Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-01-02 17:32 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

ute107 írta: BMW-s hónap indul, bevásárolok egy kábelt és most aztán diagolok minden nap!

Ez jó? Nem túl olcsó?
EZZZZZ!!!

Ezzel megy az INPA, DIs, ....stb?

Vagy EZ a MÁSIK!

Utóbbinak szép virágos Cd-je van!
Ha jó valóban, szívesen lerendelem egyben bárkinek kell!



5ezer körül itthon is kapsz. VAG-COM-osat, csak anyni, hogy egy rövidzárat kell bele forrasztani.

YELLOW Elküldve: 2013-01-02 16:29 Fûtés - Klíma

hp16 írta:
YELLOW írta:
hp16 írta: sikerült szerezni csavart,légtelenítettem most alapjáraton víz folyik csak ki,valamit javult a fűtés,de alapjáraton nem fúj melegete,és menetközben is 2500tól kb,van valami trükkje a légtelenítésnek?meleg motorral csináltam alapjáraton.
köszi


kapcsold be a fűtést. vedd fel 30 fokra, tekerd a rostély között piros állásba a cuccot, befúvást vedd legalább közép állásba. üzem meleg motornál legyen és így kezd el a légtelenítést.

vagy keress egy jó emelkedőt, orral felfelé és úgy légteleníts. ezt nem rég hallottam.

én az első szerint csináltam magamnak.

szerk.: jah amit kihagytam. én többször csináltam. mert nekem le lett engedve az egész. és egy légtelenítésnél, annyira lemet a víz a kiegyenlítőben, hogy levegőt vett be. szóval ajánlatos a szintet figyelni, ha nagyon lecsökken akkor önteni utána majd újra légteleníteni, hogy ne szívjon be levegőt. (fékolaj cserénél is ugyanez van)
azt javaslom légtelenít -> hideg motornál feltölt szintre -> mész vele, majd légtelenít
aztán addig ismétled amíg jó nem lesz. de célszerű egy egy napot várni, hogy a hideg hűtőfolyaékot ne melegen öntsd utána.


köszi,alapjáraton,vagy pörgessem?meddig tekerjem ki a csavart?


alapjáraton. addig tekerd ki, amíg hallod sziszegni, majd spiccelni fog belőle a cucc ha nincs levegő. én speciel a sapkát is levettem a kiegyenlítőről, persze nem teljesen, csak úgy a saját súlyával ré tettem, hogy ott is tudjon kiszisszenni.

YELLOW Elküldve: 2013-01-02 16:15 Fûtés - Klíma

hp16 írta: sikerült szerezni csavart,légtelenítettem most alapjáraton víz folyik csak ki,valamit javult a fűtés,de alapjáraton nem fúj melegete,és menetközben is 2500tól kb,van valami trükkje a légtelenítésnek?meleg motorral csináltam alapjáraton.
köszi


kapcsold be a fűtést. vedd fel 30 fokra, tekerd a rostély között piros állásba a cuccot, befúvást vedd legalább közép állásba. üzem meleg motornál legyen és így kezd el a légtelenítést.

vagy keress egy jó emelkedőt, orral felfelé és úgy légteleníts. ezt nem rég hallottam.

én az első szerint csináltam magamnak.

szerk.: jah amit kihagytam. én többször csináltam. mert nekem le lett engedve az egész. és egy légtelenítésnél, annyira lemet a víz a kiegyenlítőben, hogy levegőt vett be. szóval ajánlatos a szintet figyelni, ha nagyon lecsökken akkor önteni utána majd újra légteleníteni, hogy ne szívjon be levegőt. (fékolaj cserénél is ugyanez van)
azt javaslom légtelenít -> hideg motornál feltölt szintre -> mész vele, majd légtelenít
aztán addig ismétled amíg jó nem lesz. de célszerű egy egy napot várni, hogy a hideg hűtőfolyaékot ne melegen öntsd utána.

YELLOW Elküldve: 2013-01-02 16:12 Üzemanyag fogyasztás

csbalu írta:

Nem értem miért nem jó a gyári BMW olaj. Ha a BMW-nek jó nekünk miért nem jó? Ha a mérnökök akik rengeteg munkaórát beleöltek ebbe és figyelembe vették a motorok kopását, működését és az ahhoz passzoló motorolajat írták elő azt mondják hogy jó bele akkor miért kell spekulálgatni meg a Totalcaros cikkek alapján olajat választani (nem pont rátok gondolok). Én eddig minden autómba a gyári olajat tettem és semmi baj nem volt vele...


