hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2015-05-08 19:27 biztosítéktábla...

zolibaaa18 írta:
YELLOW írta:
zolibaaa18 írta: Sziasztok lenne 1 ojan kérdésem hogy a hátsó tolató radarom nem pityeg.1ik napról a másikra romlot ell.Mi lehet a baj?Nem e valami bizti bay van,vagy hanyas bizti az övé?


én sem irokk fórumon valami hejesen, de ezt fályt olvassni

hanyas bizti? 24-est nézd meg. vagy az összeset át lehet nézni, nem tudom másnak lehet-e még köze hozzá. esetleg be is ázhatott, voltak mostanában nagy esőzések.


Rendben köszönöm átnézem,meg megnézem a 24-est biztosítékot.Ja és bocsánat a helytelen írásért telefonon írtam.

Szia!
A tolató lámpa működik, világít? Ha nem, akkor a tolató lámpa kapcsoló (esetleg)
hil

hil Elküldve: 2015-05-05 22:12 Autóvásárlás

laci320d írta:

Üdv! Én még tél vége felé jártam náluk, touringot szerettem volna, de csak volna telefonban direkt rákérdeztem hogy minden ok a kiszemelt autóval, persze természetesen, jött a duma!! Aztán mikor oda értünk jött a fekete leves, nem szeretném minősíteni, akkor megtettük az eladó teljes mértékű felháborodására! Mi már alá nem néztünk nekünk elég volt felülről nézni!


Szia Laci!
Mintha itt olvastam volna, hogy nagyon korrekt társaság. Az biztos, hogy jó drágáért adják az autókat és nem is olyan szépek, mint a képeken látható. Valahogy az van bennem, hogy az én 1999-es évjáratú autóm alulról különb állapotban van, mint amiket ott láttam. A valóság az, hogy azért a Bömösért 1,2 milliót sem biztos, hogy adtam volna, mivel alul siralmas volt, csakúgy mint a többi.
hil

hil Elküldve: 2015-05-05 19:52 Autóvásárlás

Sziasztok!
Ma elmentem megnézni az alábbi autót (veszteség 2x128Km):
http://www.hasznaltauto.hu/aut...le-8945875

Első benyomás: kívülről szép volt, na nem patyolat tiszta, de azt nem is vártam, hogy naponta mossák a portékát. Sérülés mentesnek mondták, de szerintem nem volt az, a réteg mérésig nem is jutottam. Az ajtó élek rendben voltak, első sárvédő kerékíven kezdődő rozsdásodás. Minden működött rajta. A műszerfal szépen kivitelezett carbon borítása kissé undort keltett bennem (lehet ízlésficamom van, de ezeket a fóliázásokat utállom, ha olyat akarnék, akkor teli karbonból kéne, nem holmi fólia, bár igényes volt). Kormány borítás eredeti bőr, nem volt nagyon megkopva, nem úgy mint a váltószoknya. A két darab kulcs viszont nagyon kopottas volt, az én 1999-es évjáratú 250000Km-t futott autóm kulcsai újnak hatottak ezekhez képest! Motorban valami kattogott és a gépháztető felnyitásakor a gyönyörűen kisuvickolt motor szépnek tűnt, de egyből észrevettem, hogy a motortér alsó burkolata hiányzik. A kormányműre hanyagul rá volt dobva egy cső végződés, ami a motor hátsó részén tűnt el(???). Az autó belülről szépen ki volt tisztítva, bár az ülések az enyémhez képest nagyon fakók voltak, a csomitér is teljesen tiszta volt. Féktárcsák újnak, de legalábbis keveset használtnak tűntek. Ezután aláfekvés következett: ezt nem kellett volna. annyi rozsdát autón még életemben nem láttam! A hátsó kerékfelfüggesztés bekötési pontjai, diffi és egyéb tartók meró rozsda. A hátsó kipufogó dob (jó horpadás volt rajta), valami flexi csővel volt a csőhöz rögzítve a h. futómű fölött, igazi kókler barkácsnak tűnt. A váltóból dőlt az olaj a kihajtásnál, rendesen olajos volt a kormánygép is.
Eladó kérdezte (de én már nagyon lemondtam erről az autóról ezért is maradt el a rétegmérés) mi a nem tetsző dolog rajta (már nekem volt kellemetlen a dolog)? Nem akartam fikázni, ezért azt mondtam, hogy én N46B20 motorkódú autót keresek, ez meg N42B20. Természetesen szervizkönyv nem volt hozzá.
Még megnéztem ott kb 6 BMW autót (az eladó távollétében), na nem ilyen alaposan, igazából az aljuk érdekelt és igen: mind nem kicsit rozsdás volt!! Beszélgettem az eladóval, ők Németország déli részéből hozzák az autókat és nagyon jók.

