Zolee fórum hozzászólásai

Zolee Elküldve: 2013-10-14 23:51 Szelepszár szimering

pepe77 írta: Nekem cseréltek szimeringet a hengerfej levétele nélkül Egerben. Gyors, olcsó, de nekem sajna nem igazán oldotta meg a problémát. Lentebb írtam az okokról, valószínűleg gyűrű. Én tovább nem foglalkozok vele, mert nem éri meg. Utángyártottból 200e Ft, gyári alkatrészből 300e Ft lenne a gyűrűk cseréje és a járulékos meló. Kompresszió, teljesítmény megvan, motor szépen jár, néha utána töltök egy kis olajat...


anubisz írta:
Zolee írta:
anubisz írta:
Zolee írta:
viktor78 írta:
nucu523 írta: Sziasztok! Ugyan ez a problémám nekem is! Brutál olajfogyasztás 1 liter olaj 1000km-en! castrol 10-40-esböl! Ennek ellenére a motor szépen halkan járt eddig, de most elkezdett szelephangja lenni, nem füstöl. 260ezer van a motorba. Szerelő még nem nézte. Várom a véleményeket! :



Szia, valaki turáztassa meg 3-4 ezerig kb. fél percig, ameddig te a kipufogónál figyelsz, ha színtelen és szinte semmi szaga nincs, nincs mit aggódni.


Sziasztok,
Hasonló cipőben járok. Az autó 10 éves, N40B16 blokk, 130.000 km. Durván füstöl a motor, de csak teljesen bemelegedett állapotban, 3000 fordulattól felfele ill. nagyobb terhelésnél (komolyabb emelkedőn) a füst színe kékes beütésű, de mégis inkább fehérnek mondanám, a szaga kicsit benzines (nem fogy a víz, a víz nem olajos, az olaj nem szürke) kb. 2-3 dl olajat eszik 1000 km-en, most 2000 km-t futott 5w-30 olaj van benne, de ezt jobban eszi mint a 0w-30-at. (hozzá kell tennem h ahogy a 100e km-t átlépte, elkezdte csipegetni az olajat, utoljára már 1.75 litert töltöttem bele a 0w-30 ból cserétől-cseréig - tehát 10e km alatt, de a füstölést csak most - kb. 400-500 km-el ezelőtt - kezdte).
Olajfolyás, tömítetlenség nincs. Kompresszió minden hengerben 11 bar, nyomásesés nincs, gyertyák őz-barnák, a motor szépen jár, normálisan gyorsul, a fogyasztás nem változott, viszont kartergáz nagyon minimális mértékben van. Diag motorral kapcsolatos hibát nem ír.
A fentiek ismeretében szerintetek mi lehet a füstölés és a folyamatosan növekvő olajfogyasztás oka: szelepszár szimering? olajlehúzó gyűrű? hengerfejtömítés? kartergázmembrán? - úgy tudom h az N40-es blokkban nincs is membrán? persze akkor még mindig maradna a kérdés h hova lesz az olaj?
Ja igen, lehet ezen a blokkon szelepszár szimeringet cserélni anélkül h levennénk a hf-et? Ha valaki meg tudja így csinálni kérem jelentkezzen!
Segítsetek ha tudtok, előre is nagyon kössz! Zolee


Akkor nekem még mindig jó állapotba van a motorom, mert van már benne tuti 400 ezer, és nálam 12,6 minden hengerbe,szinte teljesen egyformán, most még lehet jobb is, mert azóta lettek szimeringek cserélve, meg szelepvezetők is.


Az N40-es motor újonnan tud 12-t (10-12 közt jó), uh a 11 nem rossz érték, az M54-et nem tudom, de a 12,6 nem hangzik rosszul.


Azt nem tudtam, azt hittem nálad is magasabb a gyári érték. Akkor nem rossz a 11.



Köszönöm az infót! Nálam is sanszos h olajlehúzó gyűrű, de 130e km-nél mégsem akarom elhinni h gyűrű, uh lehet adok egy esélyt a szimeringnek. Meg tudnád adni a szerelő elérhetőségét (jöhet pü-ben is) Köszi!

