Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2011-01-23 21:26 manuális váltó

jrtom írta: Megnézted a flakon alját is?????



Ja, mert kíváncsi voltam: tiszta volt, semmi üledék. Kb 1 hónap után is megnéztem és akkor sem volt semmi az alján.

hil Elküldve: 2011-01-23 21:22 Motorolaj

SirToma írta: Köszi srácok.
1ik este lesz rá lehetőségem megnézem.
A olajdeklinél van ez az érzékelőnek a csatija???


Igen, az alján, bal oldalról érhető el, le kell venni az alsó borátást, három csavar tartja, de a kivételéhez le kell engedni az olajat. A régi tömítéssel semmiképpen ne rakd vissza! Szerintem nem kontakthiba, az van vele, amit előzőleg leírtam, nincs mit nézni rajta, cserélni kell. Kb 15000Ft, utángyártottat ne vegyél, mert az 1 hónapig lesz jó.

hil Elküldve: 2011-01-23 20:42 manuális váltó

Manuális váltóolaj csere: sokmindent olvastam erről a dologról.. pl. a gyári olajat le kell cserélni, meg aki cserélte, annak hogyan nézett ki. Én is cseréltem egy 94-es e36-ban. A leengedés előtt meg lett járatva az autó, majd leengedtem. Szörnyű trutymákot láttam a vödörben. Aztán egy flakonba bele töltöttem és elraktam, hogy majd kidobom. Másnap belenéztem és azt láttam, hogy az az olaj olyan tiszta és szép volt, mint új korában, 16 éve!!!!! Attól volt a leengedéskor olyan borzasztó, mert a fogaskerekek felkeverték, némi levegőt kevertek bele. Láttam mástól is ilyen képeket, tényleg csúf volt, de gondolom senki nem nézte meg mondjuk 2 óra pihenés után. Nekem ezekből az jött le, hogy én nem fogok többé szarakodni a váltó és diff olaj cserével, bele a gyárit, aztán kész, gond letudva. Nem gondolnám, hogy a gyárakban annyira hülyék és hozzá nem értők a tervezők, hogy le mernék írni: élettartamra betöltve. Sok váltón egyébként nincs is betöltő nyílás.

Nem vitának szántam, de döntse el ki-ki, hogy cseréli vagy nem, én nem fogom.

hil Elküldve: 2011-01-23 20:31 Motorolaj

SirToma írta: Sziasztok.

Szerdán azt vettem észre, hogy kivillant a sárga olajoskanna jel.
Néztem olajszintet, töltöttem rá 5.5 dl olajat.
De azóta is ha beindítom, után kivillan a sárga olajoskanna pár másodpercre.
Utána eltűnik. Mi a csöcs lehet srácok???


Rossz az olajszint mérőd! Szétszedtem és a látottak alapján írom a következőket: az olajtérbe benyúló valamiben belül van két lapos lap nyák lemezből, rajta fólia csíkok. A kupakja simán lehúzható róla.Az egyik fűtve van, a másik nem. Amit szétbontottam, annál is az volt a jelenség mint Nálad. Ebben az egyik, gondolom a fűtött nyák meg volt égve. Az egész alján van egy kupak, ami az olajteknő külső részén van, ez lepattintható, ott összezsúfoltan van valami áramkör, amiben szintén szenesedések láthatók. A elmondásokkal ellentétben semmiféle optó érzekelőt nem találtam benne, tehát az olaj minőségét biztosan nem annak átláthatóságával figyeli. Szerintem úgy működik, hogy: az a lapka beleér az olajba, az egyik fel van melegítve, amit az olaj hűt, ebbe gondolom bele van valahogyan kalkulálva a hideg olaj és az üzemmeleg olaj állapota is, és mindkét részen ellenállást mér a rendszer, aminek különbségéből határozza meg az olajszintet. Ez facelift előtti autóban volt, de nem gondolnám, hogy az utóbbi máshogyan lenne csinálva. Mégegyszer hangsúlyozom, hogy opto érzékelőt nem találtam benne. Ezt csak azért, mert korábban volt erről szó, és voltak, akik állították, hogy van benne.
A fentieket nem hallottam, olvastam, stb, hanem szétszedtem megnéztem, láttam (saját szemeimmel) és értelmeztem a látottakat.

hil Elküldve: 2011-01-20 18:09 Ennyit a szervízekrõl!!!

