Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-01-10 09:13 Ajtónyítási Gondok!

letsgo1487 írta: Sziasztok!
A bal első ajtóm elöször 1-2-szer nem nyílt ki, majd egyik nap bezárva maradt. Nem kulcsos, az összes ajtó nyílik csak a bal első nem. Hogy lehetne kinyitni?


belülről nem tudod nyitni? elvileg kellene tudni a belső kilinccsel. 2x meghúzva nyílnia kellene.

YELLOW Elküldve: 2015-01-09 22:07 Mi lehet a baj?

Levimester írta:
YELLOW írta:
DrManna írta: Sziasztok! Szeretném a segítségeteket/véleményeket kérni: tavaly nyáron vettem az autómat külföldről, használtan. Eddig minden rendben volt vele, több szerelő is átnézte már és nem talált azonnali orvoslásra szoroló problémát. Egy ideje azonban arra lettem figyelmes, hogy egyrészt a váltó induláskor nagyon nehezen veszi be az 1-est és a 2-est (nagyon erősen kell betolni), másrészt a kuplunk a felengedéskor -szintén ezekben a sebességekben- sziszegő hangot ad. Ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor a busz légfékje "kifújja a levegőt". Mi lehet ez és vajon összefügg-e a két furcsaság? Vagy csak fázik a kicsikém? Köszönöm!


enyém is ilyen, igaz csak hidegben és mióta lecseréltem a gyári váltóolajat.
a sziszegés nem tudom milyen mértékű neked, de nekem 1-sbe van egy pici, de nem mindig hallom és elég tompa a hang.


Nálam is mióta bejött a hidegebb idő, 1-2-est nehezebben veszi, váltóolaj cserélve volt, még tavasszal, ha bemelegszik a gép akkor már jól kapcsolható. Valaki nem tudja, hogy ennek köze lehet-e a váltóstiftnek vagy valami hasonlónak?


ez szinkron gyűrű inkább. bár az egyesnél nem kéne. de inkább az olajra fognám, mivel a gyári olajjal semmi ilyen nem volt. szóval sokadjára is leírva, vagy gyári MTF-LT olaj, vagy manuálba is ATF olaj.

YELLOW Elküldve: 2015-01-09 20:30 Megvegyem? Vegyek ilyet?

hil írta:
Pocses írta:

Köszönöm a segítséget!
A velvetronic mennyire meghibásodó dolog? Azért kérdem, mert szeretnék minél fiatalabbat venni, amikben ezek szerint benne van ez a rendszer. A fogyasztása ezeknek milyen, mert eddig hallottam 7 litertől 12 literig mindent. Persze ez összefügg a sofőr lábától is, de egy átlag, normál használatnál mégis mennyi? Ja...mennyi km-t tudnak elmenni nagyjavítás nélkül, mert amit néztem és belefér a keretbe azokban kb. 160-170 ezer van. Már sok lesz a kérdés, de jól látom, hogy az alkatrész árak ugyanolyanok mintha egy focusba vagy octaviába venném?
Mégegyszer köszönöm!


Szia!
Én is N46b20 motoros autót akarok venni a mostani helyett, de sokan, nagyon sokan lebeszélnek róla.
Amiket hallottam: láncátugrás, olajfolyás, Valvetronic élettartam 150K körül van, akkor érdemes a vezérlést is cserélni. Ez mindösszesen a tömítésekkel, munkadíjjal együtt úgy 500K Ft. 140-ért már lehet venni komplett motort. Sokak szerint ez a BMW legszarabb motorja!
Azért még nem adom fel.
A fenti infókban (több helyről is kérdeztem, nagyjából ugyanazt mondták) ha nekem hazudtak, akkor most én is Neked.
hil


Na, az baj, mert ahogy nézem már a 2002-es évjáratú 318i-ben is a 143 lovas motor van. Eseteg a 316-osok megbízhatóbbak, vagy a 320i-k ?


