kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2014-04-07 21:52 Kerékpárszállítás - hogyan?

kempelen írta:
Csacsa12 írta:
kempelen írta: Sziasztok,

Aki kényszerpályán van, mert nincs vonóhorog az autóján annak tényleg a tető vagy a hátsó ajtóra szerelhető jöhet számításba, de vonóhorgosoknak én inkább csak a vonóhorgost ajánlanám.

Minden kiegészítő rajta, három kerékpár tökéletesen elfér.

Egyetlen hátránya tényleg a rendszám cserélgetése, de itthon még egyetlen rendőr sem kötött bele a témába.

Csatlakozó passzol, összes hátul szükséges fényforrás megvan, még a ködzárófény is.

Amitől viszolyog az ember, az ha menet közben a belső visszapillantó tükörbe néz... mert útegyenletlenségen vagy kanyarban táncolnak a kerékpárok kicsit és úgy tűnik, mintha el akarná hagyni őket az ember.

Családnak, nyaraláskor bőven megfelel és a kombiba még fér is más holmi.
Ha már fent vannak a kétkerekűek sem kell aggódni a pakolással, mert lehajtható és rakodható a csomagtérajtó.


Tudtok ajánlani vonóhorgos tartót 4 bringának, amelyik bizonyítottan jó?


Úgy tudom bizonyítottan jó 4 kerékpár szállítására alkalmas vonóhorgos szállítót csak a Thule gyárt.

http://www.adtom.hu/thule-kere...kpartarto/

Mondjuk az ára horror, ha még a negyedik tartót is megveszed hozzá. Viszont használtan szokott lenni igen mérsékelt áron.




Illetve még az Atera termékei közül lehetne választani. Végül is a gyári bmw kerékpárszállítókat az Atera készíti.

http://www.atera.de/_de/products/strada_dl_3.php

Ez is 3+1 változatban létezik.

kempelen Elküldve: 2014-04-07 21:42 Kerékpárszállítás - hogyan?

Csacsa12 írta:
kempelen írta: Sziasztok,

Aki kényszerpályán van, mert nincs vonóhorog az autóján annak tényleg a tető vagy a hátsó ajtóra szerelhető jöhet számításba, de vonóhorgosoknak én inkább csak a vonóhorgost ajánlanám.

Minden kiegészítő rajta, három kerékpár tökéletesen elfér.

Egyetlen hátránya tényleg a rendszám cserélgetése, de itthon még egyetlen rendőr sem kötött bele a témába.

Csatlakozó passzol, összes hátul szükséges fényforrás megvan, még a ködzárófény is.

Amitől viszolyog az ember, az ha menet közben a belső visszapillantó tükörbe néz... mert útegyenletlenségen vagy kanyarban táncolnak a kerékpárok kicsit és úgy tűnik, mintha el akarná hagyni őket az ember.

Családnak, nyaraláskor bőven megfelel és a kombiba még fér is más holmi.
Ha már fent vannak a kétkerekűek sem kell aggódni a pakolással, mert lehajtható és rakodható a csomagtérajtó.


Tudtok ajánlani vonóhorgos tartót 4 bringának, amelyik bizonyítottan jó?


Úgy tudom bizonyítottan jó 4 kerékpár szállítására alkalmas vonóhorgos szállítót csak a Thule gyárt.

http://www.adtom.hu/thule-kere...kpartarto/

Mondjuk az ára horror, ha még a negyedik tartót is megveszed hozzá. Viszont használtan szokott lenni igen mérsékelt áron.

kempelen Elküldve: 2014-04-07 14:47 Kerékpárszállítás - hogyan?

Sziasztok,

Aki kényszerpályán van, mert nincs vonóhorog az autóján annak tényleg a tető vagy a hátsó ajtóra szerelhető jöhet számításba, de vonóhorgosoknak én inkább csak a vonóhorgost ajánlanám.



Minden kiegészítő rajta, három kerékpár tökéletesen elfér.

Egyetlen hátránya tényleg a rendszám cserélgetése, de itthon még egyetlen rendőr sem kötött bele a témába.

Csatlakozó passzol, összes hátul szükséges fényforrás megvan, még a ködzárófény is.

Amitől viszolyog az ember, az ha menet közben a belső visszapillantó tükörbe néz... mert útegyenletlenségen vagy kanyarban táncolnak a kerékpárok kicsit és úgy tűnik, mintha el akarná hagyni őket az ember.

