Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-07-08 20:58 manuális váltó

kpeter írta: Üdv!

A közeljövőben szeretnék belépni én is a klubba és lenne néhány kérdésem.

Ha jól tudom a 2003 utáni e46 330i modellek már hat sebességesek. Érdemes mindenképp a hat sebességest venni, vagy elég az öt fokozat is? Fogyasztásba kb. mennyivel lehet kevesebb a hat gangos, az ötösnél? Fogyasztáson kívül milyen egyéb előny vagy hátrány származhat az extra sebességből?


hátrány, hogy több olaj kell a váltóba.
amúgy mindenképp a 6-ost vedd. számít a fogyasztásban. nem rég volt téma, áttételi táblázat is lett berakva.

YELLOW Elküldve: 2015-07-08 20:08 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Sziasztok!
Olyan problémám van hogy a motorterben levő csatlakozó val nem kommunikál, onnan nem tudunkbkiolvasni semmit. Már vagy 5szerelonel voltam.
Ami az utasterben van azzal nincs gond.
Hogy lehetne kideriteni miért van ez?


nekem olyan rémlik, hogy amibe van belül is, ott csak a belső megy.
de lehet, hogy az átalakító 20PIN-es csatlakozó nincs összekötve. van ilyen. szét lehet szedni, lehet nincs összeforrasztva belül.


Szia!
Nekem a motortérben is és belül is van csati, de diagra csak a motortérit tudom használni, tehát pont fordítva, mint ahogy írtad.
hil



mint írtam, csak rémlik. ezek szerint fordítva

YELLOW Elküldve: 2015-07-08 17:31 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sparta írta: Sziasztok!
Olyan problémám van hogy a motorterben levő csatlakozó val nem kommunikál, onnan nem tudunkbkiolvasni semmit. Már vagy 5szerelonel voltam.
Ami az utasterben van azzal nincs gond.
Hogy lehetne kideriteni miért van ez?


nekem olyan rémlik, hogy amibe van belül is, ott csak a belső megy.
de lehet, hogy az átalakító 20PIN-es csatlakozó nincs összekötve. van ilyen. szét lehet szedni, lehet nincs összeforrasztva belül.

YELLOW Elküldve: 2015-07-08 11:30 BMW kulcsok

Csabika136 írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta: Sziasztok!
Nekem csak annyi kérdésem lenne, hogy az E46-nak a kulcsa milyen távolságról működik nektek? Nekem kb.5 méter a használható távolság. Annál messzebbről nem nyit a kocsi és ne is zár. Rendben van ez így? Vagy ki kellene cserélni az elemet benne?
Jól látom a youtube videókon, hogy ezt a rombuszalakú kulcsot csak szikével lehet szétszedni? Utána pillanatragasztóval ragasszák? Vagy mivel?
Azt írja a használati utasítás, hogy amennyiben 1 percen belül megoldom az elemcserét, akkor nem kell újra tanítani a kulcsot. De ahogy nézem, ez az elem ponthegesztve van. Jól látom? A ponthegesztett elem cseréje nem tudom belefér-e 1 percbe? Hacsak labortápról nem tudom közben kiváltani az elemet.
Köszönöm!


a kulcs tanítás a legkevesebb
lehet venni olyan elemet, amin rajta vannak a lábak direktbe.
a másik, hogy nekem totál változó. szerintem sok mindentől függ. van, hogy 20 méterről is nyit, van, hogy 2 méterről. az sem mindegy hogy látni rá az autóra.


Tehát akkor azt mondod, hogy elvileg jó lehet az az 5 méter? Egyébként a kocsin hol van a vevő? Mi érzékeli hogy nyitom a kulcsal? Amelyik elemen rajta van a láb: Létezik többféle is, vagy szabvány elemek ezek?


több féle van, de ha találtál leírást, vagy videót róla, akkor biztos elmondja milyen kell. de ebay-en vagy akárhol rákeresve, hogy kulcsba kell, akkor ilyen szerelhetőset fog bedobni.

YELLOW Elküldve: 2015-07-07 23:04 Autóvásárlás

lantika írta:
YELLOW írta:
Tomi88 írta:
SzaboAndras írta: Szervusztok!

BMW-t szeretnék venni.
Rengeteg tippet kaptam, nekem alapvetően az a lényeg, hogy 200LE környéke legyen, egyszerű, sima szívó, minél egyszerűbb, mindenféle bonyolítás, változó szelepvezérlés nélkül.
Nem kell klíma, ASR, BSR, CSR A viccet félretéve, nem a kényelem a lényeg, inkább legyen könnyű az autó!
Legyen jó állapotú, megbízható, agyonüthetetlen, esztétikailag is viszonylag jobb.
Hátsókerekes.

