Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-01-31 20:31 316i leáll menet közben!

MillionUSDSmile írta: Sziasztok!


Már több fórumon is találtam ugyanezzel a hibával rendelkező E46-osokat de mint az a legtöbb esetben szokott lenni a hibafelvetést követő egy-két jó tanács után a témában elmaradt a visszacsatolás. A konkrét megoldásra már sajnos nem derült fény.

Az autóm típusa: 2002 E46 316i 1796 cm3 (85 KW) N42B18A

Első hallásra talán nem is tűnik komolynak, de annál bosszantóbb és sok esetben annál balesetveszélyesebb hibajelenségről beszélünk. Az autó motorja menet közben teljesen rendszertelenül „beránt” vagy leáll, lefullad.

„A” eset: Menet közben egy rándítást érzel (mintha egy pillanatra lefulladna a motor) a töltésjel felvillanásának kíséretében majd az autó mintha mi sem történt volna megy tovább. Ez kb 1-2 másodpercig tart van, hogy alig érezni és csinálta már hideg, meleg motornál. Volt, hogy leteszteltem hidegindítás után alapjáraton csinálja-e. Körülbelül 10 perc után jelentkezett a hiba.

„B” eset: Menet közben az autó motorja minden előjel nélkül leáll. Az autó nem erőtlen, ugyanúgy húz és emellett semmi előzetes vagy utólagos hiba nem jelentkezik. Valljuk hát be, ez irgalmatlan kellemetlen tud lenni Budapest belvárosában csúcsforgalomban a belső sávban vagy egy országúton előzés közben. Inkább bele sem gondolok. Miután félrehúzódom a következő két eset lehetséges. Megpróbálom azonnal újraindítani a motort. Ekkor van, hogy elsőre beindul. Van, hogy nem. Másik opció, hogy kb 2 perc várakozás után „pöccre” indul a szekér.

Fentebb említettem, hogy „rendszertelenül” jelentkezik a hiba. Ezt a szó legszorosabb értelmében kell érteni, ugyanis volt hogy közel egy hónapon keresztül nem tapasztaltam a hibát, pedig az autó napi használatban van. Majd egyszer csak újra előjött.

A hibajelenség már közel fél éve kínoz. Elvittem a környék „BMW specialistájához” aki a motordiagnosztika után sorolta a hibakódokat: vezérműtengely jeladó, fordulatszám jeladó, főtengely holtpont jeladó (*megjegyzés: ezeket egyébként más fórumokon is írták). Első lépésként kitörölte a hibákat, és abban maradtunk, ha újra jelentkezik a probléma, vigyem vissza egy újabb beolvasásra. Pár nap után megvolt az első aktus. Vissza a kompira. Eredmény a fentiekben leírt jeladókból kettő hibakódja. Állítása szerint ezt eljátszotta még egy párszor (a baj, hogy én saját szememmel nem láttam) és érdekes volt, hogy mindig más variációban adta ki a jeladók hibáit. Azt mondta „olyan nem létezik, hogy minden jeladó hibás” ezért tüzetesebb sokkal mélyebb vizsgálatra van szükség. Én hülye végső elkeseredettségemben ott hagytam nála az autót. 2-3 héten keresztül hívogattam legalább kétnaponta sikerült-e feltárni a hibát. Mikor meguntam a macska egér játékot, és közöltem vele, hogy pénteken megyek az autóért, ha megnézi, ha nem. Hirtelen sikerült „invesztigálnia” a hibát. Állítása szerint valami „állító motor” a rossz benne a VANOS rendszerrel összefüggésben, de esküszöm hebegett habogott és úgy gondolom szándékosan nem mondta meg a konkrét alkatrész nevét, abban a reményben, hogy majd vele kicseréltetem. Az árat azt kristály tisztán és világosan tudta mondani újonnan 120,000 HUF-tól 150,000 HUF-ig, de ő lehet tud bele bontottan úgy 60-70 ezerért. Mondanom sem kell nem láttuk többet egymást. Alapvető problémát jelentett nálam, hogy a szaki a folyamatos beváltatlan ígéreteivel a hitelét vesztette. Olyan ez mint egy párkapcsolat. Szart sem ér bizalom nélkül.