Zolee Elküldve: 2013-10-14 10:26 Szelepszár szimering

anubisz írta:
Zolee írta:
viktor78 írta:
nucu523 írta: Sziasztok! Ugyan ez a problémám nekem is! Brutál olajfogyasztás 1 liter olaj 1000km-en! castrol 10-40-esböl! Ennek ellenére a motor szépen halkan járt eddig, de most elkezdett szelephangja lenni, nem füstöl. 260ezer van a motorba. Szerelő még nem nézte. Várom a véleményeket! :



Szia, valaki turáztassa meg 3-4 ezerig kb. fél percig, ameddig te a kipufogónál figyelsz, ha színtelen és szinte semmi szaga nincs, nincs mit aggódni.


Sziasztok,
Hasonló cipőben járok. Az autó 10 éves, N40B16 blokk, 130.000 km. Durván füstöl a motor, de csak teljesen bemelegedett állapotban, 3000 fordulattól felfele ill. nagyobb terhelésnél (komolyabb emelkedőn) a füst színe kékes beütésű, de mégis inkább fehérnek mondanám, a szaga kicsit benzines (nem fogy a víz, a víz nem olajos, az olaj nem szürke) kb. 2-3 dl olajat eszik 1000 km-en, most 2000 km-t futott 5w-30 olaj van benne, de ezt jobban eszi mint a 0w-30-at. (hozzá kell tennem h ahogy a 100e km-t átlépte, elkezdte csipegetni az olajat, utoljára már 1.75 litert töltöttem bele a 0w-30 ból cserétől-cseréig - tehát 10e km alatt, de a füstölést csak most - kb. 400-500 km-el ezelőtt - kezdte).
Olajfolyás, tömítetlenség nincs. Kompresszió minden hengerben 11 bar, nyomásesés nincs, gyertyák őz-barnák, a motor szépen jár, normálisan gyorsul, a fogyasztás nem változott, viszont kartergáz nagyon minimális mértékben van. Diag motorral kapcsolatos hibát nem ír.
A fentiek ismeretében szerintetek mi lehet a füstölés és a folyamatosan növekvő olajfogyasztás oka: szelepszár szimering? olajlehúzó gyűrű? hengerfejtömítés? kartergázmembrán? - úgy tudom h az N40-es blokkban nincs is membrán? persze akkor még mindig maradna a kérdés h hova lesz az olaj?
Ja igen, lehet ezen a blokkon szelepszár szimeringet cserélni anélkül h levennénk a hf-et? Ha valaki meg tudja így csinálni kérem jelentkezzen!
Segítsetek ha tudtok, előre is nagyon kössz! Zolee


Akkor nekem még mindig jó állapotba van a motorom, mert van már benne tuti 400 ezer, és nálam 12,6 minden hengerbe,szinte teljesen egyformán, most még lehet jobb is, mert azóta lettek szimeringek cserélve, meg szelepvezetők is.


Az N40-es motor újonnan tud 12-t (10-12 közt jó), uh a 11 nem rossz érték, az M54-et nem tudom, de a 12,6 nem hangzik rosszul.

Zolee Elküldve: 2013-10-13 20:44 Szelepszár szimering

viktor78 írta:
nucu523 írta: Sziasztok! Ugyan ez a problémám nekem is! Brutál olajfogyasztás 1 liter olaj 1000km-en! castrol 10-40-esböl! Ennek ellenére a motor szépen halkan járt eddig, de most elkezdett szelephangja lenni, nem füstöl. 260ezer van a motorba. Szerelő még nem nézte. Várom a véleményeket! :



Szia, valaki turáztassa meg 3-4 ezerig kb. fél percig, ameddig te a kipufogónál figyelsz, ha színtelen és szinte semmi szaga nincs, nincs mit aggódni.


