Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-01-25 14:00 Motorolaj

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
Pitykoo írta: Hali!
A héten volt szerelőnél a kocsi egyéb okok miatt és ott kérdeztem rá az olajokra!
Kérdeztem, hogy az mitől van, hogy ilyen kicsit csattogós-ciripelős hangja van a kocsinak!
Ő egyből azt kérdezte, hogy főleg melegen van e ilyen hangja! És igen!
Erre megkérdezte milyen olajat teszek bele?.( 5w30 )
Azt monta rá, hogy melegen igen elvékonyodik az olaj és nincs megfelelő kenése valamelyik alkatrésznek ( nem emlékszem mit mondott de ti biztos tudni fogjátok ) és azért adja!
Ezért javasolta, hogy tegyek bele nyugodtan 10w-set és semmi baja nem lesz és még nem is fog ciripelni nekem!
Szerintetek?! Én ehhez hülye vagyok!
Vélemény?!


Szia!

Nekem hidegen indításkor volt "ciripelés" 1-2 másodpercig, (5W30) szerelőm 5W40 olajat ajánlott, 10W-t semmiképpen sem. Azóta hidegindításkor sem hallok semmit.

Üdv.: Pocses


a két olaj márkája azonos volt? ha valóban egyformán tudták az 5w szintet, akkor ugyanúgy kellett volna maradnia. nem a 30 helyett a 40 oldotta meg, hanem az olaj minősége nem azonos volt. bezony.


Nekem liqui moly top tech volt először 5w30 azzal is ciripelt és azt nagyon ette is.
Most Fina 5w30 van ezt nem eszi viszont ugyanúgy ciripel...
Akkor 10w-et nem teszek bele, de akkor mivel próbálkozzak??!


Eneos. esetleg. 5w-30.
de én szerintem a ciripelésed nem az olajtól van. esetleg videót csinálhatnál róla.

YELLOW Elküldve: 2015-01-25 13:53 légzsak_

lela írta:
Pitykoo írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
Pitykoo írta: Aham.... de akkor mi adja a jelet az ülésfoglaltság miatt!??
Mert ugye világít a lámpa!
Láttam ezt az ellenállásos bekötést, hogy úgy nyugalomba lesz de akkor azt hova kell kötni??!


Ülésfoglaltság jelző csak az utasoldalon van. Te azt írtad a vezetőoldalira jelez, de ott nem lehet a foglaltságjelző. Ezek szerint kiolvastattad? Mi volt a hibaüzenet? A lámpa az övfeszítő miatt is jelezhet.


de ott is van csatlakozó és kébel a vez. ülés alatt. pedig fapad az ülésem nekem. vagy csak dísz?


Úgy értelmeztem mert 1-est írt, hogy az 1-es ülésre írja ami nekem a vezetőülés!
De nekem ott csak két szál vezeték van ami az övfeszítőre megy....
Az anyós ülést ezért nem is néztem!
De akkor ezek szerint ott kell szétnéznem...


Leprogramozáshoz van valahol valami videó, mert magamtól nem merek még ilyenbe belenyúlni??!
Amm... melyik a jó-jobb megoldás?!
A 3,3-as ellenállás párhuzamosan egy diódával és beköt vagy ez?!

http://tortadiszites.blogspot....erese.html


A témához kapcsolódva, ha az ülésfoglaltság jelző ki van iktatva akkor nem durran a légzsák a jobb 1-be, vagy pont fordítva akkor is durran ha nem ül ott senki?


itt anno azt mondták, hogy ha a figyelés ki van iktatva, de a légzsák aktív marad, akkor mindenképp durran, ha szükség van rá ha nem. pl balról érkező nagyobb erő miatt is, amikor mondjuk nem lenne indokolt a jobbon nyílnia.
de iylenkor le kell húzni a csatit az ülés alól. (bár attól, hogy jelez az óülésfoglaltság jelző miatt is, attól ugyanúgy nyílik a légzsák, csak műszakin bukta, mert ott hihetik azt, hogy a maga a légzsák miatt ég a hibajelző)
én most azt nem értem, ha lehúzom, akkor meg nem lesz övfeszítő??? mármint akkor gond esetén nem durran a patron? mert akkor így is gáz. megmondom őszintén nem néztem melyik vezeték hova megy, de ha ezért van a vezető oldali ülés alatt is csati, akkor itt is van az ülésfoglaltság jelzőn kívül is ugyanilyen szerepe.
az ellenállás diódás bekötés miatt, viszont 2 féle van. az egyiknél azt szimulálja, hogy jó a cucc, nem ül ott senki, így ha mégis, akkor nem fog nyílni, a másik verzió pedig az, hogy mindig ül ott valaki.

