Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-06-23 18:01 Motorolaj

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan olajcsere előtt állok és egy kis tanács kellene.Legutóbbi olajcserénél XADO 5W-50-es olaj lett belerakva de észrevettem hogy cseppet csipegeti.
Úgy láttam itt többen variáltak az olaj minőségével hogy ezt és ezt jobban csipegeti,ezt és ezt kevésbé stb stb.Melyik olajat javasoljátok amit nem fogyaszt el a motor?
Lehet a viszkozitását választottam meg rosszul és ezért a fogyasztás.
Egyébként tiszta a motor nincs rajta olajsár max egy kis por tehát szivárgás nincs,nincs tócsa sem alatta és nem füstöl.
Szóval valami penge olajminőséget szeretnék,ebben kérem a segitségeteket!
Eneos olajról vélemény,viszkozitás,osztályozás esetleg?
Köszönöm előre is!


anno először én is raktam 5W-50-es olajat bele, de felesleges. Aral-t. van olajhűtő 30-as 40-es olajtól nem kell "erősebb".
ilyen motorom van nekem is, 125ezer km körül, de én a 13 év alatt több márkát és viszkozitást is próbáltam. egyiket sem ette jobban. sőt nem eszi.
viszont ezeknél a motoroknál az elfáradt szelepszár szimmering miatt képes enni az olajat.
én nem vagyok xado szimpatizáns. ha az 50-es olajat eszi, ott már lehet valami kopás.
az Eneos 5W-30, 5W-40 Hyper benzinesekbe jól szokott muzsikálni, ilyet is használtam. most jelenleg a második Mobil Super 3000 XE 5W-30.
amúgy sorrendben így használtam őket 2007-től:
ARAL MEGA Tronic 5W-50
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
ARAL SUPER Tronic 0W-40
ENEOS Premium Hyper 5W-40
Mobil Super 3000 XE 5W-30
Mobil Super 3000 XE 5W-30

a Castrol SLX vált be a legjobban, nem is volt olcsó olaj, de miután EDGE lett a neve, már nem akartam venni. Az Eneos vagy az Aral meg vagy 7600 km-t volt benne, annyi jutott arra a 2 évre.

Köszönöm szépen!
Akkor végül is az EDGE is jó?
Gondolom ezek mind a BMW jóváhagyása alatt készültek nekem az a fontos.


igen, de nincs jelentősége, nem az számít... bár laikusnak elég. csak ugye a jóváhagyásból sem mindegy mi van a BMW után. ACEA, API besorolás stimmeljen a gyári előírásnak.

YELLOW Elküldve: 2020-06-22 20:43 Motorolaj

kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan olajcsere előtt állok és egy kis tanács kellene.Legutóbbi olajcserénél XADO 5W-50-es olaj lett belerakva de észrevettem hogy cseppet csipegeti.
Úgy láttam itt többen variáltak az olaj minőségével hogy ezt és ezt jobban csipegeti,ezt és ezt kevésbé stb stb.Melyik olajat javasoljátok amit nem fogyaszt el a motor?
Lehet a viszkozitását választottam meg rosszul és ezért a fogyasztás.
Egyébként tiszta a motor nincs rajta olajsár max egy kis por tehát szivárgás nincs,nincs tócsa sem alatta és nem füstöl.
Szóval valami penge olajminőséget szeretnék,ebben kérem a segitségeteket!
Eneos olajról vélemény,viszkozitás,osztályozás esetleg?
Köszönöm előre is!


anno először én is raktam 5W-50-es olajat bele, de felesleges. Aral-t. van olajhűtő 30-as 40-es olajtól nem kell "erősebb".
ilyen motorom van nekem is, 125ezer km körül, de én a 13 év alatt több márkát és viszkozitást is próbáltam. egyiket sem ette jobban. sőt nem eszi.
viszont ezeknél a motoroknál az elfáradt szelepszár szimmering miatt képes enni az olajat.
én nem vagyok xado szimpatizáns. ha az 50-es olajat eszi, ott már lehet valami kopás.
az Eneos 5W-30, 5W-40 Hyper benzinesekbe jól szokott muzsikálni, ilyet is használtam. most jelenleg a második Mobil Super 3000 XE 5W-30.
amúgy sorrendben így használtam őket 2007-től:
ARAL MEGA Tronic 5W-50
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
ARAL SUPER Tronic 0W-40
ENEOS Premium Hyper 5W-40
Mobil Super 3000 XE 5W-30
Mobil Super 3000 XE 5W-30

a Castrol SLX vált be a legjobban, nem is volt olcsó olaj, de miután EDGE lett a neve, már nem akartam venni. Az Eneos vagy az Aral meg vagy 7600 km-t volt benne, annyi jutott arra a 2 évre.