Több esetben olvastam, hogy az autószerelők csak húzzák a szájukat a hiba hallatán és nem találnak megoldást. Ez nem létezik.
Ha valakinek esetleg van a fentiekkel kapcsolatban hasonló tapasztalata vagy ismerőse akivel ez a véget nem érő rémálom megtörtént akkor kérem ossza meg velem, hátha segítségemre lenne.

Továbbá, ha tudtok ajánlani megbízható helyet, ahol van sansz a valós hiba feltárására, azt is szívesen várom.

Imádom egyébként a kocsim, mert ezen kívül semmi más hibája nincs. Meg sem fordult a fejemben, hogy eladjam, viszont jó lenne szegényt meggyógyítani.

Előre is köszönöm a visszajelzéseket.

Szép napot mindenkinek!

Üdv.: MillionUSDSmile


ahogyan írták, előbb én is a jeladókat cserélném.
nem a Vanos, hanem a Valvetronic szokott még főleg gondot okozni, de az nem okozna motorleállást. az tényleg nem egy olcsó dolog.

YELLOW Elküldve: 2015-01-30 21:01 Gumi

ute107 írta:
BarG írta:
ute107 írta: Be akarom szerezni a nyári garnitúrát. Ki hol ajánlaná a nyári gumi vételt?!

A helyi gumis "szakiknak" valahogy nem hiszek.


Nincs általánosan jó recept. Én az éves 30e km futás miatt kb 2 évente veszek egy gumi garnitúrát. Amikor esedékessé válik, akkor átnézem a webshopok kínálatát és kiválasztok pár jelöltet. Néha a weboldalon hirdetett gumik csak a monitoron palimadárfogónak vannak, a valóságban nem elérhetőek. Aztán itt Miskolcon van a TyreTrans, sokszor ők a legjobbak mind minőségben, mind árban és nagyjából az esetek felében végül ők a nyerők. Sőt olyat is bevállaltak, hogy mivel az F32-re nincs téli lemezfelni, egy elvileg jó, de más bmw-re való felnigarnitúrát beszereztek, hogy ha jó akkor viszem, ha meg nem, akkor náluk marad. Jó lett és vittem végül, náluk vett gumival.
Vettem már gumit a gumilog-nál is, nonstopguminál is, csak hogy mást is említsek.


Ez korrekt köszönöm!


szerintem meg egy gumis megbízhatóbb, mint egy webshop. /más elektrnokiai termékekkel szívtam mostanában és az a meglátásom a webshop-okban nagyon sok a visszavett, javított, más nagyáruházakban, vagy kintről féláron vett termékek, majdnem teljes áron kínálva/
lehet emiatt gondolok már szinte minden webshop-ra egyformán. sok véleményt olvastam és mindenhol vannak sumákságok.
na de a gumi. vettünk már több autóra. ez az én esetem. megnéztem az adott típus, a neten mennyi a legolcsóbb helyen, de még korrektnek tűnő cégnél. bementem a helyi egyik gumishoz, ahova azért elég sokan járnak nincs rossz hírnevük. mondtam iylen gumi kéne, menniy? mondott egy árat. mondom a neten ennyiért láttam. akkor erre engedett belőle még a netes ár alá is azért bőven. (ez a bőven a 35-40 ezres/db gumikhoz viszonyítva). és ha 2db-ot is vettünk, akkor is benne volt a szerelés cakkumpakk az árban.
és amit már írtam többször. rendelsz egy gumit (bár lehet csak én szívnék ilyennel). lejön. elmész egy gumishoz. felteszi. szálszakadt. a gumis azt mondja a gumi hibája. webshop telefon. ők azt mondják a gumis hibázott. a végén te szívsz.
de ha ott veszed a gumisnál, még mondjuk picit drágábban is (olyan nagy árrések nincsennek már manapság), ha bármi baj van, ő intézi vagy a gumi garanciális cseréjét, ha az embere hibázik az is az ő sara. túl rosszul nem tudsz kijönni belőle. és ha helyben van egyszerűbb az ügyintézés. szerintem.

