kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2012-12-21 21:26 Társalgó

lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, a kodlampan mire jo ez a cso? erdekkel , hogy mi a szerepe koszonom http://kepfeltoltes.hu/view/12...es.hu_.jpg


A 'T' alakú gumicsőre gondolsz? Ott illan el a pára. Szellőzőcső, de azért ilyen idétlen az alakja, hogy ne menjen bele könnyedén a víz. Hasznos szerepe van.

kempelen Elküldve: 2012-12-21 21:20 Mi lehet a baj?

funkilaci írta:

Esetleg ismertek vkit akinek ugyanez a "Rail nyomás alacsony" hibakódja volt és végigjárta már ezt az utat?



Igen. Magam vagyok a jó példa. Ha a szivattyú rosszalkodik finoman kifejezve, akkor ez a railnyomásban jelentkezik, mint kiolvasható hiba. Ugyanis maga a szivattyú nem ad hibajelet, csak közvetve lehet ezt a hibát feltárni.

Annak idején menet közben időszakosan leállt a motor vagy indításkor nem indult el. majd egy idő után ismét minden működött. De amikor éppen nem, akkor felgyulladt a sárga dde lámpa és a hibatárolóba railnyomás problémát írt.
Mivel egy döglődő szivattyú okozhat általában ilyet, vettem egy szivattyút és azóta sincs az autónak semmi baja.

Nem mondom 1000%-ra, hogy neked is most ez a baj, de azt már milliószor elmondtam, hogy nem szabad vakon megbízni a diagnosztikai visszajelzésekben. Mindig vissza kell vezetni a hibát.... ha mégsem lesz igazam, akkor tényleg a nagynyomású oldalon lehet valami, de addig a 'kisnyomású' oldal szívathatja a nagynyomású oldalt...de azért bármelyik kisnyomású oldali alkatrész jóval könnyebben ellenőrizhető és olcsóbb is talán mintha a nagynyomású oldalhoz kellene hozzányúlni.

Kasza Iminek van bontottan 20 ezerért. Szerintem arra, hogy pár hétig azzal járj bőven megteszi. (kevés az esély, hogy pont az is rossz legyen és ha mégis az lesz a baj vehetsz újat 70 ezerért....)
De szűrőt is mindenképpen cserélj. (úgyis ott lesz mögötte)

Sok sikert!





kempelen Elküldve: 2012-12-21 20:11 Mi lehet a baj?

funkilaci írta: Sziasztok!

Rail nyomás probléma továbbra is fennál...ma volt gépen..ugyanugy kimutatja.
Az a kemény h a BMW szervizben sem találták meg a problémáját...mert ott épp mindig indult...nálam meg hol indul hol nem..
Mindenki csak találgat h mi lehet...ez elég kiábránditó....h nincs 1 olyan műszer ami megmutatja h mi a fene van már vele...
Majd mindent amit találgatnak kicserélek rajta és majd 8-adjára(joesetben) meglesz h mi a baja,miután már vagy a félmilliót veri ami ráköltöttem?



Kérnék kölcsön egy vagy két hétre egy olyan 6-os alkatrészt, azaz az ülés alatti szivattyút, de szűrővel együtt cserélném. (hiába hallod búgni éppen amikor jó, elég eg-két másodperc kihagyás és már annyi is a railnyomásnak)
Ha nem jön be, belenéznék a tankba, nehogy iszapos legyen ahonnét felszívná az üzemanyagot.

Ha ezeket már megtettétek, akkor bocsi nem szóltam.

kempelen Elküldve: 2012-12-20 12:01 Társalgó

Nem vagyok rendőr és nem is akarom őket védeni, mert a törvény úgyis védi őket, de egyetlen egyszer sem láttam még olyan kommentet, hogy srácok belefutottam képzeljétek el, nekem be kell fizetnem, de ti - ha arra jártok - figyeljetek. Ellenberger:

- megmértek, a kurva anyjukat
- megmértek, hogyan tudok kibújni alóla
- 50 helyett 86-al mentem, majd keresek két tanút és megoldottam az ügyet


