kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2014-12-09 13:55 Díszlécek

SP_323i írta:
b_imi írta:
Methos írta: Sziasztok,

Külső komplett shadow line szett összejött nagy nehezen, visszapillantókkal együtt.

Kérdés:
- Touring hátsó ablak körüli traktusánál lévő díszléc patentnek van-e valamilyen száma. Amik az íves részeket fogják a kasztnihoz. Pár darab el van törve és cserélni kéne. Nem találom sehol.

- Visszapillantót cserélnem kell, mivel a fényes fekete műanyag elem a donorról nem levehető. Nekem motoros a visszapillantó a donor viszont nem. Átpakolható a belsősége egyikből a másikba ?



51138204858


Ez az ajtók körüli vízvetőnek a patentja. A hokiütőt oldalról bedugós patent tartja.



http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=20



kempelen Elküldve: 2014-12-09 13:23 Díszlécek

Methos írta: Sziasztok,

Külső komplett shadow line szett összejött nagy nehezen, visszapillantókkal együtt.

Kérdés:
- Touring hátsó ablak körüli traktusánál lévő díszléc patentnek van-e valamilyen száma. Amik az íves részeket fogják a kasztnihoz. Pár darab el van törve és cserélni kéne. Nem találom sehol.

- Visszapillantót cserélnem kell, mivel a fényes fekete műanyag elem a donorról nem levehető. Nekem motoros a visszapillantó a donor viszont nem. Átpakolható a belsősége egyikből a másikba ?



Csak a tükörmozgatást tudod átpakoni. A motoros behajlást nem, mivel össze van húzva a visszapillantó tükör tengelye és az alatt van a behajló motor... Ha azt szétszeded, már nem teszed össze

kempelen Elküldve: 2014-12-09 13:21 Díszlécek

SP_323i írta:
Methos írta: Sziasztok,

Külső komplett shadow line szett összejött nagy nehezen, visszapillantókkal együtt.

Kérdés:
- Touring hátsó ablak körüli traktusánál lévő díszléc patentnek van-e valamilyen száma. Amik az íves részeket fogják a kasztnihoz. Pár darab el van törve és cserélni kéne. Nem találom sehol.

- Visszapillantót cserélnem kell, mivel a fényes fekete műanyag elem a donorról nem levehető. Nekem motoros a visszapillantó a donor viszont nem. Átpakolható a belsősége egyikből a másikba ?



Én is keresgéltem, de nem találok rá érdemi infót.
Erről lenne szó ha jól sejtem:
http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=791716

Ha cseréled a hátsó vízvezetőt (3. ablak) készítenél fotót a gumikéder aljáról, ami vízszintesen áll?
Ott állunk a bagyi7 kollégával, hogy fogalmunk sincs milyen gumikeret kéne a 3. ablakhoz, hogy a normál matt helyett felkerüljön a fényes fekete keret.
Előre is köszi a fáradozást!


A touring hátsó oldalablak alsó vízszintes díszlécét csak a króm és a shadow line esetében lehet lepattintani. Akinek normál fekete gumikerete van, arra nem megy rá a shadow és vagy a króm... ott ablakot kell cserélni ami ragasztva van.
Persze meg lehet próbálni a gányolást, hogy levágsz a helyén a sima gumiból és megpróbálod valahogy felragasztani a shadow vagy króm keretet.

kempelen Elküldve: 2014-12-08 15:53 Touring hátsó ablaktörlõ

DonJoker írta: Sziasztok!
Hozzáértők segítségét kérném.
E46 touring hátsó ablaktörlő nem működik. A tengely van berohadva, a motor szerencsére még működik. Az autó 1 hete van nálam, szóval megsaccolni sem tudom mióta lehet így.
A leírás alapján próbáltam szétszedni, de egyszerűen nem megy, még az ajtóból sem tudom kiszedni.
Próbáltam csavarlazítóval, WD40-el, ma reggel még Nitrohígítót is csöpögtettem rá, hátha az jobban beszivárog, de sajnos semmi.
Alulról kétoldalt csavarhúzókkal feszítem, felülről ütöm, de semmi.
Nagyon nem merem megütni, mert az üveget féltem.
Van valami ötletetek?


