Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2019-08-15 17:42 Részecskeszûrõ_

juhaszadika írta:
YELLOW írta:
juhaszadika írta:
YELLOW írta:
juhaszadika írta: Sziasztok, eddig 120e km-en keresztül, javarészt Tatabánya-bécs között, soha nem volt baj a részecskeszürőmmel, mostanába kidobja sárga hibaüzenetként.Most 320e km van a kocsiban. Kérdésem az lenne, mennyire hatásos a kitisztítása? Köszönöm a válaszokat.


most rövidebb távokat mész vele? mert az lehet a baja, hogy nem tudja regenerálni magát.
szerintem és mások szerint ez a tisztítás dolog hülyeség. 320e km-nél már simán lehet cserélni. van akinek csak 150ezret megy el, de általánosságban 200-250ezer a élettartamuk.
megpróbálhatod, de kidobott pénz lesz. inkább pótold bele egy újba. vagy heréltesd ki, csak ahhoz a motorvezérlőt is át kell írni.


Tegnap autópályáztam 180km-t, elég nagy tempóval, rövid távokra van egy suzuki, amit használok. Lehet tényleg elérte élettartama végét a részecskeszűrő...
Én se hittem eddig ebbe a felújítás, kitisztítás témába, de amikor megláttam mennyibe kerül egy új részecskeszűrő....hát


ezért találták ki ezt a "tisztítást". mert sokan bevállalják az új részecskeszűrő ára láttán. de nagyon sokan panaszkodnak, hogy az úgy nevezett tisztítás után jobb esetben 15-25ezer km múlva megint az a helyzet.
azt kell mérlegelni, hogy ha sokáig tervezel még vele, akkor érdemes-e befektetni egy új szűrőbe, vagy egyszerűbb kiherélni és kiríni a motorvezérlőből.
a tisztításra nem biztatlak. de te tudod.
ezért baromság az egész. kb arra ösztönzik az embert, hogy inkább dobja ki az autót. csak, hogy a nagy tudásúak Euro besorolásokkal játszhassanak. szerintem a DPF az egyik legnagyobb baromság a Start/Stop rendszerrel egyetemben.


Na dpf kiiktatva, motorvezérlőből is kiiktatva. Szerintetek így,h nincs dpf, nem kavar be a turbónál vagy más rendszereknél?!
Megjegyzem továbbra se füstöl, és talán kicsit jobban is megy. De csak lehet leesett egy kő a szivemről.


ha jól kiprogramozták, akkor nem lesz vele gond. csak jobb lesz. még műszakin sem okoz gondot, mert nem fog rossz értéket produkálni. persze műszaki előtt érdemes meghajtani azért.

YELLOW Elküldve: 2019-08-14 09:15 N46 és N42 motorok

TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta:
YELLOW írta:
kaszas2006 írta: Sziasztok. Egy ideje szevedek egy hibával. Motor: N42B20A. Meleg motornál leesik 1x az alapjáratom, ha ez megtörténik nem jön többet elő amíg le nem állítom a motort és újra elundulok. Kartergáz szűrő és vanos kerék lett cserélve utána jött elő a hiba. INPA ezt dobja. 2731 - chamsaft control inlet VANOS. Valakinek van ötlete merre menjek tovább? Idegesítő mert valamikor le is fullad az auto amikor leesik a fordulat.


ez a hiba arra utalhat, hogy a szívóoldali Vanos vezérlése nem jó. Lehet a pozíció szenzor false értéket küld, vagy maga a Vanos vezérlés nem működik, pl egy rossz tömítés miatt. Vagy ugye a kerék rosszul lett felrakva, vagy elment a vezérlés. ha csak 1 foggal is, már hibát generál. viszont fura, hogy csak melegen, lehet csak kontakt hiba van.


Sziasztok! Mostanában (az elmúlt 1 hét) azt csinálja az autóm, hogy mikor beindítom (hidegen) csak dadog a motor és egy 10 mp múlva le is áll/fullad. Aztán újra indítom, akkor már jó. Ez mitől lehet? A Vanosszal lehet nekem is valami? Nekem nem volt hozzányúlva egyeltalán. (N42B18A)


check engine villog? ha igen, akkor gyújtás probléma lesz, pl trafó. így kezdte nekem is.