Tudom, nem új autót veszek! A festésnél nem feltétlen szempont a gyári fényezés akár 200 mikronig még elfogadom, de azért ez fölött már ne legyen. De a hiányzó borítások meg az a rozsda mennyiség már azért csak-csak kizáró tényező (nekem legalábbis).

Nekem régen is volt egy rögeszmés (már-már betegség)fenntartásom a Német országból behozott autókkal kapcsolatban, a mai vizsgálódás ezt megint csak erősítette. Ezt korábban már kifejtettem, most nem írnám le, de vissza lehet keresni. Ja és a gumik, bár szépen voltak szilikonozva, kuka volt mindegyiken.

Mindezt csak azért írtam meg, hogy segítsek másoknak az autó vásárlásban, hogy minél kevésbé nyúljnak mellé, mert ugye az alját nem szokás nézni...

hil

hil Elküldve: 2015-04-08 17:20 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

nickname írta:
YELLOW írta:
csbalu írta:
YELLOW írta:
e46f4n írta:
Bero írta: Ez nincs össze forrasztva és igen ez lehet baj,persze! Kis ónt forrassz oda és működni fog,felé is van írva hogy melyik a 8.as láb,a melletti a 7-es értelemszerűen! Ha nem vagy biztos benne hogy össze van-e forrasztva nézd meg multiméterrel! Szerintem viszont nincs. Próbáld meg,szerintem menni fog!



Thx! Holnap összeforrasztom! Amúgy minek adnak ki nem összeforrasztott kábelt, ha az összeforrasztott sokkal többet tud mint a nem összerakott?


mert így többért eladható, mintha VAG-COM kábelként árulnák. ugyanis a vw konszern nem használja azt a lábat. ugyanazt a hardvert árulják BMW INAP kábel néven, más borításban.
pl van olyan OBD-II/20Pin átalakító, ami össze van rakva, csak nincsennek felforrasztva a vezetékek a PIN-re nem kell meglepődni ilyen "apróságokon"


Azért az "INPA" kábeleknél van egy kis sebesség különbség is a sima VAG-os kábelhez képest. Nem teljesen ugyan az a kettő, de ha szedtél volna már szét ilyen kábeleket (nem csak VAG-osat amid van) akkor még ha nem is lennél akkora professzor mint amekkorának gondolod magad, látnád hogy van bőven különbség közötte. Mikrokontrolleres illesztés van rajta, a különböző sebességű buszok eléréséhez, stb... Egyébként nem is értem miért vannak gyári interface-ek..... Amikor a VAG-os 300Ft-ért is tudja a Yellow műveknél


én egy szóval nem mondtam, hogy ugyanazt tudja, mint a gyári interface. a sebesség meg otthoni felhasználásnál szerintem mindegy. valahogy nem tűnt fel, hogy bármivel is többet tudna egy az INPA kábelnek nevezett valami, hogy több minden elérhető lenne vele. sőt úgy tűnik ez sem szuperál másképp. persze nincs tapasztalatom, csak az itt olvasottak alapján merem ezt leírni.


Miért kell már megint az észt osztanod Yellow ? Nemrég még litániákat írtál hogy diagolni tudjál, ma meg már szakértő vagy.


Szia!
Most mér (direkt nem helyesen magyarul)kell ez?????
hil



hil Elküldve: 2015-04-08 17:19 Pollen- és légszűrő csere

elgeri írta: Sziasztok

Lassan esedékes az éves kis-szervizelés.
(Sajnos) keveset megyek a kocsival, kb. havi 500 km, bár azt városban.

Kérdés, hogy az egyéves periódus kapcsán az olajat és szűrőjét természetesen cseréltetem.
De elgondolkodtam, hogy kb. 6-7000 km után kellene cserélni lég- és pollenszűrőt is? Vagy az ráér pl. 10-15e km után? Gondolom ezeknél nem az eltelt idő, hanem a megtett út a lényegesebb, nem?! (Persze a fő kérdés, hogy mennyire koszos helyen volt használva, de ez már nem adja magát olyan könnyen.)


