ervin35 fórum hozzászólásai

ervin35 Elküldve: 2013-07-04 22:53 Chip tuning

YELLOW írta:
ervin35 írta:
YELLOW írta: OFF!
nagy baj a magyarságban is, hogy az internet túlnőtt rajtunk. sajnos nem beszélünk igazán magyarul. nem ahsználjuk a helyesírást, a szövegalkotást, nem tudunk fogalmazni, nem tudunk értelmezni. aki fogalmaz, azt nem értik azok, akik nem tudnak fogalmazni. ilyenkor jönnek a félreértések. nem használunk nagy betőket mondatkezdésnél, vesszőkket mellőzzük, így sok mondat más jelentésű lesz. mondom ezt úgy, hogy sokszor rosszul fogalmazok, viszont sokszor látom, hogy nem értik amit írok, pedig más megérti. sokszor én is félreértelmezem amit írnak, vagy épp a másik fogalmaz rosszul. nehéz ez a netes írott tartalom, főleg a mai világban. és a fiatalság mégrosszabb. mondom mindezt azért, mert ez a legnagyobb probléma, hogy az emberek a problémákat inkább neten beszélik ki, amiből mindig félreértés van. hiányzik a gesztus, egy emoticon sokszor nem elég kifejező, és azt is sokan másképp értelmezhetik. szerintem ha már ez van, ez a rendszer, kicsit toleránsabbnak kell lenni egymással, néha nekem is másokkal. én ezt tudom, úgymond ezért tűröm el,, egy darabig idegesítem magam, aztán leszarom.
egyik BMW-s kolléga mondta pont ma, hogy így is idegesíti magát, azon nem fogja, hogy magyarázza a hülyének. elmondja, ha nem érti, lezárja egy "legyen akkor úgy" mondattal. tűrőképesség. meg lehetne normálisan is vitatni a dolgokat nem támadásokkal rögtön.
szerintem mindenki maradjon a monitor előtt és vegyen egy mélyet (most fingottam ).
én hil-lel úgyis tartom privátban a kapcsolatot (remélem, mint eddig is) és talán hamarosan újra összefutunk, ha már vecsési látogatásomkor nem jött össze senkivel. gondolom sneki nem volt rám kíváncsi megértem!
OFF!


Meg az is a baj hogy sok a jampi! Mit kell Kis királyfizni meg tündér mesézni? Ha be van fordulva, akkor ne szóljon hozzá ha értelmeset meg nem sértőt nem tud!


hawer a probléma veled van már ne is haragudj!
látod nem értetted mit írok. pont arar utaltam, hogy marhára nem értetted mit ír hil, hanem megragadt benned pár szó, és azon felkaptad magad. a jampi szón neked kéne lehet elgondolkozni. mondom ezt szintúgy, mint ahogy hil is írta, nem megbántásból. de valószínűnek tartom ezt nem fogod érteni, így nekem is nekem esel. nem baj, én megbocsájtó vagyok.
amúgy én elég sokat olvasok itt, és írok is, és el kell mondjam hil talán az egyetlen olyan ember, aki legértelmesebben tud fogalmazni bárki közül. szóval aki nem érti mit ír, az gondolkozzon el magán. erre irányult az OFF-os írásom is. peace!


Én mit egyszerű haver,hogy is érthetném a tündérmeséteket ami írtok
Tanuljon tiszteletet!! Meg rád is rád férne hawer!

