anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2014-11-03 20:09 Gyári Xenon Lámpa

ember84 írta: Sziasztok!
Erdeklődni szeretnek,van valakinek ötlete,hol érdemes jó minőségű d2s xenon izzot vasarolni?Koszonom!


Nem a hol, a kérdés, hanem, hogy milyet. Van 3000 ért, meg 12 ezerért.

anubisz Elküldve: 2014-11-03 17:15 alapjárati probléma

dudu90 írta: Hejho.Olyan kérdésem lenne hogy e46 320i 99 es kocsimon olajcsere után elő jött két hiba is.kb30-40km után felvillanik az olajjelzö lámpa sárgán a másik pedig hogy alapjáratom ingadozik sokszor le is áll a motor.Amire kiváncsi vagyok hogy van e köze a motor olajnak az alapjárathoz mert miután öntöttem bele még 1litert (összesen már 6) megjavult minden.lehet köze hozzá?


Akkor nem csoda, hogy világított a sárga lámpa, ha még belement 1 liter. Nem néztél szintet olajcsere után?

anubisz Elküldve: 2014-10-31 18:01 Légtömegmérõ

hil írta:


Gondolom csak Halloween miatt ijesztgetsz..


Szia!
Bocsáss meg, hogy zavartalak.....
hil



[/quote]

Nem zavartál, csak az enyém is FL előtti, és van benne DSC

anubisz Elküldve: 2014-10-31 16:06 Légtömegmérõ

Mert az a gond, ha valami tré a kocsin,és az alapjárat valamiért haldoklik, stb ha rákapcsolod a klímát, le is állhat mert ráterhel, mondjuk egy piros lámpánál. Az megint más, de ott értelem szerűen más a gond, persze ha kormány tekergetés közben nagyon leesik, ott is van valami gond, persze, hogy nem eshet 400 ig vagy az alá, vagy lefulladásig.

anubisz Elküldve: 2014-10-31 15:55 Légtömegmérõ

YELLOW írta:
anubisz írta:
Szasza91 írta:
Szasza91 írta:
laleeboy írta:
Szasza91 írta: Sziasztok!

A múlthéten sikerült beszereznem használtan egy légtömegmérőt 15 e forintért, amelyet be is szereltem. Azóta a kocsi tökéletesen húz és nem dadog hidegen sem, viszont elviselhetetlenül dadog az alapjárat ha üresben van a kocsi vagy menet közben váltok és benyomom a kuplungot.
Olvastam, hogy pár embernek hasonló dolgot csinál, és nekem is megvolt ez a jelenség, de az új tegnap sajnos már zavarón sokszor csinálta.

Ötletek esetleg mi lehet?
Eddig cserélve lettek: Légtömegmérő, Ac pumpa, kartergáz szűrő +cső.

Üdv.
Szabolcs


Vedd le az akksit egy pár percre (kb 10-15 elég lesz) ezzel újra indítod a vezérlőt és újra "tanulja" a szenzorokat.

Nem biztos hogy ez a megoldás (lehet hogy más is rossz) de egy próbát megér.


Ezt már csináltam közvetlenül a légtömegmérő csere után egy egész napig, de sajna nem segített.
Még esetleg megpróbálom az alapjárati szelepet megpucolni valamikor hétvégén, de azt már egyszer csináltam, de az se sokat változtatott a helyzeten. Olvasgattam itt főtengely jeladót, meg gázpedál jeladót, de már igazából nem értem ezeknek mi közük az alapjárathoz.
Még esetleg egy diagnosztika adaptáció törlés lenne jó, hogy eltűnjön a Check engine, ha vaki Budán tudna segíteni törölni, mert van diagja ahhoz egy pakk sörrel leugranék cserébe.
Üdv.
Szabolcs



Bocsi, hogy ennyit írok, de idegesít, hogy próbálok a kocsira vigyázni amennyire lehet, meg helyrepofozni, és mindig azt hiszem, hogy végre jó lesz, aztán jön a pofon, mert nem. Mindig van valami kis gebasz.
Az előző kommentemhez hozzászólva, ma munka után gondoltam kipróbálom a kocsit, hogy mit csinál. Mentem vele pár kört és nagyon semmi nem történt, ment mint ahogy kell. A végén viszont mikor megálltam a következő volt a helyzet:
üresben jár a motor, minden rendben, de amikor egy kicsit elmozdítom a kormányt bármelyik irányban, rögtön leseik egy picit a fordulat.
Lehet, hogy a kormányszögjeladó lenne a hibás és azért ingadozik az alapjárat üresben?


