Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-04-21 17:18 Mi lehet a baj?

zoli900 írta:
Joss84 írta:
szotakdavid írta:
Joss84 írta: Hello! Komoly problémába futottam. 2006-os 330d-m nem reagàl a kulcsra. Bedugom a kulcsot, de nem hogy gyújtás nincs, még a kormányzár sem old ki. Olvastam a neten, hogy talàn az izzítógyertyák haltak meg. Nekem nem túl logikus az összefüggés, de ki tudja. Külföldön vagyok épp és szeretnék hazajutni az autómmal. Talàlkozott már valaki ilyen hibàval? Köszönöm a válaszokat...


e90-nél szokott lenni kormányzár hiba,csere a megoldás.


De attól még lenne gyújtás, nem? A navin meg az órán kívül semmi sem indul el. :/


Nekünk oylan volt hogy 2 hónapot állt az autó és amikor bedugtuk nem akarta indítani,gyújtást se adott.
Egy BMW-s szaki azt mondta,hogy tegyük be a kulcsot,mert valószínűleg lemerült,így is lett egy idő után minden működött,lehet,hogy neked is lemerült,vagy esetleg újra kéne tanítani a kulcsot.


az indításhoz semmi köze a lemerültségnek. külön téma.

YELLOW Elküldve: 2014-04-21 14:41 Társalgó

Robinson írta: Tőccsétek!

https://docs.google.com/forms/...4/viewform


és ez mire lesz jó?
kitöltöttem.
de fekete BMW, kopasz fej, miért állítanának meg? csak sok papírmunka lennék pont tegnap veséztük ki, hogy egyszerűbb kiállni méregetni, a kép megy a rendszerbe, nincs papírmunka, a tolvajkergetők egyik adásában bejelentették, hogy többen menni fognak egy tolvajért. erre kiment a rendőrség, de őket baxogatni, igazoltatni, szegények ki lettek osztva, azt sem tudta mit magok, mint utólag kiderült felsőbb utasításra, és a rendőrök kimentek a megadott címre, ahol megfélemlítették az ottani C revíziósokat, hogy szélsőjobboldali skinheadek menni fognak szétverni őket, persze a tolvaj míí meglepő nem volt otthon. nem segítenek elkapni, még a tolvaj kezére játszanak.
olyna 5 percnél kezdődik, érdemes megnézni szórakoztató:

YouTube videó



YELLOW Elküldve: 2014-04-21 14:33 BMW -be riasztó, lopásgátló.... ki mit használ?

Doreen1 írta:
YELLOW írta:
Doreen1 írta: Sziasztok!

Új tag vagyok a közösségetekben, és a segítségeteket szeretném kérni.
Nem régen vásároltam életem első BMW-jét, 1 széria, 118D, 2007-es évjáratú autót. Az első kérdésem a riasztóval kapcsolatban lenne. Elvittem egy márkafüggetlen szervízbe, ott megkértem nézzék meg van-e benne egyáltalán riasztó. Nos, közölték hogy nincs, de a helye megvan. Engem zavar, hogy nem villog semmi ha bezártam. Újra és újra meg kell róla bizonyosodnom, hogy tényleg bezártam-e az autót. A kérdés az, mennyire biztos a lopások ellen így az autó? Mármint, ha feltörnék semmi riasztó hang, simán ellopják?! Sajnos ne tudom alapból mennyire védett a BMW rendszere. Ha elhatározom a Szombathelyi márkaszervízbe vinném, tudtok nekem kb. árakat, mennyibe fáj egy riasztó beszerelés? Köszönöm!


