anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2014-03-09 18:19 Nagyobb sebességnél rezonálás

veszkoo85 írta:
anubisz írta:
veszkoo85 írta: kedves kolléga.
Őszintén már magam sem tudom.
Pénteken kicserélték a motortartó+váltótartó gumibakot úgy gondolom hogy csendesebb lett menet közben..vált rendesen "szerintem"de kíváncsi lennék hogy egy ilyen szaki mint mondana.mivel azt mondják hogy egy ezek a váltók öntanulosók a vezető stílusához igazodnak,én nem nyomom neki ezért ha betaposom nekem nem pakol vissza 2-öt,de azt megfigyeltem az elmúlt hónapban ha sportosabbra veszem a figurát ezt ő érzékeli érezteti,nem arra gondolok hogy átbillentem sport állásba.
Az előző tulaj cserélt benne olajat..majd megkérdezem hogy miért..
de a barátomnak 320d-van 400ezer kilométer váltóhoz nem nyúlt még..
neked okés a váltó?????????



Azért kérdeztem, mert nekem is xi van, igen még jó, de nekem is meg kel nézetnem, az olaj miatt mindenképpen, meg azért már érezni a korát.Ha hideg akkor az elején indulás után, kicsit tovább tartja alacsony fokozaton, érezni,hogy nem kamesz a hideg olaj,meg azért már nem úgy vált mint a vaj, de még nincs vele gond, pedig ebbe is van vagy 450.Úgy gondolom lassan szét szedetem, hogy rendbe hozzák,még addig amíg nem fossa le magát.


mióta van nálad amúgy???????honnan szerzed be azokat az alkatrészeket amihez nincs utángyártot gondolok motortartóbak+első lengéscsillapító meg ilyenek.első lengést cseréltél már??????


Hát vagy 5 éve biztos, vagy 200 at mentem én vele. Amiből nincs ut.gyártott,azt gyárival cserélem. Már cseréltem lengőkart 1x kettőt, meg talán 1x az egyiket.Most rakják be megint az újat, már ott a kép a a képeim között. Szerdán rakják be 2 lengőkart, meg vettem powerflex szilentet hozzá. Leng csill már mind a 4 lett cserélve. Most 3,4 hónapja a 2 hátsót.

anubisz Elküldve: 2014-03-09 16:28 Nagyobb sebességnél rezonálás

veszkoo85 írta: kedves kolléga.
Őszintén már magam sem tudom.
Pénteken kicserélték a motortartó+váltótartó gumibakot úgy gondolom hogy csendesebb lett menet közben..vált rendesen "szerintem"de kíváncsi lennék hogy egy ilyen szaki mint mondana.mivel azt mondják hogy egy ezek a váltók öntanulosók a vezető stílusához igazodnak,én nem nyomom neki ezért ha betaposom nekem nem pakol vissza 2-öt,de azt megfigyeltem az elmúlt hónapban ha sportosabbra veszem a figurát ezt ő érzékeli érezteti,nem arra gondolok hogy átbillentem sport állásba.
Az előző tulaj cserélt benne olajat..majd megkérdezem hogy miért..
de a barátomnak 320d-van 400ezer kilométer váltóhoz nem nyúlt még..
neked okés a váltó?????????



Azért kérdeztem, mert nekem is xi van, igen még jó, de nekem is meg kel nézetnem, az olaj miatt mindenképpen, meg azért már érezni a korát.Ha hideg akkor az elején indulás után, kicsit tovább tartja alacsony fokozaton, érezni,hogy nem kamesz a hideg olaj,meg azért már nem úgy vált mint a vaj, de még nincs vele gond, pedig ebbe is van vagy 450.Úgy gondolom lassan szét szedetem, hogy rendbe hozzák,még addig amíg nem fossa le magát.

anubisz Elküldve: 2014-03-09 15:53 Nem indul. please help me!

Paco írta:
MattM325 írta:
Paco írta:
YELLOW írta:
Paco írta:
YELLOW írta:
Paco írta:
Sziasztok!

Megint megállt, most az outlet-be Biatorbágyon !
A jelenség: beindult, döccent néhányat, de leállt - hiába nyomtam a gázpedált. Ezt még néhányszor megtette, aztán nem kísérleteztem. Hibát nem ír!

