ervin35 fórum hozzászólásai

ervin35 Elküldve: 2014-01-26 18:51 Autóvásárlás

Sziasztok. E90 325d vásárlását tervezem.Kíváncsi lennék a véleményetekre a típussal kapcsolatban.A linkelt autó az első kiszemelt,tud valaki valamit róla?

325d

ervin35 Elküldve: 2013-12-08 23:01 Termosztát

compact írta:
ervin35 írta:
MattM325 írta:
Maistro2 írta:
compact írta:
Maistro2 írta: Àrat esetleg tudsz mondani mind2 ő re ???


A nagy Facet 17.000Ft
Kicsi Behr 8.000Ft
Ezek Unix/Bárdi teli árak, az hogy kinek mennyivel kevesebb az a kedvezményen múlik.



Köszönöm!


Nem tudom nézted-e, ha nem, akkor azért ellenőrizd, hogy a tiédben van-e egr termosztát.


Csaó. A Facet gyenge minőség nagyon,nekem 2 évet bírt ki,beragadt meg szét is repedt!


Érdekes, pedig úgy hallottam, hogy sokan dícsérik és azt rakják, igaz attól még lehet hogy valakinek nem válik be!
De akkor írd meg azt is, hogy mi az ami neked bevált hogy tudjuk!
Köszi.



Csaó. Most nekem Gates van benne,de későn mondták hogy a Gates sem olyan jó, a Facet 2 évet bírt.Remélhetőleg ez többet,és utána majd gyárit rakunk bele.Ez nemrég volt kb 3-4 hete.

ervin35 Elküldve: 2013-12-07 08:14 Termosztát

MattM325 írta:
Maistro2 írta:
compact írta:
Maistro2 írta: Àrat esetleg tudsz mondani mind2 ő re ???


A nagy Facet 17.000Ft
Kicsi Behr 8.000Ft
Ezek Unix/Bárdi teli árak, az hogy kinek mennyivel kevesebb az a kedvezményen múlik.



Köszönöm!


Nem tudom nézted-e, ha nem, akkor azért ellenőrizd, hogy a tiédben van-e egr termosztát.


Csaó. A Facet gyenge minőség nagyon,nekem 2 évet bírt ki,beragadt meg szét is repedt!

ervin35 Elküldve: 2013-08-06 18:54 Féktárcsa és fékbetét

Amilo írta: Még annyi hogy a jelenlegi csere érett betétek: EBC GreenStuff
Nemigazán vagyok megelégedve velük


Csaó. Mért nem vagy a Greenstuff-al megelégedve?

ervin35 Elküldve: 2013-08-05 23:51 Féktárcsa és fékbetét

anubisz írta:
ervin35 írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
arról is olvastam aszem EBC a sárga fékpofa, sokaknak egyszerűen leszakadt a vasról a ferrodol, vagy letört egy darab róla.ott meg amúgy is nagyon oda kell figyelni, mert valamelyik pofával vonyít a fék, vagy csikorog ha nyomod,főleg az elején amíg össze nem kopik.


vinnyogó fék... akárhány szuzukit látok típustól függetlenül, sípol mind biztos kevés a fék ekkora erőt megállítani, mondanák ők. személy szerint BMW-be még egyet sem hallottam.

szerintem ha nagyon erős tárcsa van, ami kemény, ahhoz célszerű puhább betétet venni, illetve fordítva. kemény a keménnyel igen csak visít. én pl nem vegyítenék márkákat, amilyen tárcsa, olyan betét. abból baj nem nagyon lehet.


hát igen, csak a puha pofát pillanat alatt lezabálja főleg a mart tárcsa.az ezüst felni meg fekete lesz 2 naponta.
Amúgy olvastam én is az EBC oldalán, régen én is akartam venni. Azért néztem utána a fékpofáknak,tárcsáknak a fórumokon.


Sajnos a zöldet is hamar megeszi a mart tárcsa,kb 35e km mentem vele,nem tudom mennyi lehet még benne 5e-10e km.


az nem semmi, mit tenne a gyári puhával, 15 ezer max.


