YELLOW Elküldve: 2013-02-24 15:30 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW Elküldve: 2013-02-24 15:30 Féktárcsa és fékbetét
YELLOW Elküldve: 2013-02-23 15:26 Olajcsere_
hil írta:si3rrabravo írta:hil írta:
Szia!
Az autót még csak meg sem kell emelni az olajcseréhez.
A kartervédő lemez kis ajtócskáját oldalról erősen nyújtózkodva sem érem el kézzel. Ahhoz, hogy az olajat is leeresszem meg végképp nem tudom, hogy férnék hozzá akna vagy bak nélkül.
Nem tudom benzinesnél hol van a leeresztő csavar.
Szia!
Szerintem, ugyanott van. Én nem az ajtón szoktam leengedni, hanem leveszem az egész alsó borítást (8db csavar), amihez szintén nem kell akna, de még csak meg sem kell emelni az autót, és leengedem az olajat, közben azt a borítást is kitakarítom minden alkalommal. A köztes olajcseréket én csinálom, a intervallum számláló szerintit szervizben a pecsét miatt, utána otthon leveszem a borítást (mert szervizben a kis ajtón át engedik le)és kitakarítom azt.
Mindezt akna és emelés nélkül. Nem mert fillérbaszó vagyok, csak mert imádom látni betöltés közben a szép olajat, meg magát a műveletet meg zavar a tudat, hogy az alsó borítás, bár nem látszik, esetleg nem tiszta(talán ez az én perverzióm?).
Így tudom azt is, hogy az olaj leeresztő csavart nem szakítom bele az olajteknőbe, mint ahogyan azt szervizben gyakran megteszik.
YELLOW Elküldve: 2013-02-23 14:15 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!
BarG írta:YELLOW írta:BarG írta:VTS_Tibi írta:YELLOW írta:badboy1980 írta: Sziasztok.
Kedvező árakkal vállaljuk Bmw szinte majdnem összes típusának a motor teljesítménynövelését, Egr,Dpf szoftveres kikapcsolása stb stb.Nem Tuningbox !!!
Gyári értéket kiolvassuk lementjük és azt modositjuk.
Irjatok bátran...Segítek is ha tudok bármibe.
Szelényi Autószerviz Békéscsaba
Üdv.
Denso ECU-s Mazda5 (2.0 110 lE) is tudtok? a DPF-et ki is kell venni.
Nem tudom mennyire aktuális még, most láttam meg a hozzászólásodat. Én már csináltam 5-ös Mazda-n DPF kiiktatást és már több mint fél éve hibamentesen üzemel
DPF helyére szerelhető passzdarab és vezérlőből való kiirtás?
A legújabb gépekre is tudod, tehát ha valaki kihoz egy 0 km-es dízelt és nem akarja megvárni az első hibát, akkor megy a kiirtás? Viszont ha vissza kell tenni valamilyen okból a DPF-et, akkor hozzátok van kötve a visszatétel? Nincs olyan módszer, aminél, ha visszatetetem a szűrőt, akkor otthon tudom aktiválni a működtetési funkciókat?
tudom nem tőlem kérded, de anniyra nem egyszerű a dolog. ha bent van a szűrő, de nincs akriválva a regenerálódás, akkor eltömődik piszkosul, amire utána hiába kapcsolod be, nem fogja tudni kiégetni. iylenkor nyomja majd tele a porlasztó gázolajjal az olajad.
a jó megoldás, ha kiveszed, kiiktatod, gyári progi lementve. aztán ha mész műszakira/zöldkártyára, akokr előtte visszatetetni, programot visszatölteni addig.
És ha megszűnik a cég közben, akik csinálták? Vagy menni kell néhányszáz km-t a programozgatáshoz? Elqrsz két napot az életedből a progizásokra? Ez a pestieknél működőképes lehet, de itt vadkeleten jobb lenne kikerülni valahogy.
Erre kellene egy olyan megoldás, amit én otthon tudok aktiválni, deaktiválni. Mondjuk mint a rádugható tuningbox. Tehát alapból a motorvezérlő nézné a DPF állapotát, de mivel nem lenne beszerelve, ezért soha nem találná regenerálandónak. A szenzorokat meg egy rádugható kütyü verné át, hogy úgy érezze az autó, hogy a DPF be van szerelve, csak mindig jó.
