kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2011-11-18 10:38 Turbo

Coyote írta:
BarG írta:
halipapa írta: Helló!
Lenne egy témába vágó kérdésem, elképzelhető hogy cserélnem kell a turbóm de még nem biztos, holnap állok neki bontani utána derül ki de addig is felkészülnék minden eshetőségre. Akik már cseréltek nálatok mi vált be utángyártott vagy eredeti Garett?
Nekem egy bótba az gyárira 400.000-at mondtak . Utángyártottra halottam 250.000 Ft-ot. De nem akarok hülye se lenni hogy veszek egy u. gyártottat aztán 2 hét múlva esetleg megadja magát nem tudom mennyire strapák az u. gyártott turbók. Vagy esetleg javítás? És ha javítás hol? Ha pedig vásárlás akkor hol kapok olcsón?
Köszönöm előre is!
halipapa


Utángyártott turbó, ez jóóóó!
Esetleg még vigyázz, nehogy hamisítványt vegyél, mert az az igazi szopás.



Én is morfondíroztam, hogy Sachs vagy Monroe lengéscsillapítót vegyek, végül Sachs lett. Egyik (BMW tulajdonos) ismerősöm hozzászólt: ő nem sajnálná a pénzt az eredeti BMW lengéscsillapítóra. Mondom neki persze, ami a BMW müncheni lengéscsillapítógyárából származik, igaz? Ott van a turbógyár mellett.


Tudomásom szerint a sachs az egyik gyári beszállító. Nagyon nem lőhettél mellé, amikor ezt választottad.

kempelen Elküldve: 2011-11-18 06:48 Szívócsonk-pillangószelep

valter320d írta:
Hello hello kérdésem az lenne hol vetted a vakdugókat és mennyiért? elöre is köszi az infót!



http://swirlflaps.co.uk/

Lehet már rendelni tőlük EU-n belül nyugodtan és küldik is most már ide is.

(de látom neked facelift elötti modell van, abban nincs ilyen dili-szelep)


kempelen Elküldve: 2011-11-18 06:42 kettõstömegü lendkerék

BarG írta:

Van, aki 60-70e-et hajt bele évente ....


Hori kollega is valami minimális kilométerrel vette a sajátját. Ha jól emlékszem 70 és 80 ezer között. Aztán ő inkább a fordítottja, mint én. Szerintem már kétszázat beletett mióta nála van...

BarG írta:

Autót ritkán vesznek az emberek racionálisan - mert akkor kinek lenne peugeot-ja?! Amikor még a dízelek zajosak, füstösek, gyengék voltak, akkor igazán kellett a kompromisszumkészség a megvételükhöz, de az alacsony üzemeltetési költségek miatt sokan meghozták ezt a kényelmetlen döntést. Ma már a dízelek használati szempontból minimum egyenértékűek, ha nem jobbak, ma inkább az elszálló javítási költségek jelentik a dízelek rossz oldalát, ami miatt meg kell fontolni a dolgot.


Annyiban próbáltam jól választani annak idején, hogy legyen jó állapotban az autó és legyen benne ülésfűtés. Magyar viszonylatban az akkori 133 sem volt kevés egy akkori olyan fiatal autón. Legalábbis úgy értem, hogy az itthon kialakult szokások szerint.
Van ismerősöm aki 3 hónaposan vett E60-at és már volt benne 25 ezer.
De szerintem napestig tudna mindenki ilyen-olyan történeteket írni...

De tényleg a témához. Nekem automata van és ezért ez a lendkerék téma nekem nem téma igazából, de egyik barátomnak kézi váltós modellje van.
Ha teljesen ki van nyomva a kuplung akkor daráló hangot hallani és a pedálon is érezni a lüktetést. Viszont ha kissé feljebb emelem, akkor megszűnik ez a jelenség és teljesen szépen vált és nem csúszik.
Azért furcsa ez nekem, mert megszoktam ha beülök egy kézi váltós autóba, akkor kinyomom a kuplungot teljesen és úgy váltok. Itt viszont nem szabad tökig benyomni csak finoman egy darabig és akkor nincs semmi gond.
Engem idegesítene ez a kerregés/darálás, de ő vígan jár vele, mert megszokta hogy nem nyomja tökig a kuplungpedált és így megy is az autó és nem csúszik a kuplungja sem.



kempelen Elküldve: 2011-11-17 19:34 kettõstömegü lendkerék

YELLOW írta:
kempelen írta:

Csak annyit, hogy bő három és fél évesen vettem a sajátomat négy évvel ezelött.