YELLOW Elküldve: 2015-01-25 13:47 Motorolaj

Pocses írta:
Pitykoo írta: Hali!
A héten volt szerelőnél a kocsi egyéb okok miatt és ott kérdeztem rá az olajokra!
Kérdeztem, hogy az mitől van, hogy ilyen kicsit csattogós-ciripelős hangja van a kocsinak!
Ő egyből azt kérdezte, hogy főleg melegen van e ilyen hangja! És igen!
Erre megkérdezte milyen olajat teszek bele?.( 5w30 )
Azt monta rá, hogy melegen igen elvékonyodik az olaj és nincs megfelelő kenése valamelyik alkatrésznek ( nem emlékszem mit mondott de ti biztos tudni fogjátok ) és azért adja!
Ezért javasolta, hogy tegyek bele nyugodtan 10w-set és semmi baja nem lesz és még nem is fog ciripelni nekem!
Szerintetek?! Én ehhez hülye vagyok!
Vélemény?!


Szia!

Nekem hidegen indításkor volt "ciripelés" 1-2 másodpercig, (5W30) szerelőm 5W40 olajat ajánlott, 10W-t semmiképpen sem. Azóta hidegindításkor sem hallok semmit.

Üdv.: Pocses


a két olaj márkája azonos volt? ha valóban egyformán tudták az 5w szintet, akkor ugyanúgy kellett volna maradnia. nem a 30 helyett a 40 oldotta meg, hanem az olaj minősége nem azonos volt. bezony.

YELLOW Elküldve: 2015-01-25 13:42 légzsak_

Pitykoo írta:
Leprogramozáshoz van valahol valami videó, mert magamtól nem merek még ilyenbe belenyúlni??!
Amm... melyik a jó-jobb megoldás?!
A 3,3-as ellenállás párhuzamosan egy diódával és beköt vagy ez?!

http://tortadiszites.blogspot....erese.html


hogy jön ide a tortadíszítés?

YELLOW Elküldve: 2015-01-25 13:39 Motorolaj

Pitykoo írta: Hali!
A héten volt szerelőnél a kocsi egyéb okok miatt és ott kérdeztem rá az olajokra!
Kérdeztem, hogy az mitől van, hogy ilyen kicsit csattogós-ciripelős hangja van a kocsinak!
Ő egyből azt kérdezte, hogy főleg melegen van e ilyen hangja! És igen!
Erre megkérdezte milyen olajat teszek bele?.( 5w30 )
Azt monta rá, hogy melegen igen elvékonyodik az olaj és nincs megfelelő kenése valamelyik alkatrésznek ( nem emlékszem mit mondott de ti biztos tudni fogjátok ) és azért adja!
Ezért javasolta, hogy tegyek bele nyugodtan 10w-set és semmi baja nem lesz és még nem is fog ciripelni nekem!
Szerintetek?! Én ehhez hülye vagyok!
Vélemény?!


a szerelőd is hülye ezek szerint. ha melegen csattog, akkor miért olyan olajat javasol, aminek a hidegoldali viszkozitási tulajdonsága nagyobb?
szerintem semmi köze hozzá. pl nekem volt már benne 5w-50-es olaj is, és 0w-30, és 0w-40 is, de mindig ugyanolyan volt a hangja. igaz más a motorom, de ha lenne valami jelentősége, akkor...
ha hidegen csinálná, indítás után pár másodpercig, akkor lehetne véknyabb olajat bele tenni.
a kérdés az az, hogy új olajjal is csinálja-e, vagy amivel most csinálja, abban van már km bőven? ha van benne, 5-10 ezer km, akkor lehet valami miatt felhígult, vagy rossz volt az olajminősége és elgyengült.
egyébként talán a hidrotőkére gondolt, de annak ha melegen hangja van, akkor kuka, meg szerinpem az nem ciripelni szokott.

