hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2015-11-02 16:49 Műszerfal kijelzés

Bitu79 írta:
Redrocket írta: Sziasztok,

tegnap Pécs Budapest között félúton a csatolt képen lévő 2 sárga ikon jelent meg.
Találkoztatok már hasonlóval? Valaki Budaörs, Törökbálint, Szfehévár környékén ki tudja nekem olvasni mi lehet a hiba?
Nem az első, álltalában leállítás után ujraindításnál eltűnik. Köszi


Ha hosszan nyomod a gombot,akkor csinál így.
Nyomd meg a dsc gombot,ki kell akkor aludnia.
Ilyenkor van kikapcsolva a dsc,amikor így világít az a 2 ikon.
Ha magától gyulladt ki,akkor sztem mehetsz a szervízbe.

Interneten írják,hogy nagyrészt a rossz kerék fordulatszám érzékelő okozhat ilyet.

Igy cserélik:

https://www.youtube.com/watch?v=MKQ0Lm_jPu4

https://www.youtube.com/watch?v=T4-bopzGaUE

Nem nehéz kicserélni

De lehet elég elsőnek kipucolni őket:

http://www.bmwfanatics.hu/cikk...itasa.html

A közelben ő van:

http://www.bmwfanatics.hu/tagok/szotakdavid.html

Majd nyomj a köszire.
Szia Bitu!
Már ne haragudj de ez a "majd nyomj a köszire" az én szememben kicsit gáz. Ha akarja megköszöni, ha akarja nem, de az mindenképpen az Ő dolga szerintem.

Bocsánat a megjegyzésemért,
bye: hil


















hil Elküldve: 2015-10-30 17:08 Fékjavítás

elgeri írta:

Hm... kopásjelzőt nem cseréltétek automatikusan?

Én nem értek hozzá, de amikor tavasszal cseréltettem a hátsó tárcsákat és pofákat, akkor a szerelőm ragaszkodott hozzá, hogy vigyek (vegyek) új kopásjelzőt is, hiába nem jelzett még be.

Laikusként én is azt hittem előtte, hogy ha még nem aktiválódott, akkor jó a kopásjelző még, de mondom, a szerelőm nem volt hajlandó új nélkül nekikezdeni

Szerk: vagy félreértettem valamit, és cserélve volt a kopásjelzős is, csak az eddig nem jelzett semmit hibát? (Fura is lett volna új fékekkel.)


Szia!
Valóban, ahogyan írtad:"nem értek hozzá"...... A szerelőd azért mondhatta, hogy kell a kopásjelző, mert általában egyben, törés nélkül nem lehet kiszedni. De: ha nincs kopásjelző és a csatijába egy rövidzárat beteszel, akkor el fog tűnni a hibajelzés. A kopásjelző valójában csupán egy rövidzár, amit a tárcsa elkoptat és szakadás lesz, tehát abből adódik a hibajelzés.

Legalábbis e46 esetében


bye:hil


hil Elküldve: 2015-10-29 07:57 Heeelp...!

Bitu79 írta: Megjöttek a cuccok.
Holnap beszerelem őket.
Lepucoltam őket faszányosan.
Egy kérdésem van a ventik kiszedésével kapcsolatban.
Ugye kitekerem a csavarokat,de a venti majd h. fog kijönni?
Simán nem lehet kihúzni ugye a pöckök miatt.
Kicsit felfelé kell nyomni a szellözö alját elől finoman,és úgy húzni kifelé ugye?
Csak mert nem akarok elbaltázni semmit.
Amúgy ez a lamellakiszedés meg hülyeség.
Senki se próbálkozzon vele,mert el fog törni.
Jól írta Hil.




Szia!
A lamellát ki lehet venni törés nélkül, a kedvedért próbáltam ki és sikerült. A középen lévő tekerőhöz csatlakozik egy bowden, amit az utasülés felől alulról ki kell akasztani. Szerintem a tekerőnél kiakasztani macerásabb.
bye:hil

hil Elküldve: 2015-10-25 09:19 Heeelp...!

Bitu79 írta: KASZA Mester-nél bizti van műszerfal szellőző.

http://www.bmwonline.hu/forum/...49b54fbea9

Majd felhívom.
Igazából eléggé parázok szétszedni ezeket
Eléggé nyegleók ezek a műanyagok.