Családnak, nyaraláskor bőven megfelel és a kombiba még fér is más holmi.
Ha már fent vannak a kétkerekűek sem kell aggódni a pakolással, mert lehajtható és rakodható a csomagtérajtó.

kempelen Elküldve: 2014-03-27 16:55 Ülésfűtés - hibák - beszerelés - javítás

Medvedisznoman írta:
kempelen írta:
duend írta:
Medvedisznoman írta:
duend írta:
Medvedisznoman írta:
duend írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok! Vezetőoldalon a háttámlám nem fűt, az ülőlap rendben van. Volna tippetek, hogy hol érdemes elkezdeni a keresgélést? Lehet hogy a stekker csúszott csak szét, vagy valami, azokat merre találom? Külön van egyáltalán stekkere a háttámlának és az ülőlapnak? Köszi előre is a hozzászólásokat!


Szia!

En ugy gondolom, hogy a fütöszäl tört meg! Nem valoszinü, hogy külön lenne stekker az ülölaphoz, es a hättämlähoz is, hisz egyszerre melegit mindkettö... (jol müködö ällapotban )


Köszönöm szépen a gyors választ! Ha a szál törik meg akkor rögtön az egész felület fűtése megszűnik? Nem tudom, hogy hogy van kötve pontosan, de végülis elképzelhető. Foglalkozik valaki ennek a javításával/cseréjével? Nem nyúlnék hozzá, ha nem muszáj, mert félek, hogy kárt teszek a kárpitban, meg hát nem értek hozzá na...



Szerintem nem ugy kell elkepzelni, mint gyerekkorunk karäcsonyfaizzoit, hogyha egy kieg, akkor az egesz nem eg. Többször lättam mär telen olyan hätsoablak fütest, ami csak pär csikban päramentesitett, ott, ahol megtört, nem ment toväbb a "meleg"... Gondolom az ülesfütesnel is ez lehet a helyzet. Lehet, hogy egy hozzäertö megtalälja azt a pontot, ahol megtört, es megtudja forrasztani, erröl mär nem tudok nyilatkozni.


Én is úgy gondolom, hogy nem sorbakötött fűtőszálak vannak, hanem párhuzamosan, így ha egy meg is szakad, a többi attól még fűt. Ha megtalálnám a stekkert, onnan bele lehetne mérni, azzal kicsit előrébb lennék. Szerintem a probléma a betápban lehet inkább.


Nem, en ugy velem, hogy addig füt, amig a szäl serülesmentes, es ahol megtört, onnantol pedig nem füt. A karäcsonyfaizzosat azert irtam, mert szeritnem ha vhol megtörik, attol meg füt, de csak a töresig füt. Remelem a többiek kijavitanak, ha hülyeseget hadovälunk!


A hátlap ülésfűtés csatlakozója az ülés alá van rögzítve. Az ülés nagy csatlakozójába megy közvetlenül az ülőlap csatlakozója és erről van leválasztva egy kisebb csatival a hátlapé. De a lényeg, hogy minden csatlakozó az ülés alatt található.



Köszi szépen! Könnyen hozzáférhető a csatlakozó? Sose néztem még.


Maximálisra kell emelni az ülésmagasságot, bár ez nem 100% megoldás főleg ha nem fér a kezed az ülés alá így sem.
Második lehetőség kicsavarni az ülést rögzítő négy csavart és hátradönteni az ülést. Akkor könnyedén hozzáférsz az aljához.

kempelen Elküldve: 2014-03-27 16:10 Ülésfűtés - hibák - beszerelés - javítás

duend írta:
Medvedisznoman írta:
duend írta:
Medvedisznoman írta:
duend írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok! Vezetőoldalon a háttámlám nem fűt, az ülőlap rendben van. Volna tippetek, hogy hol érdemes elkezdeni a keresgélést? Lehet hogy a stekker csúszott csak szét, vagy valami, azokat merre találom? Külön van egyáltalán stekkere a háttámlának és az ülőlapnak? Köszi előre is a hozzászólásokat!


Szia!

En ugy gondolom, hogy a fütöszäl tört meg! Nem valoszinü, hogy külön lenne stekker az ülölaphoz, es a hättämlähoz is, hisz egyszerre melegit mindkettö... (jol müködö ällapotban )


Köszönöm szépen a gyors választ! Ha a szál törik meg akkor rögtön az egész felület fűtése megszűnik? Nem tudom, hogy hogy van kötve pontosan, de végülis elképzelhető. Foglalkozik valaki ennek a javításával/cseréjével? Nem nyúlnék hozzá, ha nem muszáj, mert félek, hogy kárt teszek a kárpitban, meg hát nem értek hozzá na...



