Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-06-20 09:50 hidegen rángat....

BMW_E90_316i írta:
YELLOW írta:
BMW_E90_316i írta: Sziasztok!
2005, e90, 316i, hidegindításnál az alapjárat leesik, pár másodpercig rángat az autó, mint egy traktor aztán beáll az alapjárat 1100-ra. 500 méter megtétele után visszaáll az alapjárat 600 köré, melegen soha nincs baja. Úton, gurulásnál, üresben az alapjárat jó. Néhány óra elteltével, ha újraindítom a kocsit, sincs probléma az alapjárattal. Ez csak a reggeli legelső indításnál jön elő. Akkor be is szokott rángatni a kocsi…Ha csúcsmeleg van(mondjuk éjszaka is 25 fok) akkor kevésbé jön elő a hiba, ha 15 fok körüli az éjszakai levegő akkor inkább, már most félek a téltől… Fogyasztás talán OK, gyári adattól fél literrel eszik többet átlagos vezetési stílusnál.
A nem hivatalos, de BMW-re szakosodott szervíz gyertya + trafócserét mondott 90%-os biztonsággal, állítolag ebben a típusban gyengébb minőségű gyertya van, talán nem Bosch vagy valami ilyesmi…?!?! Valakinek volt hasonló tapasztalata? PLS HELP.


enenk nem sok köze van a gyertyához meg a trafóhoz. valóban lehet vele gond. én bosch gyertyát nem tennék bele, csak NGK. trafóval is volt gond régebben, de szerintem a 2005-ösökbe már nem rakták azokat.
én inkább arra gyanakodnék, hogy hosszabb állás után elejti az üzemanyagnyomást a rendszer. és amikor indítasz, akkor idő kell neki mire feláll a nyomás a rendszerben. ezt meg lehet mérni. 2-3 óra alatt még képes tartani.
a másik, hogy lehet több féle szenzor, amiknek köze van a hideg alapjárathoz. hőfokjeladó, ami false értéket küld, emiatt másképp adja az anyagot, emiatt rángat. esetleg a levegő hőmérsékletét mérő szenzor küld rossz jelet. ami melegen jó, meleg motornál, e hidegen nem, amikor dús a keverék.
szóval diag előbb.
de gyertya, trafó tutti nem.


Köszönöm a gyors választ. Ha az üzemanyagnyomás a baj, azt mivel lehet orvosolni? AC pumpa csere? Üzemanyagszűrő csere? Hogyan kell ezt megméretni és mennyi idő kb? Nyilván a szervíz tudja, csak kíváncsiságból kérdezem…Légtömegmérő nem lehetséges? Pár helyen olvastam, hogy annak a tisztításával is értek el eredményt.


légtömegmérő csak akkor, ha annak a hőfokszenzorja rossz, mert az azt hiszem egyben van és kompletten cserélni kell.
ha elejti a nyomást, akkor az AC-ben van egy szelep, azt is kompletten lehet.
mivel más üzemben jól megy, gyorsításnál nem torpan, nem rángat, így szűrő meg iylenekkel nem lehet gond.
ha nyomást nézik, akkor az hosszabb idő mert rajta kell hagyni a műszert, hogy mikor ejti el a nyomást, lehet csak 4-5 óra múlva. de ezt egy hozzáértő szerelő úgyis tudni fogja.

YELLOW Elküldve: 2014-06-20 09:34 hidegen rángat....

BMW_E90_316i írta: Sziasztok!
2005, e90, 316i, hidegindításnál az alapjárat leesik, pár másodpercig rángat az autó, mint egy traktor aztán beáll az alapjárat 1100-ra. 500 méter megtétele után visszaáll az alapjárat 600 köré, melegen soha nincs baja. Úton, gurulásnál, üresben az alapjárat jó. Néhány óra elteltével, ha újraindítom a kocsit, sincs probléma az alapjárattal. Ez csak a reggeli legelső indításnál jön elő. Akkor be is szokott rángatni a kocsi…Ha csúcsmeleg van(mondjuk éjszaka is 25 fok) akkor kevésbé jön elő a hiba, ha 15 fok körüli az éjszakai levegő akkor inkább, már most félek a téltől… Fogyasztás talán OK, gyári adattól fél literrel eszik többet átlagos vezetési stílusnál.
A nem hivatalos, de BMW-re szakosodott szervíz gyertya + trafócserét mondott 90%-os biztonsággal, állítolag ebben a típusban gyengébb minőségű gyertya van, talán nem Bosch vagy valami ilyesmi…?!?! Valakinek volt hasonló tapasztalata? PLS HELP.