ervin35 Elküldve: 2013-07-04 19:43 Chip tuning

YELLOW írta: OFF!
nagy baj a magyarságban is, hogy az internet túlnőtt rajtunk. sajnos nem beszélünk igazán magyarul. nem ahsználjuk a helyesírást, a szövegalkotást, nem tudunk fogalmazni, nem tudunk értelmezni. aki fogalmaz, azt nem értik azok, akik nem tudnak fogalmazni. ilyenkor jönnek a félreértések. nem használunk nagy betőket mondatkezdésnél, vesszőkket mellőzzük, így sok mondat más jelentésű lesz. mondom ezt úgy, hogy sokszor rosszul fogalmazok, viszont sokszor látom, hogy nem értik amit írok, pedig más megérti. sokszor én is félreértelmezem amit írnak, vagy épp a másik fogalmaz rosszul. nehéz ez a netes írott tartalom, főleg a mai világban. és a fiatalság mégrosszabb. mondom mindezt azért, mert ez a legnagyobb probléma, hogy az emberek a problémákat inkább neten beszélik ki, amiből mindig félreértés van. hiányzik a gesztus, egy emoticon sokszor nem elég kifejező, és azt is sokan másképp értelmezhetik. szerintem ha már ez van, ez a rendszer, kicsit toleránsabbnak kell lenni egymással, néha nekem is másokkal. én ezt tudom, úgymond ezért tűröm el,, egy darabig idegesítem magam, aztán leszarom.
egyik BMW-s kolléga mondta pont ma, hogy így is idegesíti magát, azon nem fogja, hogy magyarázza a hülyének. elmondja, ha nem érti, lezárja egy "legyen akkor úgy" mondattal. tűrőképesség. meg lehetne normálisan is vitatni a dolgokat nem támadásokkal rögtön.
szerintem mindenki maradjon a monitor előtt és vegyen egy mélyet (most fingottam ).
én hil-lel úgyis tartom privátban a kapcsolatot (remélem, mint eddig is) és talán hamarosan újra összefutunk, ha már vecsési látogatásomkor nem jött össze senkivel. gondolom sneki nem volt rám kíváncsi megértem!
OFF!


Meg az is a baj hogy sok a jampi! Mit kell Kis királyfizni meg tündér mesézni? Ha be van fordulva, akkor ne szóljon hozzá ha értelmeset meg nem sértőt nem tud!

ervin35 Elküldve: 2013-07-04 19:25 Chip tuning

osztom hil-t!
az egy dolog, hogy egy motorba sok tartalék van. nekem úgy mondták mindig, olyanok, akik sokat tudnak a motorépítésről, és itt inkább BMW motorokról beszélek, hogy egy motor +50%-ot el fog bírni. a lényeg, hogy ezt a plussz 50%-ot milyen módszerrel hozzák ki belőle. dízelekben chip tekintetében sok minden van, sokan áradoznak erről, hogy miylen jól chippelhető, meg szinte KELL is. kell? mi igényelné ezt? szerintem a világban bárhol a kresz által előírt szabályokra bőven jó a gyári megoldás, és legalább tartós marad a vas. max megfontoltabbnak kell lenni, kivárni esetleg egy előzést. számolja csak ki az ember, ha mondjuk 90 helyett 110-zel megy, menniyvel ér hamarabb az adott célhoz. megéri? büntetések, többletfogyasztás? még esetleg komoly dolog esetén sem.
sokan mondják ennyi meg annyi 100ezer km-t mentek chippel, box-szal, stb. na azokat megnézném, hogy valóban padon mérve is többet tudnak el, vagy csak el van velük hitetve.
ha már minden áron ezt akarod, és elmondhasd a haverok előtt, hogy a tiéd chippelt, nem sima gép, igazi sztrítrészer vas, akkor valóban olyanhoz kell menni, aki előtte és utána is mér, nem zavar el onnan, nincs machinálás. nem feltétlen olyan emberek tanácsa kell, akiknek van, mert sok hazabeszél, nem ismeri be magának, hogy szar amiért kidobta a sok pénzt, mert akkor beégne. ezért írtam, hogy célszerű versenysport közelében mozgó embereket kérdezni, vagy épp Hantos Ricsi, és hasonló emberek véleményét kikérni. ők találkoznak többet jó chippel, és mégtöbbet szarral. így szélesebb látókörük van, mint az egyszero felhazsnálónak, aki lehet korántsem objektív.[/quote]




Ezért mondtam neki az autokorbelt,én végig ott voltam mikor mérték meg,előtte utána.A srác teljesen átnézte a komputert hogy van -e vmi hiba kod,mert ha van akkor nem fogja megírni,vagy ha ragaszkodom hozzá akkor egy olyan progit ír ami az optimális 168le/370nm nél jóval kímélőbb.

ervin35 Elküldve: 2013-07-04 18:53 Chip tuning

hil írta:
ervin35 írta:
ateszka86 írta: ajánljatok vkit aki tényleg rendesen ért a chiphez... ATC, Kollár Zsolt, Hantos Ricsiék ajánlották Münz Viktort, vagy autokorbel vagy más? most másodjára és utojára szeretném vinni a kocist...köszi a segítséget


Csaó.Látod látod, már a chipelés előtt mondtam hogy vagy az autokorbel-hez vidd vagy az ATC-hez,az autokorbelt nekem is a Mátyás Attila ajánlotta és nem bántam meg,nem netröl szedett programokat töltenek fel, a srác írja és teljesítményt is mér előtte meg utána is! Ha ránk hallgatsz most megúsztad volna ezt a haknit!)