Köszönök előre is mindenféle tippet!


Szia!

A leírásod alapján E36 325i kell neked. Úgy tudom, hogy abból volt sima 24 szelepes, Vanos nélküli motor. 192 lóerős, és az említett extrákat könnyű elkerülni, ha nincs rá szükséged. A megbízhatóság az E36 széria kora miatt nehézkes, de persze ki lehet fogni nagyon jó állapotú autót, utána szerintem nem sok baj lesz vele.

Talán még egy E34 530i vagy 535i jöhet szóba, az sem túl nehéz.

Minden későbbi szériában ott az elektronika. Ha mégis eltűröd, hogy van pár hárombetűs extra, akkor E46-os szériából válassz 325i-t vagy 330i-t 192 vagy 231 lóerővel. Esetleg egy E46 Compact 325ti. Az E46-ban már nem tudod elkerülni a Vanos-t és néhány vezetési segédletet.



szerintem amit keres az E30 M3


Vagy e31 850csi


200 paci környéke kell, könnyű autó, ez az E30 M3 és az elektronika is minimális.

YELLOW Elküldve: 2015-07-07 22:51 Autóvásárlás

Tomi88 írta:
SzaboAndras írta: Szervusztok!

BMW-t szeretnék venni.
Rengeteg tippet kaptam, nekem alapvetően az a lényeg, hogy 200LE környéke legyen, egyszerű, sima szívó, minél egyszerűbb, mindenféle bonyolítás, változó szelepvezérlés nélkül.
Nem kell klíma, ASR, BSR, CSR A viccet félretéve, nem a kényelem a lényeg, inkább legyen könnyű az autó!
Legyen jó állapotú, megbízható, agyonüthetetlen, esztétikailag is viszonylag jobb.
Hátsókerekes.

Köszönök előre is mindenféle tippet!


Szia!

A leírásod alapján E36 325i kell neked. Úgy tudom, hogy abból volt sima 24 szelepes, Vanos nélküli motor. 192 lóerős, és az említett extrákat könnyű elkerülni, ha nincs rá szükséged. A megbízhatóság az E36 széria kora miatt nehézkes, de persze ki lehet fogni nagyon jó állapotú autót, utána szerintem nem sok baj lesz vele.

Talán még egy E34 530i vagy 535i jöhet szóba, az sem túl nehéz.

Minden későbbi szériában ott az elektronika. Ha mégis eltűröd, hogy van pár hárombetűs extra, akkor E46-os szériából válassz 325i-t vagy 330i-t 192 vagy 231 lóerővel. Esetleg egy E46 Compact 325ti. Az E46-ban már nem tudod elkerülni a Vanos-t és néhány vezetési segédletet.



szerintem amit keres az E30 M3

YELLOW Elküldve: 2015-07-07 21:02 BMW kulcsok

Csabika136 írta: Sziasztok!
Nekem csak annyi kérdésem lenne, hogy az E46-nak a kulcsa milyen távolságról működik nektek? Nekem kb.5 méter a használható távolság. Annál messzebbről nem nyit a kocsi és ne is zár. Rendben van ez így? Vagy ki kellene cserélni az elemet benne?
Jól látom a youtube videókon, hogy ezt a rombuszalakú kulcsot csak szikével lehet szétszedni? Utána pillanatragasztóval ragasszák? Vagy mivel?
Azt írja a használati utasítás, hogy amennyiben 1 percen belül megoldom az elemcserét, akkor nem kell újra tanítani a kulcsot. De ahogy nézem, ez az elem ponthegesztve van. Jól látom? A ponthegesztett elem cseréje nem tudom belefér-e 1 percbe? Hacsak labortápról nem tudom közben kiváltani az elemet.
Köszönöm!


a kulcs tanítás a legkevesebb
lehet venni olyan elemet, amin rajta vannak a lábak direktbe.
a másik, hogy nekem totál változó. szerintem sok mindentől függ. van, hogy 20 méterről is nyit, van, hogy 2 méterről. az sem mindegy hogy látni rá az autóra.

YELLOW Elküldve: 2015-07-06 20:46 Mi lehet a baj?

raul227 írta: Sziasztok kérdésem lenne, amikor gyújtás van a kocsin, hallok valamit a kipufogó körül, legjobban a vakond riasztó hangjára hasonlít, mintha magas frekvenciájú zúgás lenne. Mi lehet ez?