szerintem ha olvasgatol ebben a témakörben, akkor rájössz, hogy minden autót el lehet lopni, ha mást nem menet közben leállítanak, és kivernek az autóból. az átlagos rendszereket, amiket kapni, azokra mind fel vannak készülve a komoly tolvajok.
már több olyan dolgot is olvasni, hogy a pajzs technológiás autókat azért nem viszik el, mert le van zsírozva, hogy azokhoz ne nyúljanak. természetesen egy kishal, hozzányúl, de elvinni valszeg nem tudja. végülis ha megnézzük mennyivel többe kerül egy pajzs tech. még akkor is megéri, ha feltételezzük, hogy tényleg ezért nem viszik. legalább békén hagyják.
én azt mondom az egyedi rendszerekben van ráció. nagyon sok lehetőség van egy egyedi rendszerben, leírni is sok volna.
egyébként, amin látszik, hogy riasztó van benne, arra még akár felkészülni is fel tudnak. ha rakatsz is bele, ne legyen kitáblázva szerintem. de itt bejön egy másik rizikó, ha valamit nem tudnak elvinni, akkor kárt tesznek benne.
hogy miylet rakj bele, azt nem tudom a gyárija biztos drága hivatalosan, de én az egyedire esküszöm. amit még tehetsz, hogy lámpafény alá állni, olyan helyre, ahol este is nagyobb a forgalom. bevásárló, és plázák parkolójában, pedig kulccsal zárd inkább az ajtókat, ha lehet. vagy ha lezárod, maradj mellette pár percet, nem nyílik-e vissza.


Köszönöm a válaszod. Ezekre oda fogok figyelni. Mit értesz egyedi rendszerben? Ami nem "gyári márkaszervízes", hanem aki ért ehhez azzal maszekban megcsináltatni?


így van. aki el tudja mondani, hogy mit, hogy lehetne, aztán te vlogatnád ki mikre lenne szükséged. ugye az ár ennek függvényében változik. nagyon egyszerű egyedi megoldások vannak, kb mint a faék, de elég komplett dolgot össze lehet pakolni.
úgy gondolom ez az autólopás dolog olyan dolog, hogy ha x időn belül nem tudja elvinni akkor ott hagyja.. én azt mondom, talán még az sem gáz (ha nincs érték az autóban) ha könnyen be tud jutni az autóba. utána azon belül számos dolgot lehet blokkolni, aminek látszatja nincs. hiába csinál meg mondjuk 2 dolgot, ha mellette van, még másik mondjuk 2 dolog, ami miatt nem indul be az autó. ott fogja hagyni, mert az idő számít. és még a hangi és fény figyelmeztetésekről nem is beszéltünk. elég komoly cuccot össze lehet építeni, itt igazából, a gáz az, hogy ehhez mondjuk egy beépítőnek, több autótípus evzetékelési kiosztásait tudnia kellene. és mondjuk úgy fejből. mert kikeresni ki lehet sok mindent de azzal sok idő elmegy. ez akkor gáz, ha az ügyfelet sürgeti az idő és nem tud autó nélkül meglenni. nem tudom az országban foglalkozik-e valaki komolyabb egyedi rendszerekkel sajnos, de egy egyszerűbb is többet ér, mint a boltban vehető 30-50ezres riasztók. amikről szinte az összesről van doksi a neten.
ha konkrétan nem a te autód kell a tolvajnak, csak olyan típus a megrendelés, akkor otthagyja és keres másikat. ha pont a tiéd kell, akkor meg valahol elkapnak és leveszik erőszakkal. ez főleg nagyobb értékű autóknál jellemző. ezekről még anno egy tolvaj írt.

YELLOW Elküldve: 2014-04-21 12:37 hûtõ

Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
kalmaristi írta: Sziasztok!!
Valaki cserélt már otthon sajátkezüleg hűtöt?? Valami útmutatás kéne


HY!

Én csak kombináltat, felülfagyasztósat.
Na viccet félretéve. 2 hete kb öntöttem a hűtőmbe Liqui Moly márkájú tömítő adalékot, mert szerelőm szerint nagyon pici a szivárgásom, ezért megfoghatja, bár nagy fentartásai vannak ezekkel az anyagokkal szemben, eltömődés ügyileg ( főleg a fűtő radiátor ). Majd kiderül használt avagy sem, ha nem akkor valószínű egy valeo hűtő lesz véve helyette az unixból.

Üdv.: Pocses


ez hogyan kapcsolódik a kérdéshez? nem azt kérdezte, hogy szivárgás esetén mi kell bele, meg honnan vegyen hűtőt. hanem, hogy kell cserélni?

én nem cseréltem még, de nem lehet macerás. le kell engedni a hűtővizet belőle. az összes csatlakozást le kell kötni, de vigyázva, mert ilyen korban könnyen törhet a műanyag könyök részek.
talán egyszerűbb ha első lökös le, meg az egész zárhidat leveszed a hűtővel együtt.
de ha ügyes vagy akkor felülről ki lehetemelni, de alul is bontani kell, hogy csatlakozásokat le tudd szedni róla.