enenk nem sok köze van a gyertyához meg a trafóhoz. valóban lehet vele gond. én bosch gyertyát nem tennék bele, csak NGK. trafóval is volt gond régebben, de szerintem a 2005-ösökbe már nem rakták azokat.
én inkább arra gyanakodnék, hogy hosszabb állás után elejti az üzemanyagnyomást a rendszer. és amikor indítasz, akkor idő kell neki mire feláll a nyomás a rendszerben. ezt meg lehet mérni. 2-3 óra alatt még képes tartani.
a másik, hogy lehet több féle szenzor, amiknek köze van a hideg alapjárathoz. hőfokjeladó, ami false értéket küld, emiatt másképp adja az anyagot, emiatt rángat. esetleg a levegő hőmérsékletét mérő szenzor küld rossz jelet. ami melegen jó, meleg motornál, e hidegen nem, amikor dús a keverék.
szóval diag előbb.
de gyertya, trafó tutti nem.

YELLOW Elküldve: 2014-06-20 08:08 Futómû és hibái

jgbobo írta:
YELLOW írta:
Carpeet írta: Sziasztok,
320D sedanom van és a következő a probléma:
hirtelen fékezésnél koppan a jobb eleje és meg is rántja a kormányt, alacsony sebességnél pl.: fekvőrendőrön végig kopog a jobb eleje.
Már kicseréltem a kompett féket (betétek,tácsák,munkahengerek) bemérettem teljesen ugyan olyan mind a két oldal, lengéscsillapítokat is mértük azis teljesen egyforma és kicseréltüka lengőkar hátsószilentjét, de a hiba ugyan úgy fentáll.

Valaki tud segíteni? Már egy rakat pénzem benne van de egyszerűen semmi javulás


kár, pedig kapásból a lengőkar szilentet mondtam volna, a szilentblokkot. annak pont ezek a tünetei.
kormányművet is meg kell nézni, meg a egész futóművet mindent. mert akkor ezek szerint szinte bármi lehet....


Esetleg azt tudom ajánlani, hogy mivel 320d, kicsit orrnehez a motortér miatt. Amikor rafekezel az eleje leül mert oda nehezedik. Az élő Gátlódat kellene megnezni vagy a rugót leszedett képeknél, mert vagy a gátló eltörhetett vagy a rugó. Meg meg kellene nézni ott a rögzítéseket, hogy elég szorosak-e a csavarok. Hátha és segit.


eltört a gátló?
nem hiszem, hogy tudna vele közlekedni, mellesleg nem láttam még olyat, elég kemény anyagból van az. max elhajlik, de akkor nem rugózik. a rugótörés lehet, de elől nem jellemző, meg akkor megülne az eleje, meg az nem ilyen. amit leírt jellemzés, az tipikus szilentblokk. tudom, nekem is ilyen volt. de pl kormánymű is lehet, vagy annak összekötői.

YELLOW Elküldve: 2014-06-19 22:08 Futómû és hibái

Carpeet írta: Sziasztok,
320D sedanom van és a következő a probléma:
hirtelen fékezésnél koppan a jobb eleje és meg is rántja a kormányt, alacsony sebességnél pl.: fekvőrendőrön végig kopog a jobb eleje.
Már kicseréltem a kompett féket (betétek,tácsák,munkahengerek) bemérettem teljesen ugyan olyan mind a két oldal, lengéscsillapítokat is mértük azis teljesen egyforma és kicseréltüka lengőkar hátsószilentjét, de a hiba ugyan úgy fentáll.

Valaki tud segíteni? Már egy rakat pénzem benne van de egyszerűen semmi javulás


kár, pedig kapásból a lengőkar szilentet mondtam volna, a szilentblokkot. annak pont ezek a tünetei.
kormányművet is meg kell nézni, meg a egész futóművet mindent. mert akkor ezek szerint szinte bármi lehet....

