Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2013-07-04 18:45 Társalgó

ember84 írta: Yellow te nagyon vicces GYEREK vagy!


Szia!
Bocsánat, de ebből nem nagyon jön le, hogy Yellow miért is "vicces GYEREK".
hil

hil Elküldve: 2013-07-04 18:42 Chip tuning

ervin35 írta:
ateszka86 írta: ajánljatok vkit aki tényleg rendesen ért a chiphez... ATC, Kollár Zsolt, Hantos Ricsiék ajánlották Münz Viktort, vagy autokorbel vagy más? most másodjára és utojára szeretném vinni a kocist...köszi a segítséget


Csaó.Látod látod, már a chipelés előtt mondtam hogy vagy az autokorbel-hez vidd vagy az ATC-hez,az autokorbelt nekem is a Mátyás Attila ajánlotta és nem bántam meg,nem netröl szedett programokat töltenek fel, a srác írja és teljesítményt is mér előtte meg utána is! Ha ránk hallgatsz most megúsztad volna ezt a haknit!)


Szia!
Már megbocsáss (Kiskirályfi), de Te még hiszel a tündérmesékben: "a srác írja a programot". Mert a gyárakban egy rakás tökkelütött hülye dolgozik azon, hogy direkt szarul megírt progik legyenek az autókban....

Régóta olvasom már ezt az írás folyamot, nem szoktam mostanában hozzászólni (mert mindig én vagyok a hülye),de most már nem tudtam megállni.
De legjobb, ha kérdezed Robinsont, vagy Mikit (bmw320d4), ők első kézből fogják megmondani a tuti választ.
Bocsánat, ha esetleg sértőt írtam volna, nem állt szándékomban, legyen béke,
bye:hil

hil Elküldve: 2013-06-27 22:20 Segítsetek!

kandracs írta:
hil írta:
kandracs írta: Sziasztok,

Az ABS és a kipörgésgátló sárga ikonja kigyullad a műszerfalon aztán kicsit késöbb eltűnik aztán ujra.(E36 316i)
Mi lehet a probléma? a kerekeket már leszedtem és megnéztem nem e sérült meg az ABS kábelje de nem láttam semmit.

Segítségeteket előre is köszi

Minden jót,

Peti


Szia!
keresd meg vsop14-et, neki volt ilyen gondja (e36)és sikerült lekűzdenie.

hil


köszi


Szia!
Őt inkább a poweren lehet megtalálni. Ugyanaz a gondja volt mint amit Te leírtál, vett bele másik ABS vezérlőt, pontosan úgy rossz volt, aztán a vezérlő dobozban (e36-nál könnyű hozzáférni) a rengeteg rossz forrasztás újra heggelésével megjavult a baj. talán 2 éve már, hogy jó.

hil

hil Elküldve: 2013-06-27 17:12 Segítsetek!

kandracs írta: Sziasztok,

Az ABS és a kipörgésgátló sárga ikonja kigyullad a műszerfalon aztán kicsit késöbb eltűnik aztán ujra.(E36 316i)
Mi lehet a probléma? a kerekeket már leszedtem és megnéztem nem e sérült meg az ABS kábelje de nem láttam semmit.

Segítségeteket előre is köszi

Minden jót,

Peti


Szia!
keresd meg vsop14-et, neki volt ilyen gondja (e36)és sikerült lekűzdenie.

hil

hil Elküldve: 2013-06-26 21:33 Kipuf. rendszer

Pocses írta:
hil írta:
Pocses írta: Hy!

Észrevettem, hogy "cirmog" a középdobom. Van másik amire majd kicseréli lakatos, de csak jövőhét csütörtökre kaptam időpontot.
A kérdésem:
ha vennék középre gázgyorsítós középdobot a gyári helyett azzal műszakin nem problémáznának majd?
Hangsúlyoznám nem amiatt, hogy jobb legyen a teljesítmény mert nem érdekel a "ratyi tuning" csak ez tűnik a legegyszerűbb és talán a legolcsóbb pénztárca barát megoldásnak. Arról nem is beszélve sokkal kisebb az esély rá, hogy ebben is fellazulhatna a belseje azt akkor kezdhetem előröl.....

Szia!
Az a "középdob" nem a katalizátor véletlenül??? Nálam legalábbis biztosan az. 30K szokott lenni a bontott.
hil





Szia!