Szia!
Már megbocsáss (Kiskirályfi), de Te még hiszel a tündérmesékben: "a srác írja a programot". Mert a gyárakban egy rakás tökkelütött hülye dolgozik azon, hogy direkt szarul megírt progik legyenek az autókban....

Régóta olvasom már ezt az írás folyamot, nem szoktam mostanában hozzászólni (mert mindig én vagyok a hülye),de most már nem tudtam megállni.
De legjobb, ha kérdezed Robinsont, vagy Mikit (bmw320d4), ők első kézből fogják megmondani a tuti választ.
Bocsánat, ha esetleg sértőt írtam volna, nem állt szándékomban, legyen béke,
bye:hil



Kinek is szol ez a Kis királyfizás?

ervin35 Elküldve: 2013-07-04 18:29 Chip tuning

ateszka86 írta: ajánljatok vkit aki tényleg rendesen ért a chiphez... ATC, Kollár Zsolt, Hantos Ricsiék ajánlották Münz Viktort, vagy autokorbel vagy más? most másodjára és utojára szeretném vinni a kocist...köszi a segítséget


Csaó.Látod látod, már a chipelés előtt mondtam hogy vagy az autokorbel-hez vidd vagy az ATC-hez,az autokorbelt nekem is a Mátyás Attila ajánlotta és nem bántam meg,nem netröl szedett programokat töltenek fel, a srác írja és teljesítményt is mér előtte meg utána is! Ha ránk hallgatsz most megúsztad volna ezt a haknit!)

ervin35 Elküldve: 2013-06-26 18:21 Mi lehet a baj?

funkilaci írta: Sziasztok!

Alkalmanként olyat csinál a kocsi(2004es 320d), hogy 100 felett ha gyorsítok mintha 1 pillanatra megtorpanna.Hát elég szar érzés pláne ha előzés közben vagy...
Találkozott már vki ilyennel?
Mi lehet a baj?

Köszi


Csaó. Légtömegmérő szokott ilyen jelenséget produkálni.6.sebességben kb 2000 fordulatnál nyomj egy padló gázt és a pillanatnyi fogyi mérő nek teljesen ki kellene feküdnie,de legalább 18l ig ki kell menni! És ha 18l röl elkezd vissza menni mikor van a torpanás akkor az légtömegmérő hiba!

ervin35 Elküldve: 2013-05-03 11:51 Gumiabroncs

[quote="Neo78"][quote="jlaci74"][quote="Neo78"]
YELLOW írta:
Neo78 írta: Sziasztok, errol a gumiról van valakinek tapasztalata? 245/40 R18
HANKOOK Ventus V12 Evo K110 XL 245/40 R18 97Y
http://www.pneutop.sk/obrazky/...efault.jpg



használják páran, egy alternatívának jó. elég sok márkának beszállítója már, elég jól fejlődtek. nyílván minta miatt hangosabb lesz majd ha kopni fog.







Csaó. Nyugodtan vedd meg,nagyon jó gumi! Több teszten is kenterbe verte a legnagyobb márkák abroncsait 225/45/17 méretben!!Én is ilyent használok,kb 30ekm van bennük de ugyan olyan a hangja mint új korában!
gumitest.com rol:

BF Goodrich g-FORCE PROFILER
Száraz úton való tapadás [1,6]
Száraz úton való fékezési jellemzők [1,7]
Nedves úton való tapadás [2,3]
Nedves úton való fékezési jellemzők [2,4]
Havas úton való tapadás [3,9]
Kényelem [2,3]
Belső zörejek [2,4]
Külső zörejek [2,3]
Gumikopás [2,3]

Hankook Ventus V12 Evo
Száraz úton való tapadás [1,6]
Száraz úton való fékezési jellemzők [1,6]
Nedves úton való tapadás [2,2]
Nedves úton való fékezési jellemzők [2,2]
Havas úton való tapadás [3,6]
Kényelem [2,0]
Belső zörejek [2,0]
Külső zörejek [2,1]
Gumikopás [2,5]