Akkor 133 volt benne, most 159-et mutat az óra. Abba most ne menjünk bele, hogy nekem nem volt érdemes dízelt vennem, mert ez igaz, de akkor ez az autó teljesen szép állapotban volt, különös elvárásaim pedig nem voltak a motort illetően.

Az hogy négy év alatt 26 ezret mentem vele lehet hihetetlen, de igaz.

Nyugodtan mondhatjuk, hogy nyugdíjas éveit tölti már nálam, de engem különösképpen nem érdekel ki mit gondol arról, hogy mennyinek kellene benne lennie és éppen ki melyik sztereotípiának hisz.
Az viszont igaz - már írtam is - hogy kurva felesleges nekem a dízel, de mivel jó állapotban van, nem dobom ki az ablakon csak azért hogy megfeleljek bizonyos vélt elvárásoknak.



múltkorában meg megszóltál, oszt vagy 2000-el mentél többet mint én igaz nekem már 1-2hónap és 5 éve, hogy nálam van
nekem még benyásat is felesleges volt venni, de én sem adnám valós 87ezerrel, iyet úgysem találnék, mást meg nem akarok, csak BMW-t


Az a helyzet, hogy van autó bőven, amivel az apró-cseprő dolgaimat elintézem nap, mint nap. Ezért nem egy autót kell naponta elővenni és abba tekerni a kilométereket. Elnézést kérek, ezt nem úgy értem hogy felvágjak vagy valami (ha esetleg valaki rosszul gondolná) csak azért mondom, mert nem szükséges a használata naponta. Van egy másik benyás autó is, ami márciusban lesz 20 éves kereken és 187 ezernél járok vele. Azt sem tekergette még senki.
Szóval nem akarok senkit bántani, de azért nem mindenki hajt bele évente 30-40 ezret, mert dízel...

kempelen Elküldve: 2011-11-17 19:17 kettõstömegü lendkerék

InsectKiller írta:
tarkanyif írta: én megnézetném a helyedben, mert keveslem a 180 ezret egy 8 éves diesel autóban.
Sokra nem mész vele ugyan, de legalább ha egyszer majd eladod, tiszta lelkiismerettel tudod mondani, ebben ennyi van, vagy nem.
Szervízkönyv lehet okés, de már az sem mindig valódi.Olyat csinálnak, amilyet kérsz.
Egyébként ha v.kinek tetszik egy autó, akkor megveszi úgy is, de legalább tisztában lesz vele, mit vett
az ördög nem alszik!


Szerintem meg a kolléga pont így fogja tudni mondani lelkiismeret furdalás nélkül azt mondani, h ennyi van benne és kész.Ha eladja, ha akarja, akkor vagy elhiszi a leendő vásárló vagy nem. De ha ezek a tényezők vannak jelen, mint amiket olvastam, akkor a leendő vásárló is el fogja hinni, hogy annyi van az autóban, mint amennyi az órában. Szerintem ha valaki nem akarja annyira megnézetni, mert tökéletesen elégedett mindennel, akkor minek is?


Csak annyit, hogy bő három és fél évesen vettem a sajátomat négy évvel ezelött.

Akkor 133 volt benne, most 159-et mutat az óra. Abba most ne menjünk bele, hogy nekem nem volt érdemes dízelt vennem, mert ez igaz, de akkor ez az autó teljesen szép állapotban volt, különös elvárásaim pedig nem voltak a motort illetően.

Az hogy négy év alatt 26 ezret mentem vele lehet hihetetlen, de igaz.

