YELLOW Elküldve: 2015-01-31 20:31 316i leáll menet közben!
MillionUSDSmile írta: Sziasztok!
Már több fórumon is találtam ugyanezzel a hibával rendelkező E46-osokat de mint az a legtöbb esetben szokott lenni a hibafelvetést követő egy-két jó tanács után a témában elmaradt a visszacsatolás. A konkrét megoldásra már sajnos nem derült fény.
Az autóm típusa: 2002 E46 316i 1796 cm3 (85 KW) N42B18A
Első hallásra talán nem is tűnik komolynak, de annál bosszantóbb és sok esetben annál balesetveszélyesebb hibajelenségről beszélünk. Az autó motorja menet közben teljesen rendszertelenül „beránt” vagy leáll, lefullad.
„A” eset: Menet közben egy rándítást érzel (mintha egy pillanatra lefulladna a motor) a töltésjel felvillanásának kíséretében majd az autó mintha mi sem történt volna megy tovább. Ez kb 1-2 másodpercig tart van, hogy alig érezni és csinálta már hideg, meleg motornál. Volt, hogy leteszteltem hidegindítás után alapjáraton csinálja-e. Körülbelül 10 perc után jelentkezett a hiba.
„B” eset: Menet közben az autó motorja minden előjel nélkül leáll. Az autó nem erőtlen, ugyanúgy húz és emellett semmi előzetes vagy utólagos hiba nem jelentkezik. Valljuk hát be, ez irgalmatlan kellemetlen tud lenni Budapest belvárosában csúcsforgalomban a belső sávban vagy egy országúton előzés közben. Inkább bele sem gondolok. Miután félrehúzódom a következő két eset lehetséges. Megpróbálom azonnal újraindítani a motort. Ekkor van, hogy elsőre beindul. Van, hogy nem. Másik opció, hogy kb 2 perc várakozás után „pöccre” indul a szekér.
Fentebb említettem, hogy „rendszertelenül” jelentkezik a hiba. Ezt a szó legszorosabb értelmében kell érteni, ugyanis volt hogy közel egy hónapon keresztül nem tapasztaltam a hibát, pedig az autó napi használatban van. Majd egyszer csak újra előjött.
A hibajelenség már közel fél éve kínoz. Elvittem a környék „BMW specialistájához” aki a motordiagnosztika után sorolta a hibakódokat: vezérműtengely jeladó, fordulatszám jeladó, főtengely holtpont jeladó (*megjegyzés: ezeket egyébként más fórumokon is írták). Első lépésként kitörölte a hibákat, és abban maradtunk, ha újra jelentkezik a probléma, vigyem vissza egy újabb beolvasásra. Pár nap után megvolt az első aktus. Vissza a kompira. Eredmény a fentiekben leírt jeladókból kettő hibakódja. Állítása szerint ezt eljátszotta még egy párszor (a baj, hogy én saját szememmel nem láttam) és érdekes volt, hogy mindig más variációban adta ki a jeladók hibáit. Azt mondta „olyan nem létezik, hogy minden jeladó hibás” ezért tüzetesebb sokkal mélyebb vizsgálatra van szükség. Én hülye végső elkeseredettségemben ott hagytam nála az autót. 2-3 héten keresztül hívogattam legalább kétnaponta sikerült-e feltárni a hibát. Mikor meguntam a macska egér játékot, és közöltem vele, hogy pénteken megyek az autóért, ha megnézi, ha nem. Hirtelen sikerült „invesztigálnia” a hibát. Állítása szerint valami „állító motor” a rossz benne a VANOS rendszerrel összefüggésben, de esküszöm hebegett habogott és úgy gondolom szándékosan nem mondta meg a konkrét alkatrész nevét, abban a reményben, hogy majd vele kicseréltetem. Az árat azt kristály tisztán és világosan tudta mondani újonnan 120,000 HUF-tól 150,000 HUF-ig, de ő lehet tud bele bontottan úgy 60-70 ezerért. Mondanom sem kell nem láttuk többet egymást. Alapvető problémát jelentett nálam, hogy a szaki a folyamatos beváltatlan ígéreteivel a hitelét vesztette. Olyan ez mint egy párkapcsolat. Szart sem ér bizalom nélkül.
Több esetben olvastam, hogy az autószerelők csak húzzák a szájukat a hiba hallatán és nem találnak megoldást. Ez nem létezik.
Ha valakinek esetleg van a fentiekkel kapcsolatban hasonló tapasztalata vagy ismerőse akivel ez a véget nem érő rémálom megtörtént akkor kérem ossza meg velem, hátha segítségemre lenne.
Továbbá, ha tudtok ajánlani megbízható helyet, ahol van sansz a valós hiba feltárására, azt is szívesen várom.
Imádom egyébként a kocsim, mert ezen kívül semmi más hibája nincs. Meg sem fordult a fejemben, hogy eladjam, viszont jó lenne szegényt meggyógyítani.
Előre is köszönöm a visszajelzéseket.
Szép napot mindenkinek!
Üdv.: MillionUSDSmile
ahogyan írták, előbb én is a jeladókat cserélném.
nem a Vanos, hanem a Valvetronic szokott még főleg gondot okozni, de az nem okozna motorleállást. az tényleg nem egy olcsó dolog.