Ja igen az kimaradt, hogy egyeltalán semmilyen hibakód nincs.


ha megjavul, akkor nem is lesz hibakód. ezért kérdezem, hogy amikor rossz, akkor villog-e a check engine? én pl mikor kicseréltem a trafót, nem is kellett hibakódot törölni, sőt ha jól emlékszem még árnyék hibaként sem volt benne, vagy hogy lett volna vele gond. de ha úgy leállítod, amikor rossz és villogott a check engine, akkor elvileg lesz hibakód, még pedig gyújtás kimaradásra ha jól rémlik.

YELLOW Elküldve: 2019-08-13 22:28 N46 és N42 motorok

TomyMU írta:
YELLOW írta:
kaszas2006 írta: Sziasztok. Egy ideje szevedek egy hibával. Motor: N42B20A. Meleg motornál leesik 1x az alapjáratom, ha ez megtörténik nem jön többet elő amíg le nem állítom a motort és újra elundulok. Kartergáz szűrő és vanos kerék lett cserélve utána jött elő a hiba. INPA ezt dobja. 2731 - chamsaft control inlet VANOS. Valakinek van ötlete merre menjek tovább? Idegesítő mert valamikor le is fullad az auto amikor leesik a fordulat.


ez a hiba arra utalhat, hogy a szívóoldali Vanos vezérlése nem jó. Lehet a pozíció szenzor false értéket küld, vagy maga a Vanos vezérlés nem működik, pl egy rossz tömítés miatt. Vagy ugye a kerék rosszul lett felrakva, vagy elment a vezérlés. ha csak 1 foggal is, már hibát generál. viszont fura, hogy csak melegen, lehet csak kontakt hiba van.


Sziasztok! Mostanában (az elmúlt 1 hét) azt csinálja az autóm, hogy mikor beindítom (hidegen) csak dadog a motor és egy 10 mp múlva le is áll/fullad. Aztán újra indítom, akkor már jó. Ez mitől lehet? A Vanosszal lehet nekem is valami? Nekem nem volt hozzányúlva egyeltalán. (N42B18A)


check engine villog? ha igen, akkor gyújtás probléma lesz, pl trafó. így kezdte nekem is.

YELLOW Elküldve: 2019-08-11 07:13 légzsak_

lacamester írta: Sziasztok.
Kellene egy kis segitség már ha egyáltalán megoldható a kis találmányom.
Adott egy e46 2002-es amiben van egy sima kormány ami természetesen két inditós és van itthon egy tanga egy indítós kormányom amit be szeretnék rakni de ugy hogy müködjön is rendesen a légzsák rendszer.
Elöre is köszi a segítséget.


én úgy tudom így nem kompatibilis. fordítva megoldható lenne.
vagy lehet a légzsák vezérlőből ki lehet kapcsolni a plusz fokozatot. mert ha csak úgy rakod össze, akkor lesz egy szabadon lógó madzagod és azt jelezni fogja.
szerintem inkább keress amolyan 3 küllős kormányt, amiben kör alakú légzsák van. na és persze olyan 2001 utáni évjáratból.

YELLOW Elküldve: 2019-08-06 16:54 Autóvásárlás

Takibacsi írta:
YELLOW írta:
Takibacsi írta:
Értem, szóval annak azért van jele.
hil kolléga szelepszár szimmeringet említett, az maximum füstölésben jelentkezne, ha jól gondolom, de annak meg lehet 1000 más oka is szerintem.
Na, évődöm még ezen egy picit.
Egyébként ez a paripa lenne az:
A link neve


ez az egyedi szín sejtelmes... most fóliázva van, vagy újra fényezve? a kérdés mindkettő esetében, hogy valójában miért?
szerkezetileg kell alaposan megnézni, nyúlványok, alja, hogy nem-e véletlen valami törött autóról van-e szó.


Elvileg Individual a szín, az mdecoder hozza is a felszereltségi listában, csakúgy mint a belső színt. Elvileg törésmentes, de mindenképp át kellene nézetni.


jah értem...

YELLOW Elküldve: 2019-08-06 14:10 Légtömegmérõ

John írta: Sziasztok.Légtömegmérőből Pierburg vagy Marelli? Bosch már nem olyan mint anno.


ilyen mortorba, mint a tiéd a marelli jó szokott lenni. fura, hogy a Fiat-osoknak meg a Bosch vált be. pierburg-ről még nem olvastam, hogy valaki betette volna. mint márka nem rossz.