Nyugodtan mondhatjuk, hogy nyugdíjas éveit tölti már nálam, de engem különösképpen nem érdekel ki mit gondol arról, hogy mennyinek kellene benne lennie és éppen ki melyik sztereotípiának hisz.
Az viszont igaz - már írtam is - hogy kurva felesleges nekem a dízel, de mivel jó állapotban van, nem dobom ki az ablakon csak azért hogy megfeleljek bizonyos vélt elvárásoknak.





kempelen Elküldve: 2011-11-17 06:43 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

Lacza írta:

Sziasztok!
Csak hogy jól értem-e: automata állásban van a lámpa, gyújtásra az angel eye kapcsolódik, ha besötétedik, akkor pedig az elalszik és a tompított világít, leállításkor minden elalszik. Így sikerült megoldani? Csak mert fél éve még mindenki dilisnek nézett ebben a topicban, mikor ilyen megoldást kerestem. De ezek szerint mégsem vagyok egyedül


Gampetibi és Coyote kollega egy olyan megoldásról beszéltek, miszerint a gyújtáskapcsoló 2-es pozíciójában kapcsolódik fel az AE. Ebben az esetben amíg a gyújtáskulcsot le nem veszed teljesen az AE világítani fog és nincs hatása a fényszóró automata vagy normál beállítására. Tehát az így beállított AE minden esetben világít, amíg a gyújtáskulcs 2-es vagy annál "nagyobb" pozícióban van.

kempelen Elküldve: 2011-11-17 06:33 lámpa

YELLOW írta:
jons írta:
YELLOW írta:

a kérdésem még mindig adott, hogy a BMW-nél gondoltak erre?

hil, bmw320d4?


csak tudnám, hogy mi a ráknak írok ennyit, ha el sem olvasod.


a linket még nem futottam át, nem volt rá időm, a többiből nem jöttem rá....


Dr. Kovács Károly (a szerző) írja, hogy nincs elég tapasztalat a dimmelt lámpák élettartamra gyakorolt hatására. Ezért szerintem nyugodtan használd a H7-et és saját tapasztalati úton megbizonyosodhatsz mit bírnak. Bár az usa-ban egyes államokban kötelező a drl már régóta és oda a h7-es halogént használták(ják) drl funkcióval, valamint 20%-os fényerővel és eddig ott sem mutatható ki káros hatás az élettartamra vonatkozóan.
Saját véleményem miszerint ahhoz, hogy rövid távon kimutatható legyen a halogéned vajon normál használat miatt vagy a drl funkció miatt égett ki egyéni tapasztalat útján soha nem tehetsz szert.




kempelen Elküldve: 2011-11-15 20:00 Valaki segítsen

anubisz írta: Azért köszi,hogy egy ilyen baromságra írtak egy páran


Nomeg benned van az 'x' faktor(330xi) és lehet a hajtáslánc miatt érzed keményebbnek, mint egy átlagos hátsókerekes.
Bár szerintem is csak túlaggódod.

kempelen Elküldve: 2011-11-15 19:26 Társalgó

YELLOW írta: Talán azon kellene elgondolkozni, hogyan fejlessze jobban a szolgáltatásait, vagy a vevői elégedettséget az illetőnek.


Ez sajnos csak egy ideig megy. Mindig lesz olyan akit ha csontig benyalva szolgálsz ki, akkor sem lesz elégedett.

kempelen Elküldve: 2011-11-15 19:25 Társalgó

hil írta:

Sziasztok!
Csak úgy a köszönömről: kb 20 db B Vectra ABS vezérlő áramkörét javítottam meg már. Ha meg kellett volna venni, akkor 170 000Ft lett volna az ügyfélnek. Én soha nem kértem érte pénzt, mindössze annyit, hogy az odavaló fórumon fizessék be az éves klubtagságit, ami tán 3000 pénz volt. Senki nem fizette be!!!! Ezután soha többé nem javítok meg egyet sem, mert kb 3-4 órás munkát jelent.


100%-ban értelek Hil. Nem te vagy az egyetlen aki így járt és nem is az utolsó...

kempelen Elküldve: 2011-11-15 18:09 au. váltó olaj

dallasz írta:
dallasz írta: Sziasztok,

Most vettem egy 323i 99es.sajnos a valtoja szerviz uzemmodba kapcsolt es nincs hatramenet sem.Valami otlet hogy mi lehet a baj?El vagyok keseredve mert azt mondta egy angol szerelo hogy cserljek valtot....megnezte az olajat de csak annyira hogy van e benne.


Megvan a hibs,de nem tudom hol szerezzem bed clutch az angol neve a szuro felett van egy persely szeru kuplung resz.letortek a fogai es ezert nem valt.ha valki tudja hol lehet beszerezni vagy a magyar nevet azt megkoszonnem!!


