anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2014-03-10 22:09 330D

krissz írta: Ma voltam megnézni pár autót, nem voltam lenyűgözve. Közelben lévő autókat választottam. Az első szörnyű volt, épphogy beindult, csörgött a motor, kerékívnél kezdődött a rozsda, sok apró hiba kormány és a belső eléggé kopott. Nekem gyanús például, hogy annak ellenére, hogy faceliftes, a pótféklámpa mégis piros.. A kereskedő annyit tudott a kocsiról, mint én. Azt hajtogatta, hogy a tulaj nagyon sokat ráköltött.. sajnos erre lenne még bőven mit költeni

A második sokkal szimpatikusabb volt, pöccre indult, szépen járt a motor, kicsit büdös volt a kipufógóból a cucc (?). Kisebb horpadások, apró javítások lennének vele. Szervízkönyve 70ezerig van csak vezetve, ez a legnagyobb bajom. Mit gondoltok?



Biztos 300 felett van benne, ha kifogsz egy legyilkoltat,a gatyád rámegy !! az utak zabálják a futóművet, ha kula a motor véged lesz egy dizelnél, egy fél millád azért legyen a számlán tartalékba!!

Ja, és nincs az Országban 200 ezer körüli E46 dizelbe, ha van azt nem adják oda 1 milláért, 14 éves és 200 ezer. 5,6 éves bömcsiket látok D 250 ezrekkel, tonnaszám. Amibe meg kevés van,és igazolható,azt arany árban mérik.

anubisz Elküldve: 2014-03-10 21:43 ékszij

szotakdavid írta:
anubisz írta:
dragontomi írta: Sziasztok tudna nekem valaki segiteni hol tudnék jo árban és jo minöségben hosszbordás szijat és görgöket vásárolni,köszi a segitséget ha van ötlet

Bárdi, ha van kedvezményed,én is ott vettem, 21000ft SKF 9500 ért. ez a drágább volt a többi az olcsóbb.


Conti szíj nincs a bárdiban csak az unixban.


Az igaz, aszem Goodyear van aminek van neve,de az nem volt pont, én vettem másik márkát,mert szerintem nem lesz vele gond,Könnyen ellenőrizhető,na meg mégsem vezérmű szíj, ha szakad akkor vége a dalnak.

anubisz Elküldve: 2014-03-10 20:12 Fékjavítás

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Meg tudom én csinálni a fékolaj cserét? vagy van ennek buktatója? Úgy gondolom, kiszívom ami a tartályba van, rátöltök más színűt,aztán addig pumpálom minden fékpofánál amíg meg nem jelenik az a szín,ami az új.
Ennyi az egész,vagy rosszul gondolom? Valaki csinált már ilyet?


igen ennyi, csak arra kell figyelni, hogy közben a tarályból ne fogyjon ki, mert levegőt kap, akkor macerás lesz

Köszi. Igen azt tudom, a tartályt figyelni kell. A youtubon mindenféle pumpás,meg speckó gépekkel látom ahogy csinálják.


annyi a lényeg a legtávolabbi ponttól kell kezdeni a légtelenítést. jobb hátul, bal hátul, jobb elől, bal elől a sorrend.


Szuper, pont elölről kezdtem volna, hogy úgy is átfolyik a rendszeren.
DOT 4 helyett rakhatok bele DOT 5 olajat?

anubisz Elküldve: 2014-03-10 19:07 Fékjavítás

YELLOW írta:
anubisz írta: Meg tudom én csinálni a fékolaj cserét? vagy van ennek buktatója? Úgy gondolom, kiszívom ami a tartályba van, rátöltök más színűt,aztán addig pumpálom minden fékpofánál amíg meg nem jelenik az a szín,ami az új.
Ennyi az egész,vagy rosszul gondolom? Valaki csinált már ilyet?


igen ennyi, csak arra kell figyelni, hogy közben a tarályból ne fogyjon ki, mert levegőt kap, akkor macerás lesz

Köszi. Igen azt tudom, a tartályt figyelni kell. A youtubon mindenféle pumpás,meg speckó gépekkel látom ahogy csinálják.