A napokban voltunk szerelőnknél barátommal, Neki is a 143 lovas motorú E46 van.
2100 km után megint bejelzett az oli pilács. Már minden szivárgás megszüntetve, mégis elég jól fogy az olaj. Úgy néz ki szelepszár szimering csere lesz majd, de ha már szét lesz kapva, akkor vezérlés csere is ajánlott. Erre kérdem Attilát az enyémnél lehet ilyen gond?
Széles mosoly, azt mondja ez egy kőkori technika, kiforrott 16 évig gyártották ugye az előd E36 ból "örökölt" motor, még a lánc miatt sem kell aggódnom, ezeknél még mindent 2X olyan erősre gyártottak. Ezután már rámentek a súlycsökkentés stb stb (bla bla bla duma a gyártótól), ugye mi is tudjuk gyorsan sokat olcsón gyártásra mint minden más márkánál is.
És neked milyen BMW-d van és milyen motorral?



Katt a nick nevemre, és láthatod.

Ja....bocs! Mennyire vagy megelégedve vele? Megbíhatóbb a 318i-nél? Ha igen akkor lehet, hogy én is olyat veszek vagy 320i-t.

Azt nem tudom megmondani, hogy megbízhatóbb avagy sem, de mi megvagyunk elégedve vele. Már kis fordulaton leadja a max nyomatékot, 2500-on így nem kell tiporni mint egy hasonló teljesítményű 105 LE de jóval kisebb ccm2 off autót.


Sziasztok!
Megpróbálom bezárni a piramist. Ma is érdeklődtem szervizben az N42/N46 motorok felől, most sem mondtak mást, mint amit korábban leírtam (sajnos, pedig szerettem volna jót hallani róluk)
A hibák közül kifelejtettem az olajfogyasztást+ olajfolyást. Tudom, a fórumon többeknek is van ilyen motorral szerelt autójuk, de nagyon hallgatnak sajnos. Még annyit, hogy az N42 volt először, ebből volt 1,6 (N42B18:105Le, N42b20:143Le aztán volt még 116Le). Az N42-őn javítottak valamit (talán láncátugrás ami lényeges, de nem teljes sikerrel és ebből lett az N46 sorozat az N42-vel azonos paraméterekkel. Az N40 motorról felesleges beszélni, mert az teljesen kerülendő állítólag csak a keleti piacra készült.
Mindezek hallomások alapján álltak össze, ha valamit rosszul írtam, akkor bízom benne, hogy javítanak!

Jókat mondtak az FL 320i motorról, mentesek a fenti allűröktől, de személy szerint nekem nem kell, nincs szükségem 170Le-re

hil



N42-ből nem volt 105 lovas. N42B18, N42B20 ---> N46B18, N46B20 116 LE és 143LE. az N46-on sincs sok változás egy biztos az már EU4-es motor.
olajfogyás? nekem ez ismeretlen. minap néztem egy N46B20-ról egy videót, angliai magyar csinálta asszem, angol szöveg, ott is írja az olajfogyasztást, igaz 280ezer km feletti futású autó, de nem drasztikus fogyasztást ír, sőt nem beszél meghibásodásról.
már írtam, nekem N42B18 van és 10-12ezer km alatt a nívón nézve kb 1-2mm a szintcsökkenés.
más helyen is látom, hogy nagyon szidják ezt a motort, az enyémen is 18ezernél volt a valvetronic-kal valami móka. hidegen, nagyon szépen jár a motor. melegen az alapjárat elég fura, de az új V10-eseknek is olyan volt a hangja. nagyon spórolósan tudok vele járni, de ha úgy van, bőven elég az ereje is. (hazudnék ha azt mondanám nem bírnék el nagyobb erőt, de megteszi ez is)
én továbbra is azt mondom, ha odafigyelnek az olajcserére, és megfelelő olajat használnak, akkor nem lesz baja. persze ezt így, aki most vesz meg egy 10-12 éves ilyen autót, aminek kitudja hány gazdája volt és milyen sorsa, az elég lutri. ez olyan, hogy dízelt is újonnan érdemes venni, úgy a legminimálisabb a rizikó.
persze youtube tele van sok videóval, de ez minden típusra igaz. és az egy dolog, hogy van videó jó pár, és jó pár esetről hallani, de mellette számtalan olyan van, aminek semmi baja. az lánszfeszítő patron is a nem megfelelő olajtól megy tönkre áll be. jó el is fáradhat, mint minden.
egyetértek az M43 jó motor, mint a cikkben is. minél kevésbbé bonyolult, annál jobb.
én egyet tudok, ha most kéne vennem E46-ot, én nem vennék. max, ha odakint találnék egy első tulajost. behozott autók nagy százalékban köpetek. itthon meg, nem figyelnek rá, főleg ha hülyegyerek tulaja van, aki csak tárgynak tekinti és nem foglalkozik vele, 5. gazdája 3 év alatt, meg hasonlók.
az N40 meg valóban, na azon ugrik a lánc rendesen, meg valahogy nem bírja a km-t. szerintem fele, harmad annyit megy el, mint egy N42/N46. nyilván kivétel van, mint mindenhol, mindenben.
lehet én is fogom még szidni ezt a motort, de eddig rendben van. tudom az én véleményem nem mérvadó, mert sokat nem megyek. de az autó sokszor megy, csak rövid távokat.
én amúgy a legtöbb hibás darabot az N46B20-ból láttam, persze ez sem mérvadó, csak saját tapasztalás.

