Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2019-02-10 08:46 hûtõ

Dani1982 írta: Sziasztok.Az normális hogy a Hőfok mutatóm itt áll?Csatoltam képet róla.Ha bemelegszik fixen ott áll nem megy feljebb.Fixen beáll.A titkos menüben eléri a 105 fokot és onnan vissza megy kb 100ig.Aztán ujra 105 es megint vissza.De a mutató az ott áll fixen.Ez így jó?

http://www.bmwfanatics.hu/foru...es=157597#



sajnos a mutató osztása nem lineáris.
viszont ahogy a képen rajzoltad, úgy kicsit magasan áll a 105°C-hoz képest. valószínű valamikor le lett szedve a mutató és nem jól lett visszarakva. egyébként kb 75°C-os víznél is majdnem középen áll már.
maga a hőfokértékek normálisak.
mostanában egyre több benzines ír. a BMW benzines motorjai 105°C-on üzem melegek. a venti 108-nál kapcsol.

YELLOW Elküldve: 2019-02-09 06:52 hûtõ

Dani1982 írta: Sziasztok.E46 318i 1999es.Nem kapcsol be a ventillátor.A menüben felmegy 105 fokra de nem kapcsol a venti.Esetleg valakinek volt már ilyen?


majd 108°C-nál fog. azt meg ilyen időben kb állóhelyben tudod elérni, ha pörgeted a motort is.

YELLOW Elküldve: 2019-02-01 18:48 Autóvásárlás

joe16 írta:
YELLOW írta:
joe16 írta: Sziasztok!

Szeretnék én is egy kis segítséget kérni. E91 vásárlásán gondolkodom és nem tudom melyik benzin motorral érdemes venni.. A jelenlegi E46-omban N42 motor van, ami baja volt az megoldódott egy szelepszár szimering cserével meg vezérlést cseréltettem. Ennyivel együtt tudnék élni a következő autónál is A kérdésem az lenne hogy az N46 vagy N43 motoros verziót érdemesebb megvenni? Köszi

Joci


egyszerűbb az N43, de abban is vannak drága elromló alkatrészek. pl elektromos hűtő szivattyú, NOx szenzor, és a többi ami mindenre jellemző. N46 meg gyengébb és annak is lehetnek bajai.
én inkűbb azt mondanám, ha nincs gondod az E46-tal, szerintem egy E9x széria nem túl nagy előre lépés, főleg ha hasonló motorral vennéd. nem ad annyit. én biztos csak marha jó áron vennék és jó állapotút, egyéb esetben maradnék az E46-nál. persze újabb a külső, de az E46 mindig szép marad.


Köszi a választ! Igazából egy kombi jól jönne, de lehet akkor elhagyom a BMW-s vonalat majd.... csak valahogy semmi sem tetszik igazán ezen az árszinten


nem lebeszélni akarlak. de ahogy következtetem, amit szánsz rá, azért szerintem szophórollert fogsz kapni. értem, hogy kombi kell. én vezettem már E90, E91-et, N46 és N43 motorral is, de én nem váltanék E46-ról. pedig az egyik elég fullos volt, mondjuk ott is csak azt mondtam, hogy ezt a csokibőr (vagy mi a neve) belsőt elfogadnám az enyémbe. de amúgy komplikáltabb extrázni utólag, mint az E46-ot.
új a forma, de ha oldalról nézem, szinte majdnem E46. hátulja csak az FL E90-esnek tetszik. belül nem szebb mint az E46, egyesek szerint még szűkebb is, míg mások szerint tágasabb. nekem racionálisan nem érné meg váltanom. ha már igen, akkor F30. de azok meg jóval drágábbak.

YELLOW Elküldve: 2019-01-31 18:34 Autóvásárlás

joe16 írta: Sziasztok!