Az nem jutott eszedbe, hogy a szervó kezd dolgozni,és az terhel rá a motorra? ajjaj...


annyira meg akartam ezt írni, de melóhelyen nem akartam a telón keresztül belépni és gépelni, csak olvasgattam, de tudtam valakinek majd csak leesik.


Próbáltak csak kicsit ironikus lenni Nekem is esik az alapjárat közben, klímáról nem is beszélve, nyáron. Fűtés is változtat rajta, de minden, a világítás is ha rákapcsolod, persze a jeladóról ment a vita,nem is értettem miről van is itt szó???

anubisz Elküldve: 2014-10-31 00:57 Légtömegmérõ

Szasza91 írta:
Szasza91 írta:
laleeboy írta:
Szasza91 írta: Sziasztok!

A múlthéten sikerült beszereznem használtan egy légtömegmérőt 15 e forintért, amelyet be is szereltem. Azóta a kocsi tökéletesen húz és nem dadog hidegen sem, viszont elviselhetetlenül dadog az alapjárat ha üresben van a kocsi vagy menet közben váltok és benyomom a kuplungot.
Olvastam, hogy pár embernek hasonló dolgot csinál, és nekem is megvolt ez a jelenség, de az új tegnap sajnos már zavarón sokszor csinálta.

Ötletek esetleg mi lehet?
Eddig cserélve lettek: Légtömegmérő, Ac pumpa, kartergáz szűrő +cső.

Üdv.
Szabolcs


Vedd le az akksit egy pár percre (kb 10-15 elég lesz) ezzel újra indítod a vezérlőt és újra "tanulja" a szenzorokat.

Nem biztos hogy ez a megoldás (lehet hogy más is rossz) de egy próbát megér.


Ezt már csináltam közvetlenül a légtömegmérő csere után egy egész napig, de sajna nem segített.
Még esetleg megpróbálom az alapjárati szelepet megpucolni valamikor hétvégén, de azt már egyszer csináltam, de az se sokat változtatott a helyzeten. Olvasgattam itt főtengely jeladót, meg gázpedál jeladót, de már igazából nem értem ezeknek mi közük az alapjárathoz.
Még esetleg egy diagnosztika adaptáció törlés lenne jó, hogy eltűnjön a Check engine, ha vaki Budán tudna segíteni törölni, mert van diagja ahhoz egy pakk sörrel leugranék cserébe.
Üdv.
Szabolcs



Bocsi, hogy ennyit írok, de idegesít, hogy próbálok a kocsira vigyázni amennyire lehet, meg helyrepofozni, és mindig azt hiszem, hogy végre jó lesz, aztán jön a pofon, mert nem. Mindig van valami kis gebasz.
Az előző kommentemhez hozzászólva, ma munka után gondoltam kipróbálom a kocsit, hogy mit csinál. Mentem vele pár kört és nagyon semmi nem történt, ment mint ahogy kell. A végén viszont mikor megálltam a következő volt a helyzet:
üresben jár a motor, minden rendben, de amikor egy kicsit elmozdítom a kormányt bármelyik irányban, rögtön leseik egy picit a fordulat.
Lehet, hogy a kormányszögjeladó lenne a hibás és azért ingadozik az alapjárat üresben?


Az nem jutott eszedbe, hogy a szervó kezd dolgozni,és az terhel rá a motorra? ajjaj...

anubisz Elküldve: 2014-10-31 00:53 Légtömegmérõ

hil írta:
Szasza91 írta:
hil írta:
Szasza91 írta:

Bocsi, hogy ennyit írok, de idegesít, hogy próbálok a kocsira vigyázni amennyire lehet, meg helyrepofozni, és mindig azt hiszem, hogy végre jó lesz, aztán jön a pofon, mert nem. Mindig van valami kis gebasz.
Az előző kommentemhez hozzászólva, ma munka után gondoltam kipróbálom a kocsit, hogy mit csinál. Mentem vele pár kört és nagyon semmi nem történt, ment mint ahogy kell. A végén viszont mikor megálltam a következő volt a helyzet:
üresben jár a motor, minden rendben, de amikor egy kicsit elmozdítom a kormányt bármelyik irányban, rögtön leseik egy picit a fordulat.
Lehet, hogy a kormányszögjeladó lenne a hibás és azért ingadozik az alapjárat üresben?