YELLOW Elküldve: 2015-01-30 20:43 316i Touring 1.8 olajteknő

mivel voltál olyan intelligens és megköszönted a tájékoztató jellegű segítségnyújtásom, és mivel fasza gyereknek minősítetél (vagy fasz a gyerek?). bár nem tudom a szerkesztés előtt mi volt ott... biztos hasonló, csak cifrábban

ugyan mit lehetne tenni, ha megszakad a teknőben a menet?
menetjavítani. hogyan? autótól függetlenül, bármely, lakatos, vagy vasas témában jártasabb ember tudja, na de ha itt a keresőt hazsnálva a kommentekre szűrsz, akkor menetjavításra biztos dobott volna valamit.
szóval menetjavítás: Helicoil - keress rá, meg fogod érteni. magadnak elég drága egy behajtó szettel meg mindennel, de egy gépműhelyben van, vagy ahol motorfelújítással foglalkoznak.
második lehetőség, hogy nagyobb menetet fúrni bele, és nagyobb csavar bele, aminek mágneses, vagy van benne mágnes (összegyűjteni az olajból a fém cuccokat, majd később). menetfúrás után, ki kell mosni. ha nem akarod levenni a teknőt. valami mosóoldattal, esetleg olajjal átmosni.
harmadik az új, vagy bontott teknő. bontva szerintem nem nagyon van, legfalábbis nagyon nem láttam még.

YELLOW Elküldve: 2015-01-30 19:09 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

ArkyCsaba írta: Hello srácok,kérdeznék.Ki szeretném tisztítani a légtömegmérőmet.Azt hallottam ha lehúzom a csatiról be fogja dobni hibakódnak hiába rakom vissza.Ez igaz?


ha nem adsz rá gyújtást, akkor nem dobja be sehova.

YELLOW Elküldve: 2015-01-30 19:08 Heeelp...!

Furi írta: Sziasztok! Tudna valaki segíteni? Multikormányon a bal oldalán 2 gomb van ami nem tudom mire való.


persze hogy tudunk. a 6db bal oldali gombból melyik kettőre gondolsz?
kitalálom, az R/T és a az íves vonalakat fújó arc gombról van szó.

YELLOW Elküldve: 2015-01-30 19:04 Ajtónyítási Gondok!

ArkyCsaba írta: Sziasztok.

Hasonló gondokkal küzdöttem egy ideje mint "siposattila" fórum tag.Bár az enyém annyiban másabb volt,hogy én kulccsal csak a vezető oldalt tudtam kinyitni.Megkérdeztem sok mindenkit mi lehet a baj,többek között itt is,aztán ennél -hála istennek- sokkal egyszerűbb és olcsó volt a megoldás.Ugyanis nem sokkal azután,hogy a záram elkezdett játszani velem,feltűnt,ha hosszabb ideig áll az autó,akkor csinálta illetve elkezdett nehézkesen járni az ablakom is.Véletlenszerűen rámértem az akksira,nem volt a helyzet magaslatán,így kicseréltem.Azóta -lekopogom- megszünt a probléma,mind a zárral,mind az ablakkal.
Remélem másnak ezzel tudok segíteni,ha szerencséje van mint nekem,hogy csak ez volt a ludas.

Üdv: Csaba


szerintem ne örülj előre. korábban, amikor nálam kezdődött én is tapasztaltam ilyet. amikor gázd adtam, hogy jobb legyen a töltés, akkor müködött belülről, előtte onnan sem normálisan. aztán pont lett akksicsere és 1-2 hónapig teljesen tünetmentes volt. aztán jött a meleg és újra elkezdte. végül csak reléket kellett cserélnem a GM-en. de ne legyen így az esetedben.

YELLOW Elküldve: 2015-01-30 19:01 316i Touring 1.8 olajteknő

azért ehhez gratulálni tudok... gondolom nem véletlen nem írtak még ide, én viszont kimondom.

gondolod ez olyan különleges eset, hogy csak 316i Touring 1.8 olajteknővel fordul elő?
esetleg csináljunk külön:
minden motorváltozatra x karosszéria változatra x minden alkatrészre egy külön topic-ot?

ha jól emlékszem van kerter topic, nyílvál ha kartel-ként kerestél rá, még akár úgy is dobhatott valamit, amik itt előfordulnak már.
nyílván így te hamarabb megtalálod a választ a kérdésedre, viszont lehet pont emiatt nem fogsz kapni rá választ.

szerintem egy simán "Olajteknő" címmel lett volna értelme, vagyis több értelme lett volna. de számtalan más helyen elfért volna a kérdésed.