Szerintem nem ugy kell elkepzelni, mint gyerekkorunk karäcsonyfaizzoit, hogyha egy kieg, akkor az egesz nem eg. Többször lättam mär telen olyan hätsoablak fütest, ami csak pär csikban päramentesitett, ott, ahol megtört, nem ment toväbb a "meleg"... Gondolom az ülesfütesnel is ez lehet a helyzet. Lehet, hogy egy hozzäertö megtalälja azt a pontot, ahol megtört, es megtudja forrasztani, erröl mär nem tudok nyilatkozni.


Én is úgy gondolom, hogy nem sorbakötött fűtőszálak vannak, hanem párhuzamosan, így ha egy meg is szakad, a többi attól még fűt. Ha megtalálnám a stekkert, onnan bele lehetne mérni, azzal kicsit előrébb lennék. Szerintem a probléma a betápban lehet inkább.


Nem, en ugy velem, hogy addig füt, amig a szäl serülesmentes, es ahol megtört, onnantol pedig nem füt. A karäcsonyfaizzosat azert irtam, mert szeritnem ha vhol megtörik, attol meg füt, de csak a töresig füt. Remelem a többiek kijavitanak, ha hülyeseget hadovälunk!


A hátlap ülésfűtés csatlakozója az ülés alá van rögzítve. Az ülés nagy csatlakozójába megy közvetlenül az ülőlap csatlakozója és erről van leválasztva egy kisebb csatival a hátlapé. De a lényeg, hogy minden csatlakozó az ülés alatt található.

kempelen Elküldve: 2014-03-12 18:37 bc gomb és ablakemelõ gomb

hil írta:
kempelen írta:
hil írta: Sziasztok!
Nem működik a BC gombom az index kar végén, a kapcsoló ment tönkre, mert erősebben (nagyon erősen) nyomva működik. Kérdezném, hogy szedett-e szét már ilyet valaki, hol van benne a kapcsoló, lehet-e cserélni, vagy új kar szükséges, egyáltalán szét lehet-e szedni ügy, hogy utána össze lehessen rakni? Gondoltam, mielőtt szétbontanám, kérdezek, hátha kapok segítséget.

Köszi előre is: hil


Szia Hil,

Te pont az a türelmes ember vagy, aki meg tudja javítani. Másnak nem is ajánlanám.
A BC gombtól két vékony (egy kék és egy sárga vagy fehér) szál vezeték fut végig a karban a kapcsolóközéprészig.

Ha kiveszed az indexkapcsolót és kicsavarod a kis apró torx csavarjait, akkor finoman szétjön az egész.... szóval ügyes emberek számára javítható, nyugodtan nekifoghatsz.

Ja és a hiba. A két vékony szál egyike egy idő után elszakad, ahogy a két vékony szál átmegy a karból a kapcsolórészbe. Itt mozgatjuk a kart állandóan, amikor indexelünk. Az esetek 99%-ban ez a hiba. Ha szerencséd van akkor nem kell szétpattintani a kar részt és meg tudod toldani a vezetéket.

Sok sikert!




Szia Kempelen!
De régen voltál már itt!!! Köszönöm a segítséget, hétvégén megpróbálom.
hil



Nagyon szívesen!
A szemem rajtatok tartom azért!

Már kétszer is csináltam a haveroknak és most is van itt kettő hetek óta.
De mivel most nem sürgős, olyan patópál urasan készülget.

kempelen Elküldve: 2014-03-12 18:16 bc gomb és ablakemelõ gomb

hil írta: Sziasztok!
Nem működik a BC gombom az index kar végén, a kapcsoló ment tönkre, mert erősebben (nagyon erősen) nyomva működik. Kérdezném, hogy szedett-e szét már ilyet valaki, hol van benne a kapcsoló, lehet-e cserélni, vagy új kar szükséges, egyáltalán szét lehet-e szedni ügy, hogy utána össze lehessen rakni? Gondoltam, mielőtt szétbontanám, kérdezek, hátha kapok segítséget.

Köszi előre is: hil


Szia Hil,

Te pont az a türelmes ember vagy, aki meg tudja javítani. Másnak nem is ajánlanám.
A BC gombtól két vékony (egy kék és egy sárga vagy fehér) szál vezeték fut végig a karban a kapcsolóközéprészig.