Sziasztok,
Hasonló cipőben járok. Az autó 10 éves, N40B16 blokk, 130.000 km. Durván füstöl a motor, de csak teljesen bemelegedett állapotban, 3000 fordulattól felfele ill. nagyobb terhelésnél (komolyabb emelkedőn) a füst színe kékes beütésű, de mégis inkább fehérnek mondanám, a szaga kicsit benzines (nem fogy a víz, a víz nem olajos, az olaj nem szürke) kb. 2-3 dl olajat eszik 1000 km-en, most 2000 km-t futott 5w-30 olaj van benne, de ezt jobban eszi mint a 0w-30-at. (hozzá kell tennem h ahogy a 100e km-t átlépte, elkezdte csipegetni az olajat, utoljára már 1.75 litert töltöttem bele a 0w-30 ból cserétől-cseréig - tehát 10e km alatt, de a füstölést csak most - kb. 400-500 km-el ezelőtt - kezdte).
Olajfolyás, tömítetlenség nincs. Kompresszió minden hengerben 11 bar, nyomásesés nincs, gyertyák őz-barnák, a motor szépen jár, normálisan gyorsul, a fogyasztás nem változott, viszont kartergáz nagyon minimális mértékben van. Diag motorral kapcsolatos hibát nem ír.
A fentiek ismeretében szerintetek mi lehet a füstölés és a folyamatosan növekvő olajfogyasztás oka: szelepszár szimering? olajlehúzó gyűrű? hengerfejtömítés? kartergázmembrán? - úgy tudom h az N40-es blokkban nincs is membrán? persze akkor még mindig maradna a kérdés h hova lesz az olaj?
Ja igen, lehet ezen a blokkon szelepszár szimeringet cserélni anélkül h levennénk a hf-et? Ha valaki meg tudja így csinálni kérem jelentkezzen!
Segítsetek ha tudtok, előre is nagyon kössz! Zolee

Zolee Elküldve: 2013-09-11 21:02 Polír

jons írta: Sziasztok!

A halálból hoztam vissza két lámpabúrát. Mutatok néhány képet.
A bal oldali (a képen nyilván a jobb oldal) lámpa még kezelés előtt áll.
A tulaj által menthetetlennek itélt sárvédőt is sikerült a kutyanyomoktól megszabadítani.
Remélem nektek is tetszik a végeredmény. Az utóbbi idők leglátványosabb átváltozása volt.
Az alaposság volt a titka mindennek, ezt nem lehetett elkapkodni, 3 óra ment el a műveletre.


A saját szememmel láttam a végeredményt. Nagyon alapos, korrekt munkát végeztél!
Nincs a képeken, de a sárvédővel is csodát műveltél, tudom h milyen volt előtte...

Zolee Elküldve: 2013-08-27 19:45 Karosszéria (javítás?)

calibra írta:
YELLOW írta:
haka írta:
calibra írta: Sziasztok!

Az e46-om festék kódjára lennék kíváncsi.
Hol találom?


A motortérben szövegesen tuti ott van a jobb oldali részen a motorszámnál. Felül van elvileg kiszúrja a szemed Nekem legalább is ott van.


FL előttiben nem ugyanott van, vagyis úgy rémlik, mintha a jobb tornyon lenne, lentebb, vagy a balon lentebb. sőt valamiért vagy a jobb, vagy a bal első ajtó keret is rémlik.
ha itt nincs, akkor lehet volt valami mókolás. de VIN kód alapján van VIN decoder a neten, elvileg.

ide írd be és megkapod gyárilag a színkódját

http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html



Itt most a motor kódot kell megadni ennél a decodernél?

Az alvázszám más néven VIN kód utolsó 7 karakterét kell megadnod

Zolee Elküldve: 2013-08-26 18:29 Olajcsere

YELLOW írta: lassan itt az olajcsere, és elhatároztam, hogy csinálok egy blokk mosást.
igen szerettem volna a xado terméket kipróbálni, de itt helyben sehol nem kapni, rendelve, meg lenne vagy 3000 Ft-ba postával.

a tuskóban kapni a Wynn's termékét, 850Ft körül, neten is 750 körül mennek. arra gondoltam beleteszek egy ilyet. vélemény? elnézve főleg petróleumot tartalmaz, amit igazából az egyik motorokban jártas bmw-s kollégám is javasolt, hogy gazdaboltban vegyek petróleumot, és nyugodtan öntsem bele, ő maga is úgy csinálta, valóban jó lett az eredmény.
szerintetek? jó lesz ez nekem? valakinek esetleg negatív vélemény a tisztítóval kapcsolatban? (STP-t nem szeretnék az biztos)