YELLOW Elküldve: 2015-01-09 16:25 Mi lehet a baj?

DrManna írta: Sziasztok! Szeretném a segítségeteket/véleményeket kérni: tavaly nyáron vettem az autómat külföldről, használtan. Eddig minden rendben volt vele, több szerelő is átnézte már és nem talált azonnali orvoslásra szoroló problémát. Egy ideje azonban arra lettem figyelmes, hogy egyrészt a váltó induláskor nagyon nehezen veszi be az 1-est és a 2-est (nagyon erősen kell betolni), másrészt a kuplunk a felengedéskor -szintén ezekben a sebességekben- sziszegő hangot ad. Ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor a busz légfékje "kifújja a levegőt". Mi lehet ez és vajon összefügg-e a két furcsaság? Vagy csak fázik a kicsikém? Köszönöm!


enyém is ilyen, igaz csak hidegben és mióta lecseréltem a gyári váltóolajat.
a sziszegés nem tudom milyen mértékű neked, de nekem 1-sbe van egy pici, de nem mindig hallom és elég tompa a hang.

YELLOW Elküldve: 2015-01-08 12:32 manuális váltó

elgeri írta:
Én teljesen laikusként kérdezem, hogy ezt a matricapozíciót tudod pontosítani?
Felemelve / aknából alulról nézve szembeötlő, vagy otthon is egyszerűen meg tudom valahogy nézni?


akna kell. a váltó oldalán van rajta.

YELLOW Elküldve: 2015-01-08 10:40 izzók / izzókészlet

leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: Ma kiégett a jobb első tompítottam. Milyet ajánlotok bele? Párban cserélném. Ja és sima, nem xenon. Eddig sima sárga volt, lehet kipróbálnék valami fehéresebbet, viszont a fényerőn nem szeretném hogy csökkenjen.


olyat nem nagyon fogsz találni. talán a nightbraker ami...


Na tegnap raktam bele Night Breaker unlimitedet. Láthatóan erősebb a fénye és szemböl nézve elég fehérnek tűnik. A helyzetjelzőm csúnya sárga lett Volt még régebbről ilyen sötétkére festett. Azt betettem de az meg inkább kék mint fehér. Van valami ötletetek hogy milyet tegyek be mellé ami tényleg FEHÉR?!


LED azt nem tudom, hogy ilyen kis izzó esetén ha LED-re váltasz, az generál-e hibát a műszerfalon. vagy valami enyhén kékre festett üvegű kis izzót kell keresni valahol. csak ugye kevesebb a fényerő, a teljesítmény, így szerintem izzóból nehéz lesz találni, ami fehéres. szóval inkább a LED.