soha senki nem mondta, hogy ne vegyél bele. én speciel a saját véleményem mondom el, mit tennék bele és mit nem. összevetem az olvasotakkal (nem TC cikk), tapasztalatokkal, majd saját elképzeléseimmel, gondolataimmal.
kicsit valóban túl van lihegve, valszeg ha tudnám, hogy megvétel után max 5 évig tartom meg én is elszarnám lehet (bár nem valószínű), de nekem még innentől kezdve lehet még 10 évig meg lesz. valószínű én évi 5-7ezer km futással különbségeket nem veszek észre.

de BMW dobozos olaj. a BMW mint gyár olajat nem gyárt. akkor mi, mely cég terméke van a dobozban? ezt szerintem a jóisten sem tudjam. találgatni lehet, ha kiindulok a olajbetöltö sapkából, szervíz füzetből, akkor Castrol. Győrben 32 ezernél pl Mobil1-et apott a beragasztott matricán látszik. lehet akkor az van benne gyárilag?
azt tudjuk az olajakat honnan szerzik be, dobozban honnan érkezik. egy dolog a német cimke. egy hasonlatot hoznék. LIDL - olcsó, de hát ha a németek is megeszik, csak nem lehet szar - mondják sokan, pedig valami valóban ritka szar.
én nagyon örülnék, ha valaki mondana konkrétat, pl aki BMW gyárban dolgozik, vagy vanismerőse, hogy az mit mond. de eddig semmi konkrét nincs a kezembe. aoké más márkáknál is lehet az, hogy kitudja mi van benne, de a dobozon a gyártóról tudjuk gyárt olajat. illetve ha azt veszem alapul, hogy pl a gyári GM olaj mekkora egy fosh, akkor... nekem egyenlőre több szól ellene, mint mellette. valószínű nem a BMW gyárban cserpákolják nagy Castrolos hordóból és dobozolják gyári cikkszámmal.
én is másnak rendeltem már BMW dobozos olajat (Atitól), 25d-be, mert őt ez megnyugtatta, mármint a tulajt. nem is akartam lebeszélni, elmondtam mit tennék bele. ő választotta, én csak segítettem a beszerzésben.
az, hogy egy ofrgalmazó boltos mit mond, azt azért fogom fenntartással kezelni, mert úgyis azt mondja, amit a vásárló hallani szeretni, ezt így tanítják. itt van olyan bótos bármiért megyek, az ő kovsijában is az van, higyjem el nem rakna bele szart. neki is VMW-i vannak. na ilyenkor szoktam sarkon fordulni. majd bemegyek később, akkor másik márkára mondja.
szóval ez van a részemről.

YELLOW Elküldve: 2013-01-02 15:02 BMW-s cuccok, kis mütyûrök, izék

miczi2 írta: Sziasztok kéne nekem egy E36 compact-ra hátsó M-es lökhárítóba vonószem borítás valakinek van eladó? vagy ötletet tudnátok adni hol keressek reális áron! email-t is írhattok miczi2@freemail.hu
Köszönettel Márk



http://www.bmwfanatics.hu/shop...eszek.html

YELLOW Elküldve: 2013-01-02 13:56 Üzemanyag fogyasztás

anubisz írta: Hát ennyi pézért már tudhat valamit, 7100 1 liter 0-30 as.

0W-40 SL/CF Xado motorolaj /4 liter Szintetikus B4 BMW Longlife 25 297 HUF
nekem 8 kel bele kapásból. Az mán nem aprópézz 50 ezer.
A gond csak az, ha szarok a szimeringjeim, és cserélni kéne, akkor ez is elmegy, és minden más is. Így meg az 50 ezres olajat zabálja majd, nem a 35 ezrest.
Szerintem amíg ezt a lehetőséget nem javíttatom, hiába a csoda olaj, ugyan úgy meg fogja enni, 10 ezer után, mikor már lehígul.Akkor meg 50 ezrekért cseréljek olajat 15 ezer körül megint.


már 5000Ft/l körül is lehet kapni. a benyás részben az SL minőségi szint nem olyan nagy valami, már SN-nél járunk. én anniyra nem vagyok elájulva tőle. ha azt nézed, hogy sok Castrol olaj 4500Ft/l áron is kapható néhány helyen, meg ugyanaz, 3000-ért, akkor...
anno mikor először, még nem annyi infóval ARAL 5w-50 olajat vettem pl a Unixnál 6000/l volt az ára, mégis találtam 2700 körül. oszt ugyanaz. szóval az árra alapozni...
ettől függetlenül lehet jó olaj ez a xado, de ennyit nem ér, főleg, hogy tök mindegy mit tennék az autóba, 11ezer +/- 1000 km után úgyis lecserélem.