Szia!
Lehet,hogy FL előttiben még nincs kormányszög jeladó! Ha DSC van benne, mert akkor van.
hil


Szerintem nincsen benne DSC?


Szia!
Pontosítok: csak a DSC-hez tartozik kormányszög jeladó, az ASC-nél nincs. Úgy tudom FL előtti autóban csak ASC van
hil






Gondolom csak Halloween miatt ijesztgetsz..

anubisz Elküldve: 2014-10-28 08:10 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

ute107 írta:
jons írta:

A fizikai gép lényegében mindegy, ha a kábel drivere jó (usb esetén). Soros portnál nincs ilyen móka. Ami lényeges az a virtuális gépekben van beállítva. De a leírásban benne van a szükséges minimális beállítás.


Értem.
Nekem van két kábelem. Egyikkel működött az INPA Xp-s gépen. Most egyik kábelt sem tudom használni a Win7-es rendszer alatt. Szóval most ebben látok megoldást, ha nem elmegyek valakihez aki feltelepíti...


Nem akarok beleszólni,mert diaghoz nem értek, De win7 alatt,vagy benne, van xp mód, pont ezek miatt. Ingyenesen telepíthető, felrakja a vírtual PC programot, meg egy xp professionalt, és virtuálisan kezeled mind a 2 rendszert egyszerre ha akarod.

http://windows.microsoft.com/h...-windows-7

én használtam és minden xp program,illesztő megy rajta, ez egy teljes értékü xp windows7 alatt.
Követelmény. Virtualizációt támogató processzor, és természetesen nem egy fos netbok.

anubisz Elküldve: 2014-10-28 01:58 Index relé

Nem akart múlni az index gyorsan villogásom pár mp ig, világítást rákapcsoltam akkor nem csináltam. Ma vettem 2 új égőt,azzal is csinálta.
Nos nekiálltam kiszűrni. ( kiolvasás is bal hátsó,jobb hátsó index hibát írt )
Nos a hibát a P21 4w parkír lámpa okozta de úgy, hogy a csatlakozó ami belemegy a lámpatestbe abba a P21 4w égőhöz vezető saru el volt kicsit üszkösödve. Kivettem a helyéről,kis repair,csiszat kontakt spray. Azóta tökéletes az index. Érdekes, hogy index hibát írt, pedig mind a 4 villogott,
http://www.euromotives.com/i/e...017613.jpg

anubisz Elküldve: 2014-10-26 00:03 Futómû és hibái

valdii írta:
YELLOW írta:
jokerface írta: DOT utolsó része jelöli a gyártási év adatait. Nálad C833. Bár a nagy "C" kicsit furcsa. Lehet,hogy 2003-as a gumid és mégsem csak 5 éves

https://www.gumimarket.hu/Info...os&i=4


inkább 2008. 33. hét


Sziasztok!

Sokféle reakciót váltott ki ez a 3 kép, bocsánat hogy voltak akik veszélybe voltak miattam, remélem aki még nem tette, most alánéz az autónak.
Még néhány adalék az ügyhöz:
- márciusban került fel a nyári, természetesen átnéztem jó volt, guminyomás 2,4 még most is mind a négyben.
- a felszereléskor kb. 5,5 mm profilom volt egyformán mind a 4 en 10e km-rel számoltam az idényben, igaz 16e lett.
- a téli ami márciusban lekerült, és most fel 205/55 r 16 lemezfelnin a futófelület teljesen egyformán kopott, az eddig cserélt gumik is szépen koptak
- eddig nem volt futóműproblémám, nem zörög és nem húz semerre, (persze attól most már lehet)
- a Pirellikkel eddig semmit nem vettem észre nem rázott, nem volt hangos lapos stb.
Ez nem mentegetőzés akar lenni, csak azt akarom mondani, hogy azonkívül, hogy nem nézegettem próbáltam megfelelően eljárni.
Remélem tanultok ti is az esetből!
Viszont légyszi még egyszer nézzétek meg a 3. képen a gumi belső felét ahol a széle homorú, és nem domború ez hogyan lehetséges, hogyan lehet ez futóműbeállítási hiba (elöl hátul mindkét oldalon egyformán)? A nyomvályú amin járok kb. 10 cm mély, és kívül belül látszik a pereme, nem lehet, hogy az csinálta?
Vagy vigyem inkább futóműveshez?