Szia,

Az ajtóból ne is próbáld kiszedni, mert az üvegben van.

Le kell szedned az ablaktörlő lapátot, majd az ablaktörlő lapát alatt van egy nagy anya, azt le kell tekerni a tengelyről. Utána az üveg belső oldalán van két kis kerek fedél. Azt ki kell pattintani és a mögötte lévő anyákat kiszedni és levenni a belső burkolatot...Ha az megvan ott lesz még egy harmadik anya, azt is le kell szedni és utána ki lehet a házat húzni a tengellyel együtt.
Ha az a kezedben van, akkor a tengelyen lesz még egy gyűrű, az levenni és finoman mozgatva kihúzni a tengelyt a helyéről...

Nem nagy örgöngősség, de oda kell figyelni.

kempelen Elküldve: 2014-12-08 15:42 elektromos ablakemelõ_

Bero írta: Sziasztok! Bekötöttem nemrég hátulra is az elektromos ablakot. Utólag is köszönet Tano-nak és kempelennek. Bontott gyári alkatrészekből van,és minden be van építve. A kérdésem,hogy nektek ha le van engedve a hátsó ablak és záráskor nyomva tartjátok a slussz kulcson a zárógombot akkor felmegy a hátsó ablak is vagy csak a két első? A második kérdésem,hogy az első elektromos ablakemelő kapcsolón van egy gomb elvileg ami zárja az összes ablakot,elől is hátul is. Na én,ha benyomom ha nem nekem mindig működik! Mit ronthattam el? Mindent WDS alapján kötöttem és nem tudom mi a hiba. Ja és fel is lett programozva a grund modulba a hátsó ablak plusz becsípődésgátló is. Köszönöm a segítséget előre is!


Becsípődésgátlónál cserélted a két ablakkeretet is?

Nade menjünk sorban:

1. kérdés ->
- igen ha cseréltél grundmodult és ott az SA kódot is feltetted a hátsó ablakemelőnek, akkor a távirányíós kulccsal működnie kell a hátsó ablakoknak is... persze nem egyszerre... elsőként mindig az elsők mennek le és fel és utána a hátsók.

2. kérdés ->
Ezt nem igazán értem most Bero. Mert az első kapcsolókon lévő gyerekzár csak a hátsó ablakokra hat. Az elsőket nem tudod zárni, mert azt amúgy is csak az első kapcsolókkal tudod működtetni.

Esetleg kabrió kapcsolót tettél előre? Azon van olyan kapcsoló mely az öszeset egyszerre tolja fel-le.

Ilyen kapcsolód van elől?


Ez csak a hátsókat zárja.

kempelen Elküldve: 2014-12-04 09:45 E46 Visszahívás?

Sziasztok,

Megtörtént az utasoldali légzsák cseréje.
Az egész 15-20 percig tartott, az ügyfél részére, a többi adminisztrációs munka a képviselet feladata.
2014 08 havi gyártású légzsákot kaptam, az első pár darab nemrég érkezett, meg amit még augusztus végén rendeltek meg.

kiegészítésképpen:
Akit érdekel a dolog mindenképpen alvázszámmal együtt érdeklődjön, mert nem minden E46 érintett.
Az új légzsákot regisztrálják az alvázszámhoz, a későbbi reklamációk elkerülése végett.
Elvileg a visszahívásnak nincs időbeli korlátja.



kempelen Elküldve: 2014-12-01 18:19 E46 Visszahívás?