Múlt héten hoztam el a szerelőtől, ahol vezérműlánc csere volt, mert meg volt nyúlva és átugrott. Azóta semmi gond, hangja is szebb lett, jobban húzott, de most meg nem indul.

Valaki van a közelben, esetleg egy olvasóval, vagy egy jó (olcsó) traier-es számot tudtok???

Esetleg valami ötlet? Délkörül megyünk ki érte! Hátha...!

Köszi!



azóta sem indul be? jelenség alapján gyújtótrafóra gondolnék. talán lehet írtam korábban is. próbáld újra beindítani. hátha még beindulna.


Nem tudom, nem sokára megyünk ki érte - ott lett hagyva Biatorbágyon.
Gyújtótekercs? Valahogy tudok csekkolni rajta?
Valami amit megtudok ott nézni - tegnap már sötét is volt, meg az ideg is szétbaszott, nem próbálkoztam. Szerelő azt mondta, hogy dugja rá hiba kiolvasót! Honnan....!?
Azért is írtam, hátha van valakinek arrafelé!
Megnézem, hogy van-e benzin nyomás, meg nem tudom...! Valami?
Ütögetve volt már a tank !
Ha nem megy akkor trailer-el el kell vitetnem a szerelőhöz!

Köszi a gyors választ.



nekem ugyanez volt, anno 2x csinálta, oylan 1000km-es közökkel, harmadikra emgadta magát végleg, igaz menet közben a gyújtótrafó. elvileg ha beindulna, akkor lenen hibaüzenet, meg check engine lámpa. igazából 3 hengerrel be kéne neki indulni, de lehet többhalt meg, nem csak egy trafó. igazából csekkolni nagyon nem tudsz mit, ha a burkolatot leszednéd (ha szemben állsz a jobb odalról) a motorról, de ahhoz kb a pollenszűrő tartóját is le kell venni, akkor fel lehetne cserélgetni a trafókat, hátha legalább beindulna. lehet ha pont az egyes hengeré hal meg, akkor nem indul be az autó. nekem a 3-asban volt, vagy a 2-esben már nem is tudom, de még beindult csak majd szét rázta az autót. előtte meg ugynaaz volt, mint neked indításnál.


Ja egyébként, olyan volt mintha, kevesebb henger menne...!
Fél óra múlva indulunk, majd megpróbálok belepillantani, de nem tudom...!
Ha szanaszét kell szedni, lehet nem állnék neki - így is millióan lesznek kint.
Nincs valami Biatorbágyi szerelő ismerősöd? Vagy közeli?
Mert még oda talán elvontatnánk!

Egyébként mi van, ha áll a kocsi,!? Miért indul be???

Köszi!


AC is csinál ilyeneket, hogy nem idnul, vársz néhány órát és indul. Meddig van a tank?




Félig van, már ment az ütögetés is ! Remélem jó helyen !
Majd most világosba megnézem, van-e benzin nyomás - remélem menni fog !
1 óra múlva kiderül mi van. Viszont ha indul, akkor mi a fa..t csináljak!!!????

Köszi!



Ha kajakra nem járna egy,két henger akkor az ML lámpa is világítana,és sima obd2 kiolvasó is adná a hibát. Persze, már ha beindul. Azért egy trafó ha szar, még csak be,be röffen, vagy be lehet húzni,már ha kap benzint a motor.

anubisz Elküldve: 2014-03-09 15:44 Lámpamosó

nickname írta:
MattM325 írta:
nickname írta:
MattM325 írta:
nickname írta:
MattM325 írta:
nickname írta:
anubisz írta:
Benw318d írta: Sziasztok!
Azt vettem észre,hogy a lámpamosóm nem húzódik vissza az alapállapotra. Lemossa a lámpát,majd elindul visszafelé , de kb. 10mm-re megáll a lököstől.Tud valaki megoldást? Mi lehet a probléma?...köszi a válaszokat.

Csere. Ez az E46 nál is nonstop csere, éjjel,nappal. Ki is kötöttem,nem fogom évente 2x cserélni.


