Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-02-24 15:30 Féktárcsa és fékbetét

senna írta: Üdv. Ezek közül melyiket vegyem meg hátra? Persze számit az olcsoság is....



más lehetőség nincs? a Juratek szerintem a Jurid valami lejányvállalata. mondjuk nem tudjuk milyen autód van, nincs az adatok között. Én Jurid-ot és sima sallang nélküli ATE tárcsát tennék fel.

YELLOW Elküldve: 2013-02-24 07:11 Motorolaj

jrtom írta: 90-est ír ott is, de nem ugyan az a difi meg a váltó. Atf-et hoz váltóra, de az nem jó difibe.


nekem van BMW-s ismim, munkatársam. ő ATF olajat rak manuális váltóba, és a diffibe is. semmi gond nincs vele.

YELLOW Elküldve: 2013-02-23 15:26 Olajcsere_

hil írta:
si3rrabravo írta:
hil írta:
Szia!
Az autót még csak meg sem kell emelni az olajcseréhez.



A kartervédő lemez kis ajtócskáját oldalról erősen nyújtózkodva sem érem el kézzel. Ahhoz, hogy az olajat is leeresszem meg végképp nem tudom, hogy férnék hozzá akna vagy bak nélkül.

Nem tudom benzinesnél hol van a leeresztő csavar.

Szia!
Szerintem, ugyanott van. Én nem az ajtón szoktam leengedni, hanem leveszem az egész alsó borítást (8db csavar), amihez szintén nem kell akna, de még csak meg sem kell emelni az autót, és leengedem az olajat, közben azt a borítást is kitakarítom minden alkalommal. A köztes olajcseréket én csinálom, a intervallum számláló szerintit szervizben a pecsét miatt, utána otthon leveszem a borítást (mert szervizben a kis ajtón át engedik le)és kitakarítom azt.
Mindezt akna és emelés nélkül. Nem mert fillérbaszó vagyok, csak mert imádom látni betöltés közben a szép olajat, meg magát a műveletet meg zavar a tudat, hogy az alsó borítás, bár nem látszik, esetleg nem tiszta(talán ez az én perverzióm?).

Így tudom azt is, hogy az olaj leeresztő csavart nem szakítom bele az olajteknőbe, mint ahogyan azt szervizben gyakran megteszik.



nekem 35 mm-t ül csak, de ha az alól leereszted az olajat vagy bármit le tudsz venni...
amúgy én is mostam már ki pollenszűrőt. porszívóval ki, nyagy nyomású leegővel át. antibateriális tisztítóval megmos, megszárad. egy évre betettem, plussz hack-keltem rá egy 3 réteg olyan 1mm vastag/réteg geotextil réteget. nem csökkent a levegőbefújás emnniysége talán egy picit. mert ez többet ért, mit amit először vettem ilyen orione nevezetű szart,m amiben télapó szakála volt benne a szűrő.
a mostani aktívszenesre elé is raktam geotextilt. nem megy a lamellák közé a nagyobb mocsok.

YELLOW Elküldve: 2013-02-23 14:15 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!

BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
VTS_Tibi írta:
YELLOW írta:
badboy1980 írta: Sziasztok.

Kedvező árakkal vállaljuk Bmw szinte majdnem összes típusának a motor teljesítménynövelését, Egr,Dpf szoftveres kikapcsolása stb stb.Nem Tuningbox !!!
Gyári értéket kiolvassuk lementjük és azt modositjuk.
Irjatok bátran...Segítek is ha tudok bármibe.

Szelényi Autószerviz Békéscsaba

Üdv.


Denso ECU-s Mazda5 (2.0 110 lE) is tudtok? a DPF-et ki is kell venni.