YELLOW Elküldve: 2019-08-06 14:04 Autóvásárlás

Takibacsi írta:
Értem, szóval annak azért van jele.
hil kolléga szelepszár szimmeringet említett, az maximum füstölésben jelentkezne, ha jól gondolom, de annak meg lehet 1000 más oka is szerintem.
Na, évődöm még ezen egy picit.
Egyébként ez a paripa lenne az:
A link neve


ez az egyedi szín sejtelmes... most fóliázva van, vagy újra fényezve? a kérdés mindkettő esetében, hogy valójában miért?
szerkezetileg kell alaposan megnézni, nyúlványok, alja, hogy nem-e véletlen valami törött autóról van-e szó.

YELLOW Elküldve: 2019-08-05 23:08 Képek feltöltése CSAK 1024x768-as méretben, vagy kisebben!

YELLOW írta: Képeket csak 1024x768 méretben lehetséges feltölteni, hogy normálisan jelenjen meg.
Régen az oldal magának alakította át a képeket ilyen méretben, nem számított milyen méretben kerül feltöltésre. "Szerver változás" miatt ez a funkció nem működik. Így az 1024x768 méretnél nagyobb képek rosszul jelennek meg. Hirdetésben és a galériában is.
Mehet a 16:9-es képarány is, csak a kép 1024 képpontól ne legyen szélesebb.
Megértést köszi!

YELLOW Elküldve: 2019-08-05 13:41 Autóvásárlás

Takibacsi írta:
hil írta:
YELLOW írta:
Takibacsi írta:
YELLOW írta:
Takibacsi írta: Sziasztok!
E46 Cabrio iránt érzek egyre nagyobb vágyat, leginkább 325Ci, 330Ci érdekelne, automata. A hazai felhozatal "viszonylag csekély", azonban találtam egyet (330Ci, 2004-es), ami ígéretesnek tűnik. Egyelőre csak telefonon beszéltem a tulajjal, van egy dolog azonban ami kérdést vetett fel bennem: az autó korábban benzin-gáz üzemű volt, a jelenlegi tulaj vetette ki belőle kb. 15.000km-rel ezelőtt (most kb. 190.000km van benne), azt megelőzően nem tudom mióta volt gázos az autó. Jelenthet ez problémát a jövőre nézve, mármint a tény, hogy benzin-gázos volt? Olvastam pro és kontra is véleményeket, nem tudom mi az igazság.
Még egy kérdésem lenne: mennyire célszerű, vagy ajánlott a facelift előtti modelleket preferálni a motorok szempontjából? Valóban annyival több a gond a faceliftes verziókkal?

Köszönöm előre is,
Üdv.,
Zoli


szerintem nincs annyival több baj velük, ha ezeket a motorokat nézzük. szóval a FL nem rossz választás.
abból sincs probléma, hogy nem gázos már. Mondjuk nem értem minek vetette ki belőle. feltehetően elromlott a gázos rendszer így felesleges volt benne hagyni, vagy a tartály épp cserés lett volna, és nem akart rá költeni. különben mi indok lenne rá, ha már egyszer valaki gázosította?
problémát az tud okozni, ha valaki mindig csak gázosan használta. de az is olyan gond, hogy ha hirtelen benzinnel akarna menni az ember, akkor lehet viselkedhet furán az autó, hisz minden a gázos dolgokat tanulja be, ahhoz áll be.


Köszönöm a válaszodat!
Értem, akkor ebből a szempontból is inkább az állapot döntsön, mintsem hogy FL, vagy nem FL. Attól tartottam, hogy esetleg hosszú távon problémát okozhat a motorban a gázüzem, de akkor ettől nem kell tartani.
A tulaj elmondása szerint azért vetette ki, mert valamelyest gyengébb volt gázüzemben és többet fogyasztott (igazából mindkettő így van, szerintem egyértelmű). De teljesen hivatalosan lett visszaalakítva, ez látszik a műszaki vizsgáknál is.
Még valami: elvileg lifetime olajtöltésűek ezek az automaták (megnéztem ZF van benne, nem GM), ennél a futásnál - amennyiben valós, de elvileg az - egy olajcsere jó ötlet lehet, vagy inkább már nem?