Ha kiveszed az indexkapcsolót és kicsavarod a kis apró torx csavarjait, akkor finoman szétjön az egész.... szóval ügyes emberek számára javítható, nyugodtan nekifoghatsz.

Ja és a hiba. A két vékony szál egyike egy idő után elszakad, ahogy a két vékony szál átmegy a karból a kapcsolórészbe. Itt mozgatjuk a kart állandóan, amikor indexelünk. Az esetek 99%-ban ez a hiba. Ha szerencséd van akkor nem kell szétpattintani a kar részt és meg tudod toldani a vezetéket.

Sok sikert!



kempelen Elküldve: 2014-02-27 09:45 Tükör

Bero írta:
kempelen írta:
aeroengine89 írta:
Köszi a gyors választ! azt én is tudom hogy wels környékéről sehogy se mert itt ausztriába nem nagyon vannak bontok és amik vannak azok horror áron dolgoznak én nem is gondolkodok ausztriába ha autó javitásról vagy szerelésröl van szó mert ez itt még itteni fizetés mellet is nagyon nehéz! erre a célra van nekem otthon az aposom meg egy autoszerelö mühely + otthon azért elég sok bonto van ahonnan belehet szerezni a cuccokat csak a bekötésekkel meg a az alkatrészek helyes felhasználásával vannak gondjaim meg hát ugye a programozással mert azt még az aposom sem tudja megcsinálni sajna csak ha valami elromlik cserélni max rádugni a gépre hibakiolvasás szemponjából! A kábelezésről tudnál nekem valamit írni hogy hova mit kell kötni? Bocs hogy sokat kérdezek de még új vagyok a BMW-nél nem rég vettem!


Viszonylag egyszerű kapcsolási rajza van a memória nélküli tükörbehajtásnak.

A bal oldali az egész maga. A jobb oldali rajz, csak azért van, hogy könnyebben megtalálható legyen az DSC/ABS kábelkötegben az az egy szál vezeték, amit rá kell kötni a tükörbehajtásra. Az is csak azért kell, hogy 25km/h felett már ne engedje behajtani a tükröket. Szóval a bal oldalon láthatod, hogy kell a biztosítéktáblából egy pozitív, aztán egy test, egy szál vezeték megy a tükörkapcsolóhoz, egy a már említett DSC/ABS kötegbe és a két tükör maga.

A tükörkapcsolóból a fehér hátsóval rendelkező lesz a megfelelő, a képen jobbról a második. Attól függően, hogy bal vagy jobb kormányos, illetve behajtható vagy nem és memóriás vagy sem, különböztetik meg a tükörállító kapcsolókat. Mégpedig a hátán lévő burkolat színével. Ha angol autóból származik a tükörkapcsoló, az is állítja majd a tükröt, de az alsó tükörválasztó fordítva fog működni. Ha jobbra húzod a pöcköt, a bal oldali tükröt állítja és fordítva...



A kábelt be tudod akkor szerezni hazai bontókban, kell a két első ajtó kábelköteg. Illetve ki kell fűzni a két A oszlop közötti kábelköteget, ami a kesztyűtartó mögé megy. Ez nem lesz túl egyszerű, mert a gyárilag készült behajtható tükrös autóknak egyben van a kábelkötege. De ha tudod mit keresel és hozzáférhető az autó, akkor 20 perc alatt ki lehet fűzni.
A kábelköteg esetén mindegy, hogy angol vagy a kontinensről származik az autó, azt be lehet építeni. Illetve a vezérlőmodul is mindegy, honnét származik.



Ezt majd a kesztyűtartó mögé, a grundmodul alá kell helyezni.

Egy dolog ami a levegőben lóg. A két tükör, amit vehetsz angol autóból is, de ezek pozíciója gyárilag eltér a bal kormányos autókétól, a vezetőülés pozíciójából eredő látószög miatt. Mint említettem korábban is, van aki alátétet és csavart tesz az állítómotor mögé, így változtatva meg a tükörpozíciót. Ez már attól függ milyen autóból szerzed be a behajtható tükröket.

Röviden ennyi. Sok sikert!




Üdv! Szeretnék én is behajtható tükröket,és olvastam hogy másik tükörkapcsoló kell. Nekem a fekete tetejű és fekete aljú van gyárilag az autómban. Nekem most egy új M5 style tükrök vannak az autómban,elektromos,behajthatós,fűthető,kék tükörlapos. Ezen az oldalon néztem http://www.bimmerfest.com/foru...hp?t=39558 és az enyém eszerint nem memóriás és nem elektromosan behajlós. Most akkor,ha én szeretném a behajtható funkciót megcsinálni akkor kell a modul meg a vezetékelés,de milyen színű hátuljú tükör kapcsoló kell nekem? Fehér? Köszönöm!