YELLOW Elküldve: 2015-01-08 10:33 320d Motor

SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Volna egy olyan jelenségem, hogy üresben mondjuk piroshoz gurulva a motor tart egy olyan 800-850es fordulatot és a pillanatnyi fogyasztásmérő mutatója folyamatosan emelkedik egészen 10-12-es fogyasztásig. Állóra fékezve a motor leejti a fordulatot és beáll 750-re viszont a fordulatszám mutató (és a motor is) be-be remeg picit. A furcsaság az, hogy nem állandó jelleggel hol egyszer, hol többször csinálja ezt.
Korábban ilyet nem tapasztaltam. Előzmény az volt, hogy az egyik turbócső elszakadt, amit azóta már orvosoltam. Most tökéletesen működik a moci a fenti jelenséget kivéve.
Ma benyás lenne a vas alapjárati szabályzóra gyanakodnék, de ha jól sejtem ennél a mocinál ilyen nincs.
Esetleg vkinek van 5lete merre keresgéljek?


üresben gurulásnál bizonyos mértékben normális a jelenség. mert ugye motorfirdulat avn (alapjárat) és gurulsz is x sebességgel. most az enyémhez tudom hasonlítani, bár nekem ebnyás, de nekem ilyen esetben kb 4 literig megy fel. ugye ha motorfékkel mész és még van motorfékező hatás, akkor nullán fekszik.
ha ilyen magasra kúszik fel, akkor légtömegmérő bibi lehet, legalábbis régebben erről volt errefelé szó.


Légtömegmérő? Akkor elkezdek visszafelé olvasni hátha rátalálok az okára.
Bizonyos mértékű emelkedéssel semmi gond nem lenne, de ahogy lassítok (fékezek) üresben a 4 környékéről határozottan felmegy 10-12-re minden esetben.
Amíg repedt volt a turbócső "normálisnak" vettem a dolgot, viszont most már kicsit furcsállom.
THX!


nem akarok nagy hülyeséget mondani (tudom akkor ne szólaljak meg ), de nem lehet, hogy valahogy a turbo tolja a levegőt és ugye most nincs szivárgás, nem szökik el, így ráterhel a légtömegmérőre. és ugye az a kis mutatós fogyi mérő, sebességből és beszívott, mért levegőből számol, ha jól emlékszem. az is lehet,. hogy turbós autónál normális, viszont lehet szívónál már gond lenne, ha ilyen magasra szökik fel.


Üresben gurulva alapjáraton kb 800-as fordulatnál ennyire nem tolhatná. A motor szempontjából oly mindegy, hogy álló vagy guruló helyzetben forog alapjáraton
De mér ezzel nem is lenne akkor gond, hogyha megállva nem ejtené vissza 750-re az alapjáratot és be-be remegne meg bizonytalankodna.



esetleg próbáld ki lehúzott légtömegmérővel. de akkor fog beírni hibát. csak azért mondom ha lehúzod és utána elviszed kiolvastatásra lehet emiatt lesz benne hiba.
a visszajetés lehet a kiegészítő fűtés miatt is, meg a remegés is akár, bár nem tudom mennyire remeg. asszem többet nem tudok hozzátenni, hátha más.

YELLOW Elküldve: 2015-01-08 09:52 320d Motor

SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Volna egy olyan jelenségem, hogy üresben mondjuk piroshoz gurulva a motor tart egy olyan 800-850es fordulatot és a pillanatnyi fogyasztásmérő mutatója folyamatosan emelkedik egészen 10-12-es fogyasztásig. Állóra fékezve a motor leejti a fordulatot és beáll 750-re viszont a fordulatszám mutató (és a motor is) be-be remeg picit. A furcsaság az, hogy nem állandó jelleggel hol egyszer, hol többször csinálja ezt.
Korábban ilyet nem tapasztaltam. Előzmény az volt, hogy az egyik turbócső elszakadt, amit azóta már orvosoltam. Most tökéletesen működik a moci a fenti jelenséget kivéve.
Ma benyás lenne a vas alapjárati szabályzóra gyanakodnék, de ha jól sejtem ennél a mocinál ilyen nincs.
Esetleg vkinek van 5lete merre keresgéljek?


üresben gurulásnál bizonyos mértékben normális a jelenség. mert ugye motorfirdulat avn (alapjárat) és gurulsz is x sebességgel. most az enyémhez tudom hasonlítani, bár nekem ebnyás, de nekem ilyen esetben kb 4 literig megy fel. ugye ha motorfékkel mész és még van motorfékező hatás, akkor nullán fekszik.
ha ilyen magasra kúszik fel, akkor légtömegmérő bibi lehet, legalábbis régebben erről volt errefelé szó.