Szeretnék én is egy kis segítséget kérni. E91 vásárlásán gondolkodom és nem tudom melyik benzin motorral érdemes venni.. A jelenlegi E46-omban N42 motor van, ami baja volt az megoldódott egy szelepszár szimering cserével meg vezérlést cseréltettem. Ennyivel együtt tudnék élni a következő autónál is A kérdésem az lenne hogy az N46 vagy N43 motoros verziót érdemesebb megvenni? Köszi

Joci


egyszerűbb az N43, de abban is vannak drága elromló alkatrészek. pl elektromos hűtő szivattyú, NOx szenzor, és a többi ami mindenre jellemző. N46 meg gyengébb és annak is lehetnek bajai.
én inkűbb azt mondanám, ha nincs gondod az E46-tal, szerintem egy E9x széria nem túl nagy előre lépés, főleg ha hasonló motorral vennéd. nem ad annyit. én biztos csak marha jó áron vennék és jó állapotút, egyéb esetben maradnék az E46-nál. persze újabb a külső, de az E46 mindig szép marad.

YELLOW Elküldve: 2019-01-31 18:30 Társalgó

Dani1982 írta: Sziasztok.Adott egy E46 318I 1998-as autó.
A helyzet a következő.Ha megyek az autóval tökeletes a fűtés viszont ha megállok és alapjáraton megy a motor 1-2perc alatt már csak hideget fúj.Akkor van olyan is hogy 20 percig hideget fúj menet közben is .Illetve olyan is van hogy a két szélsőből hideg levegő jön a középsőből pedig meleg.Esetleg hasonló gondja volt e valakinek?Merre keressem a problémát.Köszönöm


szerintem fűtéscsap

YELLOW Elküldve: 2019-01-30 21:47 Kuplung

boticselly írta:
YELLOW írta:
boticselly írta: Sziasztok! egy BMW E60-om van. az a gond vele hogy csuszik a kuplung. Ha nyomom hirtelen a gázt fel pörög mintha üresbe volna és nem bir menni, finoman tudok csak járni vele! az lenne a kérdésem nem lehetne állítatni műszerrel, vagy cseréltetnem kellene? Köszi a választ!!


hát elvileg van egy olyan trükk, hogy felpörgeted 2-es fokozatban majdnem leszabályzásig (nem kell hirtelen,csak , hogy ne csússzon meg a kuplung), majd elveszed a gázt és hagyod a motorféket, majd olyan 4000 fordulatnál rárúgsz a kuplungra. vagy kinyomod finoman és hirtelen felengeded. állítólag van valami után állító. de ha már nagyon kopott, akkor nem segít.


Hello Sajnos nem segített a próba, igy csere lessz belőle. Tudnátok segíteni? vajon van benne, Kettős tömegű ? Mert az baromi drága!


van benne kettőstömegű, BMW-ben elég rég...
de nem amiatt csúszik, egyszerűen már csak xar a kuplung. ha szerencséd van nem kell kettőstömegűt cserélni. de ha már annyi a km, akkor célszerű együtt, mert azért megspórolsz egy szerelést.

YELLOW Elküldve: 2019-01-30 21:42 Autóvásárlás

Pitykoo írta:
gueszka írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. BMW E61 530d vásárlásában gondolkodom.
Aki ért ezekhez a típusokhoz vagy csak ismeri, írjon nyugodtan, minden tanács sokat segíthet. A fő kérdésem az, hogy mennyire kell ettől félnem, mik a típushibái, mire figyeljek mikor megnézem a kiszemeltet. Ill. a váltó, hogy autómatát érdemes e venni és ha igen melyik fajtát, honnan ismerem fel hogy az van benne.
Előre is köszönöm a válaszokat!


szerintem az E6x széria önmagában is kérdéses, bár az FL-es, állítólag nem annyira problémás. de ez megfejelve egy kitudja valóban mennyit futott dízellel + az automata váltó.... hááát. én kerülném. bármi elszáll, az zsebbe nyúlós lesz. én ezeket hallom.


Ezt én is csak megerősíteni tudom. A FL utáni elektronikai szempontból, iDrive jobb lehet, de abban a dízelből meg az N47/N57 ami vezérműlánc problémáiról híres, de a befecskendezőkkel is lehet gond, a Te esetedben 6db lesz belőle...