Nekem még egyikbe sem kellet cserélni, nem értem ezt a gyakori csere dolgot.

Vagyis akkor igen ha bontott alkatrészekkel van pótolva mindig.



Milyen ablakmosó folyadékot használtok? Volt, hogy nekem is folyt, legutóbb a szélvédőmosó motor szűrős tömítését cseréltem. Érdekes mindig azután kezdte el, hogy készre kevert folyadékot (Sonax, Turtle wax) használtam, a koncentrátumoknál sosem jelentkezett, lehet nem véletlen, én már csak erre tudok gondolni.


Általában gyárit használok. "tudom ezen lehet vitatkozni"



Lehet, hogy pont az a "titok", hogy Neked még sosem volt vele gondod. Én is áttérek gyárira aztán majd meglátjuk. Melyiket veszed, a tablettást?


83-12-2-181-288 Gyári ötliteres kiszerelés, és duplába hígítom. akkor kb -30 C ig hiteles.

"Egyéb esetben egy átoknak tartom a tisztító rendszert "nyáron mikor felspriccel mindent a tiszta autóra"



Nyáriból milyet használsz? INPA-val ki lehet kapcsolni a spriccelést és korlátozni is lehet.


Nyáron is ugyanezt használom, nem bonyolítom túl.



Nekem is állandóan fosta a vizet, volt,hogy elengedett egy egész tartályt egy nap alatt. Kicseréltem a balt, sok pénzért, 1 hónap és beszart a jobb. Állítólag valami szlovák beszállitó gyártja,elég kula a minőség.Én nem cserélgetem már, amúgy is szart se ér.Csak pocsolyát csinál, mert koszt nem igen visz le. Természetesen hogy ki volt kötve, egy élelmes szerelő kilopta a motort is, és egy csavart tekert be a tartály kimenetbe,hogy ne ömöljön a víz. Persze nem vettem észre,csak ki tudja mikor. Nem nézi azt minden nap senki. Fogalmam sincs melyik köcsög volt az.
Lehet tényleg a folyadék szedte szét a tömítést benne mindig. Természetesen gyári volt benne, nem Kínai.

anubisz Elküldve: 2014-03-09 15:32 Nagyobb sebességnél rezonálás

veszkoo85 írta:
YELLOW írta:
veszkoo85 írta:
oxigen írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
oxigen írta:
anubisz írta: No akkor meglátogatok én is egy váltóst,amíg nem késő, nézze meg, hátha érez majd valami hibát, mert olajat is cserélni kéne,mert szerintem sose volt, nálam biztos nem.


Olajat 60-80ezrenkent, az sokat segit. Plusz ilyenkor legalabb kiprobalja a valtos. Egyebkent egy dizel automatat nem szabad hasonlitani a benzinessel, mas a nyomatek, mas az igenybevetel. A benzinesek tartosabbak sokkal.

A valtos emberem atcsuszott holnapra, szoval holnap fog kiderulni, hogy igazabol hogy is megy, amikor nem vonszolja magat

Valaki emlitette a gaz+fek kombinaciot "teszteles" gyanant. Ezt azert ne fogadjatok meg, mert ket fele keppen lehet kinyirni egy automata valtot. Az egyik, hogy meg R-bol ugy rakod D-be, hogy meg gurul hatra az auto (D-bol R-be), vagy pedig a "kick-off", amikor fek+gaz egyszerre, ilyenkor ugyanis a lock-up nem tud osszezarni, viszont teljes erovel es nyomatekkal kopik a turbina.



Pont ez a lényeg, hogy jó e még ,az nem jelenti azt, hogy ki kell nyírni, de ha automatást vesz az ember, így szokták ellenőrizni, nem e kula a wandler. Aki meg menet közbe kapcsol hátramenetet,az meg is érdemli.


ezt a módszert, szakember írta. nem folyamatosan próbálja az ember csak egyszer.