Nem tudom mennyire aktuális még, most láttam meg a hozzászólásodat. Én már csináltam 5-ös Mazda-n DPF kiiktatást és már több mint fél éve hibamentesen üzemel



DPF helyére szerelhető passzdarab és vezérlőből való kiirtás?
A legújabb gépekre is tudod, tehát ha valaki kihoz egy 0 km-es dízelt és nem akarja megvárni az első hibát, akkor megy a kiirtás? Viszont ha vissza kell tenni valamilyen okból a DPF-et, akkor hozzátok van kötve a visszatétel? Nincs olyan módszer, aminél, ha visszatetetem a szűrőt, akkor otthon tudom aktiválni a működtetési funkciókat?



tudom nem tőlem kérded, de anniyra nem egyszerű a dolog. ha bent van a szűrő, de nincs akriválva a regenerálódás, akkor eltömődik piszkosul, amire utána hiába kapcsolod be, nem fogja tudni kiégetni. iylenkor nyomja majd tele a porlasztó gázolajjal az olajad.
a jó megoldás, ha kiveszed, kiiktatod, gyári progi lementve. aztán ha mész műszakira/zöldkártyára, akokr előtte visszatetetni, programot visszatölteni addig.


És ha megszűnik a cég közben, akik csinálták? Vagy menni kell néhányszáz km-t a programozgatáshoz? Elqrsz két napot az életedből a progizásokra? Ez a pestieknél működőképes lehet, de itt vadkeleten jobb lenne kikerülni valahogy.

Erre kellene egy olyan megoldás, amit én otthon tudok aktiválni, deaktiválni. Mondjuk mint a rádugható tuningbox. Tehát alapból a motorvezérlő nézné a DPF állapotát, de mivel nem lenne beszerelve, ezért soha nem találná regenerálandónak. A szenzorokat meg egy rádugható kütyü verné át, hogy úgy érezze az autó, hogy a DPF be van szerelve, csak mindig jó.


na erről majd nyilatkozik a Tibi, de annyira nem egyszerű, mert pl a Mazdánál ha jól emlékszem, 3 jelből nézi a dolgot. és azért így is volt vele dolog, ilyen angliából jött a progi, mondjuk megnehezítette, hogy Denso ECU volt benne és iylenre itthon még nem volt példa. talán 3. progi lett jó. még sokszor visszajött a DPF jele és bejelzett, pedig már nem volt benne. Lehet BMW-nél egyszerűbb. na tényleg csendbe maradok, mert ez már nem az én szakterületem

YELLOW Elküldve: 2013-02-23 14:09 Motorolaj

gampetibor írta:
YELLOW írta:
hil írta:
BarG írta:

Az egyes olajtípusok elemzésébe direkt nem mentem bele, mert pl az általad is emlegetett Motul olajok, amiket előszeretettel használnak versenyzésre, igen leszerepeltek. Jó kérdés, hogy miért? Tehát ez a vizsgálat ugyan mond valamit, de csak ez alapján ne döntsünk egy olaj minőségéről.


Sziasztok!
Előre bocsátom: biztosan nem értek hozzá! De szerintem ezek a "vizsgálatok" semmire nem alkalmasak, illetve csak arra, hogy látszódjon, hogy 300 fok /1 óra után mi lesz az olajból. A BMW olajok sem túl jók a jelen "teszt" szerint.



azzal még egyet is értek bár egy kettő jól teljesít, csak azokat még sosem láttam itthon árusítva.
én inkább reggel eszméltem rá, vagyis tűnt fel jobban, 12 órás íccakai meló után, hogy az orosz olajakat mind jóra hozta ki... és ez nekem már gyanús lett. az elején beparáztam, de már nemis nagyon izgat


Drága Yellow barátom, neked mindig minden gyanus és mindenhol összeesküvéseket látsz mindenben ez nem újdonság! Kicsit lehet sokat agyalsz nem?


mielőtt megvédenéd az általad már beletett Xado-t nem arra az orosz olajra gondoltam hanem amin a felirat is orosz és eddig sosem hallottam róla. hasonlat kedvéért az a gondalat jutott eszembe, hogy a 4x4 rendszerek gyártói a saját tesztpályájukon mindig jók, de a másikén nem képesek teljesíteni. értsd hazafias túlbuzgóság. mindenkijé szar, csak a a milyenké a nagy oroszországé a jó. (nálunk is elófordul)
mint amikor mindenbe az egész teremtésbe már egyes nagy magyarok a magyarságot látják bele. náha elszoktam mosolyodni.