Szia Bero,

Ha elektromos, memóriás ülést nem akarsz pluszban és csak a tükröt akarod megcsinálni behajlósra, akkor igen a fehér kell. (illetve elméletileg jó lenne a sárga is, de az angol változat és a tükörválasztó kapcsolód fordítva működne, maradj csak a fehérnél)

kempelen Elküldve: 2013-12-16 19:43 Multikormány beszerelése utólag...

Sziasztok,

Aki szeretne vadi új gyári kormányt és még automata vagy SMG váltós az autója, de nem ragaszkodik az M-es kormányhoz:

Azoknak itt egy ebay link

kempelen Elküldve: 2013-12-03 14:20 Társalgó

zoliika írta:
kempelen írta: ..

Szegény Kempelen ,valaki beléd folytotta szót.........


Így volt srácok! Elkezdtem, de már nem tudtam befejezni.

kempelen Elküldve: 2013-12-03 06:30 Társalgó

..

kempelen Elküldve: 2013-12-02 16:31 Fûtõszál

TheMan írta: Sziasztok,

Valakinek volt esetleg Touring-nál (E46), hogy nem működött a hátsóablakfűtés, mert a kábelek eltörtek, vagy mert a csomagtartó kis ablak tömítése "megette" a fűtőszálakat?

Ha igen, akkor szívesen venném ha megosztaná a tapasztalatokat.

Köszönöm szépen.


Szia,

Fel kell nyitni az üveget és ahogy a kédergumi az üveghez ér, vékony áttetsző fóliát kell felragasztani, hogy ha mozog a karosszéria és az üveg, akkor ne dörzsölje szét a fűtőszálakat.

Ha már megtörtént a baj, akkor vagy csere vagy javítás és a fent leírt védelem...

A kábelek a gumiátvezetőben törnek el, azzal sok mindent nem tudsz tenni, csak javítani...

kempelen Elküldve: 2013-12-02 08:42 Társalgó

YELLOW írta:
kempelen írta:
Szemy írta: Meg az alkatreszekben is van különbseg sajnos. Volt szerencsem magyar es nemet BMW markaszervizben is stabilizatorpalcat (Pendelstütze) vasarolni. A nemetorszagi sokkal jobb minösegü volt, mig a magyarorszagi stabilizatorpalcan meg a sorjak is rajta maradtak a megmunkalas utan. Szörnyü volt latni a különbseget, pedig mindkettö eredeti BMW termek volt.

Szemy


Biztosan megéri a BMW-nek Dingolfing-ben a központi alkatrész elosztóban minden cikkszámból akár többet is tartani és külön polcon jelölni, hogy a 34210345678 alkatrészből ha Stuttgart-ba rendelték, akkor a kettes polcról vedd le Hans, de ha a magyarok kérték, akkor figyelj ott van ugyanaz a cikkszám külön polcon, de az a négyes.....

Hö??

Igazából akkor a központi raktár elférne egy helyen, de így mindenből kétszer vagy többször annyit tartanak.... Ez ám a nyugat! fele akkora raktár is elég volna, ha becsületesek lennének....

De most komolyan, ha te Szemy szart vettél akárhol is, akkor az nem a bmw központi raktárából került ki, hanem téged csúnyán átbasztak... mondjuk a kereskedő.
Esetleg tényleg sorjásabbat kaptak, de arról nem az adott piac tehet.