YELLOW Elküldve: 2013-02-23 14:09 Motorolaj
gampetibor írta:YELLOW írta:hil írta:BarG írta:
Az egyes olajtípusok elemzésébe direkt nem mentem bele, mert pl az általad is emlegetett Motul olajok, amiket előszeretettel használnak versenyzésre, igen leszerepeltek. Jó kérdés, hogy miért? Tehát ez a vizsgálat ugyan mond valamit, de csak ez alapján ne döntsünk egy olaj minőségéről.
Sziasztok!
Előre bocsátom: biztosan nem értek hozzá! De szerintem ezek a "vizsgálatok" semmire nem alkalmasak, illetve csak arra, hogy látszódjon, hogy 300 fok /1 óra után mi lesz az olajból. A BMW olajok sem túl jók a jelen "teszt" szerint.
azzal még egyet is értekbár egy kettő jól teljesít, csak azokat még sosem láttam itthon árusítva.
én inkább reggel eszméltem rá, vagyis tűnt fel jobban, 12 órás íccakai meló után, hogy az orosz olajakat mind jóra hozta ki... és ez nekem már gyanús lett. az elején beparáztam, de már nemis nagyon izgat
Drága Yellow barátom, neked mindig minden gyanus és mindenhol összeesküvéseket látsz mindenben ez nem újdonság!Kicsit lehet sokat agyalsz nem?
YELLOW Elküldve: 2013-02-23 13:50 Motorolaj
hil írta:BarG írta:
Az egyes olajtípusok elemzésébe direkt nem mentem bele, mert pl az általad is emlegetett Motul olajok, amiket előszeretettel használnak versenyzésre, igen leszerepeltek. Jó kérdés, hogy miért? Tehát ez a vizsgálat ugyan mond valamit, de csak ez alapján ne döntsünk egy olaj minőségéről.
Sziasztok!
Előre bocsátom: biztosan nem értek hozzá! De szerintem ezek a "vizsgálatok" semmire nem alkalmasak, illetve csak arra, hogy látszódjon, hogy 300 fok /1 óra után mi lesz az olajból. A BMW olajok sem túl jók a jelen "teszt" szerint.
YELLOW Elküldve: 2013-02-23 13:40 BMW kulcsok
Milan írta: Érdekesség:
Valaki járt-e már úgy, hogy a kulcs nyitja-zárja az autót, de indítani
nem indítható vele? Havonta cserélgetem a kulcsokat, hogy mindig
toppon legyenek az akkuk. Előző nap jó 200 km-t mentem vele.
Másnap indítanám az autót, üzemanyag szivattyú megy, de meg sem nyikkan
az önindító. Gyújtás le, újra ráad, akkor meg beindult. Ok...
Ezt eljátszotta még 2x, majd este amikor menni akartam még valaholva
már nem indult, 5x próbálkoztam, semmi.
Lehoztam a másik kulcsot, azzal meg azonnal indult.
Kérdés:
Létezhet hogy az immo chipjének elgyengült a jele, illetve meg is halt teljesen?
Mert a műszerfalon semmi jelzés nincs hogy az immo beavatkozik.
Volt egy Audink ugyanilyen probleméval, kulcsos mondta hogy van ilyen.
De ott jelzett a műszerfalon, és az be is indult, csak rögtön le is állt.
YELLOW Elküldve: 2013-02-23 13:35 Társalgó
troooger írta: Sziasztok!
Szeretném lecserélni a fékolajat és a szervóét is. Milyen olajat ajánlotok?
Köszi!
YELLOW Elküldve: 2013-02-23 07:13 Motorolaj
BarG írta:YELLOW írta:gampetibor írta:YELLOW írta: hát most meg vagyok lepődve az Aral Super Tronic-on... lehet nem öntöm bele inkább...
http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
Most mit látunk egyébként a képen? A tiszta falú edény az jót jelent? Mert akkor én megnyugodtam a xado- val
megmondom őszintén nem értem... a GM olajat jónak jelzi a kép alapján, pedig köztudottan szar. illetve piciben eltérő Fuchs is más képet mutat. próbáltam értelmezni a fordítást, de... most tényleg nem vágom. a felül van kb 5 link, ott részletesen ír, még szerencsére elég jól is fordít a google...
remélem BarG ír valamit, ő otthon van az olajgyártásban, hogy miként is kell értelmezni.
