hil írta:
Pocses írta:
Köszönöm a segítséget!
A velvetronic mennyire meghibásodó dolog? Azért kérdem, mert szeretnék minél fiatalabbat venni, amikben ezek szerint benne van ez a rendszer. A fogyasztása ezeknek milyen, mert eddig hallottam 7 litertől 12 literig mindent. Persze ez összefügg a sofőr lábától is, de egy átlag, normál használatnál mégis mennyi? Ja...mennyi km-t tudnak elmenni nagyjavítás nélkül, mert amit néztem és belefér a keretbe azokban kb. 160-170 ezer van. Már sok lesz a kérdés, de jól látom, hogy az alkatrész árak ugyanolyanok mintha egy focusba vagy octaviába venném?
Mégegyszer köszönöm!
Szia!
Én is N46b20 motoros autót akarok venni a mostani helyett, de sokan, nagyon sokan lebeszélnek róla.
Amiket hallottam: láncátugrás, olajfolyás, Valvetronic élettartam 150K körül van, akkor érdemes a vezérlést is cserélni. Ez mindösszesen a tömítésekkel, munkadíjjal együtt úgy 500K Ft. 140-ért már lehet venni komplett motort. Sokak szerint ez a BMW legszarabb motorja!
Azért még nem adom fel.
A fenti infókban (több helyről is kérdeztem, nagyjából ugyanazt mondták) ha nekem hazudtak, akkor most én is Neked.
hil
Na, az baj, mert ahogy nézem már a 2002-es évjáratú 318i-ben is a 143 lovas motor van. Eseteg a 316-osok megbízhatóbbak, vagy a 320i-k ?
A napokban voltunk szerelőnknél barátommal, Neki is a 143 lovas motorú E46 van.
2100 km után megint bejelzett az oli pilács. Már minden szivárgás megszüntetve, mégis elég jól fogy az olaj. Úgy néz ki szelepszár szimering csere lesz majd, de ha már szét lesz kapva, akkor vezérlés csere is ajánlott. Erre kérdem Attilát az enyémnél lehet ilyen gond?
Széles mosoly, azt mondja ez egy kőkori technika, kiforrott 16 évig gyártották ugye az előd E36 ból "örökölt" motor, még a lánc miatt sem kell aggódnom, ezeknél még mindent 2X olyan erősre gyártottak. Ezután már rámentek a súlycsökkentés stb stb (bla bla bla duma a gyártótól), ugye mi is tudjuk gyorsan sokat olcsón gyártásra mint minden más márkánál is.
És neked milyen BMW-d van és milyen motorral?
Katt a nick nevemre, és láthatod.

Ja....bocs! Mennyire vagy megelégedve vele? Megbíhatóbb a 318i-nél? Ha igen akkor lehet, hogy én is olyat veszek vagy 320i-t.
Azt nem tudom megmondani, hogy megbízhatóbb avagy sem, de mi megvagyunk elégedve vele. Már kis fordulaton leadja a max nyomatékot, 2500-on így nem kell tiporni mint egy hasonló teljesítményű 105 LE de jóval kisebb ccm2 off autót. 
Sziasztok!
Megpróbálom bezárni a piramist. Ma is érdeklődtem szervizben az N42/N46 motorok felől, most sem mondtak mást, mint amit korábban leírtam (sajnos, pedig szerettem volna jót hallani róluk)
A hibák közül kifelejtettem az olajfogyasztást+ olajfolyást. Tudom, a fórumon többeknek is van ilyen motorral szerelt autójuk, de nagyon hallgatnak sajnos. Még annyit, hogy az N42 volt először, ebből volt 1,6 (N42B18:105Le, N42b20:143Le aztán volt még 116Le). Az N42-őn javítottak valamit (talán láncátugrás ami lényeges, de nem teljes sikerrel és ebből lett az N46 sorozat az N42-vel azonos paraméterekkel. Az N40 motorról felesleges beszélni, mert az teljesen kerülendő állítólag csak a keleti piacra készült.
Mindezek hallomások alapján álltak össze, ha valamit rosszul írtam, akkor bízom benne, hogy javítanak!
Jókat mondtak az FL 320i motorról, mentesek a fenti allűröktől, de személy szerint nekem nem kell, nincs szükségem 170Le-re
hil
N42-ből nem volt 105 lovas. N42B18, N42B20 ---> N46B18, N46B20 116 LE és 143LE. az N46-on sincs sok változás egy biztos az már EU4-es motor.
olajfogyás? nekem ez ismeretlen. minap néztem egy N46B20-ról egy videót, angliai magyar csinálta asszem, angol szöveg, ott is írja az olajfogyasztást, igaz 280ezer km feletti futású autó, de nem drasztikus fogyasztást ír, sőt nem beszél meghibásodásról.
már írtam, nekem N42B18 van és 10-12ezer km alatt a nívón nézve kb 1-2mm a szintcsökkenés.
más helyen is látom, hogy nagyon szidják ezt a motort, az enyémen is 18ezernél volt a valvetronic-kal valami móka. hidegen, nagyon szépen jár a motor. melegen az alapjárat elég fura, de az új V10-eseknek is olyan volt a hangja. nagyon spórolósan tudok vele járni, de ha úgy van, bőven elég az ereje is. (hazudnék ha azt mondanám nem bírnék el nagyobb erőt, de megteszi ez is)
én továbbra is azt mondom, ha odafigyelnek az olajcserére, és megfelelő olajat használnak, akkor nem lesz baja. persze ezt így, aki most vesz meg egy 10-12 éves ilyen autót, aminek kitudja hány gazdája volt és milyen sorsa, az elég lutri. ez olyan, hogy dízelt is újonnan érdemes venni, úgy a legminimálisabb a rizikó.
persze youtube tele van sok videóval, de ez minden típusra igaz. és az egy dolog, hogy van videó jó pár, és jó pár esetről hallani, de mellette számtalan olyan van, aminek semmi baja. az lánszfeszítő patron is a nem megfelelő olajtól megy tönkre áll be. jó el is fáradhat, mint minden.
egyetértek az M43 jó motor, mint a cikkben is. minél kevésbbé bonyolult, annál jobb.
én egyet tudok, ha most kéne vennem E46-ot, én nem vennék. max, ha odakint találnék egy első tulajost. behozott autók nagy százalékban köpetek. itthon meg, nem figyelnek rá, főleg ha hülyegyerek tulaja van, aki csak tárgynak tekinti és nem foglalkozik vele, 5. gazdája 3 év alatt, meg hasonlók.
az N40 meg valóban, na azon ugrik a lánc rendesen, meg valahogy nem bírja a km-t. szerintem fele, harmad annyit megy el, mint egy N42/N46. nyilván kivétel van, mint mindenhol, mindenben.
lehet én is fogom még szidni ezt a motort, de eddig rendben van. tudom az én véleményem nem mérvadó, mert sokat nem megyek. de az autó sokszor megy, csak rövid távokat.
én amúgy a legtöbb hibás darabot az N46B20-ból láttam, persze ez sem mérvadó, csak saját tapasztalás.