Köszi!
Mindenképpen az M57 lenne a cél.
Az a baj, hogy ez az egyetlen autó a piacon ami megfizethető a számomra és tetszik is. A többi sajna sehogy se.
Nem egyszerű.....


a dízelek ára lement. én is mikor látok egy F31 dízelt ilyen 3-3-5 milláért, olyankor mindig megfordul a fejemben, de amint benyásokat nézek, az árak elég magasak lesznek. dízel meg nem kell, kitudja mennyi az annyi km-ben. az utóbbi 10 évben nagyon sokat futnak az autók még magyarországon is. 3-4 éves autókban 200ezer+ km van, pedig nem behozott.

YELLOW Elküldve: 2019-01-28 06:59 Kuplung

boticselly írta: Sziasztok! egy BMW E60-om van. az a gond vele hogy csuszik a kuplung. Ha nyomom hirtelen a gázt fel pörög mintha üresbe volna és nem bir menni, finoman tudok csak járni vele! az lenne a kérdésem nem lehetne állítatni műszerrel, vagy cseréltetnem kellene? Köszi a választ!!


hát elvileg van egy olyan trükk, hogy felpörgeted 2-es fokozatban majdnem leszabályzásig (nem kell hirtelen,csak , hogy ne csússzon meg a kuplung), majd elveszed a gázt és hagyod a motorféket, majd olyan 4000 fordulatnál rárúgsz a kuplungra. vagy kinyomod finoman és hirtelen felengeded. állítólag van valami után állító. de ha már nagyon kopott, akkor nem segít.

YELLOW Elküldve: 2019-01-27 16:22 Multikormány beszerelése utólag...

xrockstaar írta:
YELLOW írta:
xrockstaar írta: Sziasztok! Segítségeteket szeretnék kérni a multikormányom nem működik és kéne bele egy légzsák átvezető szalag de pontosan nem tudom melyik fajtából!

kormany

Előre is köszönöm!



dupla indítós légzsákhoz való kell



köszönöm! és kormány fajta? mármint ugye nem sima e46 kormány hanem kifejezetten az M-eshez valót vagy ugyanaz a fajta megy mindegyikbe?


az a lényeg, hogy dupla indítós légzsákhoz való kell. kormány típusa mindegy, ugyanaz a kábel megy minden dupla indítós kormányhoz.

YELLOW Elküldve: 2019-01-27 13:31 Autóvásárlás

Pitykoo írta: Hali!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. BMW E61 530d vásárlásában gondolkodom.
Aki ért ezekhez a típusokhoz vagy csak ismeri, írjon nyugodtan, minden tanács sokat segíthet. A fő kérdésem az, hogy mennyire kell ettől félnem, mik a típushibái, mire figyeljek mikor megnézem a kiszemeltet. Ill. a váltó, hogy autómatát érdemes e venni és ha igen melyik fajtát, honnan ismerem fel hogy az van benne.
Előre is köszönöm a válaszokat!


szerintem az E6x széria önmagában is kérdéses, bár az FL-es, állítólag nem annyira problémás. de ez megfejelve egy kitudja valóban mennyit futott dízellel + az automata váltó.... hááát. én kerülném. bármi elszáll, az zsebbe nyúlós lesz. én ezeket hallom.

YELLOW Elküldve: 2019-01-27 13:27 Multikormány beszerelése utólag...

xrockstaar írta: Sziasztok! Segítségeteket szeretnék kérni a multikormányom nem működik és kéne bele egy légzsák átvezető szalag de pontosan nem tudom melyik fajtából!

kormany

Előre is köszönöm!



dupla indítós légzsákhoz való kell

YELLOW Elküldve: 2019-01-24 22:11 N46 és N42 motorok

dbencsik1986 írta:
YELLOW írta:
dbencsik1986 írta: Sziasztok!