Nem az a katalizátor, az elöl van, nem pedig a két üléssor között, természetesen alul.






Szia!
Elöl nincsen (legalábbis nekem) semmi. 2 db dob van a rendszerben, egyik középen, az a katalizátor, egy pedig hátul, az a végdob. Nem gondolom, hogy Nálad másképpen lenne.
hil

hil Elküldve: 2013-06-26 16:24 bc

turbopolo írta: sziasztok, valaki tudna küldeni nekem egy kapcsolási rjzot a multikormány beszereléséhez? turbopolo@citromail.hu ra várnám.megnéztem a videót de a lényeg h melyik kábelt kell szétvágni nincs rajta.köszönöm a segítséget


Szia!
Küldtem a gyári install leírást
hil

hil Elküldve: 2013-06-26 16:20 Kipuf. rendszer

Pocses írta: Hy!

Észrevettem, hogy "cirmog" a középdobom. Van másik amire majd kicseréli lakatos, de csak jövőhét csütörtökre kaptam időpontot.
A kérdésem:
ha vennék középre gázgyorsítós középdobot a gyári helyett azzal műszakin nem problémáznának majd?
Hangsúlyoznám nem amiatt, hogy jobb legyen a teljesítmény mert nem érdekel a "ratyi tuning" csak ez tűnik a legegyszerűbb és talán a legolcsóbb pénztárca barát megoldásnak. Arról nem is beszélve sokkal kisebb az esély rá, hogy ebben is fellazulhatna a belseje azt akkor kezdhetem előröl.....

Szia!
Az a "középdob" nem a katalizátor véletlenül??? Nálam legalábbis biztosan az. 30K szokott lenni a bontott.
hil



hil Elküldve: 2013-06-25 21:17 Hűtővíz..:S

Amilo írta:
hil írta:
Amilo írta:

Az alsó szimbólum jelzi:



Szia!
Emlékeim szerint mintha műszert írtál volna és nem lápát, ezért kérdeztem, bár lehet, hogy ezt is rosszul olvastam.....
Ha nem levegős a rendszer és nem folyik sehol sem, akkor lehet, hogy hibás a szint érzékelő. Amikor az bejelez, akkor a szintet nem látod a betöltő nyíláson. Hidegen kell feltölteni, hogy az úszó a megfelelő helyen álljon. Ismétlem: hidegen! Ha túl töltöd és esetleg a sapka szelepe nem nyit ki, hogy leeressze a nyomást, vagy gyorsabban melegedik a folyadék, akkor rossz esetben valahol szétdurran a hűtő. Amennyiben jól beállítottad a szintet hidegen, majd a meleg motornál leveszed a kupakot, akkor az bizony le fog fröcskölni, mert nyomás alatt áll a rendszer.
hil



Nem olvastad rosszul, inkább nem jól értelmezted, de ha te így ismered jobban akkor legyen lámpa.
Ismerem a hőtágulást, és hogy olyankor ingadozhat egy kicsit a vízszint.
kb. 2hete légtelenítették fűtéscsap csere miatt.
Tehát: "elvileg" nem lehet levegős a rendszer.
Hűtővízfolyást nem tapasztaltam.
Hibajelzésnél a szintjelző teljesen leesik és nem is látok vizet a betöltő nyílásban, majd pár perc után szépen visszaáll max-ra. Ebből kiindulva jogos a figyelmeztető jelzés.
Hidegen megfelelő a szint.




Szia!
Lehet, hogy mégiscsak rosszul sikerült a légtelenítés.

Bocs, hogy zavartalak,
hil

hil Elküldve: 2013-06-25 20:46 Hűtővíz..:S

Amilo írta:

Az alsó szimbólum jelzi:



Szia!
Emlékeim szerint mintha műszert írtál volna és nem lápát, ezért kérdeztem, bár lehet, hogy ezt is rosszul olvastam.....
Ha nem levegős a rendszer és nem folyik sehol sem, akkor lehet, hogy hibás a szint érzékelő. Amikor az bejelez, akkor a szintet nem látod a betöltő nyíláson. Hidegen kell feltölteni, hogy az úszó a megfelelő helyen álljon. Ismétlem: hidegen! Ha túl töltöd és esetleg a sapka szelepe nem nyit ki, hogy leeressze a nyomást, vagy gyorsabban melegedik a folyadék, akkor rossz esetben valahol szétdurran a hűtő. Amennyiben jól beállítottad a szintet hidegen, majd a meleg motornál leveszed a kupakot, akkor az bizony le fog fröcskölni, mert nyomás alatt áll a rendszer.
hil