Turbo73 írta: Én még októberben voltam a Wallis Motor Pest-nél. Miután regisztrálták az autót, meg felvették a munkalapot, azt mondta az úriember, hogy 2,2 1/2 hét. Azóta sem telefon ,sem email. Az is érdekes, hogy azt mondták még, hogy ez 2 órás munka. Ha nagyon lassan csinálom, akkor kb. 15 perc kicserélni a jobb 1 légzsákot. Egyáltalán van valaki, akinek már sikerült kicseréltetnie?


Csütörtök reggel megyek. Akkor cserélik.

kempelen Elküldve: 2014-11-26 20:50 Mi lehet a baj?

Coyote írta: Szerintetek, tapasztalat alapján mi lehet a gond?

1. nyikorgás a bal hátsó futómű felől rugózáskor, főleg 4 személlyel terhelve. Ez lehet valamelyik szilent esetleg? 2 évesek a lengéscsillapítók, rugó nincs eltörve, nem nagyon tudok másra tippelni.

2. Pár hete alapjáraton remeg a bódé. 2 éve cseréltem kettőstömegű lendkereket, a kuplungon nem érzek remegést, talán ez valami más lesz most - esetleg motortartó bak szét szokott ezekben menni?

Várom az ötleteket, tapasztalataitokat!
Kösuzi


Ráérzel te a dolgokra magadtól is.

kempelen Elküldve: 2014-11-03 17:42 Társalgó

Robinson írta:
nickname írta:
Robinson írta:
csbalu írta:
Robinson írta: Sziasztok,

FULL EXTRÁS FACELIFTES E46-ot keresek Budapesten olyan tulajjal, aki ráérne egy 10 perces fényképezésre (az autódat, nem téged ), és nem bánja, ha cikk készül az autója képeivel

Ok, nem baj, ha nem full extra, de olyanok ne jelentkezzenek, akiknek nincs az autójukban ezek valamelyike, azaz ez a minimum:

- CD-s nagy navi (DVD-s, azaz MK4 naviolvasóval, TV modullal)
- Sport, elektromos, memóriás, fűthető, derék és combtámaszos ülések (minimum félbőr)
- Elektromosan behajtható, fényre sötétedő tükrök
- Esőszenzor
- Automatikus, xenon (gyári, lámpamosóval!) fényszórók (ha van kanyarfény, mégjobb)
- Digitális klíma
- Tolatóradar
- Keréknyomás ellenőrző
- 4 elektromos ablak

Ha ettől többet tudsz mutatni, annak csak jobban fogok örülni

Minél közelebb van a ráncfelvarrás időpontjához (ergo minél régebbi az autó) annál jobb!

Jelentkezés privátban vagy a robinson kukac bmwfanatics.hu email címen,

Köszönöm!



Mindig csak a pornófilm forgatás.


Nincs ilyen?


Nem csodálom, nem a legáltalánosabb extra összeállítás


OK, akkor a kanyarfényt csapjuk le belőle A többi még nekem is megvolt a keréknyomás ellenörzőn kívül. Csak a 16:9-emet már lecseréltem kínaira, az meg nem cikkbe való


Elég szerény az igény. Minden lenne, de egy baj van:

Nem Budapesten.

kempelen Elküldve: 2014-10-24 08:09 Motorolaj

Prof írta:
hld írta: Keresgéltem ez ügyben, beszéltem pár bmw szervizzel is. Igazából mindenki azt mondta ami a kézikönyvben is benne van, hogy 5w30 vagy 5w40 kell bele. Hivatalos dokumentumot nem találtam ami ezt bizonyította volna hogy 10w60 kéne bele, csak pár levelet linkeltek a fórumokon, amiket elvileg a bmw ag válaszolt a 10w60-as kérdésre. Minden esetre érdekes. Én inkább teszem bele az 5w30-at, de köszönöm azért hogy megemlítetted.