YELLOW Elküldve: 2015-01-24 16:59 Mi lehet a baj?

Rorybreaker írta: Sziasztok!

Nem tudtam melyik témába írjam a kérdésem, ez tűnt a legjobb választásnak.

Az a kérdésem, hogy miért lehet, illetve gond-e, hogy ha leveszem a gyújtást vagy kiveszem a kulcsot, a rádió vagy a klímavezérlő mögül valahonnan ilyen nagyon halk zúgást hallok, mintha valami motor lenne, de nagyon halk, csak ha síri csend van akkor hallani.

Azért kérdem, mert félek, hogy az akkut leszívja valami aminek nem kellene.
Ma hoztam el az autót, nincs még tapasztalat, hogy ez leszívja e az akkut pl reggelre, vagy ha sokat áll, avagy nem.

Szóval nem tudom, hiba e, vagy normális dolog. Ha normális akkor mi ez?

Köszi!


nem hiba, normális. ha van kedved, akkor ülj ott egy 15 percet és abba hagyja. a klímavezérlőből jön.
viszont ha habgosabb ventit hallasz, akkor majd lehet gond, mert az le szívja, ha rossz a sünid. de még ne parázz ilyen miatt.

YELLOW Elküldve: 2015-01-24 16:55 légzsak_

Tano írta:
Pitykoo írta: Aham.... de akkor mi adja a jelet az ülésfoglaltság miatt!??
Mert ugye világít a lámpa!
Láttam ezt az ellenállásos bekötést, hogy úgy nyugalomba lesz de akkor azt hova kell kötni??!


Ülésfoglaltság jelző csak az utasoldalon van. Te azt írtad a vezetőoldalira jelez, de ott nem lehet a foglaltságjelző. Ezek szerint kiolvastattad? Mi volt a hibaüzenet? A lámpa az övfeszítő miatt is jelezhet.


de ott is van csatlakozó és kébel a vez. ülés alatt. pedig fapad az ülésem nekem. vagy csak dísz?

YELLOW Elküldve: 2015-01-24 12:32 Rugócsere

Rick25 írta: Srácok! Süllyesztette már valaki az első rugót? Én 1-2 centivel szeretném lejjebb vinni az elejét, de nem sportrugóval. Van ilyen?:


flex, oszt vágni a rugóból.
komolytalanra fordítva a szót, állítólag szoktak zsugorítani, de hallani olyat, hogy ott elgyengül a rugó a hő hatására, és állítólag megváltozik a rugózás. szerintem, saját véleményem alapján, ha avn egy rugót amit legyártottak valamilyenre, azt szerintem nem illik bolygatni.

YELLOW Elküldve: 2015-01-22 19:00 Üzemanyag fogyasztás

elgeri írta:
jamo írta: Üdv!

Nem taáltam jobb helyet neki ezért ide írom. x3 2.0d tankolásakor 62-64liter környékén lekattan a kútfej. Ezután elkezdtem még rátankolni...(telecsöpögtetni) 80liternél abbahagytam de még akkor is nyelte simán. Hová tud bepufferolni 15-20 litert? Féltem, hogy valahol majd elkezd csöpögni, büdösíteni de semmi. Annyi hogy 250megtett kilométer után indult el lefelé az üzemanyagszintjelző.


Ilyet fél éve hallottam egy teljesen másik kategóriájú, márkájú kocsinál.
A jelenség ugyan ez. Hihetetlen, hogy ennyi tartalék van bennük, de mégis :$

Azt nem tudom, hogy esetleg valahol okoz-e gondot ez?! Pl. ha valamiért van egy kis tágulás, vagy valami (pl. ferde parkolás), akkor gondolom nagyobb eséllyel jut oda is benzin, ahova nem kellene.


hány literes a tank? nekem 63 ha jól emlékszem, amikor a sárga felvillan, akkor egy kattanásig kb 54-56 liter megy bele, utána még tudok egy párat kattintani, de olyan 2 liter megy bele, de már ott van a szájánál a szint. szóval fura, hogy az x3-ba hova megy a többi.