De annál bővebb a szokásos proli magyar virtus. Mindenkinek a kurva édesanyját, de én akkor is kivétel leszek.
(erősen kíváncsi lennék ha majd egyszer egy hasonló gyorshajtás miatt mondjuk egy járdáról lelépő gyereket kell agyontaposni akkor is az lesz az első hogy nem a zebráról lépett le, igaz? és itt már nem a tény, a lényeg hogy jogos e vagy sem, hanem a következmény)

Magam is léptem túl a sebességet (főleg autópályán, de városban volt rá eset), de minden egyes csekk ami emiatt jön gondolkodásra késztet, hogy hátha én nem csinálok jól valamit. Ehelyett itt a többség csak önmagát mosdatja...

Minden kétséget kizáróan vannak szélsőséges esetek, mint a kint felejtett 30as és az indokolatlan 20as mérése.


kempelen Elküldve: 2012-12-19 18:58 Társalgó

Coyote írta:
anubisz írta: Basszus, ilyet se láttam még, kinézek az ablakon, teker 2 póstás, csutkára rakva a bringa elől, hátul, az egyik ráadásul nő, az eső esik, a cigi meg a szájukba, úgy tekernek.
Na, ott aztán van kompresszoros tüdő.


Náluk kompresszor, nálam búvárszivattyú... az előbb értem haza sorozatos hibák után. Gondoltam elugrok egy ismerőshöz, de akkor már motorral megyek, hogy picit télen meg legyen járatva a gép.
Értitek. 3 fokban (FAIL #1) csúszós-mocskos úton (FAIL #2) motorral, úgy hogy mindkét kocsi itthon van (FAIL #3). Kell-e mondanom, hogy 5 km motorozás után már csorgott a víz rólam, mivel a supermoton inkább dekoratív, mint hasznos a sárvédő (FAIL #4). Hazafelé aztán megeredt az eső (FAIL #5), de nem gyengén: lecsukott plexivel nem láttam semmit, felnyitva meg csak oldalról kaptam levegőt, mint Cseh Laci. Hazaértem valahogy, lefagyva, szétázva (kesztyűt se vittem FAIL #6) és életveszélyben, mert elromlott a világításom (FAIL #7).

Ezután a valószínűtlen bohózat után összefutottam a szomszéddal, aki csak annyit kérdezett mosolyogva: mi van, lerobbant a béemvé?

Kb úgy érzem magam mint Mr Bean. Kéne vennem egy Minit.


Szerintem abban volt az első és egyetlen hatalmas FAIL, amikor ráültél a motorra ilyekor.

kempelen Elküldve: 2012-12-19 13:25 Társalgó

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
Coyote írta: Na most már nem bírom magamban tartani: mostanában ritkán írok, mert annyira agyérpattintó témák jönnek fel...

Ilyen kommentek (némi demagógiával túlzok persze), hogy "arra jártam persze, gyorshajtottam, de HOGY LEHETNE MÉGIS MEGÚSZNI?" meg "közmunkával ki lehet váltani a 30ezret?" Tegnap meg a gagyigumi volt a téma R18-ra...

Egy pillanatra azt hittem, hogy valami kisebbségi fórumba csöppentem az Indexen, mindenki mindent "okosba" oldana meg.

Basszus, az ilyenek elgondolkoznak azon, hogy esetleg NEM 10 éves BMW-vel kellene villantani, hanem valami olcsóbbal vagy öregebbel? A Suzuki fórumon tuti tudnak tesco gazdaságos megoldást minden hasonló problémára, ott bizonyára arra is rájöttek már, hogy az esővíz kiváló kenőanyag ha gyakran cseréled, szilikon helyett érdemes takonnyal kenegetni a gumikédereket, és ha minden tankolás után belehugyozol a tankba, akkor azzal nyersz 5 km-t, mert a kocsi el tudja dolgozni azt a kevés szennyet, csak rosszabb hatásfokkal...


nah erről van itt kérem szó.