anubisz Elküldve: 2014-03-10 19:04 ékszij

dragontomi írta: Sziasztok tudna nekem valaki segiteni hol tudnék jo árban és jo minöségben hosszbordás szijat és görgöket vásárolni,köszi a segitséget ha van ötlet

Bárdi, ha van kedvezményed,én is ott vettem, 21000ft SKF 9500 ért. ez a drágább volt a többi az olcsóbb.

anubisz Elküldve: 2014-03-10 18:33 Fékjavítás

Meg tudom én csinálni a fékolaj cserét? vagy van ennek buktatója? Úgy gondolom, kiszívom ami a tartályba van, rátöltök más színűt,aztán addig pumpálom minden fékpofánál amíg meg nem jelenik az a szín,ami az új.
Ennyi az egész,vagy rosszul gondolom? Valaki csinált már ilyet?

anubisz Elküldve: 2014-03-10 18:29 Motorolaj

Pocses írta:
dbpeti írta:
dbtibi írta: Sziasztok,
kérném a véleményeteket, tapasztalataitokat olajfogyasztással kapcsolatban.

Adott egy '98-as, 318i, megtett-199000km, 7ekm-el az olajcsere után (BMW olaj 5W30 - megbízható forrásból).

6000km környékén jelezte hogy kevés az olaj(sárgán) töltöttem utána(fél litert) a nívószint megfelelő lett. Tegnap voltunk vele Pesten, tegnap visszafelé jövet is jelezte hogy kevés az olaj (flakonban maradt fél liter utánatöltés utána a hiba megszűnt).

Kérdés az hogy :

- ezek a motorok így eszik az olajat(Corsa 1.2-be nem kellett utánatöltenem soha ), nincs ezen semmi furcsa, egy BMW-s-nél mindig legyen 1flakon olaj plusszban vész esetére

- az olaj elhasználódott ennyi idő alatt, 5-6000km-ig nem írt ki hibát most jelentkezik a hiba

- 10W40-et kell kipróbálni következő olajcserénél, azt hátha nem eszi,

- ha 10W40 kellene bele akkor, milyen olaj legyen az,

- ...


Kinek milyen ötlete van, mik a tapasztalataitok ?

Köszi előre is mindenkinek,
Üdv:
Tibi



Tibitibitibi én biztos hogy a kisebb probléma felől haladnék a nagyobb felé, és nem fordítva.
Előszöris, mi van ha nincs is gond? 6000km alatt egy decit sem kellett beletölteni, szépen megeszegette azt a fél litert amit most pályán utánatöltöttél, sztem ez eddig teljesen normális. Bár az én 28-asom érné be ennyi olajjal Utána mondtad, hogy kérte még az olajat, Pesttől visszafelé. Akkor indulj ki abból, hogy 7ezer km alatt megevett egy litert. Azt meg nem hiszem pl, hogy 6000 km-ig egy grammot nem evett,most meg hirtelen kilyukadt a blokk oldala egy kósza verébtől vagy nemtudom, és kiokádta a maradék egy litert (mennyivel mentél Tibi? 300-al?) Simán hihetőbb, hogy ezalatt a 7000 km alatt szépen fokozatosan ette meg, ami azért valljuk be, teljesen baráti és normális

Szóval Tibi én a következőt tenném: Oké, azt látom, és el is hiszem nektek, hogy a 10w-s olaj nem megoldás, és nem ajánlott. Viszont mielőtt kicserélem a komplett motort, elkezdenék méregetni. Az ingyen van. Mittomén, minden hétfőn reggel hidegen megnézem a nívót. Eszi? Ha nem akkor nyugodás van, ha igen, akkor keresném az okokat, a legolcsóbbnál kezdve. Lehet h csak egy egyszerű kartergázszűrő. Májusba úgyis olajcsere, (mert ugye egy gondos bmw tulaj km-től függetlenül évente lecseréli az olajat hmm? ) Füstöl kéken? Mi van ha szelepszárszimmering? Az se egy ökör ára, azt pedig végképp nem hiszem, hogy még ennél is nagyobb a gond. Ismerem az autót, azzal a motorral szerintem az égvilágon semmi baj

Úgyhogy szerintem nyugi van. Olajcsere, szűrőkkel, (akár kartergázszűrőt is), átnézni a csöveket, tömítéseket, aztán mérés, és majd aztán aggódás





Tuti, hogy szivárog valahol az olaj, ezek a blokkok még nemigazán voltak híresen jók a tömítettségükről, arról nem is beszélve, hogy mind1ik bimmer motor eszi az olajat az a Qrva hosszú csereperiódus miatt amit anno a "nagy nyugaton a klágenkurtiak " szépen be is tartottak miközben tiporták az ótópályán ami a csövön kifér.