N46B20B motornál kaptam P1050 és P1062 hibakódot (változó szelepvezérlés vezélőáramkör hibás működése / 1. hengersor nem éri el a maximális löketállást) és lekorlátozta a teljesítményt.

Fórumokon való keresgetés után arra jutottam, hogy ezt a hibakódot tipikusan a verérműtengely pozíció jeladója okozza. Sok esetben a szelepfedélen átmenő tömítése adja meg magát ezzel némi olaj és olajsarat képezve annak elektromos csatlakozójában.

Leszedtem a motorburtokatot és tele volt olajsárral a csatlakozó (csak a csatlakozó és közvetlen környéke). Egy komolyabb tisztítás után vissza csatlakoztattam, kitöröltem a hibakódot OBD olvasóval és működött is egészen 3 hétig. Ekkor újra feldobta a műszerfalon a sárga motor jelet, de a OBD olvasó már nem talált semmit. A motor jár szépen továbbra is csak a sárga LCD lámpa világít és nem a LED.

Járt esetleg valaki hasonló cipőben? Esetleg tudtok valami szakit ajánlani aki hozzá mer fogni? (2-t már hívtam a szervíz listából de nem vállalták, mert szerintük túl sok minden okozhatja...)

Előre is köszi a választ!


az nem a vezérműtengely jeladója, hanem a Valvetronic excentertengelyé.
ezt a "sárga LCD lámpa és nem a LED" dolgot nem értem.
én azt tudom mondani, hogy valami hivatalos BMW-s diaggal kellene ránézni, nem ilyen univerzális törlő/olvasó vackokkal.


Köszi a gyors választ és a pontosítást! Úgy értettem, hogy most “csak” a műszerfalon lévő kijelző (ami egyébként az órát, fogyasztást, stb írja) mutatja a motorhibát és a kicsi ikon (a behúzott kézifék mellett) pluszban nem világít.

Valami tipp esetleg hozzáértő szakira?


az, hogy mutat motorhibát? sosem láttam még ott olyat. hogyan jelzi neked? vagy nem E46-ról van szó, hanem E90 és abban van N46 motor?
szerk.: most látom, hogy E90. így már értem.

YELLOW Elküldve: 2019-01-24 16:48 N46 és N42 motorok

dbencsik1986 írta: Sziasztok!

N46B20B motornál kaptam P1050 és P1062 hibakódot (változó szelepvezérlés vezélőáramkör hibás működése / 1. hengersor nem éri el a maximális löketállást) és lekorlátozta a teljesítményt.

Fórumokon való keresgetés után arra jutottam, hogy ezt a hibakódot tipikusan a verérműtengely pozíció jeladója okozza. Sok esetben a szelepfedélen átmenő tömítése adja meg magát ezzel némi olaj és olajsarat képezve annak elektromos csatlakozójában.

Leszedtem a motorburtokatot és tele volt olajsárral a csatlakozó (csak a csatlakozó és közvetlen környéke). Egy komolyabb tisztítás után vissza csatlakoztattam, kitöröltem a hibakódot OBD olvasóval és működött is egészen 3 hétig. Ekkor újra feldobta a műszerfalon a sárga motor jelet, de a OBD olvasó már nem talált semmit. A motor jár szépen továbbra is csak a sárga LCD lámpa világít és nem a LED.

Járt esetleg valaki hasonló cipőben? Esetleg tudtok valami szakit ajánlani aki hozzá mer fogni? (2-t már hívtam a szervíz listából de nem vállalták, mert szerintük túl sok minden okozhatja...)

Előre is köszi a választ!


az nem a vezérműtengely jeladója, hanem a Valvetronic excentertengelyé.
ezt a "sárga LCD lámpa és nem a LED" dolgot nem értem.
én azt tudom mondani, hogy valami hivatalos BMW-s diaggal kellene ránézni, nem ilyen univerzális törlő/olvasó vackokkal.

YELLOW Elküldve: 2019-01-22 20:04 Fûtés - Klíma

Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

YELLOW Elküldve: 2019-01-22 11:22 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.