ervin35 fórum hozzászólásai

ervin35 Elküldve: 2013-01-08 14:39 Elsõ lámpák

Csaó. Első lámpákat cserélnék az autómban,erre gondoltam

A kérdésem a következő hogy kódolás vagy bármi más kell a be építése után?

ervin35 Elküldve: 2012-12-31 19:01 Boldog Új Évet

BUÉK.

ervin35 Elküldve: 2012-12-24 11:10 Boldog Karácsonyt

Kellemes ünnepeket mindenkinek.

ervin35 Elküldve: 2012-12-03 23:03 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

Tano írta:
medveborke írta: Köszi a választ! Ez a stift a korábban linkelt képen az 5-ös számmal jelölt alkatrész akar lenni?
Ha "filléres" probléma, annak mindenképp örülök! Persze a bontásnak nem, de majd egy próbát megér.


Igen, az. De érdemes megvenni hozzá a többi apróságot is, a gyűrűt rugót stb. Meg az ETK-ban nézd meg, hogy a te váltódhoz is ugyanaz-e a cikkszám. E46-ot többféle váltóval szerelték, lehet ebben is van némi eltérés. Jobb biztosra menni.


Csaó.Ahogy én néztem a bmw fans ban a 316i nek más a váltója mint a(320d) miénk!De azért linkelem az oldalt ahol le van írva meg kommentálva képekkel mit hogyan cserélnek! Nekem is ki lett cserélve az öt stift meg rugók meg a kis meg nagy hüvelyek.Plusz még az 5. sebesség rugója meg a hátrameneté is

11 cikk szám. 5.sebesség rugója!
Nyomórugó
23 31 1 224 935

13 cikk szám Hátrameneti rugó!
Nyomórugó
23 31 1 224 817


ZF S5D 320Z 5




ervin35 Elküldve: 2012-11-30 15:51 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

Matt3er írta:
ateszka86 írta:
YELLOW írta:
ateszka86 írta: sziasztok! Légtömegmérő gondom van, a szerelőmnek lenne egy BOSCH 1éves nagyon max 15ezer km futott légtömegmérője 20ezerért ide adná,de azt mondta hogy szoftver kell a kocsira újat rakjon...ami még 14ezer...mások pedig azt mondták nem kell szoftvert frissíteni...ezen most hogy igazodjam el? köszi a segítséget előre is.


és biztos, hogy a légtömegmérőd szar? ha lehúzod a csatiját, akkor nincs hibajelenség?
semmit nem kell elvileg programozni, ha ugyanolyanról van szó, mint ami bele való. ez a behúzás része. olcsón megkecsegtet egy alkatrészt, aztán még x ezerért ezt meg azt kell csinálni rajta....


a teszt kimutatta, de most 7vegen egyik haver légtömegmérőjét berakjuk és megnezzuk akkor mit mutat. Meg kitakaritjuk az egr szelepet is. néztem az unixnal is az enyémbe valot és ott is irta h kell szoftolni...szoval nem tudom. akkro ah ugy van csak modnjam h rakja be és kész hagyja ugy?


A cr-nél biztos kell frissíteni a szoftvert, mikor cseréltem légmennyiségmérőt, utána jobb lett sokkal, de alacsony fordulaton nem húzott úgy, ahogy kellett volna. Feltették az új szoftot és utána tökéletes.


Csaó.Ha facelift előtti a kocsid abban még a régi verziós légtömeg mérő van: BOSCH: 0 928 400 314. Az új verzió BOSCH: 0 928 400 527 és fel kell hozzá programozni! Nekem is fel lett Gyenesdiáson a BMW Divinyi csinálta.De a 14e ft az nagyos sok egy ilyen kis programozásért! Amúgy a Bosch légtömeg mérő dobozában is van egy papír ami azt mondja hogy ha a 314 helyet 527 kerül az autóba programozni kell!

ervin35 Elküldve: 2012-11-16 12:18 Fékjavítás

ute107 írta:
ervin35 írta:
ute107 írta: Márkatársak!

Cserélt már valaki e46-on fékcsöveket? A fémfékcsövekre gondolok. A-Z-ig végig van rohadva. Nem érzem így biztonságosnak így a közlekedést. Vettem 10 méter rézcsövet már, egyik cimborám meg is csinálja, csak furcsállottuk, hogy a fémfékcső le- majd fel szereléséhez le kell venni még a tankot is. Kicsit így borzadalmas lesz.