FL előtti, tehát prefacelift az a probléma, hogy hajlamos volt a hátsó futómű kiszakadni. Főleg a nagyobb, nyomatékosabb motorok esetén. ha volt javítva lehet látni, hogy a segédkeret 4 pontján a kaszni alján erősítés van. FL-nél elvileg megoldották, de volt akinek annál is szakadt ki, de kitudja mitől.
automata váltó. örökélet olaj. igen örökélet, amíg ki nem fingik, ami pont azért történik meg, mert az olaj elfárad. igazából aut. váltóban, 60-80-100ezrenként illő olajat cserélni. viszont fenn áll annak a lehetősége, hogy rosszabb lesz a csere után, ha sosem volt cserélve korábban. az új olaj kimossa a sok lerakódást és kis szelepeknél problémát okozhat. abból probléma ez, hogy lehet 2-3x szét kell szedni a váltót hozzá és olajat cserélni. ha nincs baja és nem hosszú távra tervezel, akkor hagyd. ha hosszú távra, akkor egy normális aut. váltóshoz vidd el a csere előtt, hogy mit javasol.

Több szerelő is állította, hogy a gázüzem tönkreteszi a Lambda szondákat, kiszárítja a szelepszár szimeringeket.
Bye: hil


A lambda szondák állapota diaggal ellenőrizhető? A szimmeringek állapota már nem ilyen egyszerű gondolom.


lehet, de az csak egy dolog. a mintavételezést is mérni kellene, azt meg oszcilloszkóppal lehetne. de ha rossz lenne, akkor lenne hibád. pl rossz keverékképzés és hasonlók. meg sokat fogyasztana, vagy nem menne, rángatna, stb.
a főtengely szimmeringet meg szemmel lehet látni, ha ereszti onnan az olajat.

YELLOW Elküldve: 2019-08-04 18:58 Mi lehet a baj?_

turiati írta:
YELLOW írta:
turiati írta: Sziasztok.
Van egy 1999-es E46, 323i-m.
A problemak nem mindig jonnek elo. Van hogy tobb ezer kilomter utan egyszersem, van hogy egy heten tobbszor is.
Szoval hideg vagy meleg inditasnal kicsit jaratva az autot egyszercsak elkezd remegni-dadogni-razkodni (mindegy hogy nevezzuk) az auto/ motor. Erzesre olyan mintha nem utemben jarnanak a hengerek. Leallitva es ujra elinditva megszunik a problema.
Gyertyak kb 20ezer kilometerrel ezelott voltak cserelve.
Elofordulnak neha elektronikai anomaliak pl. kieg a lampa/lefagy a radio/nem mindig villanak az indexek amikor nyitom vagy zarom az autot. Mindezek is egy leallitassal es ujrainditassal a legtobb esetben orvosolhato.
Otletek?


valamelyik gyújtótrafód fog tönkre menni hamarosan végleg. az új gyertya megadja neki a kegyelemdöfést. azt lenne jó tudni, hogy amikor a hiba van, akkor milyen hibát ír be. mert sajna ha gyújtás kimaradás van, majd megszűnik a hiba, akkor nem mindig lesz nyoma.
amikor rázkódik, olyankor a check engine lámpa is villog? ha igen, akkor biztos trafó lesz, ugyanis nem megy az egyik henger, ez meg próbálná beindítani. amúgy nem folyamatosan villog, csak mikor rossz akkor olyan 5sec-ig próbálja, majd hagyja, aztán megint próbálja.


A check engine lampa nem villog. Lett olvasva (annyira nem biztam a mokaficekben aki nezte) gyujtasproblemat irt.


most nézem neked FL előtti, azt hiszem azok nem villognak. viszont, hogy gyújtás kimaradást ír be, az gyanús. trafó lesz ez szerintem. amelyik hengerhez beírja a gyújtás problémát, ott kellene trafót cserélni. de ha volt minden gyertya cserélve, lehet nem árt a többi trafót is kidobni. de ez csak javaslat.