én az ez előtti kommentedre is reagálok.
szerintem nem pont a fényezés a lényeg, mármint ez oylan, hogy szállítás közben sérül, amit esetleg már itthon javítanak. Arra kell gondolni, hogy valószínű nem mindegy merre, miylen útvonalakon, és kik szállítják az autókat. menniyre szarnak bele, milyen szar utakon viszik, esetleg rosszul vannak rögzítve az autók, egymásnak koccolhatnak. az is tény, hogy bizony voltak oylan motorok, gondolok itt az N40-re, amit keelti régiókba, hozzánk és keletebbre, délebbre szállítottak. nem véletlen van sok kín vele, csak azé kellett, hogy legyen ott is vásárló erő, de ahhoz olcsóbbnak kellett lennie, ez volt a motor része, amitől ócsóbb vót. láthattad a képet a szufuklikról a vonat kocsikon parkolva leszedték a kerekeket alátéglázták őket. sérülhet úgy is. tehát nagyobb esély van arra, hogy ezekbe a régiókba, sérülve kerülhet a szalonhoz az autó.
az sincs kizárva, hogy a gyárban kell javítani valamit a kasztnin, ezeket gyűjthetik és mondjuk olyan helyekre szállítják ki, ahol... arról sem szabad elfelejteni, hogy nem minden autót úgy gyártanak, hogy rendelésre, hanem vannak sablonok, amikből x darabot letolnak, egy kaptafára. pl szalon autónak, kiállításokra, flottáknak, aiket úgyis el tudnak adni, iylen olyan kedvezménnyel. pl elég az hozzé, amikor a H astra megjelent, előtte nagy akciók voltak a G asztrából ami addigra már classic lett. egy időben minden kereskedésben a piros és fehér színűeket lehetett a legolcsóbban megvenni, ezek voltak a legfapadosabbak is, valószínű ezek is raktáron heverő példányok voltak, voltak egyéb színek jobban felszereltek, de drágábbak. akinek mégis olcsóbb kellett, akkor kereskedésen kerezstül csereberéltek egymással. pl nekünk a h astra 2006-ban lett véve a kombi nem sokkal korábban mutatkozott be. kiválasztottuk a színt, sajnos a gyártás ont szünetelt. egy másik városban volt olyan színű autó, amit kinéztünk, lehozatták, sajnos belül a kérpit ilyen fekete répa piros színű volt, de nem nézett ki rosszul (amúgyis méretpontos üléshuzatot varrattunk rá, ajtókon maradt csak a piros) kérdezték megfelel-e, kicsivel tudták olcsóbban is adni, egy számos dolgot az ismerős szervízes diaggal beaktivált rajta, így maradt, mert különben várni kellett volna vagy 1,5 hónapot.

az alkatrészek minősége. dolgoztam már gyárakban. dolgoztam oylanokkal, akik csapágy gyárban, fékbetét, tárcsa gyárban dolgoztak. csapágy, pl ugyanazon a soron készül, sokszor azonos anyagokból, csak a beütés más, és a vevő. tehát csapágy esetében előfordulhat, hogy az olcsóbb márka ugyanolyan jó, mint az SKF, mert tök ugyanaz. konkrétan azt mondták, csak a beütő szerszámot, vagy a gravír szöveget változtatják meg.
azért mert Dingolfingban van egy központ, attól a gyártás számos más országban zajlik. nyílván aki dolgozott hasonló gyárban, vagy ahol gyártanak valamit, van minőségi követelmény. illetve egy határ, hogy mi fér bele. sok esetben a megrendelő gépeivel dolgoznak, de nem mindig, attől függ hogy van szerződés, illetve hogy zajlanak le a próbagyártási foylamatok, stb, lehetne sorolni. vannak tesztek, ha pl van egy kutyacsont lehet németországi gyárban saját géppel, sorjamentesen legyártanak valamit, akkor pl magyarországon gyártva, egy magyar cég mondjuk prés gépeivel, amit elfogadott a megrendelő, a gyártás közben sorjás lehet a termék, de ez a működésében nem befolyásolja, mert a teszteken megfelelt, nem hajlik az anyag, a szilentek jók, bírják az igénybevételt.
mi is gyártunk olyan alkatrészeket, 6-8 éve ugyanazt, napi szinten több ezer lejön a soron, el enm tudom képzelni hova kell ennyi? hol van ennyi autó, ráadásul nem is tömegmárka, ahnem mondjuk pont béjemvé? vagy ennyi pótolkatrész kell? ami olyan, hogy sok mennyiségben kell, azt lehet több helyen gyártják. és akkor jön az amit leírtam. nyílván komoylabb alkatrészek, pl egy légzsákvezérlő, ha megbukik a teszten, hiába egy elelnállást vagy diódát kellene cserélni, nem lehet szigorúan tilos, az elektronika megy a selejtbe. van ahol megengedett a sorja. nyílván nem is egy árban dolgoznak, és nyílván a nagyobb megrendelést az olcsóbbtól van, ha a minőségi követelményeket hozza a meghatározottakon belül.


Yellow,

Legalább néha üthetnél egy entert... hogy lássam van vége is a mondatodnak.