A többi szerviz instrukció helytálló?

bmw320d4 írta:
hld írta:
bmw320d4 írta:
hld írta: Hello,

110e km-es 23d-be (dupla turbó, dpf-el), castrol 5w30 vagy 5w40? Mindkettőt ajánlja a kézikönyv. Illetve Castrolból is van legalább jópár fajta (Magnatec, Magnatec Diesel, Edge FST, Edge Titanium FST, Edge Titanium FST Turbo Diesel) mindegy hogy melyiK?

Olajszűrőt minden olajcserénél, levegő és pollenszűrőt minden 2-3-nál olajcserélnél, gázolajszűrőt 3-4-nél elég? Fékolaj pedig 2évente?! Valamit kihagytam?

15.000 km intervallum mellett.

Jó a teóriám?

Köszi a válaszokat!


A 23d-vel vigyázni kell, egyes évjáratba 10W60-as (!) olajat írnak elő.


10w60? Érdekes. Honnan származik ez az információd?



Olvastam a Nagy BMW Könyvben.

Egyébként sok BMW-s oldal is foglalkozik vele, pl:

http://www.auto-treff.com/bmw/...p?t=237432





bmw320d4 fórumozónak is BMW szervize van, és ha valaki kis hazánkba ismeri a márka adottságait akkor ö az első háromba van.

Szerintem fogadd meg a tanácsát, rosszul nem jársz vele.


Ha jól keresünk a neten az első öt 23d olajcserés oldal arról szól, hogy a 2008 szeptember előtti gyártású motorokba 10W60 olaj kell.
bmw320d4 említette az alvázszámot, gondolom éppen ezért.

Ami furcsa, hogy a kézikönyvben egy szó nem esik 5w30 vagy 5w40-ről.
Csak annyi van benne, hogy BMW-LL04 vagy alternatívaként BMW-LL01... biztosan más kiadású kézikönyvet néztem végig.

Viszont olyat még nem olvastam, hogy Miki valami ökörséget akart volna lenyomni itt bármelyikünk torkán...azért én megfontolnám azt a 10w60-at...

kempelen Elküldve: 2014-09-28 07:19 navigáció

csbalu írta:
kempelen írta:
csbalu írta: Annyiban segítsetek nekem kérlek, hogy a gyári navis köteg, pontosan hol megy el a kocsiban? (elől, hátul tudom!)
Az első ülés előtt a szőnyeg alatt jön be és megy fel a monitorhoz mint a retrofit KIT-ben, vagy a műszerfal mögött, a vezető bal lábánál meg be a műszerfalba és így a monitorhoz.

A gyári telefonnak hol vannak elhelyezve a vezérlői? A mostani kábelkötegemben az is benne van így behúzom a helyére azt is. A telefonos rész hogyan megy az autóban és milyen irányokba? A tetőantenna, a mikrofon és a snap in vagy sima BT-s box a könyöklőben megvan, ezeket tudom, de a többi komponenset nem, hogy hol vannak és mivel vannak összekötve.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv
Balu


Szia,

Navigáció ->

ahogy hátulról előrejön a bal oldali küszöb belső felén, a vezetőoldali ülés alatt elkanyarodik jobbra a padlólemez merevítő menetirány felőli oldalán. Ahogy eléri a kardánalagutat, kicsit balra tart és fel, a schaltzentrum és monitor felé. (ahogy a retrofit kábelköteg is)

Telefon ->

A telefonnak egyetlen egy vezérlője van. A touringban leghátul, bal oldalon a hangszigetelő mögött. A navi rechner és a cd tártól épen egy picit előre a hangszigatalő mögött lévő lemez mögé van téve, szóval jól el van dugva.

Onnét megy előre, szintén a bal oldalon és szintén a vezetőülés alatt befordul jobbra, ahogy a navi kötege is. Mikor eléri a kardánalagutat, felmegy a légzsákvezérlőhöz, az előtt átmegy a jobb oldalra, majd ahogy a légzsákvezérlőt elhagyta, élesen jobbra furdul a kézifékkar felé. Ott a snap-in kábele kijön a szőnyeg alól a kartámasznál, a bluetooth antennája elmegy tovább hátra, a hátsó hamutartó alá.