YELLOW Elküldve: 2014-06-19 14:10 Légtömegmérõ

tomi741 írta:
YELLOW írta:
tomi741 írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy nekem egy 725 tds van és olyant észleltem hogy nagy szerpentinen felfelé elfogy az erő szinte megáll lehet légtömegmérő probléma ? Hogy tudom esetleg kitisztítani és hol találom köszi a válaszokat üdv



vissza kell váltani


Köszi automata de jobban kéne mennie nem húz elfogy


sz@r dízel, sz@r automata
vagy oylan magasra mész, hogy ritkul az oxigén a élevegőben... nem elégséges az égés...

YELLOW Elküldve: 2014-06-19 11:51 Vicces :)

YELLOW Elküldve: 2014-06-19 11:38 angel eye

MattM325 írta:
Superman86 írta:
ans777 írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Valaki tett már a kocsiba RGB ledes karikát?!
Ha igen akkor milyen?!
Vagy mi a véleményetek róla, mennyire jó az?!
Köszi!


tinipicsáknak menőzni biztos jó...
amúgy nem BMW-hez méltó


egyetértek..


Szia!

Én tettem bele, szerintem nagyon jól néz ki...
Sokkal jobb mint egy CCFL az már biztos...nem villog ha hideg stb.
Erős és szép fénye van. Én ajánlani tudom csak
Ha akarsz róla képet látni írj rám a szabonorbert86@gmail.com címen és küldök neked róla


Nekem CCFL van, de nem villog.


az nem fog villogni hideg tesztnél, viszont a trafóját baszogtatja

YELLOW Elküldve: 2014-06-19 07:51 Légtömegmérõ

tomi741 írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy nekem egy 725 tds van és olyant észleltem hogy nagy szerpentinen felfelé elfogy az erő szinte megáll lehet légtömegmérő probléma ? Hogy tudom esetleg kitisztítani és hol találom köszi a válaszokat üdv



vissza kell váltani

YELLOW Elküldve: 2014-06-18 22:12 au. váltó olaj

Zoli200 írta:
gfeco írta:
Zoli200 írta: Sziasztok,milyen váltó olajat vegyek 1999-es manuál 320.D-be,bementem 3 nagy kereskedésbe és csak lestek mert konkrét olajat nem találtak hozzá


Szia
Nekem benzines a gép.
Én anno felhivtam a Wallist es alvázszám alapján lekértem hogy milyen váltóolaj kell bele.De amugy rá van irva a váltóra egy cimkén.
Nekem sajnos ez hiányzott.Végül okosabb nem lettem mert azt mondták hogy Mtf lt2 es olaj kell bele.mondtam köszi most aztán tényleg sinen vagyok.(manual transmission fluid lifetime olaj)

Végül vettem 1 litert mert mindenhol azt olvastam hogy mas olajoktol igy megállt a váltó meg nehezen ment az egyes stb.de lehet castrol a váltoolaj beszállito nem tudom.masik automb siman castrol váltoolajat tettem gyönyörüen megy de itt inkább gyári váltóolaj mellett döntöttem.



Az egyik helyen ezt javasolták A link neve


ezt inkább ne, mert tényleg akadni fog az 1-es

YELLOW Elküldve: 2014-06-18 18:59 Krómozás, krómcsíkok

kzste írta:
YELLOW írta:
kzste írta:
Zoli200 írta:
kzste írta:
Zoli200 írta: Sziasztok csináltatott már valaki efféle krómozást,ha igen hol? Ahogy nézem sima krómcsík,csak így meghajtani nem egyszerű,készletet nem találtam eddig rá






Magad is könnyedén meg tudod csinálni ha van egy kis kézügyességed.
Itt vehetsz készletet:
http://www.ebay.com/sch/i.html...;_from=R40

Itt pedig egy kis video bemutató, hogy hogyan rakhatod a helyére:
https://www.youtube.com/watch?v=E21znnLPx-s


Nagyon köszi,talán lesz


Sok sikert hozzá!


8-9ezerért lehet kapni króm karikát... minek kínlódni?


Magam is azt linkeltem be... csak kicsit olcsóbban...


csak bele-bele tekergetetm a vidibe, de volt ott mindenhol króm, azt hittem ilyen csík, amit úgy kell belefabrikálni...