Légtömegmérő? Akkor elkezdek visszafelé olvasni hátha rátalálok az okára.
Bizonyos mértékű emelkedéssel semmi gond nem lenne, de ahogy lassítok (fékezek) üresben a 4 környékéről határozottan felmegy 10-12-re minden esetben.
Amíg repedt volt a turbócső "normálisnak" vettem a dolgot, viszont most már kicsit furcsállom.
THX!


nem akarok nagy hülyeséget mondani (tudom akkor ne szólaljak meg ), de nem lehet, hogy valahogy a turbo tolja a levegőt és ugye most nincs szivárgás, nem szökik el, így ráterhel a légtömegmérőre. és ugye az a kis mutatós fogyi mérő, sebességből és beszívott, mért levegőből számol, ha jól emlékszem. az is lehet,. hogy turbós autónál normális, viszont lehet szívónál már gond lenne, ha ilyen magasra szökik fel.

YELLOW Elküldve: 2015-01-08 09:36 320d Motor

SP_323i írta: Sziasztok!

Volna egy olyan jelenségem, hogy üresben mondjuk piroshoz gurulva a motor tart egy olyan 800-850es fordulatot és a pillanatnyi fogyasztásmérő mutatója folyamatosan emelkedik egészen 10-12-es fogyasztásig. Állóra fékezve a motor leejti a fordulatot és beáll 750-re viszont a fordulatszám mutató (és a motor is) be-be remeg picit. A furcsaság az, hogy nem állandó jelleggel hol egyszer, hol többször csinálja ezt.
Korábban ilyet nem tapasztaltam. Előzmény az volt, hogy az egyik turbócső elszakadt, amit azóta már orvosoltam. Most tökéletesen működik a moci a fenti jelenséget kivéve.
Ma benyás lenne a vas alapjárati szabályzóra gyanakodnék, de ha jól sejtem ennél a mocinál ilyen nincs.
Esetleg vkinek van 5lete merre keresgéljek?


üresben gurulásnál bizonyos mértékben normális a jelenség. mert ugye motorfirdulat avn (alapjárat) és gurulsz is x sebességgel. most az enyémhez tudom hasonlítani, bár nekem ebnyás, de nekem ilyen esetben kb 4 literig megy fel. ugye ha motorfékkel mész és még van motorfékező hatás, akkor nullán fekszik.
ha ilyen magasra kúszik fel, akkor légtömegmérő bibi lehet, legalábbis régebben erről volt errefelé szó.

YELLOW Elküldve: 2015-01-07 21:19 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

Baci írta: Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani,hogy 318i-be (N42b20a 143le)mennyi olaj kell olajcserénél?
Üdv:Szabi


4,25 Liter

YELLOW Elküldve: 2015-01-07 20:30 manuális váltó

GRM írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy egyre nehezebb váltani a kocsival,mármint maga a váltót nehézkes sebességbe rakni! Kuplung csere volt, váltóolaj csere is volt de mégis nehézkes váltogatni!
Olvastam, hogy valami stifteket kell cserélni mert az okozhatja!?
Nálam is ez lehet a baj?
Hol tudok hozzávalóstiftet venni ill. mennyire bonyolult azt kicserélni?!
Előre is köszönöm!


nekem azt akkor csinálta mikor a gyári olajat lecseréltem castrol által javasol manuális olajra. külföldi oldalakon is panaszkodtak erre. ha gyári olajat nem tudsz szerezni, akkor a legtöbben automata váltóolajat javasolnak.


Ugyanez a jelenség nálam is, ezzel a hideg idővel úgy kell induláskor keresni egy sebességet ahová könnyen megy, ez lehet öt, vagy három - változó. Utána már könnyen megy egybe vagy hátramenetbe is. Én is kuplungcserén gondolkodtam, de akkor más valami lesz...
A stiftek hibája esetén "lötyögős" lesz a váltó, nem? Nálam a váltókar helyzete hibátlan - nem lötyög, jó helyzetben áll.
Olajat nem cseréltem még benne.