Javaslom a 10 évnél öregebb e46-sok gazdáinak, hogy vessenek rá egy pillantást.



Csaó. Nekem kb 2 hónapja lett cserélve, Hátul a cső végeknél volt nagyon rozsdás! Én gyári csöveket rakattam bele,a csövek végénél kb 15-20 cm en lekezeltem egy spéci anyaggal ami nem engedi ott rohadni.Sajnos nekem is lekellet szedni a tankot a hajlítgatások végett.



Az komoly! Akkor meg lesz a téli projekt. Mennyi cső kellett hozzá? Elég lesz a 10 méter?


Csaó.10 méter az bőven elég,ezek a gyári méretek: M10/M12-3635MM : M10/M10-3850MM :M10/M10-1175MM

ervin35 Elküldve: 2012-11-15 16:30 Fékjavítás

ute107 írta: Márkatársak!

Cserélt már valaki e46-on fékcsöveket? A fémfékcsövekre gondolok. A-Z-ig végig van rohadva. Nem érzem így biztonságosnak így a közlekedést. Vettem 10 méter rézcsövet már, egyik cimborám meg is csinálja, csak furcsállottuk, hogy a fémfékcső le- majd fel szereléséhez le kell venni még a tankot is. Kicsit így borzadalmas lesz.


Javaslom a 10 évnél öregebb e46-sok gazdáinak, hogy vessenek rá egy pillantást.



Csaó. Nekem kb 2 hónapja lett cserélve, Hátul a cső végeknél volt nagyon rozsdás! Én gyári csöveket rakattam bele,a csövek végénél kb 15-20 cm en lekezeltem egy spéci anyaggal ami nem engedi ott rohadni.Sajnos nekem is lekellet szedni a tankot a hajlítgatások végett.

ervin35 Elküldve: 2012-11-07 21:37 Gumiabroncs

xlzx írta:
gampetibor írta: Jövőre új nyári gumi szettet kell vásároljak mert a mostaniknak már annyi.
Az alábbi modelleket néztem:
Hankook
Falken ziex
Falken FK
Kumho
Vélemények tapasztalatok? Gondolom az egyéb ilyen wanli meg achilles és nankang felejtős...


szerintem sokkal inkabb nankang mint hankook!!!

amúgy a falken ziex a tapadós féle


Csaó. Mi a baj a hankook gumival? Ha a DTM ben megfelel akkor nekünk is!
Nekem ez a hankook van ami be lett linkelve és nagyon meg vagyok vele elégedve! Jól tapad szárazon és esőben is és nem is hangos gumi! Én csak ajánlani tudom a hankook w12 evot!

A nakang gumirol

Hankook eredmények!


Hankook az új BMW 3-as szériákon!

ervin35 Elküldve: 2012-10-07 21:32 Légtömegmérõ

DomokosSzabi írta:
ervin35 írta:
valter320d írta:
DomokosSzabi írta:
jrtom írta: Csak gyári-t vagy bosch-t vegyél. A gyári is bosch egyébként.

DomokosSzabi írta: Sziasztok márkatársak
érdeklődnék hogy valaki rakott e már az autójába UNIX féle vagy hasonló utángyártott légtömegmérőt elméletileg a BOSCH-al megegyezik csak nem 60 ezer forint hanem 20, szerinteteke jó lesz vele az autóm? mert a gyári tönkrement gyenge és erőtlen az autóm, már kitakarítottam féktisztítóval pár napig jó is volt de megint legyengült, a gépem: 318 i e46 1999 ,100E KM van benne, valaki találkozott már hasonlóval? bontottat nem merek venni mert szerintem az ugyancsak rossz lesz.

Üdv mindenkinek




sajnos a Bosch nagyon sokba kerül az utángyártottal nem fog menni? amúgy van arra is 1 év garancia


Szerintem nem szentírás a gyári fog vele menni csak nem lesz olyan tartós de 1 év garival nem gáz 1 év alatt bármi lehet.Az azért 20 mert annyit ér.