Nem kapcsolódik a cseréhez, de leírtam, hogy nekem mi a gondom a hűtőmmel.
Arany gyermekem TE mindenbe beleütöd az orrod, vagy akkora, hogy bele lóg?!?
Írnám tovább is, de nyomdafestéket nem tűrne, így nem foglalkozok Veled macskajancsikám!


én is leszoktam írni ha van hasonló tapasztalat, de legalább arról is írok, ami a kérdés.
igen akkora az orrom, hogy belelóg.


Már többször olvastam én is itt fórumon, hogy milyen jó ha akármelyikünk megossza a másikkal a tapasztalatait, hibákat és azok orvoslását, akkor más márkatársunk tud belőle okulni tanulni, javítani, ezért írtam le az én hibám, olvasva a hűtő témát.
Ha csere lesz, ha nem, akkor is leírom majd mi lett az eredmény, nem úgy mint sajna sokan, hogy kap választ és lekoccol.
Az én orrom is elég nagy, de szerencsére bele tudom húzni a sisakot a fejembe.



nincs abból semmi, csak nagyon magadra vetted. végólis lehet tudja alkalmazni amit írtál, mert lehet ereszt neki is, és megpróbálja a tömítő cuccot. bár én sem tenném bele az biztos, inkább csere, ha magán a hűtőn van a lik.

YELLOW Elküldve: 2014-04-21 12:21 BMW -be riasztó, lopásgátló.... ki mit használ?

Doreen1 írta: Sziasztok!

Új tag vagyok a közösségetekben, és a segítségeteket szeretném kérni.
Nem régen vásároltam életem első BMW-jét, 1 széria, 118D, 2007-es évjáratú autót. Az első kérdésem a riasztóval kapcsolatban lenne. Elvittem egy márkafüggetlen szervízbe, ott megkértem nézzék meg van-e benne egyáltalán riasztó. Nos, közölték hogy nincs, de a helye megvan. Engem zavar, hogy nem villog semmi ha bezártam. Újra és újra meg kell róla bizonyosodnom, hogy tényleg bezártam-e az autót. A kérdés az, mennyire biztos a lopások ellen így az autó? Mármint, ha feltörnék semmi riasztó hang, simán ellopják?! Sajnos ne tudom alapból mennyire védett a BMW rendszere. Ha elhatározom a Szombathelyi márkaszervízbe vinném, tudtok nekem kb. árakat, mennyibe fáj egy riasztó beszerelés? Köszönöm!


szerintem ha olvasgatol ebben a témakörben, akkor rájössz, hogy minden autót el lehet lopni, ha mást nem menet közben leállítanak, és kivernek az autóból. az átlagos rendszereket, amiket kapni, azokra mind fel vannak készülve a komoly tolvajok.
már több olyan dolgot is olvasni, hogy a pajzs technológiás autókat azért nem viszik el, mert le van zsírozva, hogy azokhoz ne nyúljanak. természetesen egy kishal, hozzányúl, de elvinni valszeg nem tudja. végülis ha megnézzük mennyivel többe kerül egy pajzs tech. még akkor is megéri, ha feltételezzük, hogy tényleg ezért nem viszik. legalább békén hagyják.
én azt mondom az egyedi rendszerekben van ráció. nagyon sok lehetőség van egy egyedi rendszerben, leírni is sok volna.
egyébként, amin látszik, hogy riasztó van benne, arra még akár felkészülni is fel tudnak. ha rakatsz is bele, ne legyen kitáblázva szerintem. de itt bejön egy másik rizikó, ha valamit nem tudnak elvinni, akkor kárt tesznek benne.
hogy miylet rakj bele, azt nem tudom a gyárija biztos drága hivatalosan, de én az egyedire esküszöm. amit még tehetsz, hogy lámpafény alá állni, olyan helyre, ahol este is nagyobb a forgalom. bevásárló, és plázák parkolójában, pedig kulccsal zárd inkább az ajtókat, ha lehet. vagy ha lezárod, maradj mellette pár percet, nem nyílik-e vissza.

YELLOW Elküldve: 2014-04-21 11:55 hûtõ

Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
kalmaristi írta: Sziasztok!!
Valaki cserélt már otthon sajátkezüleg hűtöt?? Valami útmutatás kéne


HY!