YELLOW Elküldve: 2015-01-22 11:57 320d Motor

minimal írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
Akkor a gyàrilag klíma nélküli e46-ok mind gyàrtàdi hibàbasak?!


tényleg volt ilyen E46 amúgy? valamikor hallottam, de nem hittem el. mert oké E36-ba volt. de E46 abban az árkategóriában én alapnak mondanám már a klímát. legalább a manuált. mondjuk aki egy BMW-t ebben az időben klíma nélkül vett meg, az biztos nem volt tiszta fialás ki rendel le így egy BMW-t? még a manuális klímán is elszőrnyűlködöm egy BMW-ben, pedig E90, E60-ban is volt.


Én tavaly találkoztam egy olyan 1es BMW-vel (e87) amiben gyárilag nem volt klíma.



hihetetlen...
bár, ha azt nézem anno a mercihez is feláras volt a hátsó ablakfűtés
oké, hogy a BMW prémium márka, de azért az alapár így is túl magas, tehát abba is beleférhetne a klíma. de akkor legalább legyen annyival magasabb az alapár, de járjon alapból a klíma. azért 2015-ben, egy BMW-t nem adjanak már klíma nélkül. agyaltam itt magamban, hogy biztos van olyan régió, ahol nem igénylik a klímát, de télen is van haszna, igaz nem annyira jellemző.

YELLOW Elküldve: 2015-01-22 07:49 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

fegabi írta: sziasztok
e46,318ci N42A motorkód.A kínom, hogy motor rángat chek lámpa villog....nem rendszeresen . .Kb 23000 fordulat felett jó.Ha a légtömeg mérő csatiját lehúzom tökéletes.Cseréltem légtömegmérőt, gyári bontottat, 2. db lett bele próbálva minddel ugyan ezt csinálja.
Ac, szűrő jó, kartergáz szelep új, trafók, gyertyák újak...befecskendezők jók,motorvezérlő jó. HELP!


neked aztán jó géped van, ha 23ezret forog a motor, sőt még felette
szerintem vidd el diagra.
az eleje nekem akkor volt, amikor az egyik gyújtótrafóm bexart, de nekem rosszul ment minden fordulaton, úgy járt mint egy traktor, és a hangja subaru-s volt, büdös a kipuff gáz. és ugye a check engine akkor villogott, amikor a rendszer próbálta beindítani a hengert.
aztán ahogy olvastam tovább a sportmotor fordulatszám felé tartó szöveget, az jutott eszembe, hogy olyan mintha valamelyik szelep nem nyitna ki megfelelőlen. így lehet a valvetronic szabályzásban van valami. ezt így neten keresztül nem tudjuk megmondani.

YELLOW Elküldve: 2015-01-22 07:43 320d Motor

szotakdavid írta:
Akkor a gyàrilag klíma nélküli e46-ok mind gyàrtàdi hibàbasak?!


tényleg volt ilyen E46 amúgy? valamikor hallottam, de nem hittem el. mert oké E36-ba volt. de E46 abban az árkategóriában én alapnak mondanám már a klímát. legalább a manuált. mondjuk aki egy BMW-t ebben az időben klíma nélkül vett meg, az biztos nem volt tiszta fialás ki rendel le így egy BMW-t? még a manuális klímán is elszőrnyűlködöm egy BMW-ben, pedig E90, E60-ban is volt.

YELLOW Elküldve: 2015-01-21 21:42 Megvegyem? Vegyek ilyet?

hil írta:
YELLOW írta:

ha ez az, amit linkeltél, akkor nem 85kW-os. és nem is 1.6-os. a motortér alapján M43-as motor, ami 1.9-es és 105 lovas.
ha meg az amit írsz, hogy 85kW és 1.6, akor N40-es motor, de akkor meg a motorkép nem az volt. érted? alvázszám utolsó 7 karakterét megadod, megmondodm konkrétan milyen motorral jött ki gyárilag.