YELLOW Elküldve: 2015-01-29 22:04 Motorolaj

leportp írta: Sziasztok!Lehet hogy hülyeséget kérdezek de hátha vannak okosabbak. 116i (2006) milyen olajt ajánlottok? Pontosabban az érdekelne hogy eddig BMW 5W30-as volt benne de szeretnék váltani,kicsit csipegette az olajat (fél liter utántöltés 10.000 km-nél kb) Castrol Edge 0W40-re gondoltam,hogy talán jó lesz bele meg 1-2 helyen olvastam hogy ezt az olajt írták bele.Lesz valami gond belőle ha más viszkozitású olaj megy bele olajcsere után?


nem okoz gondot. a kérdés, hogy hidegen, vagy melegen eszi jobban az olajat. mert a ha hidegen, akkor a 0w-set jobban fogja. de a 0,5 liter / 1000km nem sok. főleg ha több pályázás van benne.

YELLOW Elküldve: 2015-01-29 21:34 EWS+Kulcs...

gfeco írta: Sziasztok

A kulcsomba uj tölthető elem lett beforrasztva,mivel az előző megadta magàt.
Tudom hogy menet közbeb töltődik,csak az a kérdésem kb mennyi időre van szüksége mert mult hétvégén voltam vele mondjuk volt egy kétóràs utam amig töltödött.
Vasàrnap ota viszont nem voltam vele es ma màr nem nyitott.
Pàr perc jàràs utàn màr nyitott zàrt.
Mennyit kéne hasznàlni hogy a megfelelő szintre töltődjön?


valaki írt olyat, hogy 2ezer km.

YELLOW Elküldve: 2015-01-28 22:22 Alufelni méretek

nickname írta:
YELLOW írta:
InsaneWombat írta:
YELLOW írta:
InsaneWombat írta:
YELLOW írta:

de előlre nem kell szélesebb felni. a táblázatban meg írja hátra a 9" ET30-at. Ez azt jelenti, hogy hátra pl a 8,5"-ból felmenne az ET25 is így durva számítás alapján.
én azt tudom javasolni, ha 8" széles felnit akarsz, akkor hátra mehet a 245/40-es gumi, de javaslok ilyen Nankang márkát, mert az valójábban nincs olyan széles. így normálisabban fog állni. ha pl dunlop-ot veszel az tutti idétlen elsz rajta, mert szélesebb ugyanazon mérettel. engem sem zavar, hogy nem terepszt a 245 a 8"-on még éppen elviselhető a látvány, egyenes az oldalfal. de ha enniyre dilemmás vagy, inkább maradgy körben a 225/45-nél és a 8"-nál.



Rendben köszönöm a tanácsokat. Akkor valószínűleg marad a 225-ös, 255-ből amúgy is eléggé szép ára van a defekt tűrő abroncsoknak.


szerintem ne vegyél defekt tűrőt. de amúgy a 245-ös is elég. tudom nincs se pótkerék se semmi gondolom. de az defektűrő csak tönkre vágja a futóművet.


Ez új számomra. Tudom, hogy merev a fala meg stb, de tönkretenné a futóművet? :O Gyárilag is azzal szerelik... És igen valóban nincs pótkerék. Én nyugodtabb lennék defekt tűrővel mint egy sima defekt javító szettel...



igen csak nem magyarországra való a defekt tűrő. persze más országban is vannak szar utak, de a járható km-hez képest nálunk elég magas ez az arány. a guminak fontos csillapító szerepe is van. mivel merevebb a fala az RFT, így a gátló, és szilentek jobban kapnak, meg sorolható még. maguknak spórolnak a gyártók, viszont neked többet kell majd egyéb költségekre költeni. én a 7 év alatt nem kaptam defektet, pedig nem egy csavart tekertem ki a gumiból, vagy fémszilánkot vájtam ki belőle. nyílván autópályán azért egy durrdefektnél biztos sokat jelent az RFT.