Én csak kombináltat, felülfagyasztósat.
Na viccet félretéve. 2 hete kb öntöttem a hűtőmbe Liqui Moly márkájú tömítő adalékot, mert szerelőm szerint nagyon pici a szivárgásom, ezért megfoghatja, bár nagy fentartásai vannak ezekkel az anyagokkal szemben, eltömődés ügyileg ( főleg a fűtő radiátor ). Majd kiderül használt avagy sem, ha nem akkor valószínű egy valeo hűtő lesz véve helyette az unixból.

Üdv.: Pocses


ez hogyan kapcsolódik a kérdéshez? nem azt kérdezte, hogy szivárgás esetén mi kell bele, meg honnan vegyen hűtőt. hanem, hogy kell cserélni?

én nem cseréltem még, de nem lehet macerás. le kell engedni a hűtővizet belőle. az összes csatlakozást le kell kötni, de vigyázva, mert ilyen korban könnyen törhet a műanyag könyök részek.
talán egyszerűbb ha első lökös le, meg az egész zárhidat leveszed a hűtővel együtt.
de ha ügyes vagy akkor felülről ki lehetemelni, de alul is bontani kell, hogy csatlakozásokat le tudd szedni róla.


Nem kapcsolódik a cseréhez, de leírtam, hogy nekem mi a gondom a hűtőmmel.
Arany gyermekem TE mindenbe beleütöd az orrod, vagy akkora, hogy bele lóg?!?
Írnám tovább is, de nyomdafestéket nem tűrne, így nem foglalkozok Veled macskajancsikám!


én is leszoktam írni ha van hasonló tapasztalat, de legalább arról is írok, ami a kérdés.
igen akkora az orrom, hogy belelóg.

YELLOW Elküldve: 2014-04-21 11:40 hûtõ

Pocses írta:
kalmaristi írta: Sziasztok!!
Valaki cserélt már otthon sajátkezüleg hűtöt?? Valami útmutatás kéne


HY!

Én csak kombináltat, felülfagyasztósat.
Na viccet félretéve. 2 hete kb öntöttem a hűtőmbe Liqui Moly márkájú tömítő adalékot, mert szerelőm szerint nagyon pici a szivárgásom, ezért megfoghatja, bár nagy fentartásai vannak ezekkel az anyagokkal szemben, eltömődés ügyileg ( főleg a fűtő radiátor ). Majd kiderül használt avagy sem, ha nem akkor valószínű egy valeo hűtő lesz véve helyette az unixból.

Üdv.: Pocses


ez hogyan kapcsolódik a kérdéshez? nem azt kérdezte, hogy szivárgás esetén mi kell bele, meg honnan vegyen hűtőt. hanem, hogy kell cserélni?

én nem cseréltem még, de nem lehet macerás. le kell engedni a hűtővizet belőle. az összes csatlakozást le kell kötni, de vigyázva, mert ilyen korban könnyen törhet a műanyag könyök részek.
talán egyszerűbb ha első lökös le, meg az egész zárhidat leveszed a hűtővel együtt.
de ha ügyes vagy akkor felülről ki lehetemelni, de alul is bontani kell, hogy csatlakozásokat le tudd szedni róla.

YELLOW Elküldve: 2014-04-21 08:56 váltó

Levi46 írta: Sziasztok, tudom nagy a dilemma de kíváncsi vagyok ill. szeretném kikérni mindenki tapasztalatát és véleményét! Difibe és váltóba (5 gang manuál) kb. 200.000 km. van az autóban, semmi rendellenességet nem tapasztalok. Tudom el tud öregedni az olaj, de ezekbe "örökös"olajat tesznek elvileg?! Ki cserélt már olajat és miért, esetleg jobb lett vagy rosszabb és 320d 110kw 2002 évj.-ba ha cserélt már vki, ki milyet használt (tudom szervízkönyv meg google nem lustaságból nem járok utána) ami esetleg bevált vagy nem vált be.

Annyi még hogy nem találtam külön difis topicot, hogyan lehet megnézni ott az olajszintet anélkül hogy leengedném?


itt biztos benne vannak ezek az infók:
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...k-stb.html

YELLOW Elküldve: 2014-04-21 08:53 Eladó 320 D Touring

Levi46 írta: http://www.hasznaltauto.hu/aut...et-7820666
Ezt a fajta hátsó lökhárítót és lámpát még soha nem láttam, pedig gyárinak néznek ki!


az furcsa ha soha nem láttad... ha a neten rákeres is sok kép van, amin ilyen.