Nézd meg itt hogy látod-e egyáltalán a meghibásodott alkatrészt.

Konkrétan nem tudom mire gondolsz, talán a 7-es számú alkatrészre?

Ha a 7-es a nyerő, akkor szerintem rendelj bele egy újat.

Ha nem az, akkor is nézz szét ezen az oldalon és ha nem találod meg a keresett alkatrészt, akkor vidd el egy javítóba, ahol megcsinálják neked szakszerűen vagy sajnos venned kell egy másik váltót.



kempelen Elküldve: 2011-11-14 19:38 Segítsetek!

anubisz írta:
kempelen írta:
Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta: Hali! Ma véletlenül elbénáztam a szerelést és a középső fűtést ahol lehet állítani a hőfokot,irányt stb eltörtem egy lapátot. Nem magát a lapátok,hanem ami tartja és most lötyög! Mit lehet ezzel kezdeni? Csak csere segít? Eléggé idegesít,hogy a többi lapát felfelé áll a legfelső meg lefelé fityeg Akinek van ötlete írjon! Köszi


Milyen lapátot? a rolót? amit zárni lehet,és több részből áll? abból az egyiket?


Amit zárni lehet,igen ami középen van a rádió fölött ugye! Na,annak a felső vízszintes lapátja lötyög! A többi vízszintes lapát alatta jól működik,egyszerre mozognak,de ezt sikerült a tövénél letörnöm gondolom a műanyag pöcöknél! Van ötlet? Van egy olyan érzésem,hogy csere lesz belőle


Ráolvasás és ha az nem segít, akkor cs.




Vedd ki az egészet,és úgy nézd meg,talán meg lehet ragasztani. Egyszer nekem is lötyögött csak a szélső,és csak ki volt pattanva a helyéről az egyik fele.



Valószínűleg az lesz amit anubisz írt. Meg kell nézni a belső oldaláról és ha ki van pattanva, akkor tedd a helyére.

Ha viszont tényleg törve van, akkor én nem ragasztgatnám...

kempelen Elküldve: 2011-11-14 19:08 Segítsetek!

Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta: Hali! Ma véletlenül elbénáztam a szerelést és a középső fűtést ahol lehet állítani a hőfokot,irányt stb eltörtem egy lapátot. Nem magát a lapátok,hanem ami tartja és most lötyög! Mit lehet ezzel kezdeni? Csak csere segít? Eléggé idegesít,hogy a többi lapát felfelé áll a legfelső meg lefelé fityeg Akinek van ötlete írjon! Köszi


Milyen lapátot? a rolót? amit zárni lehet,és több részből áll? abból az egyiket?


Amit zárni lehet,igen ami középen van a rádió fölött ugye! Na,annak a felső vízszintes lapátja lötyög! A többi vízszintes lapát alatta jól működik,egyszerre mozognak,de ezt sikerült a tövénél letörnöm gondolom a műanyag pöcöknél! Van ötlet? Van egy olyan érzésem,hogy csere lesz belőle


Ráolvasás és ha az nem segít, akkor cs.

kempelen Elküldve: 2011-11-13 21:07 Társalgó

jons írta:
kempelen írta:

Nincs hiány egészséges önbizalomban.



egészséges ez még? Én már végstádiumos vagyok! Yellow meg egyenesen a halálból jött vissza, amire nyilván csak ő képes! A hallásáról meg ne is beszéljünk.



Az már szent igaz, hogy Uri Geller elmehet a picsába a tudományával Yellow-hoz képest.

kempelen Elküldve: 2011-11-13 20:57 Társalgó

YELLOW írta:
jons írta:
YELLOW írta:
minden csak nézőpont kérdése...
régi már! egyik tanárunk sokat szopatott ilyenekkel. illetve van egy feladat sor, amit állítólag csak azok tudnak megoldani, akiknek az IQ-juk 140 felett van, ha jól emlékszem.


Hogyne emlékeznél jól hiszen ez természetesen neked sikerült, mint azt mindannyian tudjuk!




hát ez van. annó oskolában országos versenyeken is ilyen stílusú feladatok voltak. pedig mindig utáltam a szöveges feladatokat.


Nincs hiány egészséges önbizalomban.