Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-04-13 17:45 Fékjavítás

kisskarex írta: Sziasztok!
Kis segitség kellene vagy inkább infó!
Most érkezett el az ideje hogy féktartó lemezt cseréljek hátul.
Hivott is a szerelő és azt mondta "ha minden jól megy "40 mia oldalanként mert ki kell szedni a futkosót.Én meglátásom szerint csak az agyat kell lehúzni és max csapágyat cserélni de ez kicsit megütött.
Létezik hogy ennyi lenne vagy madarat láttak??


nem feltétlen kell levenni a futóművet. viszont lehet kerékcsapágyat érdemes cserélni. mert úgy is be fog állni. de fordítva is igaz kerékcsapágy cserénél érdemes a lemezt is cserélni, ha olyan az állapota.

YELLOW Elküldve: 2020-04-12 09:48 Belsõ

levente_takacs írta:
YELLOW írta:
levente_takacs írta: Sziasztok! (E90 bézs belső)
Olyan probémám van hogy konyoklo alatti konzolon megkopott a muanyag tudtok erre valami orvoslast?
Szedjem szet es festes?
Esetleg keressek hibátlan bontottat?
Bármit meghallagatok.
Koszonom!


pont olyanra nem tudod megcsinálni. sajnos undorítóan csúnyán kopik. hibátlant csak újban fogsz találni.
le lehet szedni, és vannak gumi spray-k amikkel be lehet fújni. de színben lehet eltérés a gyárihoz képest.


nem tudsz olyan oldalt ahol találok ilyet?


mármint milyen oldalt? gumi spray-re? beírod a keresőbe és kidobja. de pl a plasti dip-re is rákeresel, akkor dob...

YELLOW Elküldve: 2020-04-11 22:43 Mi lehet a baj?

Rikoca94 írta: Sziasztok!

A BMW Karbantartási rendszerével ( CBS ) kapcsolatosan lenne egy kérdésem. Észre vettem, hogy a service infoba lépve pl. A kovetkezo fékbetét vagy olajcseréig megtehető km egy jó ideje nem csökkent. Külföldi forumokon azt olvastam, hogy ez csak egy kalkulált érték és nem csökken arányosan a megtett km-ekkel párhuzamosan. Ez igaz lenne?

Koszonom a segítséget!

Udv.


ez így van. az olajcserét a fogyasztáshoz, indítások gyakoriságához köti, sőt azt is nézi milyen távokat megy két indítás között, meddig melegedett fel a hűtővíz.
a fékbetétet nem km alapján nézi. hanem kopásjelző alapján, persze kalkulálhat rá km-t vezetési stílusból, vagy egy korábbi csere alapján.
amúgy olajat 10-15ezrenként érdemes cserélni, mindegy mit ír ki.
amúgy dinamikus szervizintervallumnak hívják ezt.

YELLOW Elküldve: 2020-04-11 22:20 Belsõ

levente_takacs írta: Sziasztok! (E90 bézs belső)
Olyan probémám van hogy konyoklo alatti konzolon megkopott a muanyag tudtok erre valami orvoslast?
Szedjem szet es festes?
Esetleg keressek hibátlan bontottat?
Bármit meghallagatok.
Koszonom!


pont olyanra nem tudod megcsinálni. sajnos undorítóan csúnyán kopik. hibátlant csak újban fogsz találni.
le lehet szedni, és vannak gumi spray-k amikkel be lehet fújni. de színben lehet eltérés a gyárihoz képest.

YELLOW Elküldve: 2020-04-11 22:07 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

vargerasz írta:
YELLOW írta:
vargerasz írta: üdv! egy kis segítséget kérnék ennek értelmezéséhez:
oxigén érzékelő fűtése katalizátor előtt,hengersor 1 100%
hengersor 2 100%
oxigén érzékelő fűtése katalizátor után hengersor 1 30%
hengersor 2 30%
tulajdonképpen ezek jó vagy rossz adatok?


valami normális BMW spec diaggal kellene kiolvasni. de valószínű lambdaszonda bajos. van annak is egy felfűtési fázisa, ami kb addig tart, amíg az alapjárat be nem áll 700-800 fordulat körülre, de ez változó. vagy nem fűti fel a szondát, vagy csak simán rossz a katalizátor utáni. de ez nem 100%, lehet csak be van lassulva a szonda és később adja a jelet, ezért hibát generál.


köszi! amellett,hogy keresek egy bmw diagot,az életszerű hogy mindkét szonda egyszerre hervad el?(amúgy a fogyasztásom ugrott meg,azért tettük gépre)


bármi megeshet. de a kettőnek köze van egymáshoz.
ha a katalizátor előtti rossz, akkor túldúsít, és értelemszerűen a katalizátor utáni is rosszat fog mérni. de ebből én azt mondanám, hogy az előtte lévő jó, csak a kat. utáni rossz. ezeket egy autóvillamosságis, vagy jó szerelő oszcilloszkóppal ki tudja mérni. a 100% hibafeltárásig ezek kellenek. a legtöbb szerelő kapásból kicserélteti a kat utáni lambda szondát. aztán ha nem talált, megy tovább.