üzemanyag pumpa. nekem a motortérben is van egy hang, egy pár sec-re.
vagy az utánégető hangja

YELLOW Elküldve: 2015-07-05 08:52 angel eye

p1tyeszka írta:
Ma bekerült a cob. Mocskos kínai kókányság az egész! Mindent bevetettem, egyoldalú, kétoldalú sőt még ragasztó pisztolyt is...Erős fénye van egy kicsit nekem, de majd megszokom.


ebay-ről? link van? ez olyan jó méretnek tűnik. vagy ez is belóg a peremen belülre? csökkenti a rendes lámpa által vetített fény képét?

YELLOW Elküldve: 2015-07-04 21:54 Centrálzár vezérlő, grundmodul

lantika írta:
uomo115 írta: Mennyi ideig tart kicserélni a grundmodult és betanítani a kulcsot?Tudtok jó szervizt Komárom 40-50 kilométeres körzetében?


Otthon is meg tudod csinälni. 6 kesztyütarto csavart kiveszed,biztitäbla mögött van a GM. Kibillented a helyeröl,lehuzod a csatikat,kihuzod a helyeröl,ujat forditott sorrendben bezereled. Ez kb 10 perc,kulcs tanitäs 1-2 perc.


+ a kódolás, beállítás.

YELLOW Elküldve: 2015-07-04 12:08 Rugócsere

lela írta:
lantika írta:
chokey írta:
laleeboy írta:
chokey írta: Sziasztok.
Tanácsra lenne szükségem. Kb 3 hónapja raktam be a 35 ös Sparco rúgókat és az orra az istenért se akar beülni. Olyan mintha folyamatosan meg lenne pakolva a csomim. Valakinek valami ötlete,mit kezdjek vele?
Előre is köszi.


2 dolog lehet

1 A rugó 4 hengeresbe való? Mert ha 6 hengeresé akkor nem is fog lejjebb menni

2 Kell egy kis idő míg összeül (tapasztalatom szerint kb fél év) és eléri a végleges magasságot


Direkt az enyémhez rendeltem. A 3 hónap alatt 20.000 mentem vele és szinte semmi. A stabilitása megvan, csak bután néz ki. Hátul szépen csücsűl a 18 asokon, elől meg mint a rakéta. Már azt is mondták vegyek előre nagyobbakat. Csak akkor ezzel mit csináljak? A mai világba kinek kell 2 db első rugó magába?


Ne szarozz a rugokkal,tegyel bele 3.o d motort,az a 150 kilo plusz meg fogja oldani.
ebay.de-n el tudod adni simän. En ugy vettem,hogy benne volt elöl a sportrugo,de csak 1 hetig. Amint megjött az eredeti rugo,mär hajitottam is ki azt a szart belöle.



Érdekes ez, nekem is gyári rugók vannak a kocsiban és az enyémnek is a hátulja lentebb van mint az eleje. Gyárilag miért ilyen ez? Ha lentebb akarom 2 cm hozni az elejét akkor rugót meg gátlót is cserélni kell?


az autót a rugó tartja, nem a gátló. nagy mértékű ültetésnél, a gátló annyira összecsúszik, hogy folyamatosan csillapításon van, azaz nagy benne a nyomás a szelepeken. más lesz a munkapontja úgymond. előfordulhat, hogy nem csillapít semmit, mert nem lesz munkaútja. ilyen esetben kell rövidebb gátló. de ezeket szettben célszerű venni rugókkal, mert ott össze van hangolva.

YELLOW Elküldve: 2015-07-04 12:05 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

lela írta:
p1tyeszka írta:
Bitu79 írta:
elgeri írta: Tegnap sajnos nem a legjobb helyre írtam, így megismétlem itt is, hisz ez a helye:

Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!

Ja és még annyi, hogy ezen a két olajon kívül vajon kell bármi más kellékanyag hozzá?
A váltban olajszűrő nincs, azt már leinformáltam, de pl. csavarok, azok tömítéseit ilyenkor kell cserélni, vagy semmi ilyen plusz dolog nincs?



Bocs,nem csesztetésből írom.Minek kicserélni a diffi és váltóolajat? Sztem felesleges teljesen :/

Ez csak az olajgyártóknak jó.Váltóba és difibe nem kap olyan "terhelést" az olaj,ami indokolná acseréjét.Maximum nagyon magas km futásnál cserélném le ezekben az olajat.(250 000 km felett)




Szerintem nem felesleges. Tőlem most ezeket kapta az autó (139e km) Sokkal finomabb, puhább lett a váltás pl...