De itt van az egyik legjobb gumi
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Száraz úton való tapadás [1,4]
Száraz úton való fékezési jellemzők [1,4]
Nedves úton való tapadás [1,8]
Nedves úton való fékezési jellemzők [1,9]
Havas úton való tapadás [3,9]
Kényelem [1,9]
Belső zörejek [2,0]
Külső zörejek [2,1]
Gumikopás [2,3]



ervin35 Elküldve: 2013-04-20 22:42 Chip tuning

Tano írta:
ateszka86 írta: Sziasztok. Valakinek van vmi infoja, Kollár Szabolcsról
http://www.kollarchiptuning.hu/

vagy a http://www.magictuning.hu/index.html ról?

melyikőjükhöz érdemesebb vinni a kocsit,megbízhatóság szakértelem?

elvileg 168LE lenne és 450NM körül...mindenki azt modnja ha normalisan használom nem lesz semmi baja..nem rövidítem az élettartamát...de a porlasztok turbo pumpa csak rövidül ha alacsonyabb fordulatrol kapja a nyomatékot akkor csak több üzemanyagot is kell pillanatnyilag benyomjon és akkor a nagyobb terhelés az élettartam rövidüléssel jár,nem? én így gondolom...


Hali!
Én Gyálon csináltattam, elégedett vagyok az eredménnyel.
Nekem a 450 NM egyéb átalakítás nélkül kicsit soknak tűnik. Ezt a váltót nem ekkora nyomatékra tervezték. Gondolj bele, gyárilag 280.


Szerintem csak elírta,egyik oldal sem ír 168le-hez 450-nm-t.

ervin35 Elküldve: 2013-04-20 16:55 kettõstömegü lendkerék

lalada írta: sziasztok!
20d-hez kéttömegű lendkereket kuplunggal most hol lehet "jó árban szerezni"?
apródon találtam egy linket, ehhez mit szóltok?

köszi


Csaó. Szerintem ha kicsit jobban körülnézel biztos találni olcsóbbat!
Linkeltem 2 oldalt,én felhívnám őket.Közben találtam még egy oldalt!
Én 2011 nyarán vette LUK repset-et,(kuplung, lendkerék,kinyomó csapágy meg csavarok)155e ft volt!

kuplung

kuplung2

kuplung 3

ervin35 Elküldve: 2013-04-20 15:46 Chip tuning

ateszka86 írta: Sziasztok. Valakinek van vmi infoja, Kollár Szabolcsról
http://www.kollarchiptuning.hu/

vagy a http://www.magictuning.hu/index.html ról?

melyikőjükhöz érdemesebb vinni a kocsit,megbízhatóság szakértelem?

elvileg 168LE lenne és 450NM körül...mindenki azt modnja ha normalisan használom nem lesz semmi baja..nem rövidítem az élettartamát...de a porlasztok turbo pumpa csak rövidül ha alacsonyabb fordulatrol kapja a nyomatékot akkor csak több üzemanyagot is kell pillanatnyilag benyomjon és akkor a nagyobb terhelés az élettartam rövidüléssel jár,nem? én így gondolom...



Csaó. Én mindenképpen olyan helyre vinném ahol előtte és utána is lemérik az autód teljesítményét!! Nekem ők csinálták: Autokorbel
Mátyás Attila,gondolom tudod ki ő itt az oldalon alkatrész árusitásal foglalkozik,vele beszéltem tavaly nyáron ő mondta hogy az Autokorbel-hez vigyem. Nem bántam meg!

ervin35 Elküldve: 2013-04-18 22:31 Turbó vezérlése beáthat?

zoli900 írta:
valter320d írta:
zoli900 írta: És akkor a turbónyomás az chiptől van,vagy valami mástól ekkora nyomással kb. hány lovas lehet?


Hát én ezt máshogy tudom de lehet rosszul,ezeknél a tipusoknál azé nem ajánlatos turbonyomást emelni mert a megszokottnál nagyobb nyomáson dolgoznak(2,3 bar) Mint minden BMW turbo!
Valaki javitson ki ha tévedek!