Nem is értem, ez vérlázító. Hogy a picsába találták ezt a 25,30 ezret. Mikor már 15 nél kezd kuka lenni az olaj,főleg egy dizelbe. Nem,hiszem hogy nem direkt, hogy kopjon a motor, és költsél rá. Én értem,hogy figyeli a km meg hogy tetted meg, és az indításokat, úgy számol a rugalmas periódus, na de kérem,25 ezer? 15 felett kezdi zabálni nálam is az olajat,nem véletlen, mert akkor már híg fos,

anubisz Elküldve: 2014-03-10 00:26 Nagyobb sebességnél rezonálás

Tudom nem sokat jelent,de nem valami nagy web oldala van
http://automatavalto.ewk.hu/
Én inkább itt nézetem meg, itt komoly fórum téma van, látszik, hogy foglalkoznak az online kérdezőkkel is. Meló meg hegyekbe, van rutin.Bár lehet drágább is.
http://www.automatavalto.eolda...ekessegek/
Persze nem akarok elítélni senkit,

anubisz Elküldve: 2014-03-10 00:19 Nagyobb sebességnél rezonálás

oxigen írta: Sracok, visszakaptam az automat es vegyesek az erzelmeim. Egyreszt a váltó _elvileg_ jó, de sajnos még nem 100%-os szerintem. A váltás programozása nem sikerült tökéletesen, 50 környékén egyenletes sebességnél váltogat 3-as és 4-es között az autó folyamatosan. Gázadásra vagy fékre megnyugszik, de ott pont van egy pont, ahol nem tudja eldönteni, hogy mi van.

Egyébként jónak tűnik, működik, de megmondom őszintén már nem tudom, hogy mi a jó egy automata váltónál. Az például normális, hogy gyorsításnál a fordulatszám beáll egy értékre és nem mozdul váltásig? Nem ugyan úgy kellene működnie, mint egy kézi váltósnál? Plusz az, hogy mondjuk 60nál 4-esben kb 1500-as fordulaton megyek egyenletesen, és ha akár csak egy kis gázt adok, akkor is egyből visszavált 3-ba. Nyugtassatok, vagy idegesítsetek.

Egyébként én is Dányba vittem a Nyári Jánoshoz (tel: húsz 931 332hat), aki hozzájárult, hogy megadjam a kontaktjait. Alapvetően korrekt fazonnak tűnik, fél év vagy 10e km garanciát ad. Nekem sajnos vissza kell még mennem a programozás miatt, de ettől eltekintve remélem, hogy nem látom többet

Az autó rezgése viszont még mindig nem oldódott meg teljesen, úgy fest, hogy kardán kereszt csapágy problémám lesz, jövőhéten kiderül. Jó lenne, ha ez egyelőre pontot tenne a szervízbejárás végére.

szerk: a váltóban elvileg a persely már meg volt kopva, a wandler-t teljesen fel kellett újítani, a lamellák nagyrészének már nem volt fogazata. Persze nem álltam ott mellette, amikor kivette, így kénytelen vagyok elhinni, hogy igazat mond. 12db lamellát cserélt, wandlert felújíttatta, tömítések, olaj, szűrő, persely, "vulkanizált dugattyú" bármit is jelentsen és MD (szintén bármit is jelentsen). A garancia papíromon ez áll. 1500-2000hm után kéreti vissza az autót ellenőrzésre. Ez szintén rá van írva.


Az például normális, hogy gyorsításnál a fordulatszám beáll egy értékre és nem mozdul váltásig?
Ez meg mi a fene. Hogy ne mozdulna, előtte nem használtad? Megy az egészen a pirosba, főleg,ha sportba van. Mi az hogy gyorsítasz,és a ford,sz,mérő nem mozdul csak bizonyos értékig, ott gebasz van.

anubisz Elküldve: 2014-03-10 00:15 525D Automata váltó

http://www.automatavalto.eolda...ekessegek/

Szerintem ennek tudatában,sürgősen látogasson meg mindenki egy olajcserét, ha aut.váltója van!!!

anubisz Elküldve: 2014-03-09 22:58 Heeelp...!