Műszaki vizsga előtt álltam és a kéziféket akartam beállítatni padon a vizsgára, azért volt az NT látogatásom, meg ABS jeladó csere miatt. Takarítás után magam állítottam be a kéziféket mérőórás nyomaték kulccsal és teljesen jó is volt, egyformán fogott mindkettő. A vizsga is megtörtént, az emissziós értékek szerint a legjobb kategóriába kéne kerülnie az autómnak, dehát nem kaphat csak kék matricát, mert ugye ez magyarország. Ebből kifolyólag, új forgalmiért mehetek az okmány irodába, mert tisztelt hatóság elírta a forgalmiban a környezetvédelmi kategória besorolást. Vajon más vizsgahelyen is szóltak volna ezért, vagy feltették volna a pirosat, aztán vigye a paraszt. Az NT Autó a mai látogatásom alkalmával nálam csillagos 5-re vizsgázott, pedig még csak kétszer voltam náluk.

hil Elküldve: 2011-01-20 17:59 ABS-rõl általában

Sziasztok!
Nem is tudom, hová írjam: régóta vacakol az ABS az autóban. Időnként kigyullad az ABS hiba lámpa. Kiolvastam a hibát Carsoft-al és a bal első kerék forgás érzékelőjét írta ki a hiba okaként. Vettem egy bontottat Kasza Mestertől még a nyár elején. A régit nem tudtam kivenni, a csere elmaradt, nagyon ritkán jött elő a hiba. A héten rohadt Audis beláthatatlan kanyarban, záróvonalnál, irdatlan ködben előzött, egyszercsak megjelent előttem a ködből kb 50 m-re tőlem és lekényszerített a padkára, én 60-al mentem. Ha nem Bimmer van alattam, akkor tán ezt a levelet már nem írom senkinek. Azóta folyamatosan világított az ABS hiba jelzés. Kiolvastam a kódot: Carsoft bal első jeladó hiba, INPA, DIS szivattyú szelep tekercset írt ki. Töröltem a hibát, de az maradt. Ma az NT-nél nem kis munkával kicserélték a jeladót, azóta jó minden. Azért írtam mindezt ide a diag topikba, hogy azért az általam is lebecsült Carsoft nem is annyira rossz diag progi, mert a többi kiolvasása alapján a vezérlő elektronikát kellett volna cserélni.

hil Elküldve: 2011-01-16 21:24 kormánymû

czellaia írta: Sziasztok!

Lóg a kormányművem!Az új egy vagyon,tudna valaki javasolni valami probléma
megoldó megoldást.Plusz még ugyan az a problémám mint anubisz,de nekem nem
volt leszedve a kormányom.Azt hiszem a lengő kar cseréje után kezdődőt,de nem biztosMár kétszer voltam futó művesnél,de jobbra vagy balra tart az
autó ha egyenesbe szeretném állítani a kormányt menet közben.

Előre is köszi



Nekem a Teamwork-nál csinálták meg 30K-ért A szerviz értékelések között megtalálod az elérhetőségüket. Valami bizbaszt kellett cserélni a kormányműben, meg utána beállítani. A lengőkar csere nem indokolja azt, hogy ferdén álljon a kormány. Én is küzdöttem ezzel, kb 4 futóművesnél voltam (köztük nagy nevű is volt: Zengő), mindenhová 2x visszamentem, mert nem lett jó, többször már nem volt pofám. Az itt sokak által leszólt NT Autónál ez a beállítás elsőre sikerült. Vajon miért, hiszen nem is a legkorszerűbb mérőpadjuk van?

hil Elküldve: 2011-01-15 06:42 Elsõ lámpák



Bero írta: Még 1 kérdés Lehet kapni xenon szettet pl a xenin.hu-n. az ilyen szetteket be lehet építeni az én gyári H7-es lámpámba? Vagy sok mindent kell cserélni benne ezért? Romlana maga a lámpa? (Megolvad belülről,nem bírja stb..) Amatőr kérdés,de semmit sem tudok erről Új lámpa rohadt drága lenne és ezért érdekelne,mert akkor beleraknám a gyáriba az angel eye-t plusz ezt a xenon szettet,ha ez így megoldható köszi a türelmet és a válaszokat így előre is



Szia Bero! Írtam mailt ebben az ügyben, mert ide nem tudtam belépni, olvasd el

hil Elküldve: 2011-01-11 20:22 Akkumulátor

miniyakuza írta: Tölteni lehet egyébként az eredeti aksit vagy érdemes?


Minden akkumulátort lehet tölteni, de ha korosabb, ha szulfátos és csökkent a tároló képessége, vagy cellazárlatos, akkor már nincs értelme. Bármilyet veszel, szerintem lutri, mert a leghitványabb márka is elmehet 4-5 évig, viszont a legjobb is megpusztulhat 2 év alatt. Ezek a használat módjától is nagyban függenek (mennyi ideig áll használat nélkül, mennyi az indítás, városi vagy országúti forgalom, hogy csak néhány dolgot említsek). Szerintem pénzkidobás túl drágát venni.