YELLOW Elküldve: 2013-02-23 13:50 Motorolaj

hil írta:
BarG írta:

Az egyes olajtípusok elemzésébe direkt nem mentem bele, mert pl az általad is emlegetett Motul olajok, amiket előszeretettel használnak versenyzésre, igen leszerepeltek. Jó kérdés, hogy miért? Tehát ez a vizsgálat ugyan mond valamit, de csak ez alapján ne döntsünk egy olaj minőségéről.


Sziasztok!
Előre bocsátom: biztosan nem értek hozzá! De szerintem ezek a "vizsgálatok" semmire nem alkalmasak, illetve csak arra, hogy látszódjon, hogy 300 fok /1 óra után mi lesz az olajból. A BMW olajok sem túl jók a jelen "teszt" szerint.



azzal még egyet is értek bár egy kettő jól teljesít, csak azokat még sosem láttam itthon árusítva.
én inkább reggel eszméltem rá, vagyis tűnt fel jobban, 12 órás íccakai meló után, hogy az orosz olajakat mind jóra hozta ki... és ez nekem már gyanús lett. az elején beparáztam, de már nemis nagyon izgat

YELLOW Elküldve: 2013-02-23 13:40 BMW kulcsok

Milan írta: Érdekesség:
Valaki járt-e már úgy, hogy a kulcs nyitja-zárja az autót, de indítani
nem indítható vele? Havonta cserélgetem a kulcsokat, hogy mindig
toppon legyenek az akkuk. Előző nap jó 200 km-t mentem vele.
Másnap indítanám az autót, üzemanyag szivattyú megy, de meg sem nyikkan
az önindító. Gyújtás le, újra ráad, akkor meg beindult. Ok...
Ezt eljátszotta még 2x, majd este amikor menni akartam még valaholva
már nem indult, 5x próbálkoztam, semmi.
Lehoztam a másik kulcsot, azzal meg azonnal indult.
Kérdés:
Létezhet hogy az immo chipjének elgyengült a jele, illetve meg is halt teljesen?
Mert a műszerfalon semmi jelzés nincs hogy az immo beavatkozik.

Volt egy Audink ugyanilyen probleméval, kulcsos mondta hogy van ilyen.
De ott jelzett a műszerfalon, és az be is indult, csak rögtön le is állt.


az kulcsakksi töltöttségének nincs köze az indításhoz. ugye a kis műanyag kulcsban sincs, mégis tudod indítani. ugye a transzponder gerjeszt, attól éled fel, induktivitás elve.
vagy a gyújtáskapcsolód kell meghalni, vagy azönindítón van egy relé asszem vagy valami. vagy sokat ejtetted le a kulcxsot, és lehet kontaktos lett a transzponder, esetleg valami elengedte ott magát.

YELLOW Elküldve: 2013-02-23 13:35 Társalgó

troooger írta: Sziasztok!

Szeretném lecserélni a fékolajat és a szervóét is. Milyen olajat ajánlotok?