Kaszánál van úgy 8000 pénz. Kiszedéskor nem ott szokott törni, hanem a hátulján lévő pöcök egyike, ami nem látszik, különösebb szerepe nincs is, mert csavarok is fogják

Közben megnéztem: nem kell kiszedni az egész befúvó egységet, azt a tolópöckös lapot előre felé is ki lehet szedni, de mindenképpen a középső tekerő oldalról kell támadni, mert a másik oldalán van beakasztva a függőleges mozgatás.




hil Elküldve: 2015-10-24 20:37 Heeelp...!

Bitu79 írta:

Ózonos cuccost én is néha megteszem.
Évente-kétévente.
Nem írtam,hogy nem fertőtlenítene.
De a port akkor sem távolítja el.
Épp ezért csináltam gőzős pucolást is.
Kárpitokon is,meg mindenhol.
Ez kiviszi a port,és nem marad bent sár.
Bejut mindenhova a gőz is.
Néha kell egy kicsit a tetőkárpitot pucolni utána.
De most már úgy szoktam,hogy leterítem a lyukakat mikroszálas ruhával.
Igy nem megy a dzsuva a tetőkárpitra.
Amúgy ez a hátulról kiszedős dolog felejtős,mert nem lehet hozzáférni úgy a léchez az a baj.
Marad az,hogy veszek bontottat,vagy megpróbálom kipattintani előlről a lécet.
Egy bontottat mindenképp veszek,azon akarok kísérletezni.
Kicsit jött le amúgy a festés.
Csak maximalista vagyok,ezért zavar.
Előző tulaj csaj volt.
Jó hosszú körmökkel...
Lehet ezért volt ott már ilyen,hogy lemállott picit a gyári cucc.
Lehet nem is kéne foglalkoznom vele amúgy
De hát BMW buzi vagyok



Amúgy ilyen gőztisztító:

http://www.mediamarkt.hu/mcs/p...langId=-19



Szia!
Megjelent kérdésed, senki nem válaszolt rá.
Nem azért írtam segítésnek azt amit: előtte elővettem egy ilyen beömlőt. A kedvedért, és, hogy hülyeséget ne írjak, azt szétszedtem és kivettem azt a lefényképezett akármit. Tehát megcsinálhatő, amit nem olvastam, hallottam, stb, hanem megcsináltam, ismétlem a kedvedért!
De most már elég ebből, béketűrő ember hírében állok, de ez már kicsit sok!
Felőlem azzal tisztítod az autódat, amivel akarod én csak tippet adtam, de ha Te esetleg a lángszóróra esküszöl, vagy a nagyolvasztóra, úthengerre, hát lelked rajta, tedd úgy........
bye:hil
ui: ha ilyen kötekedő vagy, akkor ne nagyon számíts mástól sem segítségre.

hil Elküldve: 2015-10-24 20:03 alapjárat leesik, ingadozik

maximusz írta: Üdv mindenkinek!
Csak azert regiztem, hogy elmondjam, ma a szervizben (autoszerelö vagyok) talalkoztunk ezzel az "alapjarat ingadozas melegen" problemaval. Mivel eleg nagy forgalom volt ma is ezert ne kerdezzetek mi volt a Bömös pontos tipusa, mert mar nem emlekszem.Ha dolgozom nekem mind egyforma. Esetleg holnapra megnezem a naploban..

Megvan az auto tipusa, visszakerestem:
316i 2001-es evjarat.