Sztem nem rossz, ezt használtam minden 2. csere előtt (üzemmeleg motorba beöntöd, pár percet járatod alapjáraton, ezután leengeded az olajat - ami úgy jön ki, mintha víz lenne) semmilyen negatív tapasztalatom nincs vele
Viszont most xado tisztítót vettem, mert én is kipróbálom a csodaolajat...

Zolee Elküldve: 2013-08-26 18:17 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Milo írta:
batigol09 írta:
YELLOW írta:
batigol09 írta:
YELLOW írta:
batigol09 írta:
Tano írta:
jons írta:
batigol09 írta: Sziasztok!
Lenne egy jó vételem e46 ra, 7x16 osak a felnik, et 20. Rámegy a gépezetre?
köszönöm!


ET46 a gyári. Nem lesz az igazi...


7" széles felninél ez még nem gond, 2,5 centivel lesz kintebb, ami még belefér.



köszi a válaszokat, megvettem téli keréknek, mêg úton vannak a felnik, remêlem tényleg nem kell árulnom majd... annyit olvastam, h az 5ös felnit nem lehet 3asra feltenni, ez igaz? mert ez ugye et 20 és az 5ös méret...


feltenni fel lehet, csak tehermentesítő gyűrű kell, mert az 5-ösnek nagyobb a felniközepe. az ET20 még el is fér, ha nem túl széles a felni.


7 coll széles. azt nem tudja vki, h mennyi a különbség, h milyen gyűrüt kell szereznem?

köszi


E46: 72,5mm ; E39: 74mm

bár nekem valamiért 72,4 és 76,6 rémlett
mondjuk én azt hittem az E39 és E38 egyforma, de csak az E39 lóg ki.
amúgy innen néztem:
http://www.kupfergumi.hu/felni/bmw.htm


Köszi, megnéztem, veszek is a biztonság kedvéért gyűrüt. De ahogy elnézem nem én leszek az első aki 5 ös kereket rak 3 as alá

A link neve





E46 320d touringom van,8,5x18 ET18 al elfér 225 40 R18 as gumikkal


Elöl biztos nem fér el, hátul is max. 205-ös gumival, de azzal is necces

Zolee Elküldve: 2013-08-26 17:18 Hifi beszerelése e46-ba

haka írta: Aloha,

Valaki meg tudja mondani motorszámból, vagy évjáratból, hogy 17 vagy 40 pines van a fejegységben?
2002. 10. havi gyártás E46 Compact. Én 40 pinesre tippelem. Ha nem muszáj nem szedném szét, csak amikor megjön a cucc, ezért is kérdezem, hátha valaki vágja egyből.

Thx

Tuti h 17 pines, ha jól tudom 2004. 09. hótól van 40 pin.

Zolee Elküldve: 2013-08-15 16:36 Motorolaj

Pocses írta:
agabor90 írta: Sziasztok!

Milyen olajat ajánlanátok E46 318i-hez? (M43, 2000-es évj.)
Eddig Castrol Edge 5w-30-at használtam ami LL-04-es, de sokan azt mondják, hogy ezekhez a motorokhoz jobb ha LL-98, vagy 01 minősítésű az olaj, + inkább 5w-40.

Köszönöm a segítséget!

Ha "csipegeti" is egy kicsit, akkor tehetsz bele 10W-40 et is nyugodtan.


10W-40-et inkább ne, nyugodtan maradj az 5W-30-nál, ha csipegeti néha utánatöltesz...

Zolee Elküldve: 2013-08-15 13:56 Ékszíj tárcsa

tomy1228 írta: Nem,nem a szíjra vok kiváncsi hanem a contitech ékszíjtárcsára,sokkal drágább mint a corteco de vajon tényleg jobb e,erre lennék kiváncsi?!

Akkor ezúton kérek elnézést dbtibi-től! Én vok műveletlen, nem tudtam h ékszíjtárcsát is gyárt a Conti.