hil Elküldve: 2013-06-25 20:16 Hűtővíz..:S

Amilo írta:
hil írta:
Amilo írta: Üdv!
325CI E46 2001
A minap jelezte a műszerfal hogy alacsony a hűtővízszint. Megnéztem a szintet és tényleg alacsony volt. Ellenőriztem a kocsi alját, de sehol nem találtam folyást. Visszatekertem a kupakot és elgurultam a legközelebbi benzinkútra venni fagyállót. Amikor bele akartam tölteni a folyadékot láttam hogy a vízszint újra a maximumon van. Mitől lehet a hűtővízszint ingadozás? Az első észlelés óta már többször is előfordult.
Az ingadozás meleg motornál jelentkezik.


Szia!
Már megbocsáss, de a hőtágulásról nem hallottál? A hűtő folyadék szintet hidegen ajánlott nézni, Te elmentél a kútra, addigra meleg lett a folyadék, ami ezáltal kitágult, azért volt tele a tartály.
hil



Szia!
Igen, hallottam róla.
Nem hinném hogy normális lenne az a fajta hőtágulás ami üzem meleg motornál egyszer maxon van majd szépen eltűnik belőle a víz olyan szinten hogy a műszer is jelzi.
Serintem kicsit félreértetted a kérdést......

Szia!
Biztosan teljesen félre értettem kérdésedet. A műszer milyen formában jelzi a folyadék mennyiség ingadozását? Csak azért kérdezem, mert a hőmérő kb 70 és 110 fok között pont középen szokott állni. Én feltételeztem (mert az már csak természetes kell, hogy legyen), hogy a hűtő légtelenítése tökéletesen megtörtént. Ebben az esetben , amennyiben nem látsz csöppenést sehol sem, akkor csak a hőtágulás játszhat be. Zárt rendszerről beszélünk!
hil

hil Elküldve: 2013-06-25 20:03 Hűtővíz..:S

Amilo írta: Üdv!
325CI E46 2001
A minap jelezte a műszerfal hogy alacsony a hűtővízszint. Megnéztem a szintet és tényleg alacsony volt. Ellenőriztem a kocsi alját, de sehol nem találtam folyást. Visszatekertem a kupakot és elgurultam a legközelebbi benzinkútra venni fagyállót. Amikor bele akartam tölteni a folyadékot láttam hogy a vízszint újra a maximumon van. Mitől lehet a hűtővízszint ingadozás? Az első észlelés óta már többször is előfordult.
Az ingadozás meleg motornál jelentkezik.


Szia!
Már megbocsáss, de a hőtágulásról nem hallottál? A hűtő folyadék szintet hidegen ajánlott nézni, Te elmentél a kútra, addigra meleg lett a folyadék, ami ezáltal kitágult, azért volt tele a tartály.
hil

hil Elküldve: 2013-06-25 19:51 Motorolaj

YELLOW írta:
szotakdavid írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:

nem érted hawer! a lényeg, hogy honnan tudod, hogy mindegyiket a BMW adja hozzá? erre irányult a cimkenyomtatási irományom... persze ez minden olajra elmondható.


Szia Y!
Nem okoskodni akarok, de ha már tudnak gyártani dobozt, címkét, akkor gondolom a vonalkóddal is megbirkóznak.
A GM olaj az a Dexoz vagy milyen nevű nem is rossz olaj, BMW LL04 minősítése van. Nejem Corsájában nagyon jól használható.
hil



igaz. én még jót most először tőled hallok a GM olajról...


Csatlakozom Hil véleményéhez Opelba tökéletes a GM olaj.


faternak H astrába Castrol Professional Longtec 0w-30-ak voltak rendelve (GM minősítéses). az utolsó alkalommal, már nem német vonalkódos volt, hanem asszem olasz nem akartam visszaküldetni, hát belement. mostanában rosszalkodott az autó, ezért végül hivatalos Opel szervízbe is elkerült, ahol ugye mint már írtam, azt mondták dízel olaj van benne, mert olyan fekete. nem az olajtól lesz fekete, hanem az üzemtől, mármint a dízel üzemű motortól lesz sötétebb az olaj. na mindegy. én még nem néztem meg, de legközelebb Eneos megy az Opelba. mondjuk a fogyasztása megnőtt, a rángatástól, valószínű keverékképzés miatt. mostanában sokat ment hosszútávot, gyanakodom sok volt a kipuf rendszerben a kondenzvíz, mert hosszú ideje csak dolgozni vagy horgászni járt fater. a GM olaj minőségéről opel fanatikusok nyilatkoztak.