Már meg ne sértődj Yellow, de pont te is ebbe a csoportba tatozol...hadd ne emlékeztesselek pár nappal ezelőtti légszűrőházas megnyilvánulásodat...mert ugye már 2 éve nincs bent és még nem okozott bajt...



de ezen mér sértődnék meg? ez hogy jön ide nem is értem? azért nincs bent, mert én vettem ki direkt. nem spórolásból vettem ki, vagy büntetés megúszás miatt, szóval nem értem? de komolyan


Ne is hagyd magad.... De most komolyan ha egyszer valaki kitalálta, hogy kell az oda, mert ugye ne a motortérből szívja a meleg levegőt, akkor csak van neki értelme...hidd el nem hiába van az ott. Értem amit mondasz, de ennyi erővel a fél autót ki lehetne dobni...sok sok apró és feleslegesnek látszó alkatrész van egy autóban, de csak annak látszó...és azért tényleg nem egy szuzi vagy dácsiás fórum, ott vannak ilyen megoldások és eljárások.

kempelen Elküldve: 2012-12-19 13:16 Társalgó

YELLOW írta:
Coyote írta: Na most már nem bírom magamban tartani: mostanában ritkán írok, mert annyira agyérpattintó témák jönnek fel...

Ilyen kommentek (némi demagógiával túlzok persze), hogy "arra jártam persze, gyorshajtottam, de HOGY LEHETNE MÉGIS MEGÚSZNI?" meg "közmunkával ki lehet váltani a 30ezret?" Tegnap meg a gagyigumi volt a téma R18-ra...

Egy pillanatra azt hittem, hogy valami kisebbségi fórumba csöppentem az Indexen, mindenki mindent "okosba" oldana meg.

Basszus, az ilyenek elgondolkoznak azon, hogy esetleg NEM 10 éves BMW-vel kellene villantani, hanem valami olcsóbbal vagy öregebbel? A Suzuki fórumon tuti tudnak tesco gazdaságos megoldást minden hasonló problémára, ott bizonyára arra is rájöttek már, hogy az esővíz kiváló kenőanyag ha gyakran cseréled, szilikon helyett érdemes takonnyal kenegetni a gumikédereket, és ha minden tankolás után belehugyozol a tankba, akkor azzal nyersz 5 km-t, mert a kocsi el tudja dolgozni azt a kevés szennyet, csak rosszabb hatásfokkal...


nah erről van itt kérem szó.


Már meg ne sértődj Yellow, de pont te is ebbe a csoportba tatozol...hadd ne emlékeztesselek pár nappal ezelőtti légszűrőházas megnyilvánulásodat...mert ugye már 2 éve nincs bent és még nem okozott bajt...

kempelen Elküldve: 2012-12-19 13:12 Társalgó

anubisz írta:
kempelen írta:
anubisz írta: Amúgy mellékesen, csak vissza kell írni, és megnevezni valakit, akit nem találnak meg, hogy ő vezette a kocsit. Onnantól vége a dalnak, csak úgy barátilag, a többit már a képzeletedre bízom.


Mivel az objektív felelősség alapján hozzák meg a határozatot őket nem fogja érdekelni ki vezette a kocsit. A tulaj kapja a csekket és neki kell befizetni, illetve rajta hajtják be.
Az már őket nem érdekli - ha mégsem ő vezette a kocsit - hogyan számol el sógor, koma, jó baráttal.
Ezért hiába nevezel meg bárkit, ebben az esetben ez nem számít.



No már ugye megint a vita, jóvan akkor igazad van, hány határozatot mutassak az elejtésről?
Nem véletlen küldik a papírt, hogy nyilatkozz, ki vezette a kocsit.
Ha lenyilatkoztál, Névvel, Címmel, 2 tanúval aláírva, onnantól kezdve a te dolgod vége.
Kapsz egy határozatot amin az áll. elejtve a szabálysértés,mert nem te vezettél.
Feltüntetve rajta, hogy az adott időpontba ki vezette, és kész.
Természetesen nem fogok kis oktatást lefolytatni, hogy utána mindenki ész nélkül ezt játssza el, és 2 hónap múlva már ez is ki legyen lőve, vagy leszabályozva.
Ha már úgy is annyira hülye vagyok mindig. Aztán, hogy ki, mit hisz nagyon nem érdekel.
Objektív felelősség arra van, ha nincs gazdája semminek, azért nyilatkoztatnak téged,a tulajt.
No ennyi, nem ragozom, mindenki oldja meg ahogy tudja,én maradok így hülyének megint.
Természetesen nem másolok be egy határozatot se, nem fogom feldobni magam nyilvánosan.
ViszonyLátásra