YELLOW Elküldve: 2020-04-11 19:36 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

vargerasz írta: üdv! egy kis segítséget kérnék ennek értelmezéséhez:
oxigén érzékelő fűtése katalizátor előtt,hengersor 1 100%
hengersor 2 100%
oxigén érzékelő fűtése katalizátor után hengersor 1 30%
hengersor 2 30%
tulajdonképpen ezek jó vagy rossz adatok?


valami normális BMW spec diaggal kellene kiolvasni. de valószínű lambdaszonda bajos. van annak is egy felfűtési fázisa, ami kb addig tart, amíg az alapjárat be nem áll 700-800 fordulat körülre, de ez változó. vagy nem fűti fel a szondát, vagy csak simán rossz a katalizátor utáni. de ez nem 100%, lehet csak be van lassulva a szonda és később adja a jelet, ezért hibát generál.

YELLOW Elküldve: 2020-04-11 19:32 Féktárcsa és fékbetét

kisskarex írta: Sziasztok!
Kis segitség kellene!
E46 compact 2002 1.8 benzin világitani kezdett a kopásjelző.Nosza el új tárcsákért előre hátra plusz új betétekért.Kicseréltem őket elől hátul igaz még 4-5 mm volt rajtuk és hozzá sem értek a kopásjelzőhöz.A probléma hogy még mindig világit pedig már mentem is vele 5-10km-t de csak nem alszik el.Próbáltam a fékpedállal és a gyujtás ráadásával majd levételével de változatlan.Van valami tippetek mi lehet?


ha tutira nem vágta meg a kopásjelzőt, akkor máshol van zárlat. kopásjelző csatlakozásnál, vagy annak vezetékelésénél.

YELLOW Elküldve: 2020-04-08 16:33 Csomagtartó nyitás

mcmesz írta:
YELLOW írta:
mcmesz írta: Sziasztok!
2009-es 1-es BMW-m van (N43B20). 1 hónapja megbolondult a csomagtartó zárja. Manuálisan (azaz a logót felemelve) nem nyitja a csomagtartót, kulcson gombra igen. Azonban minden zárnyitásnál (a teljes autó nyitása) külön nyitja a csomagtartó zárját is (korábban nem csinálta), sőt, néha nyitott autónál az ajtó kinyitására (azaz megfogom a kilincset és kinyitom az ajtót) is nyitja a csomagtartót. Ti hol keresnétek a hibát? Előre is köszi!


a motor típusa jelen probléma esetén lényegtelen. viszont ha már írtad, ott is fel lehet készülni szép dolgokra. persze nem akarlak elkeseríteni.
csomagtérajtó. nézd, meg hogy világít-e a rendszámtábla világítás. ugyanis a mikrokapcsoló ami nyomsz, azon keresztül kap 12V-ot vagy testet, már nem is tudom. a rendszámtábla világítást beállítástól függően jelzi a rendszer, szóval szemmel kell megnézni. ha nem világítana, akkor nyitott csomiajtó mellett is és azt mozgatva is nézni kell. ha világít, akkor is lehet még az ajtóátvezető gumicsőben szakadás. én első itt külön nézném a mikrokapcsolót. hogy az kapcsol-e. ezt diaggal is lehet, de ha ott nem mutatja, akkor multiméterrel. ha multival jó a kapcsoló, de mondjuk diaggal nem, akkor a vezetékeléssel lesz gond. a korábban említett átvezetésnél, vagy akárhol. részletesebben nem írom le, egy autó villamosságis majd tudja mit kell nézni. azt amit nagyjából te is meg tudsz nézni, azt leírtam. de lehet máshol van valami testprobléma. illetve a komfort modul is lehet hibás, azon lévő relé, ami a csomijatót vezérli.