YELLOW Elküldve: 2014-04-20 20:52 Mi lehet a baj?

MattM325 írta:
Bero írta: Sziasztok! Olyan problémám adódott,hogy nagyon fekete,kormos a kipufogó végem. Nem a gyári van rajta,hanem vettem rá (elvileg rozsdamentes) kipufogó véget,dupla végűt. Elvileg ez benzines autónál nem normális. Mi lehet a baj? Köszi!


Vagy "papa fokozatban" használod, vagy túl dús a keveréked. A kipufufogónak nem sok köze van hozzá, hogy kormolódik. Nézd meg a gyertyákat, hogy milyenek.


vagy vizes az üzemanyag. én amikor papa üzemmódban használtam sokáig sem volt kormos. benzines autó általában a vizes anyag miatt kormol, anno mikor ladánk volt, meg vizezték az anyagot, tudnék mesélni
vagy olajfogyasztás...

YELLOW Elküldve: 2014-04-20 18:59 ablakemelő

ateszka86 írta: sziasztok! Az lenne a kérdésem, h csinált már valaki olyant,h manuális hátsó ablakból elektromosat? mennyire macerás megvalósítani? köszi


csináltak.
kell egy high-os grundmodul. vezetékek, hátsó kapcsoló, meg elektromos ablakszerkezet. meg aki beépíti.
(személyes megjegyzés: nekem nem érne annyit, csak, hogy legyen hátul)

YELLOW Elküldve: 2014-04-20 17:53 Mi lehet a baj?

Gavril28 írta:
YELLOW írta:
Gavril28 írta: Sziasztok!

Egy gyors kérdésem lenne. Nemrég vásároltam egy 318Ci E46-os Bmw-t és ma egy hosszabb út után kigyulladt a motordiagnosztika lámpa. Van e ötlet hogy mi lehet a gond?

Illetve holnap még várna rá 200 km. Elindulhatok e vele?


de ebből aztán ötletünk van. jó sok. mennyit akarsz hallani?
hogy köze volt-e a hosszabb útnak azt kitudja. rá kell tenni diagra. mivel nem írtad gondolom nem tapsztaltál semmi különlegeset, így csak a diag marad.


Köszönöm életem első BMW je és még nagyon újoncként kezelem
Nem tapasztaltam semmi különöset a motor hibátlanul ment és a nyomaték is megmaradt. Csak idegesítő a kis sárga visszajelző!



lehet csak fellépett valami ideiglenesen, csak nem megy ki a jel. mindenképp olvastatni kell a hibát. sajnos így mást nem tudunk mondani. mert egyéb infó nincs, ami használható lenne.

szerk.: esetleg próbáld meg, lekötni az akksit egy fél percre, aztán ha nem jön vissza a hiba a akkor ne foglalkozz vele. bár lehet akkor nyoma sem marad, ez hibától függ.

YELLOW Elküldve: 2014-04-20 17:45 Mi lehet a baj?

Gavril28 írta: Sziasztok!

Egy gyors kérdésem lenne. Nemrég vásároltam egy 318Ci E46-os Bmw-t és ma egy hosszabb út után kigyulladt a motordiagnosztika lámpa. Van e ötlet hogy mi lehet a gond?

Illetve holnap még várna rá 200 km. Elindulhatok e vele?


de ebből aztán ötletünk van. jó sok. mennyit akarsz hallani?
hogy köze volt-e a hosszabb útnak azt kitudja. rá kell tenni diagra. mivel nem írtad gondolom nem tapsztaltál semmi különlegeset, így csak a diag marad.

YELLOW Elküldve: 2014-04-20 17:43 manuális váltó

laptopelite írta:
YELLOW írta:
laptopelite írta: Üdv!