YELLOW Elküldve: 2020-06-21 20:20 riasztó gond

Gyugya01 írta: Az indexek legalábbis a hátsók villognak... Rejtély.. A biztosítékok úgy látom hogy rendben vannak, ámbár hogy melyik a riasztóé passz


hát elől is kellene. azt lehet állítani, hogy nyitásra vagy zárásra villogjon, vagy mindkettőre, vagy egyikre sem. de ennek feltétele, hogy a riasztót aktiválni kell, még abban is, miben nincs gyárilag. persze hibát fog dobni, de az kit érdekel, mert ugye a riasztó egységet nem találja.
egy spec BMW diaggal kellene kiolvasni a GM5 hibatárolóját, illetve megnézni aktív-e a riasztó. holnapra megnézem a biztit.

YELLOW Elküldve: 2020-06-21 17:32 riasztó gond

Gyugya01 írta: Sziasztok, esetleg valakinek ötlete.. E46/cabrio 2006/320 cd típusú autómban nem működik a riasztó (a bohóc orr sem villog, amúgy a tükör). sötétedik). Sajnos én is csak most vettem észre hogy a kulcs csak az ajtókat zárja de a riasztot nem kapcsolja be, így azt sem tudom hogy mióta nem működik.Autóvillamoságist most keresgélek de sajna elég rossz tapasztalatom van mert mindegyik csak találgat vagy be akar szerelni egy újat...
.. Addig hátha járt már így valaki vagy esetleg lenne ötlete hogy nem e valami egyszerű dolog, biztosíték vagy hasonló amit én is meg tudnék nézni... A Yellowtól meg elnézést kérek a zavarásért!
Előre is köszönöm mindenkinek az esetleges választ


mint mondtam, nem a zavarással van a gond. csak az utóbbi időben nagyon sokan kerestek meg privátban, aminek örülök is, hogy van némi bizalom, de a kiírásom aláírásban sem véletlen. előbb a fórumban, ha nem kap választ kérdezhet privátban. mondjuk én követem még mindig rendszeresen a fórumot, tehát amire nincs válasz, arra én sem tudom valószínű.
a közösség lenne a lényeg, egymással megosztani a dolgokat. vágyam, hogy pörögjön újra ez a fórum, mint régen.


no, de a kérdésedre a válasz. szerintem kikapcsolódott a riasztó. ha nyitásra, zárásra az indexek sem villognak, akkor tutti. ezt aktiválni kell megfelelő programmal. néha van olyan, hogy a GM (grundmodul) valamiért alapértékre áll vissza. nagyon ritka, e előfordul. főleg téves programozás esetén, amikor car/key memory funkciókat állítanak, akkor könnyű alaphelyzetbe állítani. szóval nekem ez a tippem.
egyébként van biztije, ha jól emlékszem, csak most nem otthon vagyok, nincs nálam a bizti kiosztás. azt holnap tudom megnézni. de nézd át az összeset. kesztyűtartó felett lenyitod, lámpával megvilágítva is lehet látni, felülről, amiben elégett a szál. de multiméterrel is ki lehet mérni melyik rossz, ha van multiméter.

YELLOW Elküldve: 2020-06-18 22:07 Akkumulátor

feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta:
Az meg, hogy ez az autó miért dízel annak is megvan az oka ....de az már egy más téma.


lehet beszéltük már...


Egyrészt az ilyen átlagfogyasztási adat miatt is lett dízel
Békés-Mátraszentimre oda-vissza 437 km 4,9 l/100 km
Volt benne város, országút, némi autóút és hegyvidék



elmondom miért nem stimmel. ebből látszik, hogy kamu adatot mutat.
én az enyémet többször leellenőriztem, pontos. sosem mutatott még ilyen fogyasztásértéket, miközben ilyen tankállásnál, nekem volt már ennyi megtett km.
21,413L, elvileg ennyit kellett volna fogyasztanod a táv alatt. ha rátankoltál volna tele, akkor úgy belement volna 26 liter, mint a huzat. úgy már rögtön 5,95L lenne az átlagfogyasztás.