@Yellow, köszi a gyors választ, holnap ránézetek egy szerelőnél. Mire kell készülni az N43B20-nál? Mik a típushibák? Azokat is lecsekkoltatnám akkor már. Az autó 1 éve van nálam, eddig nem volt baja, és nyáron sem szeretném, hogy legyen, ezért inkább most küldenék rá pár szervizest, hogy ápolja, készítse fel


N43B20: NOx szenzor, lambda szonda, elektromos vízpumpa, injektorok, trafó, vezérműlánc/vezérlés, difi probléma is szokott lenni, olajszint érzékelés probléma. nagy vonalakban, de bármi becsúszhat.
célszerű 10ezrenként cserélni az olajat, 0w-30, 5w-30 minőségi olajat, minőségi szűrővel.

YELLOW Elküldve: 2020-04-07 19:47 Csomagtartó nyitás

mcmesz írta: Sziasztok!
2009-es 1-es BMW-m van (N43B20). 1 hónapja megbolondult a csomagtartó zárja. Manuálisan (azaz a logót felemelve) nem nyitja a csomagtartót, kulcson gombra igen. Azonban minden zárnyitásnál (a teljes autó nyitása) külön nyitja a csomagtartó zárját is (korábban nem csinálta), sőt, néha nyitott autónál az ajtó kinyitására (azaz megfogom a kilincset és kinyitom az ajtót) is nyitja a csomagtartót. Ti hol keresnétek a hibát? Előre is köszi!


a motor típusa jelen probléma esetén lényegtelen. viszont ha már írtad, ott is fel lehet készülni szép dolgokra. persze nem akarlak elkeseríteni.
csomagtérajtó. nézd, meg hogy világít-e a rendszámtábla világítás. ugyanis a mikrokapcsoló ami nyomsz, azon keresztül kap 12V-ot vagy testet, már nem is tudom. a rendszámtábla világítást beállítástól függően jelzi a rendszer, szóval szemmel kell megnézni. ha nem világítana, akkor nyitott csomiajtó mellett is és azt mozgatva is nézni kell. ha világít, akkor is lehet még az ajtóátvezető gumicsőben szakadás. én első itt külön nézném a mikrokapcsolót. hogy az kapcsol-e. ezt diaggal is lehet, de ha ott nem mutatja, akkor multiméterrel. ha multival jó a kapcsoló, de mondjuk diaggal nem, akkor a vezetékeléssel lesz gond. a korábban említett átvezetésnél, vagy akárhol. részletesebben nem írom le, egy autó villamosságis majd tudja mit kell nézni. azt amit nagyjából te is meg tudsz nézni, azt leírtam. de lehet máshol van valami testprobléma. illetve a komfort modul is lehet hibás, azon lévő relé, ami a csomijatót vezérli.

YELLOW Elküldve: 2020-04-06 09:02 Differenciálmû

Lacikatona írta: Helló! Kérdeznék hátha tud valaki segíteni. Van egy 318 d-m (F31). A minap lecseréltem a téli garnitúrát es azt vettem észre hogy a hátsó tengelyen mindkét oldalon behhúzott kézifeknél kottyan a kerék ha megpróbalom forgatni. A éltengellyel együtt kb egy fél centit kottyan. Tudna valaki segiteni ebben a témában? Mi lehet a probléma? Ja és ha tolatok be a parkolóba akkor koppan egyet valami. Előre is köszi


ha be van húzva a kézifék, akkor nem mozdulhatna a kerék sem a féltengely.
ha az is mozog, akkor a kerékagy kottyan, azaz a lengőkar és a kerékagy közti szilent rossz. vagy a felső, vagy az alsó, vagy mindkettő. sőt akármelyik kereszt lengőkar közül lehet. vagy a kézifék konzolja van fellazúlva. egyébként a féltengely esetében a fél cm-s holtjáték normális. behúzott kézinél meg a szilent, vagy kézifék konzol a hibás.

YELLOW Elküldve: 2020-04-05 20:46 Féktárcsa és fékbetét

vasi írta: Hello,
E90 20D első féket akarok cserélni, milyen kombó ajánlott?
Ate/Zimmermannt hallotam (meg gyárit, de azt irreálisan drágállom), így ATE Powerdisc és Zimmermann Coat Z tárcsák között gondolkozok.
Viszont a fékbetétre nem találtam semmi tanácsot, ha jól emlékszem Textart tettem bele legutóbb. De nem tudom tárcsa cserénél kell, hogy márkaazonos betéttel szereljem, vagy ha nem akkor melyik márka legyen?
Köszi


amilyen a tárcsa, olyan betétet. nem szabad mixelni. sokan a gyári mellett zengenek ódákat.
nekem az ATE PowerDisc bevált. ha lesz másik autóm, vagy ezen kell sok év múlva cserélni és lesz, maradok ennél.
minden féknél van, ami beválik valakinek, és akinek nem, köpköd rá. viszont a Brembo fékei csak magas kategóriában érnek valamit pl.
de a Zimmermann is van akinek bevált. rosszat nem tudok rá mondani, de ha már ATE a féknyereg, a fékrendszer, akkor mi mást vehetnék...