Szia Y!
Valahol olvastam, hogy a ráncfelvarrás körül árultak FL karosszériában FL előtti motorral szerelt autókat a vevők nem kicsi felháborodására.

Az, hogy egy autó "hölgy tulajdonostól" az én szememben érték csökkentő tényező.....
már bocsánat,
hil



én ezt tudom. de én láttam még a képeket. és azon egy 316ci volt. olyan motorral, mint a tiéd. viszont 2002-es volt asszem, de még a régi kasztnis coupe. most lényegtelen melyik M43-as motor volt benne, egyik sem 85kW. kíváncsi lennék a VIN kódra. mert más esetben a forgalmi false adatokkal van kitöltve.

YELLOW Elküldve: 2015-01-21 20:53 M3 vásárlás

mgerihun írta:
YELLOW írta: ha az M3-ról beszélünk, akkor mindig az áhitatos dízellel jössz. akkor miről si beszélünk?
vegyél akkor 35d-t, aztán majd folytatjuk pár hónap múlva a többi topic-ban. úgyis jobban megy, kevesebbet fogyaszt, olcsóbb is, nem kell hitel. akkor? és a témát le is lehet zárni.


Ha az kéne jobben, akkor 335D topikban nyitok témát, minden 335D mellett szól, ha ész érvekről beszélünk, asszony sem herélne ki ha az olcsóbb megoldást választanám, de M3 felé jobban húzok, csak félek tőle, hogy nem adja azt amit elvársz tőle ennyi pénzért. Próbakörrel sem érek sokat, kipróbálom városban 5-10 percet, az nem elég semmire. Angol "népitélet" leírások is megoszlóak. Van aki istenití, van aki lehúzza. Manuális váltóval persze lenne olcsóbb, de túl nagy áttételü, duplakuplungos DSG sokkal jobb, egyenletes húzást biztosít, váltások közt nincs visszarúgás, viszont az megint + pénz.


szerintem ezt direkt csinálod....
feladom!
ha azt írjuk M3, akkor ellenkezel ellene, ha a másikat, akkor emide hajolsz...
szerintem azt veszel, amit akarsz!

YELLOW Elküldve: 2015-01-21 20:43 M3 vásárlás

hil írta:
mgerihun írta:

Annyiban jó helyzetben vagyok, hogy nincs messze munka és kis városban lakunk, ritka a dugó. Másik fő gond, hogy hiába van 13 éve jogsim, büntetés és baleset mentesen, nem tudom áthozni bonuszaimat UK-ba, így 0-ról indultam. Ami vicc, hogy az 1.4es Alfa-ra fizethetek havi 92fontos biztosítást (kb 40-41ezer forint/hó) de az M3-ra 130 lenne......Most akkor mi ebben a logika? Alig van eltérés biztosítás terén. 2 Autot nem engedhetek meg így magamnak, nagyon sok lenne a 2 biztosítása. Egyébként itt talán még olcsóbb is a szerviz mint otthon, minden második sarkon van egy műhely, alkatrészek is jobb áron mozognak. Szakszerviz megint más, de használt kocsik álltalában túlestek már km-ben kötelező szervizeken, specialista garázsok meg akadnak szép számmal.


Szia!
Azért több rá a biztosítás (szerintem), mert mégiscsak egy kiemelt prémium márkáról van szó az Alfával szemben. Abban igazat adok Y-nak, hogy nem egészséges, ha "jobb" autód van mint a főnöködnek. Én is ebben a cipőben járok, a főnököm most vett egy kifutott Nissan X-trayt újonnan, de az enyém mégiscsak Bömös, még ha 15 éves is. Csípi is a szemét rendesen.
(bár mint ismert, a magyarságot az irigység tartja össze.....)
hil


aztán mikor sírok a gyatra fizetésem miatt, akkor mindig jönnek: "dehát nem is tudom ki jér BMW-vel" persze nem dolgozni, ahhoz túl közel a melóhely. abba nem gondol bele, hogy nem a jelenlegi munkahelyem fizetéséből vettem. és arról nem beszélve, hogy az enyém is már 13 éves lesz 6 hónap múlva.