Soha egyik autógyár sem szállít "csak úgy" szalonba sem. Mindet ki kell fizetni. Legtöbbször az adott kereskedőnek vagy az importőrnek. Importőr esetén persze általában az egyik zsebemből átrakom a pénzt a másikba érvényesül, de azt előbb-utóbb a kereskedőtől mindig beszedik. Szóval soha nem gyártanak autót készletre. Ha valahol akármekkora raktárban porosodnak autók, azt a gyárnak már valaki egyszer kifizette.

Igen ritkán, de tényleg előfordulnak sérülések gyártáskor, de nem annyi, hogy abból fikciót lehetne gyártani és nem adhatják oda senkinek - és ezt jó lenne megérteni már - egyrészt mert azt már előre kifizették, másrészt pedig olyan extrákkal készült ami másnak nem kell vagy nem kérte... Ha a sérülés már olyan mértékű esetleg amit nem is éri meg javítni, akkor selejt és majd újragyártják, de az nem hagyja el a gyárkaput.

Ami az N40-et illeti gondolom te is megérted, hogy egy piac van amikor nem vesz fel mást, csak a "viszonylag" régebbi vagy netán nem teljesen modern konstrukciókat. Ez azt hiszem érthető is. Mert egy pancsolós, spórolós, "oldjuk meg okosban" országba minek is adjanak valami modernebb technikát. Egyrészt a piac adottságai miatt belebuknának a garanciás panaszokba, másrészt ha már csak annyit nyertek rajta, hogy olcsóbb az N40 előállítása, attól függetlenül hogy rosszabb e vagy sem, akkor már megjelenik olcsóbb régiókban. Hidd el nem azért adták mert kifejezetten ki akartak a keletiekkel baszni, hanem mert olyan árat kellett kalkulálniuk, amibe csak ez a motor fért bele. Hogy utólag kiforrott e ez a motor vagy sem, főleg szegényebb országokban, az egy külön témát is megérdemel. De akkor sem azért kaptuk, mert jó lesz az ide, hanem mert csóriákim ezt tudják kifizetni.... Ahogy a ford is az ősrégi vas motorját adta még az escortba 1998-ban is, mert ide keletre az volt a legolcsóbb, amivel versenyben tudtak maradni és amit megfizettek az emberek.
Kicsit durva hasonlat, de azt hiszem te is érteni fogod, ha azt mondanám, holnaptól csak 35i-t és 35d-t lehet Magyarországon kapni... Kurva jó, kurva erős, de nem fizeti meg senki. Hát akkor adjunk a magyaroknak 18i-t is, mert azt el tudjuk adni. De azért érzed, hogy a 18i nem szar, csak mert itt nem vesznek annyi 35i-t... ???

Az pedig hogy a perui indiánok útközben, szállítás alatt dobálják a vasuti kocsikat vagy a kamiont, egyértelmű, hogy nem a gyár tehet róla... Nem hiába van/volt a lagermax-nak vagy a höldmayr-nek külön bázisa, hogy a szállítási sérült autókat kijavítva adják tovább a kereskedésekbe... de ez talán azért történt, mert a gyári kifejezetten rosszat küldött? Nem hiszem. Jah hogy úgy álltak fel a rámpára, hogy még a negyedik is elfért gyorsítás közben??? Megesik egy szállító cégnél.

Itt a szállítási kockázat persze csökkenthető, ha közvetlen zárt kocsikba szállítják vasúton az autókat, mint ahogy a győri audiból is indulnak ilyenek. Node az sem olcsó és az autó árába azt is bele kell kalkulálni, míg a célországba ér.

A festés, hamár compact előhozta a hírt, amit hallott igenis fontos annak tudatában hogy a gyárból kerül ki kifejezetten szar festés vagy szállítás közben sérül vagy sérülnek meg autók.. Szerintem ez egyáltalán nem mindegy. Egyszerűen nagyon nagy költségvonzata van és lenne úgy festeni üres karosszériákat, hogy azt tudnák melyik országba kerül majd, anélkül hogy alvázszáma lenne hiszen még azt sem tudjuk hová kerül a vas. Majd csak ha már előkészítették az összeszerelésre...


kempelen Elküldve: 2013-12-02 07:47 Társalgó

BarG írta:
compact írta:
BarG írta: Egy németországban a TÜV-nél dolgozótól azt hallottam, hogy a bmw gyárban külön sorok vannak attól függően, hogy az autót melyik régióba szánják. E szerint van arab/német/oszták vonal a legjobbaknak!, van nyugat eu, meg kelet eu sor. Lehet tippelni, hogy mi hol helyezkedünk el a sorban. Az lenne a kérdésem, hogy hallottatok-e valaha ilyesmiről?!