Szerintem ezek nem magasnyomású turbók


Csaó. Én mikor felhívtam autokorbel-t (chip tuning) azt mondták hogy chipelésnél mindenképp kel turbó nyomást emelni,mert ha többlet üzemanyagot adsz a motornak akkor több turbó nyomás is kell! Azt mondták hogy kb 0.08 0.10 nyomást szoktak emelni!Ennyit bőven elbír a turbó!

turbó topik itt keressétek tbadzs hozzáoszlását.Érdekes dolgot ír a turbónyomásról, állítólag pár másodpercre túltölt.

ervin35 Elküldve: 2013-04-01 22:21 Autóvásárlás

kroenen85 írta: sziasztok!

most készülök venni egy 320d e91-et

az alábbi három maradt a pakliban:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ot-6695138

http://www.hasznaltauto.hu/aut...or-6566883

http://www.nissanhovany.hu/auto/1/6594407

Szerintetek így első ránézésre melyik a nyerő?

Köszönöm!


Nekem az ezüst jön be csak kár hogy automata. Így talán a középsőt nézném meg először,mindenképp meg kell nézni őket és az alapján dönteni.

ervin35 Elküldve: 2013-04-01 21:36 Elsõ lámpák

Most leszedtem a refi hátulján levő nagy gumi sapkát,és mentem vele kb 2x annyit mint késő délután mikor párásodott,és most nem párásodott be pedig még a refit is használtam ahol tudtam hogy melegebb legyen a benti hőmérséklet.

van egy írás a párásodásról.ezt a fényszóróhoz kaptam,csak nem tudtam jobb minőségben fényképezni.



Idézet a carstyling forumról


A lámpa párásodás vagy a légnedvesség túl nagymértékű lecsapódása a külső-belső hőmérséklet különbség miatt is elképzelhető, de inkább az miatt mert nem jó a ventilációs szellőzése a lámpának és ezért nem tud cserélődni a levegő benne, "beragad" a nedves levegő ami bizonyos hőmérsékleten kicsapódik a burára. Ellenőrizd le a gyári szellőzési járatokat nincs benne bármennyire is kis mértékű tömődés. Ha nincs esetleg hajszárítóval fúvatva talán kiszárad. A túl sok szellőzési luk sem jó talán mivel elveszti a ventilációját.

ervin35 Elküldve: 2013-04-01 19:50 Elsõ lámpák

ismerem ezt, de én a dectane-ban jobban bízok, nekem meggyőzőbb.
amúgy indexes változatban már 53-ért is van, de 66-ért van xenon-os is ebből a Tuning Tec-ből.
az eredeti kérdés, hogy mitől párásodik az jó kérdés...[/quote]

Ehhez is járt index,de én a gyári fehér indexnél maradtam.Olvasgattam pár fórumon,depo,fk,dectane,mindegyikre volt panasz párásodásra.szerintem a szellőzésével lesz gond,mert a gyári AL lámpám az anyós ülés felőli is párásodott,de az füle törött volt meg a ház is egy helyen nem zárt a tömítésnél. De az csak akkor párásodott ha mosóban sok víz érte azt a részt,és az napok volt mire kiszáradt,és ha felkapcsoltam a fényszórót akkor száradt,de úgyis volt 2-3 nap mire kiszáradt. Ennél meg akkor párásodik ha kapcsolom a fényszórót,ha a refi is megy akkor jobban párásodik,lekapcsolás után meg kb 1 óra és a pára eltűnik.

ervin35 Elküldve: 2013-04-01 19:27 Elsõ lámpák

YELLOW írta:
ervin35 írta: Nem jó az érzésed mert ez 83ezres példány volt, és magasság állítót motoros.A búra és a ház közti tömítés vastag és szerintem nincs sehol semmi rés,a fülek is jó szorosak.



huhh... akkor melyik "márka"? mert full gagyinak hat a hátsó része. tényleg nem fikázni akarom, de nézem már egy ideje, és a 35ezreseknek ilyen érdekes a megoldása.


Ezt a Tuning Tec forgalmazza,ez egy Taiwani gyártó EAGLE EYES,utána néztem komoly cégnek tűnnek! Az utánagyártottak 90%nak ilyen a hátsó része,láttam én is nagyon gagyikat de ez elég stabil minden jól működik rajt a kézi állítás is.

Eagle Eyes