Hol vetted az MTF-LT 4 váltóolajat, a syntrax a difibe kell? És a transmax az mibe való?


transmax mondjuk kormányszervóba is jó

YELLOW Elküldve: 2015-07-04 07:47 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

csbalu írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
lantika írta:
YELLOW írta: valamit nem értek.
ugye az ülésfoglaltság jelző hibás. korábban 2 éve NCS-sel kikapcsoltam a figyelést, az ülés alatti nagy csatiból kihúztam a kb 6 eres (most hirtelen nem is tudom) csatlakozót. utána INPA-ban törölve a hibát oké.
minap alánéztem az ülésnek és visszadugtam azt a csatit a nagy sárgába, és az ülőlap alatt található kék-fehér kis csatit húztam le inkább, hogy az övfeszítő még okés legyen.
na most a hiba újra meg van. kiolvasva a légzsák modult, ki van kapcsolva a figyelés, mégis dobja hibának. hiába törlöm, visszadobja.
korábban többször írtátok, hogy csak az ülésfoglaltságjelzőt kell lehúzni. akkor most miért nem jó? miért csak úgy jó, ha a nagy sárga csatiból kihúzam a több eres csatit?


Mert szerintem a hibakod tärolodik,csak a figyelmeztetest kapcsolod ki. A müszerfalon nem vilägit,es müszakin ez a lenyeg. Mondjuk itt müszakin kiolvassäk az összes tärolt hibakodot.


YELLOW: ezek szerint neked eddig az övfeszítő is szét volt húzva? Szerintem rossz csatlakozót húztál szét...
Lantika: Ha kikapcsolod, akkor nem tárol semmilyen hibakódot utána, mivel nem is fogja ellenőrizni ezután.


valószínű igen. de látod, most meg jelez a műszerfalon, meg a tárolóba is visszaírja amgát rögtön. figyelés kikapcsolva pedig. akkor mi a baj? amig a nagy csatiból volt kihúzva, addig semmi baja nem volt.

így húztam le most:


YouTube videó

előtte meg innen a sárgából középen felül volt kihúzva, és úgy jó volt. de nem az övfeszítőt jelzi most sem, hanem a foglaltság jelzőt.



A kis dobozból a másik csatit húzd ki! Voáláááá A sárgát pedig ne piszkáld!



nos a fekete SBE dobozkából a fehér csatit marhára nem bírom kihúzni egyébként meg tök mindegy, hogy ott húzom ki, vagy a sárga csatiból. az övfeszítőnek a két eres vezetéke, nekem fix, legalábbis nagyon úgy tűnik. szóval azt ki sem tudnám húzni.
így hát maradt az eredeti felállás. sárbából kihúzva az, ami a feketébe megy, hibakód törölve és nincs jelzés.
amúgy világos. ha magát az ülésfoglaltság jelzőt hűzom ki (kék-fehér) a fekete doboból, attól az SBE egység ugyanúgy kommunikál, és ugyanazt érzékeli, mintha a szenzor lenne szakadva. tehát visszakommunikál. mondjuk ha ki van kapcsolva a figyelés, akkor miért dolgozza fel a beérkező adatokat?

YELLOW Elküldve: 2015-07-02 15:27 Mi lehet a baj?

lantika írta:
Ez igy jo,mert 2 különbözö szäma van (jobb-bal),viszont mär nem a gyäri,mert azon feher a matrica.


meg a BMW logo

YELLOW Elküldve: 2015-07-02 07:26 Mi lehet a baj?

Apus írta:

Sziasztok a képen látható bal és jobb első keréknél a lengéscsillapító aljánál a befogás alatt nem egyenlő a kinyúlás, mintha az egyiket nem jó helyre fogatták volna, ettől előfordulhat hogy ferde a kocsi picit ? ( mert ferde és nem tudom miért ) kb 1-1,2 cm a különbség.
Ha igen, ezt itthon aknából kocsit megemelve helyre tudnám pofozni ?


ugyanaz a márkájú és típusú gátló van a két oldalon? ne alul nézd meg a kilógást, hanema rugótányér aljától a csonkig, azaz a csonk feletti részt.
én úgy tudom, hogy a gátló ki van szélesítve direkt, hogy addig tudod belerakni a csonkállványba.