Ez minden autógyárnál így van, nagyon sokminden függ attól, hogy melyik régióba szánják /gyártják/ az autókat ezért van pl. az eltérő alapfelszereltségek és hogy van olyan ami egy európaiban soha nem létezett a legmagasabb szinten sem, de mondjuk skandináv országoknak alapfelszereltség, stb, stb.




Ha csak erről lenne szó, akkor részemről OK, de mintha minőségügyi különbségtételt emlegetett volna az illető. Másrészt meg az osztrákok miben különböznek tőlünk? Ilyen összehasonlításban - mármint klimatikus, törvényi, stb nem gondolom másnak őket. Sőt a németek se laknak a holdon hozzánk képest.


BarG,

Olyan hogy más piacra más specifikációval olyan tényleg létezik. De ez létezett és létezni fog még sokáig. Az hogy egy autót más piacra gyártanak ettől nem lesz külön sor beállítva, ez nem a 60-as évek. Egy sorban megoldható minden gyártási folyamat. De éppen ezért ettől még nem kap szarabb minőséget egy adott piac, csak más specifikációval készül az autó az adott piac szabályait figyelembe véve. Ez ugye lehet törvény szabályozás vagy éghajlati, földrajzi különbség.
Kétség kívül előfordul, hogy a mi szemszögünkből nem építenek be olyan alkatrészeket, melyeket mondjuk megkap egy német, de ettől még nem lesz a minősége szarabb, főleg nem újrafényezett egy autó. Sokszor inkább hő és hangszigetelő elemeket hagynak ki, más a vezérlés, más a hűtő mérete, satöbbi vagy régebben (ma már nem mert egyik autón sincs és nem csak bmw-ről beszélek) díszcsíkot hagytak le vagy szolidabb kárpit volt az alap....

Mondjuk azt hiszem ez csak a mi nézőpontunkból ilyen aggályos kérdés. Miért is venné mondjuk Magyarországot a bmw a saját piaca bűvkörébe? Annyi autót ad el talán, mint a saját és osztrák piacon? Szerintem te is jobban figyelnél egy akkor piacra, mint a német (amiben ausztria is beletartozik) és mondjuk nem aggályoskodnál azért hogy betegyél mondjuk még két plusz extra hangszigetelő elemet. Egyrészt mert akkor piacon nagyobb a kockázat, másrészt az életszínvonal is más.....

Harmadrészt pedig egyáltalán nem elhanyagolható szempont, hogy azért léteznek importőrök, hogy meghatározzák mit vesz fel az adott piac, erre milyen specifikációt kell létrehozni, az mit bír el és milyen a költségvonzata....
Ha tehát valamit nem találsz az extralistán vagy az autódban a szőnyeget két patent tartja a német négy patent helyett, az azért van, mert a bmw magyarország így határozta meg mi jöhet ide és mi nem. De ezért nem fognak kevesebb festéket fújni az autódra...de lehet mondjuk, hogy több rajta az alvázvédő...(példaként)

kempelen Elküldve: 2013-12-02 07:28 Társalgó

Szemy írta: Meg az alkatreszekben is van különbseg sajnos. Volt szerencsem magyar es nemet BMW markaszervizben is stabilizatorpalcat (Pendelstütze) vasarolni. A nemetorszagi sokkal jobb minösegü volt, mig a magyarorszagi stabilizatorpalcan meg a sorjak is rajta maradtak a megmunkalas utan. Szörnyü volt latni a különbseget, pedig mindkettö eredeti BMW termek volt.

Szemy


Biztosan megéri a BMW-nek Dingolfing-ben a központi alkatrész elosztóban minden cikkszámból akár többet is tartani és külön polcon jelölni, hogy a 34210345678 alkatrészből ha Stuttgart-ba rendelték, akkor a kettes polcról vedd le Hans, de ha a magyarok kérték, akkor figyelj ott van ugyanaz a cikkszám külön polcon, de az a négyes.....

Hö??

Igazából akkor a központi raktár elférne egy helyen, de így mindenből kétszer vagy többször annyit tartanak.... Ez ám a nyugat! fele akkora raktár is elég volna, ha becsületesek lennének....

De most komolyan, ha te Szemy szart vettél akárhol is, akkor az nem a bmw központi raktárából került ki, hanem téged csúnyán átbasztak... mondjuk a kereskedő.
Esetleg tényleg sorjásabbat kaptak, de arról nem az adott piac tehet.