YELLOW Elküldve: 2013-01-02 13:34 Üzemanyag fogyasztás

anubisz írta:
negativ0001 írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta:

A 90eses evekben es 2000 utan kb 2003ig az E21ben 7.500-kent csereltem az olajat,10/15W-40et hasznaltam, aztan attertem az 5-40re es azzal 15ezret mentem. A gyarto 7.500at irt elo az akkor olajakkal. Az E46 azt hiszem valami 25ezret ir, de en szerintem hamarabb lecserelem 15 korul tuti. Meg nem ertem el odaig.Rengeteg kiserletezessel vegre megtallatam azt az olajat ami 15ezer utan is csodasan tartja tulajdonsagait, sot 25-30ezerig siman lehet menni vele, dieselben 30-50ezer, de persze ezt mind tudjuk, hogy rovid utakkal rohamosan csokken a minosege. Ezert lenne jo egy Webasto.



és melyik ez a csodaolaj, amit találtál? megtudhatjuk?



Amit irtam korabban is, az a Hollandiaban gyartott orosz Xado olaj.
Reg reg LiquiMolly-t hasznaltam az asvanyi 15w-40et az E21hez, de 5.000kent lecsereltem.



No most Yellow sokkot kap az Orosz olajtól és ezt hogy sikerült fellelni? Még hallani se hallottam róla soha.

Ja értem, nem Magyarba laksz, úgy lehet, hogy ott más ország termékeit is forgalmazzák jobban mind itt.


nem kapok sokkot, már anno kaptam.
itthon is kapni nem is nehéz, sok helyen lehet. mondjuk én speciel nem raknám bele az enyémbe. mint mondottam ÉN és az ENYÉMBE! tehát ez saját vélemény. olvasni olvastam az olajról, de környékemen nincs senki aki használta volna már.
ha hollandiába csinálják, akkor röhögve kibír 30ezret is ha viszont oroszba, akkor kis marcona morcos lesz élete alatt, a vodkával viszont egy polcon jól kijönnek majd

YELLOW Elküldve: 2013-01-02 11:17 Motorolaj

troooger írta: Sziasztok!
Egy benzines motornál mennyi még a normálisnak mondható motorolajfogyás? Már ha van.

Köszi!


hát, hogy az autógyártók mit adnak meg... az vicces. de szerintem 10ezer alatt fél liter az elfogadható, felette azért már keresném mi lehet a gond.

autógyártók 1l/1000km-t még elfogadhatónak tartanak, pl fater H astrájába is ez van írva, jelzem, szinte nem is fogy...
viszont rokonom hasonló ám régebbi motorjában, pont pár napja hívott hogy 1 liter elmegy 1ezer km alatt.

YELLOW Elküldve: 2013-01-02 09:55 Társalgó

jons írta:
YELLOW írta:
én itt vagyok mindig... de bármily hihetetlen, nem mindig szólok hozzá....


Ez tényleg hihetetlen


én kérek elnézést, hogy csalódást okoztam.

YELLOW Elküldve: 2013-01-02 09:53 Üzemanyag fogyasztás

negativ0001 írta:

A 90eses evekben es 2000 utan kb 2003ig az E21ben 7.500-kent csereltem az olajat,10/15W-40et hasznaltam, aztan attertem az 5-40re es azzal 15ezret mentem. A gyarto 7.500at irt elo az akkor olajakkal. Az E46 azt hiszem valami 25ezret ir, de en szerintem hamarabb lecserelem 15 korul tuti. Meg nem ertem el odaig.Rengeteg kiserletezessel vegre megtallatam azt az olajat ami 15ezer utan is csodasan tartja tulajdonsagait, sot 25-30ezerig siman lehet menni vele, dieselben 30-50ezer, de persze ezt mind tudjuk, hogy rovid utakkal rohamosan csokken a minosege. Ezert lenne jo egy Webasto.



és melyik ez a csodaolaj, amit találtál? megtudhatjuk?

YELLOW Elküldve: 2013-01-02 09:51 320d Motor

ute107 írta: A hullámzó teljesítményes és a néha félmelegen nem induló autómról készült ma egy kis hibakiolvasás!
Nem volt a környéken INPA és Dis sem, így maradt egy általános hibakiolvasó:
Eredmény: 1 hiba! :-O Német nyelven
- förderbeginnsensor

Hiába törültük, mindig "visszajött". Na már most nézegetem a kiváló germany nyelvtudásommal a német oldalakat, de nem igazán jöttem rá a válaszra.

Valamelyik nap már ki lesz olvasva normálisan...csak időm nem engedi...



szállítószalag indítás érzékelő a google szerint.
mielőtt megnéztem volna, nekem a főtengely holtponti jeladó jutott eszembe. nem tudom mié.
a fordítás után viszont valami üzemanyag ellátásra is asszociálnék.