Köszi a segítséget!
U.I.: nézz be a kocsid alá!




Nem kell úgy mellre szívni, de belátod ,kicsit rémisztő a kép. Ha ez első keréken van, és szétrobban a gumi,100 felett,azt tuti nem fogod meg,ez nem egy leeresztős defekt lenne. Ha szembe egy kamion jön és átvág a másik oldalra.... hát nagy szerencséd volt,hogy bírta, arról nem beszélve ha egy buszmegálló ahol vagy 10 en állnak. Sajnos te lennél a hibás,hogy nem ellenőrizted az autód állapotát, mert a szakértő megmondaná,hogy nem 30 perce van kihasadva, hanem rég óta. Mindegy. Én szoktam nézni a gumikat, ha nem is hetente, de havonta 1x tuti alánézek, lámpával,nem e lóg semmi borítás,stb...

anubisz Elküldve: 2014-10-24 21:45 Futómû és hibái

YELLOW írta:
anubisz írta:
jrtom írta:
valdii írta:
hil írta:
valdii írta: Sziasztok!

Most kerültek le a nyàrigumik 225/45 r17.

Mind a 4 ilyen elsö -hàtsó.
Kb. 60 ezret ment, van egy elég nyomvàlyus rész ahol minden nap jàrok. Ez kb. 5-10%/ élettertam.
A gumis azt mondta, hogy futómü àllítàs kell.
De elöl, hàtul ugyanolyan szar ? Nem lehet nyomvàlyu miatt?

A felülete arànylag egyformàn kopott, de a sarka olyan, mintha sinen mentem volna.
Szerintetek?]


Szia!
Hány évesek ezek a gumik? Egyébként nagyon bátor vagy, hogy ezzel közlekedni mertél!
hil



5 évesek.
Szerinted, ha tudom, hogy ilyen, még megyek vele?



Néha nem árt megnézni azért.


Ennyi időzített bomba mászkál velünk szembe az utakon. Ez már vicc. Szét repedt gumikkal mászkálnak. Lerobban a gumi a kerékről 160 nál,azt kinyír fél tucat embert......


nana!
azért ne essünk már neki. mint mondta ő sem tudta. legalább ilyen képek láttán mindenki alánéz a verdának. az a szomorú, hogy lehet egy szerelő észreveszi és nem is szól a tulajnak. nekem is terhelődik a belső fele, látszik ahogy van a talajon, 6-7 éves gumik, mondjuk olyan 30ezer km-rel. semmi bajuk. mondjuk én minden leszerelésnél, és felszerelés előtt átnézem a gumikat, vagy ha véletlen az autó alá kerülök. nyilván figyelmesebb lesz ő is. ez a jelenség is főleg BMW-sekre jellemző, széles felni, keskeny robbantott gumi, agyon ültetve, szinte az oldalfalon fut a gumi. azért nem kell csodálkozni. tény a Dunlop-ok is szeretnek körberepedni.


Főleg,hogy ez egy Pirelli. Néha illik a kocsik alá nézni,mert ez látszik emelés nélkül is, csak hát nehéz lehajolni fél métert. Arról nem is beszélve ez már nem is tart, biztos voltak jelei,hogy valami gáz van, vagy szólt a gumi,vagy instabil volt. még hátul is,nem hogy a kormányzott keréken. Ez ha elszáll nem egy defekt. Ez a felniig robbant volna, mint a kamion gumik a pályán,amik cafatokra szakadnak. No mindegy....

anubisz Elküldve: 2014-10-24 20:55 E46 TÍPUSHIBÁK

deso írta: Sziasztok!
Két gondom van az autóval mostanában ebben kérném a segítségeteket, hogy mi okozhatja ezeket.
1. Néha égett szagot érzek az autóban és mintha a levegő beömlőkön jönne be a motortérből. De az az érdekes, hogy ezt nem állandóan csak általában indulás után érzem pár percig.
2. Az utóbbi egy hétben már kétszer is olyat csinált a műszerfal, hogy egy pillanatra felvillant rajta szinte az összes állapot visszajelző menet közben a behúzott kéziféktől kezdve minden de csak 1-2 mpig.
Mi lehet a gond?