Szia!
Pollenzűrő: mióta nejem kimosta a porszívónk szűrőjét és az működőképes maradt, azóta az autóm pollenszűrőjét is mosom (több éve már)és rendesen teszi is a dolgát (csak sokkal olcsóbbért. Ja és az aktívszenes szűrőt is ki szoktam mosni)).
hil

hil Elküldve: 2015-04-08 17:13 légzsák lámpa világít

leroyclub írta: Kitakarították az első 2 ülés kárpitomat, és azóta világít a légzsák visszajelző. Mi lehet az oka? Beázhatott valami? Vagy valamit széthúztak és nem jól tették vissza? Próbáltam alá nézni, de az elsősegély doboz miatt nem láttam sokat. Lehet hogy csak töröltetni kellene a hibakódot és jó lenne?

Szia!
Lehet, hogy a tisztítás során megszakadt az ülés foglaltság jelző. (tudomásom szerint ez az egyetlen légzsák hiba az, ami ha megszűnik a baj, akkor magától elmúlik a hibajelzés). Mindenképpen diaggal meg kéne nézni a bajság okát és azután lehet továbbmenni. Szerintem ezt hiába törölteted...
hil

hil Elküldve: 2015-04-08 16:37 Motorolaj

laleeboy írta:

Az M54B22 nem a legjobban sikerült BMW motor

http://injektor.hu/kezdolap/10...csipegetes

Hátha segít


Szia, Sziasztok!
Valaki meg tudná már mondani a tutit, hogy melyik a jó BMW motor??? Az N40 szar, az N42/46 szar (azt akarok venni és mindenki javasolja helyette az M54-et), de most az sem jó....
A BMW gyárt egyáltalán jó motorokat, mert ezek alapján már kételkedem benne?
Magam részéről az a véleményem, hogy mindegyik motor jó, ha a BMW a nevét adja hozzá és az autóiban alkalmazza. Vagy kéne vennem egy BMW-t, amiből ki kell dobni motort (mert mind szar) és tenni bele egy mondjuk népautó, esetleg Dacia motort???
hil


hil Elküldve: 2015-03-30 20:36 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Whole01 írta: Sziasztok!

Mire érdemes odafigyelni 318i megnézésekkor?
2003as még N42es vagy N 46 os motorral szerelt.
Ha jól tudom N42es.Megbízható jó motorok azok is vagy csak a későbbiek?
Lásd:http://www.hasznaltauto.hu/aut...og-8820760
Vélemény?
Szívesen veszem a hasznos ötleteket.




ez még N42 lesz. d eolvasgass vissza, sokszor le lett már írva. most tényleg nincs energiám ismételni.
link: képek alapján nem egy full extrás, viszont szépnek tűnik kívül/belül. meg van mind a 4db gyári kulcs. viszont (tudom a piac, meg a többi is ennyiért megy) én nem adnám oda ennyiért, csak ha nagyon sürgős lenne és égető. iylen lehet másik autó vásárlás, általában ezt mondják, ha nem igaz, akkor is. vagy ha valami olyan baja van, ami húzós kiadás lenne. mivel 200ezer környéki a km, így valószínű lehet a vezérléssel van valami, vagy cserás lesz. pedig nem drága annyira. persze ez csak tipp. mivel írja, hogy csere ár, ezért valószínű nincs kiszemelt, kicsit olyan mintha szabadulni akar tőle, szinte bármit adhatsz helyette. képek alapján megnézném mindenképp, de valami sántikát érzek.


Szia Y!
Én úgy látom, ez egy autókereskedés hirdetése. Ha cserélni akarsz, akkor sok helyen alapból más az eladó autó ára. Vagyis: a Tiédet áron alul veszik be, a kiszemeltet pedig felárral adják el
hil

hil Elküldve: 2015-03-30 10:08 Motorolaj

elgeri írta:

Hello

Részletesebben mi volt vele a gond?
Hogy lehet észrevenni, hogy rosszul passzol egy olaj a kocsihoz?