Már megint mért darálod a hülyeségedet ? Mit csinálnál ha pont egy külföldi autópályán kapsz defektet normál gumival ? 500 euróért lehúz a tréler az autó pályáról.


már vártam. nyilván ha nem RFT gumim van, akkor vagy spray, vagy mankókereket hordanék magammal. azt hittem ez egy értelmű... mint ahogy valaki itt is keresett erre megoldást. a mankókerék a tárolás rovására megy, de még mindig olcsóbb megoldás szerintem! mint amit majd múvel az RFT a dolgokkal.

YELLOW Elküldve: 2015-01-28 21:28 Alufelni méretek

InsaneWombat írta:
YELLOW írta:
InsaneWombat írta:
YELLOW írta:

de előlre nem kell szélesebb felni. a táblázatban meg írja hátra a 9" ET30-at. Ez azt jelenti, hogy hátra pl a 8,5"-ból felmenne az ET25 is így durva számítás alapján.
én azt tudom javasolni, ha 8" széles felnit akarsz, akkor hátra mehet a 245/40-es gumi, de javaslok ilyen Nankang márkát, mert az valójábban nincs olyan széles. így normálisabban fog állni. ha pl dunlop-ot veszel az tutti idétlen elsz rajta, mert szélesebb ugyanazon mérettel. engem sem zavar, hogy nem terepszt a 245 a 8"-on még éppen elviselhető a látvány, egyenes az oldalfal. de ha enniyre dilemmás vagy, inkább maradgy körben a 225/45-nél és a 8"-nál.



Rendben köszönöm a tanácsokat. Akkor valószínűleg marad a 225-ös, 255-ből amúgy is eléggé szép ára van a defekt tűrő abroncsoknak.


szerintem ne vegyél defekt tűrőt. de amúgy a 245-ös is elég. tudom nincs se pótkerék se semmi gondolom. de az defektűrő csak tönkre vágja a futóművet.


Ez új számomra. Tudom, hogy merev a fala meg stb, de tönkretenné a futóművet? :O Gyárilag is azzal szerelik... És igen valóban nincs pótkerék. Én nyugodtabb lennék defekt tűrővel mint egy sima defekt javító szettel...



igen csak nem magyarországra való a defekt tűrő. persze más országban is vannak szar utak, de a járható km-hez képest nálunk elég magas ez az arány. a guminak fontos csillapító szerepe is van. mivel merevebb a fala az RFT, így a gátló, és szilentek jobban kapnak, meg sorolható még. maguknak spórolnak a gyártók, viszont neked többet kell majd egyéb költségekre költeni. én a 7 év alatt nem kaptam defektet, pedig nem egy csavart tekertem ki a gumiból, vagy fémszilánkot vájtam ki belőle. nyílván autópályán azért egy durrdefektnél biztos sokat jelent az RFT.

YELLOW Elküldve: 2015-01-28 17:38 immos kulcs - légzsák - abs -asc probléma

csaba1020 írta: Sziasztok ! Ha lehúzom az ABS-tömbről a csatlakozót akkor már tutira kikapcsolom a kipörgésgátlót és egyéb dolgokat ,? Mert müködik az abs és a kipörgésgátló is csak kikapcsolni nem engedi


miért nem a biztit veszed ki?

YELLOW Elküldve: 2015-01-28 17:37 Karosszéria (javítás?)

Rorybreaker írta:
hil írta:
Rorybreaker írta: Sziasztok!

Első sárvédőn megjelentek kicsi rozsda pöttyök.
Mit lehet vele tenni?

Fényező lecsiszolja, újrafújja?

Köszi!

Szia!
Nem, ennek a vége sárvédő csere lesz, minden más potya pénzkidobás! Ha kívül megjelent a rozsda, akkor belül már nem kicsit rozsdás, amit meg lehet állítani kb 1 évre és újból elő fog jönni. Van a sárvédőnél egy műanyag doblemez, ami összeér a sárvédővel, ott megáll a sár meg egyéb trutyi, ami folyamatosan nedvesíti a lemezt. Nagy valószínűséggel az ív belseje, amit nem látsz a műanyag burkolattól, merő rozsda. Most látom: 2005-ös az autó, honnan származik??? Ennyi idő alatt nem kéne ennek megtörténnie.....
hil





Köszi. Eléggé el vagyok keseredve, nem tudom mit csinálnak az autókkal, akik el akarják adni, de elhoztuk az autót, szép és jó, addig amíg le nem mostam először. Utána láttam hogy néz ki. Kőfelverődések, rozsdapöttyök az első sárvédő alján az ajtó felőli részen. Pedig nagyon átnéztem mielőtt rábólintottunk. Tuti van valami filléres neppertrükk, amivel eltüntetik az ilyesmit.

