóhelyemtől
nem messze sikerült ott hagyni, de nem tudom mit csináljak. Nem merek vele elindulni semerre sem, mert félek
megint leáll. Tud nekem v.ki segíteni, h. kit hívjak? Se trailerest se szerelőt nem ismerek...(
Budapest 10.ker.-ben vagyok az Infoparkban (a számom:30-425-6334).
Köszönöm előre is!


szedd ki a következő biztiket:
33, 40, 56, 61

ezeknek van köze a DSC-hez. az baxakodik valamit. lehet valamelyik hiányozni fog ne lepődj akkor meg. csak óvatosan vezess, mert nem lesz ABS-ed sem.

szerk.: jah a biztik, a kesztyűtartó lenyitásakor fenti ajtócska mögött vannak.


Köszi a választ, szétnéztem a topic-okban mielőtt ideírtam s olvastam olyat is, h. feszültségszabályzó, és computer vezérelt elektromos szelep amit cserélni kell.
Mivel rángatott már korábban is ezért én a feszültségszabályzóra tippelek, de nem vagyok szerelő. Ha a biztiket kiszedem, nem fog utána magától leállni megint 3 perc menet után?


ha leáll, akkor mással van gond. én azért írtam, hogy ha kiveszed, és nem áll le, akkor el tudsz vele menni haza, avgy akárhova. és akkor a DSC körben kell keresni a hibát.

YELLOW Elküldve: 2015-08-21 14:53 manuális váltó

flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta: Sziasztok!
320D manuális váltóba hol van az olajbetöltő, és a szintellenőrző?


jobb oldalon, az oldalán kellene lenni, ha minden igaz.


Megvan. Az ellenőrző csavar a betöltő is?


aha

YELLOW Elküldve: 2015-08-21 13:51 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

PBazsi írta: Sziasztok,
a következő történt ma velem: az autó (E46)indítása után egyszer csak kihagyott a gyújtás és rántott egyet az autó.
Volt már ilyen többször... a szerelőm elvileg kiütötte egyszer már a számgépen, de utána is csinálta... mind1.
Azóta kb. 4e km-t beletettem az elmúlt 4hét alatt. Szóval a mai rántás uán egyszer csak csippant egyet és leállt
a motor is és a DSC+kézifék jelző sárgán világított.
Újra beindítottam és mentem vele kb. 300 métert majd megint leállt, itt már picit félreálltam, mert
nem is akart már beindulni sem. Aztán mégis beindult és tudtam vele menni megint kb. 400m-t aztán kampec.
Fölhívtam a szerelőm, azt mondta vegyem le a negatív sarut s várjak 20 percet vele majd próbáljam újra.
Így tettem s beindult, de a probléma nem szűnt meg, mert megint leállt. Most úgy vagyok vele, h. itt a melóhelyemtől
nem messze sikerült ott hagyni, de nem tudom mit csináljak. Nem merek vele elindulni semerre sem, mert félek
megint leáll. Tud nekem v.ki segíteni, h. kit hívjak? Se trailerest se szerelőt nem ismerek...(
Budapest 10.ker.-ben vagyok az Infoparkban (a számom:30-425-6334).
Köszönöm előre is!


szedd ki a következő biztiket:
33, 40, 56, 61

ezeknek van köze a DSC-hez. az baxakodik valamit. lehet valamelyik hiányozni fog ne lepődj akkor meg. csak óvatosan vezess, mert nem lesz ABS-ed sem.

szerk.: jah a biztik, a kesztyűtartó lenyitásakor fenti ajtócska mögött vannak.

YELLOW Elküldve: 2015-08-21 13:36 manuális váltó

flenfer írta: Sziasztok!
320D manuális váltóba hol van az olajbetöltő, és a szintellenőrző?


jobb oldalon, az oldalán kellene lenni, ha minden igaz.

YELLOW Elküldve: 2015-08-20 12:00 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Tempomat még mindig....
Átnéztem minden csatlakozót a kormánynál, aksi lehúz pár perc múlva visszarak.
Motor beindít és jó, legalább is azt hittem....
A következőt csinálja az autó:
Ha beindítom és bekapcsolom akkor jó, de amint a fékre lépek kikapcsol. Ha nyomom a féket és úgy indítom be az autót akkor be se lehet kapcsolni. Menet közben ha kocsi leállít és újraindít akkor be tudom kapcsolni működik is rendesen amíg a fékre nem lépek akkor egy nagy rántás kíséretébe kikapcsol.
Ebből gondolom az jön, hogy valamilyen kapcsoló lehet a ludas a féknél ha jól gondolom, de mi?! Vagy ha nem akkor mi lehet?!
Előre is köszönöm!


a fékre automatikusan kikapcsol. de ha benyomod a bekapcs gombját, attól az ikonnak meg kell jelenni. ha menet közben fékezel és kikapcsol, akkor az ikon égve marad. ahogy írták ha megnyomod az óra jelű gombot a bekapcsolója felett, akkor az előzőleg tárolt értéket veszi fel. vagyis a fékezés előttit. a féklámpa kapcsolót pedig INPA-ban is meg tudod nézni, hogy beragad-e, aktív-e, vagyis úgy marad-e. de garázsban gyújtás mellett is látni a garázsajtón, ha beragad.