Nem tele tankkal indultunk (nem is írtam ilyet sehol) ....úgyhogy a számításod így nem helyes.


hát nekem az lett volna egyértelmű, mert úgy van még mihez viszonyítani. legközelebb akkor oda kell írni, mert nekem az következett az egészből. legalábbis jellemzően tankolás után nulláz az ember.

YELLOW Elküldve: 2020-06-18 21:04 Akkumulátor

feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta:
Az meg, hogy ez az autó miért dízel annak is megvan az oka ....de az már egy más téma.


lehet beszéltük már...


Egyrészt az ilyen átlagfogyasztási adat miatt is lett dízel
Békés-Mátraszentimre oda-vissza 437 km 4,9 l/100 km
Volt benne város, országút, némi autóút és hegyvidék



elmondom miért nem stimmel. ebből látszik, hogy kamu adatot mutat.
én az enyémet többször leellenőriztem, pontos. sosem mutatott még ilyen fogyasztásértéket, miközben ilyen tankállásnál, nekem volt már ennyi megtett km.
21,413L, elvileg ennyit kellett volna fogyasztanod a táv alatt. ha rátankoltál volna tele, akkor úgy belement volna 26 liter, mint a huzat. úgy már rögtön 5,95L lenne az átlagfogyasztás.

YELLOW Elküldve: 2020-06-18 20:57 klíma tisztítás

feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta: Sziasztok!
Kinek melyik klímafertőtlenítő "bomba" vált be?
Ezt próbálta már valaki?
https://neoszerviz.hu/am-klima...accepted=Y


szerintem semmit nem ér, csak illatosít, ami pár napig tart. minimálisan nyilván tud fertőtleníteni. én ózonozok.
amúgy attól függ mi a cél. bomba, ózon, gőz fizikálisan nem tisztít, csak a hab. gőz kivétel, amennyiben a hőcserélőre nyomod közvetlen, úgy fizikálisan is tisztít.
1x próbáltam bombát, pontosan nem emlékszem milyen volt, de valami márkásabb. pár napig volt szaga aztán annyi.


Van amelyik "bomba" semmit nem ér csak illatosít, de van olyan amelyik alap fertőtlenítésre jó, ez a cél, ezért kérdeztem, hogy kinek melyik vált be. Egyébként nincs semmilyen kellemetlen szag, csak a biztonság kedvéért akarok csinálni egy alap fertőtlenítést mert olyan utasom lesz aki miatt ez fontos. De amúgy betartom azt a jó tanácsot, hogy "hosszú klímázás után, leállás előtt pár perccel kikapcsoljuk a hűtést, és hagyjuk, hogy a meleg levegő (nem a kocsi fűtése, mert a radiátor az elpárologtató után van beépítve) leszárítsa az elpárologtatót, sokkal kisebb eséllyel marad pocsolya a klímadobozban, és a mocsárszag sem fog olyan könnyen jelentkezni"


sajnos tapasztalatom nincs, hiszen hogyan lenne mérhető? illatot csinál a bomba, de hogy mit csinál... vírusokkal gombákkal, azt ki tudja...? az ózon meg fix, hogy pusztít. sokan 3-5ezer között is csinálnak egy tisztítást. oké bomba azt hiszem van 1800-ért is. én csak azt tudom jó tanáccsal mondani, ha garantáltan kell fertőtlenítés, akkor ózon.

YELLOW Elküldve: 2020-06-17 16:11 Motor-váltó

Jani69 írta:
YELLOW írta:
Jani69 írta: Sziasztok!
Biztos van köztetek aki tudja a választ arra,hogy az E90-E91-E92-ben a 330d motorhoz milyen automata váltót szereltek, GM vagy ZF ? Ha ZF azt fel lehet tenni az E46 330d-re?
Az E60 530d-ben már ZF 6 fokozatú van. Ezt a váltót fel lehet rakni?
Köszönöm!



én csak annyit tudok ehhez, hogy egy 94-es E34 525iA-ban is 6 sebességes automata volt. ugye mikor D-be húzod az már 1-es fokozat. és utána még vált 5 fokozatot.
olyasmi rémlik, hogy az E60-ban ZF van már, d elehet csak FL után. Előtte meg GM. viszont E46-ban volt ilyen is olyan is.
egy biztos, ha a blokk megegyezik, akkor felmegy a váltó. viszont talán más a kardán hossz is és az áttételek a difiben is. d ezt biztosra nem mondom.