Köszi!


fékolaj DOT4
szervo DEXRON III ATF olaj. piros legyen az a lényeg

(amúgy érdekes a fék szinte fontosabb egy autón, a fékolaj márkákon mégsem témáztunk még)

YELLOW Elküldve: 2013-02-23 07:13 Motorolaj

BarG írta:
YELLOW írta:
gampetibor írta:
YELLOW írta: hát most meg vagyok lepődve az Aral Super Tronic-on... lehet nem öntöm bele inkább...

http://bmwservice.livejournal.com/27699.html



Most mit látunk egyébként a képen? A tiszta falú edény az jót jelent? Mert akkor én megnyugodtam a xado- val


megmondom őszintén nem értem... a GM olajat jónak jelzi a kép alapján, pedig köztudottan szar. illetve piciben eltérő Fuchs is más képet mutat. próbáltam értelmezni a fordítást, de... most tényleg nem vágom. a felül van kb 5 link, ott részletesen ír, még szerencsére elég jól is fordít a google...

remélem BarG ír valamit, ő otthon van az olajgyártásban, hogy miként is kell értelmezni.



Köszönöm a bizalmat!
De előre le kell szögeznem, hogy nem motorolajokkal foglalkozok, hanem pont azzal, hogy szénhidrogén molekulákat hogyan lehet hő hatására apró darabokra szedni.
A képek értelmezésére azt mondanám, hogy az látszik rajtuk, hogy - remélhetőleg azonos ideig, azonos hőmérsékletre hevítették - és ezáltal mi lett a motorolajjal. Az a jó, amikor azt látjuk, hogy a lombik falán nincs semmi felrakódás, még elszíneződés sem, az olaj az legyen szép fekete, nem az számít. Valamennyire persze jó lenne látni, mennyire fekete, mennyire tartotta meg az olaj mivoltát, dehát ne legyünk telhetetlenek. Ha sok a kirakódás, mit is okozhat:
- a motorban lerakódások lesznek. Pl ettől ragadhat be az izzítógyertya és emiatt kell leszerelni a hengerfejet. De beragadhat a dízel befecskendező is, az még rosszabb.
- beragadhat a dugattyúgyűrű a horonyba
- a kirakódás eltömheti az olajjáratokat, szétkopik a turbó, de akár a főtengely is, meg minden, amit az olaj ken

Tutira biztos, hogy az az olaj rossz, aminél sok lerakódás van? NEM. Mer egyáltalán nem biztos, hogy a motorodban olyan hőfok van, ami árt az olajnak. Ha van egy kis litrteljesítményű autód, tudod olyan, ahol mondjuk 1 liter motortérfogatra 50 ló esik, ott tutira nincsenek durva hőfokok, ott az az olaj is tökéletesen teljesíthet, aminél a kiválások ránézésre durvának tűnnek. Viszon akinek 1 liter motortérfogatra esik vagy 100 pacika, az jobban teszi, ha igen odafigyel, mivel itatja a ménest. És jobb, ha nem veszi be a marketingdumát a 30000-es csereperiódusokról.

Most egy picit visszautalnék az olajra, arra a fekete valamire, ami a lombik alján maradt. Annak lenne jó tudni, hogy ken-e még valamennyire.



köszöntem szépen.

szerk.:
nekem egyébként furcsa több dolog. most újra megnéztem a képeket. az orosz olajak mindegyike jó a képek alapján, semmi kirakódás, néhol egy picit. a többi olajből ami jó a tezst alapján, az mind 10w-40 környéki. volt benne egy félszintetikus is 15w-40 ami szintén odakozmálódás nélküli lett, pedig csak részben szintetikus. az is furcsa, hogy pl márkákon belül az elvileg gyengébb olaj jobban teljesített. pl Aral High Tronic 5w-40 sokkal jobb mint a Super Tronic 0w-40. (vagy a BP Visco 5000 jobb mint a 7000) sokan azt mondják a hidegoldali viszk. értéknek nincs köze a meleg üzemi dolgokhoz, viszont a teszt alapján van köze hozzá, ugyanis a hidegoldali véknyabb olaj, jobban odakozmált, hiába a melegoldali egyforma volt.
mondjuk ez az 1 órán keresztüli 400 fok azért erős túlzás, normál üzemnél ilyen nincs.
hát nem tudom. jobb lett volna ha több Eneos olajat is tesztelnek. ami furcsa még, hogy a Motul nagyon leszerpelt, ahhoz képest...