Nem is tudtam Yellow hogy automata váltós az autód....nem is igazán értem ezeket a dolgokat,hogy akinek nincs tapasztalata vagy maga is részese ennek a dolognak az mi a fasznak ossza az itinert,mert egyszer réges régen hallott vagy olvasott valamit valahol.
ha valamihez nem értek akkor ne szóljak már bele ez nem telefon...hát ezért tartunk ott ahol most tartunk mert mindig azok az emberek mondanak ötletet vagy tippet akinek tapasztalata semmi az adott dologban.és ha valaki megnyit egy új témát ami már van azt le kell oltani a segítség helyett gratula....

ja amúgy jövőhéten megyek váltoshoz kontrollra 5 mátyás az ára ennek.40 mátyás az olajcsere+a szürő meg ilyesmi.majd beszámolok a diagnozisról.


de most ebben mi volt a beleszólás? mi köze ennek ahhoz, hogy iylen váltóm van?
miért Te tudod, hogy lehet kiszűrni, ha egy automatának baja van? mert ezt nem írtad. én csupán megemlítettem, hogy az a tesztelős részt egy szakember írta, autóvásárlóknak, mivel pont én linkeltem be azt a cikket, amiben erről szó van. gondolom, ha ez a etszt ártana a váltónak a TC, sem adta volna hozzá a nevét. illetve más helyen is olvastam. de nyílván neked a kötekedés volt a lényeg ismét...


Kedves Yellow egyáltalán nem a kötekedés volt a célom,jó hogy nem vagyunk egyformák te szereted leírni mindenhová a véleményedet tök mindegy hogy milyen típusú az autó benzin,diesel,automata,kézi kismotoros vagy nagy.Olyan vagy mint a centrum vitamin A-Z-ig minden megtalálható benne.te is mindenhez hozzászólsz ha van tapasztalat ha nincs.
ja amúgy automata váltós a kombinóm és nem tudom kiszűrni hogy jó teszi e a dolgát a váltó vagy sem kilométer 328ezer...még a hiper szuper váltosok sem.Barátom megrőgzött Mercis az autója egy E-280cdi 2006-os évjárat ez a 7g-tronicos váltó 60-70 ezer kilométer van benne,olajcsere a váltoba valami pappasos szerelő intézte annyira sikerült kevesebb olajjal töltötték fel olaj megéget turbina csere meg ilyenek.Pest megyébe Dányon van egy idősebb ember aki automatákat csinál és 350ezerért rakták rendbe a váltót.azota hibátlan ja és 1év garancia..Ha valakinek kell van számom hozzá.


Neked is elszállt valami a váltóban?

anubisz Elküldve: 2014-03-08 20:42 Lámpamosó

Benw318d írta: Sziasztok!
Azt vettem észre,hogy a lámpamosóm nem húzódik vissza az alapállapotra. Lemossa a lámpát,majd elindul visszafelé , de kb. 10mm-re megáll a lököstől.Tud valaki megoldást? Mi lehet a probléma?...köszi a válaszokat.

Csere. Ez az E46 nál is nonstop csere, éjjel,nappal. Ki is kötöttem,nem fogom évente 2x cserélni.

anubisz Elküldve: 2014-03-07 23:04 Motorolaj

MattM325 írta:
anubisz írta:
MattM325 írta:
nickname írta:
hil írta:
nickname írta:


Nem tudom mi a gondod a gyári BMW olajjal. ?


Szia!
szerintem az, hogy a BMW sem (mint ahogyan általában más autógyártó sem ) gyárt olajat! A flakont, illetve annak formáját, címkéjét adják és az tölti meg, aki azt olcsóbban tudja megtenni. A világ már csak ilyen.
hil



Értem én de a BMW flakonba töltött CASTROL olaj, semmivel nem drágább mint az egyéb csomagolásba töltött jobb minőségű olaj.

Továbbá a GYÁRI olajat a BMW Kémiai laboratóriumában, folyamatosan tesztelik az új igényekhez igazítva.

Persze mindenki azt használ amit akar. Ámbár azt személyes tényként kezelem hogy a gyári flakonos olaj használatával az előző E46 320D -m jelenleg 300.000 Km futásteljesítményt meghaladóan is az eredeti gyári turbóval megy.