Szükségem lenne egy kis tanácsra! Nem rég vásároltunk egy E46 os manuális Bömbillárét, és nehezen vette az 1,2,5 fokozatot és Rükibe is konkrétan ki kellett "vágni" izomból! Ezen felbátorodva Kapott gyári MTF LT2 olajat potom 12 ezerért, mert azt olvastam itt a sok hozzászólásban hogy ha lehet akkor elsőnek a gyárilag előirt olajat kapja meg.... Leeresztéskor Brutál égett szaga volt az alig 314 ezret futott olajnak! Azóta kent az új olaj kb. egy ezrest és a tapasztalat az hogy minden sebesség gyötrelmes lett hidegen és melegen egyaránt, viszont rükibe és 5.be könnyebben kimegy a kar oldalra! Olyan érzésem van, mint amikor kuplung nélül akarnék váltani, mintha nem szinkronizálna le rendesen, vagy mintha összetapadnának a kerekek a váltóban! Tehát kivenni is nehéz, meg berakni is Gondolkodom az ATF olajon de gyanakszom hogy nem fogom ilyen könnyen megúszni... Esetleg valaki járt már igy, vagy tudnátok ajánlani nekem valami trükköt amivel közelebb juthatnék a probléma megfejtéséhez!?!?!?!?!?

Kuplungot cseréltetett az előző tulaj, 260 körül, márkaszervizben...


ez gyanusan váltóbontás lesz és szinkrongyűrű csere...


Wow... Éreztem hogy nem lesz egyszerű :S És az mit jelent egy ilyen váltónál árban és időben? Gondolom nem biztos hogy jobban járok egy bontottal..?


hát ezt nem tudom. a bontott is lehet necces, lehet 10ezer múlva az is rossz lesz. árakat nem tudok, majd valaki hátha.

YELLOW Elküldve: 2014-04-20 16:14 Autóvásárlás

milu1976 írta:
YELLOW írta:
Darius írta:
milu1976 írta: Sziasztok. Segitséget szeretnék kérni,autó vásárlás elött állok és szeretnék venni egy e46 1.6 benzint 2004évj 160000km szervizkönyv.A kérdésem a következö lenne, vásárláskor mirekell odafigyelni és ha az autónak vannak tipushibái akkor azok mik. lehet hogy a kérdéseim gyerekesnek tünnek de sajnos ezt a tipust+motort nem ismerem és ugygondolom ez a legjobb hely ahol a kérdéseimre választ kaphatok. A válaszaitokat elöre is köszönöm


Szia!A vezérműlánccal szokott probléma lenni+az elektromos jeladokkal.Nem a legjobban sikerult motorja ez a BMW-nek.6 hengeresek jóval megbízhatóbbak.Nézesd át a tipust rendesen mielött megveszed.


valóban nem jól sikerült motor, azért alapja az új motoroknak, meg azért lett az év motorja...

szerk.: mondjuk ha 1.6 és az tutti 1600cm3 és 2004-es akkor az már nem valvetronic-os motor, csak vanos-os.

Bocsánat hogyha butaságot kérdezek de nemértek hottá mi a külömbség Valvetronik-vanos motor között?


a köbcenti sokat elárul. de úgy van, hogy N42 majd N46 motorkód ebből volt 1.8 és 2.0 (316i és 318i jelzéssel) 2003 második felétől N46 a jelölés, ezek valvetronic és Vanos együttesen van. Vanos az ugynaaz mint minden BMW motornál (majdnem), a valvetronic, pedig szelep nyitási mélységet állít. tulajdonképpen normál üzemben a fojtószelep folyamatosan nyitva van 100%-ban és a szívószelep nyitási mélységével szabályozza úgymond a gázt. ha a valvetronic bexarna, akkor a hagyomásnyos fojtószelep veszi át a működést.
régebbi 1.6-osok (de már FL-esek), amik szintén 316i jelöléssel voltak, azokban N40-es motor van, ami simán Vanos-os. na ezekkel sokkal több baj van.
viszont 2004-től van az N45 motorkód, ami az N40 továbbfejlesztett dupla Vanos-os motorja, nincs Valvetronic. ez már jobb, de valóban 1.6-os ez is. nincs annyira nyomaték.
egyébként az N42 volt az év motorja bevezetésénél. hivatalos BMW közleményben volt, ha nem így van, akkor ők hazudtak.
a Vanos amúgy tulajdonképpen a vez.mű tengely fokolását állítja, tulajdonképpen ha úgy van, akkor a nyitás és zárást szívó, vagy ugye az új motoroknál szívó és kipuff oldalon is tudja változtatni nagyobb fordulaton. ergó olyna ez, mint a hondánál a VTEC rendszer, amire olyna büszkék, közben a BMW-nél hamarabb volt
no kb ennyi.