Üdv,



Köszönöm! Nagyon hasznos információk voltak!
Viszont kérdésem lenne még.
1. az alábbi képen van 2 EZ MI? Az elsőt sejtem, hogy a KM órához megy, azt láttam hogy a retrofit KIT-ben is megy oda egy vezeték. (ezt barátomnál kihagyták és nem is mutatja az óracsoporton azt, hogy mikor kell elfordulnia) A másik tippem, hogy mivel HK-s a köteg és kocsi is az lesz, a Schaltzentrumba menne a HK gombhoz. Sajnos annyira benne van a kötegben, hogy nem kezdtem kiméregetni.



2.
Van a tápcsatija az egésznek ami ugye a klímavezérlő/Monitor mögött van. Oda kell még valamit behúznom a biztitáblából?
Lehetséges hogy szerencsés vagyok és nem kell, mert a kocsim gyárilag kisnavis volt csak az előző gazádi közül valaki úgy gondolta hogy azt nem adja hozzá ezért szépen kivágta a köteget. Így lehet hogy nekem nem kell, de ha igen akkor elvileg mit? A navis rendszernek külön biztijei vannak?

A bizti azért is fontos mert HK is lesz a kocsiban aminek ugye a külön erősítője van. Nézegettem természetesen a gyári WDS-t viszont ha itt valaki ért hozzá és összefoglalja nekem akkor az Ő tapasztalataira szívesebben támaszkodom.

Köszi előre is!




Szia,

A két "EZ MI?" közül a kék kis csati a telefonkihangosító mikrofonjának a csatija. Ez a kábelköteg oldalára volt bandázsolva és ebbe megy egy árnyékolt 3 vezetékes kábel, ami felmegy a tetőbe a beltérvilágítás mellé.

A másik "EZ MI?"-t sajnos nem látom rendesen. Úgy tűnik a képről, mint egy levágott szál vezeték. Ami a km órához megy, az gyárilag benne van a kötegben és nem lóg ki egymaga, mint a képen és mint a retrofit szettben. Egy kicsit infóval segíthetnél, ha látod milyen a színe, stb.
A HK kapcsoló vezetéke szintén biztos nem lehet, mert az sárga/fekete és az pont belemegy abba a 8 pin-es tápcsatiba, mely a klímapanelre van pattintva. (ha gyári természetesen)

Ami azt a 8 pines tápcsatit illeti. A dolog nagyon egyszerű. Ha neked az autóban mind a 8-ban van vezeték, akkor semmi dolgod nincs és nem kell a biztosítéktáblából oda vezetni semmit. Általában kettő szokott hiányozni. A HK egy szál vezetéke és a biztosítéktáblától jövő piros/sárga ami a bluetooth ULF modul tápja.

A gyári WDS-ben X322 jelzés alatt találod ezt a csatit.




kempelen Elküldve: 2014-09-26 15:09 navigáció

csbalu írta: Annyiban segítsetek nekem kérlek, hogy a gyári navis köteg, pontosan hol megy el a kocsiban? (elől, hátul tudom!)
Az első ülés előtt a szőnyeg alatt jön be és megy fel a monitorhoz mint a retrofit KIT-ben, vagy a műszerfal mögött, a vezető bal lábánál meg be a műszerfalba és így a monitorhoz.