Ráadásul elég sokat használom a motorféket is,ezért váltok majd piros betétre!

ervin35 Elküldve: 2013-08-05 23:46 Féktárcsa és fékbetét

anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
arról is olvastam aszem EBC a sárga fékpofa, sokaknak egyszerűen leszakadt a vasról a ferrodol, vagy letört egy darab róla.ott meg amúgy is nagyon oda kell figyelni, mert valamelyik pofával vonyít a fék, vagy csikorog ha nyomod,főleg az elején amíg össze nem kopik.


vinnyogó fék... akárhány szuzukit látok típustól függetlenül, sípol mind biztos kevés a fék ekkora erőt megállítani, mondanák ők. személy szerint BMW-be még egyet sem hallottam.

szerintem ha nagyon erős tárcsa van, ami kemény, ahhoz célszerű puhább betétet venni, illetve fordítva. kemény a keménnyel igen csak visít. én pl nem vegyítenék márkákat, amilyen tárcsa, olyan betét. abból baj nem nagyon lehet.


hát igen, csak a puha pofát pillanat alatt lezabálja főleg a mart tárcsa.az ezüst felni meg fekete lesz 2 naponta.
Amúgy olvastam én is az EBC oldalán, régen én is akartam venni. Azért néztem utána a fékpofáknak,tárcsáknak a fórumokon.


Sajnos a zöldet is hamar megeszi a mart tárcsa,kb 35e km mentem vele,nem tudom mennyi lehet még benne 5e-10e km.

ervin35 Elküldve: 2013-08-05 23:32 Féktárcsa és fékbetét

arról is olvastam aszem EBC a sárga fékpofa, sokaknak egyszerűen leszakadt a vasról a ferrodol, vagy letört egy darab róla.ott meg amúgy is nagyon oda kell figyelni, mert valamelyik pofával vonyít a fék, vagy csikorog ha nyomod,főleg az elején amíg össze nem kopik.[/quote]



A Greenstuff-rol írtak kinti fórumon hogy volt akinél leszakadt,lehet hogy vmi anyaghiba vagy más okozta.Nálam tökéletesen működnek,pedig volt már pár nagy fékezésem,nagyobb sebességről.


Az összes EBC fékbetét sorozatnál szokatlan lehet, hogy esetenként csak több ezer kilométer megtétele után szűnik meg egy zavaró, visító hang, ami a szokásosnál keményebb dörzspárna anyag miatt képződhet. Amíg ezt a hangot adja a fékünk, addig biztosan nincsenek teljesen összejáródva a felületek. A fékhatásra ugyan nincs nagy befolyással, csak kellemetlen a fülnek. Próbálja meg figyelmen kívül hagyni a zavaró zajokat, mert ha türelmesen bejáratja az alkatrészeket, akkor cserébe egy hosszú életű és kiváló féket kap.


Forrás: ebcbrakes.hu



ervin35 Elküldve: 2013-08-05 23:00 Szívócsonk-pillangószelep

compact írta: Sziasztok!

Abban kérném a segítségeteket, hogy a szívósor pillangószelep minden 20d motorban van-e, mert hallottam olyat is, hogy az első évjáratokban nem volt csak később módosították és így került bele.
Esetleg nincs motorkód vagy szám lista amik érintettek ezzel a dologgal?


Csaó. E46 FL előtti-ben nincs, FL utániban van.

ervin35 Elküldve: 2013-08-05 22:55 Féktárcsa és fékbetét

valter320d írta:
jlaci74 írta:
YELLOW írta:
zoliika írta:
m_attila írta:
anubisz írta:
zoliika írta:
anubisz írta:
Amilo írta:
anubisz írta: Mondjuk a tiedre 65,70 ezer csak az első párba ha itthon rendelsz. Akkor inkább tegyél fel 20 ezerért Brembot vagy a gyáriba a lyuggatottat, az is talán olcsóbb. Jobb a hűtése, bár azt is meg lehet ölni, mint minden tárcsát.


A tárcsával még nincsen probléma, bőven elmegy még. Egyébként lyuggatott az első és hátsó tárcsa is.


akkor jó. Következő már nekem is az lesz, bár ez még alig kopott. Gyárit vagy Zimmert teszek fel mindenképpen. Atékra is sokan sírnak, van akinek üt,van akinek nem, mikor milyet fogsz ki. Nem véletlen megfizethető, ha magas széntartalmú csúcs tárcsa lenne az is 70,80 körül mozogna párja.


Kb:45ekm Ate-val a tárcsán mérhető kopás nincs a fékbetétek azok még pár olajcserét kibírnak egy lapon nem említeném a gyári féktárcsávalOlyan "satukat" nyomok időnként autópályán,hogy az eszméletlen és bírja.Ha lehetne az asszony biciklijére is azt tennék.


van akinél beválik, az rejtély, hogy másoknál meg miért kell szabályoztatni nem sokkal a vásárlás után.


Mert a Zolinak jó a futóműje ...