Puli írta: Help me pls!

Szerettem volna feltenni a nyári kerekeket és észrevettem,hogy az egyik alufelnim repedt...

Ismer valaki Fehérváron alufelni javító műhelyt?
(Nyilván hegeszteni kell,görgőzni,centrírozni?)

THX!


Ott nem, ha Győrbe el tudsz menni, ott tudok, felnis, és alu hegesztő. Nem zug felnis, minden alut hegesztenek, Én nála csináltatok mindent. Görgőz is, szakszerűen. Csak sok a melója,időpont az kell.
Ha érdekel itt a cím, ha nem akkor keress valamit a közelben.
http://www.sahomuhely.hu/szolgaltatasaink.html

anubisz Elküldve: 2014-03-09 20:30 Motorolaj

dbtibi írta:
anubisz írta:
dbtibi írta: Sziasztok,
kérném a véleményeteket, tapasztalataitokat olajfogyasztással kapcsolatban.

Adott egy '98-as, 318i, megtett-199000km, 7ekm-el az olajcsere után (BMW olaj 5W30 - megbízható forrásból).

6000km környékén jelezte hogy kevés az olaj(sárgán) töltöttem utána(fél litert) a nívószint megfelelő lett. Tegnap voltunk vele Pesten, tegnap visszafelé jövet is jelezte hogy kevés az olaj (flakonban maradt fél liter utánatöltés utána a hiba megszűnt).

Kérdés az hogy :

- ezek a motorok így eszik az olajat(Corsa 1.2-be nem kellett utánatöltenem soha ), nincs ezen semmi furcsa, egy BMW-s-nél mindig legyen 1flakon olaj plusszban vész esetére

- az olaj elhasználódott ennyi idő alatt, 5-6000km-ig nem írt ki hibát most jelentkezik a hiba

- 10W40-et kell kipróbálni következő olajcserénél, azt hátha nem eszi,

- ha 10W40 kellene bele akkor, milyen olaj legyen az,

- ...


Kinek milyen ötlete van, mik a tapasztalataitok ?

Köszi előre is mindenkinek,
Üdv:
Tibi


ha már 300 ezer lesz a kocsiba akkor már 20-40 es olajat teszünk bele? Inkább egyen több olajat, de egyből legyen kenés indítás után, ahhoz pedig tudomásom szerint a hideg oldalnak kell a legkisebbnek lenni, 0-30 vagy 5-30, ha nem majd az okosok kijavítanak. Gondolom az olajszivattyú is az előírt olajra van kalibrálva, hogy az előírt olajjal adjon le bizonyos nyomást, főleg hidegen, amikor a nullás még folyik,a 10 es meg mint a híg méz.


oké-oké értem az okfejtést, nem vagyok hozzáértő, sem szerelő, itt kérdezem meg, mert itt segítséget kapok, ne harapd le a fejem ... meghallgatom, megfogadom a tanácsokat.


Miért harapnám le a fejed, így szoktam írni, minden ellenérzés nélkül. Ez a szerelők mániája, tegyél sűrűbb olajat bele,hogy ne egye. Inkább egyen 1 literrel többet,de kenés legyen biztosan. Volt mercim, ott már az 5, 10 es olajnál kerepelt pár mp ig a motor, 0 val meg se szólalt, egyből felnyomta az olajat.

anubisz Elküldve: 2014-03-09 20:18 Motorolaj

Nekem van 10-40 es Mobil 1 olajam, vagy 20 liter, eszembe nem jutott belerakni, inkább vettem a boltba ami belevaló.

anubisz Elküldve: 2014-03-09 20:17 Motorolaj

dbtibi írta: Sziasztok,
kérném a véleményeteket, tapasztalataitokat olajfogyasztással kapcsolatban.

Adott egy '98-as, 318i, megtett-199000km, 7ekm-el az olajcsere után (BMW olaj 5W30 - megbízható forrásból).