A lenyeg az, hogy a legtömegmeröre illeszkedik egy vastag harmunika plasztik vagy gumiszerü csö, aminek a belsejeben van egy gumi tömitögyürü, vagy inkabb egy lapos gumiszallag, mivel a vastag harmunika nagyobb mint a legtömegmerö !!! Es e nelkül a gumibetet nelkül nem tömitene rendesen !!!
(Hogy a kedves tervezö miert nem talalt maganak jobb elfoglaltsagot? -ne kerdezzetek..)
-nos.. ezt a gumiszallag szerü karikat az elözö szervizben nem vettek eszre, hogy begyürödött mikor a harmunika csövet ratoltak a legtömegmeröre...Csak akkor volt szamunkra is lathato mikor a legtömegmeröröl levettük a csövet es beleneztünk. Itt egy kis falsot szivott...
Ezt a gumit ajanlott szilikon zsirral(a gepzsir ugye a legtöbb gumihoz tilos, mert a gumik bedagadnak, megnyulhatnak töle) vagy szilikon spray-vel összerakni, mert nagyon könnyen begyürödik, kb. olyan vastag mint egy kerekgumi belsö, es kb. 2 centi szeles...esetleg lehet, hogy van olyan auto amiböl mar ki is dobtak sajnos...
A tünet erdekessege, hogy a 2. es az 1. henger santikalt(a 2. volt a legrosszabb), meg a 3. 4. hibatlanul futott a computeres teszt folyaman melegen. A jelenseg csak meleg motornal jött elö.
Magamnak csak ugy tudom megmagyarazni, hogy ameg hideg volt a motor addig dusabb kevereket kapott es a kis fals levegö nem dominalt, miutan pedig melegen normal üzemben szegenyebb kevereket kapott, mar a kis fals levegö is ingadozast okozott.
Hogy miert a 2. es az 1. henger?
Egyreszt ez van közelebb a fals levegöhöz, masreszt a fals levegö valoszinüleg ugy örvenylett, hogy a 2. henger kapta a legtöbbet.

(Amugy a probleman elöttünk mar egy nemetorszagi szerviz 1 honapig dolgozott az auton, es nem vettek eszre mi a hiba... : )
Talan valakinek segitettem az infoval.
Mindenkepp erdemes elöször a levegö utjat vegignezni a legtömegmerö es a hengerfej között, illetve mindent ami illeszkedik a szivotorokhoz, esetleg vakumcsöveket atnezni a legtömegmerö alatt is nehezen eszrevehetö helyen egyes tipusoknal.








Köszi, és ment a köszönöm!!!

hil Elküldve: 2015-10-24 19:58 Heeelp...!

Bitu79 írta:
hil írta:
Bitu79 írta:
hil írta:
Bitu79 írta:

Köszi.

Akkor inkább vegyek bontottba olyat,ami jó állapotú.

Lehet ezt teszem,ha ez a könnyebbik út.

De azt nem gondoltam volna,hogy a gőztől elkezd lejönni róla a festék...

Érdekes módon csak a pöckökről.Többi része is ugyanazzal van gyárilag lefújva,azoknak a részeknek nem ártott a gőz,nem kezdtek el hámlani.

Szóval a gőzös szellőzés ferőtlenítést el kell felejteni,különben úgy jártok,mint én.


Szia!
Az a pöcök gyakrabban van fogdosva, míg a lapok szinte soha, tehát azon megkopott a festék és a gőzöléstől azért jöhetett la. De miért is kel azt gőzzel tisztítani? Szerintem az enyhén nedves áttörlés pont elegendő, a klíma nem attól fúj büdöset, de ez már más téma, oda a hirdetett mindenféle és drága, viszont hosszú távon teljesen alkalmatlan sparyok, csodaszerek helyett ózonos tisztítás a hatásos csupán.

bye:hil



Gőz is fertőtlenít ugyanúgy.És a légjáratokba is bejut ugye,ezért csináltam.

https://www.youtube.com/watch?v=H5Zc45SeJJ0

Eddig egyik autónál sem csinált hasonlót...

A hab és spray sztem is hülyeség,ráadásul befolynak olyan helyre is,ahova nem szabadna,és elmarhatnak dolgokat.




Szia!
Ahol a büdös keletkezik az akár fél méterre is van a beömlő fúvókától, tehát oda gőz már nagy valószínűséggel nem jut el csak víz, ami növeli a bűz keltő hatást és gombásodást. Tehát az a gőzös tisztítás teljesen hatástalan, talán még káros is. Megoldás: ózonos tisztítás Ózon generátorral. Hála Y-nak, nekem már van saját gyártású, kb 9000 Ft-ból.
bye:hil



Az ózonos cucc viszont a port nem fogja neked kiszedni belülről.A gőz viszont igen.

Szia!
Ne vitázzunk tovább, segítség kérésedre legjobb tudásom szerint maximális jószándékkal válaszoltam, hagyjuk ezt a fertőtlenítés kérdést, még annyit hozzátennék, hogy a porból a víz (mert ott ugyan már gőzről nem beszélhetünk) sár lesz, de legyen Neked igazad: az Ózonos tisztítás semmit nem ér, ne is csinálja senki sem!

bye:hil

ui:köszönöm türelmedet és , hogy segíthettem (talán) eredeti problémádban.....

hil Elküldve: 2015-10-24 19:17 Inditozásra nem inditt a kocsi !