Azt tudom,hogy az E46 benzinesben ZF váltó van,ez GM 5 fokozatú. Valahol olvastam egyszer,hogy ugyan ez a GM váltó van az USA-ban ami akár 750Nm-is elbír,de nem találom,hogy ki írta...


egy biztos, ezt a 30d váltót teszik Supra alá is. nekem úgy rémlik ZF az.

YELLOW Elküldve: 2020-06-16 21:47 Motor-váltó

Jani69 írta: Sziasztok!
Biztos van köztetek aki tudja a választ arra,hogy az E90-E91-E92-ben a 330d motorhoz milyen automata váltót szereltek, GM vagy ZF ? Ha ZF azt fel lehet tenni az E46 330d-re?
Az E60 530d-ben már ZF 6 fokozatú van. Ezt a váltót fel lehet rakni?
Köszönöm!


én csak annyit tudok ehhez, hogy egy 94-es E34 525iA-ban is 6 sebességes automata volt. ugye mikor D-be húzod az már 1-es fokozat. és utána még vált 5 fokozatot.
olyasmi rémlik, hogy az E60-ban ZF van már, d elehet csak FL után. Előtte meg GM. viszont E46-ban volt ilyen is olyan is.
egy biztos, ha a blokk megegyezik, akkor felmegy a váltó. viszont talán más a kardán hossz is és az áttételek a difiben is. d ezt biztosra nem mondom.

YELLOW Elküldve: 2020-06-16 16:20 váltó

Gingin89 írta: Sziasztok!

A problémám a következő: nemrég vásároltam az autómat, a kereskedésben a váltó rendben volt, a próbaúton rendben volt, mikor elindultunk vele hazafelé, rendben volt. Majd út közben úgy döntött, hogy többé nem lehet betenni 5-ösbe!... Egyszerűen nem értem. Van valami ötlet, hogy mi lehet a hiba? A többi sebességfokozatot tökéletesen veszi, semmi gond velük.

Továbbá az is érdekelne, tud-e ajánlani valaki megbízható és hozzáértő szervízt/szerelőt Hódmezővásárhely környékén, de akár egész Csongrád(-Csanád) megyében?

Előre is köszi.


ha nem jár a motor, akkor beveszi a fokozatot? ha igen, akkor a szinkronnal lehet valamit, szinkrongyűrűvel.

YELLOW Elküldve: 2020-06-15 19:26 klíma tisztítás

feco7939 írta: Sziasztok!
Kinek melyik klímafertőtlenítő "bomba" vált be?
Ezt próbálta már valaki?
https://neoszerviz.hu/am-klima...accepted=Y


szerintem semmit nem ér, csak illatosít, ami pár napig tart. minimálisan nyilván tud fertőtleníteni. én ózonozok.
amúgy attól függ mi a cél. bomba, ózon, gőz fizikálisan nem tisztít, csak a hab. gőz kivétel, amennyiben a hőcserélőre nyomod közvetlen, úgy fizikálisan is tisztít.
1x próbáltam bombát, pontosan nem emlékszem milyen volt, de valami márkásabb. pár napig volt szaga aztán annyi.

YELLOW Elküldve: 2020-06-14 19:15 Piros olaj lámpa!!

e36oregasszony írta:
YELLOW írta:
e36oregasszony írta: Sziasztok.
Olajcsere (szűrő és szűrőház tömítés) után nincs olajnyomás. Első indításnál kialudt szépen a lámpa, de utána halványan lassan felvillant, azóta világít, nincs olajnyomás. Olyan mintha le lenne levegősödve a szivattyú. Valkinek valami ötlete? M43b16 az alany.


az nem tud levegős lenni, kinyomja magából. a tömítés a helyén van? vagy a kupak alatti tömítésre gondolsz? Ha a blokk és a szűrőház között, akkor lehet elmozdult a tömítés és elzárja a furat egy részét, azért nincs meg a nyomás. vagy sz*r az olaj, vagy sz*r a szűrő.


Blokk és a szűrőház közötti tömítés, de azt a csavarok központosítják, nem lehet csak maximum fordítva belerakni, de arra figyeltem.
Szűrő és az olaj is ugyan az mint amit eddig használtam. Lehet valami olajsár miatti dugulás? A szűrőház mögött volt belőle nem kevés, amit ki is takarítottam, de lehet esett a blokkba belőle.
Mivel lehet a blokkot átmosatni?


akár az is lehet.