Szia!
Részletesen és többször leírtam minden, most nem tenném mégegyszer (bocs)
Röviden: nagymértékű lerakódások több helyen főleg a gyertyákon, pedig a hozzá való motormosó is volt használva az utasítás szerint)
hil

hil Elküldve: 2015-03-29 20:23 Motorolaj

agabor90 írta:
YELLOW írta:
agabor90 írta: Sziasztok!
Milyen motorolajat ajánlanátok M54B25 motorba?
9 éves, 228 ezer km van benne, most vettem az autót szóval nem tudom előzőleg milyen olaj került bele.

Köszönöm a segítséget!


5w-40 BMW LL-04 ajánlásos


Értem, nekem pár közeli ismerősöm javasolta a Xado olajat a revitalizáló tulajdonsága miatt. Erről van valakinek tapasztalata? BMW LL-04 minősítésű.

Szia!
Xado: kétszer volt a motoromban. Először, mert olyan jókat mondtak olvastam róla, másodszor (mert hülye vagyok) és nem hittem saját tapasztalatomnak, hogy milyen szar és káros a motorra. Soha többet, de ez az én véleményem, remélem nem köveznek meg érte! (méghogy beépül a fémbe, én meg Lenin vagyok.....)
hil

hil Elküldve: 2015-03-26 17:03 manuális váltó

laleeboy írta:

Nem igaz hogy csak 5l-es kiszerelésben kapható és az sem hogy csak a márkaszervízben.

Tavaly januárban cseréltettem a váltóban és a difiben is olajat egy olajcserére szakosodott szervízben ( http://www.szakonyikft.hu/ ) kimértek annyit amennyi kell (1,1 l) és annyit is fizettem , sőt még ki is cserélték díjmentesen.

Ja és belevaló olajat tettek bele bele



Szia!
Persze, hogy nem igaz! De mivel nincs kint az, hogy az ország (esetleg Europa, vagy a világ) melyik területén van, feleslegesnek ítéltem megírni, hogy hol lehet beszerezni. Én az NT autónál vettem, ott nem volt igazán drága, kértem 1,2 litert, oszt hoztak elő flakont és abba becsületesen (túlmérve) kimérték.
hil

hil Elküldve: 2015-03-25 17:15 manuális váltó

bani írta: Helló!

318i e46 2000-es évjáratú autómba milyen váltóolajat tegyek? Gyárit, vagy van valami másik alternatíva?

Köszi


Szia!
A válasz rajta van a váltó házán egy címke formájában. Egyébként MFT LT2 nagy valószínűséggel, de azt nagyon nem fogsz kapni csak márkaszervizben és nem olcsó, kb 1,1 liter kell, de csak 5litert tudsz venni!
hil

hil Elküldve: 2015-03-22 17:15 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

e36gaben írta:
hil írta:
e36gaben írta: Sziasztok par honapja csinaltam egy olajcseret.Miota csepeg az olaj belole ketelkedek
Hogy jol sikerult az olajcserem.E36 2000evjaratu 316i compact rol van szo.
Castrol 10W40 es olajat ajanlott bele az autosboltban az elado
Mivel a km 200ezer felett van.es az 5w40 mar vekony lenne bele.
Szoval vegrehajtottam az olajcseret meleg motornal leengedtem az olajat
Utana ovatosan lecsavartam az olajszuro muanyag hazat.Kicsereltem a filtert a dobozaban volt harom gumi o gyuru.aminek persze meg volt a helye az egyik nagyobb az olajszuro hazara ment a masik ketto pedig az olajszuro hazon levo palcara valo amire a filtert kelletthuzni.
Ezekkel nem is volt problema mindent a helyere tettem viszont volt a dobozban egy rez alatetaz olajszuro dobozaban es annak nem talaltam a helyet sehol.Van valakinek tippe. Hogy hova kellett volna rakni es a csepeges lehet e ettol.vagy pedig mas miatt csepeg .