YELLOW Elküldve: 2019-08-04 08:21 Mi lehet a baj?_

turiati írta: Sziasztok.
Van egy 1999-es E46, 323i-m.
A problemak nem mindig jonnek elo. Van hogy tobb ezer kilomter utan egyszersem, van hogy egy heten tobbszor is.
Szoval hideg vagy meleg inditasnal kicsit jaratva az autot egyszercsak elkezd remegni-dadogni-razkodni (mindegy hogy nevezzuk) az auto/ motor. Erzesre olyan mintha nem utemben jarnanak a hengerek. Leallitva es ujra elinditva megszunik a problema.
Gyertyak kb 20ezer kilometerrel ezelott voltak cserelve.
Elofordulnak neha elektronikai anomaliak pl. kieg a lampa/lefagy a radio/nem mindig villanak az indexek amikor nyitom vagy zarom az autot. Mindezek is egy leallitassal es ujrainditassal a legtobb esetben orvosolhato.
Otletek?


valamelyik gyújtótrafód fog tönkre menni hamarosan végleg. az új gyertya megadja neki a kegyelemdöfést. azt lenne jó tudni, hogy amikor a hiba van, akkor milyen hibát ír be. mert sajna ha gyújtás kimaradás van, majd megszűnik a hiba, akkor nem mindig lesz nyoma.
amikor rázkódik, olyankor a check engine lámpa is villog? ha igen, akkor biztos trafó lesz, ugyanis nem megy az egyik henger, ez meg próbálná beindítani. amúgy nem folyamatosan villog, csak mikor rossz akkor olyan 5sec-ig próbálja, majd hagyja, aztán megint próbálja.

YELLOW Elküldve: 2019-08-03 16:16 elektromos ablakemelõ_

notoriusbg írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta:
notoriusbg írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta: Sziasztok!
Lett egy olyan problémám, hogy az ablakok (csak az elsők, coupe-ról van szó) csak lefelé működnek automatikusan, felfelé viszont csak a kapcsoló második - ami normál esetben automatikusan teljesen felhúzza az ablakot - fokozata működik, és az is csak manuális módban, azaz folyamatosan tartani kell. Kulcsos lehúzás működik, kulcsos felhúzás nem. Ajtó kinyitásakor automatikusan lecsúsznak kicsit az ablakok, záráskor vissza fel, ez rendben működik.
A háttere a problémának, hogy a jobb ajtónál a légzsák csatlakozója úgy lett széthúzva, hogy akksisaru nem volt levéve és kigyulladt a műszerfalon a légzsáklámpa. Ezt követően az ablakokat csak részben sikerült inicializálni.
Próbáltam - gép nélkül - törölni az ablakok inicializációját, majd újratanítani őket, de nem jártam sikerrel. Nem gyári szoftver (talán Delphi?) rá lett dugva az autóra, azzal törölve lett az a hibakód, ami a légzsáklámpát okozta, de a fenti probléma megmaradt. Ez a szoftver folyamatos 'becsípődésgátló' hibát jelzett mindkét ablaknál.
Utánaolvastam a jelenségnek és azt találtam, hogy az ablakok inicializációját gátolja, ha az autó 'toll-mode'-ban (vontató módban?) van, vagy gond van az 'anti trap circuit'-tel (ez talán a becsípődésgátló funkcióhoz kapcsolódik, olvastam olyan esetet, ahol ennek a csatlakozóját nem dugták vissza és ez okozta a gondot).

Ezek alapján én 2 dologra tudok gondolni:
1. a légzsákszéthúzós dolog miatt beíródott egy olyan hibakód/állapot a szoftverbe, amit csak gyári szoftverrel lehet kiütni
2. mivel eléggé szét volt kapva az autó (kapott egy telifényt), ezért el tudom képzelni, hogy mindkét oldalon nem lett visszadugva a becsípődésgátló csatlakozója és ez okozza a hibát.

Ti mit gondoltok erről? Ki lehet zárni valamelyik esetet?


én is ezt gondolom, hogy gyárival kellene rámenni. és biztos, hogy a becsípődésgátló miatt nem lehet inicializálni.
de becsípődésgátlót próbáld ki. rakj oda valamit, aztán kézzel húzzad az ablakot 2-es fokozatban. elvileg ha működik, akkor akkor is megindul vissza le. ha nem indul vissza le, vagy nem áll meg, akkor valószínű nem dugták vissza.
ajtó nyitás/zárás esetén lévő le/fel mozgásnak nincs köze ehhez, az ettől független.


