hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2015-10-23 20:57 Mi lehet a baj?_

Bitu79 írta:
hil írta: Sziasztok!
Meg van az újabb autóm N42B20 motorral, bár ne vettem volna meg! Két hét használat (most ez kb 2000Km) lett egy hibakód és sárga lámpa: 272C CDKRKAT. Olvastam több fórumon erről lambda szondát és fals levegőt emlegetnek. 1 hete cseréltem levegő szűrőt, ahol a légtömegmérőre vezető csövön a laposgumi tömítés rendesen össze is volt gyűrődve, gyorsításkor hangja is volt. Most ez a hang megszűnt.
Lehet, hogy valamit mégis rosszul sikerült összeraknom, vagy valóban lambda szonda???

http://kepfeltoltes.hu/151022/...es.hu_.jpg
Előre is köszi a válaszokat,

bye:hil





Oszcilloszkópos mérésre vinném el,ott tuti kiderül ha rossz
Amúgy tényleg ez van a neten.Szonda,vagy fals levegő.
Ugyanerre a motorkódra ráadásul.







Köszi a választ, scopjaim nekem is vannak azt magam is meg tudom nézni, általában kevés helyen rendelkeznek ilyen műszerrel, csak nem volna rossz tudni, hogy mit is kell látnom. Illetve megvan: összehasonlítom egy tuti jó szonda jelével.
Köszi a tippet!

hil Elküldve: 2015-10-22 19:12 Mi lehet a baj?_

Sziasztok!
Meg van az újabb autóm N42B20 motorral, bár ne vettem volna meg! Két hét használat (most ez kb 2000Km) lett egy hibakód és sárga lámpa: 272C CDKRKAT. Olvastam több fórumon erről lambda szondát és fals levegőt emlegetnek. 1 hete cseréltem levegő szűrőt, ahol a légtömegmérőre vezető csövön a laposgumi tömítés rendesen össze is volt gyűrődve, gyorsításkor hangja is volt. Most ez a hang megszűnt.
Lehet, hogy valamit mégis rosszul sikerült összeraknom, vagy valóban lambda szonda???

http://kepfeltoltes.hu/151022/...es.hu_.jpg
Előre is köszi a válaszokat,

bye:hil



hil Elküldve: 2015-10-17 13:50 E46 Óra

Pete78 írta: Üdv mindenkinek, szó volt már itt róla, hogy a bal hátsó abs szenzor adja a jelet a kilometerorara. Mivel nálam is jelentkezett a probléma, gondoltam kiveszem és megtisztitom. Igen ám, de a kicsike nem akarja adni magát, WD40 vodorszam, de semmi. Van valakinek valami bevalt modszere ennek eltávolítására?
Előre is köszönöm a segítséget.


Szia!
Azon nincs mit tisztítani, mert egy műanyag házban lévő tekercsről van szó, (esetleg Hall, bár én olyat még nem láttam), de ahogyan Y írta, kicsi az esély, hogy egyben kijöjjön.
bye:hil

hil Elküldve: 2015-10-17 13:20 Motor-váltó

hocila írta: Sziasztok!
A napokban vettem egy E61-es 523i-t. Szép, törésmentes, Németországból származó, követhető 200 ezer km-es múlttal rendelkező példány, de úgy tűnik nincs vele szerencsém.
A motorja (N52B25A) 350 km-enként kér egy liter olajat, a váltója (manuális 6-os) kidobálja az egyes úgy tízből egyszer. Amúgy a motor szépen jár, nem tűnik erőtlennek, normális a fogyasztása. Kompressziót mérettem, az nem nagyon van
A szerelő szerint nem érdemes belefogni a motorgenerálba, olcsóbb a motorcsere bontott motorra, amit vagy találok, vagy nem...
A pénzt rászánnám arra, hogy az autó kompromisszummentesen legyen rendbe rakva, de most úgy tűnik, hogy ez is kevés: mintha az emberek kerülnék az ilyen volumenű munkákat. Most név nélkül írom (de itt is méltatott) szerelő, akihez a másik BMW-met rendszeresen hordtam rutin szervizekre, nem tud (vagy nem hajlandó) időpontot adni, a bontós akinek állítólag van ilyen motorja nem válaszol alap kérdésekre (milyen évjáratból, milyen típusból származik a motor), szóval kicsit kilátástalannak látom a helyzetet. Mindez elkeserít, mivel anyagilag is nyakig benne vagyok ebben a projektben és amúgy valóban egy remek, jobb sorsra érdemes példányról van szó.
Kérem, ha valaki tanáccsal, ötlettel, kapcsolattal, vagy esetleg saját maga tudna segíteni, az legyen kedves írni, illetve felvenni velem a kapcsolatot. Nagyon köszönöm!
Hocila 06/70/kilenc47-hat734