YELLOW Elküldve: 2014-06-18 17:29 Krómozás, krómcsíkok

kzste írta:
Zoli200 írta:
kzste írta:
Zoli200 írta: Sziasztok csináltatott már valaki efféle krómozást,ha igen hol? Ahogy nézem sima krómcsík,csak így meghajtani nem egyszerű,készletet nem találtam eddig rá






Magad is könnyedén meg tudod csinálni ha van egy kis kézügyességed.
Itt vehetsz készletet:
http://www.ebay.com/sch/i.html...;_from=R40

Itt pedig egy kis video bemutató, hogy hogyan rakhatod a helyére:
https://www.youtube.com/watch?v=E21znnLPx-s


Nagyon köszi,talán lesz


Sok sikert hozzá!


8-9ezerért lehet kapni króm karikát... minek kínlódni?

YELLOW Elküldve: 2014-06-16 22:04 Mi lehet a baj?

BalintGizda írta: Valvetronic hiba

Sziasztok!
Van egy E46-os 316Ti-m (Compact), 2001-es, 1.8-as motorral. A motorkód N42.
Valami gond van a Valvetronic rendszerrel, ahogy utánaolvastam, típushibáról lehet szó, mert elég sok infót találtam róla, csak a lényeget nem, hogy lehetne megoldani. Már mindent átkutattam, de semmi megoldás ... Remélem ti tudtok segíteni.
Jelenleg az autó Valvetronic rendszer nélkül rendesen működik, nem világít a műszerfalon az engine lámpa. Az alábbi csatlakozó kihúzásával kikapcsolható a rendszer:

Ha viszont bedugom a csatlakozót az autó nem indul el, és a videón látható a hibajelenség (Így működik a valvetronic nyitott szelepfedél alatt)
https://www.youtube.com/watch?v=Hx3KM4_a634

Idegesít, hogy nem működik rendesen az autó... Találkozott már valaki esetleg ilyen hibával? Ha igen, kérem segítsen!
A baj az, hogy elég sok minden rossz lehet...
Valvetronic szenzor? (Ez van most kihúzva)
A valvetronic motor rossz?
A valvetronic ECU vezérlőmodul rossz?
Vagy valami más...

Az is kérdés, hogy a motort ki lehet-e csak úgy cserélni, vagy külön programozni kell?
Szerintetek gond, ha valvetronic nélkül használom az autót?

Előre is köszönöm a segítséget!



szerintem a motor jó. a vezérlővel lesz gond, vagy pont az érzékelőjével.
ha így használod, elvileg nem gond, de ugye nem optimális, nem ez az üzemszerű állapot. ergó lehet fogyasztás növekedés, nem lesz annyira dinamikus esetleg.
én ahogy olvasgattam az esetekben, amikor ezzel van, akkor a vezérlő a ludas. hogy kell-e programozni? sajnos nem tudom. mármint motorcserénél nem hiszem, de a vezérlőt lehet.

YELLOW Elküldve: 2014-06-16 21:55 elektromos ablakemelõ_

Squirrel írta: Sziasztok!

Ismét rakoncátlankodik 2007-es 3 ajtós 1-es hatch coupe-m elektromos ablakemelője. Keret nélküli ajtaja van, ha kinyitom, nem ereszti le magától az ablakot, ill. ha becsukom, nem ereszti fel teljesen. Ezen kívül ha leengedem az ablakemelővel, nem tudom teljesen felengedni, mert mikor eléri a maximális magasságát, visszaengedi magától kb. 75%-ig. Hasonlót csinált már korábban, de akkor hó és fagy volt, szervízbe vittem vissza, ahol kicsit költségesen állították helyre a problémát, 2-szorra kellett neki egy szoftverfrissítés. Akkor mindkét ajtón ezt csinálta, most csak az egyiken. Mi lehet a gond és hogyan lehetne megoldani?

Köszönöm a segítséget!


olyan mintha a becsípődésgátló rosszalkodna... már amikor felfelé megy. mintha nem pont a nútba menne bele, hanem nyomná az odalát, ahol lehet becsípődést érzékel..

YELLOW Elküldve: 2014-06-16 05:16 Mi lehet a baj?

jgbobo írta:
YELLOW írta:
jgbobo írta: Halihó!