Köszi az ötletet, ma megnéztem és simán le akarta vágni a karomat, amikor felfelé húzás közben vissza akartam tartani. Ez akkor elvileg a második eset lesz. Kiderülni csak hónap vége felé fog, majd megírom, mi lett.


ha az üveget tartod vissza az kevés. ahova bezáródik az üveg ott is érzékel. azért mondtam, hogy valami vastagabb, esetleg polifoam szivaccsal próbálkozz.


Polifoam-teszt is megvolt, marad a második eset.


Tudtok ajánlani valakit Budapesten (esetleg Miskolcon olyat, aki hétvégén megcsinálná), akinek van gyári szoftvere és sejti, hogyan lehet a becsípődésgátlót programozni?


de ha előtte működött a felhúzás, akkor ott csatlakozó van szétcsúszva, vagy a becsípődésgátló megsérült. magától nem programozódik ki. mondjuk nem tudom a delphi progival vagy mivel mit ügyködtetek, de előfordulhat, hogy lett egy car-key memory nullázás, aztán elfelejtette az automata kulcsról történő ablakfelhúzást.
de mivel konkrétan beírja a becsípődésgátlót hibának, így ott valami kontakt probléma van, nem programozási.


Én is így logikáztam. De elvittem egy ismertebb, BMW-kkel foglalkozó műhelybe, levették az ajtókárpitot, megnézték, azt mondták, minden össze van dugva. Mondjuk azt is mondták, ezekben a kocsikban nincs külön csatija a becsípődésgátlónak. De ezzel együtt csak észrevették volna, ha valami nincs a helyén. Próbálták szoftverrel megnézni, de nem találták meg, mit kéne beállítani, mondjuk az indulás utáni automatikus ajtólezárást azért sikerül kiiktatniuk...
Még arra gondoltam, esetleg azzal függhet össze a dolog, hogy volt egy kisebb karambolom, amiben a jobb első ajtó is sérült, talán akkor lőtte át magát az autó valamilyen másik üzemmódba?
Eredetileg tuti nem gyári szoftverrel nézték, szóval kéne most valaki, akinek gyárija van és ért is hozzá. Gondolom, nem mindennap szoktak becsípődésgátló-beállításokat programozni... Ne már, hogy itt a fórumon senki nem tud valakit ajánlani...


nem tudok olyanról, hogy át áll valamilyen üzemmódban. nem tudom a sérülés milyen, volt, kellett-e ajtót cserélni, vagy a belső részen valamit. haver is úgy járt, hogy kombiban a bal hátsó ajtón nem húzta az ablakot.. dobta is hibának. mert fel volt programozva, de mint kiderült a hátsó ajtó nem a sajátja, és valószínűleg nem is volt benne, mert valami után gyártott dolgokról volt szó. de mondom, olyan nincs, hogy biztonsági dolog kiprogramozódik. ha korábban jó volt, és most nem jó.... akkor ott az eszközzel van a baj. és mivel dobja hibának, ezért a rendszer várja, tehát be van programozva, hogy keresse az eszközt. vagy egyszerűen tönkre ment a becsípődés gátló, vagy valami kontakt hiba van. ha az ember megtalálja melyik a vezetéke, akkor ellenállást mérve majd nyomkodva a becsípődásgátlót, akkor változó értékeket kellene mérni. ha változik, akkor működik, ha nem, akkor elszakadt. de ha így működne, akkor lehet még máshol a hiba a vezetékben, ami az ajtó és a GM között van.