Sziasztok!
Én nem tudom, miért megy még mindig ez a német országi autó imádat, véleményemet már korábban kifejtettem, amit most személyes tapasztalatom is megerősített: vettem egy onnan származó, szervízkönyves autót. A oloejcsere számláló 21500 Km-t mutatott (elvileg most cserélték), az olaj szerint régebbi volt, én jobbakat szoktam ledobni. Lecseréltem természetesen, az olajszűrő ki volt keményedve és kereszten el volt törve. Az autót BMW márka szervizben szervizelték, de valahogyan az olajszűrő csere régóta nem történhetett meg. Nem gondolnám, hogy tulaj kérte így, szerintem a "szakember" egyszerűen megspórolta az árát magának. Ez azért igazán fillérbaszó eljárás, mert ő spórolt magának pár Eurót, de veszélyeztette ezzel egy motor életét.

bye:hil

hil Elküldve: 2015-10-17 12:54 BMW e46 Antenna

asbi írta: Na közben lehet nekem is kiderült a dolog.. Hátsó ablakfűtésem egyáltalán nem megy. Gomb lenyomása után kattan a relé, de fűteni nem kezd az ablak. Gondolom meg vannak szakadva a szálak. Így akkor nem csoda ha nem vesz jelet, csak az oldalablakban.. Ahogy olvasgattam erre a megoldás az ablakcsere.

Szia!
Lehet kapni, például a Conrad-nál folyékony ezüst festéket, ami vezet is, nyákjavításra használatos, én azzal megpróbálnám a javítást....
bye:hil

hil Elküldve: 2015-10-10 17:01 BMW e46 Antenna

lantika írta:

Nem feltetlenül. Az üvegekröl szalagkäbellel szoktäk levenni a jelet. A koax merev,viszont az erösitö elött nem lenyeg,hogy milyen käbel van.


Sziasztok!
Túl vagyok az antennán. Először ohmosan mértem a raádió és az első erősítő közötti kábelt. Szakadás volt. Gondoltam, lehet, hogy egy kondival le van választva, ezért hosszas tanakodás után kivittem az autóhoz a hálózat analizátoromat és úgy rámértem a kábelre. SWR az egekben. Viszaot a visszaverődésből ki tudtam számolni, hogy a betáplálástól kb milyen távolságra van a szakadás. Túrtam a rádió helyén és kijött két gyári kábeltoldás, mert ugye a reverse és business ant csatlakozója nem egyforma. Nézegettem ezeket a kábel darabokat és az egyik csatlakozóból ki volt csúszva a koax belső ere. Megjavítottam, de közben azon gondolkoztam, hogy minek oda az a plusz 4db csatlakozó (minden csatlakozó nagyfrekisen -3db csillapítást jelent), kivettem azokat és a rádió tökéletesen működik. Nekem szerencsém volt ezzel a hibával.
Nagyon köszönöm Mindenkinek az ebben az ügyben nyújtott segítségét!
bye: hil

hil Elküldve: 2015-10-08 16:57 BMW e46 Antenna

Turbo73 írta:

Hali,

Ha gyári Business fejegységed van, akkor a legegyszerűbben úgy tudod megnézni, hogy megy-e a vezérlés, hogy a hátulján lévő koax kimenetere rámérsz egy multiméterrel. (Nem az antennára, hanem a kicsi arany színű koax-ra) Normálisan 5-12V-nak kell lennie rajta. Ezzel vezérli, hogy melyik FM antennát használja. Ugyanezt a mérést csináld meg a hátsó bal oldali antenna erősítőn is.

Közben megtaláltam, hogy mégiscsak elsőre írtam jól. A kombiban 3 db FM antenna van, az FM1 a hátsó ablak jobb oldalán, az FM2 a hátsó ablak közepén (nézd meg, hogy függőleges szálak is vannak, az pedig nem a fűtés), az FM3 pedig a bal hátsó ablakban. Az AM antenna van a spoiler-ben. Linkelek hozzá egy leírást:

Antenna manuál

Ja még valami: az FM antennához nem kell koax, egy mezei drót is megteszi.