Köszönöm a bizalmat!
De előre le kell szögeznem, hogy nem motorolajokkal foglalkozok, hanem pont azzal, hogy szénhidrogén molekulákat hogyan lehet hő hatására apró darabokra szedni.
A képek értelmezésére azt mondanám, hogy az látszik rajtuk, hogy - remélhetőleg azonos ideig, azonos hőmérsékletre hevítették - és ezáltal mi lett a motorolajjal. Az a jó, amikor azt látjuk, hogy a lombik falán nincs semmi felrakódás, még elszíneződés sem, az olaj az legyen szép fekete, nem az számít. Valamennyire persze jó lenne látni, mennyire fekete, mennyire tartotta meg az olaj mivoltát, dehát ne legyünk telhetetlenek. Ha sok a kirakódás, mit is okozhat:
- a motorban lerakódások lesznek. Pl ettől ragadhat be az izzítógyertya és emiatt kell leszerelni a hengerfejet. De beragadhat a dízel befecskendező is, az még rosszabb.
- beragadhat a dugattyúgyűrű a horonyba
- a kirakódás eltömheti az olajjáratokat, szétkopik a turbó, de akár a főtengely is, meg minden, amit az olaj ken
Tutira biztos, hogy az az olaj rossz, aminél sok lerakódás van? NEM. Mer egyáltalán nem biztos, hogy a motorodban olyan hőfok van, ami árt az olajnak. Ha van egy kis litrteljesítményű autód, tudod olyan, ahol mondjuk 1 liter motortérfogatra 50 ló esik, ott tutira nincsenek durva hőfokok, ott az az olaj is tökéletesen teljesíthet, aminél a kiválások ránézésre durvának tűnnek. Viszon akinek 1 liter motortérfogatra esik vagy 100 pacika, az jobban teszi, ha igen odafigyel, mivel itatja a ménest. És jobb, ha nem veszi be a marketingdumát a 30000-es csereperiódusokról.
Most egy picit visszautalnék az olajra, arra a fekete valamire, ami a lombik alján maradt. Annak lenne jó tudni, hogy ken-e még valamennyire.
YELLOW Elküldve: 2013-02-23 07:09 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!
BarG írta:VTS_Tibi írta:YELLOW írta:badboy1980 írta: Sziasztok.
Kedvező árakkal vállaljuk Bmw szinte majdnem összes típusának a motor teljesítménynövelését, Egr,Dpf szoftveres kikapcsolása stb stb.Nem Tuningbox !!!
Gyári értéket kiolvassuk lementjük és azt modositjuk.
Irjatok bátran...Segítek is ha tudok bármibe.
Szelényi Autószerviz Békéscsaba
Üdv.
Denso ECU-s Mazda5 (2.0 110 lE) is tudtok? a DPF-et ki is kell venni.
Nem tudom mennyire aktuális még, most láttam meg a hozzászólásodat. Én már csináltam 5-ös Mazda-n DPF kiiktatást és már több mint fél éve hibamentesen üzemel
DPF helyére szerelhető passzdarab és vezérlőből való kiirtás?
A legújabb gépekre is tudod, tehát ha valaki kihoz egy 0 km-es dízelt és nem akarja megvárni az első hibát, akkor megy a kiirtás? Viszont ha vissza kell tenni valamilyen okból a DPF-et, akkor hozzátok van kötve a visszatétel? Nincs olyan módszer, aminél, ha visszatetetem a szűrőt, akkor otthon tudom aktiválni a működtetési funkciókat?