YELLOW Elküldve: 2019-08-03 15:26 elektromos ablakemelõ_

notoriusbg írta:
notoriusbg írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta: Sziasztok!
Lett egy olyan problémám, hogy az ablakok (csak az elsők, coupe-ról van szó) csak lefelé működnek automatikusan, felfelé viszont csak a kapcsoló második - ami normál esetben automatikusan teljesen felhúzza az ablakot - fokozata működik, és az is csak manuális módban, azaz folyamatosan tartani kell. Kulcsos lehúzás működik, kulcsos felhúzás nem. Ajtó kinyitásakor automatikusan lecsúsznak kicsit az ablakok, záráskor vissza fel, ez rendben működik.
A háttere a problémának, hogy a jobb ajtónál a légzsák csatlakozója úgy lett széthúzva, hogy akksisaru nem volt levéve és kigyulladt a műszerfalon a légzsáklámpa. Ezt követően az ablakokat csak részben sikerült inicializálni.
Próbáltam - gép nélkül - törölni az ablakok inicializációját, majd újratanítani őket, de nem jártam sikerrel. Nem gyári szoftver (talán Delphi?) rá lett dugva az autóra, azzal törölve lett az a hibakód, ami a légzsáklámpát okozta, de a fenti probléma megmaradt. Ez a szoftver folyamatos 'becsípődésgátló' hibát jelzett mindkét ablaknál.
Utánaolvastam a jelenségnek és azt találtam, hogy az ablakok inicializációját gátolja, ha az autó 'toll-mode'-ban (vontató módban?) van, vagy gond van az 'anti trap circuit'-tel (ez talán a becsípődésgátló funkcióhoz kapcsolódik, olvastam olyan esetet, ahol ennek a csatlakozóját nem dugták vissza és ez okozta a gondot).

Ezek alapján én 2 dologra tudok gondolni:
1. a légzsákszéthúzós dolog miatt beíródott egy olyan hibakód/állapot a szoftverbe, amit csak gyári szoftverrel lehet kiütni
2. mivel eléggé szét volt kapva az autó (kapott egy telifényt), ezért el tudom képzelni, hogy mindkét oldalon nem lett visszadugva a becsípődésgátló csatlakozója és ez okozza a hibát.

Ti mit gondoltok erről? Ki lehet zárni valamelyik esetet?


én is ezt gondolom, hogy gyárival kellene rámenni. és biztos, hogy a becsípődésgátló miatt nem lehet inicializálni.
de becsípődésgátlót próbáld ki. rakj oda valamit, aztán kézzel húzzad az ablakot 2-es fokozatban. elvileg ha működik, akkor akkor is megindul vissza le. ha nem indul vissza le, vagy nem áll meg, akkor valószínű nem dugták vissza.
ajtó nyitás/zárás esetén lévő le/fel mozgásnak nincs köze ehhez, az ettől független.


Köszi az ötletet, ma megnéztem és simán le akarta vágni a karomat, amikor felfelé húzás közben vissza akartam tartani. Ez akkor elvileg a második eset lesz. Kiderülni csak hónap vége felé fog, majd megírom, mi lett.


ha az üveget tartod vissza az kevés. ahova bezáródik az üveg ott is érzékel. azért mondtam, hogy valami vastagabb, esetleg polifoam szivaccsal próbálkozz.


Polifoam-teszt is megvolt, marad a második eset.


Tudtok ajánlani valakit Budapesten (esetleg Miskolcon olyat, aki hétvégén megcsinálná), akinek van gyári szoftvere és sejti, hogyan lehet a becsípődésgátlót programozni?


de ha előtte működött a felhúzás, akkor ott csatlakozó van szétcsúszva, vagy a becsípődésgátló megsérült. magától nem programozódik ki. mondjuk nem tudom a delphi progival vagy mivel mit ügyködtetek, de előfordulhat, hogy lett egy car-key memory nullázás, aztán elfelejtette az automata kulcsról történő ablakfelhúzást.
de mivel konkrétan beírja a becsípődésgátlót hibának, így ott valami kontakt probléma van, nem programozási.

YELLOW Elküldve: 2019-08-03 15:22 Szervószivattyú

notoriusbg írta: Sziasztok! A kormányzás terheléskor, tehát parkolásnál elkezdett időszakosan nehezebbé válni. Van, amikor csak végállás körül, van, amikor máshol is, van, amikor minden tökéletes. Olaj van benne, nemrég lett cserélve, a színe normálisnak tűnik. Mi lehet a gond? Kb 5 éve került bele egy felújított szervoszivattyú.


nem csúszik meg a szíj, a tárcsáján? esetleg szorul a szivattyú?
ha friss olaj van benne, és a megfelelő olaj, akkor más gond nem nagyon lehet. vagy valami átenged a munkakörben.