"stift" téma akkor van, ha nem ugrik vissza a váltó középállásba. pl kiszeded 5-ből, de nem tér magától középállásba. és sajnos nekem is hidegben kezdte el, 1-es 2-es volt főleg akadós, de minél hidegebb van, annál érezhetőbb. és ugye én anno a manuális váltóolajat ősszel cseréltem, ha jól emlékszem és ahogy egyre hidegebb lett, úgy lett rosszabb. előtte semmi baj nem volt. de kár volt....

YELLOW Elküldve: 2015-01-07 20:03 manuális váltó

Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy egyre nehezebb váltani a kocsival,mármint maga a váltót nehézkes sebességbe rakni! Kuplung csere volt, váltóolaj csere is volt de mégis nehézkes váltogatni!
Olvastam, hogy valami stifteket kell cserélni mert az okozhatja!?
Nálam is ez lehet a baj?
Hol tudok hozzávalóstiftet venni ill. mennyire bonyolult azt kicserélni?!
Előre is köszönöm!


nekem azt akkor csinálta mikor a gyári olajat lecseréltem castrol által javasol manuális olajra. külföldi oldalakon is panaszkodtak erre. ha gyári olajat nem tudsz szerezni, akkor a legtöbben automata váltóolajat javasolnak.

YELLOW Elküldve: 2015-01-06 21:27 Társalgó

blueman írta: Ezt láttátok?
http://www.vezess.hu/hirek/nap...vel/57619/
Kanyarban esett ki, vajon kilincselni akart?
Számomra a képek alapján az is csoda, hogy túlélték.


tudod mi a szerencse? hogy bent a házban radiátor volt és nem gázkonvektor. akkor lett volna csak bummm.
egyébként azt olvastam (mivel elég nagy port kavart ez is, és már az öregnéninek is gyűjtenek), hogy állítólag rosszul lett a sofőr. azt nem értem, hogy a mellette lévő miért nem fogta meg a kormáényt? én akárki mellett utazok, fel vagyok készülve az ilyenre. vagyis ez rossz szó, igazából felkészülni nem lehet, de bennem van, hogy mit csinálnék.

YELLOW Elküldve: 2015-01-04 08:58 Hûtõvíz

YELLOW Elküldve: 2015-01-03 17:47 Motorolaj

Ben-g írta: Sziasztok!

írtam régebben mert olajcsere dilemmában voltam hogy milyen olajat ajánlatok mert akkor jelenleg 10w40volt benne és most lecseréltem/ENEOS HYPER/ 5w30-ra mert többen is írtátok ,hogy tutira az a jó olaj a gépnek
a motornál a mai napon felleltem egy Castrol matricát amin valószínű hogy az első olajcsere alkalmával kapta ezek az adatok szerepelnek rajta csere km szerint 23.000 km és kipipálva a Castrol TWS 10W60 jelölésnél .......:10w60:
ha azt írtátok hogy a 10w40 nem megfelelő akkor a szervíz szerint 10w60 hogy ment bele 23.000 km-nél:
A válaszokat előre is köszönöm !


mert az volt kéznél...?
van egy motor, múltkor csodálkoztam itt rajta, és dízel, amibe ilyen olaj kell gyárilag.
de ha meglenne a könyve a tiédnek, akkor abban ott vannak a gyári előírás szerinti értékek. ami 0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 asszem. hogy miért azt rakták bele? ha egyáltalán le volt cserélve benne és az került bele. erről is olvasni sokat. nekem mondhatni ugyanez a motor, neked N46, nekem N42, de szinte csak az euro besorolás más és a köbcenti. én 0w-30 és 0w-40-et hazsnálok, nem eszi az olajat. 100ezer felett van. de volt itt kolléga aki dízelbe valós 230ezernél is 0w-30-at tett és nem ette az olajat.
viszont ha a 10w-40-et beletették 23ezernél, és télen is az volt benne, az valószínű nem tett jót neki télen való indításnál. és a viszkozitás csak egy része a dolognak. bár a követelményeknek megfelel ACEA és API besorolás, de ez sport motorokba való ajánlás, M3, M5, M6 stb. szóval ne parázz, az 5w-30 jó bele. ha mégis enné, akkor az nem az olaj hibája. ott vagy annak a 10w-nek a hatása van, vagy egyéb helyen ereszti.