Rohadt nagy csalódás, hogy 2005-ös autó így néz ki. És ez szerintem akkor is gáz, ha soha nem állt garázsban... Nekem ne mondja senki, hogy ez normális.


ha sérülve volt, akkor sajnos normális. de sok mindentől függnek ám a dolgok. a garázs sem feltétlen jó, mert hiába elázik, kint a levegőn hamarabb kiszárad minden.

YELLOW Elküldve: 2015-01-28 13:12 Alufelni méretek

InsaneWombat írta:
YELLOW írta:

de előlre nem kell szélesebb felni. a táblázatban meg írja hátra a 9" ET30-at. Ez azt jelenti, hogy hátra pl a 8,5"-ból felmenne az ET25 is így durva számítás alapján.
én azt tudom javasolni, ha 8" széles felnit akarsz, akkor hátra mehet a 245/40-es gumi, de javaslok ilyen Nankang márkát, mert az valójábban nincs olyan széles. így normálisabban fog állni. ha pl dunlop-ot veszel az tutti idétlen elsz rajta, mert szélesebb ugyanazon mérettel. engem sem zavar, hogy nem terepszt a 245 a 8"-on még éppen elviselhető a látvány, egyenes az oldalfal. de ha enniyre dilemmás vagy, inkább maradgy körben a 225/45-nél és a 8"-nál.



Rendben köszönöm a tanácsokat. Akkor valószínűleg marad a 225-ös, 255-ből amúgy is eléggé szép ára van a defekt tűrő abroncsoknak.


szerintem ne vegyél defekt tűrőt. de amúgy a 245-ös is elég. tudom nincs se pótkerék se semmi gondolom. de az defektűrő csak tönkre vágja a futóművet.

YELLOW Elküldve: 2015-01-28 13:08 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

nickname írta:
Tano írta:
lela írta: Azt szeretném kérdezni hogy feltelepítettem az INPA-t 5.0.2 verziót.
Van e ettől frissebb, érdemes e feltenni frissebbet az én autómhoz vagy ezzel maximálisan kiaknázok minden funkciót?
A telepítési leírásban nem szerepelt hogy be kell állítani a környezeti változót.A program elindult hibát nem írt, de kocsira még nem dugtam csak a diag kábel van beledugva.Korábban írtátok itt hogy azt be kell írni a windowsba.Milyen problémát okoz ha nincsen beírva?
Mondjuk mikor telepítettem egy ilyet kiírt:
Hiba a loadlibrary("richtx32.ocx") függvényben-a megadott modul nem található.
Kell e ezzel foglalkozni?
Esetleg az INPA használatija van e valakinek, nem szeretném hazavágni valamelyik vezérlőt?!

Köszi előre is!


Ha rendesen telepítetted, akkor beírta magát a környezeti változókhoz. Le tudod ellenőrizni.
Ha akarsz mondjuk DIS-t is használni, akkor elég az 5.0.2, mert az újab csomagban lévő ediabas-szal nem fog menni a DIS. Magát az adatbázist ettől függetlenül tudod frissíteni ha szükséges.
Az inpa könyvtárban van némi doksi leírás, de kisérletezgethetsz is vele, mert ez alapvetően diagra való, nem fogsz vele átírni olyan dolgot amitől tönkremenne az autó. Némi szótáras segítséggel ki lehet igazodni benne.


Nem érte miért kell ilyen görcsösen ragaszkodni a DIS -hez.



mert egyszerűbb... bár én még nem használtam ugye nem megy fel a virtual masíne. azért NCS Expert-tel kell szórakozni, több idő, még Dummy-val is.
te mit ajánlanál helyette? mármint a DIS helyett.