6000km környékén jelezte hogy kevés az olaj(sárgán) töltöttem utána(fél litert) a nívószint megfelelő lett. Tegnap voltunk vele Pesten, tegnap visszafelé jövet is jelezte hogy kevés az olaj (flakonban maradt fél liter utánatöltés utána a hiba megszűnt).

Kérdés az hogy :

- ezek a motorok így eszik az olajat(Corsa 1.2-be nem kellett utánatöltenem soha ), nincs ezen semmi furcsa, egy BMW-s-nél mindig legyen 1flakon olaj plusszban vész esetére

- az olaj elhasználódott ennyi idő alatt, 5-6000km-ig nem írt ki hibát most jelentkezik a hiba

- 10W40-et kell kipróbálni következő olajcserénél, azt hátha nem eszi,

- ha 10W40 kellene bele akkor, milyen olaj legyen az,

- ...


Kinek milyen ötlete van, mik a tapasztalataitok ?

Köszi előre is mindenkinek,
Üdv:
Tibi


ha már 300 ezer lesz a kocsiba akkor már 20-40 es olajat teszünk bele? Inkább egyen több olajat, de egyből legyen kenés indítás után, ahhoz pedig tudomásom szerint a hideg oldalnak kell a legkisebbnek lenni, 0-30 vagy 5-30, ha nem majd az okosok kijavítanak. Gondolom az olajszivattyú is az előírt olajra van kalibrálva, hogy az előírt olajjal adjon le bizonyos nyomást, főleg hidegen, amikor a nullás még folyik,a 10 es meg mint a híg méz.

anubisz Elküldve: 2014-03-09 20:00 525D Automata váltó

Motorok22 írta: Sziasztok!

Valaki pontosan meg tudja mondati mikor kell az automata váltó olajat,szűrőt cserélni?
Köszönöm!


Váltósok oldalán olvastam,hogy 100 ezer körül már fos az olaj.
Lehet innen kérdezett valaki,hátha hasznos valakinek.



hubik.linda@t-online .hu
(Hubik Tibor, 2014.03.08 09:24)

Tisztelt Sándor!

Eg 2003 BMW320 d Touring 4 es automata váltó autóval rendelkezem a probléma az ,hogy legfőképpen hidegen alacsony fordulaton és gázpedálnál menet közben fel le ugrál a fordulatszám ami persze haladás közben oda vissza rángatja az autót ez kis gázadásra megszűnik majd amennyiben vissza állok egy normál haladási tempóra pl városban újra kezdi . azt is észrevettem ,hogy felváltásoknál ha finoman kezelem a gázpedált váltások előtt beremeg az autó és ha nem lépek a gázra nem is vált feljebb. kérem segitsen mi lehet a probléma és milyen anyagi vonzatával számolhatok.

Köszönöm Hubik Tibor 30/2280931

Válasz
Re: hubik.linda@t-online .hu
(Sándor, 2014.03.08 16:25)



Tisztelt Tibor,

Az adott évjáratú és erőforrású jármű 5 fokozatú GM hajtóművel van szerelve. / tudomásom szerint/. Ennek a sebességváltónak az egyik típushibája a converter áthidaló tgk meghibásodás miatt fellépő "rázás". Kezdetben a 3,4,5 fokozatban kis terhelésnél, a későbbiekben a "rázkódást, vibrációt "egyenletes terhelés mellett fordulatszám ingadozások kísérik. A lock-up aktív eleméről a levált törmelékek eltömítik az ATF szűrőt és ez megássa a hidraulikus rendszer sírját. = teljes felújítás : 450,000 Ft + egy új hőcserélő : Kb 40,000Ft.

Amennyiben csak a converter felújításra koncentrálnánk , akkor is a nyomásveszteségből adódó meghibásodás okait is meg kell szüntetni: A beavatkozás új hőcserélő beépítésével + converter felújítás + M díj + ATF + szűrő + hidraulikus cseredarabos panel : Az összköltség így is eléri a 300,000 Ft-ot. Természetesen ilyen esetben a garanciát csak az érintet szerkezeti egység javítására lehet vállalni.

Üdvözlettel: Sándor.

http://www.automatavalto.eolda...deset.html