Tigi írta: Sziasztok!
Mivel már nincs szerelő a környékemen akinél ne lett volna szegény Bömbillám,ezért landoltam itt nálatok.
Remélem tud valaki segíteni vagy esetleg hallott már hasonlóról.
Egy 2000es évjáratú e46 320d,kombi autómatám van.
A probléma a következő.
Egy teljes motorgenerál után nem nagyon akar indulni
Pontosabban. Reggel hideg motorral nehezen,ha még nincs üzemi hőfokon a víz,akkor,egyáltalán,ha rendesen meleg a víz akkor is nehezen akar indulni.
Voltam diagnosztikán négy helyen. Sehol nemtaláltak semmit.
Voltam külön adagolósnál is de semmi hiba.
Ellenőrizve lett még a légtömegmérő,porlasztók,izzítógyertyák+valami relé,az összes vákumcső,résolajcsövek,üzemanyagcső,ide még beraktak egy nyomástartó szelepet is.
Indításnál fehéres füstöt ereget. Nem fogyaszt sokat,erő is van benne. Csak nem indul.
A szerelőhöz lábán ment be tehát sok alkatrész nem lehet elromolva. Ilyen jelenséget Sosem produkált.
Örülnék ha valaki tudna segíteni,vagy legalább mondana egy hozzáértő szakit. Pes megyei vagyok.
Előre is köszi a válaszokat.

Robi.

Szia!
Csak egy tipp a fehér füstből: lehet, nem volt sikeres a motor generál és befolyik a hengerbe a hűtő folyadék. A fehér füst első menetben erre enged következtetni

hil Elküldve: 2015-10-24 18:44 Heeelp...!

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Valaki megírhatná már hogyan kell, a képfeltöltésig eljutottam, de ott megjelenik rengeteg link, mit kell berakni és hogyan??? Most sikerült végre, bár használhatatlanul kicsi a kép!!!

bye:hil


már megírtam párszor. képfeltöltésnél a legalsó link a jó. a direkt link a képhez, vagy hogy írja.

Szia Y!
Tudom, írtad már. Próbáltam a direkt linket, de csak a link jelent meg az írásban, nem a kép.



mert itt a komment írós részbe rá kell kattintani az eszköztárban a 4. ikonra, ami egy képet szimbolizál és oda kell bemásolni azt a direkt linket.
vagy a [img] [ /img] (a per jel elé nem kell szóköz, csak másképp nem jelenik meg) közé kell betenni a hivatkozás címét, azaz a direkt linket. nekem így van az aláírásban is kép...



Aha, köszi Y!

hil Elküldve: 2015-10-24 18:34 Heeelp...!

YELLOW írta:
hil írta:
Valaki megírhatná már hogyan kell, a képfeltöltésig eljutottam, de ott megjelenik rengeteg link, mit kell berakni és hogyan??? Most sikerült végre, bár használhatatlanul kicsi a kép!!!

bye:hil


már megírtam párszor. képfeltöltésnél a legalsó link a jó. a direkt link a képhez, vagy hogy írja.

Szia Y!
Tudom, írtad már. Próbáltam a direkt linket, de csak a link jelent meg az írásban, nem a kép.

hil Elküldve: 2015-10-24 18:32 Heeelp...!

Bitu79 írta:
hil írta:
Bitu79 írta:

Köszi.

Akkor inkább vegyek bontottba olyat,ami jó állapotú.

Lehet ezt teszem,ha ez a könnyebbik út.

De azt nem gondoltam volna,hogy a gőztől elkezd lejönni róla a festék...

Érdekes módon csak a pöckökről.Többi része is ugyanazzal van gyárilag lefújva,azoknak a részeknek nem ártott a gőz,nem kezdtek el hámlani.

Szóval a gőzös szellőzés ferőtlenítést el kell felejteni,különben úgy jártok,mint én.