YELLOW Elküldve: 2019-08-02 18:47 Autóvásárlás

hil írta:
YELLOW írta:
Takibacsi írta:
YELLOW írta:
Takibacsi írta: Sziasztok!
E46 Cabrio iránt érzek egyre nagyobb vágyat, leginkább 325Ci, 330Ci érdekelne, automata. A hazai felhozatal "viszonylag csekély", azonban találtam egyet (330Ci, 2004-es), ami ígéretesnek tűnik. Egyelőre csak telefonon beszéltem a tulajjal, van egy dolog azonban ami kérdést vetett fel bennem: az autó korábban benzin-gáz üzemű volt, a jelenlegi tulaj vetette ki belőle kb. 15.000km-rel ezelőtt (most kb. 190.000km van benne), azt megelőzően nem tudom mióta volt gázos az autó. Jelenthet ez problémát a jövőre nézve, mármint a tény, hogy benzin-gázos volt? Olvastam pro és kontra is véleményeket, nem tudom mi az igazság.
Még egy kérdésem lenne: mennyire célszerű, vagy ajánlott a facelift előtti modelleket preferálni a motorok szempontjából? Valóban annyival több a gond a faceliftes verziókkal?

Köszönöm előre is,
Üdv.,
Zoli


szerintem nincs annyival több baj velük, ha ezeket a motorokat nézzük. szóval a FL nem rossz választás.
abból sincs probléma, hogy nem gázos már. Mondjuk nem értem minek vetette ki belőle. feltehetően elromlott a gázos rendszer így felesleges volt benne hagyni, vagy a tartály épp cserés lett volna, és nem akart rá költeni. különben mi indok lenne rá, ha már egyszer valaki gázosította?
problémát az tud okozni, ha valaki mindig csak gázosan használta. de az is olyan gond, hogy ha hirtelen benzinnel akarna menni az ember, akkor lehet viselkedhet furán az autó, hisz minden a gázos dolgokat tanulja be, ahhoz áll be.


Köszönöm a válaszodat!
Értem, akkor ebből a szempontból is inkább az állapot döntsön, mintsem hogy FL, vagy nem FL. Attól tartottam, hogy esetleg hosszú távon problémát okozhat a motorban a gázüzem, de akkor ettől nem kell tartani.
A tulaj elmondása szerint azért vetette ki, mert valamelyest gyengébb volt gázüzemben és többet fogyasztott (igazából mindkettő így van, szerintem egyértelmű). De teljesen hivatalosan lett visszaalakítva, ez látszik a műszaki vizsgáknál is.
Még valami: elvileg lifetime olajtöltésűek ezek az automaták (megnéztem ZF van benne, nem GM), ennél a futásnál - amennyiben valós, de elvileg az - egy olajcsere jó ötlet lehet, vagy inkább már nem?


FL előtti, tehát prefacelift az a probléma, hogy hajlamos volt a hátsó futómű kiszakadni. Főleg a nagyobb, nyomatékosabb motorok esetén. ha volt javítva lehet látni, hogy a segédkeret 4 pontján a kaszni alján erősítés van. FL-nél elvileg megoldották, de volt akinek annál is szakadt ki, de kitudja mitől.
automata váltó. örökélet olaj. igen örökélet, amíg ki nem fingik, ami pont azért történik meg, mert az olaj elfárad. igazából aut. váltóban, 60-80-100ezrenként illő olajat cserélni. viszont fenn áll annak a lehetősége, hogy rosszabb lesz a csere után, ha sosem volt cserélve korábban. az új olaj kimossa a sok lerakódást és kis szelepeknél problémát okozhat. abból probléma ez, hogy lehet 2-3x szét kell szedni a váltót hozzá és olajat cserélni. ha nincs baja és nem hosszú távra tervezel, akkor hagyd. ha hosszú távra, akkor egy normális aut. váltóshoz vidd el a csere előtt, hogy mit javasol.

Több szerelő is állította, hogy a gázüzem tönkreteszi a Lambda szondákat, kiszárítja a szelepszár szimeringeket.
Bye: hil


ezért nem szabad csak gáz üzemben használni. volt egy ismerős, off autó gyári 0km-esen vetet, gyárilag gázosítva. úgy gondold el, hogy az a pár liter benzin, amivel átvette volt benne végig. folyamatosan gázzal ment. majd csodálkozott benzinnel miért nem megy. nem akarok hazudni, de jó pár 10ezer km után jutott eszébe. pedig hidegen indítva, bemelegedésig célszerű benzinnel üzemeltetni.