YELLOW Elküldve: 2020-04-03 14:39 Féktárcsa és fékbetét

pot írta:
YELLOW írta:
pot írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne ,hogy a bal első féktárcsát akarom levenni de van rajta egy kis csavar ami fogja a tárcsát és nem tudom kicsavarni az lenne a kérdés ,hogy ez egy sima menetű amit balra lehet kicsavarni vagy forditott menetű csavar lehet. Válaszokat előre is köszi


sima csavar, csak rögzít, amíg fel nem megy a kerék. itt nincs szükség fordított menetű csavarral, nem indokolja semmi.


Köszönöm választ ,annyira meg van húzva a csavar hogy ,hogy már a kulcsom is elcsavarodott. Lehet ,hogy holnap megpróbálom vágóval meginditani a csavart , vagy valami ötlet.


kocogtatás, csavarlazító.

YELLOW Elküldve: 2020-04-02 22:40 Féktárcsa és fékbetét

pot írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne ,hogy a bal első féktárcsát akarom levenni de van rajta egy kis csavar ami fogja a tárcsát és nem tudom kicsavarni az lenne a kérdés ,hogy ez egy sima menetű amit balra lehet kicsavarni vagy forditott menetű csavar lehet. Válaszokat előre is köszi


sima csavar, csak rögzít, amíg fel nem megy a kerék. itt nincs szükség fordított menetű csavarral, nem indokolja semmi.

YELLOW Elküldve: 2020-03-29 19:45 EWS+Kulcs...

Liverport írta: Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy hogyan tudom megállapítani, hogy eredeti vagy utángyártott a kulcsom? (e90)
Illetve látok gyári kulcsokat hirdetve több oldalon is. Ha veszek ilyet hozzá ezek felprogramoztathatóak hozzá az én kocsimhoz? Mármint a távirányító része és az indítás.
Köszönöm előre is a válaszokat.


szerintem, ha rákeresel a neten, hogy E90 ignition key original vs fake vagy replica, akkor biztos kidobja.
EWS-t, távirányítót rá lehet tanítani, de gép és spec szoftver kell hozzá.

YELLOW Elküldve: 2020-03-26 22:54 Ülésfoglaltság érzékelő

levente_takacs írta:
YELLOW írta:
levente_takacs írta:
YELLOW írta:
levente_takacs írta: Sziasztok!(Bmw e90 sedan 2005)
Az anyós ülésembemből hibajelet kuld az auto mar olvastak belole a kódot akkor azt mondtak ulésfoglaltsag érzékelő.
Ezzel kapcsolatban 3 tippet kaptam 1,érzékelő csere(erre azt mondtak maceras és drága)
2.áramkört helyettesítő emulátor(errol jót is rosszat is mondtak)
3.álítólag ezt véglegesen ki tudják belőle kódolni
Én a 3. Mellett tennem le a voksom egyetlen problémam hogy nem tudom ki foglakozik ilyen megoldassal.
Tudtok nekem ajánlani ilyen embert?
(Ha megoldható Borsod megyében, de szeretném orvosolni a problémát tehát nyitott vagyok.
Előre is köszönöm a segítséget!


teljesen más lesz a probléma. E90-nél jellemzően az ülés alatti csatlakozó a rossz. kontakt probléma.
persze lehet bármi, amit írtál, de előbb a csatlakozót nézném át. vezetékek, csatlakozás PIN-jei, lyukjai.



Ezt a csatlakozot hol talalom pontosan es hogyan tudom ellenorizni?
Elore is koszi.


ülés alatt. hát nincs-e széthúzódva, vezetékek nincsenek-e kicsúszva belőle, a tüskék is jók-e.


Koszonom a segitséget.


érdemes volna kontakt spray-t szerezni (de ne olajos sz*rt), hanem ami ilyen tuner spray, de éppen féktisztító is megteheti, csak óvatosan. csatit széthúzni, fújni, várni amíg elpárolog, majd összedugni.