Igen,valóban jó a futóművem ez az egyik tényező.A másik kérdés,hogy honnan származik.Eredeti-e az a Ate?Lásd. motorolaj kérdés stb.Egy biztos most Erfurtban vagyok és Thüringia nem egy tehetős tartománya Német.o-nak mondhatni "csóró".Itt nem váltogatják 3-4-5 évente az autóikat az emberek.Próbálják,mint Mi fenntartani 8-10-12éves autóikat.Rengeteg e-46-ot láttam kint és gyakorlatilag 80%-ban ate power disc van."cirmicicát" nem nagyon láttam.....!Sőt tovább megyek egy autókereskedésben két e-46-ot láttam 330ci-t eibach ültetés aztán megnéztem a keréknél ate,a másik eibach ültetés 320d sedan megnéztem ate.....Lehet a "mélyszegénység" teszi,de ez a eibach+ate németéknél nagyon menő.


igen nekem valószínű a rossz szilent miatt rázott a fék, ma is nézegettem a poliuretánnal semmi rázás nincs...


Amilo -
Ha rászánod a pénzt ( és miért ne tennéd ha már a lyuggatott tárcsákra is rászántad ) és normális féket akarsz, akkor Ferodo DS Performance betétet bele.
Fontos, hogy ha nem cserélsz tárcsákat akkor szabályoztasd őket, de csak megbízható szakemberrel.

Általánosságban - a fékbetét, tárcsa csere esetén fontos a bekoptatás, vagyis az első 50-100 km-en finoman kell használni, mert ha megég akkor aztán fog hullámosodni a tárcsa akár ki is gyártotta...
Ja, és a fékezés közbeni kormány-remegést nagy részben az elfáradt lengőkarszilent okozza, pontosabban erősíti fel...


Akkor EBC nekem a következő garnitúra az lesz!Sőt az ebc betéteken van egy réteg ami segíti a bekopást,igaz az ára kemény de éri a pénzt!


Nekem elöl EBC Black-Dash tárcsák vannak meg Greenstuff betétek 2 éve vannak fent 95e ft volt a szett. De nem bántam meg, nagyon fognak!A Következő betét az Redstuff lesz.

ervin35 Elküldve: 2013-08-05 20:37 Kuplung__

Striker írta:
ervin35 írta:
Striker írta:
bmw320d4 írta:
Striker írta: Sziasztok
Kuplung cserém lesz ! OLyan kérdésem lenne hogy mivel az autóm jóval erősebb a gyári 136 lóerőnél bele lehet tenni a 150 lovas kuplungját (gondolom nem)
Vagy hol lehet venni esetleg 320D-be valami erősített kuplungot?
Előre is köszi !


A 150 lovas lendkerekén nincsenek tüskék a főtengely jeladónak. Egyébként felmegy rá.


Lendkerekem nem lesz cserélve mert annak semmi baja csak a többi lesz(kuplung tárcsa kinyomó szerkezet és kinyomó csapágy)!
Ehhes is felrakható így a 150 lovasé ugyanígy(kinyomó szerkezet tárcsa, csapágy), hogy a lendkerék marad a 136 lovasé?


Csaó. A sachs-nak van erősített.

Sachs


Szia
Ilyenre gondoltam
Nem tudsz esetleg magyar oldalt is?


Szia. Körülnéztem, de sajnos magyar oldalt nem találtam.Mátyás Attilát kérdezd meg hátha ö tud ebben neked segíteni.

ervin35 Elküldve: 2013-08-05 15:18 Motorolaj

YELLOW írta:
ervin35 írta:
YELLOW írta:
ervin35 írta: Sziasztok.Olajcsere előtt állok,eddig Fuchs titan gt-1 5w40 használtam. De most váltanék,Motul,vagy Liqui Moly vagy Eneos. Szerintetek a felsoroltak közül melyik olyan vagy jobb minőség mint a Fuchs?


miért akarsz váltani, itt ódákat zengenek a Fuchs-ról. szerintem egy kategória mind, az Eneos lehet esetleg kivétel, bár ha hasonló árban gondolkozol, mint a többi, akkor ott a Sustina, ami igencsak a felsőkategória az eddigi tapasztalatok, olvasottak alapján.
a váltásból arra következtetek, hogy valami nem oké a FUchs-szal, különben minek akarnál váltani? ha meg nincs problémád, akkor maradj meg mellette. én a Motul-lal úgy vagyok, hogy sport motorba (kétkerekű) oké, autóba véleményem szerint inkább nem.