Szia!
Azt a réz alátétet az olaj leeresztő csavarra kellett volna tenni a régi helyett, ugyanis az tömítő alátát. Én 5w30-at tettem volna bele, magam is azzal járok és több Km van az autómban mint Neked. Amire a szerelő hivatkozott az a hideg oldali viszkozítás növeléséről szólt, ezáltal hideg motornál elégtelen lehet a kenés a hidegen sűrű olaj miatt, ebből nagyobb kopások következnek. A motor általában melegen fogyasztja az olajat, akkor pedig az 5w40-et kellett volna beletenni, mivel az melegen sűrűbb. Jó szerelő..... sokan nincsennek tisztában az olaj jelölésekkel, érdemes lett volna visszaolvasnod, mert itt nagyon le van írva ez.
hil





az szep komolyan mondom ha egy szakember nem ert hozza .
Akkor kire bizza az ember?Akkor ezekszerint jol hazavagtam az autot?Kopast mondtal?ezt a fajta kopast hogy veszem eszre?es most mit tudok csinalni vagy te mit tennel a helyembe?


Szia!
Szerelő csinálta az olajcserét? Mert akkor tudnia kéne, hogy a tömítő alátétet hová kell tenni (ha már a dobozban benne van).Semmi nincs elrontva, az az olaj nem azonnal teszi hatását (most melegebb idők jönnek, ne aggódj), a következő olajcseréknél nem kell olyat tenni bele, addig jó az úgy. Én ezért nem cserélném le. Mindig érdemes megnézni a gyár ajánlását, ott 10wxx nem szerepel!
hil

hil Elküldve: 2015-03-22 09:57 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

e36gaben írta: Sziasztok par honapja csinaltam egy olajcseret.Miota csepeg az olaj belole ketelkedek
Hogy jol sikerult az olajcserem.E36 2000evjaratu 316i compact rol van szo.
Castrol 10W40 es olajat ajanlott bele az autosboltban az elado
Mivel a km 200ezer felett van.es az 5w40 mar vekony lenne bele.
Szoval vegrehajtottam az olajcseret meleg motornal leengedtem az olajat
Utana ovatosan lecsavartam az olajszuro muanyag hazat.Kicsereltem a filtert a dobozaban volt harom gumi o gyuru.aminek persze meg volt a helye az egyik nagyobb az olajszuro hazara ment a masik ketto pedig az olajszuro hazon levo palcara valo amire a filtert kelletthuzni.
Ezekkel nem is volt problema mindent a helyere tettem viszont volt a dobozban egy rez alatetaz olajszuro dobozaban es annak nem talaltam a helyet sehol.Van valakinek tippe. Hogy hova kellett volna rakni es a csepeges lehet e ettol.vagy pedig mas miatt csepeg .

Szia!
Azt a réz alátétet az olaj leeresztő csavarra kellett volna tenni a régi helyett, ugyanis az tömítő alátát. Én 5w30-at tettem volna bele, magam is azzal járok és több Km van az autómban mint Neked. Amire a szerelő hivatkozott az a hideg oldali viszkozítás növeléséről szólt, ezáltal hideg motornál elégtelen lehet a kenés a hidegen sűrű olaj miatt, ebből nagyobb kopások következnek. A motor általában melegen fogyasztja az olajat, akkor pedig az 5w40-et kellett volna beletenni, mivel az melegen sűrűbb. Jó szerelő..... sokan nincsennek tisztában az olaj jelölésekkel, érdemes lett volna visszaolvasnod, mert itt nagyon le van írva ez.
hil



hil Elküldve: 2015-03-21 21:01 Műszerfal kijelzés

e36gaben írta: Sziasztok!Olyan problemam lenne hogy van egy e36 316i compact om
Es ma tortent egy olyan meglepo dolog hogy kivillant a sarga olajos kanna
Alatta egy hullamos vonallal gondolom fekfolyadek.menet kozben villant ki.
Megalltam vele gyorsan levettem a gyujtast kivettem a kulcsot is es meg mindig vilagitott.
Rainditottam újra es kialudt. Ez mitol lehetett? A valaszt elolre is koszi.


Szia!
A a sárga lámpa nem a sebesség és a fordulatszám mérő között volt felül (azt hiszem mellette van a refi kék visszajelzője)? Ha igen, akkor az az olajszintre figyelmeztet. Csak az a lámpa csinálja azt, hogy leállítod a motort, kiveszed a kulcsot és egy darabig még világít. Ha megfelelő az olajszint, akkor az olajteknő alján lévő olajszint érzékelő kezd meghalni, aminek cseréjét az olajcserével együtt érdemes megtenni, ugyanis ahhoz le kell engedni az olajat. Ha veszel, akkor csak Hella márkát vegyél, mert a többi rövid életű (ez saját tapasztalat is), a gyári is Hella

hil