Szia Yellow!
Igen, valóban nem volt jó hírük a GM olajoknak.....régebben! Magam is Opeles voltam és megtapasztaltam azokat. Viszont megjelent a Dexos fullsynt olaj, azok már hibátlanok. Magam részéről az a véleményem, hogy az olaj téma rendesen túl van lihegve. Nem rossz a BMW olaj, most Xado van benne, de semmi különbséget nem érzek a BMW olajhoz képest.

Az olajnak meg pont az az egyik dolga többek között, hogy kimossa a mocskot, ne engedje leülepedni, tehát joga, sőt kötelessége elszíneződni. Itt most benzin motorra gondolok, mert a dízelben az olaj színe pár Km után olyan mint a kátrány.

De igazából szinte teljesen felesleges itt akármiről is vitázni, mert úgyis falra hányt borsó az egész. Korábban ki lett tárgyalva az utólagos Xenon vele együtt az ezért járó rendőri basztatás, a napokban meg valaki pont Xenon lámpákat akart venni, természetesen a legggagyibb fajtát, amire pont Te válaszoltál is. Meg valaki áradozott a nevesincs gumiról, kapott is választ, majd megvette az intések ellenére, aztán nemrég írta, hogy szar az egész. Itt a mindenki a maga kárán okul működik vajon? Én is kérdeztem az N42 motorról, igazából érdemben nekem senki nem válaszolt. Akkor minek az egész.....
hil







hil Elküldve: 2013-06-25 18:03 Motorolaj

YELLOW írta:

nem érted hawer! a lényeg, hogy honnan tudod, hogy mindegyiket a BMW adja hozzá? erre irányult a cimkenyomtatási irományom... persze ez minden olajra elmondható.


Szia Y!
Nem okoskodni akarok, de ha már tudnak gyártani dobozt, címkét, akkor gondolom a vonalkóddal is megbirkóznak.
A GM olaj az a Dexoz vagy milyen nevű nem is rossz olaj, BMW LL04 minősítése van. Nejem Corsájában nagyon jól használható.
hil

hil Elküldve: 2013-06-20 19:41 Motorolaj

Neo954 írta:
Stubiflex írta: Castrol 5W-30 van a motorban, minimum szintig. Felönthetem egy liter Castrol, 5W-40-el?


Szia!
Ha minőségben nincs különbség, illetve szintetikus mindkettő akkor szerintem nincs akadálya. Biztos belemegy egy liter a minimum és a maximum szint között? Szerintem nem.
Üdv.:Neo

Sziasztok!
Az pont egy liter
hil

hil Elküldve: 2013-06-20 06:24 M43TU motor

hil írta: Sziasztok!
Lenne egy problémám, amit csak most vettem észre(M43TU motor)a nyitott ablakos autózás következtében: amikor meleg a motor, akkor 1500 és 2000 fordulat között 5.ben mindig megcsörren, mint amikor az ember nem vált vissza időben. Alacsonyabb fokozatban is, de ott nem annyira vehető észre. Hidegen ezt a hangot soha nem tudom előidézni. Egyszer volt torpanás is, aznap diaggal megnéztem és vagy főtengely, vagy vezérműtengely jeladó hiba volt, amit okosan töröltem is és sajnos pontosan nem jegyeztem meg, hogy mi is volt, mert mindkét szó eleje hasonló (crankshaft/camshaft). Ez a beírás azután soha többé nem jött elő. Én a főtengely jeladóra gyanakszom, mert hibakódot az nem szokott beírni. Van folyamatosan még egy beírás:control grid-controlled cooling néven, ez a termosztát fűtés, de nem gondolnám, hogy köze lenne a dologhoz.
Van-e valami ötlet, vagy inkább vegyek bele egy másik motort???
Előre is köszönöm a válaszokat.
bye:hil


Sziasztok! Semmi ötlet, miért is nem csodálkozom ezen???

hil