A gyári telefonnak hol vannak elhelyezve a vezérlői? A mostani kábelkötegemben az is benne van így behúzom a helyére azt is. A telefonos rész hogyan megy az autóban és milyen irányokba? A tetőantenna, a mikrofon és a snap in vagy sima BT-s box a könyöklőben megvan, ezeket tudom, de a többi komponenset nem, hogy hol vannak és mivel vannak összekötve.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv
Balu


Szia,

Navigáció ->

ahogy hátulról előrejön a bal oldali küszöb belső felén, a vezetőoldali ülés alatt elkanyarodik jobbra a padlólemez merevítő menetirány felőli oldalán. Ahogy eléri a kardánalagutat, kicsit balra tart és fel, a schaltzentrum és monitor felé. (ahogy a retrofit kábelköteg is)

Telefon ->

A telefonnak egyetlen egy vezérlője van. A touringban leghátul, bal oldalon a hangszigetelő mögött. A navi rechner és a cd tártól épen egy picit előre a hangszigatalő mögött lévő lemez mögé van téve, szóval jól el van dugva.

Onnét megy előre, szintén a bal oldalon és szintén a vezetőülés alatt befordul jobbra, ahogy a navi kötege is. Mikor eléri a kardánalagutat, felmegy a légzsákvezérlőhöz, az előtt átmegy a jobb oldalra, majd ahogy a légzsákvezérlőt elhagyta, élesen jobbra furdul a kézifékkar felé. Ott a snap-in kábele kijön a szőnyeg alól a kartámasznál, a bluetooth antennája elmegy tovább hátra, a hátsó hamutartó alá.

Üdv,

kempelen Elküldve: 2014-09-01 18:54 Üzemanyagszint-jelzõ hiba

Szasza91 írta: Sziasztok!

A hétvégén új üzemanyag szivattyút kapott az autó, mert elkezdett csökkenni a nyomás. Azóta jötte, már 250 km-t és az utam végén az egyik egyenesben azt vettem észre, hogy az üzemanyag jelző mutató negyed szintről felment fél-re, tehát többet mutat, mint ami benne van.

Tudnátok tanácsokat adni, mi okozhatja ezt?

Üdv.
Szabolcs


Szia,

Beszereléskor nem hajlott meg az üzemanyag szintjelző szenzor fémpálcája, amin az úszó van?
Esetleg a régi nem volt jól? Bármelyik a kettő közül.

kempelen Elküldve: 2014-09-01 18:49 Motortartó gumibak

zuziq írta: Udv!

Szeretnem oket es a valtotartot cserelni. Realoem en a motortartobol 1et jelol marmint nincs jobb es baloldali csak 1 cikkszam van. Ertelemszeruen akk mindket oldalra ugyanaz kell. Ez igy helytall? Korabban vki azt irta hogy nem ugyanaz.

Koszi!


Szia,

Igen, sokszor említettük a különböző oldali motortartó bakokat dízel változatnál.

Neked viszont a 30i kabrióhoz két egyforma kell ->

motortartó 2× 22116771361



kempelen Elküldve: 2014-08-28 17:44 E46 Visszahívás?

Zoli200 írta:
Totyasrac írta:
kempelen írta:
Megyek majd én is... rajta vagyok nyuszika listáján.


Publikus amúgy az alvázszám-lista? Ha elérhető valahol, megnézném hogy egyáltalán fárasszam-e magam a témával...

Köszi!


Felhívtam a Rack Autó Kft-t Székesfehérváron,azt mondták szeptember első második hetében tudnak pontos listát nézni,ti hol kérdeztétek. Vicc hogy 1-2 hónappal ezelőtt tagadták a dolgokat.


Tagadni, nem tagadták, de tény, hogy akkor még nem tudtak róla.

Az történt, hogy Magyarországon a hírcsatornák előbb hozták le a hír, hogy a bmw magyarország tudott volna erről. (gondolom valami német hírforrástól jött az infó)

Szóval tudnak róla, hogy lesz. Nem értesítenek ki senkit és nincs nyilvános alvázszámlista. Mindenkinak magának kell érdeklődni bármely bmw kereskedésben.

Egyébként érthető is, hiszen amit magyarországon vettek át, már régen x-dik tulajnál jár, ami magánimport volt arról meg hogyan?