Szia!
Az a pöcök gyakrabban van fogdosva, míg a lapok szinte soha, tehát azon megkopott a festék és a gőzöléstől azért jöhetett la. De miért is kel azt gőzzel tisztítani? Szerintem az enyhén nedves áttörlés pont elegendő, a klíma nem attól fúj büdöset, de ez már más téma, oda a hirdetett mindenféle és drága, viszont hosszú távon teljesen alkalmatlan sparyok, csodaszerek helyett ózonos tisztítás a hatásos csupán.

bye:hil



Gőz is fertőtlenít ugyanúgy.És a légjáratokba is bejut ugye,ezért csináltam.

https://www.youtube.com/watch?v=H5Zc45SeJJ0

Eddig egyik autónál sem csinált hasonlót...

A hab és spray sztem is hülyeség,ráadásul befolynak olyan helyre is,ahova nem szabadna,és elmarhatnak dolgokat.




Szia!
Ahol a büdös keletkezik az akár fél méterre is van a beömlő fúvókától, tehát oda gőz már nagy valószínűséggel nem jut el csak víz, ami növeli a bűz keltő hatást és gombásodást. Tehát az a gőzös tisztítás teljesen hatástalan, talán még káros is. Megoldás: ózonos tisztítás Ózon generátorral. Hála Y-nak, nekem már van saját gyártású, kb 9000 Ft-ból.
bye:hil

hil Elküldve: 2015-10-24 17:49 Heeelp...!

Bitu79 írta:

Köszi.

Akkor inkább vegyek bontottba olyat,ami jó állapotú.

Lehet ezt teszem,ha ez a könnyebbik út.

De azt nem gondoltam volna,hogy a gőztől elkezd lejönni róla a festék...

Érdekes módon csak a pöckökről.Többi része is ugyanazzal van gyárilag lefújva,azoknak a részeknek nem ártott a gőz,nem kezdtek el hámlani.

Szóval a gőzös szellőzés ferőtlenítést el kell felejteni,különben úgy jártok,mint én.


Szia!
Az a pöcök gyakrabban van fogdosva, míg a lapok szinte soha, tehát azon megkopott a festék és a gőzöléstől azért jöhetett la. De miért is kel azt gőzzel tisztítani? Szerintem az enyhén nedves áttörlés pont elegendő, a klíma nem attól fúj büdöset, de ez már más téma, oda a hirdetett mindenféle és drága, viszont hosszú távon teljesen alkalmatlan sparyok, csodaszerek helyett ózonos tisztítás a hatásos csupán.

bye:hil

hil Elküldve: 2015-10-24 17:25 Heeelp...!

Bitu79 írta:
hil írta:
Bitu79 írta: http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...79395#p827

Itt azt is írjátok,hogy a szellőző rostélyokat ki lehet venni.

Gondolom akkor a pöcköt is valahogy ki lehet csúsztatni a helyéről.

Gyanítom,hogy a pöcök is csak rá van csúsztatva a vízszintes rolóra csak.

Gondolom két oldalt ki lehet akasztani a vizszintes rolót,és a kis állító pöcök utána már leszedhető róla.

Mert valahogy ugye össze is rakták.

Le akarnám fújni.

Kicsit kopnak,mint írtam.

Ugye ez olcsóbb,mint a komplett bontott,vagy a gyári új.

Fasznak pucoltam meg gőzzel...



Szia!
Most néztem meg egy ilyen darabot. Amennyiben az egységet törés nélkül ki tudtad venni a helyéről, akkor ügyes vagy, menni fog a többi is: hátulról ki kell venni az elzáró csappantyút. Ez még egyszerű művelet: le kell venni az a félköríves fogazott valamit és a csappantyú kivehető. Utána hátulról lapos csavarhúzóval a pöckös terelő hideg/meleg tekerő felőli széle alá benyúlva feszíteni a házat, hogy az a pöckös terelőlap kivehető legyen. Amikor kezedben a terelő, már látni fogod, hogy egy csúszkát kiakasztva melyik irányba lehet letolni a pöcköt a terelőről.
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
Egyébként az egész ház mindenhol meleg elnyomással van összerakva, törés nélkül nem szedhető szét.

Mér nem tudok egy képet sem normálisan felrakni erre a fórumra?????? Biztos bennem a hiba....
Valaki megírhatná már hogyan kell, a képfeltöltésig eljutottam, de ott megjelenik rengeteg link, mit kell berakni és hogyan???

bye:hil







Ház szétszedése nélkül nem lehet kiakasztani a vizszintes lécet amin ugye a pöcök is van?
Csak mert ugye hajlik valamennyire.
Ezután le tudnám fújni azt a kis pöcköt.
Az egészet nem akarnám kiszedni.