YELLOW Elküldve: 2013-02-23 07:09 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!

BarG írta:
VTS_Tibi írta:
YELLOW írta:
badboy1980 írta: Sziasztok.

Kedvező árakkal vállaljuk Bmw szinte majdnem összes típusának a motor teljesítménynövelését, Egr,Dpf szoftveres kikapcsolása stb stb.Nem Tuningbox !!!
Gyári értéket kiolvassuk lementjük és azt modositjuk.
Irjatok bátran...Segítek is ha tudok bármibe.

Szelényi Autószerviz Békéscsaba

Üdv.


Denso ECU-s Mazda5 (2.0 110 lE) is tudtok? a DPF-et ki is kell venni.


Nem tudom mennyire aktuális még, most láttam meg a hozzászólásodat. Én már csináltam 5-ös Mazda-n DPF kiiktatást és már több mint fél éve hibamentesen üzemel



DPF helyére szerelhető passzdarab és vezérlőből való kiirtás?
A legújabb gépekre is tudod, tehát ha valaki kihoz egy 0 km-es dízelt és nem akarja megvárni az első hibát, akkor megy a kiirtás? Viszont ha vissza kell tenni valamilyen okból a DPF-et, akkor hozzátok van kötve a visszatétel? Nincs olyan módszer, aminél, ha visszatetetem a szűrőt, akkor otthon tudom aktiválni a működtetési funkciókat?



tudom nem tőlem kérded, de anniyra nem egyszerű a dolog. ha bent van a szűrő, de nincs akriválva a regenerálódás, akkor eltömődik piszkosul, amire utána hiába kapcsolod be, nem fogja tudni kiégetni. iylenkor nyomja majd tele a porlasztó gázolajjal az olajad.
a jó megoldás, ha kiveszed, kiiktatod, gyári progi lementve. aztán ha mész műszakira/zöldkártyára, akokr előtte visszatetetni, programot visszatölteni addig.

YELLOW Elküldve: 2013-02-23 07:05 alufelni

talajos írta: Sziasztok! Szeretnék felni és abroncs méret meghatározáshoz segítséget kérni. Az én autóm 318 i cabrio, 1995-ös. Azt hiszem-de nem vagyok biztos benne, E36-os. Eddig 225/50ZR16 -os abroncs volt az autón nyáron. Most a téli gumi van rajta. Nyárra szeretnék venni rá új gumikat, új felnivel. Azt gondolom a net alapján, hogy 16"-os felni és 5 x120 as osztásunak kell lennie.
Aki ért hozzá kérem segítsen, hogy jól gondolom-e? Erre felrakható a 225/50/ZR16 abroncs?
Hol találom a felnin az ET számot, mert van olyan hirdetés, amin ET 20 méret szerepel, de az eladó sem tudja mit jelent. Előre is köszi a segítségeteket.


hát az ET20 anniyra nem jó neked, mert kilógna a felni. bár tudni kéne a felni szélességét. a 225/50 R16 gumi az jó kb.

YELLOW Elküldve: 2013-02-22 16:53 Mi lehet a baj?

chryscoo írta:
YELLOW írta:
chryscoo írta: Sziasztok! Az a kérdésem hogy a kis 330d-m hidegen ha elinditom és kint is elég hideg van elég jól füstöl, de fehér füst meg olyan mintha csak pára lenne de kicsit aggasztó h az egész udvarban csak radarral lehetne közlekedni olyan füstöt csinál! Ha kerülök vele egyet és kicsit jobban bemelegszik akkor meg semmi! Amúgy ha melegen kicsit odalépek neki még akkor sem füstöl se kormol! Mi lehet a hiba? vagy csak én vagyok aggodalmas? segitsetek légyszi

Köszike:


ez normális



Tutira az? Tisztára beparáztam h valami baja van a Böminek!


akkor kell aggódni, amikor meleg motornál jön. ha a hűtővized sem fogy nincs ok az aggodalomra. korábbane egy itteni kollégának raktam fel videót youtubra (csum's 320d asszem a videó neve) indítás után normális. nekem ha nem megyek elég hosszt, nekem leállítás után is gőzölög. a kondenzvíz nem tud kipárologni, elég sok képes összegyűlni a rendszerben. városi autók kipuf dobjai ezért rohadnak hamarabb.