Azért szerezz egy poroltót, és nem viccből mondom. Volt már itt akinek leégett a kocsija.
Neki se állt meg senki,hogy eloltsa,

anubisz Elküldve: 2014-10-24 20:49 Futómû és hibái

jrtom írta:
valdii írta:
hil írta:
valdii írta: Sziasztok!

Most kerültek le a nyàrigumik 225/45 r17.

Mind a 4 ilyen elsö -hàtsó.
Kb. 60 ezret ment, van egy elég nyomvàlyus rész ahol minden nap jàrok. Ez kb. 5-10%/ élettertam.
A gumis azt mondta, hogy futómü àllítàs kell.
De elöl, hàtul ugyanolyan szar ? Nem lehet nyomvàlyu miatt?

A felülete arànylag egyformàn kopott, de a sarka olyan, mintha sinen mentem volna.
Szerintetek?]


Szia!
Hány évesek ezek a gumik? Egyébként nagyon bátor vagy, hogy ezzel közlekedni mertél!
hil



5 évesek.
Szerinted, ha tudom, hogy ilyen, még megyek vele?



Néha nem árt megnézni azért.


Ennyi időzített bomba mászkál velünk szembe az utakon. Ez már vicc. Szét repedt gumikkal mászkálnak. Lerobban a gumi a kerékről 160 nál,azt kinyír fél tucat embert......

anubisz Elküldve: 2014-10-22 19:28 Első ablaktörlő

elgeri írta:
Tano írta:
elgeri írta: Sziasztok

Nekem egy triviálisnak tűnő kérdésem lenne:
Földi halandóként, laikusként, honnan tudom meg, hogy PONTOSAN milyen ablaktörlő lapát (elsők, hátsó) kell a kocsimra? Arra gondolok, hogy ha bemennék egy BMW márkaszervizbe és megkérném őket, hogy tegyenek fel egy új gyári szettet, akkor milyen márkájú, cinkszámú lenne az?

Mert ilyet szívesen vennék én is, és felpattintanám magamnak, nem márkaszerviztől szereléssel.


ETK-ban megnézed a cikkszámot, utána pedig online alkatrészáruházban a cikkszám alapján rákeresel. Így tudsz ott venni gyárit, vagy más márkájú alkatrészt ami azonos paraméterekkel rendelkezik.


Köszi!
Tök jó ez az oldal, de sajnos azért kicsit elnagyolt.
Pl. megtaláltam az első lapátot, de a hátsót nem


Mert ezt az oldalt kellene használni,sokkal átláthatóbb mint a másik. Nem is értem miért azt ajánlják mindig.
http://bmwfans.info/parts-cata...dow_wiper/
Vagy válaszd ki a te verziódat akár alvázszám szerint is.
http://bmwfans.info/parts-cata...08/browse/

Ez való a tiedbe ezt is ajánlom.Mint márkát.
http://www.olajmezo.hu/Bosch-aerotwin-A-280-H
Bosch A 280 H a Bosch katalógus szerint a hátsó, az első( A 922 S )


anubisz Elküldve: 2014-10-21 18:39 Levegő hőmérséklet érzékelő

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
ignasow írta:
bmw320d4 írta:
ignasow írta: Sziasztok. Minap az autómban kicseréltük a külső hőmérséklet jeladót, a jobb első kerékívben, a bc-vel lépkedve még mindig -40 C felirat villog. Rámértünk a vezetékre de nincs szakadás a műszer szerint. Mi lehet a baj szerintetek?

Üdv.



Az a baj, hogy bal oldalon van amit keresel.


Nekem a jobb elől van, ez fl előtti E46. Bal oldalon nincs semmi, megnéztem többször is.



FL előtt is bal oldalon van.


szerintem nem menetirány szerint nézte a bal oldalt, hanem szemben állva vele


Akkor viszont a kocsi is jobbkormányos


Nekem is bal oldalon van, jobb oldalon a spriccni érzékelő van. A borítás is úgy van,és úgy lehet kapni,hogy ott a helyük. Felcserélni se lehet.