Nincs vele gondom,Fuchs előtt Mobil 3000 x1 volt benne,nem érzek különbséget! Igaz nem is értek hozzá,hogy miben lehetne észre venni Csak gondoltam váltok,hátha tud vki jobbat ajánlani.


szerintem túl jó olajak ezek neked. akkor lenne ezeknek értelme, ha új korától nálad van, és mindig minőségit raktál volna bele. ilyenkor, amikor kitudja mikor cseréltek valóban olajat, vagy éppen mit tettek bele, már édesmindegy. max ha egy komplett generálon vagy túl, akkor érdemes, a minőségit beletenni.
ismerős V8 bömbi, 10w-40 castrol ette mint állat, nem is volt túl jó hangja, vett bele Eneos-t 5w-40-et, vagy 5w-30-at, de nem a Sustinát, hanem a simát, és mondhatni nincs olajfogyasztás, szebben jár a motor. pedig azon Eneos olajat 7600Ft/4L áron is lehet kapni, ami mondhatni kategóriában igen olcsónak számít. és egyre több a pozitív vélemény. köv. cserénél, majd lehet én is ezzel próbálkozok, mivel 10ezernél úgyis cserélek, akkor amúgyis felesleges a 12ezres/4L olajat beletenni, mikor majdnem féláron van ugyanolyan jó. mondja másik haver, hogy így liqui, meg a DTM-ben is azzal mennek. jó de minek vegyek bele drága jó anyagot, mikor olcsóban is van jó, nem versenyzek, nem fut túl az olaj.


Én is 10000 körül szoktam,most túl mentem picit.Az olajfogyasztás is minimális 10000km alatt.

ervin35 Elküldve: 2013-08-05 14:49 Motorolaj

YELLOW írta:
ervin35 írta: Sziasztok.Olajcsere előtt állok,eddig Fuchs titan gt-1 5w40 használtam. De most váltanék,Motul,vagy Liqui Moly vagy Eneos. Szerintetek a felsoroltak közül melyik olyan vagy jobb minőség mint a Fuchs?


miért akarsz váltani, itt ódákat zengenek a Fuchs-ról. szerintem egy kategória mind, az Eneos lehet esetleg kivétel, bár ha hasonló árban gondolkozol, mint a többi, akkor ott a Sustina, ami igencsak a felsőkategória az eddigi tapasztalatok, olvasottak alapján.
a váltásból arra következtetek, hogy valami nem oké a FUchs-szal, különben minek akarnál váltani? ha meg nincs problémád, akkor maradj meg mellette. én a Motul-lal úgy vagyok, hogy sport motorba (kétkerekű) oké, autóba véleményem szerint inkább nem.


Nincs vele gondom,Fuchs előtt Mobil 3000 x1 volt benne,nem érzek különbséget! Igaz nem is értek hozzá,hogy miben lehetne észre venni Csak gondoltam váltok,hátha tud vki jobbat ajánlani.

ervin35 Elküldve: 2013-08-05 13:26 Motorolaj

Sziasztok.Olajcsere előtt állok,eddig Fuchs titan gt-1 5w40 használtam. De most váltanék,Motul,vagy Liqui Moly vagy Eneos. Szerintetek a felsoroltak közül melyik olyan vagy jobb minőség mint a Fuchs?

ervin35 Elküldve: 2013-08-04 19:42 Kuplung__

Striker írta:
bmw320d4 írta:
Striker írta: Sziasztok
Kuplung cserém lesz ! OLyan kérdésem lenne hogy mivel az autóm jóval erősebb a gyári 136 lóerőnél bele lehet tenni a 150 lovas kuplungját (gondolom nem)
Vagy hol lehet venni esetleg 320D-be valami erősített kuplungot?
Előre is köszi !


A 150 lovas lendkerekén nincsenek tüskék a főtengely jeladónak. Egyébként felmegy rá.


Lendkerekem nem lesz cserélve mert annak semmi baja csak a többi lesz(kuplung tárcsa kinyomó szerkezet és kinyomó csapágy)!
Ehhes is felrakható így a 150 lovasé ugyanígy(kinyomó szerkezet tárcsa, csapágy), hogy a lendkerék marad a 136 lovasé?


Csaó. A sachs-nak van erősített.

Sachs

ervin35 Elküldve: 2013-07-04 23:15 Chip tuning

ateszka86 írta: nem akrtam háborút kirobbantani engem csak anyni érdeklne, h akkor atc vagy korbel ha már leszűkült a kör ? a béke legyen veletek


Nincs itt háború Az ATC-röl azt hallottam hogy jók,de nincs személyes tapasztalatom velük.Az autokorbel-el van így én őket ajánlom,de kérdezd meg m_attilát hogy ő melyiket ajánlja.