YELLOW Elküldve: 2013-02-22 16:50 Üzemanyag fogyasztás

Milo írta:
YELLOW írta:
Milo írta:
YELLOW írta:
Milo írta: Sziasztok.
320d 136Le motor attól ehet többet ha levetem a 2 katalizátort,hátsó dobot?Igazából a turbo utáni katalizátor ki lett ürítve,onnan hátra üres cső és hátul egy átmenő sportdob.
Köszönöm


persze, hogy ehet.. hisz kevesebb a motor folytása, ha túlzottan kevés akkor sem jó, mert túl öblít a motor. ugye gyorsabban felpörög a motor, mivel kipuff oldalon kisebb az ellenállás, és ha tud beszívni több levegőt, márpedig tud, akkor ugye több üzemanyag is kell neki.


DE az a ciki h a fedélzeti 7-8 nál nem mutat többet de még is 9 et beeszi


melyik feldizetit mondod? ami digitálisan jeleníti meg? dízeleknél sokat csal még annál is akinél nincs kiherélve a rendszer... a számítógép nem tudja, hogy ki van. ő egy előre beprogramozott algoritmus alapján számol, néhány jelet figyelembe véve. ezek tájékoztató műszerek, nem szentírás.


a digit is meg a másik is kevesebbet mutat.mondjuk azt hittem h jo erős hangja lesz,de épp hogy csak fütyül kicsit.lehet kár volt kiherélni végig.és mit érdemea visszatenni h visszaálljon?



hát a kakalizátor az sokat fog, igazából a legtöbbet az fogja vissza. ennek ellenére ezt tenném vissza.
dízeltől ne várj sport hangot... az egész ahng téma egy jól hangolt hátsó dobon múlik főleg. jó persze egy herélt rendszer is más, de csak a kipuff nyomása lesz más.

YELLOW Elküldve: 2013-02-22 16:38 Üzemanyag fogyasztás

Milo írta:
YELLOW írta:
Milo írta: Sziasztok.
320d 136Le motor attól ehet többet ha levetem a 2 katalizátort,hátsó dobot?Igazából a turbo utáni katalizátor ki lett ürítve,onnan hátra üres cső és hátul egy átmenő sportdob.
Köszönöm


persze, hogy ehet.. hisz kevesebb a motor folytása, ha túlzottan kevés akkor sem jó, mert túl öblít a motor. ugye gyorsabban felpörög a motor, mivel kipuff oldalon kisebb az ellenállás, és ha tud beszívni több levegőt, márpedig tud, akkor ugye több üzemanyag is kell neki.


DE az a ciki h a fedélzeti 7-8 nál nem mutat többet de még is 9 et beeszi


melyik feldizetit mondod? ami digitálisan jeleníti meg? dízeleknél sokat csal még annál is akinél nincs kiherélve a rendszer... a számítógép nem tudja, hogy ki van. ő egy előre beprogramozott algoritmus alapján számol, néhány jelet figyelembe véve. ezek tájékoztató műszerek, nem szentírás.

YELLOW Elküldve: 2013-02-22 16:22 Társalgó

troooger írta: Sziasztok!

Mi a megoldás arra, hogy ne jelezzen vissza az ülésfoglaltság jelzőm? Nem szakadt meg semmi, csak más az ülés. Ha jól tudom valami kis ellenállással meg lehet ezt oldani...?!

Köszi.


a legegyszerűbb, ha inaktiváltatod diaggal.
amúgy idióda is kell bele