Bocs Anubisz, de azon a pár határozaton, amit én kaptam (nem mostanában) egyikre sem volt ráírva hogy nyilatkozzam ki vezette a kocsit. Megkaptam, mint tulaj és fizessem be és eddig minden becsületes vagy annak látszó ismerős, kollega sem tudott erre kibúvót mondani.


kempelen Elküldve: 2012-12-19 07:11 Társalgó

anubisz írta: Amúgy mellékesen, csak vissza kell írni, és megnevezni valakit, akit nem találnak meg, hogy ő vezette a kocsit. Onnantól vége a dalnak, csak úgy barátilag, a többit már a képzeletedre bízom.


Mivel az objektív felelősség alapján hozzák meg a határozatot őket nem fogja érdekelni ki vezette a kocsit. A tulaj kapja a csekket és neki kell befizetni, illetve rajta hajtják be.
Az már őket nem érdekli - ha mégsem ő vezette a kocsit - hogyan számol el sógor, koma, jó baráttal.
Ezért hiába nevezel meg bárkit, ebben az esetben ez nem számít.

kempelen Elküldve: 2012-12-18 21:25 Társalgó

Puli írta: Nem tudtam,hogy ott is szoktak mérni!
Sok helyet tudok Szfváron ahol mérnek és sok trafit látok mostanában mindenfelé! Sőt tudom,hogy van mozgó trafi is ami járja a várost!
Szakadjanak meg, azért ez a sötétben fotózás elég gáz! plusz a kép tényleg nagyon gáz!

jrtom írta: Amióta tudom, hogy ott is mérnek, ráadásúl főleg sötétben, azóta én is max 60-nal megyek a nagyszombatin. Szerintem is fizesd be, a végére többe fog kerülni mint a bünti.

kempelen írta:
BarG írta:

Szerintem ezzel az önkori csekkel csak saját magadat szívatod. Így is, úgy is be kell fizetni, csak még parázhatsz is mellé, hogy tényleg úgy megy-e minden, ahogy mások mondják, vagy egyszercsak kivonják a kocsidat a forgalomból aztán máris a dupláját fizetheted. Jobb kifizetni és lezárni az ügyet.


Ha még olyan eset lenne, hogy lakott terület vége és kétséges lenne a megengedett sebesség. De a Nagyszombati úton végig 50 és pár helyen 30.... szóval szerintem sem érdemes húzni a rétestésztát....egyértelmű az eset, akkor is ha nem szívesen fizet az ember...






Szabadbattyán felől míg el nem éred az első körforgalmat a MOL kútnál, ott is állandóan mérnek az esti órákban. Kiteszi a város felé a kis készüléket. Nem vakuzik ugye, mert már vége a 80-as éveknek és ez félig-meddig éjjellátó készülék. Mellette áll egy rend őre és ennyi. Nem is kell neki semmit sem csinálnia, a képek automatikusan mennek felfelé....

(egyébként ha fellebbeznél 5 ezerért, akkor tuti mutatnának még jó pár képet, de szerintem nem érdemes)

kempelen Elküldve: 2012-12-18 20:58 Társalgó

BarG írta:

Szerintem ezzel az önkori csekkel csak saját magadat szívatod. Így is, úgy is be kell fizetni, csak még parázhatsz is mellé, hogy tényleg úgy megy-e minden, ahogy mások mondják, vagy egyszercsak kivonják a kocsidat a forgalomból aztán máris a dupláját fizetheted. Jobb kifizetni és lezárni az ügyet.