Castrol/ nem Castrol, szerintem a gyári BMW olajjal nagyon nem lehet mellényúlni, ott nem csak a minősítését, hanem a nevét is adja hozzá a gyártó. Egyébként a szaga is más mint a Castrolnak, engem a Liqui Moly-ra emlékeztet.
Az LL xx BMW minősítéshez: Egyiktől olajsár marad a motorban a másiktól nem.


Én csak BMW olajat használtam mindig, ( min 150 000km én km ennyit raktam bele ) motortisztító 150km, 13000km olaj,ilyen lett leengedés után. Benzines.


Ja, és igen szoktam olajszűrőt is cserélni, Mann


Ez olyan dolog, hogy motoröblítés után kellett volna a 150.000km-es teszt, előtte nem tudhattad, hogy mit tettek bele és milyen időközönként cserélték. Te mindig 13ezernél cserélted? Én annyira nem ismerem a BMW olajat, hogy minősíthessem, 3 alkalommal használtam, nem tűnt rossznak, de ennek ellenére mégis Mobil 1-et használok, jobban bízom benne, ez szubjektív.
Milyen motortisztítót használtál? Sokat gondolkodtam rajta én is, többen leakartak beszélni, de döntöttem. Veszek bele, lesz ami lesz. Van olyan, hogy menni kell vele ca. 200km-t, illetve alapjáraton ketyegtetni néhány percig, nem tudom melyik lehet a hatásosabb. Okozott bárminemű hibát a tisztító? Gondolom nem...


Attól nem tisztul le,ha ketyeg 10 percet, menni kell vele, vagy 150 km , én még egyszer megcsinálom, majd 15 ezernél, mert most új az olaj,aztán többször nem, mert minek. xado használtam,a 20 ml tasakot, 1 tasak/l egyszerre kel lemenni a távot, és melegen leengedni, az a 7 tasak nem nagy mennyiség, ilyen sűrű anyag, meleg olajnál kell bele önteni. Persze nem száguldoztam 200 al, de nem gyártanák, ha bajt csinálna,főleg,hogy minden olajcsere előtt javasolják.Nem hiszem,hogy sok milliókat akarnának fizetni a tönkrement motorok miatt.

anubisz Elküldve: 2014-03-07 21:38 Motorolaj

MattM325 írta:
nickname írta:
hil írta:
nickname írta:


Nem tudom mi a gondod a gyári BMW olajjal. ?


Szia!
szerintem az, hogy a BMW sem (mint ahogyan általában más autógyártó sem ) gyárt olajat! A flakont, illetve annak formáját, címkéjét adják és az tölti meg, aki azt olcsóbban tudja megtenni. A világ már csak ilyen.
hil



Értem én de a BMW flakonba töltött CASTROL olaj, semmivel nem drágább mint az egyéb csomagolásba töltött jobb minőségű olaj.

Továbbá a GYÁRI olajat a BMW Kémiai laboratóriumában, folyamatosan tesztelik az új igényekhez igazítva.

Persze mindenki azt használ amit akar. Ámbár azt személyes tényként kezelem hogy a gyári flakonos olaj használatával az előző E46 320D -m jelenleg 300.000 Km futásteljesítményt meghaladóan is az eredeti gyári turbóval megy.





Castrol/ nem Castrol, szerintem a gyári BMW olajjal nagyon nem lehet mellényúlni, ott nem csak a minősítését, hanem a nevét is adja hozzá a gyártó. Egyébként a szaga is más mint a Castrolnak, engem a Liqui Moly-ra emlékeztet.
Az LL xx BMW minősítéshez: Egyiktől olajsár marad a motorban a másiktól nem.


Én csak BMW olajat használtam mindig, ( min 150 000km én km ennyit raktam bele ) motortisztító 150km, 13000km olaj,ilyen lett leengedés után. Benzines.


Ja, és igen szoktam olajszűrőt is cserélni, Mann

anubisz Elküldve: 2014-03-07 19:23 Féktárcsa és fékbetét

FERODO FDS1073 betétet lehet jó árba kapni valahol? Nem unixos árra gondolok,sajnos ott nincs kedvezményem, Bárdi meg nem árul ilyet, persze az Unixba van. DS Performance

anubisz Elküldve: 2014-03-07 19:20 Nagyobb sebességnél rezonálás

oxigen írta:
anubisz írta: No akkor meglátogatok én is egy váltóst,amíg nem késő, nézze meg, hátha érez majd valami hibát, mert olajat is cserélni kéne,mert szerintem sose volt, nálam biztos nem.


