Burns írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
Prof írta:
Nem a BMW nem gyárt olajat, a CASTROL csomagol neki de amíg 2500FT/l áron meg tudom venni, addig azt fogom rakni bele. "igy nagy bakot nem lőhetek"
igen csak ki tudja hol gyártott Castrol olaj van a BMW-s dobozban???
én azt mondom, hogy van a BP, hozzá tartozik a Castrol és az ARAL is. nézd meg a BP-nek a kínálatát, jóval kevesebb, mint a Castrol-é.
abban biztos lehetsz, hogy ami van BP-nél (viszkozitás, ugyanazon ajánlások) és ugyanez van Castrol-nál és ARAL-nál, azok minőségiek, és nagy része németben és az osztrákoknál készül. ami azokon felül van Castrol olaj, én fenntartással kezelném őket. és a BMW dobozban meg pláne nem tudod mi van benne.
Egyik neves gyártó sem engedheti meg magának a rossz minőséget. Teljesen mindegy, hogy hol gyártják őket. Az ár legtöbb esetben az előállítási költség miatt tér el.(olcsó munkaerő)
A hamisított olaj nem a gyárból kerül ki! (minden lehet hamisított, ami nem hivatalos helyen van vásárolva)
És ha már a Német gyártásnál tartunk, ott kik dolgoznak? (Magyar, Török, Lengyel, Szlovák, stb.)
A BMW gyárban is rengeteg Magyar, és Török dolgozik, mégis jó.
Meg egy kicsit kezd már unalmas lenni a feltételezéseken alapuló negatív információ áradat. Igazán kíváncsi lennék már legalább egy korrekt adatra, ami azt bizonyítja, hogy az adott márkás termék tényleg szar.
konkrétan mire gondolsz? figyelj nem tudom eddig miylen munkahelyeken dolgoztál. de aki hasonló iparban, pl vegyiparban dolgozott, az tudna mit mesélni. én dolgoztam festékgyárban, olajfinomítóban (indirekt módon), szóval...
ez olyan, hogy ott van a légáteresztő falfesték (márkát nem mondok 4-5ezer/16 liter) soha a büdös életben nem ereszt az át semmit, mert a kötöanyag acronal, ami megszáradva olyan, mintha üveg lenne. az olcsóbb falfestékek jobbak, mert van benne tapétaragasztó, meg krétapor, talcum, kis calpex5, hogy kicsit fehérebb legyen, mint a xar teszkós falfesték. de ez legalább légáteresztő, és olcsóbb is. a régi minőségi festékek bedöglöttek a raktárban (büdös, romlott lett) simán újat csináltak belőle, persze alacsonyabb kategóriában. olajnál szerinted nem így van? már csak a kevesebb szennyezettség miatt is újrahasznosítás megy. castrol magnatec. én semmibe nem tenném. edge-ből 1-2 típust használnám. dolgozni kell olyan helyen, ahol tömeggyártás megy és majd szembesültök vele, hogy valójában mi megy ott. jobban jár mindenki ha pl hús vagy tejipari üzembe nem megy, mert soha a büdös életben nem fog ilyen termékeket enni.
mindenki annak hisz, aminek akar!
nem azt mondom, hogy 10ezret nem mennek el ezek az olajok, sőt többet is. de idő után a motor hamarabb elkopik, mintha normális olajat használt volna. persze aki 3 évre tervez, azt nem fogja érdekelni. szerinted a garis szervizeken, miért trutymót öntenek bele? amíg gari van simán elmegy úgy is.
nem akarok BMW dobozos olajat minősíteni, de lásd "gyári" GM olaj, a világ ilyen xart még nem látott.
akinek van kedve tesztelheti fagyasztóban az olajakat, aztán le lehet vonni a konklúziót.