YELLOW Elküldve: 2020-06-14 18:48 Piros olaj lámpa!!

e36oregasszony írta: Sziasztok.
Olajcsere (szűrő és szűrőház tömítés) után nincs olajnyomás. Első indításnál kialudt szépen a lámpa, de utána halványan lassan felvillant, azóta világít, nincs olajnyomás. Olyan mintha le lenne levegősödve a szivattyú. Valkinek valami ötlete? M43b16 az alany.


az nem tud levegős lenni, kinyomja magából. a tömítés a helyén van? vagy a kupak alatti tömítésre gondolsz? Ha a blokk és a szűrőház között, akkor lehet elmozdult a tömítés és elzárja a furat egy részét, azért nincs meg a nyomás. vagy sz*r az olaj, vagy sz*r a szűrő.

YELLOW Elküldve: 2020-06-09 21:43 turbo gond

Jani69 írta: Sziasztok!
A Turbo-val kapcsolatban van olyan kérdésem,hogy kinek mi a tapasztalata a felújító cégekkel. Kit ajánlotok,milyen alkatrésszel,vagy esetleg otthon is megoldható azzal,hogy kicserélem a belsejét kompletten?
A segítséget előre is köszönöm!


ez nem úgy van, hogy csak úgy kicseréled. ki kell centrírozni a belsejét. ahhoz meg vagy 11ezer fordulatra felpörgetik.
van aki ajánlja az egyik céget, van aki nincs jó véleménnyel ugyanarról. érdemes utánuk olvasni.

YELLOW Elküldve: 2020-06-08 19:25 Kipufogo füst!

PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Autóm ,2003-as 318ci coupé (n42b20a) a következőt produkálja:
Alapvetően az autó sok olajat fogyaszt (1500 km - 1 liter), de úgy hallottam ez normális ezeknél a motoroknál, főleg hogy a kocsiban 270 ezer km van.
A kocsi a következőképpen szeret füstjeleket adni: Ha az autó huzamosabb ideig alapjáraton áll (kb 10 perc) elindulánál hatalmas füstfelhő jön a kipufugóból (kékes színű), majd abbamarad teljesen. Ha nagypapa módban vezetem huzamosabb ideig, a piros lámpánál is szeret indulásnál egy pamacsot dobni. Ha terhelem, akkor nem füstöl, nem nő az olajafogyasztás. Indításnál sem füstöl.

Sok helyen olvasom, hogy szelepszár szimering lehet a gond, viszont számomra furcsa, hogy nem terhelésnél jön elő a hiba.

Mit gondoltok, mi lehet a gond?


Szia!
Szelepszár szimering.
Nekem is az volt csak nekem N42B18a motorkódú volt.
Ugyanezen a tünetek. ( 1000km 1L olaj, alapjárati állás után füst.
Csere után nem volt olajfogyasztás se füst.
Ha már szétszedik illene ránézni a láncra is biztonság kedvéért.
Remélem segítettem.


normális? nekem 10ezer km alatt kb 2-3mm-t csökken az olajszint. igaz nem pályázok, amikor is a legtöbbet fogyasztja. de néha meghajtom azért. kb 1-2dl a fogyasztása az enyémnek, igaz kevesebb, mint fele ennyi km van benne.
a szelepszárszimmering minden autót érint. aminél gallyra megy hamar, az a hosszú olajcserének köszönhető. egy tiszta motorbelső és 10 max 15ezrenkénti rendszeres olajcsere esetén ez nem fordul elő, csak nagyon sokára.
ezen kívül lehet gyűrű probléma is. szintén ha rossz olaj, és ritka csere volt, az megeszi a gyűrűt...


Köszönöm szépen a segítségeteket!
A lánc cserélve volt kb 10 ezer km-el ezelőtt, azzal nem lehet mostanában baj.
Ez a mennyiségű olajfogyasztás okozhat más károkat rövidebb távon?
Szeretném felújíttatni a motort, viszont előre láthatólag csak 1 év múlva történne meg, addig futna kb 15 ezer km-t.


a katalizátor nem fogja szeretni. illetve ha más baj, vagy rosszabb lesz, annak lehetnek kellemetlen következményei. menet közben, mondjuk úgy elszáll valami, hogy mellette elf0ssa az olajat, akkor beáll mint a gerely.