Ha még olyan eset lenne, hogy lakott terület vége és kétséges lenne a megengedett sebesség. De a Nagyszombati úton végig 50 és pár helyen 30.... szóval szerintem sem érdemes húzni a rétestésztát....egyértelmű az eset, akkor is ha nem szívesen fizet az ember...

kempelen Elküldve: 2012-12-18 20:31 Társalgó

Puli írta: Urak,

érdeklődnék,hát ha valaki tud valami infót!

Ma kaptam egy levelet a Vas megyei kapitányságról,hogy támogassam a továbbképzésüket 30 ezer jó magyar forinttal.. (ha tényleg arra költenék,akkor adnék)
50 helyett 70 => 30ezer
A gondom az,hogy a kép amit neten megnéztem (mert ugye fejlődnek és már ilyet is lehet!),hogy a szép autómból semmi nem látszik, sem a környezetből!
Tulajdonképpen bárhol lehet a kép, csak a rendszám látszódik és a lámpák!
Vajon elegendő ez a bírsághoz!
ill. azt szeretném kérdezni,hogy ezt közmunkával nem lehet kiváltani (olvastam ilyet neten,hogy 5000 Ft/6 óra)? Nem szívesen utalok ezeknek a ... !

A KÉP

Előre is köszi az infókat!


Szia!

Elég hamar meg is kaptad. A dátum és az idő látszik a képen és a pontos hely is.



Gondolom emlékszel, hogy jártál e éppen arra abban az időpontban. Bár erősen kétlem, hogy kamu képpel játszadoznának, főleg ezzel a készülékkel, mely azonnal továbbítja a képet...

5000 forinttal fellebezhetsz ha bármely részével nem értesz egyet és igen közmunkát is kérhetsz vagy részletfizetést...

kempelen Elküldve: 2012-12-16 20:14 Motortartó gumibak

ute107 írta: Jövő héten Motortartókat cserélek... valaki csinálta már otthon.

Gyors, pontos leírás két sorban segítene, hogy nem balf..kodjak és gondolkodjak 1 órát feleslegesen...

1+1 sörre a barátom a válaszoló


1. sor: Legjobb ha aknában csinálod. Így alá tudsz menni állva is, de közben a motorra is rá tudsz emelni egy kicsit, hogy kiférjen alóla a gumibak. A turbo felőlit, azaz a jobbost könnyedén meg tudod lazítani. Alsó és felső csavar kiszed, majd motort icipicit megemel, míg befér a kezed és ki tudod fordítani a bakot és visszatenni az újat.

2. sor: Le kell venned majd a motorvédő burkolatot és utána az alu kartervédőt is. Egyszerre csak egy oldalt csinálj úgy szerintem egyszerűbb. A bal oldali bak meglazításához kicsit nőgyógyászati ügyesség kell, de nem nagy ördöngösség.

Nem tudom mit mondhatnék még, elfogytak a sorok, ennyi fért bele két sorba.

kempelen Elküldve: 2012-12-16 13:02 Akkumulátor

Nono írta: Az autóm akksija üzemelt 9 évet. Úgy gondolom, hogy megéri egy gyárival pótolni.
M_attilától rendeltem egy 80Ah-sat, másnap már át is vehettem nála személyesen.
Nem AGM-es, 640A indítóáram, feltételezhetően Exide gyártmány, made in Italy (46/2012).
Remélem nem okoz csalódást, az elődje magasra tette a mércét.
Egy igénytelen képet még lőttem róla, mielőtt beszereltem.



Még az enyémben is az eredeti van, nem tudom meddig bírja... de hasonlóképpen járok majd el, mint te.
Tuti exide, mert az ETK is azt írja, hogy az a gyártó. (nomeg látszik is ugye)

kempelen Elküldve: 2012-12-16 12:55 Touring hátsó ablaktörlõ

zoliika írta: Ha,ez ilyen típushiba ,mint ahogy írtátok akkor lehet Én is szét fogom szedni......mielőtt be nem rohad nekem is!


Elméletben van rajta egy vékonyka kis 'O' gyűrű, de ettől még a sár, kosz, hólé és minden mocsok beférkőzik a persely és a tengely közé.

Érdemes szétszedni és megpucolni. A motor sem erőlködik és az ablak is tiszta lesz.