Azt a szellőző befúvó egységet mindenképpen ki kell venni hozzá, viszont szétszedni nem kell és nem is lehet. Ha a helyén próbálkozol, akkor biztosan sérülni fug az a lap a feszegetéstől, ami talán zavaróbb lesz, mint a mostani probléma. Éppen ennek az elkerülése miatt kell azt hátúlról támadni, mert a szinte elkerülhetetlen karcolódás így nem lesz látható
bye:hil

hil Elküldve: 2015-10-24 17:03 Heeelp...!

Bitu79 írta: http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...79395#p827

Itt azt is írjátok,hogy a szellőző rostélyokat ki lehet venni.

Gondolom akkor a pöcköt is valahogy ki lehet csúsztatni a helyéről.

Gyanítom,hogy a pöcök is csak rá van csúsztatva a vízszintes rolóra csak.

Gondolom két oldalt ki lehet akasztani a vizszintes rolót,és a kis állító pöcök utána már leszedhető róla.

Mert valahogy ugye össze is rakták.

Le akarnám fújni.

Kicsit kopnak,mint írtam.

Ugye ez olcsóbb,mint a komplett bontott,vagy a gyári új.

Fasznak pucoltam meg gőzzel...



Szia!
Most néztem meg egy ilyen darabot. Amennyiben az egységet törés nélkül ki tudtad venni a helyéről, akkor ügyes vagy, menni fog a többi is: hátulról ki kell venni az elzáró csappantyút. Ez még egyszerű művelet: le kell venni az a félköríves fogazott valamit és a csappantyú kivehető. Utána hátulról lapos csavarhúzóval a pöckös terelő hideg/meleg tekerő felőli széle alá benyúlva feszíteni a házat, hogy az a pöckös terelőlap kivehető legyen. Amikor kezedben a terelő, már látni fogod, hogy egy csúszkát kiakasztva melyik irányba lehet letolni a pöcköt a terelőről.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Egyébként az egész ház mindenhol meleg elnyomással van összerakva, törés nélkül nem szedhető szét.

Mér nem tudok egy képet sem normálisan felrakni erre a fórumra?????? Biztos bennem a hiba....
Valaki megírhatná már hogyan kell, a képfeltöltésig eljutottam, de ott megjelenik rengeteg link, mit kell berakni és hogyan??? Most sikerült végre, bár használhatatlanul kicsi a kép!!!

bye:hil















hil Elküldve: 2015-10-24 11:16 alapjárat leesik, ingadozik

Nostrom0 írta:
jrtom írta:
Nostrom0 írta: Sziasztok! Nekem is ugyan ez a bajom, vacakol az alapjáratom, néha nagyon leesik (ritkán leáll a motor), de csinál olyat is hogy 1200re felpörög. Mostanában egyre gyakrabban, úgy hogy lépnem kell. Abban kérnék segítséget hogy valaki tudna-e ajánlani nekem egy olyan korrekt embert, aki ért hozzá és meg tudja nézni amit kell? Előre is köszönöm!


Sokat segítene a dolgon, ha leírnád merrefele laksz. Valószínüleg falsot szív a motor. A szelepfedél hátsó sarkára megy egy gumi cső az szokott szétmálani, kilyukadni. Nézd meg hátha az a baj.


A címem: BP 9ker Mester utca. (De elgurulok oda ahová kell, ha van aki vállalja!)
Na: Megnéztem azt a csövet amit mondtál, ránézésre illetve tapintásra egészségesnek tűnik. Járó motornál érdemes ezt ellenőrizni? Szerintem is az lehet hogy fals levegőt szívhat valahonnan, csak nem tudom honnan. Van erre valami házi módszer amivel kideríthető mi adhatta meg magát?


Szia!
Nyomkodd meg azt a csövet, ha nem ugrik vissza az eredeti állapotára azonnal, illetve összenyomáskor azt érzed, mintha összetapadna, akkor az a cső belülről már szátmálott, javasolt a csere. Ez a cső együtt van egy gumi vízcsővel, kb 12000Ft. Ha veszel egy megfelelő méretű olaj és benzinálló gumi csövet, akkor az is megteszi és nem kell a hűtőrendszerhez is hozzányúlni. Egyszerűen a kartergáz szelephez menő csövet kiváltod azzal. Esélyes még a kartergáz szelep is.
bye:hil