Ismét fordulnék hozzátok egy kis segítségért.
Főként az tudna nekem segíteni akinek benzines E46-os 316i-s bömbije van pl YELLOW.
A probléma amiért elkezdtem aggódni, hogy kollégám felhívta a figyelmem arra, hogy amikor megjárattuk kicsit a motorját 3-4 ezer környékén kb. akkor hallatszik kattogás a kipufogóból, olyan fémes hang ami kattan. Mint amikor a Ladáknak utánagyújtás van vagy amikor egy izomautónak láng és robbanás jön a kipufogóból. Na ugyan ez, csak nekem láng és füst nélkül. Decemberben vettem az autót ez azóta van ez a jelenség, én nem tulajdonítottam/tulajdonítok nagy jelentőséget, de nagyon szeretem a bömöst és ha ez baj lehet akkor kérdés, hogy mi lehet és mi a megoldás?
Holnap tudok feltölteni videót róla ha így esetleg nem egyértelmű, múltkor YELLOW-al ilyen módon kommunikáltunk. Most csak ilyet sikerült mert épp dolgozok. Hallani, hogy 19-23 között van a hang. Nyugtassatok meg, hogy ez normális.

Videó: Youtube

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv. Gabi



szerintem nem normális ez a hang. kipuff nincs kilyukadva valahol?
az első videón, elég puffogós az alapjérat is, amiből arra következtetek, hogy az egyik hengerben, mintha ki-ki maradna a robbanás. nincs hibajelzés a műszerfalon? diag?
de akár okozhatja rossz üzemanyag is. ha nincs sok az autóban, járatsd ki, aztán tankolj bele 100-ast OMV-n mondjuk. aztán nézd meg, egy 100km után mi lesz. közben ha úgy van meg is lehet járatni.
mivel oylan motorod van, amire a legjobban jelelmző a lánc ugrás, akár az is lehet, hogy ugrott egyet. viszont ehehz képest a második videó végén elég szép az alapjárat.


Lehet megvan, de biztosat majd reggel mondok, hideg indításnál. Kiszedtem mind a kettő solenoidot. Attorolgettem majd bőven adtam neki egy kis wd40-et. Kétszer is. Most nem csinálta miután visszaraktam. Mentünk asszonykaval egy laza 50 km-t és úgy húzott mint egy rakéta. Köszönöm a tippet. Valszeg ez lehetett. Múltkor küldted nekem a solenoidos videót az alapján csináltam.


sajna nem rémlik múltkor mi volt de ha jó lett akkor jó

YELLOW Elküldve: 2014-06-16 05:15 Heeelp...!

toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Problémám a következő!

Hogy lehetne azt kiiktatni,hogy mnikor a gyujtát ráadom akkor automatán ne induljon el a klímám? vagyis értetik biztos mire gondolok.. unom hogy beinditom aztán kapcsolni kell kifelé mert éppen nem kell meg amugyis.. Válaszotokat előre is köszönöm!


kettő lehetőség van.
vagy mielőtt leállítod az autód, kikapcsolod. persze ez csak akkor jó, ha a diaggal úgy lett beállítva, hogy mindig az utoljára hazsnált beállítással induljon.
vagy beállítod, beállíttatod diaggal, hogy leállíás előtti állapottól függetlenül ne induljon be.


Hiába kikapcsolom leállítás előtt, mikor újra beinditoma kocsit elindul automatán és kezd bosszantani


lehet van olyan lehetőség is, akkor hogy induljon. a máésik, hogy sose, és a harmadik, hogy az utolsó állapot szerint. ha jól emlékszem ez CKM-es (Car Key Memory) beállítás, tehát kulcshoz állítható. még nem állítottam ilyet így pontosabbat nem tudok.


Köszönöm legalább ennyivel előrébb vagyok ! rájövök hogy kell kikapcsolni mert bosszant már néha eléggé


de csak diaggal lehet, ha ahhoz a kulcshoz az van beállítva, hogy mindig kapcsoljon be. ha van pótkulcs, akkor ki kell próbálni azzal.



Az meg lemerült mert sokáig nem használtam és már kise nyitja a kocsit csak a kulcsal Ha pl megyek pestre és atz használom visszatölti magát vagy ujra kellesz tanitani?


az majd kiderül. ha rombusz kulcsod van, akkor valószínű visszatölti magát. hogy kell-e tanítani? valószínű. de egyéb CKM beállítások megmaradnak.