Igen de a fékre csak úgy kapcsol ki, hogy nem tartja a sebességet de ez teljesen kikapcsol eltűnik az ikon is és semmivel nem lehet újra bekapcsolni csakha leállítom és újraindítom a motort!
Akkor ezek szerint a pedálnál levő kapcsolót érdemes megnézni?!
Kontaktspray és társai?!


ha úgy eltünik az ikon, hogy nem világít, akkor ott más van. ugyanis ha bekapcsolod a tempomatot, az ikon csak gyújtás levételre tűnik el. másra nem. ahhoz a féknek nincs köze. bár el tudom képzelni (tudni nem tudom), hogy esetleg hiba esetán nem engedi aktiválni. én inkább kontakt hibára gyanakodnék valahol, de nem a féknél. bár az fura, hogy féknyomásra produkálja. hát nézd meg, hátha megoldja, ártani nem ártazs vele.

YELLOW Elküldve: 2015-08-20 11:27 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta: Hali!
Tempomat még mindig....
Átnéztem minden csatlakozót a kormánynál, aksi lehúz pár perc múlva visszarak.
Motor beindít és jó, legalább is azt hittem....
A következőt csinálja az autó:
Ha beindítom és bekapcsolom akkor jó, de amint a fékre lépek kikapcsol. Ha nyomom a féket és úgy indítom be az autót akkor be se lehet kapcsolni. Menet közben ha kocsi leállít és újraindít akkor be tudom kapcsolni működik is rendesen amíg a fékre nem lépek akkor egy nagy rántás kíséretébe kikapcsol.
Ebből gondolom az jön, hogy valamilyen kapcsoló lehet a ludas a féknél ha jól gondolom, de mi?! Vagy ha nem akkor mi lehet?!
Előre is köszönöm!


a fékre automatikusan kikapcsol. de ha benyomod a bekapcs gombját, attól az ikonnak meg kell jelenni. ha menet közben fékezel és kikapcsol, akkor az ikon égve marad. ahogy írták ha megnyomod az óra jelű gombot a bekapcsolója felett, akkor az előzőleg tárolt értéket veszi fel. vagyis a fékezés előttit. a féklámpa kapcsolót pedig INPA-ban is meg tudod nézni, hogy beragad-e, aktív-e, vagyis úgy marad-e. de garázsban gyújtás mellett is látni a garázsajtón, ha beragad.

YELLOW Elküldve: 2015-08-17 14:07 Futómû és hibái

Pitykoo írta:
KGR írta:
Methos írta:
Pitykoo írta: Hali!
Mi lehet az első futóművel ha lassan gurulva jobbra vagy balra tekert kormánynál huplikon átmenve recseg ropog az eleje!!??
Elvileg sok helyen olvastam, hogy toronycsapágy!
DE!
Az első futóművet most újítottam fel teljesen!
Lengőkarok kompletten, lengéscsillapítók, stabilizátorok, toronycsapágyak, kormánygöbfejek mind a két oldalon új!
Nem két forint volt és egy hónapot ha csendbe volt az eleje!
Kicsit kezd idegelni, mit lehet vele csinálni vagy ennek ilyen az első futóműve, hogy sose lesz jó és csendes?! Még annyi, hogy olyan mint ha sokszor önálló életet élne a kerék...
Amelyik oldalt van a "kátyú" arra akar menni a kocsi...
Előre is köszönöm!


A recsgés ropogás engem is érint sajnos. Jó volna rájönni, ma átnézték és a lengőkar gömbfejére gyanakszanak, és mivel mozog ezért ki lesz cserélve a lengőkar.
Kormány összekőtő, és szilentek cserélve lettek. Nekem csak a jobb oldalon hallható a ropogás. Olyan a hang mintha a rugó nem akarna a helyére fordulni, de mégis a lengőkart mondják, nem a toronycsapágyat.
Még egy érdekesség, hogy ha átmelegszik az autó csak akkor van ez a hang....


Nekem annó (OFF) opelnél volt 100%-ban ugyanez a helyzet. Stabilizátor csere oldotta meg a problémát.


Akkor ez nem csak nálam van sajna...
Csak így hogy minden ki lett cserélve érdekes, hogy mi lehet az...
Veszek majd két stabpálcát megint, nem nagy tétel és meglátjuk..
Tekergetett kormánynál volt huplikon volt nekem nyikorgó hang is de azt megoldotta a nagy stabrúd két gumifelfogató cseréje ill. teli rézpasztázása...
De ez a recsegés, ropogás mi lehet?!....


nem stabpálca. van egy stab rúd, aminek van két szilentje felfogatva az alvázhoz elől. tudod ilyen hülye össze vissza hajtott rúd. annak a végeibe megy a stabpálca, kutyacsont, vagy ahogy nevezik.

YELLOW Elküldve: 2015-08-17 14:05 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Tano írta:
Pitykoo írta: Hali! Ma mentem a kocsival és amikor be akartam kapcsolni a tempomatot nem történt semmi...
Se a müszerfalon nem villant fel az ikon se a kocsi nem reagált a gombokra!
Mi lehet a baj, mit lehetne megnézni?!
Előre is köszönöm!


A többi gomb, pl. a hangerőállítás működik?


Az nekem eddig se ment mert nem a gyári fejegység van benne....


próbaképpen kösd le az akksit (+ és a - is) egy 10 percre.


Oksa, nemsokára kipróbálom és majd jelzek, hátha segít....


Még mielőtt levettem volna az aksit beindítottam megnézni és most meg jó....
Mitől szórakozhat ez vagy érdemes egy aksilevételt azért csinálni?!


érdemes, azért mondtam. nekem olyat csinált, hogy menet közben magától elkezdett gyorsítani. kikapcsoltam. autópályán voltam. utána rögzítettem a tempót és jó volt. nekem akkor ezt tanácsolták. azóta nem volt ilyen gondom, hogy levettem az akksi sarut. igaz közben volt már levéve más miatt.