YELLOW Elküldve: 2013-01-01 00:36 Boldog Új Évet

YELLOW Elküldve: 2012-12-31 23:07 Autóvásárlás

b_imi írta:
Yellow, te cseréltél olajat a váltóban, és ha jól emlékszem azt írtad, hogy valami nem OK. Pedig az autód még 100E-t se futott.


ez így van és már 10x leírtam. azt raktam bele amit a castrol olajválasztó ajánlott MT váltóba. más is járt így, majd ATF olajat tettek bele és ohne gond. már meg van az ATF ki is lesz cserélve. elvileg a két olajnak majdnem azonos a viszkozitása. az SMX-S besűrűsűdik ilyen hidegben nehezebben veszi a rükit, 1-ből kettőbe. amúgy nyáron no para.
de én ezt tudom. sőt a gyári olaj állaga is ATF szerű, csak a színe más.

YELLOW Elküldve: 2012-12-31 22:52 Gyújtásra kattogó hang a motortér felõl

paolo írta:
YELLOW írta:
paolo írta:
YELLOW írta:
paolo írta: Sziasztok!

Indításnál nagyon hangos a motor. Olyan mintha nem lenne benne olaj, max. 3sec és eltűnik a kattogás, szépen jár a motor ahogy szokott.
Általában ha hosszabb ideig állok meg, mindig jelentkezik és csak kimondottan indításnál.
Gyári szűrő van benne, 5/30 as olajat lecseréltem mert gondoltam túl híg, most 10/40es van benne.
Valakinek valami ötlet?????


csak gratulálni tudok... 0w-30 olajjal simán jó. a hiba oka egyártelműen a 10w. télen iylen sűrű olajat rakni egy ilyen korszerű motorba.... gratulálok. ne csodálkozz ha oda lesz a vezérlésed... vagy más.


köszönöm a választ, de mint írtam a hiba a 5-30asnál kezdődött, illetve 10 éves autórol beszélünk amiben 260 ezer km van.


akkor motorgenerál... de nem sűrűbb olaj. más dízelesek ennyi km-rel 0w-30 olajjal járnak és alig van fogyása. ebbe a motorba full szintetikus kell. ami 10w-ben már elég ritka. 5w-40-től sűrűbb nem kell bele. inkább a lánc csattog, amíg a fordulatot fel nem veszi, esetleg láncfestítő patron van beállva.
legalább a szelepfedelet jó lenne levenni és bekukkantani. esetleg vedd fel videóra a hangot. de azt mondom nehezen szivattyúzza fel az olajat ahogy hideg.


olajfogyásom nem volt szerencsére, és eddig mindig márkaszervízben bmw5-30as olajat tettek bele...kb 1 hónapja kezdte csak ezt el
megnézzük amit mondtál majd utána ismét jövök ha nincs eredmény...köszönöm


igen mert kb 1 hónapja van olyan hideg, ami besűríti az olajat. nekem állandóan 0w-30 van benne, de aki sokat megy, az télen 0w-t nyáron 5w-st használ. egyébként a 260zer ha valós, akkor azé a hidrotőkék, már nem a legjobbak, szóval érdemes megnézni. lehet egy tisztitás elég nekik, de valszeg lehet már cserések. az olaj semmiképp nem jó benne.

YELLOW Elküldve: 2012-12-31 22:42 Gyújtásra kattogó hang a motortér felõl

paolo írta:
YELLOW írta:
paolo írta: Sziasztok!

Indításnál nagyon hangos a motor. Olyan mintha nem lenne benne olaj, max. 3sec és eltűnik a kattogás, szépen jár a motor ahogy szokott.
Általában ha hosszabb ideig állok meg, mindig jelentkezik és csak kimondottan indításnál.
Gyári szűrő van benne, 5/30 as olajat lecseréltem mert gondoltam túl híg, most 10/40es van benne.
Valakinek valami ötlet?????


csak gratulálni tudok... 0w-30 olajjal simán jó. a hiba oka egyártelműen a 10w. télen iylen sűrű olajat rakni egy ilyen korszerű motorba.... gratulálok. ne csodálkozz ha oda lesz a vezérlésed... vagy más.


köszönöm a választ, de mint írtam a hiba a 5-30asnál kezdődött, illetve 10 éves autórol beszélünk amiben 260 ezer km van.


akkor motorgenerál... de nem sűrűbb olaj. más dízelesek ennyi km-rel 0w-30 olajjal járnak és alig van fogyása. ebbe a motorba full szintetikus kell. ami 10w-ben már elég ritka. 5w-40-től sűrűbb nem kell bele. inkább a lánc csattog, amíg a fordulatot fel nem veszi, esetleg láncfestítő patron van beállva.
legalább a szelepfedelet jó lenne levenni és bekukkantani. esetleg vedd fel videóra a hangot. de azt mondom nehezen szivattyúzza fel az olajat ahogy hideg.