YELLOW Elküldve: 2013-02-23 07:05 alufelni
talajos írta: Sziasztok! Szeretnék felni és abroncs méret meghatározáshoz segítséget kérni. Az én autóm 318 i cabrio, 1995-ös. Azt hiszem-de nem vagyok biztos benne, E36-os. Eddig 225/50ZR16 -os abroncs volt az autón nyáron. Most a téli gumi van rajta. Nyárra szeretnék venni rá új gumikat, új felnivel. Azt gondolom a net alapján, hogy 16"-os felni és 5 x120 as osztásunak kell lennie.
Aki ért hozzá kérem segítsen, hogy jól gondolom-e? Erre felrakható a 225/50/ZR16 abroncs?
Hol találom a felnin az ET számot, mert van olyan hirdetés, amin ET 20 méret szerepel, de az eladó sem tudja mit jelent. Előre is köszi a segítségeteket.
YELLOW Elküldve: 2013-02-22 16:53 Mi lehet a baj?
chryscoo írta:YELLOW írta:chryscoo írta: Sziasztok! Az a kérdésem hogy a kis 330d-m hidegen ha elinditom és kint is elég hideg van elég jól füstöl, de fehér füst meg olyan mintha csak pára lenne de kicsit aggasztó h az egész udvarban csak radarral lehetne közlekedni olyan füstöt csinál! Ha kerülök vele egyet és kicsit jobban bemelegszik akkor meg semmi! Amúgy ha melegen kicsit odalépek neki még akkor sem füstöl se kormol! Mi lehet a hiba? vagy csak én vagyok aggodalmas? segitsetek légyszi
Köszike:![]()
![]()
![]()
![]()
ez normális
Tutira az?Tisztára beparáztam h valami baja van a Böminek!
YELLOW Elküldve: 2013-02-22 16:50 Üzemanyag fogyasztás
Milo írta:YELLOW írta:Milo írta:YELLOW írta:Milo írta: Sziasztok.
320d 136Le motor attól ehet többet ha levetem a 2 katalizátort,hátsó dobot?Igazából a turbo utáni katalizátor ki lett ürítve,onnan hátra üres cső és hátul egy átmenő sportdob.
Köszönöm
persze, hogy ehet.. hisz kevesebb a motor folytása, ha túlzottan kevés akkor sem jó, mert túl öblít a motor. ugye gyorsabban felpörög a motor, mivel kipuff oldalon kisebb az ellenállás, és ha tud beszívni több levegőt, márpedig tud, akkor ugye több üzemanyag is kell neki.
DE az a ciki h a fedélzeti 7-8 nál nem mutat többet de még is 9 et beeszi
melyik feldizetit mondod? ami digitálisan jeleníti meg? dízeleknél sokat csal még annál is akinél nincs kiherélve a rendszer... a számítógép nem tudja, hogy ki van. ő egy előre beprogramozott algoritmus alapján számol, néhány jelet figyelembe véve. ezek tájékoztató műszerek, nem szentírás.
a digit is meg a másik is kevesebbet mutat.mondjuk azt hittem h jo erős hangja lesz,de épp hogy csak fütyül kicsit.lehet kár volt kiherélni végig.és mit érdemea visszatenni h visszaálljon?
YELLOW Elküldve: 2013-02-22 16:38 Üzemanyag fogyasztás
Milo írta:YELLOW írta:Milo írta: Sziasztok.
320d 136Le motor attól ehet többet ha levetem a 2 katalizátort,hátsó dobot?Igazából a turbo utáni katalizátor ki lett ürítve,onnan hátra üres cső és hátul egy átmenő sportdob.
Köszönöm
persze, hogy ehet.. hisz kevesebb a motor folytása, ha túlzottan kevés akkor sem jó, mert túl öblít a motor. ugye gyorsabban felpörög a motor, mivel kipuff oldalon kisebb az ellenállás, és ha tud beszívni több levegőt, márpedig tud, akkor ugye több üzemanyag is kell neki.
DE az a ciki h a fedélzeti 7-8 nál nem mutat többet de még is 9 et beeszi
YELLOW Elküldve: 2013-02-22 16:22 Társalgó
troooger írta: Sziasztok!
Mi a megoldás arra, hogy ne jelezzen vissza az ülésfoglaltság jelzőm? Nem szakadt meg semmi, csak más az ülés. Ha jól tudom valami kis ellenállással meg lehet ezt oldani...?!
Köszi.