Csaó csak a gyári vagy a bosch!! Én saját bőrömön tapasztaltam hogy nem jó az útángyártott! nekem meyle volt és olyan fals jelet adott a motornak hogy össze vissza járt,akkor inkább rakj egy gyári bontottat ha nincs annyi pénzed hogy újat vegyél!




köszi a válaszokat
úgy döntöttem hogy holnap belerakom az UNIX os félét ez a saját termékük állítólag jó minőségű és 1 év gari, a 320 d-be is ez megy, aztán hátha jólesz és megtudom osztani a tapasztalatomat másokkal, ha nem akkor visszaveszi haverom mert ott dolgozik, majd beszámoltatom legfeljebb egy BOSCH ba, 15 pénzért adja nagyon kedvezményel hát kíváncsi leszek nekem az a lényeg hogy ne kb 80 Le- vel üzemeljen az autó mint most


Gondolhatod hogy milyen komoly minőség lehet ha kedvezménnyel 15e ft és még így is keresnek rajt! azért majd egy diaggal nézess rá,mert lehet hogy beteszed és nincs jel hogy rosszul működne,de mégsem pontos! általában az utángy légtömegmérők nem pontosak abból van a gond!! vagy kevesebb a légtömeg vagy több és egyik sem jó!

ervin35 Elküldve: 2012-10-07 20:27 Légtömegmérõ

valter320d írta:
DomokosSzabi írta:
jrtom írta: Csak gyári-t vagy bosch-t vegyél. A gyári is bosch egyébként.

DomokosSzabi írta: Sziasztok márkatársak
érdeklődnék hogy valaki rakott e már az autójába UNIX féle vagy hasonló utángyártott légtömegmérőt elméletileg a BOSCH-al megegyezik csak nem 60 ezer forint hanem 20, szerinteteke jó lesz vele az autóm? mert a gyári tönkrement gyenge és erőtlen az autóm, már kitakarítottam féktisztítóval pár napig jó is volt de megint legyengült, a gépem: 318 i e46 1999 ,100E KM van benne, valaki találkozott már hasonlóval? bontottat nem merek venni mert szerintem az ugyancsak rossz lesz.

Üdv mindenkinek




sajnos a Bosch nagyon sokba kerül az utángyártottal nem fog menni? amúgy van arra is 1 év garancia


Szerintem nem szentírás a gyári fog vele menni csak nem lesz olyan tartós de 1 év garival nem gáz 1 év alatt bármi lehet.Az azért 20 mert annyit ér.


Csaó csak a gyári vagy a bosch!! Én saját bőrömön tapasztaltam hogy nem jó az útángyártott! nekem meyle volt és olyan fals jelet adott a motornak hogy össze vissza járt,akkor inkább rakj egy gyári bontottat ha nincs annyi pénzed hogy újat vegyél!


ervin35 Elküldve: 2012-06-13 20:18 Autóvásárlás

Helló. Ha BMW szervizben szervizeltetsz akkor szinte mindegy hogy,diesel vagy benzin mert az alkatrészek jóval drágábbak mint máshol.Sajnos az 1 szériát nem próbáltam még így nyilatkozni nem tudok róla,nekem e46 320d van.DE az mindig nagy dilemma hogy benzin vagy diesel,ha az én autóm 2000-es d helyett 2000-es benzin lenne kb 300e forinttal többet kéne költenem évente üzemanyagra. Évente 25e km megyek nagy része város,7.0 L eszik kb városban,ez benzinesben 10-11 L lenne.Amit így megspórolok abból veszek majd ha elromlik adagolót meg turbót.Utána meg ketyegnek a 300e forintok évente, jó pár évig zsebbe maradnak,ha meg elromlik vmi abból bőven meg csináltatom.Ez az én álláspontom,biztos van aki nem így gondolja, de ezek a dolgok így vannak rendjén.

ervin35 Elküldve: 2012-06-02 09:35 Kuplung_

Csaó.Nekem tavaly nyáron volt kuplung és lendkerék+ kinyomó csapágy cserém LUK szett ment bele,a régi kuplung már nekem is nagyon fent fogott.Az új viszont érezhetően középtájt fog,és semmilyen rángatásom nincs a fokozatokban.Az autó e46 320d 1998 évjárat.

ervin35 Elküldve: 2012-03-07 10:18 320d Motor

Csaó. az egr szelepem 1 hónapja lett takarítva talán 1 mm-nyi korom volt rajt,a szívó csonk is tiszta. légtömeg merő meg októberben lett bele rakva új meyle. az autó jól gyorsul 4.ben padlónál 20 liter-ig kimegy a fogyasztás mérő,5.ben 16 liter-ig megy ki. nincs torpanás egyenletesen húz. most az egr kis cső le van dugózva.
viszem majd a szerelőm höz és megnézzük menet közben a légtömeg értékeket