Olajat 60-80ezrenkent, az sokat segit. Plusz ilyenkor legalabb kiprobalja a valtos. Egyebkent egy dizel automatat nem szabad hasonlitani a benzinessel, mas a nyomatek, mas az igenybevetel. A benzinesek tartosabbak sokkal.

A valtos emberem atcsuszott holnapra, szoval holnap fog kiderulni, hogy igazabol hogy is megy, amikor nem vonszolja magat

Valaki emlitette a gaz+fek kombinaciot "teszteles" gyanant. Ezt azert ne fogadjatok meg, mert ket fele keppen lehet kinyirni egy automata valtot. Az egyik, hogy meg R-bol ugy rakod D-be, hogy meg gurul hatra az auto (D-bol R-be), vagy pedig a "kick-off", amikor fek+gaz egyszerre, ilyenkor ugyanis a lock-up nem tud osszezarni, viszont teljes erovel es nyomatekkal kopik a turbina.



Pont ez a lényeg, hogy jó e még ,az nem jelenti azt, hogy ki kell nyírni, de ha automatást vesz az ember, így szokták ellenőrizni, nem e kula a wandler. Aki meg menet közbe kapcsol hátramenetet,az meg is érdemli.

anubisz Elküldve: 2014-03-07 12:14 Beázik?

YELLOW írta:
Sparta írta:
YELLOW írta: egyébként csak úgy érdeklődvén.
megnézted a másik két topic-ot, elolvastad, hátha ott a válasz a kérdésedre?


Megnéztem, de ott a belső térről beszélnek.
Kiszedtem a pótkereket, és alatta is vizes volt, meg nem csak a csomi egyik oldala hanem az egész. kitörölgettem, holnap elviszem a mosoba aztán magasnyoműsuval nyomatom az ablakra meg a lökhárítóra, és figyelem hogy mi történik.


kombik szoktak beázni, főleg a navi résznél hátul, vagyis a hificenternél a C oszlop utáni kis ablaknál állítólag ázik. sedan-nal még nem láttam iylet.


Én igen,a sajátomnál. A nem jól tömített lökhárító csavaroknál ömlött be a víz,úgy, hogy merni kellett az aksi üregből,meg a pótkerék üregből. Halakat tarthattam volna benne.

anubisz Elküldve: 2014-03-06 22:44 Nagyobb sebességnél rezonálás

No akkor meglátogatok én is egy váltóst,amíg nem késő, nézze meg, hátha érez majd valami hibát, mert olajat is cserélni kéne,mert szerintem sose volt, nálam biztos nem.

anubisz Elküldve: 2014-03-06 22:41 Nagyobb sebességnél rezonálás

Hát ahogy olvasom a neten ebbe GM van, itt is van valami leírás.

The 325xi and 330xi started off from the beginning with the A5S390R, GM transmission from the beginning and that lasted until the end of production in 2005.

http://bmwgm5.com/E46_Auto.htm

anubisz Elküldve: 2014-03-06 22:24 Nagyobb sebességnél rezonálás

jrtom írta: Anubisz neked úgyemlékszem benzinesed van amibe ZF váltó van és azok jók nemigen van baj velük. Sajnos a diesel 46-osokat GM automatákkal szerelték és azokkal elég sok a baj. Elég gyakran van, hogy a 150 ezeret se érik meg.


Nem GM ? nem tudom. Mindjárt megnézem az etk ban.
Hát meg nem mondom, ezt írja 2 féle van,mert változott 2001 től
A5S 390R - VX
vagy ez
A5S 390R - XC
ezt már csak úgy tudom meg,ha megnézem mi van ráírva?

anubisz Elküldve: 2014-03-06 21:47 Valaki segítsen

Bero írta: Az A oszlop belső takarója sehogy nem jön le. Teljesen bemegy a műszerfalhoz a takaró,valaki tud segíteni? Köszi



YouTube videó