Látom, az autód 2006-os, sok esélye már nincs annak az akkumulátornak, ráadásul dizel, ami indításkor jobban igénybeveszi azt.



hil Elküldve: 2011-01-07 21:26 AIR-BAG (légzsák)

DrSzoszi írta: Sziasztok!
Nekem folyamatosan világít a légzsák kijelzőm.
A computer a jobb övfeszítő és az utasülés szenzor hibáját is jelezte.
Akkor most mind a kettőt cserélni kell?? Vagy ha az egyiket kicseréltetem akkor
esetleg a másik hiba is megszűnik??
Tudtok nekem segíteni??
Előre is köszi!


Elsőnek nagyon esélyes az utasülés foglaltság jelző szakadása.

hil Elküldve: 2011-01-07 21:24 Óvakodj a Szarrá....ó Gumisoktól !!! Okulás képpen.

anubisz írta: Amúgy ha legközelebb is lepotyog az ólom vissza vihetem garanciába ingyen centirra ? Bevett szokás ez? Vagy gumisa válogatja? Még a ragasztó is ott marad ahol az ólom volt,le se lehet tagadni. Még szebb látvány,hogy még a fékpor is bele ragad.
Jobb ha megmondom nekik az elején,ha lepotyog vissza hozom.


Egyszer le akartam venni a ragasztott súlyt: nem volt egyszerű, nem is értem, hogyan tud magától leesni. Gondolom a mocsokra volt ragasztva.

hil Elküldve: 2011-01-04 20:58 Óvakodj a Szarrá....ó Gumisoktól !!! Okulás képpen.

YELLOW írta:
Hori írta: jó lenne Tyetyi véleményét is hallani a dologról, de én úgy tudom hogy az rft gumi nem szerelgetős gumi, nekem itt fehérváron ahol gumizzák az elmebeteg kerekeimet ott azt mondták hogy új korában felrakják mikor elkopik ledobják, és közte nincs szerelgetés aki ilyet kér azt elküldik máshová /ha defektes azt a bökögetős vackot használják/ /ja és nem bénák merta bőrözött 20 as felnimet is simán felgumizzák/


ezt mondtam én is. normális hozzáállású gumis elmondja. anno a kadetton mi is cserélgettük (155/80 R13) 3 szerelés után szálszakadásos lett és mind a 4 db. ami egyértelmű a sok szereléstől. mióta a téli is külön felnin van, semmi baj nincs.



Én azért annak a gumisnak beleverném a fejét az általa tönkretett gumiba. Azt viszont felesleges leírni, hogy semelyik guminak nem használ a szezononkénti szerelgetés, ez könnyen belátható, az élettartamát nem gondolnám, hogy meghosszabbítja.

hil Elküldve: 2011-01-02 21:53 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

SirToma írta: Sziasztok.

Szoftverrel lehet nézni porlasztó, turbó, illetve motor állapotot?
Nem siekrült még kábelt vennem.
Valakinél nem lennék jó egy szoftveres állapotfelmérésre?? Persze, nem ingyen gondolom...

Lehet sacc/kábé szinten.
Ha titokban tartod tartózkodási helyedet, akkor ki tud segíteni Neked???

hil Elküldve: 2011-01-01 21:16 Az ilyenek se tesznek jót a BMW-sek megítélésének

kempelen írta:

Pfff a C4 Picasso-s fasz?

"tömm mint"....ez ált. isk. 4. osztály, de nem is ez a lényeg, leszarom...

Hanem hogy mindegy milyen autóban vezetek, a C4 Picasso-sok az egyik legarogánsabb, legtuskóbb faj, ha már álatlánosítunk. Ő pedig milyen büszke...

De ne általánosítsunk! Van mindegyik márkából bőven paraszt.

A legjobb, hogy most takarmányt kapott a sok marha és együtt bőg a réten, a totalcar-on.

Nálam ennél szakadt a cérna(-Dr. Úr, elmehetek?) . Akartam is válaszolni neki, hogy a Citromosokkal azért nincs annyi baj, mert a motor indításának mutatványán sem képesek túl lenni, de inkább hagytam a fenébe.
Ráadásul számomra kevés olyan otromba autó létezik, mint a Picasso. Aki ezt a rondaságot képes megvenni, az talán minősíti is az izlését, gondolkozását. A C4-es meg arra büszke, hogy 10 milliót nyaralt el? Bonyolult észjárás







hil Elküldve: 2011-01-01 19:25 Az ilyenek se tesznek jót a BMW-sek megítélésének

Christine írta: Egyeseknek jól kezdődik az év... http://totalcar.hu/magazin/bol...at_a_toba/


Jók a kommentek is. A nagy magyar irigység......