EGR szelepet és LMM-et kipucolni próbáltátok már? (ne rögtön cserével kezdjétek)
Lehet hogy olyan mennyiségű korom halmozódott fel az EGR-ben,ami valóban akadályozhatja a működést. Nálam majdnem egy maréknyi kosz jött ki.
LMM szintén tud elkoszolódni. Másik autómnál ez volt a helyzet. Akkor ugyanazokat a tüneteket produkálta mint a tiéd azzal a bónusszal,hogy erőtlen is lett egy idő után az autó,viszont hibaüzit csak jóval azután dobott,hogy a vezető(én) már rég éreztem hogy nem okés.
Pucolás után kontaktspray sem árt a csatiknak,beleértve a turbonyomásszabályzó csatiját is...


U.I: Már csak azért is javaslom először az alapos pucolást,mert ha picit sem javul ezzel a helyzet,akkor más alternatívában is gondolkodni lehet ezeken kívül




[/quote]



ervin35 Elküldve: 2012-03-07 08:19 320d Motor


Csaó. reménykedem benn hogy az egr és turbó nyomás szabályzó szelep lesz a hiba,bmw szerviz szerint csak az egr de ilyenkor a turbó nyomás szabályzót is szokták cserélni azt mondták nekem úgy érdemes hogy mind kettőt. mos megyek majd és menet közben teszteljük a légtómegmerőt hogy most akkor jó-vagy sem.

ervin35 Elküldve: 2012-03-06 22:04 320d Motor

sziasztok.
a következő lenne a problémám,jeladós porlasztót cseréltünk az autómban(e46 320d 98-as évjárat. a hiba törölve lett, a porlasztó új bosch. viszont a motor meg egyenetlenül járt kb 20-30 mp jól jár utána meg ingadozott és kipufogón füstfelhő jött ki az megint kb 20-30 mp így jól járt és így ingadozott. le lett húzva a jeladós porlasztó csatija, úgy jó volt nem ingadozott.közben a szerelöm beszélt adagoló felújítós céggel,azok azt monták hogy az adagoló szarakodik.

ma felmentem fehérvár-ra bmw szerviz,felrakták gépre el lett indítva úgy hogy még nem volt rádugva a jeladós porlasztó csatija. ut rá lett dugva ugyan úgy ingadozva járt,a gép szerint az előtöltés tökéletes meg minden adat jó volt,egyedül a légtömeg mérö mért 700 helyett 210 et azt mondta a szervizes hogy cserélni kell. azt oda ment a motorhoz ami járt és össze vissza jött a füst a kipufogóból, lehúzta az egr szelepről a kis csövet és máris jól működött a motor!
azt mondta hogy elöször ö is adagolóra gyanakodott mikor mondtam mi a baj,de mikor hallotta hogy jár egyből tudta hova kell nyúlni,az egr nyomásszabályzó szelep a hibás szerinte.
megfullad a motor az kipufogó füsttől és azért jár igy mert a szelep nem szabályozza rendesen. a légtömeg mérőm októberben lett cserélve,igaz nem gyári bmw-re de új meyle lett bele rakva. ha 4 fokozatban padlózok 20 liter ig kimegy a fogyasztás merő,5.fokozatba 2000 fordulatnál 16 literig megy ki. a szerelöm azt mondja hogy menet közben terhelésnél kell mérni hogy menny levegőt mér,holnap kipróbáljuk ment közben hogy méri.
a kérdéseim a következők:
a régi rossz jeladós porlasztónál mért nem működött rosszul az egr nyomás szabályzó szelep? mért akkor kezdte mikor be lett rakva az új?

bmw szerviz szerint nem kell törölni adaptációt,a jeladós hiba törölve lett.
légtömeg mérőre nincs hibakód a gépben!

szerintük az is lehet hogy a légtómegmerő okozza ezeket,és ne az egr szabályzó szelepet cseréljük ki elöször hanem a légtömegmérőt,az én szerelőm meg pont fordítva mondja.
eléggé bonyolult lett a sztori,de hát kíváncsi vagyok a hozzáértők mit mondanak erre.