Zolee Elküldve: 2013-08-15 12:41 Ékszíj tárcsa

dbtibi írta:
tomy1228 írta:
dbtibi írta:
tomy1228 írta: Szevasztok!
Contitec tárcsáról mi a véleményetek?drágább mint a corteco de vajon jobb is?


Itt kicsivel lentebb írják, hogy tárcsából csak Corteco, ékszíjból pedig Contitech



igen tudom olvastam,csak kiváncsi lennék hogy van e tapasztalat a contival!?


Én kb. fél-3/4 éve "járok" ide fórumozni, de akik írták hogy Corteco, azok szava igen sokat nyom a latban itt, sokan fogadják meg a tanácsaikat (hozzáértőek)
Én (hangsúlyozom ÉN ) nem is gondolkodnék máson.

Ez így igaz!! De a kérdés a Contitech szíjakra vonatkozott, nem a Conteco tárcsákra
Mindig Contitech szíjakat vettem az autóimba, ebben is az volt amikor hozzám került és azóta is csak Conti került bele, semmi panaszom nem volt rájuk, uh ami gumiból van, az Continental télen-nyáron.

Zolee Elküldve: 2013-08-14 21:25 Kopogás érzékekő

szotakdavid írta:
Zolee írta:
szotakdavid írta:
Zolee írta: Sziasztok,
Hogy tudom megállapítani, hogy jó-e a kopogásérzékelő vagy sem? Ha rossz, akkor ír be vmit a hibatárolóba? Köszi!



Becsörög a Motorod??

Igen, ha csak kicsit is emelkedik az út, alacsony fordulaton minden fokozatban becsörög (nem durván kopogós hanggal, de ha figyelek rá, akkor hallom). Próbáltam mindenféle benzinnel, de komolyabb változást nem tapasztaltam.



Egy barátomnak pontosan ilyen problémája van ott lett cserélve főtengelyjeladó kopogás érzékelő a helyzet nem változott. Előröl vagy alulról hallod a hangot?? Mi láncfeszítőre gondolunk.

Egyértelműen elölről jön a zaj, leginkább letekert ablaknál hallani, akkor ha vmi műtárgy (pl. szalagkorlát) visszaveri a hangot. Én is erősen gyanakszom a láncfeszítőre. Diag semmi hibát nem ír. Köszönöm ha megírod h mi lett a gond a haverodnál, de ettől függetlenül is jövök Neked egy üveg borral

Zolee Elküldve: 2013-08-13 22:28 Segítsetek!

YELLOW írta:
valter320d írta:
Zolee írta: Sziasztok,
Meg tudjátok mondani, hogy mekkora az ellenállása egy jó ülésfoglaltság jelzőnek? Illetve mekkora egy rossznak (szakadás vagy pár MOhm)? Köszi.


Ha rossz akkor kiakad.......a mérő
3.3kohm
plusz 1 in4001 dióda
javitson ki valaki ha tévedek!


amit Te írsz, az a kis elektronika, amivel becsaphatod az ülésfoglaltság jelzőt

így már értem a diódát de nem akarom becsapni...
most már csak az eredeti kérdésre kellene egy válasz

Zolee Elküldve: 2013-08-13 22:12 Kopogás érzékekő

szotakdavid írta:
Zolee írta: Sziasztok,
Hogy tudom megállapítani, hogy jó-e a kopogásérzékelő vagy sem? Ha rossz, akkor ír be vmit a hibatárolóba? Köszi!



Becsörög a Motorod??

Igen, ha csak kicsit is emelkedik az út, alacsony fordulaton minden fokozatban becsörög (nem durván kopogós hanggal, de ha figyelek rá, akkor hallom). Próbáltam mindenféle benzinnel, de komolyabb változást nem tapasztaltam.

Zolee Elküldve: 2013-08-13 21:45 Kopogás érzékekő

Sziasztok,
Hogy tudom megállapítani, hogy jó-e a kopogásérzékelő vagy sem? Ha rossz, akkor ír be vmit a hibatárolóba? Köszi!