Üdv






Szia!
Azt a linket sajna nem tudom megnyitni, de érdekelne nagyon. Bitangul el van ez az antenna kérdés bonyolítva, nagyon nem látok tisztán ebben. Mint írtam korábban a gyári magnós fejegységen tuti nincs az a csatlakozó, amit lefényképeztél a Businessen. Az én CD (Business) rádiómat már beraktam, lehet, hogy azon is van olyan csati, de nem emlékszem rá. Kábel viszont biztosan nincs hozzá, viszont a korábban belinkelt RealOM rajzon pedig látható, hogy megy oda vezeték és az oldalt lévő fekete dobozra 3db koax csatlakozik, az enyémen meg csak 2db van, nincs is több csatlakozó rajta.
hil

Közben sikerült megnyitnom a linket, amit nagyon köszönök, nagyon jó doksi, már csak gondolkozni kell....
Nagyon Köszi!!!



hil Elküldve: 2015-10-08 15:43 BMW e46 Antenna

asbi írta:
hil írta:

Szia!
Köszi az infót, akkor már közelítünk a megoldáshoz. Már csak zt kéne tudni, hogy az FL. touring bal hátsó üvegén milyen antenna van? Én erre a méretéből adódóan UHF antennára tippelnék, de nem az, mert oda az alatta lévő fekete dobozból egy nem koax kábel megy, tehát esélyes a középhullámú antenna. Ebből a dobozból megy még az 5. ajtó teteje felé egy koax kábel, akkor a spoiler alatt van még egy erősítő és ott lenne az UHF antenna? Nagyon zűrös ez az egész. Igaz is: a távnyitó antennája merre lehet? Az 430MHz-en működik, tehát egészen rövid antennája lehet.
bye: hil



Valahol mintha azt olvastam volna egyszer, hogy az is a spoilerben van, de most nem találom a linket hozzá hirtelen. Vagy a spoiler, vagy a visszapillantó lesz az szerintem.

Csak akkor most merre tovább? Feszegetni már nem merem a műanyag borítást a hátsó ablaknál. Pedig azt hiszem máshogy oda nem lehet eljutni.

Szia!
Akkor összegezve: ha a hátsó oldal ablakban az a valami antenna, akkor az KH antenna lehet, mivel nem koax kábel vezet oda. Amennyiben az URH vétellel (VHF) van bajod, akkor azt felesleges is bántani. Valószínűleg a VHF antenna a hátsó ajtó spoilerben lehet és van ott egy erősítő is. Azt kéne megnézned, hogy kap-e tápfeszt és ha arról lehúzod a koax kábelt mi változik. Ha teljesen elmegy a vétel, akkor a kábel végén lévó csatlakozóba dugj egy jó hosszú drótot, amennyiben így van némi vétel, akkor az ottani ant. erősítő a hibás.
Valaki írta azt, hogy a (gyári)rádió vezérli az ant. erősítőt, én ebbe egyre inkább nem hiszek, mert a rádió környékén nem találtam másik koax kábelt az autómban. Nálam a fekete dobozból megy egy koax előre, a rádióhoz, egy koax a hátsó ajtó felé, egy kábel, amin 12V van és egy fekete vezeték, ami az oldalablak irányában tűnik el.
hil

hil Elküldve: 2015-10-08 14:47 BMW e46 Antenna

asbi írta:

Én viszont most pont ezzel szívok. Gyári Business fejegység, BP-n is alig-alig van vétel, de Érdtől lefele Pécsig a pályán _semmi_. És ezt szó szerint kell érteni
Viszont én azt vettem észre, hogy a bal hátsó ablakban ott van a két kis párhuzamos "antennacsík", illetve ott a képen 6-ossal jelölt kis "dobozka" is. Az üvegben lenne az AM vétel, és a spoilerben a FM? Elkezdtem leszedni az üveget kinyitva a borítást, de sikerült két pöcköt beletörnöm, szóval nem feszegettem tovább. Hogyan tudnék rombolás nélkül közelebb jutni ahhoz az antennához? Illetve mit tudok kezdeni vele egyáltalán?

szerk.: közben visszaolvasva látom, hogy az az antennának látszó valami, mégsem antenna elvileg, csak a spoilerben van. Akkor szépen kimérem egyesével fölfele, hogy minden kap-e áramot, van e valami jel. Aztán max marad az, hogy a fejegység nem tudja vezérelni őket.. Akkor cserés a dolog, vagy javítható?

Üdv





Szia!
Köszi az infót, akkor már közelítünk a megoldáshoz. Már csak zt kéne tudni, hogy az FL. touring bal hátsó üvegén milyen antenna van? Én erre a méretéből adódóan UHF antennára tippelnék, de nem az, mert oda az alatta lévő fekete dobozból egy nem koax kábel megy, tehát esélyes a középhullámú antenna. Ebből a dobozból megy még az 5. ajtó teteje felé egy koax kábel, akkor a spoiler alatt van még egy erősítő és ott lenne az UHF antenna? Nagyon zűrös ez az egész. Igaz is: a távnyitó antennája merre lehet? Az 430MHz-en működik, tehát egészen rövid antennája lehet.
bye: hil

hil Elküldve: 2015-10-08 06:32 BMW e46 Antenna

Turbo73 írta:

Hali

Az autóban 2 erősítő található, az egyik bal oldalt hátul, a másik a tetőben. (oda megy a koax) 3 db FM antenna van, 2 a hátsó ablakban, 1 a bal oldalsóban. Ezek jele belemegy az antenna erősítőkbe, amit a gyári fejegység vezérel a jelerősség függvényében. (Pár hozzászólással korábban kérdeztem, hogy mi az a kimenet a fejegységen. Nem válaszolt senki, de azóta kinyomoztam) Ha gyári fejegységed van, akkor valószínűleg ez a vezérlés nem működik. Ha nem gyári, akkor semmi sem vezérel, így a vétel hol jó, hol rossz. Ilyenkor a megoldás egy hagyományos antenna beszerelése. Ha hasznos volt, nyomj köszönöm-öt.

Üdv


Szia!
Köszi a választ, de ebben érzek némi ellentmondást: a régi autómban(sedan) gyárilag reverse rádió volt, aminek a hátulján csak 1 koax csatlakozás volt. Abba beraktam a gyári CD rádiót, semmi baj nem volt a vétellel. Eladáskor visszacseréltem és a magnós rádió szintén jól működött. Most a touringba is betettem a gyári magnós (amit nem is tudok, hogy jól működött-e)helyére a CD rádiót, plusz koax csati itt sem volt és gyenge a vétel.


hil Elküldve: 2015-10-07 19:32 BMW e46 Antenna

Sziasztok!
Miután sikerült használnom a WDS (ezúton is köszi Tano) és végigböngésztem a vonatkozó részeket, meg az itteni leírásokat nem lettem okosabb, ezért kérdezek: e46 fl touring, nagyon gyenge a rádió vétel. A rádiótól a bal hátul lévő ant erősítőig jó a kábel, tápfeszt kap az erősítő, ha lehúzok akármit arról a dobozról megszűnik a vétel, ebből feltételezem, hogy az az erősítő még jó is lehet. Van az 5. ajtóban is erősítő? Mi lehet az a koax, ami ebből a dobozból kimegy és eltűnik az 5. ajtó irányában?
Ezekre nem jöttem rá a rajzokból,
előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni!
bye:hil

hil Elküldve: 2015-10-07 06:12 Társalgó

Tano írta:
hil írta: Köszi Peti, de sajna így sem működik.
hil


Hi!
A java control panelben (javacpl.exe) a security fülön a kivételekhez hozzá kell adni a "http://www.bmw-planet.com" címet. Ezután a böngészőben rákérdez a futtatásra, leokézod a "run"-ra kattintva és megy. Legalábbis Win7 IE11-ben, illetve újabb Opera böngészőben. Ugyanezen a gépen a régebbi (v1x) Operában nem megy.

Köszi Tano!

hil Elküldve: 2015-10-06 21:26 Társalgó

Bero írta:
hil írta: Sziasztok!
Szükségem lett volna néhány kapcsirajzra, és döbbenten tapasztalatam, hogy az online WDS nem működik.
Tudna ebben segíteni valaki?
Előre is köszi:hil


Épp erről beszéltünk nemrég Tanoval... Nekem se működik,de neki megy pl... Így megtudod nyitni,hil: http://www.bmw-planet.com/diag...se/en/e46/

Üdv: Bero


Köszi Peti, de sajna így sem működik.
hil

hil Elküldve: 2015-10-06 18:38 Társalgó

Sziasztok!
Szükségem lett volna néhány kapcsirajzra, és döbbenten tapasztalatam, hogy az online WDS nem működik.
Tudna ebben segíteni valaki?
Előre is köszi:hil

hil Elküldve: 2015-10-04 16:14 E46 karosszéria, lámpák, indexek

YELLOW írta: valakinek nincs elfekvőben a 3-as elemhez való csavar?

http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=31_0600

és tudná postázni is? vagy jó bele mezei csavar is a csavarboltból?
ha jól látom a 10-es csavarról van szó: M10X35-10.9ZNS3 (bár nem értem most ezt a jelölést... most a 35 csak a hossza lehet, mert ez milyen menetemelkedés? a kötőjel után, gondolom a keménység van megadva. de akkor milyen menetsűrűség kell?)

gyanítom ennek hiánya miatt van fura hang, amit már pár éve hallok. nekem nem tűnt fel, hogy hiányzik.


Szia Y!
Azok sima 10-es csavarok 35mm hosszal (Metrikus normál menetemelkedés) Én cor kivitelben venném, hogy ne rohadjon bele, mert elég szar helyen vannak és akkor már macerás lesz kivenni. Pont ma szereltem le azt a borítást, hogy megtakarítsam.
bye: hil